تصادفات رانندگی در محور بیرجند – قاین یک کشته و ۱۷ مجروح برجای گذاشت

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: براثر ۲ فقره تصادف در محور بیرجند – قاین و بلعکس در ۲۴ ساعت گذشته یک کشته و ۱۷ مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید شجاع افزود: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در کیلومتر ۳۸ محور بیرجند- قاین، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه گروه امداد به محل سانحه اعزام شدند.
وی گفت: در این سانحه رانندگی هفت نفر مجروح و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند که کارشناس پلیس راه علت حادثه را بی احتیاطی راننده اتوبوس ناشی از بی توجهی به جلو اعلام کرد.
شجاع خاطر نشان کرد: روز گذشته نیز در اثر تصادف زنجیره ای سه دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، وانت نیسان و سواری پراید در کیلومتر ۳۸ محور قاین – بیرجند یک نفر از سرنشینان راننده پژو، کشته و ۱۰نفر دیگر به شدت مجروح شدند که جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
وی تصریح کرد: کارشناس پلیس راه علت حادثه را انحراف به چپ سواری پژو اعلام کرد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به رانندگان توصیه کرد قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادث ناگوار نباشیم.
**
فرمانده انتظامی قاینات هم از کشف ۷۱ هزار و۸۸۰ نخ انواع سیگارت خارجی قاچاق در این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ اسماعیل واعظی گفت: این میزان قاچاق توسط ماموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل محورهای عبوری از یک دستگاه اتوبوس بدست آمد که در این ارتباط ، خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
**
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از توقیف یک دستگاه سواری پراید با خلافی ۲۸ میلیون و ۱۰۰هزار ریال خبر داد.
سرهنگ علیرضا رضایی گفت: در راستای برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز ماموران پلیس راهور بیرجند هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پراید را به علت تخطی از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی متوقف کردند.
وی افزود: پس از توقف خودرو و استعلام به دست آمده، مشخص شد سواری پراید دارای خلافی معوقه در سیستم اجرائیات راهور است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه وسیله نقلیه ای به ۱۰میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند، وسیله نقلیه توقیف و از تردد آن جلوگیری و در صورت مشاهده توقیف خواهند شد.
رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه برابر قانون؛ پلیس از ادامه حرکت خودروهای بالای ۱۰ میلیون ریال خلافی جلوگیری خواهد کرد توصیه می شود رانندگان استعلام لازم را از سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ در خصوص گواهینامه و خلافی خودرو اخذ کنند تا در هنگام تردد در معابر و جاده ها مشکلی به وجود نیاید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*