گفته می شود

گفته می شود منابع آگاه دیپلماتیک و دولتی در سئول مدعی شدند که مقامات کره جنوبی و آمریکا در حال رایزنی در چارچوب یک کارگروه برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در بانک‌های کره هستند. افرادی که در جریان این رایزنی‌ها بوده‌اند، گفتند که آزادسازی این پول‌ها ذیل شرایطی سخت‌گیرانه و تنها به منظور استفاده ایران از این مبالغ برای اموری مانند هزینه‌های عضویت سازمان ملل و خریداری واکسن کرونا انجام خواهد شد. یک مقام دولتی سئول گفت: «اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار داریم که روابط خدشه‌دار شده‌مان با ایران به طور چشم‌گیری بهبود پیدا کند.» به گفته منابع آگاه، اگر رایزنی‌ها برای آزادسازی این پول‌ها موفقیت‌آمیز باشد، انتقال این مبالغ به شعب بانک‌های ایران در کشور‌های خاورمیانه و نه مستقیم به ایران، امکان‌پذیر خواهد بود تا بر گردش و نحوه استفاده از آن نظارت شود.

 

 

 

گفته می شود مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس گفته قانون در مورد ارتباطات، مسائل اجتماعی، حل مشکلات و اختلافات بین مردم است؛ اینکه ما به مردم بگویم چگونه لباس بپوش یا نپوش، دخالت در اختیارات شخصی افراد است و طبیعتا به نتیجه نمی‌رسد. اصولا حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند. در قرآن هم توصیه حجاب به زنان مومن و همسران رسول خداست. اینکه فردی اعتقادی به باور‌های ما ندارد و بخواهیم به اجبار به آن‌ها بگویم براساس باور‌های ما رفتار کنید، درست نیست. اگر کشور‌های دیگر هم قانون بنویسند که هرکس وارد کشور آن‌ها شود نباید حجاب داشته باشد آنوقت ما نمی‌گوییم آزادی و حقوق بشر کجا رفت؟

 

 

 

گفته می شود پس از چند نشستی که طی مدت گذشته بین مقامات امنیتی ایران و مصر به میزبانی بغداد برگزار شد، عمار حکیم در سفر خود به قاهره، پیام‌های ایران در خصوص احیای روابط بین دو کشور را به عبدالفتاح السیسی ابلاغ کرده است. او افزود: “پیام‌هایی که حکیم به طرف مصری منتقل کرده، مثبت بوده و همچنین پاسخ‌های مثبتی را از طرف السیسی در رابطه با احیای روابط تهران و قاهره دریافت کرده است.

 

 

 

گفته می شود همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در یادداشتی اشاره داشت: “برای کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران، به خاطر سیاست‌های آمریکا و تحریم‌های طولانی آن علیه اقتصاد ایران، دلارزدایی از تجارت خارجی یک ضرورت است؛ اما باید توجه کرد، لازمه تداوم و تقویت این سیاست حفظ و تقویت ارزش پول ملی است.

 

 

گفته می شود جلال محمود زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحث مطرح در زمینه واردات مرغ آلوده، گفته اطلاعات و نامه محرمانه ای نیز منتشر شده بود که مرغ های صادراتی بلاروس دارای آلودگی است، به عنوان نماینده مردم این دغدغه را به وزارت جهاد کشاورزی و رئیس جمهور تذکر دادم. نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سایر کشورها نیز از ده روز گذشته نسبت به واردات مرغ از بلاروس پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که از حتی یک کیلوگرم مرغ از بلاروس وارد نکرده و این آمار را پذیرفتم، زیرا چنین اقدامی تاکنون انجام نشده است.

 

 

 

گفته می شود شهاب میرلوحی، وکیل الهه محمدی مدعی شده صرفا پس از قرائت کیفرخواست، سوالاتی درباره موضوع پرونده از خانم محمدی پرسیده شد که ایشان پاسخ دادند و در نهایت ختم جلسه اول اعلام و مقرر شد تاریخ جلسه بعدی متعاقبا اعلام شود. در پایان هم هرچقدر ما درخواست کردیم که توضیحاتمان را به سمع و نظر دادگاه برسانیم، متاسفانه هیچ فرصتی به ما داده نشد.

 

 

 

گفته می شود کانال تلگرامی اصلاحات نیوز، تصاویری از سخنرانی جنجالی سعید قاسمی، چهره خبرساز اصولگرا منتشر کرده که وی در یک مراسم اظهاراتی غیراخلاقی و خارج از عرف را درباره «مهسا امینی» مطرح کرده که بحث برانگیز شده است. سعید قاسمی در اظهاراتی جنجالی گفته است: داستان حوادث اخیر با شعار مزخرف زن زندگی آزادی از همون اول برنامه ریزی شده بود. مهسا امینی آموزش دیده بود! رئیس مجلس هم تحلیل اشتباه کرد؛ این مورد که انتظار معذرت خواهی از نیروی انتظامی داشت!

 

 

گفته می شود ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در سه ماه گذشته موفق شده اند به پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات خود برسند. بر اساس شنیده‌ها پرونده یک مکان از سه مکان ادعایی موسوم به «آباده/مریوان» حل و فصل شده و همچنین آژانس توضیحات ایران در خصوص ادعای ذرات غنی شده ۸۳.۷ درصد را پذیرفته است. به نظر می‌رسد با چنین فضای رو به جلویی امیدواری‌ها برای حل و فصل سایر اختلافات در آینده نزدیک پر رنگ‌تر شده باشد.

 

 

 

گفته می شود در مراسمی با حضور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، اعضای هیأت‌مدیره و جمعی از معاونین و مدیران ارشد این سازمان، یوسف نوری به‌عنوان عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی معرفی شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*