گفته می شود

گفته می شود دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، که بارها خبرساز شده بود و با اظهاراتی عجیب، خود و نهاد تحت مدیریتش را در سیبل انتقادات قرار داده بود، روز گذشته، تودیع و جانشین وی معارفه شد. سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی در روز تودیع هم دست از بیان اظهارات جنجالی برنداشت و مدعی شد، لایحه عفاف و حجاب یک ترکمن چای فرهنگی است.

 

گفته می شود نماینده مردم رشت گفته هیچ کس به فکر بازار و افزایش قیمت مرغ نیست؛ مجلس جلسه غیرعلنی تشکیل دهد تا مسئولان مربوطه توضیح دهند. جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۷ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از افزایش قیمت کالا‌های اساسی انتقاد کرد و گفت: هیچکس به فکر بازار نیست و مرغ ۶۰ هزار تومانی به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت، وزرای اقتصادی یعنی وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صمت ندارد و اقدامی صورت نمی‌گیرد، مردم نگران هستند و انتظار دارند که مجلس ورود کند؛ جلسه غیرعلنی تشکیل شود تا مسئولان مربوطه در این خصوص توضیح دهند.

 

 

گفته می شود افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه ماهانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در دستور کار دولت قرار گرفته است. اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روز‌های آینده برای سه دهک اول درآمدی آغاز خواهد شد. همچنین افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از آن برای خرید ۹ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک کلید خورده است. بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، امکان استفاده از یارانه ماه بعد برای خرید کالا‌های مشمول طرح کالابرگ الکترونیک در هر ماه فراهم شده است.

 

 

گفته می شود فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان بازدید از مرز شرقی کشور گفت: ما حسن همجواری به جا می‌آوریم، ولی اگر جایی احساس شود طرف مقابل نمی‌خواهد به مقررات تن بدهد با برخورد دیگری مواجه می‌شود.

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز ما باید پایبند به آنچه در قانون اساسی، سیاست‌های کلی، قانون برنامه و چشم انداز وجود دارد، باشیم و آن‌ها را اجرا کنیم. قرار بود در سال ۱۴۰۴ در منطقه اول باشیم. قرار بود مسکن مردم را درست کنیم و مسئولان قانون برنامه و بودجه را ۲۵ درصد هم اجرا نکرده اند و قرار است قانونی دیگری بنویسیم، اما اگر قرار است قانون را اجرا نکنیم چرا باید قانون بنویسیم؟ پزشکیان افزود: در دیداری که با بازنشستگان داشتم اعتراض داشتند که چرا حقوقشان با توجه به تورم افزوده نمی‌شود؟ آن‌ها اعتراض داشتند که حقوقشان با توجه به تورم افزایش نداشته و زندگی‌شان با حقوقشان نمی‌چرخد که به عنوان نماینده جوابی برای آن‌ها نداشتم.

 

 

 

گفته می شود مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با بررسی دلایل تفاوت درک مردم از تورم در جامعه و نرخ تورم رسمی کشور، عنوان کرده است که براساس افکارسنجی انجام شده در مرکز پژوهش‌های مجلس در مردادماه ۱۴۰۱ میانه نرخ تورم احساس شده توسط مردم ۸۶ درصد بوده است، در حالی که بانک مرکزی و مرکز آمار نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه این ماه را به‌ترتیب ۴۶ و ۵۱ درصد اعلام نموده‌اند.

 

 

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم نیشابور در مجلس از هجمه‌ها علیه مجلس درخصوص لایحه حجاب و عفاف انتقاد کرد و گفت: این لایحه از سوی دولت به مجلس آمده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*