گفته می شود

گفته می شود رییس اسبق دانشگاه تربیت مدرس، مشاور وزیر علوم در دولت یازدهم و عضو فرهنگستان علوم گفته آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، یکی از دانشمندان آلمانی به نام فون براون را جذب می‌کند که بعد‌ها پدر سیستم موشکی این کشور می‌شود. همین آمریکا پس از فروپاشی شوروی که دشمنش بود، دانشمندان فیزیک و ریاضی و … شوروی را در دانشگاه‌های خود جذب می‌کند تا خود را قوی‌تر کند. اما در کشور ما به فردی ایرانی که بیست سال در یک کشوری پیشرفته تحصیل و تدریس کرده و طبعا دو تابعیتی است، می‌گوییم تو خطرناکی و اجازه نداری در اینجا تدریس کنی؛ یعنی ما با برخورد‌های امنیتی در جذب نیروی خودمان هم ضعف نشان می‌دهیم. نیروی امنیتی نمی‌تواند برای سیستم علمی کشور تصمیم گیر خوبی باشد؛ بنابراین، تاکید می‌کنم شرایط دانشگاهی ما خوب نیست و نیاز به تصمیم گیری‌های عاقلانه و پخته دارد. در یک دانشکده دانشگاه تهران از ۷۰ استاد، حدود سی تن مهاجرت کرده اند و تعدادی از بقیه هم درصدد مهاجرت هستند. این‌ها افرادی هستند که مملکت خود را دوست دارند، اما شرایط مناسبی ندارند.

 

 

 

گفته می شود رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور بیان کرده اینکه تمام مسئولان اعلام می‌کنند سال گذشته ۵۷ درصد مزد افزایش پیدا کرد، اگر بخواهیم دقت کنیم می‌بینیم از نظر ریالی حدود یک میلیون و تا ۱.۵ میلیون تومان افزایش یافت. با توجه به اینکه کف دریافتی کارگران بسیار پایین است، افزایش ۵۷ درصدی هم مبلغ زیادی به حقوق کارگر اضافه نکرد. به طور مثال اگر هم اکنون ۱۰۰ درصد به حقوق افزوده شود، بازهم دستمزد با خط فقر فاصله چشمگیر دارد. وی گفت: مطابق ماده ۴۱ قانون کار و تبصره ۲، دستمزد باید متناسب با نرخ تورم هزینه‌های سبد معیشت را تأمین کند. اگر دستمزد بر مبنای سبد معیشت نباشد، خانواده کارگران را دچار مشکل می‌کند.

 

 

گفته می شود محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس درباره جزئیات جلسه غیرعلنی با اشاره به اینکه موضوع مسمومیت دانش آموزان نیز در این جلسه مطرح شد، گفته با گزارش‌های ارائه شده تمام عوامل پشت پرده این اتفاقات دستگیر شدند و کسانی که بعمد در این ماجرا دست داشتند به اشد مجازات با آن‌ها برخورد خواهد شد. با این حال، محمد علی محسنی بندپی در گفتگو با مهر، با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح دیروز مجلس و بررسی موضوع مسمومیت دانش آموزان و ادعای این نماینده درمورد دستگیری همه عوامل این موضوع در کشور، گفت: اصلاً در این جلسه درباره دستگیرشدگان عوامل مسمومیت دانش آموزان صحبتی صورت نگرفت.

 

 

گفته می شود معاون درمان وزارت بهداشت گفته مسمومیت دانش‌آموزان فوتی نداشته و ۱۳۰۰۰ دانش‌آموز تحت معالجه قرار گرفته و درمان شدند.

 

 

گفته می شود علی اکبر صالحی گفته زمانی که در وزارت امور خارجه بودم، تلاش‌های بسیاری کردم تا به مهاجرانی که تاجر و کارآفرین و نخبه و عالم هستند، تابعیت دهیم، ولی افتخار ما این بود که از ابتدای رژیم گذشته تاکنون تنها ۱۶۰۰ تابعیت صادر شده است و این سوال مطرح می‌شود که این امر افتخار محسوب می‌شود، در حالی که در امریکا در ثانیه ۱۶۰۰ تابعیت صادر می‌کنند. اگر ما نمی‌توانیم نخبگان را در کشور نگه داریم، لااقل راه آمدن نخبگان کشور‌های دیگر به کشور را هموار کنیم تا به ایران بیایند. وی با تاکید بر اینکه اگر کشور از نخبگان خالی شود، ایران درست نخواهد شد، از ستاری خواست اکنون با توجه به جایگاهی که دارد و اعتقادی که مقام معظم رهبری به وی دارد، حسن استفاده را برای رفع چالش‌ها ببرد.

 

 

گفته می شود محمد دادکان گفته من سه بار کره‌شمالی رفتم. وقتی وارد فرودگاه می‌شوی موبایل‌ها را می‌گیرند و یک گوشی می‌دهند دست سرپرست تیم. من که می‌رفتم گوشی را می‌دادند به من. مردم شهر از کار که می‌آیند در مترو می‌خوابند. ما اوج تجهیزات نظامی‌مان که پهپاد و موشک باشد که داشتنش برای هر کشوری لازم است را ببریم جلو می‌شویم کره‌شمالی. ولی بروید ببینید زندگی مردم کره‌شمالی چه شکلی است؟ الگوی ما شده کره‌شمالی و پاکستان. حالا یک سوال دیگر؟ سوییس پهپاد دارد؟ موشک دارد؟ ارتش اصلا دارد؟ آمده دنیا را با چی گرفته؟ با ساعت، کردیت بانکی و چاقو. ما باید الگوهای‌مان این کشور‌ها بشود. ولی ما می‌خواهیم کره‌شمالی شویم.

 

 

گفته می شود بر اساس بیانیه مطبوعاتی دولت مالدیو، این کشور تصمیم گرفته روابط دیپلماتیک با ایران را احیا کند. به گزارش شبکه چینی «سی‌جی‌تی‌ان» این اعلام بعد از آن انجام شده که جمعه بیانیه مشترک سه کشور چین، عربستان سعودی و ایران درباره ازسرگیری روابط تهران و ریاض منتشر شد.

 

 

 

گفته می شود رسانه‌های جمهوری آذربایجان ادعا کردند که شبکه‌ای از شهروندان این کشور به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شده اند. در اخبار منتشر شده، تعداد این افراد ۱۶ تن اعلام شده است.

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفته می‌دانم فرزندم آزاد شده، اما نمی‌دانم مورد عفو رهبری قرار گرفته است یا خیر.

 

 

گفته می شود مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه گوشت گوسفند ۵۰۰ هزار تومانی مورد تایید و واقعی نیست، گفته به دلیل اینکه ممکن است گوشت لاکچری بدون چربی بوده باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*