آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد؛

پرداخت ۹۲۲میلیارد تومان تسهیلات تولید و کارآفرینی در خراسان جنوبی

پرداخت ۹۲۲میلیارد تومان تسهیلات تولید و کارآفرینی در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از پرداخت ۹۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در راستای تولید، اشتغال و کارآفرینی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به افتتاح صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در دهه فجر سال جاری اظهار کرد: در گذشته اگر حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد مشمول استفاده از خدمات صندوق مجبور بود به خراسان رضوی مراجعه کند و حادثه بر حادثه در این مسیر بار می‌شد.

وی اذعان داشت: افتتاح صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در استان اتفاق بزرگ و میمونی بود که مردم فرهنگ مدار خراسان جنوبی از آن بهره مند می‌شوند.

وی گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مدیریت اموال تملیکی خراسان جنوبی به اداره کل ارتقا تشکیلاتی پیدا کرده که یک امتیاز محسوب می‌شود.

ذاکریان با اشاره به اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی شاهد حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان بودیم، بیان کرد: سفر بالاترین مقام عالی اقتصادی کشور به خراسان جنوبی بعد از گذشت بیش از یک دهه رخ داد که یک اتفاق بسیار مهم محسوب می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه این حضور نشان می‌دهد امنیت سرمایه گذاری در استان تضمین شده است، ادامه داد: پیگیری بخشودگی جرایم مالیاتی و موضوع تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد.

پرداخت ۹۲۲ میلیارد تومان تسهیلات تسهیلات تبصره ۱۸

ذاکریان گفت: در زمینه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ از محل قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۴۳ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافت که با پیگیری‌ها از سهم شناور ملی تا کنون ۹۲۲ میلیارد تومان را با همکاری بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این آمار یک رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد، بیان‌کرد: در جلسه شورای اداری با حضور رئیس جمهور بر تبدیل شدن خراسان جنوبی به اولین استان بدون بیکار تأکید شد که ما این موضوع را نیز مورد پیگیری قرار دادیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: برای تبدیل شدن خراسان جنوبی به یک استان بدون بیکار فاصله زیادی نداریم و با همت و تلاش جهادی می‌توانیم این درخواست را محقق کنیم.

ذاکریان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خراسان جنوبی حدود دو درصد از میانگین کشوری کمتر است، بیان‌کرد: طبق آمارها میانگین نرخ بیکاری در خراسان جنوبی حدود هفت درصد و در کشور این آمار حدود ۹ درصد است.

وی افزود: میانگین هفت درصد نرخ بیکاری وقتی به حدود سه درصد در خراسان جنوبی برسد، ما به هدف خود رسیده‌ایم چرا که درصدی از بیکاری‌ها، بیکاری خود خواسته و یا ساختاری، اصطکاکی و… است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده که با پیگیری‌ها در همین مرحله ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۵۵۶ طرح اشتغال‌زایی مصوب شده داریم، افزود: با اختصاص این تسهیلات می‌توانیم پرونده‌های مصوب شده را در مرحله اجرا قرار دهیم.

موافقت وزارت اقتصاد برای فعالیت بازارچه دوکوهانه

وی با بیان اینکه بازارچه مرزی دوکوهانه فعالیت کامل ندارد، یادآور شد: با توجه به زیر ساخت‌های موجود در این بازارچه توانستیم موافقیت وزارت امور اقتصاد و دارایی را برای فعالیت کامل این بازارچه را اخذ کنیم.

وی به تدوین اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: ۹۷ لایه اطلاعاتی در این اطلس از دستگاه‌های ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخذ، پردازش و لحاظ و در حال بروز رسانی است.

وی با بیان اینکه این اطلس تحت وب آماده شده است، گفت: با تهیه این اطلس، فرایند اخذ استعلام از دستگاه‌های اجرایی و زمان بر شدن آن حذف و نیازی به مراجعه حضوری سرمایه گذار نخواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به کتاب ظرفیت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی و به روز شدن آن گفت: اکنون در این کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری در استان احصا و در اطلس سرمایه گذاری نیز جانمایی شده است.

افزایش سرمایه گذاری خارجی

ذاکریان با تأکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی است، اظهار کرد: افتتاح کارخانه سنگ آهن زیرکوه را در دهه فجر با سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری توسط چینی‌ها را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در یک ساله دولت سیزدهم سرمایه گذاری خارجی مصوب در خراسان جنوبی ۲۴.۶ درصد و پروژه‌های فعال نیز ۱۶.۶ درصد رشد داشته است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم سه پروژه سرمایه گذاری خارجی دیگر را تا پایان اسفند ماه سال جاری به اتمام برسانیم.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی:

۱۱۰ میلیارد تومان جرایم مالیاتی در خراسان جنوبی بخشوده شد

۱۱۰ میلیارد تومان جرایم مالیاتی در خراسان جنوبی بخشوده شد

بیرجند- مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: میزان بخشودگی جرائم مالیاتی در خراسان جنوبی طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمدادی صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از راه‌های تأمین درآمدهای دولت از محل وصول مالیات است و نقش تنظیم گری را در اقتصاد ایفا می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه نظام مالیاتی ما مبتنی بر تسهیل‌گری است، بیان‌کرد: دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت عزم خود بر اصلاح ساختار مالیاتی نشان داد و این مهم در بودجه ۱۴۰۱ به عنوان نخست سند مالی دولت منعکس شد.

اشاره‌ای به اقدامات دولت در حوزه مالیات

کریمدادی با بیان اینکه تعریف پایه‌های مالیاتی جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بوده است، گفت: تعیین مالیات بر عایدی سرمایه و تعیین مالیات بر مجموع درآمد از دیگر اقدامات دولت از ابتدای فعالیت است.

وی اظهار کرد: با این اقدامات تمایل به معافیت‌های مالیاتی در اقتصاد کشور را می‌توان کنترل کرد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ۸۳ درصد از بودجه جاری استان از محل درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود، بیان کرد: نسبت وصول مالیات در خراسان جنوبی ۰.۳ درصد به نسبت کل کشور است.

کریمدادی ادامه داد: ۹۵ درصد از درآمدهای خراسان جنوبی در ۱۰ ماهه اول سال جاری محقق شده است که برای ما بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده‌ای که پرداخت می‌کنیم یک درصد سهم مالیات سلامت است، بیان‌کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل مالیات ۱۱۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و ۴۳ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌ها، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای روستاهای فاقد دهیاری و ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد برای برای مناطق عشایری خراسان جنوبی واریز شده است.

افزایش واریزی به حساب شهرداری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع ۱۷۳ میلیارد تومان پرداختی از محل مالیات در سال گذشته داشته‌ایم، ادامه داد: در ده ماهه نخست سال جاری به پشتوانه مشارکت مردم و فعالان اقتصادی افزایش قابل توجهی را در اعتبار واریزی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری داشتیم.

کریمدادی افزود: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری پرداختی به شهرداری‌ها به مبلغ ۱۲۶ میلیارد تومان بوده که ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه به حساب دهیاری‌ها در همین بازه زمانی ۶۸ میلیارد تومان واریز شده است، بیان کرد: همچنین از محل مالیات به روستاهای فاقد دهیاری هفت میلیارد تومان و به مناطق عشایری خراسان جنوبی نیز ۲۵ میلیارد تومان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۲۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری واریز شده تا گامی در راستای محرومیت زدایی برداریم.

پروژه‌هایی که از محل مالیات به سرانجام رسید

وی با بیان اینکه سهم مالیاتی پارک‌های علم و فناوری ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که به صورت مستقیم پس از پرداخت به حساب خود پارک‌ها برگشت خورده است، گفت: از محل پرداختی‌های ما به دهیاری‌ها پروژه‌های بسیار خوبی چون بوستان الهیه بیرجند، بوستان شهید احمدی روشن و تکمیل مرکز تفریحی محله کارگران بیرجند و غیره به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی در زمینه بخشودگی جرایم مالیاتی نیز اظهار کرد: میزان بخشودگی جرایم مالیاتی در خراسان جنوبی طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی خبر داد؛

صادرات ۳۹۰ میلیون دلاری کالا از گمرکات خراسان جنوبی

صادرات ۳۹۰ میلیون دلاری کالا از گمرکات خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۳۹۰ میلیون دلار صادرات از طریق گمرکات خراسان جنوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کوهگرد صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۳۵ درصد صادرات کشور از نظر ارزش و ۵۰ درصد آن از نظر وزنی از طریق گمرکات خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه محوریت کار در گمرکات بر سلامت و شفافیت است، بیان‌کرد: در دهه فجر سال جاری دستگاه ایکس ری پرسرعت گمرکات استان افتتاح شد که نقش مهمی در جلوگیری از توقف کامیون‌ها ایجاد می‌کند.

کوهگرد ادامه داد: در خراسان جنوبی ۱۰ واحد گمرکی داریم که در مرز، داخل استان و واحدهای تولید ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محور کار ما در گمرکات بر افزایش صادرات و ترانزیت کالا است، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۳۹۰ میلیون دلار صادرات از نظر ارزش و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات از نظر وزنی از طریق گمرکات خراسان جنوبی داشته‌ایم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صادرات ما به افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق بوده است، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری میزان مسافر ورودی از گمرکات خراسان جنوبی برای بحث‌های درمانی و تجاری افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه ترانزیت از گمرکات خراسان جنوبی به صورت عام انجام می‌شود، بیان کرد: البته میزان واردات ما قابل توجه نبوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

اقتصاد بر مبانی مکتب انبیای الهی ایجاد شود

اقتصاد بر مبانی مکتب انبیای الهی ایجاد شود

بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید اقتصاد بر مبانی مکتب انبیای الهی ایجاد شود، گفت: مشکلات اقتصادی جامعه بشری نه از کمبود بلکه از توزیع نامناسب درآمدها است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد اظهار کرد: میانه روی در همه امور اقتصادی و جسمانی یک ضرورت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تناسب و میانه روی موجب زیبایی امور می‌شود، بیان کرد: اگر در امور مالی، اقتصادی و در همه بخش‌ها نیز این تناسب و میانه روی رعایت شود، بی شک جامعه زیبا خواهد شد.

عبادی با تأکید بر اینکه پسندیده نیست شخصی دچار سیری زیاد شده و دیگری از فرط گرسنگی بیمار شود، افزود: همه این موارد نشان عدم تناسب در امور مالی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی جامعه بشری نه از کمبود بلکه از توزیع نامناسب درآمدها است، بیان کرد: در جامعه بشری امنیت اقتصادی وجود ندارد و همین موضوع موجب افزایش حرص در بین برخی از انسان‌ها شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مصرف زیاد هم برای جسم و هم برای روح مضر است، ادامه داد: همه باید در حد نیازهای خود و خانواده و از راه حلال مصرف کنند و اینگونه تولید ثروت برای همه رخ می‌دهد.

عبادی با اشاره به اینکه طبق برداشت‌های قرآنی اقتصاد مانند خون در جامعه است، گفت: جامعه باید ثروتمند بوده و این ثروت به صورت معتدل و بر طبق عدالت بین مردم توزیع شود.

وی با تأکید بر اینکه جنگ مهم دشمن با ما اکنون اقتصادی است، یادآور شد: دشمن اکنون از طریق اقتصادی می‌خواهد به انقلاب و جامعه ما ضربه بزند.

عبادی با بیان اینکه اقتصادی بر اساس تفکر انبیای الهی به وجود آورید، گفت: اگر انسان از اسراف و تبذیر بپرهیزد قطعاً درآمد بسیاری از زندگی او اضافه می‌آید و آن را به اقتصاد اجتماعی خود اختصاص می‌دهد و باعث تولید ثروت برای همه می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛

برگزاری جشنواره دختران آفتاب ایران در مدارس روستایی و عشایری

برگزاری جشنواره دختران آفتاب ایران در مدارس روستایی و عشایری

بیرجند- معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از برپایی جشنواره دختران آفتاب ایران (دا) ویژه مدارس روستایی و عشایری خبر داد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در سال‌های گذشته جشنواره‌های مختلفی در خصوص دانش آموزان دختر یا پسر و یا هر دوی آنها همزمان در استان‌های کشور برگزار شده که علاوه بر استعدادیابی، یکی از اهداف اصلی آن حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان بوده است.

اینکه جشنواره‌های مورد نظر چه نقشی تاکنون در تحقق اهداف مورد نظر داشته‌اند نیازمند بررسی بسیار دقیقی است اما به طور معمول هر دولتی که در ایران روی کار می‌آید با توجه به اهمیت موضوع استعدادیابی و سلامت دانش آموزان دختر و پسر برای اجرای این گونه جشنواره‌ها توسط یک یا چند وزارتخانه برنامه‌ریزی می‌شود.

شکل اجرای این جشنواره با توجه به برنامه‌ریزی که در این خصوص انجام می‌شود، متفاوت است. گاهی استانی به عنوان پایلوت انتخاب می‌شود و در صورتی که اجرای آن نتایج خوبی در بر داشته باشد، جشنواره پیش بینی شده در دیگر نقاط کشور برگزار می‌شود.

گاهی هم برنامه‌ریزی در این زمینه به گونه‌ای است که در فرصت زمانی مشخصی این جشنواره در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود که در بعضی از این موارد هر جشنواره دارای سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری است و در بعضی از موارد هم برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی شده منحصر به برپایی آن در هر یک از استان‌ها بوده و برای آن مراحل دیگری پیش بینی نشده است.

طبق معمول قرار است جشنواره‌ای با عنوان دختران آفتاب ایران (دا) ویژه دختران روستایی و عشایری برگزار شود که اگر نتایج مناسبی در بر داشت، این جشنواره برای پسران هم اجرا شود.

از چندی پیش برنامه‌ریزی در این زمینه در کشور آغاز و بخشنامه لازم هم به استان‌ها ابلاغ شده تا به همکاری وزارت‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش بستر لازم برای برگزاری این جشنواره فراهم شود.

برگزاری جشنواره ورزشی دختران آفتاب ایران

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از برگزاری جشنواره ورزشی دختران آفتاب ایران (دا) خبر داد و گفت: این جشنواره ورزشی در راستای تفاهم نامه بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به صورت پایلوت در استان هرمزگان برگزار و در ادامه نیز مقرر شد در همه استان‌های کشور برگزار شود.

به گفته مریم کاظمی پور، ورزش در هر جایی نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های لازم است این جشنواره ورزشی در یک مدرسه شبانه روزی دخترانه در مراکز استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: بهترین کار در این خصوص این بود که به سمتی برویم که حداقل‌های انجام این کار در روستاها و مناطق عشایری وجود داشته باشد.

کاظمی پور اظهار کرد: برای انجام این کار ابتدا قرار بود تا در قالب طرحی اقداماتی برای برگزاری آن در همه مدارس عشایری انجام شود اما بعد مقرر شد این کار را در قالب یک کار ملی انجام دهیم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: آنچه را که قرار است در قالب یک جشنواره اجرایی شود، نتیجه تلاش یک سال گذشته دو وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان است.

۱۵۰۰ مدرسه میزبان جشنواره

کاظمی پور ادامه داد: در طرح اولیه همه مدارس روستایی و عشایری مد نظر قرار گرفت اما از آن جایی که تحقق اعتبار انجام این کار بیشتر شبیه یک آرزو بود، لذا تصمیم گرفته شد که تربیت شدگان در این طرح در آینده در قالب شبکه‌ای همه کشور را تحت پوشش قرار دهند.

به گفته وی در این راستا دختران متوسطه اول و دوم با توجه به تحول شخصیتی و اجتماعی آنها برای این منظور انتخاب شدند تا بعد از گذراندن این دوره‌ها و دریافت گواهی نامه‌های مربوط، آنها را به دهیاری‌ها معرفی کنیم تا در مدارس روستاها، مساجد و پایگاه‌های بسیج به عنوان سفیران ورزش کشور با توجه به شرایط اجتماعی و شخصیتی در بعد تربیتی و ورزش گام مهمی از این طریق بر داشته شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول این طرح هزار و ۵۰۰ مدرسه دخترانه تحت پوشش قرار می‌گیرد و در پایان تابستان ۱۴۰۲ این افراد در جشنواره مشارکتی شرکت خواهند کرد، افزود: ۱۸ بهمن ماه سال جاری دستورالعمل مربوط به استان‌های کشور ابلاغ شده و اعتبار مورد نیاز برای انجام این کار هم اختصاص یافته است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: امیدواریم با حمایت‌های که از اجرای این طرح خواهد شد در آینده بتوانیم آن را در همه مدارس عشایری و دبیرستان‌های پسرانه اجرا کنیم.

اجرای طرح در خراسان جنوبی

معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این باره به خبرنگار مهر گفت: این طرح در قالب تفاهم نامه منعقد شده بین دو وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش قرار است که اجرایی شود.

سیده اعظم اسلامی با اشاره بر اینکه این طرح باید در یک هنرستان دخترانه روستایی و عشایری اجرا شود، افزود: در این راستا باید شورای تربیت بدنی در استان و در مدرسه مورد نظر تشکیل شود.

به گفته وی طرح دختران آفتاب (دا) دارای دو بخش همگانی و قهرمانی است که در بخش همگانی باید از رشته‌های ورزشی بومی و محلی مانند هفت سنگ و.. در بخش قهرمانی هم باید یکی از رشته‌های دو میدانی، بسکتبال، والیبال، بدمینتون و …انتخاب شود.

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای اجرای این طرح باید زیرساخت‌ها و امکانات لازم در هنرستان دخترانه مورد نظر فراهم باشد، با آموزش و پرورش استان در خصوص معرفی هنرستانی با شرایط مورد نظر مکاتبه کرده‌ایم که باید حداقل ۱۵۰ دانش آموز دختر در آن مشغول تحصیل باشند.

اسلامی ادامه داد: در مرکز استان که چنین هنرستانی وجود ندارد و بعد از مشخص شدن مدرسه مورد نظر باید رشته‌های ورزشی در دو بخش همگانی و قهرمانی نیز مشخص شوند.

وی بیان داشت: پس از این باید بررسی کنیم که برای اجرای این طرح به چه امکانات و تجهیزاتی نیاز است که اگر در آن مدرسه این تجهیزات فراهم نباشد، آنها را باید تهیه کنیم.

اسلامی با بیان اینکه اجرای این طرح سبب افزایش اعتماد به نفس می‌شود و در قالب آن با مهارت‌های زندگی، دانش آموزان شرکت کننده آشنا می‌شوند، گفت: با برگزاری مراسم افتتاحیه اجرای این طرح آغاز خواهد شد و در مدت زمان ۳۶ ساعته شرکت کنندگان در این طرح با مهارت‌های زندگی آشنا شوند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: در اجرای این طرح از مربیان تربیت بدنی هنرستان مورد نظر به شرط داشتن مدرک مربیگری درجه سه استفاده خواهد شد و اگر این شرط در مدرسه مورد نظر فراهم نباشد از دیگر مربیان تربیت بدنی باید استفاده شود.

لزوم همکاری دستگاه‌ها

اسلامی با اشاره به اینکه در صورت نیاز دوره‌های آموزشی برای مربیان تربیت بدنی برای آشنایی با چگونگی برگزاری این طرح گذاشته خواهد شد، عنوان داشت: افراد مستعد شرکت کننده در این طرح به پایگاه قهرمانی برای انجام تمرینات بیشتر معرفی می‌شوند و هیأت‌های ورزشی هم باید از این افراد در رقابت‌های خود بهره بگیرند.

به گفته وی این طرح در مدارس متوسطه دخترانه اول و دوم و از متولدین سال ۱۳۸۶ به قبل اجرا می‌شود و ستاد مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اعتبار مورد نظر را که حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است را تأمین خواهند کرد و دستگاه‌های اجرایی دیگر مانند هلال احمر، بسیج، دهیاری روستای محل اجرای این طرح و… در این خصوص باید همکاری کنند.

اسلامی با بیان اینکه در فاصله بین ماه شعبان تا آخر اسفند ماه سال جاری باید این طرح اجرا شود، تصریح کرد: افراد انتخاب شده به عنوان سفیران طرح دختران آفتاب (دا) باید در ادامه آموزش‌های مورد نیاز را به دیگر دانش آموزان دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد؛پرداخت ۹۲۲ میلیارد تومان تسهیلات تولید و کارآفرینی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از پرداخت ۹۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در راستای تولید، اشتغال و کارآفرینی در استان خبر داد.به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، مرتضی ذاکریان صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به افتتاح صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در دهه فجر سال جاری اظهار کرد: در گذشته اگر حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد مشمول استفاده از خدمات صندوق مجبور بود به خراسان رضوی مراجعه کند و حادثه بر حادثه در این مسیر بار می‌شد.وی اذعان داشت: افتتاح صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در استان اتفاق بزرگ و میمونی بود که مردم فرهنگ مدار خراسان جنوبی از آن بهره مند می‌شوند.وی گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مدیریت اموال تملیکی خراسان جنوبی به اداره کل ارتقاء تشکیلاتی پیدا کرده که یک امتیاز محسوب می‌شود.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی شاهد حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان بودیم، بیان کرد: سفر بالاترین مقام عالی اقتصادی کشور به خراسان جنوبی بعد از گذشت بیش از یک دهه رخ داد که یک اتفاق بسیار مهم محسوب می‌شود.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه این حضور نشان می‌دهد امنیت سرمایه گذاری در استان تضمین شده است، ادامه داد: پیگیری بخشودگی جرائم مالیاتی و موضوع تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد.
پرداخت ۹۲۲ میلیارد تومان تسهیلات تسهیلات تبصره ۱۸
ذاکریان گفت: در زمینه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ از محل قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۴۳ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافت که با پیگیری‌ها از سهم شناور ملی تا کنون ۹۲۲ میلیارد تومان را با همکاری بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت کرده ایم.وی با اشاره به اینکه این آمار یک رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد، بیان‌کرد: در جلسه شورای اداری با حضور رئیس جمهور بر تبدیل شدن خراسان جنوبی به اولین استان بدون بیکار تأکید شد که ما این موضوع را نیز مورد پیگیری قرار دادیم.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: برای تبدیل شدن خراسان جنوبی به یک استان بدون بیکار فاصله زیادی نداریم و با همت و تلاش جهادی می توانیم این درخواست را محقق کنیم.ذاکریان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خراسان جنوبی حدود دو درصد از میانگین کشوری کمتر است، بیان‌کرد: طبق آمارها میانگین نرخ بیکاری در خراسان جنوبی حدود هفت درصد و در کشور این آمار حدود ۹ درصد است.وی افزود: میانگین هفت درصد نرخ بیکاری وقتی به حدود سه درصد در خراسان جنوبی برسد، ما به هدف خود رسیده‌ایم چرا که درصدی از بیکاری‌ها، بیکاری خود خواسته و یا ساختاری، اصطکاکی و… است.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده که با پیگیری‌ها در همین مرحله ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.ذاکریان با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۵۵۶ طرح اشتغال زایی مصوب شده داریم، افزود: با اختصاص این تسهیات می توانیم پرونده های مصوب شده را در مرحله اجرا قرار دهیم.
موافقت وزارت اقتصاد برای فعالیت بازارچه دوکوهانه
وی با بیان اینکه بازارچه مرزی دوکوهانه فعالیت کامل ندارد، یادآور شد: با توجه به زیر ساخت‌های موجود در این بازارچه توانستیم موافقیت وزارت امور اقتصاد و دارایی را برای فعالیت کامل این بازارچه را أخذ کنیم. وی به تدوین اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: ۹۷ لایه اطلاعاتی در این اطلس از دستگاه‌های ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخذ، پردازش و لحاظ و در حال بروز رسانی است.وی با بیان اینکه این اطلس تحت وب آماده شده است، گفت: با تهیه این اطلس، فرایند اخذ استعلام از دستگاه های اجرایی و زمان بر شدن آن حذف و نیازی به مراجعه حضوری سرمایه گذار نخواهد بود.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به کتاب ظرفیت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی و به روز شدن آن گفت: اکنون در این کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری در استان احصا و در اطلس سرمایه گذاری نیز جانمایی شده است.
افزایش سرمایه گذاری خارجی
ذاکریان با تأکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی است، اظهار کرد: افتتاح کارخانه سنگ آهن زیرکوه را در دهه فجر با سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری توسط چینی‌ها را داشته ایم.وی با بیان اینکه در یک ساله دولت سیزدهم سرمایه گذاری خارجی مصوب در خراسان جنوبی ۲۴.۶ درصد و پروژه‌های فعال نیز ۱۶.۶ درصد رشد داشته است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم سه پروژه سرمایه گذاری خارجی دیگر را تا پایان اسفند ماه سال جاری به اتمام برسانیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اقتصاد بر مبانی مکتب انبیای الهی ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصادی بر اساس تفکر انبیای الهی به وجود آورید، گفت: اگر انسان از اسراف و تبذیر بپرهیزد قطعا درآمد بسیاری از زندگی او اضافه می آید و آن را به اقتصاد اجتماعی خود اختصاص می دهد و باعث تولید ثروت برای همه می شود.به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز دوشنبه (۱ اسفند) در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی و مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد اظهار داشت: کلمه «قصد» به معنای میانه روی است و منحصر به امور مالی نیست در عین حالی که امور مالی هم می تواند مصداقی باشد.نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد، پذیرفتن همان میانه روی است، ادامه داد: «قصد» شامل مسائل بسیاری از جمله مادی و معنوی و روحی و جسمی می شود و یک معنی دیگر دارد که از آن محصول زیبایی به وجود می آید.وی در ادامه بیان کرد: اگر این تناسب در میانه روی در هر امری حاصل شود آن را زیبا می کند و یک خطاط و یک نقاش همواره به رعایت تناسب می پردازد و در نظام خلقت نیز همه جا این موضوع وجود دارد و همه چیز حساب شده خلق شده است.حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی افزود: آن چه که در تعلیمات بحث های اخلاقی وجد دارد این است که اخلاق زیبا و میانه روی در انواع مسائل سبب ایجاد یک انسان متعادل می شود و اکنون از اقتصاد تنها به مسائل مالی توجه می شود که اگر به معنای صحیح اجرایی شود جامعه بشری زیبا خواهد شد. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان یک موجودی است که به بلوغ رسیده است، گفت: اگر به سرمایه ای که خداوند در زمینه عقل و فطرت و دین و ایمان به او داده است عمل کند آن زیبایی به وسیله خودش انجام می شود.وی ادامه داد: خداوند، انسان را آزاد گذاشته تا خودش مستحق شود و اگر انسان بر اساس عقل و فطرت و علم و تعلیمات انبیا بر خودش مسلط شود و زندگی خود را بر اساس اقتصاد به معنای صحیحش بسازد.حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه بشری داریم به خاطر کمبود نیست منتها به خاطر تفکرات انحرافی وقتی که ۹۹ درصد از ثروت در دست یک درصد باشد معلوم است که چه پیش می آید و فسادی در دنیا با لوازمی که دارند ایجاد کرده است و امنیت اقتصادی وجود ندارد و این موضوع باعث حرص جدید می شود.نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: جامعه بشری که باید زیباترین باشد به زشت ترین تبدیل می شود و اگر تابع تعلیمات انبیا بودیم امروز مشکلی نداشتیم چون افراد در زندگی فردی و خانوادگی بر اساس اخلاق و مکتب انبیا برای خود حرص نمی زنند و قانع هستند.حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه اسراف و تبذیر، حرام است، گفت: مصرف زیاد نه برای جسم نه برای روح و نه برای انسانیت مفید است و هر کسی موظف است در حد نیاز خود از راه حلال کسب روزی کند و واین واجب شرعی است.وی افزود: مسلم اگر این موضوع رعایت شود از زندگی شخصی بسیار از درآمدش اضافه خواهد آمد و آن را به اقتصاد اجتماعی خود اختصاص می دهد و باعث تولید ثروت برای همه می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در قرآن کریم از مسائل مالی و اقتصادی مثل خون در بدن تعبیر شده است، ادامه داد: مال را به کسی که ضایع می کند نباید داد و اقتصاد همچون خون در بدن است و باید جامعه ثروتمند شود و افراد با میانه روی زندگی کنند و اضافات سبب افزایش قدرت اقتصادی جامعه می شود.وی در ادامه عنوان داشت: احساس امنیت اقتصادی بسیار اهمیت دارد و اکنون همه تهاجم های دشمن این است که ضربه اقتصادی بزند و مهم ترین جنگ امروز است و به همین منظور ده ها ضربه زده است و باید کاری کنید تا ضربات دشمن خنثی شود و در صحنه میدانی آزمایشی برای دوران ظهور باشد و با کار و تدبیر غالب می شود و ارزش این است که انسان بر اساس ارزش الهی خودش این کار را انجام دهد.حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه اقتصادی بر اساس تفکر انبیای الهی به وجود آورید، گفت: در کنار انواع کارشکنی ها در داخل و خارج صحنه ای را آزمایش کنید تا نه تنها ملت ایران بلکه بشر نجات پیدا کند و تاز زمانی که تفکر لیبرالی وجود داشته باشد وضع مردم همین است و نمی گذارند بشر آزاد باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*