اظهارات وزیر درباره رتبه صفر برخی معلمان

وزیر آموزش و پرورش می گوید معلمانی که در طرح رتبه بندی، رتبه «صفر» دریافت کردند، امتیاز نصاب در بندهای شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه ای را کسب نکردند، این معلمان می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

                              اظهارات وزیر درباره رتبه صفر برخی معلمان                      به گزارش «تابناک»، یوسف نوری در پاسخ به پرسش شفقنا درباره اینکه چرا برخی از معلمان در طرح رتبه بندی، رتبه «صفر» دریافت کرده اند، گفت: در قانون رتبه بندی امتیاز بعضی از شایستگی ها اگر از حد نصاب کمتر باشد، آن رتبه «صفر» می شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش حد نصابی را برای شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه ای مشخص کرده که اگر معلمی آن نصاب یا نمره کف را کسب نکند، به او امتیاز صفر داده می شود.

نوری تأکید کرد: معلمانی که رتبه صفر کسب کنند همچنان فرصت دارند، باید خود را ارتقا دهند و اگر امتیازشان بالا شود و امتیاز حداقل را کسب کنند در طرح رتبه بندی مشارکت داده خواهند شد.

وی به برخی از عوامل موثر در رتبه بندی معلمان اشاره و خاطرنشان کرد: مدرک تحصیلی، دستاوردها و خلاقیت های نوآوری، تالیف و تدوین کتاب، تالیف و تدوین مقاله، شایستگی های حرفه ای، کسب مقام در مسابقات، رویدادها و جشنواره ها، طرح های آموزشی، مشارکت در کارگاه ها و شوراها، یادگیری مداوم، خلاقیت و نوآوری، سنوات خدمت، دریافت تقدیرنامه، دوره ضمن خدمت، ارزشیابی عملکرد سالیانه و سابقه تدریس از جمله عوامل موثر در کسب امتیاز در طرح رتبه بندی است.

نوری همچنین گفت که سامانه ای برای ثبت اعتراضات معلمان پیش بینی شده است که معلمان معترض می توانند اعتراض خود را در این سامانه ثبت کنند. پس از آن هیات‌های ممیزی اعتراضات را بررسی و نتیجه را اعلام می کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*