آخرین خبر :

مالیات فعالان اقتصادی خراسان جنوبی که به تجهیز و تعمیر مدارس کمک کنند، کاهش می‌یابد

 

مالیات فعالان اقتصادی خراسان جنوبی که به تجهیز و تعمیر مدارس کمک کنند، کاهش می‌یابد

مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی از تسهیلات ویژه مالیاتی اشخاص، شرکت‌ها و موسسات کمک کننده به بنیادهای حامی در دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری خبر داد.

علی کریمدادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به موجب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، ۱۰۰ درصد وجوهی که به حساب‌های تعیین شده از طرف دولت به منظور بازسازی یا کمک و نظایر آن به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود و همچنین ‌وجوه پرداختی یا تخصیصی و یا کمک‌های غیر نقدی بلاعوض اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی جهت تعمیر، تجهیز، احداث و یا تکمیل مدارس،‌ دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز بهداشتی و درمانی و یا اردوگاه‌های تربیتی و آسایشگاه‌ها و مراکز بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر و کتابخانه و مراکز فرهنگی و هنری (‌دولتی) طبق ضوابطی که توسط وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فن‌آوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود، از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مودی انتخاب خواهد کرد، قابل کسر است.

وی افزود: برابر دستورالعمل جدید سازمان امور مالیاتی کشور درباره اصلاحیه ضوابط اجرایی موضوع ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، که به امضای وزرای محترم امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش رسیده است، “تمام وجوه پرداختی یا کمک‌های غیر‌نقدی بلاعوض اشخاص، شرکت‌ها و موسسات به بنیادهای حامیان در دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که به منظور تعمیر، تجهیز، احداث، یا تکمیل بناها و تاسیسات و کلیه امور پژوهشی، فناوری و فرهنگی موسسات فوق پرداخت شده و به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد” نیز مطابق ضوابط اجرایی این ماده قانونی، از در آمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت و از منبع مالیاتی که مؤدی مالیاتی انتخاب خواهد کرد، کسر می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور خصوصاً در دولت سیزدهم، با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی جهت افزایش میزان مشارکت‌های مردمی و خصوصی در امور عام المنفعه، تسهیلات و تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده است که متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادارات امور مالیاتی محل سکونت و یا درگاه ملی مالیات به آدرس www.intamedia.ir قسمت قوانین و مقررات مراجعه کنند.

 

 

فرماندار شهرستان بشرویه از مدارس شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت حضوری معلمان و دانش آموزان قرار گرفت. صبح امروز حسن علی زاده فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش و غنچه گی ثانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان از فعالیت حضوری ابتدایی دوره اول ام الشهدا بازدید کردند. علی زاده فرماندار بشرویه در این بازدید به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که دشمن بر روی حضور دانش آموزان در این آشوب ها تاکید داشت که این توطئه آنها نیز با هوشیاری والدین و تلاش فرهنگیان نیز خنثی شد. وی با حضور در کلاس های درس و گفتگو با دانش آموزان از زحمات معلمان تقدیر کرد. غنچه گی ثانی مدیر آموزش و پرورش بشرویه نیز در این بازدید به عمل خداپسندانه خیرگرامی آقای حاج علی اکبر حسینی نژاد در احداث مدرسه دوکلاسه و تکمیل نمازخانه و سالن چند منظوره این آموزشگاه اشاره کرد و افزود: این اقدام نیک، بسیاری از مشکلات ما در این منطقه برطرف کرده است.

فرماندار شهرستان بشرویه از اداره ثبت احوال شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بشرویه؛ ظهر امروز فرماندار بشرویه از اداره ثبت احوال شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان خدمات رسانی به مردم قرار گرفت. وی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه ثبت احوال شهرستان گفت: ثبت احوال از جمله نهادهای حیاتی است که علی رغم تلاش بسیار خدمات آنها کمتر دیده می شود. جواد سردار رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نیز در این دیدار به آمار نه ماهه سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و در مقایسه با نه ماهه سال قبل گفت: تعداد ولادت های ما به نسبت قبل ۶/۱۲ درصد و تعداد وفات ۳۴ درصد کاهش داشته است. وی میانگین سن فوت شدگان را ۷۴ و نیم سال اعلام کرد و افزود: در نه ماهه نخست امسال به نسبت سال قبل آمار ازدواج ۷/۲۷ درصد کاهش داشته و طلاق ۲۵ درصد افزایش داشته است. سردار بیان داشت: طرح پوشش کارت هوشمند ملی بالای صددرصد محقق شده و نیز تحقق ۶۵ درصدی تعویض شناسنامه های سیستمی را داشته ایم. وی در ادامه از همشهریان خواست تا اگر برای کسی پیامک تحویل کارت ملی آمده است در اسرع وقت نسبت به تحویل آن از اداره ثبت احوال اقدام نماید.

فرماندار شهرستان خوسف : خوسف به عنوان نگین فرهنگی در استان شناخته می شود

فرماندار شهرستان خوسف : خوسف به عنوان نگین فرهنگی در استان شناخته می شود فرماندار شهرستان خوسف که صبح امروز در جلسه برنامه ریزی جشنواره استانی شعر فجر شهرستان سخن می‌گفت با بیان این مطلب ، افزود : شهرستان خوسف در کنار همه ظرفیت های خود از ظرفیت های فرهنگی برخوردار است که در قالب شخصیت های مختلفی تجلی پیدا کرده که از جمله آنها شاعر ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت ابن حسام خوسفی است و این ظرفیت مبین فرهنگ غنی و وجود ظرفیت های دیگر این شهرستان است. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خوسف ؛ محمد علی ایمانی با اشاره به وجود شخصیت های علمی و مذهبی این شهرستان ادامه داد : خوسف مهد علمای بزرگی همچون دکتر شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ، دکتر راشد محصل پدر علم گیاه‌شناسی و خاندان معزز عبادی است. مقام عالی دولت در شهرستان خوسف با تشکر از پیگیری شوراها و متنفذین شهرستان در جهت برگزاری مراسم ، این جشنواره را فرصت مغتنمی در راستای معرفی ظرفیت های مختلف شهرستان خوسف دانست. وی افزود : اگر دغدغه عدم پیشرفت شهرستان خوسف آنچنان که شایسته این شهرستان است ، وجود دارد به علت عدم معرفی ظرفیت های شهرستان است این در حالیست که از قِبَل این فرصت و معرفی می توان زمینه توسعه و پیشرفت شهرستان را فراهم کرد. ایمانی با اشاره نزدیک بودن دهه مبارک فجر ، این ایام را یوم الله اکبری دانست و تاکید کرد : در برگزاری این مراسم و برنامه های مختلف باید معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله پیشرفت های اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و دستاورد فرهنگی به عنوان مهم ترین دستاورد انقلاب ، مد نظر قرار گیرد. وی با محکوم کردن توهین های اخیر به مقدسات افزود : هرچند دشمنان چه در داخل و چه خارج از کشور به دنبال سنگ اندازی هستند اما این شیطنت ها درخت تنومند انقلاب را قوی تر نموده و این شیطنت ها خود گواهی بر به حقانیت این نظام است . فرماندار شهرستان خوسف در پایان بر برگزاری باشکوه جشنواره شعر فجر که بیستم بهمن ماه سال جاری در شهرستان خوسف برگزار خواهد شد با استفاده از همه ظرفیت ها تاکید کرد. در ادامه جلسه اعضا به ارائه نظرات خود در راستای برنامه ریزی و باشکوه برگزار شدن این مراسم پرداختند. گفتنی است جشنواره شعر فجر ۵شنبه ۲۰ بهمن ماه به میزبانی شهرستان خوسف برگزار خواهد گردید.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی:

بافت ۶۸۵ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

بافت ۶۸۵ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی

 مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۶۸۵ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۱۹۱ متر مربع از ابتدای سال توسط مددجویان این نهاد بافته شده است.

 محمد عرب اظهار کرد: ۶۸۵ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۱۹۱ متر مربع از ابتدای سال توسط مددجویان بافته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه به طور متوسط قیمت هر متر مربع فرش دستباف چهار میلیون تومان است، بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۲۳۲ تخته فرش به متراژ چهار هزار و ۸۳۱ متر بافته شد.

عرب با اشاره به مشارکت سه هزار بافنده مددجو در خراسان جنوبی افزود: بافت فرش ویژه خانواده های تحت حمایت یکی از طرح های اشتغال خانگی است که در روستاها و شهرها، ویژه خانواده های تحت حمایت و زنان سرپرست خانوار اجرا می شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در زمینه بازاریابی فرش ورود کرده و فرش های بافته شده را به بالاترین قیمت به فروش می رساند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تا امسال روال بر این اساس بوده که مواد اولیه یا توسط خود افراد و یا با همکاری راهبران شغلی کمیته امداد تهیه شود، گفت: راهبران شغلی فرش افرادی مورد تایید امداد هستند که کار تهیه مواد اولیه و نظارت بر بافت فرش را برای بافندگان انجام می دهند.

عرب بازاریابی و فروش فرش های بافته شده را با اهمیت تر از مواد اولیه بیان کرد و افزود: امسال به دنبال این هستیم که در صورت تأمین اعتبار، بهترین مواد اولیه را تهیه کنیم که در این صورت در ارزش افزوده فرش تاثیر گذار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال پیدا کردن مسیرهای خوب برای فروش هستیم، یادآور شد: در سفر رئیس بسیج اصناف هم بازدیدی از انبار فرش‌ها داشتیم و قول هایی برای اتصال به بازار فرش تهران دادند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امیدواریم هر چه سریع تر این وعده تحقق یابد و بتوانیم به بالاترین قیمت، فرش های بافته شده را به فروش برسانیم.

فرماندار سربیشه: اهانت به قرآن حاصل ترس استکبار از گسترش تفکر ناب اسلامی است
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سربیشه، محمدرضا لکزایی با صدور پیامی هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد.  متن پیام به شرح ذیل است: ماجرای هتک حرمت به قرآن کریم عمق شرارت، خباثت و عداوت با ارزش‌های عالی انسانی و مکاتب انبیا را به جهانیان اعلام می‌کند. اهانت و آتش زدن قرآن توسط عمال استکبار جهانی، یک توطئه صهیونیستی است که پیام روشن آن عجز نظام سلطه در مقابل جامعیت، کاملیت و منطق روشن و مستدل قرآن کریم و تفکر اسلام ناب برآمده از آن می باشد. ترس سران استکبار از گسترش تفکر ناب اسلامی باعث شده است آنها به منشاء و مبداء این تفکر که قرآن کریم است، تعرض نمایند. دنیای غرب با این حرکت ناکامی عقیدتی و فلسفی خود را نشان داد و جهانیان دیدند که عصرسرمایه داری پایان یافته و تنها راه موجود برای آنها حرکاتی است که نفرت جهانیان را در پی داشته و خواهد داشت. برای همه آشکار است که عوامل این حرکت شیطانی به زودی سزای اعمال خود را خواهند دید. ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع ، با حفظ وحدت و یکپارچگی با تمام توان و با پیروی از مقام عظمای ولایت در مقابل توطئه های نظام استکبار ایستاده و عزت و اقتدار اسلام عزیز را حفظ خواهیم کرد. ۱۴۰۱/۱۱/۷ محمدرضا لکزایی فرماندار شهرستان سربیشه

خراسان جنوبی پاسوز کشور شد/ گلایه از گازی که اینجا نیست!

به اذعان هم‌استانی ها ما در خراسان جنوبی به جای یک ایران، سرما خوردیم. طبق گفته مسئولان سرما در استان ما سخت‌تر است به دو دلیل، یکی چون در انتهای خط لوله گاز به خراسان رضوی هستیم و از طرفی صرفا یک خط گازی داریم.

خراسان جنوبی پاسوز کشور شد/ گلایه از گازی که اینجا نیست!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، چند هفته‌ای است که سرما میهمان مردم خراسان جنوبی است. میهمانی که مردم را دچار مشکل کرده است. با اینکه سرما در کشور هم محسوس بود اما ضعف زیرساخت‌ها در خط انتقال گاز به استان و همچنین ایجاد افت فشار در سه استان شرقی، دامن‌گیر خراسان جنوبی شد به طوری که هم بیشترین محدودیت را داشتیم و هم بیشترین سختگیری در مصرف گاز را.

طبق گفته مسئولان سرما در استان ما سخت‌تر است به دو دلیل، اول اینکه در انتهای خط گاز به مشهد هستیم و از طرفی صرفا یک خط گازی داریم. مسئله‌ای که می‌توانست با کمک باقی هم‌میهنانمان خصوصا در خراسان رضوی، مطلوب‌تر پیش برود اما متاسفانه چنین نشد.

در این گزارش با چند تن از شهروندان هم کلام می‌شویم تا بخشی از ابعاد این مسئله را بیابیم.

گاز برخی اصناف هم قطع شد

قطع گاز اصناف و دستور مسئولان برای کاهش ساعت باز بودن تا ساعت ۸ شب مشکلاتی را نیز برای اصناف ایجاد کرد. گویا گاز برخی اصناف قطع و برخی وصل است. هر چند برخی قطعی گاز را فقط به اصناف پرمصرف ارتباط می‌دهند، اما در بررسی چند مغازه در خیابان معلم، غفاری و حتی بازار، به نتیجه مشخصی از روند قطع شدن گاز نرسیدیم اما گلایه عمده اصناف، کاهش مشتری بخاطر سردبودن مغازه‌ها و اعتراض شهروندان به آنان بود.

برخی اصناف در مرکز استان که اقدام به فروش بخاری برقی می‌کردند، از افزایش تقاضا خبر داده و تفاوت قیمت‌ها را نیز متذکر شدند. هرچند خودشان هم با بخاری برقی گرم می‌شدند!

والدین دانش آموزان گلایه دارند

طبق شنیده‌ها گویا برخی مدارس دچار مشکل در گرمایش شده‌اند و این سرمای بی‌سابقه، گریبان دانش‌آموزان را هم گرفته است. یکی از والدین دانش‌آموزان در تماس با ما با بیان اینکه کاش این دو روز سرما را هم تعطیل می کردند وقتی نمی‌توانند فرزندانمان را گرم کنند، گفت: پسرم میگفت شوفاژها سرد بود و گرمایی حس نمی‌شد.

وی گفت: یکی از اقوام ما که در مشهد زندگی می‌کند، از اینکه ما چنین شرایطی داریم تعجب کرد و می‌گفت در سمت ما که خبری نیست!

به احتمال زیاد موتورخانه‌های مدارس هم خسارت دیده‌اند

یکی از شهروندان که در حرفه مهندسی مشغول است و خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با ما از احتمال ترکیدگی موتورخانه برخی مدارس خبر داد و افزود: ترکیدگی موتورخانه یعنی آسیب کلی به سیستم گرمایشی که آسیب‌های جدی به دنبال دارد به طوری که هزینه‌های زیادی را به مدارس و اموزش و پرورش تحمیل می‌کند.

 وی گفت: بحث استفاده از سوخت جایگزین نیز مشعل مخصوص و ادوات خاص خود را لازم دارد که هم هزینه‌بر است و هم ظاهرا حتی در ادارات نیز پیش‌بینی نشده است.

 این مهندس با بیان اینکه اگر قرار بود مدارس تعطیل شود، گاز نباید قطع می‌شد، افزود: در موتورخانه‌ها و شوفاژها آب جریان دارد و یا کلا نباید قطع شود یا در دمای پایین استفاده شود.

وی افزود: وقتی گاز را یک دفعه قطع می.کنند، طبیعتا بخاطر سرما امکان یخ زدن آب درون لوله‌ها و ترکیدن مخازن آب می‌رود. کاش حداقل قبل از قطع کامل، اطلاعی داده می‌شد تا آب موتورخانه را خالی می‌کردند اما به نظر می‌رسد این اتفاق چندان جدی گرفته نشده است.

ادارات در سرما

در ادامه، با کارمندان چند اداره صحبت کردیم. طبق بررسی خبرنگار ما، یا برخی ادارات ادوات سوخت جایگزین ندارند و در سرما به سر می‌برند و یا برخی که با گازوئیل گرم می شوند، درجه موتورخانه پایین است و سرما در ادارات محسوس است.

یکی از کارمندان شاغل در یکی از ادارات کل استان، با بیان اینکه همه با چند لایه لباس سرکار حاضر می‌شویم، می گوید: واقعا تا ظهر پاهایم قفل می شود و کار کردن در این شرایط خصوصا برای بانوان سخت است. انسان هر چه را می‌تواند تحمل کند اما تبعیض و بی عدالتی را نه.

یکی دیگر از شهروندان نیز با بیان اینکه ما هرچه مسئولان گفتند انجام دادیم و حتی به استناد آمار صرفه‌جویی هم کرده‌ایم، افزود: آیا واقعا این حق ما بود که چنین تجربه تلخی در زمستان داشته باشیم؟ چرا هر چه مشکل هست، گردن ما مردم مظلوم خراسان جنوبی است.

ضرری که به صنعت استان نیز رسید

جدای از این موارد مطرح شده، شاید عمق قطع گاز را می.توانیم در بحث صنعتی‌ها شاهد باشیم. در همین خصوص با یکی از افراد مطلع در این زمینه گفت‌وگو کردیم. مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بیرجند در گفتگو با فارس با اشاره به قطعی گاز واحدهای صنعتی مرکز استان، از روند این ماجرا پرده برداشت.

برات‌زاده گفت: اعلام کرده بودند شما مصرف گاز را کاهش دهید تا قطع نشود اما پس از کش و قوس‌های بسیار، در نهایت روز جمعه گاز شهرک صنعتی قطع شد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ نفر در شهرک صنعتی مشغول به کار هستند و این مسئله باعث می شود معیشت این افراد نیز در خطر باشد اضافه کرد: برخی کارخانه‌ها مثل شرکت های کاشی‌سازی، اگر بخواهند تولیدشان را متوقف و کوره را خاموش کنند، روندی چند روزه دارد و یک مرتبه نمی‌توان دمای کوره را کاهش داد؛ اما با قطع گاز، قطعا این واحدها نیز در تجهیزات خود دچار خسارات سنگینی شده و می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای قطع برق هم به شهرک صنعتی هشدار داده بودند که خدا را شکر هنوز قطع نکرده‌اند گفت: کاش مسئولان کشوری و استانی با صنایع همراهی کنند.

برات زاده در خصوص تامین سوخت جایگزین نیز گفت: بحث سوخت جایگزین هم ادوات خاصی برای جایگزینی می‌خواهد که هزینه‌های سنگینی دارد و هم اینکه برخی واحدهای درخواست‌دهنده برای سوخت جایگزین، مشکلاتی در دریافت گازوئیل دارند چراکه طبق گفته‌ها، فعال اولویت گلخانه ها و مرغداری هاست.

وی افزود: کاش مسئولان کشوری و استانی تمهیداتی برای کمک به واحدهایی که با مشکل مواجه شدند داشته باشند و لااقل در بحث بانکی، مالیات، تامین اجتماعی و… مساعدتی کنند.

لزوم مطالبه گری برای رفع تبعبض

گفتنی است طی این مدت نمایندگان استان نیز اعتراضات متعددی نسبت به آسیب‌های این قطعی گسترده به وزرا داشته.اند.

نماینده مردم قاین در مجلس نیز چند روز پیش در هشداری به وزرا، گفته بود نمی‌شود تبعیض بین استان ما و بقیه استان‌ها را پذیرفت و باید فکری به حال شرایط شود.

در پایان امیدواریم مسئولان مربوطه بتوانند از مرکز، حق مردم مظلوم استان را بگیرند. هرچند این ها فقط گوشه ای از موارد و مشکلاتی است که بیان شد.

 

 

 

فرماندار شهرستان خوسف جدی گرفتن جهاد تبیین ،همراهی نسل جوان را در همه عرصه ها به دنبال دارد

فرماندار شهرستان خوسف که در ستاد بزرگداشت دهه فجر این شهرستان سخن می گفت با بیان این مطلب افزود:همچنان که ما در برابر گذشتگان مسئول هستیم در برابر آیندگان نیز مسئول بوده و جهاد تبیین که دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است را جدی گرفته و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جوانان معرفی نماییم. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خوسف ،محمد علی ایمانی با اشاره به قانون ننگین کاپیتولاسیون ،تشریح فضای قبل از انقلاب را برای نسل جوان ضروری دانست. ایمانی با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا و محکوم کردن آن،این حرکت را نشانه اوج استیصال نظام استکبار جهانی و ناشی از عصبانیت از نظام و انقلاب دانست و یادآور شد این عصبانیت همواره وجود خواهد داشت. فرماندار شهرستان خوسف با بیان این نکته که هر جا که حق و حقیقتی بوده،دشمنی های نظام باطل را به دنبال داشته افزود:از ابتدای انقلاب اسلامی همواره دشمنی ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود داشته وهر چه پیشرفت های نظام جلوه بیشتری پیدا می کند ،حرکات اخلال گرانه نیز بیشتر شده است. وی ادامه داد:مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دستاوردهای فرهنگی بود چراکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود.این در حالیست که دستاوردهای انقلاب در زمینه اقتصادی،سیاسی،در عرصه داخلی و بین المللی بی نظیر است. ایمانی در پایان با بیان اینکه برای این انقلاب خون دل های بسیاری خورده شده و شهدای زیادی تقدیم شدند،خاطر نشان ساخت:نظام و انقلاب اسلامی نعمتی است که همه باید در عمل شکرگزار باشیم و با تمام عده و عده تلاش کنیم تا مردم طعم شیرین خدمت رسانی را احساس کنند. امام جمعه محترم شهرستان خوسف نیز در این جلسه با محکوم کردن اقدام اخیر اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اقدام نشریه شارلی ابدو ،خاطر نشان ساخت:مردم شریف ایران اسلامی واقفند که اگر سپاه نبود کشور نبود و پیشرفت های کشور مرهون سپاه پاسداران و شهدایی مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر این که محور برنامه های دهه مبارک فجر باید بر اساس جهاد تبیین باشد افزود:در برنامه ها از ایده ها و اندیشه های جوانان بیشترین بهره را ببریم. ایشان ادامه داد:چرایی انقلاب ،چگونگی انقلاب ،دستاوردهای انقلاب و آینده انقلاب باید برای نسل جوان تبیین گردد. امام جمعه شهرستان بیانیه گام دوم انقلاب را از مصادیق جهاد تبیین دانست و افزود:بیانیه گام دوم انقلاب گذشته،حال و آینده را ترسیم می نماید این در حالیست که این بیانیه شاخصی برای خود ارزیابی هر مدیر و مسئولی است. این گزارش حاکیست در ادامه جلسه اعضای ستاد برنامه های خود را برای ستاد بزرگداشت دهه فجر ارائه دادند.
درراستای طرح همتا؛
نذر آموزشی آموزگاران دبستان پسرانه امام حسین (ع) دوره اول
توزیع بیش از ۳۵۰کیلو گوشت مرغ منجمد و تحویل ۵۰بسته لوازم التحریر توسط همکاران و اولیاء دبستان پسرانه امام حسین(ع) دوره اول به دانش آموزان دبستان امام رضا (ع)

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بیرجند، بیش از یک ماه است که حدود دوازده معلم از دبستان امام حسین(ع) بنابر نیاز دانش آموزان در روزهای پنج شنبه هر هفته نذر آموزشی خودشان را برای برگزاری کلاس های تقویتی دانش آموزان دبستان امام رضا (ع) برگزار می کنند .

همچنین باهمت همکاران دبستان امام حسین(ع) و اولیاء گرامی ۳۵۰ کیلو گوشت مرغ منجمد و ۵۰ بسته لوازم التحریر در روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ باحضور جناب آقای دکتر عقیلی مدیرعامل محترم مؤسسه آموزشی فرهنگی امام حسین (ع) ، جناب آقای دکتر بهدانی مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ،سرکارخانم عابدینی رئیس اداره  مشارکت های مردمی و مدارس غیر انتفاعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به تمامی دانش آموزان دبستان امام رضا (ع) اهداء گرید

 

 

 

 

 

 

 

 

استانداری که وزیر شد و استخری که ساخته نشد

استانداری که وزیر شد و استخری که ساخته نشد

بیرجند_ ۱۷ سال پیش با حضور استاندار وقت کلنگ ساخت استخر شنای بشرویه به زمین زده شد و چندی پیش استاندار آن زمان در قامت وزیر در این شهرستان حضور یافت و شاهد نیمه تمام بودن این پروژه بود.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: سال ۱۳۸۶ یعنی ۱۷ سال قبل زمانی که سید صولت مرتضوی به عنوان استاندار خراسان جنوبی به بشرویه سفر کرد، کلنگ احداث استخر شنای بشرویه را به زمین زد تا با ساخت آن به یکی از درخواست‌های مردم این شهر به ویژه جوانان و نوجوانان پاسخی شایسته داده شود.

از آن زمان سال‌های می‌گذرد و هرگاه مسئولی به این شهر سفر می‌کند یکی از درخواست‌های اصلی مردم این شهر اقدام برای تکمیل استخرشنای بشرویه است.

ملانوری استاندار سابق خراسان جنوبی ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰ از وضعیت پروژه استخر سرپوشیده بشرویه بازدید کرد تا بلکه گره‌ای از کلاف سر در گم این پروژه به انگشت تدبیر خود بگشاید.

اما این پروژه که با مساحت هزار و ۴۵۰ مترمربع سال ۸۶ آغاز شده بود و در زمان این بازدید گفته شد ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در دولت گذشته تکمیل نشد.

مدیرکل ورزش و جوانان وقت استان درباره آخرین وضعیت این پروژه نیمه تمام تا آن زمان گفته بود امسال ۱۵ میلیارد ریال از محل منابع مالی ملی و استانی برای تکمیل استخر شنای بشرویه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص یافته است.

وعده ای که محقق نشد

حسن عزیزی ادامه داده بود: از این میزان یک میلیارد تومان با پیگیری‌های مستمر مجموعه مدیریتی ورزش و جوانان استان، استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، توسط وزیر ورزش و جوانان به این پروژه اختصاص پیدا کرد که نشانگر پیگیری مجموعه مدیریتی استان برای جذب این منابع ملی است.

وی اظهار داشته بود: از منابع استانی نیز با همراهی مجموعه استانداری از اوراق و پول نقد، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شد و با این تخصیص مطالبات پیمانکار پروژه پرداخت و پیشرفت و تکمیل آن تسریع خواهد شد.

به گفته وی عملیات اجرایی استخر شنا بشرویه از سال ۱۳۸۶ با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع آغاز شد و به دلیل کمبود و تخصیص کم اعتبارات روند اجرای آن به کندی پیش رفت.

وی تصریح کرد: احداث استخر شنا از سال ۹۰ تا ۹۶ به مدت ۶ سال به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد و البته در زمینه اجرای این پروژه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیون به پیمانکار داریم که باید پرداخت کنیم.

عزیزی ادامه داده بود: برنامه ریزی شده تا همزمان با سومین سفر وزیر ورزش و جوانان به استان، دهه فجر سال ۱۴۰۰ ، ۲۲ طرح ورزشی را به بهره برداری برسانیم که در این سفر پیگیر اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل این استخر نیز خواهیم شد.

وی افزود: استخر بشرویه که از پروژه‌های نیمه تمام استان و مطالبات به حق مردم این دیار است، فاز دوم آن در حال تکمیل است که دهه فجر امسال این فاز به پایان می‌رسد.

وی اظهار کرد: فاز سوم این پروژه نیاز به چهار میلیارد تومان منابع دارد و دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بتوانیم این منابع را تأمین کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم امسال منابع مورد نیاز پروژه را تأمین کنیم، بلافاصله مناقصه فاز سوم این پروژه را برگزار و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و تا پایان دولت به عنوان دهمین استخر سرپوشیده ورزشی استان به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر سابق ورزش و جوانان هم سال ۱۴۰۰ در سفر به بشرویه به همراه مسئولان ارشد آن زمان استان از استخر شنای بشرویه با هدف برنامه ریزی برای تسریع در تکمیل این پروژه بازدید کرد اما این بازدید هم کارساز نبود.

گره ای که باز نشد

تا این که با تشکیل دولت سیزدهم جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی به این شهر سفر کرد و مصوب شد که ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز در این زمینه از محل اعتبارات سفر وزیر ورزش و جوانان به استان و ۵۰ درصد دیگر آن را استانداری خراسان جنوبی پرداخت کند اما گویا این سفر هم نتوانست طلسم ۱۷ ساله این پروژه را باطل کند.

در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی سید صولت مرتضوی که ۱۷ سال پیش به عنوان استاندار کلنگ این پروژه را به زمین زده بود به عنوان نماینده دولت و این بار در قامت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بشرویه حضور پیدا کرد و مردم این شهر از او خواستند استخری را که ساخت آن را شروع کرده با پی گیری برای تخصیص اعتبار از محل این سفر زمینه اتمام آن را فراهم کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در پاسخ به سوال‌های خبرنگار مهر در این باره گفت: هرچند سفر وزیر ورزش و جوانان به استان تاکنون انجام نشده اما از اعتبارات آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بهره گرفته ایم.

مصوبه ای از سفر رئیس جمهور برای پروژه ابلاغ نشده است

محمد حسین خسروی با اشاره به این که از اعتبارات سفر وزیر ورزش و جوانان به استان حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این منظور تخصیص یافت که ۱.۵ میلیارد تومان آن بابت طلب‌های پیمانکار پرداخت شد ولی تا این لحظه از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور برای تکمیل استخر شنای بشرویه مصوبه‌ای به ما ابلاغ نشده است..

به گفته وی این پروژه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای اتمام آن نیاز است.

به گفته وی حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار در سفر اول رئیس جمهور به استان برای این پروژه در نظر گرفته شد که حدود ۷۰۰ میلیون تومان آن برای تأخیر و تعدیل به پیمانکار پرداخت شد.

وی در خصوص علت پرداخت مبالغی به عنوان بدهی به پیمانکار با وجود رکود در این پروژه گفت: از آنجایی که ساخت این استخر به جای این که در قالب موافقت نامه اجرایی شود، به شکل قرار دادی انجام می‌شود برای تأخیر در اجرای آن باید به پیمانکار مبالغی پرداخت شود.

فرماندار بشرویه هم در این خصوص به مهر گفت: با توجه به این که ارتقاء بشرویه به شهرستان با پی گیری های مرتضوی استاندار وقت انجام شده بود، سفر وی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده دولت در راستای سفر دوم رئیس جمهور، بازتاب مثبتی در بین مردم این شهرستان داشت.

علیزاده با اشاره به این که در این سفر برای تأمین اعتبار از پروژه‌های نیمه تمام بشرویه بازدید شد، افزود: یکی از این پروژه‌ها استخر شنایی بود که توسط مرتضوی به عنوان استاندار خراسان جنوبی کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

وی با بیان این که این پروژه در هشت سال گذشته مورد بی مهری قرار گرفته است، تصریح کرد: ۱۷ سال پیش این استخر با کمتر از یک میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسید اما در حال حاضر برای تکمیل آن به حدود ۱۸ میلیارد تومان نیاز است.

از زمان تصدی سید صولت مرتضوی به عنوان استاندار خراسان جنوبی تا به ۱۷ سال می گذرد و استاندار وقت این پروژه این بار در قامت وزیر از آن بازدید کرد اما به گفته مسئول ورزش استان هنوز مصوبه ای برای این پروژه ابلاغ نشده و مطالبه مردم شهرستان بشرویه برای تکمیل این پروژه ۱۷ ساله محقق نشده است .

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*