گفته می شود

گفته می شود مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته افراط‌گرایی در کشور نفوذ کرده است و عده ای در همین جریانات اخیر می‌گفتند، باید با کودکان و دانش آموزان هم برخورد کنیم که ما در جواب آنها می‌گوییم خیلی غلط کرده‌اید! برخورد با دانش آموز، خاص گروه ها و دشمنان جمهوری اسلامی است و شما در واقع حرف دشمن را می زنید و یکی از مصیبت های ما همین اشخاص هستند که در هیچ جا مدافع جمهوری اسلامی ایران نبودند و الان از اعدام و کشتن حرف می زنند.

 

 

گفته می شود محمدجواد لاریجانی تحلیگر مسائل سیاسی، درباره آینده برجام گفته متاسفانه جسد برجام دفن نشده و بو می‌دهد؛ اگر دفنش می‌کردند بو نمی‌داد! وی ادامه داد: برجام یک کج‌راه است و ما نباید به این کج‌راه دل ببندیم و به آن دلبستگی صورت گیرد. ما امروز بهای برجام را پرداختیم و باید تلاش کنیم که کالای آن را دریافت کنیم و کالای برجام هم برای ما این است که تحریم ها باید برداشته شود و طرف مقابل حتی باید به دلیل تاخیر در اجرای تعهداتش خسارت هم پرداخت کند

 

 

گفته می شود رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس گفته ما خیلی اصرار داریم که چرخ را دوباره اختراع کنیم، سوال من از مسئولان اجرایی این است که ۲۰۰ کشور در جهان وجود دارد؛ این‌ها پول ملی و ارز خارجی خود را چگونه مدیریت می‌کنند؟ چرا ما به بانکداری و یا حکومتداری به عنوان یک علم و تخصص اعتقاد نداریم؟ چرا فکر می‌‌کنیم ما تخم دو زرده جهان را آوردیم که می‌توانیم همه امور جهان را اصلاح کنیم؟ رحیمی جهان آبادی افزود: تمام این خودروسازی‌هایی که امروز در جهان برند شدند و توانایی دارند در فضای رقابت و عرضه و تقاضا و تعیین قیمت براساس عرضه و تقاضا توانستند رشد کنند. نه این اقتصاد بسته آکواریومی که شما در و دیوارش را بسته‌اید، اینترنت را هم می‌خواهید محدود کنید، اینستاگرام و واتس آپ و تلگرام را هم محدود کنید؛ اصلا برق را هم قطع کنید. آیا می‌توانید کشور را به این شیوه اداره کنید؟ این نسل جدیدی که الان در کشور دارد زندگی می کند، با نگاه کردن به این سیاست‌های ما فقط دارد افسوس می‌خورد، عصبانی می شود و چاره ای هم ندارد و هیچ راه گریزی هم برایش نیست.

 

 

 

گفته می شود آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی حاصله از آن و همچنین تفاوتی که در نرخ ارز اتفاق افتاده، گفته باید آثار و نتیجه‌ آن در زندگی و سفره‌ مردم آشکار شود، در حالی که چنین چیزی احساس نمی‌شود

 

 

 

گفته می شود گمرک چین اعلام کرده مبادلات تجاری این کشور با ایران در سال ۲۰۲۲ با رشد ۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۱۵ میلیارد و ۷۹۵ میلیون دلار رسیده است. تراز تجاری دو کشور در سال ۲۰۲۲ حدود ۳ میلیارد دلار به نفع چین بوده است. سهم ایران از کل تجارت جهانی چین در این سال فقط ۰.۲۵ درصد بوده است.

 

 

 

گفته می شود روز ۲۶ دی ده هزار دستگاه خودروی دنا پلاس دستی سفید در بورس با قیمت نهایی ۴۳۵ میلیون تومان معامله شد که با توجه به قیمت حدود ۶۲۰ میلیون تومانی این محصول در بازار آزاد، قیمت این خودرو در بورس کالا ۱۸۵ میلیون تومان زیر قیمت بازار کشف قیمت شد که با احتساب معامله ۱۰ هزار خودرو در بورس کالا، سود مصرف کنندگان ۱۸۰۰ میلیارد تومان و سود تولیدکننده نیز ۱۹۰۰ میلیارد تومان شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*