اخبار خراسان جنوبی

آموزش ۴۳۳ مهارت آموز در طرح نذر مهارت

۳۱ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با آموزش ۴۳۳ نفر در قالب نذر مهارت، حرفه آموزی را سرلوحه اقدامات خیرخواهانه خود قرار دادند.

کامرانی فر مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با مشارکت آموزشگاه‌های آزاد به منظور داشتن مهارت و تخصص نیروی کار، اقدام به انجام پویش نذر مهارت کرده است.

او افزود: از آغاز این پویش مردمی خیرخواهانه ۳۱ آموزشگاه استان در شهر‌های بیرجند، درمیان، سرایان، خوسف، فردوس و نهبندان در حرفه‌های مختلف به صورت رایگان به ۴۳۳ نفر آموزش دادند.

کامرانی فر با اشاره به عنوان معنوی این طرح که به نیت تقرب به حضرت امام رضا (ع)، طرح خادمین مهارتی خورشید هشتم نامگذاری شده از تداوم این حرکت انگیزه ساز برای تقویت فرهنگ مهارت آموزی خبر داد و عنوان کرد: با وجود ادامه ثبت نام برای اجرای این نذر خیرخواهانه، تاکنون برای سال آینده آموزش ۶۸۳ نفر فقط در مرکز استان تعهد شده است.

 

تداوم نهضت مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از مهارت آموزی بیش از هزار نفر در مناطق روستایی استان خبر داد.

کامرانی فرد مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال هزار و ۳۲۰ نفر از روستائیان در نقاط مختلف استان در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کرده اند.

او با اشاره بر اهتمام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اجرای دوره‌های مهارتی در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق روستایی افزود: از ابتدای امسال هزار به ۱۳۲ نفر در مناطق روستایی، ۴۱۶ نفر در مناطق عشایری و ۱۹۵ نفر در مناطق مرزی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و در مجموع ۳۳۸ هزار و ۳۱۱ نفر ساعت آموزش مهارتی را به صورت رایگان گذرانده اند.

کامرانی فرد ادامه داد: این دوره‌ها در ۹۴ روستا و کانون عشایری با اجرای ۱۲۶ دوره و ۴۴ حرفه انجام شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تصریح کرد: دوره‌های گلیم باف، حوله باف، نازک دوز، پرورش قارچ، تولید کننده عرقیات گیاهان دارویی، برق ساختمان و کار آفرینی از پر تکرار‌ترین دوره‌های آموزش در روستا‌ها بوده است.

 

 

 

دانشگاه بیرجند میزبان استادان و پژوهشگران گویش‌شناسی ایران خواهد بود

نخستین همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران چهارشنبه دهم اسفند سال ۱۴۰۱ به اهتمام دانشگاه بیرجند و با حضور استادان و پژوهشگران گویش‌شناسی کشور برگزار خواهد شد.
دانشگاه بیرجند میزبان استادان و پژوهشگران گویش‌شناسی ایران خواهد بود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نخستین همایش ملی زبان‌ها و گویش‌های مناطق مرزی ایران چهارشنبه دهم اسفند سال ۱۴۰۱ به اهتمام دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.
سرزمین وسیع ایران با قومیت‌های مختلف آمیزه‌ای از جلوه‌های زیبای بینازبانی و بینافرهنگی است که در خلال اعصار متمادی با محوریت زبان فارسی با یکدیگر به شکل مسالمت‌آمیزی در تعامل بوده‌اند. این تنوعات زبانی و گویشی قابل توجه در واقع پنجره‌ای رو به مطالعات فرهنگ‌پژوهی و مردم‌شناسی است. لذا حفاظت و حراست از این گنجینه‌های فرهنگی و میراث معنوی وظیفه‌ای است که در عصر حاضر بیش از پیش بر گردن سازمان‌ها و نهادهای دانشگاهی و فرهنگی سنگینی می¬کند نا شاید از رهگذر ثبت و مستندسازی آنها به مقوله احیای زبان‌ها و گویش‌های در معرض خطر پرتوی نو افکند.
مطالعات گویشی زمانی از جذابیت‌های متنوع‌تری برخوردار خواهد شد که زبان‌ها و گویش‌ها در نواحی مرزی و سرحدات در مجاورت هم قرار می‌گیرند. طبعاً این همجواری و تعاملات زبانی و گویشی در دو سوی مرز در خلال زمان، موجب داد و ستدهای زبانی از جمله وام‌گیری‌های زبانی در میان گویشوران شده که در مطالعات زبان‌شناسی امروز ذیل مدخل «تماس زبانی» (Language Contact) به ویژه برای متخصصان زبان‌شناسی اجتماعی از منظر تطبیقی در عرصه ملی و بین‌المللی جذاب و جالب توجه به نظر می‌رسد. از دیگر سو چنین مطالعاتی به سهم خود می‌تواند گامی در راستای همگرایی فرهنگی میان ایران و کشورهای همسایه تلقی گردد.
بیرجند در زمره شهرهای مرزی ایران است و مرزی بودن از حیث مطالعات گویشی از مزایای نسبی آن محسوب می‌شود. چون زمینه چنین مطالعاتی در ایران تاکنون کم‌رنگ بوده است، لذا فرصت مغتنمی فراروی دانشگاه بیرجند می‌باشد که با بهره‌گیری از مزیت نسبی خود، پیش قراول مطالعات این رویکرد علمی در ایران شود و نخستین همایش ملی را در زمینه تعامل زبان‌ها و گویش‌های مرزی برگزار نماید و از این رهگذر به ارائه و معرفی آخرین مطالعات این حوزه میان‌رشته‌ای اقدام نماید و به علاوه به سهم خود به بررسی کیفی تعامل زبان‌ها و گویش‌های نواحی مرزی با زبان فارسی به عنوان عامل وحدت و انسجام ملی پرتوی تازه افکند.
در پی استقبال علاقمندان به شرکت در این رویداد ملی مهلت ارسال مقاله به این همایش ملی با عنایت به تعطیلات اداری اخیر و نیز زمان آزمون‌های دانشگاهی تا دهم بهمن سال جاری تمدید شده است. امید می‌رود این کنفرانس تخصصی در سایه تشریک مساعی استادان و دانشجویان علاقمند در تحقق اهداف خود مؤثر افتد و پژوهش‌های این حوزه را یک گام به پیش برد. لازم به ذکر است مراسم رونمایی از کتاب‌های نوین تخصصی این حوزه و نیز تقدیر از خادمین اصیل گویش‌شناسی ایران به عنوان برنامه‌های جانبی این همایش ملی پیش‌بینی شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی: 🔸از سرمایه گذاری در بخش معدن استان استقبال می کنیم

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های بخش معدن استان، اظهارکرد: از مجموعه های بزرگ سرمایه گذاری در بخش معدن استان استقبال می کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در دیدار سردار صالحی مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با عنایت به ظرفیت های بی نظیری که در حوزه های معدنی، کشاورزی، گردشگری و … در سطح خراسان جنوبی داریم، سرمایه گذاری در راستای بهره برداری از این پتانسیل ها، در اولویت برنامه های استان قرار دارد. وی تصریح کرد: جذب و جلب سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت لازم که از تجربه، تخصص و سرمایه کافی برخوردار باشند، اصل بسیار مهمی است که در همه حوزه ها بر آن تأکید داریم.

استاندار با اشاره به فعالیت های اقتصادی موفق قرارگاه اقتصاد مقاومتی ستاد کل نیروهای مسلح در سطح کشور، متذکر شد: سرمایه گذاری این مجموعه در خراسان جنوبی، قطعاً نتایج موفقی برای استان و نیز ستاد به همراه خواهد داشت.

قناعت از آمادگی استان برای تأمین شرایط لازم در راستای سرمایه گذاری های قرارگاه اقتصاد مقاومتی ستاد کل نیروهای مسلح در خراسان جنوبی گفت.

مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی ستاد کل نیروهای مسلح ، ضمن تشریح اقدامات این حوزه در زمینه تحقق سیاسیت های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: ضرورت مشارکت نیروهای مسلح برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

سردار صالحی تأکید کرد: در قانون اساسی هم بر استفاده از توانمندی نیروهای مسلح در عمران و آبادانی کشور در زمان صلح تأکید شده است.

وی از آمادگی قرارگاه اقتصاد مقاومتی ستاد کل نیروهای مسلح برای مشارکت در حوزه معادن خراسان جنوبی و به ویژه در شهرستان نهبندان گفت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت:

حمایت بیمه سلامت خراسان جنوبی از بیماران خاص

۲بازدید
بهمن ۰۲, ۱۴۰۱

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از آبان ماه امسال تا کنون حدود ۵۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج در استان در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج ثبت نام و از خدمات آن برخوردار شدند.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی؛ روز یکشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در کشور از آبان امسال گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از این بیماران در استان در این صندوق ثبت نام و از خدمات آن برخوردار شدند.

اربابی افزود: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه “شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران” و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می‌کنند از خدمات این صندوق بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در این مدت حدود ۵۵۰ میلیون ریال هزینه درمان این بیماران از سوی صندوق مورد نظر پرداخت و از این طریق دغدغه هزینه‌های گزاف درمان از دوش آن‌ها و خانواده هایشان برداشته شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: حدود ۳۰۰ نوع بیماری نادر شناسایی شده وجود دارد که دولت سیزدهم بنا دارد چتر خدمات‌دهی به این نوع بیماران را با اضافه کردن لیست این بیماری‌ها در شمول خدمات صندوق بیماران خاص گسترده کند.

این مقام مسئول به برخی از این بیماری ها اشاره کرد و گفت: تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی (دیالیز خونی و دیالیز صفاقی)، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های اس ام ای، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS (برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورت) بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی از بیماری‌های زیر پوشش بیمه سلامت است که بیماران مبتلا به این بیماری‌ها می‌توانند از تعهدات سازمان‌های بیمه گر در پوشش خدمات درمانی، دارو و کالا‌های سلامت محور مرتبط با بیماری و خدمات بازتوانی، توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت نام بیماران خاص وصعب العلاج در سامانه بیمه سلامت کشور است، افزود: روزانه ۱۲ نفر از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت نام خود را انجام می‌دهند و به نوعی نشان دار می‌شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: براساس داده‌های موجود بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار خاص و هزار و ۱۰۰ بیمار صعب العلاج زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی هستند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ نفر جزو بیماران خاص تالاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا هستند.

اربابی افزود: همچنین بیش از ۹۲۷ بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود دارد که براساس قواعد صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج می‌توانند در این صندوق عضو و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: تمام این بیماران می‌بایست در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج عضو شوند تا صد درصد هزینه‌های این بیماران در بخش‌های دولتی و ۸۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد.

وی یادآور شد: بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از مزایا و خدمات این صندوق می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه کنند.

حمایت بیمه سلامت خراسان جنوبی از ۵۰۰ بیمار خاص

بیمه سلامت خراسان جنوبی ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج را از آبان امسال تا کنون زیرپوشش خود برده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج درحمایت بیمه سلامت خراسان جنوبی از ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج کشور از آبان امسال گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از این بیماران در استان در این صندوق ثبت نام کردند و از خدمات آن برخوردار شدند.
اربابی افزود: این بیماران با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه “شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران” و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می‌کنند از خدمات این صندوق بهره‌مند شدند.
وی گفت: در این مدت حدود ۵۵ میلیون تومان هزینه درمان این بیماران از سوی صندوق مورد نظر پرداخت و از این طریق دغدغه هزینه‌های گزاف درمان از دوش آن‌ها و خانواده هایشان برداشته شد.
مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: حدود ۳۰۰ نوع بیماری نادر شناسایی شده وجود دارد که دولت سیزدهم بنا دارد چتر خدمات‌دهی به این نوع بیماران را با اضافه کردن لیست این بیماری‌ها در شمول خدمات صندوق بیماران خاص گسترده کند. اربابی گفت: تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی (دیالیز خونی و دیالیز صفاقی)، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های اس ام ای، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS (برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورت) بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی از بیماری‌های زیر پوشش بیمه سلامت است که بیماران مبتلا به این بیماری‌ها می‌توانند از تعهدات سازمان‌های بیمه گر در پوشش خدمات درمانی، دارو و کالا‌های سلامت محور مرتبط با بیماری و خدمات بازتوانی، توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت نام بیماران خاص وصعب العلاج در سامانه بیمه سلامت کشور است، افزود: روزانه ۱۲ نفر از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت نام خود را انجام می‌دهند و به نوعی نشان دار می‌شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: براساس داده‌های موجود بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار خاص و هزار و ۱۰۰ بیمار صعب العلاج زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی هستند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ نفر جزو بیماران خاص تالاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا هستند.
اربابی افزود: همچنین بیش از ۹۲۷ بیمار مبتلا به سرطان در استان وجود دارد که براساس قواعد صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج می‌توانند در این صندوق عضو و از خدمات آن بهره‌مند شوند. وی تاکید کرد: تمام این بیماران می‌بایست در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج عضو شوند تا صد درصد هزینه‌های این بیماران در بخش‌های دولتی و ۸۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در صندوق بیماران خاص را شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی اعلام کرد. وی یادآور شد: بیماران خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از مزایا و خدمات این صندوق می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام و یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه کنند.

 

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت:

بیمه شدگان بیمه سلامت مراقب سودجویان وکلاهبرداران باشند

۲بازدید
بهمن ۰۲, ۱۴۰۱

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: تماس‌هایی که با موضوع صدور کارت بیمه درمان با هم استانی های عزیز گرفته می شود و یا اطلاعیه هایی که با همین موضوع در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود، ارتباطی به سازمان بیمه سلامت ایران ندارد.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی؛ روز یکشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در نشستی گفت: هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد، تحت‌ عنوان همکار یا نماینده این اداره کل و تقاضای وجه در قبال هر نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی از جمله صدور یا تمدید کارت بیمه سلامت، کلاهبرداری است.

مدیرکل بیمه سلامت ادامه داد: طبق اطلاعات واصله اخیراً علاوه بر افزایش تماس‌های افراد سودجو با بیمه‌شدگان و بازنشستگان  تحت پوشش این سازمان با موضوع درخواست واریز وجه برای صدور کارت بیمه سلامت یا کارت هوشمند درمان یا عناوین مشابه، در برخی شبکه‌های اجتماعی نیز این موضوعات در حال انتشار و بازنشر است.

اربابی تصریح کرد: با اجرای طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه‌ها، قرار نیست کارت یا روش دیگری در ازای دریافت وجه از بیمه‌شدگان، جایگزین دفترچه‌های قدیمی شود و هرگونه ادعایی در این زمینه، غیرواقعی بوده و مورد تأیید سازمان بیمه سلامت ایران نمی باشد.

وی یادآور شد: بیمه‌شدگان و بازنشستگان عزیز تحت پوشش بیمه سلامت در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی با چنین ادعاهایی می‌توانند ضمن ارجاع موضوع به پلیس و مراجع قضایی، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشورت، با شماره تلفن ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در پایان گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای صیانت از حقوق بیمه شدگان اقدام به ایجاد پل ارتباطی از طریق پیام رسان بله با شماره ۰۹۱۰۸۷۷۱۶۶۶ و آدرس اینترنتی: bazresi.bimehsalamat@ihio.gov.ir  نیز نموده است که هم استانی های عزیز از این طریق هم می توانند موارد را اطلاع رسانی و شکایت خود را مطرح کنند.

اولین جلسه کاگروه کاهش آلودگی هوا استان با حضور کلیه اعضا و به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ، در ابتدا حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گزارش از وضعیت آلودگی هوای استان ارائه داد. وی گفت: در استان خراسان جنوبی ۵ ایستگاه سنجش کیفی هوا وجود دارد که وضعیت کیفی هوا را اندازه گیری می کنند.وی گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر ۸۱ روز هوا با کیفیت نامطلوب را در استان داشته ایم که  تعداد روزهای هوای نامطلوب در استان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. در ادامه خانم دعاگویان معاون محیط زیست انسانی اداره کل وظایف و تکالیف قانونی هر یک از دستگاههای اجرایی استان مرتبط با قانون هوای پاک را قرائت و درخواست کرد تا هر یک از دستگاههای اجرایی بصورت مستمر و منظم گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاه خود  را به دبیرخانه این کارگروه ارسال کنند.در ادامه عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به کامل و جامع  بودن قانون هوای پاک گفت: متاسفانه پدیده غالب در آلودگی هوای استان گرد وغبار بوده و باید این موضوع بصورت جدی در دستور کار همه دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد. وی از همه دستگاههای اجرایی خواست برای اجرای قانون هوای پاک در استان برنامه عملیاتی داشته باشند .عباس زاده تاکید کرد. همه دستگاههای ذیربط تا پایان سال جاری برنامه های خود را برای سال ۱۴۰۲ تدوین و به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند تا برای سال آینده طبق یک برنامه و نقشه راه مشخص و کارشناسی شده گامهای موثر و مثبتی در این زمینه برداریم

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی در بیرجند گشایش می یابد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: چهاردهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی، یکم تا ۷ اسفندماه در بیرجند برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی امروز یک‌شنبه (۲ دی) در جلسه هماهنگی برپایی چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان، اظهارکرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی با ظرفیت های فرهنگی بسیار خوب است، امیدواریم اتفاقات فرهنگی خوبی همچون گذشته در این خصوص رقم بخورد.

 

 

وی با اشاره به اینکه استان ما برای چهاردهمین بار میزبان این نمایشگاه است، تصریح کرد: توقع می‌رود با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد برگزاری این نمایشگاه به بهترین نحو ممکن در استان باشیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در سطح کشور مقرر شده تنها در پنج استان نمایشگاه کتاب برپا شود که خراسان جنوبی به دلیل برخورداری از ظرفیت خوب فرهنگی و دانشگاهی یکی از این میزبان ها خواهد بود.

 

علی فرخنده افزود: پیش بینی شده از تاریخ ۱ تا ۷ اسفند ماه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه‌ های اجرایی استان میزبان برپایی این نمایشگاه باشد.

 

وی با بیان این که طبق قانون موضوع حمل کتب ناشرین حاضر در نمایشگاه به عهده میزبان می باشد، اظهار داشت: این موضوع حمایت های ویژه و همکاری دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تخصیص یارانه کمک هزینه خرید کتاب هم گفت: این موضوع مسئله مهمی است و می‌تواند در جهت استقبال هرچه بیشتر از نمایشگاه مورد استفاده قرار بگیرد.

 

فرخنده در پایان با اشاره به اینکه ارائه کار فاخر و حضور ناشران ممتاز کشوری نیازمند صرف هزینه است، اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی بین دستگاه های اجرایی استان و تأمین اعتبارات مورد نیاز در چهاردهمین دوره، شاهد برپایی نمایشگاهی در خور شأن فرهنگی استان باشیم.

 

 

 

اختصاص ۱۰۰تن آرد مازاد به نانوایی‌های شهرستان قائنات

فرماندار شهرستان قائنات در جلسه شورای آرد و نان شهرستان از افزایش ماهانه ۱٠٠تن آرد به شهرستان خبر داد وگفت: با افزایش این میزان آرد، سهمیه ماهانه آرد شهرستان قائنات به ۱۱۹۲تن در ماه خواهد رسید. دکتر محمدی از شروع به کار ۴نانوایی جدید در آینده نزدیک در شهرستان قاینات خبر داد و از مسئولین خواست تا نظارت بیشتری بر کیفیت نان ونانوایی ها داشته باشند. فرماندار همچنین از برخورد جدی با نانوایان متخلف خبر داد و گفت: حذف سهمیه آرد یارانه ای نانوایی های متخلف نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

 

ارجاع تصمیم نهایی ملکی شدن بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) بیرجند به هیئت مدیره تامین اجتماعی

 

ارجاع تصمیم نهایی ملکی شدن بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) بیرجند به هیئت مدیره تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های تخصصی و کارشناسی متعدد در مورد ملکی شدن بیمارستان حضرت اباالفضل العباس(ع) بیرجند برگزار با تاکید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان جهت اخذ تصمیم نهایی به هیئت مدیره سازمان ارجاع شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،ابوالفضل سبحانی عصر امروز در جمع کارکنان بیمارستان شهید رحیمی بیرجند، اظهار داشت: عملکرد ما در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی باید به گونه‌ای باشد که بیمه شدگان احساس کرامت و رضایت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی جزو مظلوم‌ترین و محروم‌ترین مردم هستند و برخی از آنها برای درمان راهی جز مراجعه به مراکز درمانی ملکی سازمان و دریافت خدمات رایگان ندارند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: بنابراین باید طوری رفتار کنیم که اگر به دلیل محدودیت‌ها موفق به دریافت خدمات نشدند، حداقل احساس تکریم و رضایتمندی داشته باشند و در مراجعه به مراکز درمانی دیگر تفاوت را احساس کنند.

 سبحانی باذ کر اقدامات انجام شده در بخش درمان تامین اجتماعی استان افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده تلاش برای رفع بحران کمبود نیروی انسانی بوده است که در این راستا در سال جاری ۳۵ نفر نیرو جذب استان شده است که در طول سنوات اخیر بی‌سابقه بوده است.

 مدیردرمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با تاکید بر استانداردسازی محیط‌های کاری گفت: ایجاد تناسب بین تعداد تخت‌های بیمارستان شهید رحیمی و تعداد کارکنان از جمله اقدامات بوده که به منظور پاسخگویی بهتر به ارباب رجوع انجام شده است.

وی  با تشریح پیگیری‌های انجام شده در خصوص ملکی شدن بیمارستان حضرت اباالفضل العباس(ع) بیرجند، اظهار داشت: نشست‌های تخصصی و کارشناسی متعددی در این خصوص با مسئولان مختلف از جمله وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان سازمان برگزار شده است و با تاکید سید صولت مرتضوی، وزیر  تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان موضوع جهت اخذ تصمیم نهایی به هیئت مدیره سازمان ارجاع شده است

سبحانی ادامه داد: ایجاد فضای تعاملی بین کارکنان، تلاش در جهت جانشین‌پروری و شایسته‌سالاری، کسب رتبه دوم رضایتمندی در بخش بستری توسط بیمارستان شهید رحیمی بیرجند در بین مراکز درمانی ملکی سازمان در کشور، کسب رتبه نخست رضایتمندی در بخش بستری توسط بیمارستان حضرت اباالفضل العباس(ع) بیرجند در بین بیمارستان‌های میلاد کشور، موفقیت‌هایی است که حاصل تلاش و همکاری کلیه کارکنان استان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اعلام افزایش سقف اعتبارات بودجه‌ای بخش درمان استان برای سال ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد در سال آینده بتوانیم خدمات بهتر و با کیفیت تری به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه دهیم.

تکمیل طرح های ورزشی خراسان جنوبی نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

۱۴۹ طرح نیمه تمام ورزشی خراسان جنوبی برای تکمیل به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: تکمیل ۱۴۹ طرح نیمه تمام ورزشی در استان حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به پایین بودن سرفصل اعتبارات عمرانی، رقم‌های موجود کفاف طرح‌ها را نمی‌دهد.

او افزود: از ابتدای سال چند فضای ورزشی از جمله کاشت زمین چمن مجموعه ۱۵ هزار نفری بیرجند، بهسازی نور و سرویس‌های بهداشتی سالن ۲ هزار و ۵۰۰ نفره بیرجند و همچنین تعویض فرش چمن مصنوعی فوتبال مجموعه ورزشی ولایت انجام گرفت که بخش اعظمی از نیاز‌های زیرساختی ورزشکاران مرتفع شد.

خسروی با اشاره به افزایش ورزشکاران سازمان یافته و ضرورت توجه به استعداد‌های ورزشی عنوان کرد: در حوزه ورزشکاران سازمان یافته نسبت به سال گذشته بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته‌ایم و هم اکنون ۲۴ هزار و ۸۲۱ نفر بیمه شده ورزشی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۰۴ نفر در بخش آقایان و ۹ هزار و ۶۱۷ نفر در بخش بانوان هستند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه ورزشکاران دارای توانایی خاص به صورت ویژه حمایت می‌شوند، ادامه داد: به عنوان متولی اصلی ورزش در استان از تمامی ورزشکاران نابینا و کم بینا در حد توان حمایت کرده‌ایم.

او با تقدیر از ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی، بیان کرد: امیدواریم سایر دستگاه‌های اجرایی استان که نسبت به ورزشکاران با توانایی‌های خاص تکلیف دارند در این راه کمک کار مجموعه ورزش و جوانان باشند تا بتوانیم بخشی از دغدغه‌های خانواده‌های آن ها را مرتفع کنیم.

 

 

 

 

اولویت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس، حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت:اولویت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس، حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان است.

مجید بهدانی صبح امروز درجلسه گردهمایی سرگروه های آموزشی  مدارس ابتدایی بیرجند گفت: همانطور که بارها بیان شد اولویت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس، حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان است.

وی ادامه داد:  باتوجه به شرایط موجود و برودت هوا مجبور به  تعطیلی مدارس وآموزش در فضای مجازی شدیم.

بهدانی در ادامه گفت : مربیان و معلمان باید شرایط لازم برای ذهن خلاق را در مدارس فراهم کنند و باید مفاهیم علوم مختلف را در تدریس خود بگنجانند تا بدین وسیله دانش آموزان بتوانند با مسائل زندگی خلاقانه برخورد کنند.

وی گفت : آموزش و پرورش باید شرایط لازم برای آموزش خلاقیت به دانش آموزان و نوآوری معلم، به ویژه در دوره‌ی ابتدایی که زیر بنای تعلیم وتربیت است را فراهم کند.

مدیرآموزش و پرورش بیرجند خطاب به سرگروه های آموزشی گفت: در دوره‌ی ابتدایی اثرپذیری، نقش‌پذیری و انعطاف‌پذیری در دانش آموزان بیشتر است. بنابراین باید قبل از آموزش خلاقیت به دانش آموزان، سعی کنید یک معلم نواندیش، نوآور و خلاق پرورش دهید.

بهدانی ادامه داد:  درزمینه تشویق کودکان به کتابخوانی نیز معلم یک نقش موثر و اساسی دارد و معلم بایستی در این زمینه یک الگوی خوب برای دانش آموزانش باشد. برای انتقال بهتر و موثرتر فرهنگ و لذت کتابخوانی به دانش آموز در وهله اول باید خود معلم اهل مطالعه و کتاب خواندن باشد. خواندن داستان در کلاس یکی از راهکارهای موثر است. همچنین ارزش دادن به کتاب و مهم جلوه دادن امر کتابخوانی از سوی معلم می تواند در دانش آموزان ایجاد انگیزه کند.

 

 

 

 

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی خبر داد:

تأمین سوخت بازگشایی مدارس خراسان جنوبی از محل صرفه جویی گاز خانگی

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی با اشاره به بازگشایی مدارس استان از روز سه شنبه چهارم بهمن ماه جاری، گفت: همکاری و همراهی مردم در صرفه جویی مصرف گاز خانگی منجر به بازگشایی مدارس و البته با اولویت در نظر گرفتن سوخت جایگزین شد.

علیرضا عباس زاده تاکید کرد: مردم موضوع صرفه جویی در مصرف گاز در بخش خانگی را جدی بگیرند، چراکه هشدارهای هواشناسی در خصوص پابرجا بودن موج سرما و برودت هوا در سراسر استان همچنان تا پایان هفته ادامه دارد.

وی ضمن تشکر و عذرخواهی از صاحبان صنایع استان که واحدهای تولیدی آنها بدلیل افت فشار گاز ناشی از برودت بی سابقه هوا و ماندگاری سرما در استان تعطیل شد، گفت: این تعطیلی ها صرفاً در جهت تأمین گاز بخش خانگی و عدم قطع شدن آن صورت گرفت و ان شاء الله با بهبود شرایط از هفته آینده به مرور وصل خواهند شد.

معاون استاندار با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی طی ۱۰ روز گذشته همراهی خوبی با شرکت گاز در راستای صرفه جویی در مصرف داشتند و هر چه که جلوتر رفتیم این همراهی ها بیشتر شد، افزود: صرفه جویی مردم در بخش خانگی باعث شد تا بتوانیم مصوبه بازگشایی مدارس براساس صرفه جویی بخش خانگی را از ستاد مدیریت بحران و کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان بگیریم.

به گفته وی؛ مدارس خراسان جنوبی از روز سه شنبه چهارم بهمن ماه، در تمامی مقاطع تحصیلی بازگشایی می شوند و آموزش به صورت حضوری صورت خواهد گرفت.

عباس زاده با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک بشارت و فرصت خیلی خوب برای دیدن نتیجه همراهی مردم در صرفه جویی در مصرف گاز است، اظهار امیدواری کرد: با توجه به ماندگاری موج سرما در استان تا پایان هفته، مردم همچنان صرفه جویی در مصرف گاز را جدی بگیرند تا بتوانیم این دوران را پشت سر بگذاریم و به شرایط عادی برسیم و بخش های تولیدی و صنعتی استان را نیز بتوانیم فعال کنیم.

وی ضمن مهم دانستن آموزش حضوری و اینکه مسئله آموزش و تربیت دانش آموزان جزو ضروری ترین نیازها و خدمات در سطح استان است، گفت: عدم تعطیلی آموزش حضوری، خواسته دولت و نظام آموزشی است و لذا باید تا مجبور نشویم مدارس را تعطیل نکنیم و چنانچه مدرسه ای به خاطر سرمای شدید و عدم تأمین گرمایش و یا آلودگی هوا تعطیل شد باید تمام تلاش ما این باشد که در اولین فرصت، بازگشایی مدارس در اولویت برگشت به شرایط عادی قرار بگیرد.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی گفت: بازگشایی مدارس با اولویت تأمین سوخت جایگزین گاز صورت می گیرد و لذا ضرورت دارد که همچنان مردم به اصل صرفه جویی توجه داشته باشند.

عباس زاده در خصوص تأمین سوخت جایگزین آن دسته از صنایعی که به سمت سوخت جایگزین و تعبیه مشعل دوگانه سوز رفته اند نیز گفت: برای تأمین سوخت جایگزین این دسته از واحدهای تولیدی و صنایع هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر این واحدها نیاز به سوخت داشته باشند با هماهنگی فرمانداران و دستگاه اجرایی مرتبط، سوخت جایگزین به آنها داده خواهد شد.

 

 

 

 

 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه تقویت معنویات در دانش آموزان

مدیر کل آموزش و پرورش خرسان جنوبی گفت:  آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی شده،فرهنگ ایثار و شهادت است و ترویج و توسعه این فرهنگ در مدارس راز بیمه شدن دانش آموزان در مقابل تهدیدات ضدفرهنگی و نرم دشمنان است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سیدعلیرضاموسوی نژاد،پیش ازظهر امروز،در نشست شورای توسعه وترویج فرهنگ ایثاروشهادت،اظهارکرد:جامعه امروزنیازمندگسترش فرهنگ ایثاروشهادت است که دراین زمینه،فرهنگیان به عنوان پرچمداران تعلیم و تربیت  و فعالین عرصه فرهنگ سازی، نقشی بسزا و رسالتی خطیربرعهده دارند.

وی،با اشاره به نقش و تأثیر معنویت در فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: حقیقت آن است که معنویت چیزی جدای از باورها، اندیشه ها و رفتارهای فردی و اجتماعی نیست، معنویت همانند روح است در بدن که در هر جزء جزء باید باشد و هر جایی که نباشد مرده است اگر چه حرکت مادی فیزیکی داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که روی آوری به فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بستر معنویت تحقق پیدا می کند، اذعان کرد:این فرهنگ،بدون درنظرگرفتن عنصرایمان وتقوا راه به بی راهه خواهد برد؛به همین دلیل بایدفرهنگ ایثارو شهادت،که متأثرازرشادت ها وفضایل اخلاقی ومعنوی رزمندگان اسلام دردفاع ازحریم وحرم است، در مدارس توسعه یابد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، نهادینه شدن فرهنگ ایثاروشهادت درفضای آموزشی و پرورشی به عنوان یک اصل ارزشمند الهی،انتقال فرهنگ والا و ارزشمند عاشورایی به نسل آینده ساز، تقویت روحیه گذشت و ایثار در جامعه فرهنگیان، دانش آموزان واولیاءآنان و ایجاد وحدت رویه و هماهنگی هرچه بیشتر ادارات و سازمان های ذیربط را ازمهمترین وظایف شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

رئیس شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،درآموزش و پرورش خراسان جنوبی، برتشکیل شورای متناظر شهرستانی و منطقه ای، تأکید کرد و ادامه داد: نگاه قرآن به معنویت،بعنوان یک راهبردورکن زیر بنایی در تقابل و نبرد بین جبهه حق با جبهه کفر،تا بدانجا  است که در ترسیم نبرد نامتقارن،درفرآیند افزایش و موازنه قدرت در جهت تفوق بر دشمن، ضمن تأکید بر عوامل سخت افزاری، دو مرحله نرم افزاری وفوق نرم افزاری را نیز مورد توجه قرار می دهد.

به گفته موسوی نژاد، اگر در جبهه حق،۳عنصرایمان، بصیرت وصبرتقویت شود، توان این جبهه افزایش یافته و حاکمیت تقوی و به دنبال آن، تعمیق معنویت، ظرفیت و توانایی لشکریان جبهه حق را به صورت تصاعدی، در حد بسیار قابل توجهی افزایش می دهد که یکی از مهم ترین نمونه های بارزآن امدادهای غیبی و نصرت های فوق العاده الهی است.

ضرورت تسریع در روند سرمایه گذاری ایمیدرو در استان
ضرورت تسریع در روند سرمایه گذاری ایمیدرو در استان
استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تسریع در روند سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در استان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در دیدار معاون ایمیدرو خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری ایمیدرو در استان، بهره برداری از ظرفیت های معدنی را شتاب می بخشد.
وی تصریح کرد: ایمیدرو می تواند با سرمایه گذاری در راستای احداث کارگاه های تولید گوهر سنگ ‌ها و تراش سنگ‌های قیمتی در سطح استان، در ذخایر غنی این ظرفیت در خراسان جنوبی، ارزش افزوده ایجاد کند.
استاندار با اشاره به مصوبات نشست های قبلی استان با ایمیدرو، اظهار داشت: از مجموعه ایمیدرو بخاطر همکاری و ورود به موضوع احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان تشکر کرد.
قناعت متذکر شد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران می تواند با مشارکت در ایجاد واحدهای فرآوری معدنی، در حوزه معادن کم نظیر خراسان جنوبی ، به توسعه منطقه کمک کند.
مقدم علی معاون ایمیدرو نیز از حجم سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در استان خراسان جنوبی خبر داد و بر توسعه این سرمایه گذاری ها تأکید کرد.
شایان ذکر است: در این دیدار که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همراه بود، راهکارهای همکاری چند جانبه ایمیدرو در سطح استان برای افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنایع معدنی، انجام مطالعات گسترده تر در حوزه معادن جدید، تحقق مسئولیت های اجتماعی این هلدینگ و … مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

 

 

برنامه‌های دهه فجر امیدآفرین و با محوریت تبیین انقلاب اسلامی باشد

بیرجند- فرماندار سربیشه با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر باید با محوریت تبیین انقلاب اسلامی باشد، گفت: ایجاد تنوع و نوآوری در برنامه‌های دهه فجر امسال شهرستان سربیشه مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا لکزایی صبح دوشنبه در جلسه ستاد برنامه‌ریزی مراسم گرامیداشت دهه فجر شهرستان سربیشه، مردم را از عوامل اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و همراهی مردم از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به پیش رو بودن دهه فجر بیان کرد: برنامه‌های دهه فجر باید پیوست تبیین و گفتمانی داشته باشد و در برابر جنگ روانی دشمن در کنار جهاد تبیین اجتماعات پرشوری در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شکل گیرد.

لکزایی با بیان اینکه پیام برنامه‌های دهه فجر باید اتحاد و همدلی مردم و مسئولان باشد، اظهار کرد: همچنین خواستاریم جشن‌ها و آئین‌های ایام پیروزی انقلاب اسلامی گسترده و در تمام مناطق شهری و روستایی برپا شود.

فرماندار سربیشه بیان کرد: برپایی جشن‌های دهه فجر در نقاط مختلف این شهرستان و ایجاد فضاهای شهری نشاط آفرین توسط شهرداری بسیار مهم است و جشن‌های انقلاب باید با شور و هیجان و باشکوه خاص برگزار شود.

وی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان و جنگ ترکیبی اخیر دشمن، افزود: جهاد تبیین و شکل‌گیری گفتمان روایت‌گری انقلاب باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

لکزایی ادامه داد: امروز هم همانند گذشته حضور پرشور و پیروی از ولایت فقیه عامل بقای انقلاب اسلامی در برابر دسیسه‌های مختلف دشمنان است.

افزایش ۷۸۱ درصدی استخراج معادن در خراسان جنوبی

 

افزایش 781 درصدی استخراج معادن در خراسان جنوبی

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی از پیشرفت ۷۸۱ درصدی استخراج معادن این مجتمع در ۹ ماهه امسال در مقایسه با ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، علیرضا جلالیان با اعلام این خبر، اظهار داشت: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ در مجموعه معادن این مجتمع ۱۲ هزار و ۷۳۰ تن عملیات استخراج انجام شد که این رقم در ۹ ماهه سال جاری به ۱۱۲ هزار و ۱۵۴ تن رسید که بیانگر پیشرفت ۷۸۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی عنوان کرد: در عملیات باطله‌برداری نیز نسبت به ۹ ماهه سال گذشته پیشرفت داشته‌ایم و با ثبت یک میلیون و ۴۵۴ هزار تن باطله‌برداری، نسبت به ۹ ماهه ۱۴۰۰ بیش از ۲۶ درصد افزایش داشته‌ایم.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی ادامه داد: تا پایان ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به برنامه تولید سالانه افزایش ۱۶ درصدی و نسبت به برنامه ۹ ماهه در تولید شمش طلا افزایش بیش از ۶۰ درصدی داشته‌ایم.

وی درباره استخراج از معدن هیرد بیان کرد: در برنامه ۹ ماهه برای استخراج از این معدن ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن در نظر گرفته شده بود که در مدت ۹ ماهه به رقم قابل توجه ۱۰۴ هزار و ۷۰۶ تن دست یافتیم که ۵۵ درصد افزایش نسبت به برنامه استخراج ۹ ماهه و ۱۶ درصد افزایش نسبت به برنامه استخراج سالانه داشته است.

جلالیان درباره برنامه استخراج ۹ ماهه معدن ملوند نیز توضیح داد: بر اساس استخراج ۱۰ هزار تن تا پایان سال برنامه استخراج ۹ ماهه، ۷ هزار تن بوده که تا پایان آذر ماه به ۷ هزار و ۴۰۰ تن رسید و بیانگر افزایش ۵.۶ درصدی نسبت به برنامه استخراج ۹ ماهه است.

 

 

 

همزمان با شب اول ماه رجب انجام شد:
پاسداشت میلاد امام پنجم به همت کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم علیه السلام بیرجند
به همت کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم علیه السلام بیرجند، جشن میلاد باسعادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، شامگاه (۲ بهمن)جشن میلاد باسعادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با حضور جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) در محل مسجد باقرالعلوم(ع) بیرجند برگزار شد.

 

علی کاربر، مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم (ع) بیرجند در این خصوص گفت: برای این جشن فضاسازی و آذین بندی مسجد به همت اعضای کانون جهت برگزاری این جشن در محله و مسجد انجام شده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از برنامه های این جشن سخنرانی و مولودی خوانی بود که در این راستا به موضوعاتی همچون اهمیت کسب علم و استفاده درست از آن و جهاد تبیین پرداخته شد.

 

کاربر با اشاره به اینکه مردم استقبال خوبی از جشن میلاد امام محمدباقر(ع) داشتند، ادامه داد: به مناسبت برگزاری جشن میلاد امام محمدباقر(ع) گروه سرود این کانون اقدام به اجرای سرودی با موضوع ولادت پنجمین پیشوای ما شیعیان کرد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در راستای برگزاری این جشن بزرگ به نوجوانان و جوانان همنام با محمد و باقر، هدایایی با حضور  قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اهدا شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) بیرجند تاکید کرد: یکی از رسالت های این کانون پرداختن به سیره اهل بیت (ع) و مناسبت های مذهبی بهترین فرصت برای این مهم است.

 

کاربر به اشاره به برگزاری مسابقه گفت: در راستای برگزاری این جشن یک مسابقه با عنوان «شکافنده علوم» بین نوجوانان و کودکان حاضر در این جشن برگزار و به تعدادی از شرکت کنندگان به همت کانون جوایزی اهدا شد.

 

 

گزارش تصویری/ جشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجند

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رجب، جشن باشکوه ولادت امام محمد باقر (ع) در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) شهرستان بیرجند برگزار شد.

۱۴۰۱/۱۱/۳ – ۰۶:۵۵

جشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجندجشن میلاد امام محمدباقر(ع) در بیرجند

 

 

 

 

 

 

 

 تکمیل پروژه‌های ورزشی خراسان جنوبی نیازمند ۳۰۰ میلیارد اعتبار

بیرجند- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل ۱۶۹ پروژه ورزشی نیمه تمام خراسان جنوبی به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمد حسین خسروی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای تکمیل ۱۶۹ پروژه ورزشی نیمه تمام باقی مانده از سال‌های گذشته حداقل به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه کم بودن سرفصل اعتبارات پروژه‌های عمرانی باید از طریق دیگری اعتبارات مورد نیاز تأمین شود.

وی عنوان داشت: از ابتدای سال جاری چند اقدام ورزشی از جمله کاشت زمین چمن مجموعه ۱۵ هزار نفری بیرجند، بهسازی سرویس‌های بهداشتی سالن دو هزار و ۵۰۰ نفری بیرجند، تعویض فرش چمن مصنوعی فوتبال یکی از مجموعه‌های ورزشی بیرجند انجام شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: ورزشکاران سازمان یافته استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته‌اند و در حال حاضر ۲۴ هزار و ۸۲۱ ورزشکار بیمه شده در خراسان جنوبی داریم.

خسروی ادامه داد: از این تعداد بیمه شده ۱۵ هزار و ۲۰۴ نفر آقا و ۹ هزار و ۶۱۷ نفر هم خانم هستند و در حد توانایی خود از همه ورزشکاران استان حمایت می‌کنیم.

وی با تقدیر از ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی برای همکاری در این خصوص گفت: به کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات موجود در حوزه ورزش استان نیاز داریم.

فرماندار نهبندان انتقاد کرد:
هیچ برنامه عملیاتی برای توسعه کشاورزی نداریم
ایروانی با گلایه از اینکه هیچ برنامه عملیاتی برای توسعه بخش کشاورزی نداریم، گفت: مجموعه جهاد کشاورزی باید برای اقتدار غذایی برنامه داشته و سرمایه گذار جذب کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی امروز یک‌شنبه (۲ بهمن) در مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید جهاد کشاورزی نهبندان اظهار کرد: دولت سیزدهم با شعارهایی که مطرح کرد بار سنگین بعضی از وزارتخانه ها همانند جهاد کشاورزی را سنگین تر تعریف کرده است چراکه باید کاستی هایی که در سال‌های گذشته به دلیل ناکارآمدی و با قهر طبیعت همراه بوده است، جبران شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه باید از علم و تکنولوژی برای ارتقای تولید محصولات استفاده کنیم چراکه جهاد کشاورزی وظایف مختلفی دارد، افزود: بخش کشاورزی می‌تواند ما را در معادلات اقتصادی دنیا مطرح کند، چراکه اقتدار غذایی و اشتغال و ارزآوری، تامین مواد خام و رشد اقتصادی را در برگرفته است.

ایروانی ادامه داد: برای این برنامه در سطح شهرستان، استان و کشور نیازمند سیاست گذاری هستیم تا متفاوت عمل کنیم ما سازمان جهاد کشاورزی را در خصوص جذب سرمایه گذار خرد و کلان و رشد اقتصادی ارزیابی می کنیم و برای تامین اهداف مالی نیاز به سرمایه گذاری داریم.

وی با بیان اینکه زنجیره تامین کالاهای اساسی و تامین مایحتاج مردم وظیفه سنگینی است که بر عهده جهاد کشاورزی است، افزود: مجموعه جهاد کشاورزی برای اقتدار غذایی باید برنامه داشته و سرمایه گذار جذب کند.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه این شهرستان در دو محصول خرما و زیتون در سطح ملی و حتی بین المللی حرف برای گفتن دارد،‌گفت: در بخش کشاورزی پر مصرف ترین از لحاظ مصرف آب هستیم که باید بهره وری را افزایش دهیم.

ایروانی گفت: واحد ترویج و آموزش را باید در جهادکشاورزی تقویت کنیم، گرما و زمستان نهبندان استثنایی است و تغییر اقلیم نیاز به برنامه و آموزش کشاورزان دارد.

وی در ادامه به ظرفیت هاب شتر در نهبندان اشاره کرد و گفت: مجتمع های دامپروری در شهرستان داریم ولی حرفی برای گفتن تولید دام سبک و سنگین نداریم لذا برنامه‌ریزی باید به سمتی برود که بخش خصوصی و کشاورزی فعال شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه هیچ برنامه عملیاتی برای توسعه بخش کشاورزی نداریم، افزود: هوشمندسازی کشاورزی باید در دستور کار جهاد کشاورزی باشد چراکه هر چقدر توانمند باشیم اگر هوشمندسازی نداشته باشیم موفق نخواهیم شد.

وی در پایان گفت: مرغداری ها نمی توانند اطمینان کنند که جوجه ریزی داشته باشند یا نه؛ لذا یکپارچه سازی در مدیریت تصمیم مهم است.

هشدار تأمین‌اجتماعی درمورد کلاهبرداری از بیمه‌شدگان، بازنشستگان و متقاضیان استخدام

سازمان تأمین‌اجتماعی با هشدار در مورد افزایش فعالیت‌های مجرمانه و کلاهبردارانه سودجویان برای فریب بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان، اعلام کرد هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد تحت‌عنوان همکار یا نماینده این سازمان و تقاضای وجه در قبال هر نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی از جمله صدور یا تمدید کارت سلامت یا درخواست واریز وجه به حساب‌های ناشناس برای استخدام در سازمان تأمین‌اجتماعی، قطعاً فریب‌کارانه و کلاهبرداری است. در صورت مواجهه با چنین ادعاهایی می‌توانید ضمن ارجاع موضوع به پلیس و مراجع قضایی، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشورت، با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*