گفته می شود

 

گفته می شود احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به رئیس جمهور و رونوشت به وزیر جهاد کشاورزی، خواستار شفاف سازی دولت در چرایی اجازه واگذاری واردات ۱۳ میلیون تن کالای اساسی، بدون رعایت تشریفات قانونی، به شرکتی تازه کار و فاقد پیشینه در واردات کالا‌های اساسی شد. در بخشی از نامه آمده است: در فروردین سال جاری در تأمین کالا‌های اساسی تخلفات و جرایم بزرگی در وزارت جهاد کشاورزی رخ داد که از حیث اهمیت موضوع، شدت پنهان­کاری، نقض قوانین مادر و ایجاد رانت، پیش از آن سابقه نداشته­ است. البته در عرصه واردات این کالا‌ها در دولت‌های پیشین نیز تخلفات بزرگ کم نبوده است.

 

 

 

گفته می شود وزیر آموزش و پرورش گفته بر اساس بررسی‌های جهانی، برخی کشورها مانند مکزیک و چین آلودگی شدیدتر و با شاخص ۳۰۰ دارند، ولی مدارس تعطیل نمی‌شود اما در ایران مدارس با بارش برف و آلودگی با شاخص ۱۵۰ تعطیل می‌‌شوند.

 

 

 

گفته می شود مدیر کل بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت  از جریمه ۱۰ میلیارد تومانی یک شرکت هواپیمایی به دلیل گران فروشی بلیت خبر داده و گفته است: در گزارش هایی که چند روز گذشته به ما رسیده است، بعضی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت را بدون مجوز افزایش دادند.

 

 

 

گفته می شود حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی، عضو شورای‌عالی فضای مجازی درباره شایعه استعفای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: طبق آنچه من شنیده‌ام کار‌ها طبق روال پیش می‌رود و من هیچ‌چیز قطعی و رسمی درباره جابه‌جایی ایشان نشنیده‌ام و این موضوع ظاهراً گمانه‌زنی است.

 

 

گفته می شود سید ابراهیم رییسی گفته از پژوهشگرانی که در تولید دانش ما را سربلند کردند و افتخار آفریدند هم متشکریم. من وقتی به سازمان ملل رفتم، دبیرکل از من در دیداری عذرخواهی کرد و گفت که خیلی تلاش کردیم تحریم‌ها را نسبت به مردم ایران در مواجهه با کووید ۱۹ برداریم، اما موفق نشدیم و من گفتم آقای دبیرکل امروز علاوه بر اینکه مردم ما تا ۷۰ درصد واکسینه شدند، از تولیدکنندگان واکسن و صادرکنندگان آن هستیم.

 

گفته می شود محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشته رییس جمهوری که ۲۰میلیون رای می‌آورد، فکر می‌کند به اندازه ۲۰میلیون نفر می‌فهمد! وی افزود: یکی از مشکلات اساسی ساحت سیاسی ما نداشتن چند حزب قدرتمند است. لازمه و ابزار اساسی انتخابات، مردم سالاری و بالا بودن رای مردم، نظام حزبی است. تمام روسای جمهور‌ ایران دو تا سه ماه مانده به انتخابات اوضاع طوری رقم خورد که رای آوردند. وقتی کسی رییس‌جمهور می‌شود، باید از یک تشکیلات قدرتمند بیاید و آدم‌های مجرب و عالم همراهش باشند. رییس‌جمهوری باید سیستم را اداره کند، نه اینکه صبح بلند بشود و بر اساس اخبار روز تصمیمی بگیرد یا فرمانی صادر کند.

 

 

 

گفته می شود وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده فعلی تبریز در مجلس، ضمن مخالفت با استیضاح دکتر عین‌اللهی (وزیر بهداشت) در مجلس گفته به‌ جای استیضاح وزیر بهداشت، باید تعامل کنیم

 

 

گفته می شود در پی نام نویسی ده میلیونی در قرعه‌کشی قبلی محصولات ایران‌خودرو که شانس برنده شدن متقاضیان واقعی را به شدت کاهش داده است، از این پس تنها افرادی می‌توانند در فروش خودرو توسط خودروسازان شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و مبلغ خودرو از طریق بانک مسدود می‌شود.

 

 

گفته می شود خاندوزی در پاسخ به برخی شبهات که گفته می‌شود دولت از محل افزایش نرخ ارز منتفع شده و هزینه‌های خود را تأمین می‌کند، اظهار داشته در حال حاضر، دولت هر چه ارز دارد، به قیمت نیمایی برای خرید کالای اساسی در اختیار واردکنندگان قرار می‌دهد؛ بنابراین حتی اگر قیمت ارز، به دو برابر رقم کنونی هم افزایش یابد، نفعی متوجه دولت نمی‌شود.

 

 

 

گفته می شود امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر درباره نشست بین‌المللی زنان تاثیرگذار در تهران گفته همسر رئیس جمهور بارها تاکید کردند که مهمانان از عنوان «بانوی اول» برای ایشان استفاده نکنند. وی گفت: یکی از حواشی پیرامون کنگره زنان تاثیر گذار مبتکر و محور این کنگره یعنی همسر رئیس جمهور بود. طبق عرف در این اجلاس‌، از همسر رئیس جمهور به عنوان بانوی اول نامبرده می‌شود، درحالی که ایشان یادآوری می‌کردند در کشور ما بانوی اول کسی است که در کنار مقام معظم رهبری در شرایط سخت تبعید و شکنجه و زندان بودند و الگوی ماست. وزیر خارجه ادامه داد: برخی عنوان کردند که وزارت خارجه افرادی را دعوت کرده که مدلینگ بودند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*