ورزش/ علیرضا بیرانوند جام جهانی را از دست داد

علیرضا بیرانوند جام جهانی را از دست داد

علیرضا بیرانوند با توجه به مصدومیت ایجاد شده جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد.

علیرضا بیرانوند در دقایق ابتدایی بازی ایران و انگلیس به علت برخورد با حسینی مصدوم شد و علی رغم کارهای پزشکی به مدت ۸ دقیقه مشکل رفع نشد و او مجبور به ترک زمین شد.

پس از بازی او به بیمارستان مراجعه کرد و حالا اخبار حاکی از این است که او جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد و قادر به ادامه همراهی تیم ملی نیست./۷

 

 

 

 

 

روز سوم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

نخستین شگفتی جام‌جهانی؛ عربستان آرژانتین را زد! / برد تاریخی سعودی با گزینه ایران / مردودی ۳گل آرژانتین با آفساید اتوماتیک/۷

عربستان نخستین شگفتی جام بیست و دوم را با هروه رنار سرمربی فرانسوی که گزینه اصلی نیمکت تیم ملی ایران بود، رقم زد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در سومین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۳:۳۰ (سه‌شنبه – به وقت تهران) تیم‌های فوتبال آرژانتین و عربستان از گروه C به مصاف هم رفتند. این بازی که در ورزشگاه لوسیل شهر الریان برگزار می‌شد، در نهایت با برتری دو بر یک شاگردان رنار در تیم ملی عربستان همراه شد.

در این مصاف که پنجمین بازی جام جهانی قطر محسوب می‌شد، نخست لیونل مسی در دقیقه دهم برای آلبی‌سلسته از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. در ادامه عربستان که در نیمه دوم کاملاً متحول شده بود، توسط صالح الشهری در دقیقه ۴۸ و سالم الدوسری در دقیقه ۵۳ به گل رسید و یک برد ارزشمند را از آن خود کرد. به این ترتیب، شاگردان لیونل اسکالونی پس از ۳۶ بازی بدون شکست در رقابت‌های مختلف، سرانجام طعم شکست را چشیدند.

مسی با این گل به دومین گلزن مسن تاریخ آرژانتین در جام‌های جهانی تبدیل شد. (با ۳۵ سال و ۱۵۱ روز سن پس از مارتین پالرمو که با ۳۶ سال و ۲۲۷ روز سن در جام جهانی ۲۰۱۰ مقابل یونان گل زد)

در این دیدار همچنین لیونل مسی در دقیقه ۲۲ و لائوتارو مارتینس در ۲۷ موفق به گلزنی شدند که داور با استفاده از فناوری کمک‌داور ویدئویی (VAR) آن‌ها را مردود اعلام کرد. لائوتارو در دقیقه ۳۵ هم گلزنی کرد که داور آفساید گرفت و گل را مردود اعلام کرد.

اواخر بازی یاسر الشهرانی مدافع عربستان در برخورد با دروازه‌بان خودی به شدت مصدم شد و از بازی بیرون رفت. عربستانی‌ها در نیمه نخست نیز یک تعویض اجباری داشتند.

پس از وقت اضافه هفت دقیقه‌ای در نیمه نخست، نیمه دوم نیز ۱۴ دقیقه وقت اضافه داشت تا این بازی هم مثل دیدار انگلیس – ایران وقت‌های تلف شده زیادی داشته باشد.

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در ورزشگاه حضور داشت و این بازی را از نزدیک دید.

نخستین شگفتی جام‌جهانی؛ عربستان آرژانتین را زد! / برد تاریخی سعودی با گزینه تیم ملی ایران / مردود شدن ۳گل آرژانتین با VAR

آرژانتین در بازی بعدی خود در پنجم آذر به دیدار مکزیک خواهد رفت. شاگردان رنار هم بازی بعدی‌شان مقابل لهستان خواهد بود؛ دیداری که در تاریخ پنجم آذر برگزار می‌شود.

 

«عمو چِن»؛ دونده ماراتنی که در طول مسیر سیگار را با سیگار روشن می‌کند!

«عمو چِن»؛ دونده ماراتنی که در طول مسیر سیگار را با سیگار روشن می‌کند!

تهران- ایرنا- رسانه‌های چینی اطلاعات تازه‌ای درباره دونده ۵۰ ساله‌ای به نام «عمو چِن» منتشر کرده که ماراتن «جیانده» را ظرف ۳ ساعت و ۲۸ دقیقه به اتمام رساند؛ این در حالی است که برای عبور از خط پایان سیگار را با سیگار روشن کرد!

به گزارش ایرنا، سازمان‌دهندگان ماراتن چین به طور رسمی رکورد عمو چن که در بین یک هزار و ۵۰۰ دونده، به عنوان نفر پانصد و هفتاد و چهارم از خط پایان عبور کرد را تایید کرده و شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از وی را در حال سیگار کشیدن در طول ماراتن منتشر کردند.

در روزهای پس از ماراتن جیانده، تصاویری از این ونده اهل گوانگژو منتشر شد؛ کسی که در ماراتن ۲۱۸ گوانگژو و ۲۰۱۹ شیامن نیز تصاویرش در حال سیگار کشیدن منتشر شده بود.

یکی از رسانه‌های چینی در گزارشی نوشت که چِن به شوخی گفته است که سیگار کشیدن به خسته نشدن او کمک می‌کند و با سیگاری روی لب می‌دود و بدین ترتیب می‌تواند راحت‌تر تنفس کرده و به دویدن ادامه دهد.

رسانه‌های محلی همچنین گزارش داده‌اند که او در زندگی عادی خود سیگار استعمال نکرده و تنها در زمان دویدن در ماراتن‌ها سیگار می‌کشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*