حوادث/ سارق ۵۳ساله: از ۵سالگی سرقت می‌کنم/پسر ۱۳ ساله حساب ۳ هزار نفر را خالی کرد…..

 

 

 

 

سرانجام شوم تازه‌عروس به خاطر هوس زودگذر

دختر جوان برای رسیدن به پسرموردعلاقه اش دست به ریسک شومی زد.

نمی دانم با چه رویی می توانم به چشمان پدر و مادرم نگاه کنم وقتی به کارهای احمقانه خودم فکر می کنم که چگونه به چشمان نگران مادرم نگاه کردم و گفتم: من فقط با «موسی» ازدواج می کنم و بس! از خودم متنفر می شوم که چرا لحظه ای به نصیحت های دلسوزانه پدر و مادرم فکر نکردم و این گونه آینده ام را به تباهی کشاندم حالا هم پشیمانی سودی ندارد. . .

دختر جوان در حالی که عنوان می کرد من قربانی یک رابطه پنهانی شدم و تنها به خاطر هوس های زودگذر فریب مردی را خوردم که زندگی و آینده ام را نابود کرد به تشریح حادثه تلخ فریب در ازدواج پرداخت و گفت: از همان دوران ابتدایی، به درس و مدرسه علاقه ای نداشتم اما با اصرارهای بیش از اندازه و سخت گیری های پدرم به تحصیل ادامه دادم و پس از آن که در رشته حسابداری دیپلم گرفتم در شرکت بازرگانی یکی از دوستان پدرم مشغول به کار شدم. دوست داشتم مستقل باشم و از کار کردن لذت می بردم.

مدتی بعد با جوانی که به عنوان پیک موتوری در شرکت کار می کرد آشنا شدم. آرام آرام روابط کاری به ابراز علاقه انجامید و روابط پنهانی ما با یکدیگر آغاز شد. از آن روز به بعد من و «موسی» به بهانه های مختلف یکدیگر را ملاقات می کردیم به طوری که هر روز بیشتر شیفته او می شدم و هوس چشمانم را کور کرده بود. چند ماه بعد «موسی» مرا از خانواده ام خواستگاری کرد، اما وقتی با پیشنهاد من به همراه خانواده اش به منزل ما آمدند پدرم به طور جدی با این ازدواج مخالفت کرد. خانواده ام معتقد بودند هیچ سنخیتی بین ما وجود ندارد و هیچ گونه تشابه فرهنگی و اجتماعی نیز نداریم. اما من که خوشبختی ام را فقط در ازدواج با «موسی» می دیدم بی شرمانه به چشمان مادرم نگاه کردم و گفتم: فقط با او ازدواج می کنم.

در همین روزها بود که «موسی» مرا وسوسه کرد برای تحت فشار گذاشتن خانواده ام چند روزی با یکدیگر فرار کنیم. با سادگی تمام به او اعتماد کردم و با یکدیگر به یکی از شهرهای مرزی رفتیم. او که مدعی بود آنجا منزل یکی از دوستانش است فردی را به عنوان عاقد به من معرفی کرد و بدین ترتیب صیغه محرمیت بین ما جاری شد و . . .

چند روز بعد وقتی به شهرمان بازگشتیم پدرم برای حفظ آبرویش با ازدواج ما موافقت کرد و من بدون هیچ گونه عزت و احترام و یا برگزاری مراسم عقد، زندگی مشترکم را در یکی از اتاق های منزل پدرشوهرم آغاز کردم. اما هنوز ۳ ماه از این ماجرا سپری نشده بود که رفتارهای همسرم تغییر کرد او در حالی حاضر نبود مرا به عقد قانونی خودش درآورد که به اتهام بی حیایی و بی عفتی به من توهین می کرد و کتکم می زد.

در همین روزها بود که فهمیدم او قبلا با زن دیگری ارتباط داشته است و فرزندی نیز از او دارد. حالا هم در حالی مرا بلاتکلیف رها کرده و می گوید «تو زن زندگی نیستی! » که به خاطر فرزندش مجبور است با آن زن ازدواج کند در این شرایط و با کارهایی که کرده ام از چشمان پدر و مادرم شرم دارم و نمی دانم چکار کنم و چطور به خانه پدریم برگردم.

رکنا

 

پسر ۱۳ ساله حساب ۳ هزار نفر را خالی کرد

پسر نوجوان که با استفاده از روبات‎های تلگرامی از ۲۳۴ هزار نفر کلاهبرداری اینترنتی کرده بود، توسط پلیس فتا البرز در شهر نظرآباد‏ دستگیر شد‎.

به گزارش ایران، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح این خبر گفت: با شکایت چندین نفر از شهروندان و تشکیل پرونده ‏کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها به وسیله لینک‌های آلوده پیامک‌های ابلاغ قضایی، بررسی موضوع به ‏صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

مأموران پس از بررسی‌های تخصصی تجهیزات الکترونیک مالباختگان، متوجه شدند که این افراد ضمن اینکه از طریق پیامک‌های کلاهبرداری ابلاغ قضایی به درگاه‌های جعلی منتقل شده و حسابشان خالی شده، از طریق بدافزارهای نصب شده در تلفن همراه آنها نیز تعداد قابل توجهی پیامک قضایی به سایر شهروندان نیز ارسال شده است.‏

در ادامه مأموران با انجام تحقیقات تخصصی و به‌کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، کلاهبردار ‏‏۱۳ ساله این پرونده را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی وارد مخفیگاه او در شهر نظرآباد شده و دستگیرش کردند.

‏این مقام انتظامی با اشاره به کشف تجهیزات الکترونیک مورد استفاده در کلاهبرداری متهم از مخفیگاهش، اضافه کرد: در تحقیقات ‏تکمیلی مشخص شد که کلاهبردار حرفه‌ای ۱۳ ساله اطلاعات بیش از ۲۳۴ هزار حساب بانکی را سرقت کرده و تاکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ شاکی از سراسر کشور در خصوص این پرونده شناسایی شده‌اند.‏

سردار محمدیان با اشاره به اینکه تاکنون ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، ادامه ‏داد: تحقیقات در خصوص این پرونده برای شناسایی مالباختگان احتمالی ادامه دارد.‏

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: از کاربران اینترنتی تقاضا داریم تا فریب پیشنهادهای اغواکننده کلاهبرداران ‏اینترنتی را نخورده و برای دریافت اطلاعات در زمینه پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی به سایت پلیس فتا مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

نه کارگران مشغول کارند، نه مسکن در حال ساخته شدن

دولت سیزدهم ماموریت ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال برای چهار سال متوالی را در دستور کار قرار داده است؛ اما کارنامه یک‌ساله اجرای این برنامه، عملکرد مطلوب و موفقی را نشان نمی‌دهد.

به گزارش دنیای اقتصاد، برای آنکه وزیر جدید راه و شهرسازی (وزیر مسکن) بتواند بر مشکلات موجود در این بخش غلبه کند، یک پازل پیش‌روی خود دارد که برای حل آن باید چهار حرکت اصلی انجام دهد. در این زمینه لازم است به‌طور قطع، یک جعبه ابزار رونق از سوی وزیر جدید به‌عنوان سیاستگذار مسکن به‌کار گرفته شود. این جعبه ابزار ترکیبی از سیاست‌های موثر برای رفع، کنترل و مهار بحران‌هایی است که از درون و بیرون بازار مسکن، منجر به بروز مشکل برای هر دو سمت عرضه و تقاضای املاک مسکونی شده‌ است.

واقعیت بازار و یک میلیون مسکن

پازلی که هم‌اکنون مقابل وزیر جدید راه‌وشهرسازی قرار دارد که باید برنامه‌های خود را با توجه به آن تدوین و اجرایی کند، چهار تکه مهم دارد که حل آن نیازمند چهار حرکت است. این در حالی است که در شرایط فعلی، ۶ چالش اصلی در بازار مسکن وپیش‌روی وزیر قرار دارد. مساله ساخت یک میلیون مسکن دولتی در سال، عقب‌ماندگی در برنامه‌های مربوط به نوسازی بافت‌فرسوده به میزان ۱۰۰ هزار واحد در سال، سقوط قدرت خرید مسکن، جهش تاریخی اجاره‌بها، ساخت‌وساز در عمیق‌ترین رکود و جریان ملکی (غیرمولد) تورم‌ساز در بازار، ۶ چالش اصلی و فعلی بازار مسکن در شرایط حاضر هستند.

اولین حرکت برای حل این پازل، مربوط به «تشخیص درست صورت‌مساله» است. همچنین تجویز درست سیاست‌ها، شناخت تله‌های بازار مسکن و پرهیز از ورودبه آن‌ها و از سوی دیگر توجه به «اعتبار» استثنایی عضو جدید کابینه در بدنه دولت، باید از سوی وزیر جدید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جدید مسکن، باید درک درستی از صورت‌مساله فعلی بازار مسکن، مشکلات این بخش، عوامل دخیل در آن و همچنین ابعاد طرح خانه‌سازی دولتی در قالب ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین واقعیت‌های بازار مسکن مربوط به عمق رکود دوگانه در این بازار است. بازار معاملات مسکن هم‌اکنون و بعد از چهار سال پیاپی جهش شدید قیمت‌ها و افت قدرت خرید متقاضیان به‌ویژه خانه‌اولی‌ها وسایر متقاضیان مصرفی، در وضعیت رکود قرار دارد. این در حالی است که رکود در بازار ساخت‌وساز نیز از سال ۹۳ آغاز شده و هم‌اکنون در عمیق‌ترین شرایط خود طی دو دهه اخیر قرار گرفته است.

دست‌کم ۵ سال است که رکود شدید در حوزه عرضه مسکن وجود دارد و روز به روز نیز بر عمق این رکود افزوده می‌شود. در چنین شرایطی، دولت، برنامه ساخت یک‌میلیون مسکن در سال برای افزایش عرضه و کمک به خانه‌دار شدن متقاضیان واجد شرایط را در دستور کار قرار داده است.

با گذشت بیش از یک‌سال از آغاز اجرای این طرح، تاکنون تنها حدود ۷۰۰ هزار نفر متقاضیان موثر اقدام به افتتاح حساب در بانک برای واریز آورده کرده‌اند و وام بانکی تنها به حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی پرداخت شده است. این ۲۰۰ هزار واحد در واقع مقیاس واقعی یا واقعیت عملکرد طرح خانه‌سازی دولتی در یک‌سال اخیر را نشان می‌دهد. این در حالی است که باید در سال اول، یک‌میلیون مسکن ساخته می‌شد یا به عبارت دقیق‌تر عملیات ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در یک‌سال آغاز می‌شد که مستلزم اعلام آمار پرداخت تسهیلات بانکی برای یک‌میلیون مسکن و نه ۲۰۰ هزار واحد تاکنون است.

بررسی کارنامه یک‌ساله دولت در این بخش نشان می‌دهد این طرح با چند مساله مهم مواجه است که لازم است وزیر جدید، حتما به آن توجه کند و برنامه‌های خود را براساس آن تدوین و اجرا کند.

اولین مساله قابل شناسایی در این زمینه به «تفاوت هزینه ساخت توافق‌شده با واقعیت قیمت‌های بازار» برمی‌گردد. همین موضوع باعث شده است که ستون اصلی این طرح، به‌صورت کج طراحی شود. از همان ابتدا، قیمتی که سیاستگذار مسکن برای اجرای این طرح و ساخت واحد‌ها اعلام کرد با اختلاف قابل توجه، از هزینه واقعی ساخت مسکن در بازار، فاصله داشت و از آن کمتر بود. همین موضوع هم در سال اول و هم در سال‌های بعد زمینه‌ساز کندسازی و خلف وعده‌های بعدی در خصوص هزینه تمام‌شده واحد‌ها و زمان ساخت و تحویل واحد‌ها به پیش‌خریداران می‌شود.

مساله مهم دیگر مربوط به «توان پرداخت آورده نقدی» از سوی پیش‌خریداران است. درحالی‌که رقم آورده اولیه متقاضیان و پیش‌خریداران ۴۰ میلیون تومان اعلام شده و مبالغ مربوط به سهم آورده متقاضیان که باید در مراحل مختلف ساخت و پیشرفت فیزیکی واحد‌ها از سوی پیش‌خریداران تامین و به پروژه‌ها تزریق شود، به‌طور شفاف و مشخص اعلام نشده است؛ اما برآورد‌ها نشان می‌دهد به‌طور متوسط سهم کل آورده هر متقاضی برای یک واحد مسکونی با قیمت تمام‌شده امروز، رقمی حول و حوش ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود.

این میزان نه تنها با آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی سنخیتی ندارد، بلکه به‌دلیل شفاف نبودن و عدم اطلاع پیش‌خریدار‌ها از مبالغی که در مراحل بعدی باید به‌عنوان سهم آورده تامین کنند، می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بعدی از جمله ناتوانی در تامین سهم آورده از سوی گروه‌هایی از متقاضیان و در نتیجه تاخیر و تعطیلی برخی پروژه‌ها شود. ذکر این نکته نیز ضروری است که در همین مرحله اول نیز، بسیاری از متقاضیان، موفق به پرداخت ۴۰ میلیون تومان سهم آورده خود در مرحله اول به‌طور کامل نشده‌اند و آمار‌های بانکی نشان می‌دهد به‌طور متوسط هر متقاضی تاکنون رقمی حول و حوش ۳۰ میلیون تومان به شبکه بانکی از بابت مرحله اول واریز آورده اقدام کرده است. سومین مساله مربوط به مسائل و مشکلاتی است که در ارتباط با موضوع «آماده‌سازی زمین و تامین به موقع آن در مناطقی که تقاضای موثر در آن‌ها وجود دارد». اظهارات برخی از مسوولان بخش مسکن نشان می‌دهد همین الان در برخی از مناطقی که متقاضی موثر وجود دارد و حتی برخی اقدام به واریز سهم آورده کرده‌اند، هنوز زمین تامین نشده است. در مقابل در برخی دیگر از مناطق، بعضی از پروژه‌های تعریف‌شده فاقد متقاضی است که باید در برنامه وزیر جدید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. برآورد‌ها با اتکا به آمار‌های اعلام‌شده نشان می‌دهد، در این طرح (طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال) تاکنون کمتر از ۳۰ درصد هدف دولت پیش رفته است؛ مشکل به «توافق غیرواقعی در هزینه ساخت» و «ناتوانی مردم در پرداخت آورده اولیه» مربوط می‌شود. حل مساله مستلزم «توافق درست با سازنده‌ها»، «افزایش وام ساخت و طول دوره بازپرداخت» است.

وضعیت حاد در بافت فرسوده

این در شرایطی است که عملکرد‌ها در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده نیز مانند سال‌های گذشته تاکنون نامطلوب بوده است. در شرایطی که براساس قانون، در هر سال باید به‌طور متوسط دست‌کم ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری نوسازی و بازسازی شود؛ اما آمار‌ها نشان می‌دهد در هیچ سالی این میزان تحقق نیافته و عملکرد‌ها بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع بوده است. در این زمینه لازم است سازوکاری برای تقویت و ترغیب هر دو سمت عرضه و تقاضای مسکن در این بافت‌ها به عمل آید. باید بر ایجاد صرفه ساخت و انجام فعالیت برای سمت عرضه و توجه به موضوع معیشت و توانمندسازی خانوار‌های ساکن در این مناطق به‌عنوان اولویت‌های نوسازی تمرکز شود.

این در حالی است که بازار اجاره مسکن نیز تحت تاثیر چهار سال جهش قیمت و تورم شدید در بازار مسکن، تورم عمومی و انتظارات تورمی بالا، با رشد تاریخی مواجه شده و مداخلات ناموفق دولت واقدامات دستوری در سه سال اخیر، شرایط را در این حوزه حادتر از قبل کرده است. لازم است در این زمینه نیز تدابیر لازم به‌ویژه افزایش عرضه فوری به بازار مسکن و به‌ویژه بازار اجاره از محل از بین بردن حاشیه امن و ریسک صفر ملاکی واحتکار ملکی، برای رفع انجماد از املاک مسکونی خالی از سکنه و احتکارشده از سوی سرمایه‌گذاران، به‌کار گرفته شود.

قدرت خرید و قدرت ساخت مسکن نیز هم‌اکنون برای هر دو سمت تقاضا و عرضه مسکن، در شرایط حداقلی و در وضعیت اضطراری قرار گرفته است. در این زمینه لازم است وزیر جدید راه و شهرسازی پکیج سیاستگذاری موثر یا جعبه‌ابزار رونق را به‌کار بگیرد و وارد عمل شود. این پکیج یا جعبه‌ابزار، ترکیبی از سیاست‌های موثر در دو بخش پارامتر‌های درونی و بیرونی موثر بر بازار مسکن و ساخت‌وساز است. به‌کارگیری این جعبه ابزار همچنین در شرایطی که در سال‌های اخیر تاکنون ملاکان و سفته‌باز‌ها از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر جهش قیمت، کاهش قدرت خرید و ساخت آپارتمان‌های مسکونی بوده‌اند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

لازم است برای برطرف شدن این مشکلات به‌طور مشخص چهار سیاست کلیدی و موثر از درون بازار مسکن یعنی افزایش عرضه، افزایش سقف وام و استطاعت‌پذیر کردن آن برای خانوارها، ایجاد ریسک و هزینه برای ملاکی و خالی نگه داشتن واحد‌های مسکونی و همچنین، کنترل و مهار عوامل اثرگذار از بیرون بازار مسکن، بر تحولات داخلی این بازار مورد توجه و تمرکز قرار بگیرد.

تقویت قدرت خرید متقاضیان از محل تعریف پکیج‌های متنوع و سبد‌های تسهیلاتی موثر و متناسب با سطوح قیمت مسکن، درآمد خانوار‌ها و توان مالی آنها، نه تنها می‌تواند بازار ساخت‌وساز را از محل ایجاد تقاضا برای واحد‌های ساخته‌شده، از رکود عمیق خارج کند و در مسیر رونق قرار دهد که در عین حال از محل افزایش عرضه، به حرکت بازار به سمت تعدیل عرضه و تقاضا کمک می‌کند.

وزیر جدید باید به این نکته توجه داشته باشد که همه مشکلات بازار مسکن از درون این بازار شکل نگرفته است که تنها با سیاست خانه‌سازی دولتی، برطرف شود، بلکه در سال‌های گذشته تاکنون نقش بازی‌گردانان خارجی در التهابات بازار مسکن و ساخت‌و ساز، اثر قابل توجهی داشته است. در سال‌های گذشته تاکنون مسکن همواره تحت تاثیر انتظارات تورمی ناشی از افزایش ریسک‌های غیراقتصادی، شرایط متلاطم در بازار‌های رقیب مانند بازار ارز و…، بالا بودن نرخ تورم عمومی و همچنین رشد بالای نقدینگی بوده و از این محل، آسیب‌های جدی به این بازار هم در حوزه عرضه وهم در بخش تقاضا وارد شده است.

بنابراین، اینکه تصور شود همه مشکلات بخش مسکن از درون این بازار عبور می‌کند از اساس اشتباه و نیازمند بازنگری جدی است.

 

 

 

کلاهبرداری عجیب با شگرد «برنده خوش‌شانس»

موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری، متهم شناسایی و پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

                                                   کلاهبرداری عجیب با شگرد «برنده خوش‌شانس»                                       به گزارش تسنیم، رئیس پلیس فتای پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی خبر داد و گفت: متهم با ترفند برنده خوش‌شانس رادیویی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری رادیو با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش‌های هیجانی و دیگر اقدامات فریبنده، اعلام کرده که شما برنده خوش شانس قرعه‌کشی شده‌اید.

وی خاطرنشان کرد: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه، مالباخته را متقاعد کرده که برای دریافت جایزه خود سریعاً کدهایی که از طریق پیامک برای وی ارسال می‌شود را برای او بخواند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود می‌شود.

گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری، متهم شناسایی و پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است.

 

 

 

سارق ۵۳ساله: از ۵سالگی سرقت می‌کنم

چند شب قبل زن جوانی با پلیس تماس گرفت و گفت: به خانه مادرم رفته بودم و زمانی که برگشتم، متوجه شدم طلا، جواهرات و فرش نفیس و دستبافی که مدتی قبل به مبلغ قابل توجهی خریداری کرده بودم، به سرقت رفته است.

                                                   سارق ۵۳ساله: از ۵سالگی سرقت می‌کنم                                       به گزارش ایران، به‌ دنبال این تماس، مأموران اداره آگاهی راهی محل شدند. آپارتمان در طبقه دوم ساختمانی در شمال تهران بود. بررسی‌ها نشان می‌داد سارق از طریق بالکن و پس از تخریب در بالکن وارد خانه شده و وسایل باارزش و کم‌حجم را به سرقت برده است.

تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان ادامه داشت تا اینکه مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و گفت: سوار بر خودروام کنار خیابان منتظر بودم که متوجه شدم در چند متری‌ام موتورسیکلتی با دو سرنشین مقابل یک خانه ویلایی توقف کرد. از آنجایی که درخت زیادی وجود داشت، مردان موتورسوار مرا ندیدند. آنها زنگ یکی از خانه‌ها را زدند و وقتی دیدند کسی جواب نمی‌دهد، یکی از آنها مثل عنکبوت از دیوار بالا رفت و از بالکن وارد خانه شد. با دیدن این صحنه احتمال دادم مردان موتورسوار سارق باشند به همین خاطر با شما تماس گرفتم.

تماس راننده جوان، مأموران را به محل کشاند و آنها موفق شدند دو مرد موتورسوار را لحظاتی بعد از سرقت بازداشت کنند. در بازرسی بدنی از سارقی که میانسال بود و موهای جوگندمی داشت، مقداری طلا و جواهر کشف شد.

متهمان به اداره آگاهی منتقل شدند و در تحقیقات به سرقت‌های سریالی از خانه‌های شمال تهران به شیوه بالکن‌روی اعتراف کردند.

اعتیاد به سرقت

پرویز ۵۸ ساله با کلکسیونی از جرایم در پرونده‌اش، یکی از متهمان سرقت‌های سریالی از خانه‌های پایتخت است. خودش می‌گوید از ۵ سالگی سرقت می‌کرده و سرقت در خونش است و بدون سرقت نمی‌تواند زندگی کند.

به چه جرمی بازداشت شدی؟ به خاطر سرقت خانه، ولی تا دلتان بخواهد سرقت مرتکب شده‌ام و اگر این‌بار هم از زندان آزاد شوم، بازهم سرقت می‌کنم. معتاد سرقت هستم، سرقت در خونم است و نمی‌توانم آن را از خودم جدا کنم.

با این حساب چند بار به زندان افتادی؟ نمی دانم. حسابش که دستم نیست اما بالای ۲۰ بار شایدم ۳۰ بار.

اولین‌بار چند ساله بودی که سرقت کردی؟ ۵ یا ۶ سالم بود. پدرم مغازه داشت و به ما پول نمی‌داد، من هم از جیبش پول برمی‌داشتم و می‌رفتم برای خودم خوراکی می‌خریدم. یک وقتایی هم از مغازه‌های بقالی کیک و پفک می‌دزدیدم. عاشق سرقتم، آنقدر این کار را دوست داشتم که دلم می‌خواست بچه‌هایم هم مثل من سارق شوند، اما یکی از آنها مهندس است و دیگری هم اگر اشتباه نکنم وکیل است. خبری از آنها ندارم، الان خارج از کشور زندگی می‌کنند و آدم حسابی هستند. وقتی دیدند من این‌طور شیفته و دلباخته سرقت هستم مرا رها کردند و رفتند دنبال زندگی خودشان. بعد هم به من خبر رسید که خارج از کشور هستند و آنجا برای خودشان زندگی خوبی دارند.

سنگین‌ترین جرمی که به خاطرش بازداشت شدی چه بود؟ یادم نمی‌آید. علاقه‌ای به سرقت‌های سنگین و مسلحانه ندارم. فقط یک بار به‌عنوان زاغزن در یک سرقت طلافروشی شرکت داشتم.

درس خواندی؟ تا سیکل سواد دارم؛ خط خوبی هم دارم و اگر دزدی نکنم از طریق خطاطی روزگارم را سپری می‌کنم.

چه سرقت‌هایی انجام می‌دهی؟ هر چی فکر کنید؛ سرقت خانه، انباری، ماشین. سرقت ماشین را اگر سوئیچ داشته باشم در عرض دو یا سه ثانیه انجام می‌دهم. خانه هم بستگی به شرایطش دارد.

شیوه سرقت از خانه‌ها به چه صورت است؟ در خیابان‌ها پرسه می‌زنم و با دیدن چراغ خاموش آپارتمانی زنگ را زده و اگر جواب ندادند از دیوار بالا می‌روم، مثل عنکبوت. برای من طبقه اول یا سوم فرقی ندارد با شیوه توپی زنی سرقت می‌کنم. اصلاً به خانه خودم هم که می‌خواهم وارد شوم از در وارد نمی‌شوم از دیوار بالا می‌روم. نگاه به سن و سالم نکنید چون از بچگی از دیوار بالا رفتم و انواع و اقسام سرقت‌ها را بلد شدم، الان بالا رفتن از دیوار برایم کاری ندارد.

این شیوه و شگردها را آموزش دیدی؟ من خودم آموزش می‌دهم. هر نوع سرقتی را که بخواهی آموزش می‌دهم و از این کار یک ریال هم نمی‌گیرم. همیشه معتقدم کسی که می‌خواهد کاری را انجام دهد باید به نحو احسن انجام دهد و شخصی که نزد من این دوره‌ها را می‌گذراند باید آنقدر حرفه‌ای باشد که هر خلافکاری او را دید بفهمد شاگرد پرویز است.

 

 

 

 

واکنش رسانه ها و شخصیت های عربی به برد تاریخی ایران در برابر ولز

رسانه ها و کاربران عرب شبکه های اجتماعی به پیروزی ایران در مقابل ولز واکنش نشان دادند و این پیروزی را تبریک گفتند.

«علی محسن التمیمی» یکی از رهبران جریان در در واکنش به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز نوشت: پیروزی بزرگ اسلامی.

همچنین دیگر کاربران عراقی با پخش کلیپ و موسیقی و صحنه هایی از بازی امروز ایران و ولز، شادمانی کردند.

تایید حمله موشکی به پایگاه آمریکا در سوریه از سوی پنتاگون/ واکنش رسانه ها و شخصیت های عربی به برد تاریخی ایران در برابر ولز/کشته شدن ۳ نظامی ترکیه‌ای در شمال عراق/ کمک 15 میلیارد دلاری قطر و عربستان به ترکیه

از سوی دیگر، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: این پیروزی را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می گوییم و آرزو می کنیم که همه برادران و دوستان شرکت کننده در این جام، به مراحل بالاتر صعود کنند.

بنابراین، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر در مقابل تیم ملی ولز را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران بر تیم ولز در جام جهانی که با میزبانی قطر در حال اجراست را تبریک می‌گوییم. امیدواریم دیگر تیم‌های عربی و اسلامی نیز در این جشنواره فوتبالی جهانی، نتایج درخشانی را رقم زنند.

همچنین شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در شادی هواداران تیم ملی فوتبال ایران شرکت کرد.

بر اساس فیلمی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، بعد از برد ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی فوتبال ولز در چارچوب بازی های جام جهانی ۲۰۲۲، امیر قطر با حضور در جایگاه ویژه در شادی هواداران تیم ملی فوتبال ایران شرکت کرد.

خبرگزاری شهاب نیوز فلسطین نیز تصاویری از شادمانی سرداز آزمون پس از زدن گل دوم به ولز با سربرمربی تیم ملی ایران، منتشر کرد و نوشت: آزمون پیروزی تیمش را این گونه جشن گرفت.

روسیا الیوم نیز با پخش تصاویری از بازی، نوشت که تیم ملی ایران از فرصت نهایت استفاده را کرد و با دو گل حریف خود را شکست داد و نخستین سه امتیاز خود را کسب کرد و امید به صعود زنده شد.

همچنین شبکه الجزیره نیز با اشاره به پیرزوی ایران، کلیپی از هوادران ایرانی پخش کرد که هواداران در آن می گویند: آمریکا آماده باش که می آییم!

همچنین یک کاربر عرب با نام «فیصل الغامدی» فیلمی از گریه های یک تماشاگر ولزی منتشر کرده و نوشته است که «این مرد را دوست داشتم.»

کاربر دیگری نوشت: پیروزی دو بر صفر مبارک ایران باشد و امیدوارم که در مقابل آمریکا نیز پنج بر صفر پیروز شود.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*