آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی/ درآمد ۹۱ میلیارد تومانی با انتقال پرونده‌های مالیاتی به خراسان جنوبی

دادستان تهران: ۴۶ زندانی مشمول ارفاق قانونی آزاد شدند

دادستان تهران: در پی دستور رئیس قوه قضاییه ۴۶ زندانی که شرایط ارفاق قانونی را داشتند آزاد شدند که در بین افراد آزاد شده شماری از اغتشاشگران وقایع اخیر هم حضور دارند

دادستان تهران: در پی دستور رئیس قوه قضاییه ۴۶ زندانی که شرایط ارفاق قانونی را داشتند آزاد شدندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما

دادستان تهران از بررسی پرونده ۴۶ زندانی که شماری از آنها از اغتشاشگران وقایع اخیر بوده‌‌اند خبر داد.

صالحی در تشریح خبر فوق گفت: پس از دستور روز گذشته رئیس قوه قضائیه پرونده شماری از افرادی که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا بودند  بررسی شد و ۴۶ نفر که شماری از آنها در جریان اغتشاشات اخیر تهران دستگیر شده بودند با مساعدت و معاضدت انجام شده از زندان آزاد شدند.

دادستان تهران تصریح کرد: نسبت به بررسی پرونده‌ افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شده بودند و شرایط ارتکاب جرم آنها اجازه می‌داد مساعدتی در مورد آن‌ها صورت پذیرد، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و این افراد با قرار تامین مناسب آزاد شدند.

ظهر روز گذشته دستورالعمل حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پی پیروزی شورانگیز و بازی غیرتمندانه ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال کشورمان و شعف و شادمانی پدید آمده در سراسر ایران اسلامی خطاب به مراجع و مراکز ذیربط قضایی صادر شد.

در دستور رئیس دستگاه قضا تصریح شده که بدیهی است کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

 

 

بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی نهایی شد

رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام واریز بخش نقدی بزرگترین مزایده تاریخ یعنی بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج فارس، از نهایی شدن این معامله خبر داد.

بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی نهایی شدبه گزارش خبرگزاری صدا و. سیما ، رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام واریز بخش نقدی بزرگترین مزایده تاریخ یعنی بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج فارس، از نهایی شدن این معامله خبر داد.

حسین قربانزاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی در گفتگو با شادا گفت: ۳۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان حصه نقدی بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی دیروز توسط شرکت خریدار به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز و بدین ترتیب معامله بلوک ۱۲ درصدی شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قطعی شد.

وی افزود: فروش این سهام در راستای تکالیف بند الف تبصره دو قانون بودجه ۱۴۰۱ است که وظیفه سازمان خصوصی سازی است.

وی گفت: البته همواره این دغدغه مورد توجه است که نباید در فروش سهام شرکت‌های دولتی نگاه درآمدی صرف داشت و به همین دلیل در این مزایده ابتدا اهلیت و صلاحیت متقاضیان شرکت در مزایده یعنی پالایشگاه نفت تهران و شرکت اهداف در کارگروه پایش اهلیت بررسی و مورد تایید قرار گرفت و ضمنا ملاحظات بازار سرمایه نیز درنظر گرفته شد چنانکه اتفاقا فروش بلوکی این سهام بیش از سه برابر قیمت تابلو، رونق را به بازار سرمایه برگرداند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: خوشبختانه این تامین مالی غیر تورمی صرفا محدود به امسال نیست و هر شش ماه یکبار تا چهار سال حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان از محل اقساط این معامله به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

 

کلینزمن اظهاراتش علیه تیم ملی ایران را پس گرفت!

یورگن کلینزمن در مصاحبه مجدد با شبکه بی. بی. سی حرف‌هایش علیه کارلوس کی‌روش و تیم ملی فوتبال ایران را پس گرفت.

یورگن کلینزمن که اخیرا با حملات تند به تیم ملی فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش سرمربی این تیم جنجال آفرید امروز مجددا در مصاحبه با شبکه بی. بی. سی از مواضعش عقب نشینی کرد.

وی گفت: به نظرم برداشت بدی از صحبت‌های من شد. من واقعا سعی خواهم کرد با کی‌روش تماس بگیرم و اوضاع را آرام کنم. قصدم هرگز انتقاد از کارلوس یا نیمکت ایران نبود. بعضی حتی فکر کردند من از داور انتقاد کردم، چون او کاری درباره نحوه رفتار آن‌ها روی نیمکت انجام نداد.

وی ادامه داد: تمام حرف من این بود که آن‌ها احساسی با شرایط برخورد می‌کنند که در واقع از بعضی جهات قابل تحسین است. تمام نیمکت آن‌ها در تمام طول بازی با تیم داخل زمین همراه بود. آن‌ها بالا و پایین می‎‌پریدند و کارلوس مربی بسیار احساساتی است. کی‌روش به طور مداوم کنار زمین حضور دارد و سعی می‌کند به بازیکنانش انرژی بدهد و آن‌ها را راهنمایی کند.

 

 

 

نیکزاد، بذرپاش یا سعید محمد؛ چه کسی جایگزین قاسمی در دولت می‌شود؟

سه شنبه اول آذرماه بود که یکی از وزرای کابینه سیزدهم برای همیشه از این کابینه کوچ کرد.

 

رستم قاسمی وزیر ۶۸ ساله دولت رئیسی که در دولت دهم نیز سابقه تصدی وزارت نفت را برعهده داشت به دلیل آنچه سخنگوی دولت بیماری زمینه‌ای وی خوانده بود با دولت سیزدهم خداحافظی کرد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در این باره گفته بود: با توجه به استعفای آقای رستم قاسمی به دلیل تشدید بیماری‌شان، آقای افندی‌زاده به عنوان سرپرست این وزارتخانه در جلسه امروز هیات دولت حضور داشت.

موضوعی که باعث شد تا گمانه زنی‌ها درباره جایگزین وی نیز تشدید شود.

مهرداد بذرپاش، علی نیکزاد، سعید محمد، مسعود میرکاظمی و سیدمهدی هاشمی افرادی بودند که پس از استعفای قاسمی نامشان بر سر زبان‌ها افتاد اما در نهایت  سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این باره اینگونه پاسخ داد که  تا این لحظه آقای «مهرداد بذرپاش» گزینه اصلی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

 

علاوه بر این علیرضا خجسته پور شخصیت حزبی اصولگرا نیز در این باره گفته است: وزارت راه و شهرسازی یکی از مهمترین وزارت خانه‌ها در دولت است؛ زیرا جز یکی از وزارت خانه‌های زیربنایی دولت است بنابراین اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست علاوه بر این قاعدتا وزیر که قرار است در این وزارت خانه مسئولیت بر عهده بگیرد اولا باید برنامه‌های دولت در این زمینه پایبند باشد و دوم اینکه فضایی را که برای بخش خصوصی در زمینه مسکن دارد را بازگردارند. همانطور که میدانید بخش خصوصی در کشور ما بسیار نقش مهمی دارد.

وی افزود: همچنین در زمینه راه نیز انصافا اقدامات بسیاری در این ۴۰ سال انقلاب صورت گرفته است، اما کار‌های بسیاری هم بر زمین مانده است، زیرا ما به خصوص در زمینه ریلی کار‌های نیمه تمام بسیاری داریم و این جز موضوعاتی است که وزیر پیشنهادی دولت باید بتواند در این زمینه اقدامات مهمی را انجام دهد و وزیر معرفی شده باید بتواند با ارکان دیگر حاکمیت نظیر مجلس کار کند؛ لازم است ارتباط دولت با سازمان نظام مهندسی تقویت شود و این هم از همان جنبه‌هایی است که انشالله وزیر پیشنهادی دولت باید به آن توجه کند.

 

این شخصیت درباره گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارت خانه بیان کرد: انشالله آقای بذر پاش معرفی می‌شود و در این زمینه موفق باشد؛ امیدواریم که با تعامل دولت و مجلس او بتواند رای خوبی بیاورد و با پشتوانه رای خوبش در دولت مفید باشد.

 

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی خبر داد:

درآمد ۹۱ میلیارد تومانی با انتقال پرونده‌های مالیاتی به خراسان جنوبی

درآمد ۹۱ میلیارد تومانی با انتقال پرونده‌های مالیاتی به خراسان جنوبی

 مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: پرونده مالیاتی برخی واحدهای معدنی و تولیدی در سایر استان‌ها بوده که با انتقال پرونده‌ها یا واریز سهم استان، در نیمه نخست امسال ۹۱ میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

علی کریمدادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته مبلغ مالیات وصول شده در این بخش پنج میلیارد تومان بود که در سال جاری رشد ۱۸ برابری دارد، پس این اقدام به نفع مردم استان بوده است.

وی گفت: براساس جزء “چهار” بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه باید پرونده‌های مالیاتی و حساب‌های بانکی و گردش مالی خرید و فروش معادن با رعایت ضوابط قانونی، به استان‌های محل ذخایر معدنی منتقل شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: انتقال پرونده‌های مالیاتی معادن و واحدهای تولیدی از تکلیف این سازمان در سال جاری است و پیگیری‌ها برای انتقال در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه امسال انتقال پرونده‌های مالیاتی به خراسان جنوبی برکات خوبی برای استان داشته است افزود: در سال جاری از محل انتقال پرونده‌ها یا وایز سهم استان دریافت مالیاتی خوبی را داشته‌ایم.

کریمدادی گفت: هرچه درآمدهای مالیاتی افزایش یابد به تبع آن می‌توانیم خدمات بهتری به مردم در نقاط شهری، روستایی و عشایری ارائه دهیم همچنین این موضوع رشد و توسعه پایدار استان را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: انتقال پرونده‌های مالیاتی به استان یا تحقق برنامه سنواتی این اداره‌ کل آثار و برکات خوبی را در زمینه توسعه استان دارد به گونه‌ای که حجم زیادی از مالیات دریافت شده در زمینه ارتقای زیرساخت‌ها و ارائه خدمات هزینه می‌شود.

شناسایی ۶۸ پرونده مالیاتی معادن در خارج استان

وی با بیان اینکه ۶۸ پرونده مالیاتی متعلق به معادن در خارج از استان شناسایی شده است افزود: تاکنون توانسته‌ایم موافقت انتقال ۲۶ مؤدی را برای انتقال پرونده‌های مالیاتی بگیریم و کارهای انتقال پرونده‌ها در حال انجام است، برای انتقال ۱۲ مورد نیز در انتظار پاسخ هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین با انتقال ۳۲ پرونده مالیاتی به استان به دلایل مختلف موافقت نشده، به عنوان مثال برخی از این مودیان در چند استان در زمینه معادن فعالیت دارند و اگرچه این پرونده‌های مالیاتی منتقل نشد اما با پیگیری‌های صورت گرفته و براساس قانون سهم مالیات به خزانه استان واریز شده است.

وی گفت: مودیان مالیاتی باید سهم استان را پرداخت کنند یا نسبت به انتقال پرونده مالیاتی اقدام شود، در مجموع تعیین تکلیف تمامی پرونده‌های مالیاتی شناسایی شده در سایر استان‌ها در دستور کار جدی اداره‌ کل امور مالیاتی است.

کریمدادی با اشاره به اینکه امسال ۹۵ درصد منابع درآمدی خراسان جنوبی براساس قانون بودجه از محل درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: انتقال پرونده‌های مالیاتی معادن و واحدهای تولیدی به نفع مردم استان است و ما هم وظیفه خود می‌دانیم که این موضوع را به جد پیگیری کنیم.

انتقال ۱۲ پرونده مالیاتی واحدهای تولیدی

وی همچنین از شناسایی ۱۳ پرونده مالیاتی متعلق به واحدهای تولیدی مستقر در خراسان جنوبی، در سایر استان‌ها خبر داد و گفت: با پیگیری صورت گرفته با انتقال ۱۲ پرونده مالیاتی متعلق به این واحدها موافقت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه درخصوص تحقق سهم درآمدهای مالیاتی اتکای ما به فعالان اقتصادی است افزود: فعالان اقتصادی تاکنون همراهی و همکاری خوبی در زمینه پرداخت مالیات در جهت رشد و توسعه استان داشته‌اند.

وی از وصول ۶۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مالیات در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری‌های استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

کریمدادی بیان کرد: ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شد که ۹۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد همچنین در این مدت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق روستایی فاقد دهیاری واریز شده که ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

واریز بیش از ۱۱ میلیارد تومان برای مناطق عشایری

وی اظهار داشت: امسال ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق عشایری استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵ درصد افزایش یافته و به‌صورت ماهانه و مستقیم این اعتبارات توسط اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی به حساب نهادهای مربوطه واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: همچنین چهار میلیارد تومان برای توسعه ورزش، ۶۰۰ میلیون تومان برای خدمات عمومی اعم از مدرسه، مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیررسمی موضوع بند (الف) ماده (۵۹) قانون برنامه پنج ساله ششم و ۹۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای توسعه و تجهیز پارک علم و فناوری همچنین ایجاد، توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها و فضاهای عمومی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و ارائه خدمات شهری واریز شد.

وی گفت: نیمه اول امسال از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده استان، ۶۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب بخش بهداشت و درمان خراسان جنوبی واریز شد.

کریمدادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این حجم از اعتبار ماهانه به حساب نهادهای متولی پرداخت می‌شود، دریافت مالیات باعث ارتقای زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم است.

 

 

 

 

 

 

۱۴ مرکز درمانی غیرمجاز در خراسان جنوبی پلمب شد/۴

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ مرکز غیرمجاز در حوزه طب سنتی، پزشکی، دندانسازی، دندانپزشکی، خدمات پوست و زیبایی در خراسان جنوبی پلمب شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی‌اکبر اسماعیلی افزود: سه واحد غیرمجاز در زمینه‌های دندانپزشکی، دندانسازی و زیبایی طی روزهای اخیر در شهرستان بیرجند شناسایی و پلمب شد.

وی گفت: با بازدیدهای مستمر کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی، یک مرکز خدمات زیبایی که اقداماتی از قبیل لیزر موهای زائد، جوان‌سازی پوست با دستگاه و ماساژ درمانی را غیرمجاز و بدون داشتن مجوز قانونی انجام می‌داد، شناسایی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در بازدید مشترک با نماینده پلیس اماکن این مرکز پلمب و پرونده مربوطه برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی همچنین به پملب ۲ واحد غیرمجاز دندانسازی و مرکز ارائه خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و افزود: طبق ماده ۳ قانون مقررات امور پزشکی و دارویی هرگونه فعالیت و دخالت در امور پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت و بدون مجوز، غیرقانونی تلقی می‌شود و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.

اسماعیلی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا به اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اطلاع دهند.

 

 

کشف ۹۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از سه تریلی در خراسان جنوبی/۴

کشف ۹۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از سه تریلی در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان عمده سوخت، سه دستگاه تریلی حامل ۹۹ هزار لیتر سوخت قاچاق را توقیف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان به سه دستگاه تریلی کشنده حامل سوخت مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها که دارای پلمب جعلی بودند، ۹۹ هزار لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: ماموران انتظامی در این رابطه سه دستگاه تریلی را توقیف و چهار متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق سوخت در دستور کار ویژه پلیس قرار دارد از شهروندان خواست در صورت هر گونه اخبار و اطلاعات از فعالیت قاچاقچیان بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

 

 

کوتاهی برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن

خاندوزی گفت: با ابزارهای نظارتی بانک‌مرکزی برخی بانک ها که در اجرای قانون کوتاهی کردند، به تعهدات خود عمل می کنند.

آقای سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: با جمع قرارداد‌های منعقده شده و در حال انعقاد، بانک مسکن در اجرای قانون جهش تولید در سال نخست دولت سیزدهم نزدیک به ۱۰۰ درصد از تکالیف این بانک عملیاتی شده است.

به گفته او، ۴۲۵ هزار واحد به بانک‌ها در حوزه مسکن معرفی شده که از این تعداد ۱۸۵ هزار واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده است و ۱۵ هزار واحد در روز‌های آینده انعقاد قرارداد‌های آن‌ها نهایی می‌شود و جمع این موارد به ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد.

خاندوزی می گوید: حدود ۶۲ هزار میلیارد تومان مبلغ قرارداد‌هایی است که از بانک مسکن در این زمینه منعقد شده است و نشان می‌دهد این بانک به ۱۰۰ درصد تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

وزیر اقتصاد  گفت: با ابزار‌های نظارتی بانک مرکزی بخشی از بانک‌ها که در اجرای این قانون کوتاهی کرده اند، به تعهدات خود عمل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

۲۴ دانش‌آموز پژوهشگر خراسان جنوبی در جشنواره علمی برتر شدند/۲-۳

۲۴ دانش‌آموز پژوهشگر خراسان جنوبی در جشنواره علمی برتر شدند

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۲۴ نفر از دانش‌آموزان عضو پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان موفق به کسب رتبه‌های اول تا پنجم جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید مهدی نبوی ثالث افزود: سومین دوره جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور آذر ماه به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد و از این تعداد ۱۴ دانش‌آموز عضو پژوهش‌سرای دانش‌آموزی مرکز استان هستند.

وی عنوان کرد: این جشنواره با هدف تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، انجام تحقیق و پژوهش فردی، گروهی و ایجاد زمینه مشارکت و تقویت مهارت کار گروهی در بین دانش‌آموزان در سه مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سومین دوره جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور در ۱۰ عنوان ادبیات و علوم انسانی، نجوم، نانوفناوری، زیست فناوری، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، حمل و نقل پیشرفته و حوزه فضایی، آزمایشگاه علوم تجربی، انرژی‌های نوین، کدنویسی، گیاهان دارویی، طب ایرانی و رباتیک برگزار شد.

وی افزود: همچنین بر مبنای ارزشیابی سال گذشته “طاهره پنجابی” مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابر بن حیان بیرجند موفق به کسب رتبه برتر سومین دوره جشنواره پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور شد.

نبوی گفت: “محمدحسین اربابی” نیز به عنوان کارشناس برتر پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

۲۵ نمازخانه مدارس خراسان جنوبی در دست ساخت/۲-۳

۲۵ نمازخانه مدارس خراسان جنوبی در دست ساخت است که با بهره برداری از آن ۲ هزار و ۸۹۰ متر مربع به فضا‌های نمازخانه‌ای مدارس افزوده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته احداث ۶۴ نمازخانه با زیر بنای قریب ۷ هزار متر مربع در دستورکاراداره کل نوسازی استان قرار گرفت که ۳۹ نمازخانه تحویل شده و ۲۵ نمازخانه دیگر در حال احداث است.
موسوی نژاد سرانه فضای نمازخانه‌ای مدارس را ۳ دهم متر مربع برای هر دانش آموز برشمرد و افزود: از سال گذشته تا کنون ۴ هزار و ۳۸ متر مربع به فضا‌های نمازخانه مدارس استان افزوده شده است.
وی، اجرای دوره توانمند سازی ائمه جماعات مدارس، تهیه بانک اطلاعاتی نمازخانه‌های استان، برگزاری دوره‌های آموزش عملی نماز، اجرای پویش از اربعین تا ربیع و اجرای طرح‌های نور چشم، مصباح الهدی و عطر انتظار را از مهم‌ترین برنامه‌ها و رویکرد‌های شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان در سال جاری برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، حضور مدیران، معلمان و مسئولین ادارات آموزش و پرورش را در میان جماعات دانش آموزی را مهم‌ترین راه آموزش عملی و ترویج فرهنگ نماز در مدارس دانست و تأکید کرد: سه رکن اصلی خانواده، مدرسه و مسجد از مهم‌ترین ارکان ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان و نسل آینده ساز انقلاب به شمار می‌روند.

 

 

 

 

فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری همه جانبه با دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرد

فرخنده با اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای همکاری همه جانبه با دانشگاه فرهنگیان گفت: در بخش های هنری، آموزشی و فرهنگی و رسانه ای آماده همکاری هستیم.

به گزارش خبرنگار خاورستان، علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با حجت الاسلام اکبری مطلق سرپرست پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با گرامیداشت ۵ آذر روز بسیج اظهار کرد: بدون شک اولین و اصلی ترین نیاز کشور موضوع فرهنگ و تعلیم و تربیت بوده و دانشگاه فرهنگیان هم مرکز آموزش دانشجو و هم مرکز تربیت معلم و استاد است که این مساله نشان از جایگاه این دانشگاه و اهمیت مقام معلم و استاد دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان وظیفه سنگین تربیت معلم را برعهده دارد، افزود: این موضوع وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با سایز مراکز آموزشی است.

وی ادامه داد: اثری که دانشجویان این دانشگاه برای آینده انقلاب و نظام خواهند داشت بسیار مهم و حساس است.

فرخنده با تاکید بر اهمیت مباحث فرهنگی و اعتقادی دانشجویان عنوان کرد: باید به افکار، اعتقادات و مسائل مختلف دانشجویان دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه شود چرا که دانش آموزان که زیر دست معلمان رشد می کنند آینده ساز کشور هستند.

وی با تاکید بر لزوم تعامل و هم‌افزایی بین مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه فرهنگیان گفت: فعالیت متنوع دستگاه‌های مجری کار فرهنگی فرصتی است که از آن برای بهبود وضعیت فرهنگی استان می‌توان استفاده کرد.

فرخنده با اشاره به ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: حمایت‌های مادی و معنوی در جهت رشد و تعالی دانشجویان و اهالی فرهنگ و هنر افتخاری ارزشمند بوده که آن را به عنوان فرصتی مغتنم برای خدمتگزاری می‌دانیم.

وی با اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای همکاری همه جانبه با دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: در بخش های هنری، آموزشی و فرهنگی و رسانه ای آماده همکاری هستیم.

در این دیدار حجت الاسلام اکبری مطلق، سرپرست پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به بیان توضیحاتی پیرامون نحوه فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان پرداخت.

وی ضمن قدردانی از زحمات و فعالیت های فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار همکاری بیشتر دستگاه های فرهنگی با دانشگاه شد.

سرپرست پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بر تهیه،تدوین و اجرای تفاهم نامه ای فرهنگی و هنری جهت اجرای مستمر و موثر برنامه ها فی مابین دانشگاه فرهنگیان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

 

 

 

 

پلمب ۳ واحد غیرمجاز دندانپزشکی، دندانسازی و زیبایی در بیرجند

۳ واحد غیرمجاز دندانپزشکی، دندانسازی و زیبایی در روز‌های اخیر در بیرجند پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در بازدید‌های مستمر کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه یک مرکز ارائه خدمات زیبایی که به انجام خدماتی از جمله لیزر مو‌های زائد، جوان سازی پوست با دستگاه، ماساژ درمانی و … به صورت غیرمجاز و بدون داشتن مجوز قانونی فعالیت می کرد شناسایی شد که در بازدید مشترک با نماینده پلیس اماکن این مرکز پلمپ و پرونده مربوطه برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

شوکتی فرد همچنین به پملپ دو احد غیرمجاز دندانسازی و مرکز ارائه خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و افزود:طبق ماده ۳ قانون مقررات امور پزشکی و دارویی هرگونه فعالیت و دخالت در امور پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت و بدون مجوز غیرقانونی تلقی می‌شود و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی از هم استانی‌ها خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع یا به اداره نظارت بر درمان دانشگاه گزارش کنند.

 

 

 

 

 

 

 

سفیر قرقیزستان؛

 تعامل قرقیزستان و خراسان جنوبی با حمایت‌های علمی ادامه می‌یابد

 تعامل قرقیزستان و خراسان جنوبی با حمایت‌های علمی ادامه می‌یابد

سفیر قرقیزستان در ایران گفت: برای تعامل با خراسان جنوبی در طرح‌های خیلی زیادی با استاندار به توافق رسیدم که برنامه و فعالیت‌های ما با حمایت‌های علمی دانشگاه‌های این استان ادامه می‌یابد.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، “تورداکن سی دیکف” شامگاه شنبه در دیدار با اساتید و دانشگاهیان خراسان جنوبی افزود: تعامل و همکاری‌های خوبی بین مراکز تحقیقات علمی و تولید در استان وجود دارد که امروز این تعامل را از نزدیک مشاهده کردیم.

وی بیان کرد: همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری را در بخش‌هایی از قبیل کشاورزی، صنایع تبدیلی، توریستی و علمی با استان خراسان جنوبی در دستور کار قرار می‌هیم و کار ما با حمایت علمی ادامه خواهد یافت.

سفیر قرقیزستان در ایران با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای افراد فرهیخته و نخبه در سراسر کشور ایران است، اظهار داشت: با معرفی ظرفیت‌های دانشگاهی خراسان جنوبی متوجه شدیم در این استان کار قلبی، با انگیزه، با علاقه و اشتیاق توسط نمایندگان دانشگاهی ارائه می‌شود و دانشگاهیان دستاوردهای جدید علمی برای کشور خود به دست می‌آورند.

تورداکن سی دیکف بیان کرد: تقاضا داریم همه اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی استان را در قالب پروپوزال در اختیار ما قرار دهید تا بتوانیم این اطلاعات را به وزارت علوم قرقیزستان منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: امروز توفیق شد تا با چشم خود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف این استان به ویژه در حوزه دانشگاهی را مشاهده کنم، حتی مساحت و تجهیزات دانشگاه بیرجند من را تحت تاثیر قرار داد.

سفیر قرقیزستان در ایران با تاکید بر اینکه انگیزه‌های خیلی جدی برای انتقال علم و دانش در مجموعه دانشگاه‌های استان شما وجود دارد، عنوان کرد: استاندار و معاون استاندار نیز از دانشگاه‌های استان حمایت می‌کنند.

وی یادآور شد: مطمئن هستم دانشجویان این استان تجربه خیلی زیادی از فعالیت‌های علمی و آموزشی استان به دست خواهند آورد و امیدواریم بتوانیم به صورت مشترک نسبت به جذب و تربیت دانشجو اقدام کنیم.

تورداکن سی دیکف با بیان اینکه امروز روز پرثمری در خراسان جنوبی داشتیم، گفت: از واحدهای تولیدی و منطقه ویژه اقتصادی استان و همینطور کارخانه‌هایی که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کردند، بازدید کرده و اطلاعات خوبی کسب کردم.

تعامل علمی دانشگاه بیرجند با ۱۷ کشور دنیا

رئیس دانشگاه بیرجند هم گفت: این دانشگاه تاکنون ۲۱ قرارداد پژوهشی با کشورهای مختلف منعقد کرده، ۲۰ پایان نامه مشترک داشته و با ۱۷ کشور دنیا تعامل علمی و پژوهشی دارد.

 تعامل قرقیزستان و خراسان جنوبی با حمایت‌های علمی ادامه می‌یابد

احمد لامعی افزود: دانشگاه‌های خراسان جنوبی و از جمله دانشگاه بیرجند می‌کوشند به عنوان مرکز دیپلماسی علمی، آموزشی و پژوهشی نه تنها در ایران که در سطح جهان ایفای نقش کنند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی را با توجه به جمعیت آن می‌توان دانشگاهی‌ترین شهر ایران نامید، این استان دارای قدمت پنج هزار ساله در عرصه علم، اندیشه و تاریخ است و اندیشمندانی که در این استان پرورش یافته‌اند نامشان نه تنها در ایران که در جهان خوش می‌درخشد.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر در استان ۴۲ هزار دانشجو و هزار و ۳۸ عضو هیات علمی در رشته‌های مختلف اعم از علوم پایه، فنی و مهندسی، ادبیات، هنر، پزشکی و کشاورزی مشغول تحصیل، تدریس، آموزش و پژوهش هستند.

وی یادآور شد: دانشگاه بیرجند قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه استان خراسان جنوبی است که قدمت آن به ۴۵ سال قبل بر می‌گردد.

لامعی افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۳۵۲ عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول تحصیل، آموزش و پژوهش هستند و همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه سه هزار و ۳۵۱ نفر است.

وی بیان کرد: در دانشگاه‌های استان ۷۵۵ دانشجوی بین‌الملل وجود دارد که ۵۸۰ نفر از آنها در دانشگاه بیرجند حضور دارند و بسان دیگر دانشجویان از تمامی خدمات رفاهی، آموزشی و پژوهشی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: همچنین فقط در دانشگاه بیرجند ۳۵۲ عضو هیات علمی شامل ۴۰ نفر استاد تمام، ۱۴۵ نفر دانشیار و مابقی استادیار فعالیت دارند.

وی یادآور شد: برگزاری همایش‌های بین المللی، وجود ۲۱ نشریه علمی و آزمایشگاه مرکزی، فعالیت ۲۷ شرکت دانش بنیان و فعالیت کتابخانه با ۱۵۰ هزار جلد کتاب و هزار نسخه خطی از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه است.

مسئول بنیاد نخبگان خراسان جنوبی هم گفت: بنیاد نخبگان استان سال ۸۸ تاسیس شد و اکنون ۳۸۲ نخبه تحت پوشش این بنیاد هستند.

احمدی‌زاده با بیان اینکه تاثیرگذاری نخبگان برای ما اهمیت زیادی دارد، افزود: تعداد ۲۰ نفر نخبگان استان در سطح بین‌المللی فعالیت‌های اقتصادی داشته و محصولات خوبی صادر می‌کنند.

سفیر قرقیزستان صبح امروز (شنبه) با استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد.

وی از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، کارخانه کویر تایر، کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

نشست با دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی استان، دیدار با استاندار خراسان جنوبی، نشست جمع‌بندی بررسی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دو طرف و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری بیرجند از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه سفیر قرقیزستان در استان خراسان جنوبی بود.

استاندار خراسان جنوبی خرداد امسال در دیدار با سفیر قرقیزستان در تهران، از وی برای سفر به این استان دعوت کرده بود.

قرقیزستان از کشورهای آسیای مرکزی است که در نزدیکی ترکمنستان همسایه شمالی ایران قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

پیش بینی برداشت ۱۴ هزار تن شلغم در خراسان جنوبی

پیش بینی می شود امسال ۱۴ هزار تن شلغم در خراسان جنوبی برداشت شود .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون درپیش بینی برداشت ۱۴ هزار تن شلغم در خراسان جنوبی سطح استان ۶۲۰ هکتار زیر کشت شلغم است گفت: از این مقدار ۲۷۸ هکتار شلغم خوراکی و ۳۴۲ هکتار آن شلغم علوفه‌ای است.

رزقی افزود :  امسال قاین با ۱۳۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت شلغم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه برداشت شلغم در استان از اوایل آبان آغاز شده است و تا پایان آذر ادامه دارد افزود : شلغم به علت دوره رشد کوتاه، عملکرد بالا و سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه در تمامی شهرستان‌ها کشت می‌شود.

 

 

 

 

سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۷۵ میلیون تومان رسید

سقف تعهدات بیمه تکمیلی جدید بازنشستگان تأمین اجتماعی برای امسال تعیین شده و به ۷۵ میلیون تومان افزایش یافت.

فراتی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول آذر با بیمه آتیه سازان منعقد شد و طبق آن حق بیمه از ۹۱ هزار تومان به ۲۰۵ هزار تومان افزایش یافت و بر همین اساس اعمال جراحی به سقف ۷۵ میلیون تومان رسید در حالی که پارسال این میزان ۴۵ میلیون تومان بود.

او افزود: پیگیری‌های لازم از سوی کانون‌ها در حال انجام است و امیدواریم سازمان تأمین اجتماعی ۵۰ درصد سهم حق بیمه تکمیلی بازنشستگان را پرداخت کند.

فراتی بیان کرد: پارسال از ۹۱ هزار تومان حق بیمه تکمیلی ۴۵ هزار تومان را تأمین اجتماعی تقبل می‌کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در بیمه تکمیلی امسال سقف اعمال جراحی سرطان، مغز و اعصاب، نخاع، قلب، پیوند کلیه، ریه، مغز استخوان، دیالیز، خدمات بیماری کرونا، کلیه آزمایشات مرتبط با بیماران خاص و صعب العلاج و … به ۷۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

او عنوان کرد: همچنین هزینه بستری عمومی و اعمال جراحی به شرط بستری در بیمارستان و مراکز جراحی محدود با بیش از ۶ ساعت بستری در بخش غیر اورژانس به ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

فراتی تصریح کرد: تعهد پرداخت بیمه تکمیلی در خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی، سرپایی مانند انواع آنژیوگرافی و سیتی آنژیوگرافی، انواع اسکن سه بعدی دندان، ماموگرافی، پزشکی هسته‌ای، نوار قلب، عضله و … به ۵ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین خدمات تشخیصی درمانی و سرپایی مانند جبران هزینه‌های جراحی مجاز سرپایی بدون بستری مانند بخیه، رادیوتراپی، تخلیه کیست و لیزردرمانی در موارد غیرزیبایی و هزینه‌های مربوط به جراحی‌های سرپایی مانند شکستگی، دررفتگی، گچ گیری و … به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است.

او گفت: هزینه‌های آزمایشگاهی و پاتولوژی به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هزینه رفع عیوب انکساری چشم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای یک چشم و ۹ میلیون تومان برای هر دو چشم در نظر گرفته شده است.

فراتی بیان کرد: برای پوشش هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب العلاج نیز مانند تومور‌های بدخیم سرطانی، شیمی درمانی، تأمین هزینه دارو‌های اختصاصی درمان و دارو‌های جانبی، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و … به ۲۵ میلیون تومان رسیده و همچنین برای انتقال بیماران با آمبولانس در داخل شهر یک میلیون تومان و بین شهری نیز دو میلیون تومان اختصاص یافته است.

 

 

 

عابران پیاده نیمی از متوفیان تصادفات درون شهری

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: عابرین پیاده بیش از نیمی از قربانیان تصادفات درون شهری هستند.

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: در ۸ ماهه گذشته بالغ بر ۳۵ درصد تصادفات درون شهری منجر به فوت شده اند که بیش از ۵۰ درصد متوفیان این تصادفات عابرین پیاده بوده اند.

او با اشاره به اینکه ۴۰ درصد متوفیان درون شهری کودکان با سنین یک تا ۱۵ سال هستند افزود: نزدیک به ۷۰ درصد متوفیان درون شهری نیز حداقل ۳۵ سال سن دارند.

سرهنگ عباسی نبود روشنایی در بعضی از معابر و لباس تیره عابرین را از عوامل اصلی تصادفات درون شهری اعلام کرد و گفت: طرح هایی نیز در شورای ترافیک برای کاهش این تصادف مصوب شده است که امیدواریم زودتر به سرانجام برسد.

جریمه های اشتباه را پس می دهیم

رئیس پلیس راهور استان در خصوص جرائم رانندگی گفت: اگر راننده ای در سطح استان متوجه جریمه ای شد که وی آن تخلف را انجام نداده است می تواند به واحد اجرائیات پلیس راهور مراجعه و اعتراض خود را ثبت کند.

او با اشاره به اینکه راننده اگر جریمه خود را پرداخت کرده باشد و ما متوجه بشویم که این تخلف خطای انسانی و یا سیستمی است هزینه پرداخت شده به فرد پس داده می شود افزود: در شورای ترافیک نیز ۳ طرح پل زیر گذر و رو گذر مصوب شده که امیدواریم این ۳ طرح نیز انجام شود.

سرهنگ عباسی ادامه داد: باتوجه به شلوغی مهرشهر در شورای ترافیک نیز برای ورودی مهرشهر ۲ ورودی را در نظر گرفته ایم که یک ورودی از انتهای کارگران و یک ورودی دیگر نیز از محل ابتدای خیابان ولیعصر در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

گروه جهادی به وقت مهربانی خراسان جنوبی منتخب هفتمین جشنواره ملی مالک اشتر

سید محمدرضا عسکری از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان و مسئول گروه جهادی به وقت مهربانی، عنوان موفق ترین گروه جهادی در سطح کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خاورستان، هفتمین جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج و چهارمین جشنواره اسوه به میزبانی استان تهران برگزار و از گروه های جهادی برتر سطح کشور تجلیل شد.

سید محمدرضا عسکری از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان و مسئول گروه جهادی به وقت مهربانی، عنوان موفق ترین گروه جهادی در سطح کشور را به خود اختصاص داد.

گروه جهادی به وقت مهربانی زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در حوزه های مختلف اجتماعی فعالیت می کند.

همچنین سید محمد رضا عسکری به عنوان نماینده جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان در همایش بزرگ بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) دیدار کرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*