اخبار خراسان جنوبی/

تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو از سر گرفته شد

 تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو از سر گرفته شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در روزهای اخیر تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با همراهی علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست بازدید کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان این بازدید ضمن تقدیر از متولیان برگزاری سالانه این نمایشگاه اظهار کرد: اکنون موضوع محیط زیست؛ مساله مهمی محسوب می‌شود زیرا امروز با حجم سنگینی از آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ مواجه هستیم و این مورد جزو تکالیف فردی، اجتماعی و نیز سازمانی تمام دستگاه‌ها محسوب می‌شود و همه باید به صورت یکپارچه از محیط زیست حمایت کنند.

وی بیان کرد: در دنیا برای سال ۲۰۵۰ تولید کربن صفر را هدف‌گذاری کرده‌اند و امید است با توجه به این موارد بتوانیم کشور را به سمت تولید کربن صفر هدایت کنیم.
وی گفت: در سازمان انرژی اتمی و به‌منظور حمایت از محیط زیست، فناوری‌های در اختیار را در ۲ بخش گسترش خواهیم داد.

اثرات مهم تولید برق هسته‌ای در اقتصاد و صنعت

وی ادامه داد: یکی از این موارد تولید برق از فناوری هسته‌ای است زیرا دولت به سرعت در حال حرکت به سمت تولید انرژی و سوخت ارزان است البته فناوری‌های نوظهور تا حدودی مورد کم‌توجهی قرار گرفته‌اند اما با توجه به تعهد ۲۰۵۰ شاهد چرخش متفاوتی نسبت به استفاده از فناوری هسته‌ای و تولید برق و توسعه نیروگاه‌های اتمی و حرکت پرسرعت و پرشتاب به سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی هستیم. در کشور دارای نیروگاه اتمی هزار مگاواتی هستیم که در دوره کارکرد خود حدود ۵۲ میلیارد کیلووات برق به شبکه انرژی کشور عرضه کرده و با این کار در مصرف میلیون‌ها نفت صرفه‌جویی شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در ۲ دهه گذشته و نیز الزامات قانونی؛ توسعه نیروگاه‌های اتمی را هدف‌گذاری کرده و ساخت پروژه‌های جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم تا سهم انرژی هسته‌ای در سبد برق کشور را به حدود ۲۰ درصد برسانیم. این مهم؛ گام بزرگی در افق ۲۰ ساله این سازمان محسوب می‌شود و امید است این سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ میلیارد دلاری با یاری خداوند متعال انجام شود.

نقش مهم فناوری هسته‌ای در خداحافظی با معضل شیرابه زباله‌ها

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در بخش دوم نیز استفاده از فناوری هسته‌ای برای کمک به محیط زیست و در بخش آب و خاک را هدف‌گذاری کرده‌ایم؛ به‌طوری که طراحی و تولید سامانه تصفیه پساب‌های خانگی و شیرابه زباله‌ها با استفاده از فناوری پلاسما و به صورت پایلوت اجرایی شده و امید است با همراهی سازمان حفاظت محیط زیست در شهرهای دارای اولویت این سامانه وارد مدار و فعال شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم شاهد به‌ثمر رسیدن این پروژه به‌منظور خداحافظی با معضل شیرابه زباله‌ها باشیم.

برنامه‌ریزی سازمان برای حل معضل مازوت سوزی

اسلامی گفت: همچنین باید توجه داشت که برخی نیروگاه‌ها برای تأمین سوخت مورد نیاز به جای گاز از مازوت استفاده می‌کنند که این کار دارای تبعات فراوانی است که از آن می‌توان به عنوان یکی از معضلات چندین ساله کشور نام برد. برای حل این معضل تیم تحقیقاتی و پژوهشی بومی سازمان فعال شده‌اند و امیدواریم با همکاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت بتوانیم در آینده این معضل را برطرف کنیم تا شاهد تنش‌ها در زمینه آلودگی هوا نباشیم.

آخرین اقدامات متقابل ایران پس از صدور قطعنامه شورای حکام

وی در حاشیه گفت‌وگو با خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده از سوی سازمان انرژی اتمی در مراکز فردو و نطنز توضیح داد: در روزهای اخیر شاهد صدور قطعنامه علیه ایران بودیم که این کار با عکس‌العمل متقابل ما مواجه شد به طوری که در روزهای اخیر تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو از سر گرفته شد.

 

 

 

رئیس پلیس راه راهور فراجا کشور : میانگین سرعت در خراسان جنوبی، ۱۰ کیلومتر بالاتر از میانگین کشور

رئیس پلیس راه راهور فراجا کشور گفت: میانگین سرعت در خراسان جنوبی، ۱۰ کیلومتر بالاتر از میانگین کشور است و این موضوع دلیل افزایش تعداد مجروحان و متوفیان ناشی از تصادفات می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سردار مؤمنی در ستاد راهبری تصادفات این استان گفت: کاهش تصادفات دررئیس پلیس راه راهور فراجا کشور : میانگین سرعت در خراسان جنوبی، 10 کیلومتر بالاتر از میانگین کشور استان خراسان جنوبی الویت است و آمار نگران کننده تصادفات باعث شده است که این استان جزو الویت های پلیس راه کشور باشد.

وی افزود: میانگین سرعت در خراسان جنوبی، ۸۹ کیلومتر در ساعت است در صورتی که این عدد در کشور، ۱۰ کیلومتر پایین تر است .

 

رئیس پلیس راه کشور، با بیان این که میانگین واژگونی خودروها در خراسان جنوبی ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است افزود: ایمنی جاده ها و تجهیز آن به علائم و دوربین های کنترل سرعت ضروری است.

استاندار خراسان جنوبی هم تکمیل زیرساخت های جاده ای را در کاهش تصادفات اثرگذار دانست و از رییس پلیس راه کشور خواست در این خصوص به خراسان جنوبی کمک شود.

قناعت با بیان این که کنترل سرعت غیرمجاز و رانندگی ایمن نیاز به فرهنگ سازی بیش از پیش دارد افزود: علاوه بر تامین زیرساخت های جاده ای در این خصوص هم باید تلاش فرهنگی صورت گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی :

انتظار توجه ویژه به خراسان جنوبی در حوزه جوانان

انتظار توجه ویژه به خراسان جنوبی در حوزه جوانان

 معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی دارای مردمی ولایتمدار و پای کار نظام و پشتیبان ولایت دارد و انتظار آن است که توجه ویژه ای به خراسان جنوبی در حوزه جوانان شود.

 سید محمد رضا طالبی  در جلسه ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: مردم استان در صحنه های مختلف ولایتمداری خود را اثبات و در مناسبت های ملی و مذهبی در رتبه های اول و دوم کشور قرار دارند.

به گفته وی در وقایع اخیر هم حداقل آسیب ها را داشتیم که این موضوع نا شی از طبع مردم خراسان جنوبی است که در همه انتخابات های ریاست جمهوری و مجلس به گزینه اصلح رای داده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کم توجه ای به این استان شاید همین موضوع باشد، گفت: خراسان جنوبی در خصوص زیرساخت ها ضعیف است و در کنار همه مزایا، کمبودهای بسیاری هم دارد.

طالبی با بیان اینکه خراسان جنوبی از ظرفیت معادن و محصولات مزیت دار برخوردار است، افزود: باید از مرکز توجه ویژه ای به امور مربوط به جوانان استان با توجه به شرایط موجود در آن شود.

وی اظهار کرد: مردم استان در قانون جوانی جمعیت چون به اصول اعتقادی خود به خوبی عمل کرده اند و چون نرخ باروری از ۵/۲ درصد بالاتر است از دریافت تسهیلات قانون جوانی جمعیت محروم شدند که نتیجه معکوسی خواهد داشت.

به گفته وی قانون جوانی جمعیت باید اصلاح شود زیرا نقاطی از کشور که نرخ باروری در آنها بالا است هم باید بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

طالبی برای برگزاری کارگاه های آموزشی ازدواج درخواست اعتباراتی خارج از ردیف های مرسوم اداری کرد و ادامه داد: از گروه های جهادی و مراکز مشاوره استان از مرکز باید حمایت بیشتری شود تا بتوانیم چند مرکز مشاوره دیگر را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی خانه جوان مرکز استان اظهار کرد: ۱۰ درصد از کار در این زمینه باقی مانده است و استاندار هم اعتباری برای این منظور پیش بینی کرده است اما برای تکمیل به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی میزبان ۴ جشنواره ملی می شود/۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست صمیمی استاندار با مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: طی ماه‌های آینده خراسان جنوبی میزبان ۴ جشنواره ملی از جمله مجسمه‌های نمکی نهبندان، کتاب، رسانه و فیلم و عکس کویر و زندگی می شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، علی فرخنده در نشست صمیمی استاندار با مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه  ۳۸۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی استان نیاز است که باید از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شود، افزود: از این میزان ۲۲۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های دارای اعتبار ملی و ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار استانی است.
وی مساحت پروژه‌های در دست احداث استان را ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع دانست و اظهار‌ کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار متر فضای در حال بهره‌برداری داریم که بخشی از آن فرسوده بوده و برای بازسازی نیاز به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار است.
فرخنده با بیان اینکه تجهیزات برخی از سالن‌ها و مجتمع‌های هنری شهر به دلیل قدمت زیاد فرسوده است؛ لذا در زمینه بروزرسانی نیاز به تامین اعتبار داریم، گفت: یکی از خلاءهای استان نبود هنرستان پسرانه با عنوان هنرهای زیبا است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده در صورت تامین زمین، مجوز را صادر کند.
وی با بیان اینکه سالن علامه فرزان تنها سالن فنی تئاتر در مرکز استان است؛ افزود: این سالن طی سال ۹۵ دچار حریق شده و از سال ۹۶ تاکنون به اتمام نرسیده و در حال حاضر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به خالی بودن ۳۰ درصد پست‌های سازمانی این اداره کل در استان، افزود: به دلیل کمبود نیرو ساعت اداری در این اداره کل معنا ندارد و همکاران در بخش‌های مختلف پای کار هستند.
وی با اشاره به فرسوده بودن ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، گفت: درخواست داریم حداقل یک دستگاه ون برای اداره کل به عنوان دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان تامین شود تا در مناسبت‌های مختلف اصحاب رسانه از این ظرفیت استفاده کنند.
فرخنده با بیان اینکه در ماه‌های آینده خراسان جنوبی میزبان ۴ جشنواره ملی از جمله مجسمه‌های نمکی نهبندان، کتاب، رسانه و فیلم و عکس کویر و زندگی است، گفت: جشنواره ملی تالاب کجی نمکراز نهبندان بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا و عدم برگزاری، امسال در دستور کار قرار دارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی برای جلوگیری از روزمره‌گی‌ها، تهیه سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: در این سند جبهه‌سازی، هوشمندسازی، توانمندسازی و اصل عدالت‌محوری مدنظر قرار گرفته است.

مصرف گاز در استان خراسان جنوبی افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت:  مصرف گاز طبیعی طی ۸ ماهه نخست سالجاری نسبت به دوره زمانی مشابه سال گذشته ۱۳۴ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

رحمان محمودی اظهار داشت: تا پایان آبان‌ماه سال جاری در بخش‌های مختلف، حدود یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته استان، حدود ۱۳۴ میلیون مترمکعب افزایش مصرف ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی  افزود: بیشترین مقدار مصرف گاز استان مربوط به بخش نیروگاهی بوده که در این بخش ۶۴۸ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است.

محمودی تصریح کرد: در این مدت در بخش خانگی، عمومی و تجاری حدود ۲۳۷ میلیون مترمکعب و در بخش‌های صنعتی، سیمان و CNG نیز در مجموع حدود ۳۵۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده است.

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در استان گفت: بیشترین مقدار ثبت شده مصرف گاز طبیعی در استان در بخش خانگی مربوط به ۲۵ آبان‌ماه بوده که حدود ۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به شروع فصل سرد امیدواریم مشترکین گرامی رعایت نکات ایمنی را به طور کامل مد نظر قرار دهند و با رعایت دمای رفاه(دمای بین۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد) و صرفه‌‌جویی در مصرف گاز طبیعی یاری دهنده شرکت گاز برای خدمات رسانی هرچه بهتر باشند.

ایران چقدر شانس صعود دارد؟/۷

تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی قطر با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه است. شاگردان کی‌روش بازی اول را باختند اما هنوز دو بازی دیگر باقی مانده است.

تیم ملی فوتبال کشورمان دیروز در یک بازی نه‌چندان امیدوارکننده، اولین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را با نتیجه ۶ بر ۲ به حریف قدرتمند خود واگذار کرد؛ نتیجه‌ای که در هیچ یک از ادوار جام جهانی سابقه نداشت.

با این حال، آمریکا و ولز – دو هم‌تیمی دیگر ایران – دیشب در دومین بازی گروه B رقابت‌های جام جهانی قطر پس از ۹۰ دقیقه تلاش، امتیاز‌ها را با یکدیگر تقسیم کردند تا امید‌ها به اردوی تیم ملی بازگشته و سرنوشت صعود به مرحله بعد در دستان خود بازیکنان و کادر فنی تیم قرار بگیرد.

از این رو، چنانچه تیم ملی کشورمان در دو بازی آینده خود مقابل ولز و آمریکا با هر نتیجه‌ای پیروز از میدان خارج شود یا حتی مانند جام جهانی گذشته با یک برد و یک مساوی بتواند ۴ امتیاز از دو بازی باقیمانده خود کسب کند براحتی می‌تواند به مرحله بعدی مسابقات صعود کند؛ آرزویی که تا به امروز برای تیم ملی ایران محقق نشده است.

ایران تنها در صورتی با ۴ امتیاز از صعود به مرحله بعد باز خواهد ماند که ولز یا آمریکا بتوانند با شکست دادن انگلیس، شگفتی‌ساز شوند که در این صورت کار به تفاضل گل خواهد کشید و از بین تیم‌های ۴ امتیازی، تیمی به مرحله بعد خواهد رفت که تفاضل گل بهتری داشته باشد.

تیم ملی فوتبال کشورمان اگرچه در بازی نخست خود مقابل انگلیس، ۶ گل دریافت کرد، اما نشان داد که با وجود مهاجم آماده‌ای مثل طارمی در حمله می‌تواند زهردار باشد و حتی دروازه گرانترین تیم جهان را هم که در طول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در اروپا تنها ۳ گل دریافت کرده بود، دو بار باز کند.

 

 

فغانی داور بازی برزیل در جام جهانی شد/۷

علیرضا فغانی داور بازی برزیل و صربستان در گروه G جام جهانی شد.

فغانی داور بازی برزیل در جام جهانی شد

در بازی اول گروه G جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی برزیل به مصاف صربستان خواهد رفت.

داور این مسابقه علیرضا فغانی از کشورمان خواهد بود.

محمدرضا ابوالفضلی و محمد رضا منصوری کمک‌های این دیدار خواهند بود.

دیدار برزیل و صربستان، پنج شنبه از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز خواهد شد.

 

 

 

 

احوالپرسی وزیر ورزش؛

اولین تصویر از علیرضا بیرانوند پس از اتفاق تلخ دیدار با انگلیس

اولین تصویر از علیرضا بیرانوند پس از اتفاق تلخ دیدار با انگلیس

وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال جویای احوال دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران شدند.

علیرضا بیرانوند در دقایق ابتدایی دیدار برابر انگلیس به دلیل برخورد سر به سر با مجید حسینی دچار شکستگی از ناحیه بینی شد و زمین را ترک کرد. او بعد از بازی به بیمارستان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت اما هنوز وضعیتش برای دو بازی آینده مشخص نیست.

حمید سجادی وزیر ورزش و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که در قطر حضور دارند، عصر امروز با علیرضا بیرانوند دیدار و جویای وضعیت جسمی او شدند.

 

 

رونالدو نخستین انسان با ۵۰۰ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام/

رونالدو نخستین انسان با ۵۰۰ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام

کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال به نخستین فردی تبدیل شد که در اینستاگرام ۵۰۰ میلیون دنبال‌کننده دارد.

به گزارش ایرنا، دیروز لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به صورت مشترک یک عکس تبلیغاتی در اینستاگرام منتشر کردند که خیلی زود رکورد لایک در این شبکه اجتماعی را شکست. رونالدو که پیش از این هم پرهوادارترین صفحه اینستاگرام را در اختیار داشت، پس از انتشار این عکس تعداد دنبال‌کننده‌های خود را به عددی شگفت‌انگیز رساند.

عصر دیروز تعداد دنبال‌کننده‌های رونالدو در اینستاگرام به ۵۰۰ میلیون نفر رسید و او را به نخستین فردی تبدیل کرد که به این عدد می‌رسد. حدود ۶.۵ درصد انسان‌های زنده روی کره زمین این بازیکن پرتغالی را دنبال می‌کنند.

رونالدو همراه با تیم ملی پرتغال در گروه H جام جهانی ۲۰۲۲ باید با اروگوئه، غنا و کره جنوبی رقابت کند.

 

 

واکنش کی‌روش به انتقادات از تیم ملی/ بازیکنان دشمن ما نیستند/

واکنش کی‌روش به انتقادات از تیم ملی/ بازیکنان دشمن ما نیستند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتشار یک پیام ویدئویی به انتقاداتی که از این تیم و ملی پوشان در بازی با انگلیس صورت گرفت، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر انگلیس با نتیجه سنگین ۶ بر ۲ شکست خورد. عملکرد ملی پوشان و بعضی اتفاقات حاشیه‌ای باعث انتقادات گسترده‌ای از تیم ایران شد و حتی کارلوس کی روش را بر آن داشت که در جریان مسابقه، رو به تماشاگران ایران با واکنش‌های مختلف، به این انتقادات پاسخ بدهد.

یک روز بعد از این بازی جنجالی و سنگین‌ترین شکست ایران در جام‌های جهانی، کارلوس کی روش با انتشار پیامی ویدئویی، بار دیگر به انتقادات از تیمش واکنش نشان داد.

کی روش این ویدئو که شامل جملاتی انگیزشی با تصاویری از ناراحتی، حسرت و گریه‌های خودش، بازیکنان و هواداران ایران است نوشت: «بازیکنان دشمنان ما نیستند.»

پیام اصلی این ویدئو که تصاویر بازی با انگلیس هم در آن گنجانده شده است «تسلیم نمی شویم» است.

ایران در دومین بازی خود در جام جهانی قطر، از ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه این هفته به مصاف تیم ملی ولز می‌رود.

 

 

نخستین شگفتی جام‌جهانی؛ عربستان آرژانتین را زد! / برد تاریخی سعودی با گزینه ایران / مردودی ۳گل آرژانتین با آفساید اتوماتیک/۷

عربستان نخستین شگفتی جام بیست و دوم را با هروه رنار سرمربی فرانسوی که گزینه اصلی نیمکت تیم ملی ایران بود، رقم زد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در سومین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از ساعت ۱۳:۳۰ (سه‌شنبه – به وقت تهران) تیم‌های فوتبال آرژانتین و عربستان از گروه C به مصاف هم رفتند. این بازی که در ورزشگاه لوسیل شهر الریان برگزار می‌شد، در نهایت با برتری دو بر یک شاگردان رنار در تیم ملی عربستان همراه شد.

در این مصاف که پنجمین بازی جام جهانی قطر محسوب می‌شد، نخست لیونل مسی در دقیقه دهم برای آلبی‌سلسته از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. در ادامه عربستان که در نیمه دوم کاملاً متحول شده بود، توسط صالح الشهری در دقیقه ۴۸ و سالم الدوسری در دقیقه ۵۳ به گل رسید و یک برد ارزشمند را از آن خود کرد. به این ترتیب، شاگردان لیونل اسکالونی پس از ۳۶ بازی بدون شکست در رقابت‌های مختلف، سرانجام طعم شکست را چشیدند.

مسی با این گل به دومین گلزن مسن تاریخ آرژانتین در جام‌های جهانی تبدیل شد. (با ۳۵ سال و ۱۵۱ روز سن پس از مارتین پالرمو که با ۳۶ سال و ۲۲۷ روز سن در جام جهانی ۲۰۱۰ مقابل یونان گل زد)

در این دیدار همچنین لیونل مسی در دقیقه ۲۲ و لائوتارو مارتینس در ۲۷ موفق به گلزنی شدند که داور با استفاده از فناوری کمک‌داور ویدئویی (VAR) آن‌ها را مردود اعلام کرد. لائوتارو در دقیقه ۳۵ هم گلزنی کرد که داور آفساید گرفت و گل را مردود اعلام کرد.

اواخر بازی یاسر الشهرانی مدافع عربستان در برخورد با دروازه‌بان خودی به شدت مصدم شد و از بازی بیرون رفت. عربستانی‌ها در نیمه نخست نیز یک تعویض اجباری داشتند.

پس از وقت اضافه هفت دقیقه‌ای در نیمه نخست، نیمه دوم نیز ۱۴ دقیقه وقت اضافه داشت تا این بازی هم مثل دیدار انگلیس – ایران وقت‌های تلف شده زیادی داشته باشد.

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در ورزشگاه حضور داشت و این بازی را از نزدیک دید.

نخستین شگفتی جام‌جهانی؛ عربستان آرژانتین را زد! / برد تاریخی سعودی با گزینه تیم ملی ایران / مردود شدن ۳گل آرژانتین با VAR

آرژانتین در بازی بعدی خود در پنجم آذر به دیدار مکزیک خواهد رفت. شاگردان رنار هم بازی بعدی‌شان مقابل لهستان خواهد بود؛ دیداری که در تاریخ پنجم آذر برگزار می‌شود.

 

طرح ترسیب کربن زمینه ساز احیای اراضی در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از احیای حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی در طرح بین المللی ترسیب کربن خبر داد.

نصرآبادی گفت‌: با اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در خراسان جنوبی تاکنون حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان احیاء شده است.
او با اشاره به اینکه این طرح از سال ۱۳۸۲ در استان در حال اجرا است افزود: این طرح با هدف احیای اراضی نیمه خشک و بیابانی، توانمندسازی مردم روستایی و توسعه پایدار روستا‌ها به عنوان پایلوت کشوری در شهرستان سربیشه خراسان جنوبی آغاز شده است.

نصرآبادی ادامضیه داد: با گذشت ۱۹ سال از آغاز طرح بین المللی ترسیب کربن، تاکنون این طرح در یک میلیون و ۲۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های سربیشه، طبس، بیرجند، زیرکوه، درمیان، خوسف، نهبندان، قاین و فردوس در ۱۷۴ روستای هدف اجرا شده که با اجرای آن، ۶ هزار و ۱۶۱ هکتار از اراضی با نهالکاری و ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی با بذرپاشی احیاء شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در قالب این طرح، تاکنون بیش از ۳۴ هزار اصله نهال تولید شده است عنوان کرد: در اجرای این طرح همچنین عملیات آبخیزداری تاکنون در حدود ۱۰۷ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده است.

او ایجاد اشتغال در قالب تشکیل صندوق‌های خرد اعتباری را از دیگر برنامه‌های این طرح بین المللی برای توانمندسازی جوامع محلی عنوان کرد و گفت: در این خصوص تا کنون ۳۹ صندوق خرد اقتصادی با سرمایه حدود ۳۰۰ میلیون تومان و ۳ هزار و ۴۶۲ عضو در ۹ شهرستان ذکر شده تشکیل شده است.

نصرآبادی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات نیز به این صندوق‌ها پرداخت شده است تصریح کرد: با پرداخت این تسهیلات برای هزار و ۶۰ نفر در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، خدمات، صنایع تبدیلی و مشاغل خرد خانگی اشتغال پایدار ایجاد شده است.

حدنگاری ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از حدنگاری ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان خبر داد.

نصرآبادی گفت‌: از ابتدای سال تا کنون ۳۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان از محل اعتبارات ملی حدنگاری شده است.

او افزود: حدنگاری عرصه های منابع طبیعی در کل استان به صورت امانی و پیمانی توسط همکاران و مشاوران این نهاد انجام می‌شود.

نصرآبادی اظهار کرد: با حدنگاری عرصه های منابع طبیعی اراضی ملی به صورت اسناد تک برگی شناسه دار می‌شوند و از زمین خواری که قبلا به دلیل تثبیت نبودن اراضی ملی در سامانه کاداسترثبت اسناد جلوگیری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی عنوان کرد‌: هدف از حدنگاری عرصه‌های منابع طبیعی در استان جلوگیری از تصرفات غیرمجاز و تخریب اراضی ملی و نیز اجرای هرچه بهتر طرح‌های منابع طبیعی و تسریع در روند پاسخگویی به استعلامات است.

او تصریح کرد: تا پایان سال تمام عرصه های منابع طبیعی استان حدنگاری می‌شوند.

 

 

 

 

 

دفن روستاها زیر ماسه‌ها/ ۷

دفن روستاها زیر ماسه‌ها/ روزهای باکیفیت نامطلوب هوا افزایش یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تعداد روزهای باکیفیت نامطلوب هوا طی سال جاری در خراسان جنوبی ۶۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مهر ریزگردها چند سالی است که در خراسان جنوبی موضوع جدی مورد بحث در محافل کارشناسی و در بین فعالان محیط زیست شده است.

موضوعی که هم با سلامت عموم شهروندان گره خورده و هم از جنبه‌های محیط زیستی نشان دهنده بسیاری از آسیب‌ها است.

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که اواسط آبان ماه به خراسان جنوبی سفر کرده بود به این موضوع مهم اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی یک جبهه ورودی گرد و بار به کشور است.

خراسان جنوبی جبهه ورودی گرد و غبار

وی تأکید کرد که اعتبار مناسبی برای استان در نظر گرفته شده که باید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کارها را انجام دهد و حفاظت محیط زیست هم نظارت لازم و مطلوب را داشته باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه گفت و گو با کشورهای همسایه در زمینه پدیده گرد و غبار در خراسان جنوبی اظهار کرد: از آنجایی که یک دولت مستقر در کشور افغانستان وجود ندارد، نمی‌توانیم وارد تعاملات اجرایی شویم.

اسدالله حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه تعداد روزهای باکیفیت نامطلوب هوا طی سال جاری در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۱ درصد افزایش داشته است، گفت: این موضوع باید حساسیت همه را برانگیزد.

یک سوم خراسان جنوبی جزو کانون‌های گرد و غبار است

وی با اشاره به برخی از عوامل وقوع ریزگردها در خراسان جنوبی بیان‌کرد: بیش از یک سوم مساحت استان خراسان جنوبی جزو کانون‌های داخلی گرد و غبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کانون‌های ریزگردها در استان در شهرهای زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان، قائنات، طبس، بشرویه، فردوس و سرایان پراکنده است.

حاتمی با تأکید بر اینکه همه ما پدیده ریزگردها و گرد و غبار را به عنوان یکی از چالش‌های محیط زیستی می‌شناسیم، اظهار کرد: مدفون شدن روستاها در زیر ماسه‌ها، مسدود شدن قنات‌ها، آلوده شدن آب‌ها و … تنها موارد کوچکی از چالش‌های ریز گردها است.

وی با اشاره به اشاره به اینکه ۲۳ استان تحت تأثیر گرد و غبار قرار در جنوب، جنوب شرق، مرکز و بخش‌هایی از غرب قرار دارند، افزود: از این تعداد ۹ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، سمنان، اصفهان و خراسان رضوی ۸۰ درصد این سطح را پوشش می‌دهد.

اجرای طرح مقابله با بروز پدیده گرد و غبار

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی یادآور شد: این استان‌ها شدیدترین وضعیت ریزگردها هم از نظر کمیت و هم کیفیت را دارند که برای برای کاهش آن چاره‌جویی شود.

حاتمی گفت: طرح اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بروز پدیده گرد و غبار از سال گذشته در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی شروع شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۵۶۷ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:

جذب اعتبار ۸۰۰ میلیاردی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام/۲-۳

۳۳ پروژه بهداشتی روی ریل تکمیل

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از جذب اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل ۳۳ پروژه بهداشتی دانشگاه و شبکه های تابعه بهداشت و درمان سطح استان خبر داد.
دکتر حسین دهقانی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: به دنبال تفاهم نامه ای که بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با محوریت ۳۳ پروژه نیمه تمام بهداشتی در سطح استان با زیر بنای بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع منعقد شده، امیدواریم اکثر این پروژه ها تا پایان سال جاری و برخی تا اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی با تاکید بر اینکه نگاه ویژه به مناطق محروم، رویکرد مهم وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی است ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شوسف در نهبندان، طرح توسعه مرکز خدمات سلامت شبانه روزی درح در سربیشه، ستاد مرکز بهداشت شهرستان های زیرکوه، بشرویه و خوسف و همچنین دو محل زیست پزشک در درمیان با مشارکت بنیاد علوی، بخشی از مهمترین پروژه های بهداشتی در حال احداث دانشگاه در مناطق محروم استان است.
دکتر دهقانی افزود: اعتبار کافی طرح توسعه مرکز شبانه روزی درح در نظر گرفته شده است مشروط به اینکه ماده ۲۳ استانی آن اخذ شود، که در این خصوص دانشگاه درخواست دارد مساعدت لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت پذیرد.
وی در خصوص پروژه ستاد مرکز بهداشت خوسف نیز تصریح کرد: تکمیل این مرکز با زیر بنای ۱۳۳۰ متر به ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، با این حال ۷ میلیارد تومان از وزارت بهداشت جذب شده و با توجه به پیگیری و رایزنی های انجام شده با نماینده محترم در مجلس و فرماندار این شهرستان، امیدواریم تامین اعتبار ۲ میلیارد باقیمانده از ناحیه استان صورت گیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تکمیل مرکز آموزش بهورزی در فردوس را از پروژه های شاخص بهداشتی عنوان کرد که در حال انجام است و افزود: در شهرستان طبس نیز تکمیل پایگاه سلامت شهری مهرآفرین، مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۳ طبس، و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت عشق آباد و طرح توسعه آن از مهمترین پروژه هایی است که ساخت آن پیشرفت فیزیکی بالایی داشته است.
وی اظهار داشت: در راستای تکمیل پروژه های بهداشتی درمانی سطح استان و پروژه های باقیمانده از تفاهم ناهم سه جانبه سال ۱۳۹۵ و پیرو پیگیری های بعمل آمده در سال جاری، بالغ بر ۱۸ پروژه نیمه تمام با زیربنای ۶۲۰۰ متر مربع تکمیل و به بهره برداری رسیده است. و هم اکنون مردم شریف استان از خدمات ارائه شده در این مراکز بهره می برند.

تربیت ۱۲۰ حافظ قرآن کریم در سومین مدرسه تاریخی ایران/۲-۷

۱۲۰ نفر در یکی از بزرگترین موقوفه قرآنی خراسان جنوبی ، حافظ قرآن کریم شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در یکی از کوچه پس کوچه‌های شهر بیرجند مدرسه شوکتیه که یکی از بنا‌هایتربیت ۱۲۰ حافظ قرآن کریم در سومین مدرسه تاریخی ایران تاریخی شهر بیرجند است قرار دارد ،که پس از وقف، حسینیه امام رضا نام گرفته است.

این مدرسه پس از مدرسه عالی دارالفنون و مدرسه ابتدائی رشدیه تبریز سومین مدرسه از نوع مدارس جدید در ایران محسوب می‌شود.

در گذشتگانی نه چندان دور صدای دانش آموزانی در این مدرسه طنین انداز بود، دانش آموزانی همچون گنجی و شکوهی که بعد‌ها پدر علم جغرافیای ایران و پدر علم ارتباطات ایران شدند و نامشان برای همیشه در این سرزمین ماندگار شد

این بنا بازسازی شده و محلی برای آموزش قرآن کریم تبدیل شده است و میزبان علاقه‌مندان به حفظ قرآن و فراگیری دروس قرآنی حتی از کشور‌های همسایه است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان گفت: از سال ۹۵ تاکنون ۱۲۰ در مدرسه شوکتیه بیرجند حافظ کل قران کریم شدند.

محمدنژاد افزود: در طرح رحله نیز که طرحی یکساله هست  تاکنون ۲۲ نفر مشغول حفظ قران کریم و   ۴۰۰ نفر  نیز حافظ بخش‌هایی از قرآن شدند.

 

 

 

 

مهم و فوری:

اعلام جدول زمانبندی بررسی مدارک پذیرفته شدگان آزمون خریدخدمات

پذیرفته شدگان دو برابر ظرفیت آزمون جذب نیروی خرید خدمات خراسان جنوبی جهت بررسی مدارک و انجام مصاحبه از فردا سه شنبه اول آذر ماه سال جاری به مرکز ارتقاء مهارت های حرفه ای فرهنگیان مراجعه کنند.

به اطلاع پذیرفته شدگان دو برابر ظرفیت آزمون جذب نیروی خرید خدمات سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ استان خراسان جنوبی می رساند جهت بررسی مدارک و مستندات و انجام مصاحبه به بیرجند، بلوار پیامبر اعظم (ص) ، خیابان سپیده، نبش سپیده ۱۲،  مرکز ارتقاء مهارتهای حرفه ای فرهنگیان ” با همراه داشتن مدارک ذیل حضور به هم رسانند.

به داوطلبان توصیه می شود نکات بهداشتی را نیز به طور کامل و با دقت رعایت نموده و از آوردن همراه به محل بررسی مدارک و مصاحبه جداً خودداری نمایند.

 مدارک لازم :

۱-  یک عدد پوشه روغنی ( برادران رنگ قرمز  خواهران رنگ آبی )

۲ – پرینت کارنامه قبولی دریافت شده از سایت اداره سنجش استان.

۳- سه قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ جدید پشت نویسی شده ( نام و نام خانوادگی- کدملی در پشت عکس درج شود).

۴-اصل سند ازدواج ( برای افرادی که در زمان ثبت نام بر اساس خوداظهاری تمایل به استفاده از امتیاز قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارند)

۵-اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات شناسنامه ( دو سری).

۶- اصل شناسنامه همسر و فرزندان و تصویر صفحه اول و دوم ( دو سری).

۷- اصل کارت ملی و تصویر خوانا از پشت و روی کارت ملی (دو سری).

۸- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (برادران) و یک برگ تصویر از آن.

۹-  اصل دانشنامه یا اصل گواهی نامه موقت پایان تحصیلات براساس مدرک تحصیلی  مجاز (برابر کد شغل- محل انتخابی ) و یک برگ تصویر. 

تذکر: در صورت عدم وجود اصل مدرک تحصیلی یا اصل گواهی موقت، می بایست کپی برابر اصل شده این مدارک تحویل گردد.

۱۰ اصل معرفی نامه رسمی از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای افرادی که تمایل دارند از امتیاز ایثارگری استفاده نمایند با ذکر نوع ایثارگری و درصد جانبازی .

۱۱- اصل معرفی نامه رسمی به تاریخ روز از نهاد و یگان اعزام کننده برای استفاده کنندگان از سهمیه رزمنده، فرزند و همسر رزمنده

تذکر: مراجع تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:

    الف: معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود

    ب: معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل

    ج: معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران

۱۲- با توجه به اینکه ملاک جذب، بومی گزینی می باشد. لذا داوطلبان می بایست نسبت به ارائه مدارک احراز شرایط بومی بر اساس اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون اقدام نمایند:

الف- شهرستان محل تولد داوطلب یا همسر وی با شهرستان محل مورد تقاضا برای استخدام یکی می‌باشد.

ب  داوطلب ۴ سال از سنوات تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان یا دانشگاه) را بصورت متوالی یا متناوب در شهرستان موردتقاضا طی کرده است.

ج – داوطلب، پدر، مادر و یا همسر داوطلب حداقل ۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه در شهرستان محل موردتقاضا برای استخدام را دارد.

تذکر: در صورت عدم ارائه مدارک بومی، داوطلب به مرحله مصاحبه معرفی نگردیده و متعاقباً هیچ حقی برای این قبیل داوطلبان متصور نمی باشد .

۱۳- مدارک مربوط به سوابق کارکرد (خریدخدمات، مدارس غیردولتی، نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی، مربی قرآن و سربازمعلم) با قید تاریخ دقیق همکاری از مراجع مورد نظر

۱۴- کلیه داوطلبان معرفی شده در این مرحله، موظفند “فرم اطلاعات فردی” ضمیمه این اطلاعیه را دریافت و نسبت به تکمیل دقیق فرم و الصاق یک قطعه عکس به آن اقدام و تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی را به آن الصاق و در روز انجام مصاحبه به نماینده مرکز مجری مصاحبه تحویل نمایند.

تذکرات مهم:

– همراه داشتن کلیه مدارک فوق در زمان اعلام شده الزامی است. در صورت نقص در مدارک، داوطلب به مرحله مصاحبه معرفی نگردیده و متعاقباً هیچ حقی برای این قبیل داوطلبان متصور نمی باشد .

-با توجه به برگزاری فرآیند بررسی مدارک و مستندات و مصاحبه، دقت در زمان بندی حضور با توجه به جدول زمانبندی در محل اعلام شده الزامی می باشد.

-کلیه داوطلبان می بایست برای دریافت نوبت پذیرش و آمادگی برای بررسی مدارک و مستندات و انجام مصاحبه از ساعت ۳۰ : ۷ صبح در محل اعلام شده حضور بهم رسانند.

-زمان بررسی مدارک و مستندات از ساعت  ۳۰ : ۷   لغایت ۳۰ : ۱۴  همان روز خواهد بود.

– در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، و سابقه اشتغال غیر رسمی در دستگاه های اجرایی، مغایر با شرایط مندرج در اطلاعیه راهنمای ثبت نام باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و  داوطلب از ادامه فرآیند جذب حذف خواهد شد.

– داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در موعد اعلام شده نسبت به ارایه مدارک مورد نیاز اقدام نموده و یا در مراحل بعدی (مصاحبه ) حضور یابند ، به عنوان منصرف از بکارگیری شناخته خواهند شد و متعاقباً هیچ حقی برای این قبیل داوطلبان متصور نبوده و به منزله انصراف تلقی خواهد شد.

 

 

آغاز عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی دبستان درح/۷

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی دبستان جوادالأئمه(ع) روستای درح شهرستان مرزی سربیشه خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد در آیین کلنگ زنی این پروژه ورزشی، اظهار کرد: زمین چمن فوتبال مصنوعی دبستان جوادالأئمه(ع) روستای درح در زمینی به ابعاد ۴۵در ۲۵ متر مربع احداث می شود.

وی با بیان این که این طرح ورزشی برای احداث و تکمیل نیازمند ۲۰۲ میلیون تومان اعتبار می باشد، عنوان کرد: مبلغ ۱۷۲ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و ۳۰ میلیون تومان دیگر از محل اعتبارات اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تأمین و هزینه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه، بیش از ۲هزار و ۳۰۰ دانش آموز مرزنشین روستای درح سربیشه از مزایای آن بهره مند می شوند.

 

افتخارآفرینی دانشجوی بیرجندی در دهمین جشنواره ملی رویش/۲

دانشجوی رشته هنر اسلامی دانشگاه بیرجند در بخش آثار فردی- صنایع دستی و مصنوعات چوبی حائز رتبه دوم و در بخش آثار فردی- استعداد کانونی و اجرای برنامه‌های خلاقانه هنری حائز رتبه نخست دهمین جشنواره ملی رویش شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سیده آمنه منصوری مهریان، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته هنر اسلامی دانشگاه بیرجند و دبیر کانون هنرهای تجسمی دانشگاه در بخش آثار فردی- صنایع دستی و مصنوعات چوبی حائز رتبه دوم و در بخش آثار فردی- استعداد کانونی و اجرای برنامه های خلاقانه هنری حائز رتبه نخست دهمین جشنواره ملی رویش شد.
دهمین جشنواره ملی رویش با معرفی کانون‌های برتر فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی در شیراز به کار خود پایان داد.

بازدید کارشناسان سازمان انرژی اتمی از دانشگاه بیرجند/۲

کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران از دانشگاه بیرجند بازدید کردند
دیدار کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران با رئیس دانشگاه بیرجند

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در بازدید کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران از داشنگاه بیرجند و دیدار با رئیس دانشگاه بیرجند که با حضور دکتر ابوالفضل اکبرپور، معاون پژوهش فناوری و نوآوری، دکتر محمدمهدی فیروزآبادی، دکتر کیهاندخت کریمی و دکتر نازیلا دیوانی‌ویس برگزار شد؛ کارشناسان سازمان انرژی اتمی به بازرسی خود از چشمه‌های پرتوزا و محیط‌های پرتوی دانشگاه بصورت سالانه اشاره کردند. در ادامه این جلسه به مجوز و تمدید پروانه سه ساله و پیوست منابع و پیوست پرتوکاران، مجوزهای پرتوی و کاربرد آموزشی و پژوهشی چشمه‌ها پرداخته شد.

 

 

آغاز مسابقات فوتسال کارکنان استانداری و فرمانداری‌های خراسان جنوبی/۷

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از آغاز مسابقات فوتسال کارکنان استانداری و فرمانداری‌های تابعه خبر داد.

ناصر ناصری امروز با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات به مناسبت گرامیداشت اولین یادواره شهدای استانداری، فرمانداری ها و بخشداری های استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جام فوتسال گرامیداشت اولین یادواره شهدای استانداری، فرمانداری ها و بخشداری های استان با حضور ۱۰ تیم از کارکنان استانداری و واحدهای تابعه برگزار می شود.

معاون استاندار ادامه داد: اولین رقابت تیمی مربوط به این جام، به مناسبت هفته بسیج روز جمعه ۲۷ آبان ماه برگزار شده است.

ناصری افزود: با عنایت به این که این مسابقات به فراخور شرایط کارکنان، در زمان تعطیلات رسمی و به صورت هفته ای یک مسابقه برگزار خواهد شد، لذا رقابت کلیه تیم ها حدود ۴ ماه به طول خواهد انجامید.

 

 

 

سارقان تجهیزات دکل‌های مخابراتی به دام افتادند/۴

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از انهدام باند سارقان تجهیزات دکل‌های مخابراتی در شهرستان”درمیان ” خبر داد.

 

به گزارش امروز خراسان جنوبی سردار فرشید گفت: با وقوع چند فقره سرقت باطری و تجهیزات دکل‌های مخابراتی در سطح شهرستان درمیان، بلافاصله مراتب جهت حساسیت موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

اوافزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک سارق را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان به این که مأموران با توجه به اظهارات متهم دستگیر شده یک سارق و یک مالخر دستگیر کردند؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به ۶۰ فقره سرقت باطری‌های دکل‌های مخابراتی اعتراف کردند و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

کلاهبرداری رایانه‌ای در صدر جرایم سایبری خراسان جنوبی/۴

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت:کلاهبرداری رایانه‌ای در صدر جرایم سایبری در استان است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ الوانی گفت: وقوع جرایم سایبری در خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.

او از کشف ۹۴ درصدی این جرایم در امسال خبر داد و افزود: میزان جرایم مالی در هشت ماه امسال ۲۷ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال بوده و ۴۹ درصد جرایم مالی سایبری مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی خراسان‌ جنوبی‌ گفت: بیشترین‌ جرایم‌ سایبری‌ این استان‌ در زمینه‌ کلاهبرداری‌های‌ رایانه‌ای، برداشت‌های‌ اینترنتی‌ غیرمجاز از حساب‌های بانکی، هتک‌ حیثیت‌ و نشر اکاذیب، جرایم علیه صحت داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای، مزاحمت‌های‌ اینترنتی و تهدید است.

او  بیان کرد: کلاهبرداری از طریق شگرد فروش کالا با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی آن در شبکه‌های اجتماعی، دریافت بیعانه در سایت‌های ثبت آگهی رایگان و شبکه‌های اجتماعی، کلاهبرداری با ترفند کار منزل همچنین از طریق سایت‌های همسریابی از روش‌های کلاهبرداری رایج در فضای مجازی است.

سرهنگ الوانی با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان تصریح کرد: ۲۱ درصد از جرایم سایبری استان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی کاربران بوده و برداشت غیرمجاز از طریق ارسال پیامک جعلی با عناوینی نظیر ابلاغیه قضایی، سامانه ثنا همچنین ارسال پیامک جعلی با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها از ترفند‌های مجرمان سایبری در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر جدی گرفتن هشدار‌ها از سوی مردم اظهار کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و همه تلاش خود را برای برقراری امنیت سایبری و آسودگی خاطر شهروندان به کار می‌بندد.

او گفت: کاربران می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری از کارشناسان پلیس فتا راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

 

 

با موافقت کارگروه استانی مولدسازی؛

املاک مازاد دارای زمین اهدایی در خراسان جنوبی حفظ شد/۳

املاک مازاد دارای زمین اهدایی در خراسان جنوبی حفظ شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: املاک مازاد دولت در روستاها به خصوص مدارس و خانه‌های بهداشت که دارای زمین اهدایی هستند، به فروش نمی‌رسد و برای ارائه خدمات عام‌المنفعه به دهیاری‌ها واگذار می‌شود.

علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در نشست کارگروه استانی مولدسازی اظهار داشت: املاک مازاد دولت به‌خصوص مدارس و خانه‌های بهداشت در روستاها که مردم و واقفین برای ساخت آن زمین اهدا کردند، تبعات اجتماعی دارد و کارگروه نیز به جلوگیری از فروش آن موافقت کرد.

وی عنوان کرد: املاکی که زمین ساخت آن توسط مردم اهدا شده به دلیل حساسیت‌های خاص و اجرای نیات واقفین نباید به فروش برسد و باید برای استفاده عموم تحویل دهیاری‌ها شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی از شناسایی اموال مازاد دولت در سنوات گذشته خبر داد و گفت: اکنون در حال مولدسازی و فروش آن هستیم و تلاش ما این است که با هماهنگی دستگاه‌های متولی و اداره‌کل اقتصاد و دارایی موانع فروش آن را رفع کنیم.

وی عنوان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی با طراحی سامانه سادا تمامی ادارات را ملزم به ثبت اموال خود در این سامانه کرده تا به‌صورت کامل دارایی‌های دولت در همه شهرهای کشور مشخص شود.

عباس‌زاده اظهار داشت: با ساماندهی و فروش این اموال می‌توان بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام را به اتمام رساند تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی طبق ماده ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی، فروش اموال مازاد دولت را تکلیف قانونی دانست و گفت: تاکنون در راستای این تکلیف، ۱۸ ملک مازاد دولتی به ارزش ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان به فروش رسیده است.

 

املاک مازاد دولتی در خراسان جنوبی مشتری ندارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: ۱۴ ملک مازاد دولت در استان به مزایده گذاشته شد اما به دلیل نبود جذابیت برای مشتری به فروش نرسیده است.

مرتضی ذاکریان اظهار داشت: اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی که در سنوات گذشته شناسایی شده در مرحله مولدسازی آنها هستیم.

وی با بیان اینکه طی سنوات گذشته مجوز فروش ۶۵ ملک مازاد دولتی در استان اخذ شده است، بیان کرد: از این تعداد ۱۸ ملک به ارزش ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده که بیشترین با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان متعلق به جهاد کشاورزی بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: چهار پرونده هم برای لغو مجوز فروش به وزارت اقتصاد ارسال شده اما با لغو مجوز آن موافقت نشده است.

ذاکریان از شناسایی سه ملک مازاد دولتی در سال جاری در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: در حال دریافت اخذ مجوز از وزارت اقتصاد و دارایی برای فروش آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری سهم خراسان جنوبی از محل فروش املاک مازاد دولتی ۲۰۰ میلیارد تومان مشخص شده که نبود تحقق آن تاثیر مستقیمی بر روی سهم اعتبار اختصاصی استان خواهد داشت.

ذاکریان از شناسایی ۱۹ ملک مازاد در دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد و گفت: از این تعداد چهار ملک به فروش رسیده و ۱۵ ملک باقی مانده که ۱۰ ملک به مزایده گذاشته و مشتری نداشته است.

وی از صدور مجوز فروش برای ۲۹ ملک مازاد در سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد و گفت: از این تعداد هشت ملک به فروش رسیده و برای فروش تعداد ۱۹ ملک مازاد اقدام شده و مجوز فروش برای ۲ ملک هم اخذ شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار داشت: پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت یکی از پروژه‌های اصلی و کلیدی دولت سیزدهم است که با هدف امکان مدیریت و استفاده بهینه از منابع با اولویت کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی دولت و درآمدزایی از اراضی و املاک مازاد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حال اجراست.

ذاکریان درباره نحوه هزینه‌کرد درآمد املاکی که به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: هزینه فروش املاک مازاد به حساب خزانه واریز و پس از مبادله موافقت‌نامه به حساب دستگاه فروشنده واریز می‌شود.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی به حوزه فرهنگی خراسان جنوبی

تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار سفر استانی به حوزه فرهنگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی خراسان جنوبی ۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شد که آبان امسال ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت در نشست با رئیس و فعالان حوزه هنری خراسان جنوبی که در برنامه بازدید از این مجموعه برگزار شد، افزود: برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز پروژه‌های فرهنگی و اعتبارات مورد نیاز ۳۵ میلیارد تومان برآورد شده تا در مصوبات سفر گنجانده شود.

وی اظهار داشت: پروژه مجتمع فرهنگی هنری مهرشهر بیرجند باید از منابع مختلف تامین اعتبار شود اما فعلا از منابع استانی سه میلیارد تومان اختصاص می‌دهیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: حوزه هنری استان فضای ساختمانی مستقلی نداشته و در محیط استیجاری سکونت دارد که خروج از این وضعیت یکی از فوریت‌های این جلسه است.

وی عنوان کرد: در طول این سال‌ها به‌ اداره‌کل حوزه هنری استان کم‌توجهی شده است، اولین کار جدی ما استقرار حوزه هنری در مجتمع فرهنگی مهرشهر است تا حداقل از وضعیت استیجاری خارج شود.

قناعت گفت: با توجه به مشکلات مالی که در زمینه کمبود منابع برای چاپ کتاب در حوزه هنری مشهود است، چندین کتاب را به ما معرفی کنید تا در چاپ آن همکاری کنیم.

وی بیان کرد: در گذشته حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد رو در روی هم بودند و نگاه‌های تقابلی بین ۲ مجموعه سبب ایجاد مشکلاتی شده بود اما اکنون این ۲ نهاد کنار همدیگر هستند.

استاندار خراسان جنوبی یکی از ضعف‌های جدی استان را محدودیت منابع دانست و اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نیروهای انقلابی آتش به‌اختیار هستند در استان نیز جریان انقلابی و فعالان حوزه هنری علیرغم کمبودهای مالی و تجهیزاتی، آتش به‌اختیار عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید از فرصت مثبت و طلایی در کنار هم بودن اداره ارشاد و حوزه هنری برای استان استفاده کنیم، در کنار آن حمایت‌های استانداری نیز خواهد بود.

قناعت ادامه داد: این حمایت‌ها به معنای رفع همه مشکلات نیست اما نسبت به گذشته توجه‌ها، حمایت‌ها و هم‌افزایی‌ها بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: با ایجاد هم‌افزایی، حمایت و هدایت‌ بین دستگاه‌های اجرایی می‌توان از ظرفیت‌های مختلف این دستگاه‌ها برای حل برخی مشکلات استفاده کرده و جهش ایجاد کرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: حوزه هنری حوزه‌ای اثرگذار در حفظ و نشر ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس یعنی نزدیک کردن یا سوق دادن نسل جدید به سمت مبانی نظام و انقلاب است.

وی بیان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر برخی گروه‌های مرجع باید در حوزه‌های مختلف مقام معظم رهبری را تنها نگذارند در حالیکه موضع نمی‌گیرند اما حوزه هنری با تولیدات مختلف در حال نقش‌آفرینی است که جای قدردانی دارد.

قناعت ادامه داد: حوزه هنری خراسان جنوبی نیز نسبت به استان‌های دیگر و حتی دستگاه‌های مختلف جلوتر بوده و به صورت آتش به‌اختیار پای کار بوده و به وظایف خود عمل می‌کند که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما ‌مسوولان هم‌افزایی و حمایت از هنرمندان، نویسندگان و فعالان حوزه هنری است، اظهار داشت: در اولین فرصت نشستی با محوریت حوزه هنری و ارشاد برای فعالان این حوزه برگزار و دغدغه‌های این قشر مطرح و با هم‌فکری حل و فصل شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بخشی که نیاز به حمایت و همکاری مجموعه استانداری باشد نیز حمایت خواهیم کرد تا مشکلات و دغدغه‌ای این قشر به مرور حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه ایجاد حداکثر هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی استان بسیار ضروری است، گفت: با توجه به کمبود منابع اعتباری، دستگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت همدیگر استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای دوره‌ای از دستگاه‌های اجرایی استان امروز به حوزه هنری خراسان جنوبی رفت و روز گذشته (دوشنبه) نیز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید کرد.

 

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی مطرح کرد:
۳۰ عنوان کتاب در انتظار تامین اعتبار چاپ

کریمیان گفت: ۳۰ عنوان کتاب به همت حوزه هنری خراسان جنوبی تهیه شده اما هنوز به مرحله چاپ و تیراژ بالا نرسیده است و نیازمند تامین اعتبار برای دیده شدن آثار نویسندگان استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مجید کریمیان امروز (۱ آذر) در بازدید استاندار خراسان جنوبی از حوزه هنری اظهار داشت: حوزه هنری علاقمند است تا همراه دولت جهت پیشرفت کشور و توسعه انقلاب اسلامی قدم بردارد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: حوزه هنری مولود انقلاب اسلامی است و از فعالیت حوزه هنری خراسان جنوبی ۱۵ سال می گذرد و حضور هنرمندان و جوانان انقلابی در حوزه هنری بعث افتخار ما است.

 

وی با بیان اینکه اولین بیانیه علیه اغتشاشات اخیر به همت حوزه هنری منتشر شد، ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هنرمند در خراسان جنوبی این بیانیه را امضا و حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند.

 

کریمیان به مشکلات چاپ کتاب اشاره کرد و افزود: در حوزه فعالیت های فرهنگی و چاپ کتب روایی مرتبط با دفاع مقدس و جهان مقاومت نیازمند حمایت هستیم چراکه کمبود اعتبارات باعث می‌شود مدت زمان انتشار طول بکشد و نویسنده زمان طلایی استفاده از راوی را از دست بدهد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در ادامه تاکید داشت: ۳۰ عنوان کتاب به همت حوزه هنری استان تهیه شده اما هنوز به مرحله چاپ و تیراژ بالا نرسیده است و نیازمند تامین اعتبارات جهت دیده شدن آثار نویسندگان استان هستیم.

 

گفتنی است؛ در حاشیه این بازدید از پوستر کارگاه طراحی پوستر سرافراز ایران با حضور استاندار خراسان جنوبی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی رونمایی شد.

 

 

سود گیاهان دارویی خراسان جنوبی در سبد هندوستان/۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از صادرات ۹۸ درصدی آنغوزه به صورت خام در استان خبر داد.

نصرآبادی گفت: ۹۸ درصد آنغوزه استان به صورت خام به دیگر کشور‌ها به خصوص هندوستان صادر می‌شود که در صورت فرآوری، تجارتی سودآور است.

او افزود:۸ میلیون هکتار از مراتع و مراتع کوهستانی شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، قاینات و نهبندان مستعد کشت و توسعه گیاهان دارویی هستند.

نصرآبادی اظهار کرد:۱۶۰ نوع گونه گیاهان دارویی در سطح عرصه‌های طبیعی استان داریم که از این تعداد آنغوزه شیرین، آویشن، ریواس، سماق و بادامشک از گیاهان مزیت‌دار هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی عنوان کرد: دو گونه آنغوزه شیرین و آویشن طرح اقتصادی دارند که ۹۸ درصد آنغوزه استان به صورت خام به دیگر کشور‌ها به خصوص هندوستان صادر می‌شود.

او تصریح کرد: خراسان جنوبی با داشتن ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مرتع گیاهان دارویی بیشترین سطح زیرکشت کشور را دارد.

 

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

توانمندسازی محلات خراسان جنوبی به کار گروهی نیاز دارد/۳

توانمندسازی محلات خراسان جنوبی به کار گروهی نیاز دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اجرای طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار استان به ایجاد یک شبکه بین دستگاه‌های مورد نظر نیاز داریم که تاکنون این کار انجام نشده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده (طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار استان) افزود: تا زمانی که این اتفاق رقم نخورد، موفقیتی در این خصوص نخواهیم داشت.

وی گفت: دستگاه‌هایی که در اجرای طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار مشارکت دارند، باید با تعامل بیشتر از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نباید دستگاه‌های اجرایی وظایف سازمانی خود را به جای اقدامات مورد نظر در راستای اجرای این طرح گزارش کنند و براساس تفاهم‌نامه‌های کشوری باید با هم همکاری داشته باشند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح در محلات هدف باید با حضور هیات امنای مساجد، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعات انجام شود و دستگاه‌های اجرایی برای هر محله باید حداقل یک طرح سالانه داشته باشند.

طالبی گفت: چهار دستگاهی که تفاهم‌نامه در راستای اجرای این طرح منعقد کرده‌اند، اولین جلسه خود را در یک هفته آینده برای بررسی طرح‌های مورد نظر برگزار کنند.

وی تاکید کرد: باید جلسات کارگروهی با محوریت دستگاه‌های متولی هر محله برگزار شود که در این راستا جلسه آینده کارگروه استانی در مسجد محله موسی بن جعفر (ع) برگزار خواهد شد تا روند اجرای طرح توانمندسازی در این محله با حضور معتمدین بررسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: دستگاه‌های مورد نظر باید با ارائه طرح‌های خود در این خصوص، چشم‌انداز کار را در هر محله مشخص کنند و فرمانداران هم با برگزاری منظم جلسات و رفع مشکلات موجود، مصوبات را به ما گزارش دهند.

 

 

 

 

 

رئیس پلیس راه کشور

هزینه ۷ درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات جاده‌ای/۲

رئیس پلیس راه کشور گفت: ۷ درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات جاده‌ای هزینه می‌شود.

هزینه ۷ درصد تولید ناخالص ملی در تصادفات جاده‌ایسردار مومنی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از نگرانی‌های ما در کشور تصادفات جاده‌ای است که ۳۳ دستگاه مختلف اجرایی در حوزه تصادفات نقش دارند، ولی ۸ دستگاه در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی گفت: آمار تصادفات در سال ۹۸ حدود ۲۷ هزار نفر کشته در حوادث رانندگی بود که در سال ۱۴۰۰ این آمار به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته، اما این رقم باز هم زیاد است.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای در سال ۳۰۰ هزار نفر مصدوم به دنبال دارد گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد این مصدومان دچار معلولیت می‌شوند که ضربه‌ای سنگین به کشور است.

سردار مومنی ناایمن بودن جاده‌های کشور را یکی از عوامل تصادفات جاده‌ای دانست و گفت: در خراسان جنوبی ۴۹ نقطه حادثه خیز وجود دارد، ولی به دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته ایم آن‌ها را رفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه متوسط واژگونی خودرو در خراسان جنوبی بیشتر از میانگین کشوری است گفت: متوسط واژگونی خودرو در کشور ۳۸ درصد و در خراسان جنوبی ۵۱ درصداست
سردار مومنی افزود: همچنین تصادفات موتور سیکلت در کشور ۱۲ درصد و در خراسان جنوبی ۱۸ درصد می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم با تقدیر از خدمات و تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت و همچنین پلیس راه در خدمت رسانی به مردم در تمام ایام سال گفت: همه ما باید در مقابل تصادفات جاده‌ای مسئول باشیم و پیام آن را در محافل مختلف فرهنگ سازی کنیم که ائمه جمعه استان و امامان جماعت مساجد می‌توانند در این راه کمک موثری داشته باشند.

آیت الله عبادی افزود: فرهنگ سازی ترافیکی باید جزو برنامه‌های درسی دانش آموزان و دانشجویان و همه موظف هستند در راه ترویج این فرهنگ همکاری کنند.

 

 

خرید توافقی ۳۰ تن یاقوت سرخ در فردوس/۲

حدود ۳۰ تن انار از کشاورزان فردوسی به صورت توافقی خریداری شد .

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استانخرید توافقی حدود ۳۰ تن یاقوت سرخ در فردوس گفت : در مرکز خرید توافقی انار در شهرستان فردوس از هفته گذشته تاکنون حدود ۳۰ تن محصول انار از کشاورزان فردوسی خریداری شده است .

حسن رضوی قیمت خرید توافقی انار را بسته به کیفیت این محصول  عنوان کرد و گفت : قیمت خرید توافقی بین ۶ تا ۱۱ هزار تومان است .

وی افزود : خرید توافقی انار تا پایان فصل برداشت این محصول ادامه دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در خصوص خرید توافقی محصول انار گفت:  سه میلیارد تومان تسهیلات به تشکل‌های مردمی در فردوس و سرایان  برای  خرید انار پرداخت می شود که این موضوع به صندوق حمایت از بخش کشاورزی ابلاغ شده است.

جعفری  با اشاره به اینکه بیشترین تولید انار استان متعلق به شهرستان فردوس با تولید ۲۸ هزار تن از سطح هزار و ۹۴۰ هکتار است، گفت: از حیث سطح زیرکشت شهرستان فردوس بیشترین تولید انار را در استان دارد.

وی گفت :  امسال پیش‌بینی می‌شود ۴۲ هزار تن انار از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار باغات استان برداشت شود که این میزان از لحاظ سطح تولید ۱۰ درصد افزایش دارد.

خراسان جنوبی پنجمین استان کشور در تولید و سطح زیر کشت انار است.

 

 

 

کشف ۳تن و ۵۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در خراسان جنوبی/۴

۳ تن و ۵۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در یک ماه گذشته با هوشیاری ماموران استان از سوداگران مرگ کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش ماموران پلیس در خراسان جنوبی در یککشف ۳ تن و ۵۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در خراسان جنوبی ماه گذشته ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شده است و   ۵۹۹ قاچاقچی مواد مخدر  در این رابطه دستگیر شدند.

سردار ناصر فرشید با اشاره به اینکه بیش از ۲۸۰ هزار لیتر سوخت از قاچاقچیان در آبان ماه کشف شده است؛ افزود: ماموران در زمینه حمل قاچاق کالا و فراورده‌های نفتی نیز ۲۸۵ قاچاقچی را دستگیر کردند که ارزش کالا‌های قاچاق و احتکار شده بیش از ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

 

 

 

 

 

خراسان جنوبی در صدر حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی

خراسان جنوبی در حل مسائل حوز‌ه های اجتماعی و فرهنگی در صدر جدول قرار دارد .

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانانخراسان جنوبی در صدر جدول حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی صبح امروز در نشست با فعالین ازدواج و جمعیت و ظرفیت‌های مردمی فعال در امر ازدواج در خراسان جنوبی گفت:این استان در حل مسائل حوز‌ه های اجتماعی و فرهنگی در صدر جدول قرار دارد و باید تلاش شود این وضعیت پایدار به ناپایداری تبدیل نشود.

حجت الاسلام متقی فر افزود: از طرح‌های گفته شده در این جلسه دو مورد طرح‌هایی خیلی خوبی بودند که امیدواریم در سطح ملی پیگیری و در خراسان جنوبی اجرایی کنیم .

وی گفت: وزارت ورزش و جوانان در حوزه هویت جوانان و کاهش طلاق اگر طرح و ایده‌ای خاص و ویژه‌ای باشد هم در سطح ملی و هم در سطح استانی امکان حمایت داریم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تغییر قانون جوانی جمعیت در کشور گفت:
در این وزارتخانه در حوزه تسهیلات و حوزه مسکن و ازدواج وام‌های خوبی پیگیری می‌کنیم که خبر‌های خوش آن به زودی خواهد رسید.

بحث اشتغال جوانان، راه اندازی سامانه جامع واسطه ازدواج در استان، راه اندازی موسسات ازدواج آسان و حمایت ویژه از زوجینی که ازدواج آسان را انتخاب می‌کنند، مشکلات ازدواج دانشجویی و اجرای طرح‌ها در زمینه ازدواج از جمله درخواست‌ها و مسائلی بود که فعالین امر ازدواج و کنشگران جمعیت در این جلسه مطرح کردند.

 

 

 

 

سربیشه دومین شهر سرد کشور /۲

کارشناس هواشناسی گفت : سربیشه با حداقل دمای ۶ درجه زیر صفر دومین شهر سرد کشور  و بیرجند با حداقل دمای ۳ درجه زیر صفر سومین مرکز سرد کشور گزارش شد .

زارعی افزود : در شهرستان‌های سربیشه، بیرجند ،قاین، درمیان وقوع و تدوام یخبندان ثبت شده است .

وی گفت : بر اساس الگوی نقشه های هواشناسی تا پایان هفته شرایط جوی نسبتا پایدار و به لحاظ دمایی امروز در طول روز افزایش نسبی دما را انتظار داریم.

 

 

 

 

 

 

برگزاری تمرین سراسری اردوگاه اسکان اضطراری در خراسان جنوبی/۴

مانور سراسری اردوگاه اسکان اضطراری در ۳۳ خانه هلال شهری و روستایی خراسان جنوبی برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری مانور سراسریبرگزاری تمرین سراسری اردوگاه اسکان اضطراری در ۳۳ خانه هلال خراسان جنوبی اردوگاه اسکان اضطراری در روستای چهکند شهرستان بیرجند، گفت : به مناسبت سالگرد زلزله سرپل ذهاب و در راستای آشنایی مردم با کمک های امدادی مانور سراسری اردوگاه‌های اسکان اضطراری در خانه‌های هلال شهری و روستایی خراسان جنوبی برگزار شد.

کاووسی با بیان اینکه سه حادثه بزرگ خشکسالی، سیل و زلزله همواره مردم خراسان جنوبی را تهدید می کند، افزود: با برگزاری تمرین ها مردم می توانند در حوادث با تمرکز و مهارت بیشتری وارد میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه مانور اسکان در ۳۳ خانه هلال در  استان برگزار شده است،‌ گفت: در این مانور صفر تا صد امور توسط خود مردم و به صورت عملیاتی انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی  افزود : این مانور در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۰ آبان امسال، با سناریوی زلزله فرضی به قدرت ۶.۵ ریشتر برگزار شده است.

کاوسی با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر در این مانورها شرکت داشته اند، گفت : داشتن محل اسکان مناسب برای  اسکان اضطراری، ترویج فرهنگ استفاده از اردوگاه، نحوه صحیح ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری، هماهنگی با دستگاه‌های مسئول و تمرین اعضای تیم‌های یاس و اعضای سازمان جوانان از اهم اهداف این مانور به شمار می آید.

 

 

 

 

 

 

خبرخوب| افزایش ۱۰۳ درصدی تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد قاینات

سرپرست مجتمع فولاد قاینات گفت: تولید آهن اسنفجی در مجتمع فولاد قاینات از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با سال گذشته ۱۰۳ درصد افزایش دارد.

خبرخوب| افزایش ۱۰۳ درصدی تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد قاینات

رسول احمدزاده، سرپرست مجتمع فولاد قاینات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در ۸ ماه گذشته بیش از ۴۷۳ هزار تن آهن اسفنجی به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان در این مجتمع  تولید شده که در مقایسه با تمام پارسال، ۱۰۳ درصد افزایش دارد.

وی افزود: سال گذشته ۲۰۷ هزار تن محصول آهن اسفنجی  در مجتمع فولاد قائنات تولید شد.

احمد زاده با اشاره به گسترده تر شدن فعالیت های مجتمع فولاد قاینات بیان داشت: آهن اسفنجی تولید شده در مجتمع فولاد قائنات به واحد‌های فولادسازی و ذوب آهن خراسان رضوی، سمنان، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی خوزستان، اصفهان، یزد، هرمزگان و کرمان ارسال می‌شود.

وی گفت: برای تولید این مقدار آهن اسفنجی، ۶۸۰ هزار تن گندله  از ۳ کارخانه گندله سازی خواف استان خراسان رضوی مصرف شده است.

سرپرست مجتمع فولاد قاینات ضمن ابراز خوشحالی از آغاز فرآیند تولید این مجتمع از سال گذشته گفت: واحد فولادسازی مجتمع فولاد قائنات نیز ۸۳ درصد پیشرفت دارد.

احمد زاده افزود: مجتمع فولاد قاینات با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن، تا کنون برای ۴۰۰ نفر در بخش احیای آهن اسفنجی شغل ایجاد کرده است و ۷۰۰ نفر نیز برای تکمیل بخش فولاد سازی این مجتمع در حال کارند تا این واحد در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

وی مشکل اصلی این مجتمع را قطعی گاز در زمستان و قطعی برق در تابستان عنوان کرد و از وزارت نیرو و نفت خواست برای تأمین نیاز‌های انرژی مجتمع فولاد قائنات اقدام کنند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*