اخبار خراسان جنوبی/سفیر قرقیزستان: ایران صنعت سرامیک قوی‌ دارد

برخورد با کم فروشان؛ مصوبه جدید شورای عالی استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: امروز مصوبه جلوگیری از کم فروشی در شورای عالی استاندارد به تصویب رسید و پس از این، با هرگونه کم فروشی به شدت برخورد می‌کنیم.

آقای محمد اسلام پناه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته برای نخستین بار به بحث کم فروشی ورود کردیم افزود: مصوباتی در خصوص بسته بندی محصولات داشتیم تا اوزان محصولات را بطور دقیق رصد کنیم و کم فروشی برطرف شود.
وی ادامه داد: در شورای عالی استاندارد, ۱۴ مصوبه در جهت افرایش کیفیت کالا‌ها و خدمات تصویب شد تا رضایت مردم کسب شود، هر کالایی که نشان ملی استاندارد دارد از مرغوبیت و اطمینان لازم برخوردار است.
اسلام پناه گفت: رئیس جمهور به موضوع کم فروشی و رسیدگی به امور واحد‌های تولیدی و خدماتی تاکید داشتند تا سازمان ملی استاندارد هیچ گونه مماشات و کم کاری در رعایت حق مردم نداشته باشد.

دومین روز متوالی بدون مرگ و میر کرونایی در ایران

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از دومین روز متوالی بدون مرگ و میر کرونایی در ایران خبر داد.

دومین روز متوالی بدون مرگ و میر کرونایی در ایرانبه گزارش وبدا، تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۱۰۶ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۱۷۲ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۲۳۸ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۸ هزار و ۵۱۶ دُز رسید.
از دیروز تا امروز ۵ آذر ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۶ نفر از آن‌ها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۲۶ نفر رسید.
در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ یک از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست نداد و مجموع جان باختگان این بیماری، در عدد ۱۴۴ هزار و ۶۳۳ نفر ماند.
خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۳۵ هزار و ۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۵۴ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۸۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
آمادگی خراسان جنوبی برای صادرات محصولات کشاورزی به قرقیزستان

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد بستر لازم برای واردات گوشت قرمز و حبوبات از قرقیزستان و صادرات زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی به قرقیزستان فراهم است.

به گزارش ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در دیدار با “تورداکن سی دیکف” سفیر قرقیزستان در ایران، اظهار داشت: امیدواریم که این سفر آغازی بر توسعه روابط تجاری خراسان جنوبی و قرقیزستان باشد.

وی ضمن تشکر از سفیر قرقیزستان که دعوت استان را پذیرفته است، گفت: پیشنهاداتی برای این دیدار آماده کرده‌ام که در جلسه رسمی ارائه خواهد شد، اما از جمله مواردی که در این بسته پیشنهاد شده، آمادگی و ایجاد بستر لازم برای واردات گوشت قرمز و حبوبات از قرقیزستان به خراسان جنوبی و صادرات زرشک، زعفران و عناب استان به قرقیزستان است.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: درصورت تمایل قرقیزستان با ایجاد یک گروه کاری، نمایندگان تام الاختیاری از خراسان جنوبی و قرقیزستان تعیین شوند تا بتوانند پیشنهادات و تفاهمات دو منطقه را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند.

سفیر قرقیزستان هم در این دیدار گفت: ماموریت بنده به عنوان سفیر قرقیزستان در این سفر این است که فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری خراسان جنوبی را شناسایی کمک تا بتوانیم در خصوص توسعه تعاملات به راهکار عملی برسیم.

تورداکن سی دیکف عنوان کرد: بدون شک من همه اطلاعات مربوط به پتانسیل‌های خراسان جنوبی را به افراد دغدغه‌مند ابلاغ خواهم کرد و تلاش خواهد شد که نتایج مناسبی حاصل شود.

وی به بازدیدهای خود از منطقه ویژه اقتصادی، کویرتایر و کارخانه سنگ اشاره کرد و اظهار داشت: این بازدیدها راه‌های زیادی را برای همکاری‌های متقابل و دو طرفه به ما نشان داد.

سی دیکف خاطرنشان کرد: تمام سعی بر این خواهد بود که راهکارهایی را برای توسعه تعاملات با خراسان جنوبی پیدا کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان بیرجند:

استکبار از روی احساس خطر به جبهه حق حمله می‌کند

استکبار از روی احساس خطر به جبهه حق حمله می‌کند

بیرجند ایرنا – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند گفت: جبهه استکبار احساس خطر از بین رفتن دارد لذا به جبهه حق حمله می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حسین خراسانی‌ مطلق روز شنبه در اجتماع بزرگ اقتدار بسیجیان در بیرجند که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در مصلای المهدی (عج) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: قدرت جبهه حق، استعمار و استکبار را تهدید می‌کند و مرکز جبهه حق، جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگر در ۲ دهه اخیر رصد کنیم منطق‌های قوی و استدلال‌های ویژه‌ای را برای این موضوع می‌بینیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: یکی از مهمترین کارها تجمع اصحاب حق است زیرا کثرت نگاه‌ها در عالم و جمهوری اسلامی، علت ضعف جبهه مقابل است.

وی تاکید کرد: این نگاه امیدآفرین است و امیدواریم همه با اخلاص در جبهه حق پایدار بمانیم.

سرهنگ خراسانی مطلق یادآور شد: تجمع جبهه حق باعث تزلزل جبهه استکبار می شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته بسیج در تمامی پایگاه‌ها برنامه‌هایی اجرا شد افزود: بیش از هزار و ۱۵۰ برنامه در شهرستان بیرجند رقم خورد و برنامه‌های محوری بر مبنای ۴۳ سرفصل شکل گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند با اشاره به اتفاقات اخیر کشور گفت: اکنون که درگیر فتنه حجاب هستیم گاهی برخی انقلابیون و مذهبیون هم برای انقلاب احساس خطر می‌کنند و این اتفاقات را تهدید می‌دانند.

وی عنوان کرد: اما آنچه از بیانات مقام معظم رهبری برداشت می‌کنیم این است که در تفسیر جبهه حق و باطل هرچه به آخرالزمان نزدیک‌تر می‌شویم غلبه جبهه حق بیشتر می‌شود.

سرهنگ خراسانی مطلق گفت: اگر نظام اسلامی در سال ۵۸ برای حیات خود از جنگ سخت استفاده کرد، اکنون برعکس است لذا آنچه جبهه استکبار را بر آن داشته با جنگ‌های چند وجهی به جمهوری اسلامی بتازد، احساس خطر از سوی جبهه حق است.

اجتماع اقتدار بسیجیان به مناسبت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد و با پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری همراه بود.

برنامه‌های هفته بسیج امسال با شعار «بسیج خدمتگزار ملت ایران» از ۲۹ آبان آغاز شد.

 

 

 

 

همایش بزرگ اقتدار بسیجیان در خراسان جنوبی برگزار شد + تصویر

 

همایش بزرگ اقتدار بسیجیان در خراسان جنوبی برگزار شد + تصویر

همایش بزرگ اقتدار بسیجیان خراسان جنوبی با اجتماع پرشور بیش از ۷ هزار بسیجی در شهرستان بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، همایش بزرگ اقتدار بسیجیان صبح امروز با اجتماع پرشور بیش از ۷ هزار بسیجی در مصلی المهدی بیرجند برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند در این مراسم، اظهار داشت: جبهه استکبار احساس خطر نابودی می‌کند، بنابر این در جهت حمله به جبهه حق است. قدرت جبهه حق به مرکزیت جمهوری اسلامی، استعمار و استکبار را تهدید می‌کند.

سرهنگ خراسانی مطلق تصریح کرد: اگر در ۲ دهه اخیر رصد کنیم منطق‌های قوی و استدلال‌های ویژه‌ای را برای این موضوع می‌بینیم.

وی گفت: به مناسبت هفته بسیج در تمامی پایگاه‌ها برنامه‌هایی اجرا شد که بیش از هزار و ۱۵۰ برنامه در شهرستان بیرجند اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند، بیان کرد: آن چه جبهه استکبار را بر آن داشته با جنگ‌های چند وجهی به جمهوری اسلامی بتازد، احساس خطر از سوی جبهه حق است.

انتهای پیام/ ۱۰۲/

 

 

 

 

 

سفیر قرقیزستان: ایران صنعت سرامیک قوی‌ دارد

سفیر قرقیزستان: ایران صنعت سرامیک قوی‌ دارد

بیرجند – ایرنا – سفیر قرقیزستان در ایران گفت: ما سال‌ها با ایران تعامل داریم و صنعت سرامیک این کشور قوی و کیفیت محصولات آن بالا است.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا “تورداکن سی دیکف” روز شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افزود: در سال‌های گذشته از ایران واردات سرامیک داشتیم اما با تجهیزات دیگری وارد می‌شد.

وی گفت: اکنون فناوری و تجهیزات سرامیک ایران نسبت به گذشته تغییر کرده و پیشرفته‌تر شده است.

سفیر قرقیزستان اظهار داشت: ایران شروع به تولید فناوری کرده است و در کنار آن از ظرفیت متخصصان ایرانی استفاده می‌شود.

وی در ارتباط با کارخانه طراحی و ساخت ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: در این کارخانه علیرغم اینکه فناوری از ایتالیا وارد شده اما کارخانه با استفاده از توان متخصصان ایرانی راه‌اندازی شده و فعال است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌ جنوبی هم در این بازدید گفت: کارخانه شرکت فنی‌ و مهندسی الکترو صدرا در زمینه طراحی و ساخت انواع ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک سال ۱۳۹۸ در این منطقه شروع به کار کرد.

حسین زارعی با بیان اینکه ۳۰ درصد مواد اولیه این واحد تولیدی از چین وارد می‌شود افزود: سالانه پنج دستگاه تولید می‌کنیم و بازار فروش محصولات این کارخانه داخل کشور از جمله یزد و اصفهان بوده که اخیرا کشور عمان نیز درخواست داده است.

وی بیان کرد: واحد طراحی ساخت و تولید ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی با پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌ جنوبی درباره کارخانه تولیدی چرم که سفیر قرقیزستان از آن بازدید کرد، گفت: این واحد از سال ۱۳۹۸ در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند شروع به فعالیت کرد و سالانه سه هزار تن انواع چرم را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولیدات به اندازه نیاز کشور است اما خطوط تولید ۲ نوبت شده تا زمینه صادرات محصولات نیز فراهم شود و در صورت تمایل قرقیزستان آماده همکاری با این کشور هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: این استان جزو سه تا چهار استان نخست کشور در حوزه صنعت کاشی و سرامیک است.

عباس جرجانی افزود: در زمینه محصولاتی از قبیل لاستیک، کاشی و سرامیک و ماشین‌آلات خطوط تولید کاشی و سرامیک می‌توانیم با قرقیزستان تعامل داشته باشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها یک کارخانه کاشی و سرامیک استان‌ به این کشور در حد محدود صادرات دارد که در تلاش هستیم مراودات را بیشتر کنیم.

سفیر قرقیزستان صبح امروز (شنبه) با استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد.

وی علاوه بر حضور در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، بازدید از کارخانه کویر تایر و کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند را در برنامه دارد.

نشست با دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی استان، دیدار با استاندار خراسان جنوبی، نشست با رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها، نشست جمع‌بندی بررسی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دو طرف و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری بیرجند از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

استاندار خراسان جنوبی خرداد امسال در دیدار با سفیر قرقیزستان در تهران، از وی برای سفر به این استان دعوت کرده بود.

قرقیزستان از کشورهای آسیای مرکزی است که در نزدیکی ترکمنستان همسایه شمالی ایران قرار دارد.

 

 

اهدای خون در خراسان جنوبی افزایش داشته است

 

اهدای خون در خراسان جنوبی افزایش داشته است

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی، گفت: اهدای خون در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش محدود داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی، کامبیز مهدی‌زاده، اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۸ هزار و ۴۶۱ نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: ۲ هزار و ۴۲۱ نفر نخستین بار اهدای خون داشته و چهار هزار و ۱۱۹ نفر هم جزو اهداکنندگان باسابقه بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ هزار و ۶۲ نفر در این استان اهداکننده مستمر هستند، افزود: از مجموع مراجعه‌کنندگان به مراکز اهدای خون ۱۶ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و هزار و ۶۵۹ نفر زن بودند.

مهدی‌زاده تصریح کرد: اهدای خون در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش محدود داشته است.

وی گفت: برای اهدای خون ابتدا شرایط مراجعه‌کنندگان برای مستعد بودن اهدا سنجیده می‌شود و در صورت مستعد بودن فرد، خون‌گیری خواهد شد.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: در صورتی که داوطلب فاقد یکی از شرایط اهدای خون باشد برای اهدای خون پذیرفته نمی‌شود و به اصطلاح معاف می‌شود.

مهدی‌زاده با اشاره به وجود ۲ مرکز خون‌گیری در بیرجند، افزود: این مراکز صبح‌ها در همه روزهای هفته برای مراجعه اهداکنندگان خون فعال است و روزهای یکشنبه و چهارشنبه عصر هم فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز خون‌گیری قاین و طبس همه روزه فعال است گفت: مرکز خون‌گیری فردوس فقط روزهای یکشنبه چهارشنبه فعال است و در سایر نقاط استان خون‌گیری با تیم سیار انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت: برای گسترش مراکز خون‌گیری و خرید تجهیزات لازم در همه شهرها و نقاط استان نیازمند جلب کمک خیران هستیم.

 

 

 

خدمات بیمه سلامت برای معلولان افزایش یافت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از ارائه ۵۹ کد خدمت این بیمه به معلولان خبر داد.

اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب مجلس شورای اسلامی و بر اساس تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت ایران با سازمان بهزیستی، تعداد خدمات تحت پوشش برای معلولان از ۹ کد خدمت به ۵۹ کد خدمت افزایش یافت.

او افزود: این خدمات شامل حوزه‌های مختلف درمانی از جمله ۱۵ کد خدمت ارتوپدی فنی یا اعضای مصنوعی، ۱۱ کد خدمت گفتار درمانی، ۹ کد خدمت شنوایی سنجی، ۷ کد خدمت بینایی سنجی، ۶ کد خدمت کاردرمانی، ۵ کد خدمت فیزیوتراپی و ۶ کد خدمت توانبخشی است که قابل ارائه از سوی پزشکان متخصص به این عزیزان است.

 

 

کسب مقام سوم تیم فوتوالی خراسان جنوبی در کشور

کسب مقام سوم تیم فوتوالی خراسان جنوبی در کشور

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی گفت: یزد، گلستان و خراسان جنوبی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقات فوتوالی ستارگان جوان کشور را کسب کردند.

ابوالفضل داوطلب در گفت و گو با خبر نگار مهر اظهار کرد: در سومین دوره از مسابقات فوتوالی جام ستارگان جوان کشور به مناسبت هفته بسیج، ۱۰ تیم از ۹ استان کشور سوم و چهارم آذر ماه به میزبانی طبس با یکدیگر رقابت کردند.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در زمین ساحلی روستای دشتغران شهرستان طبس برگزار شد، افزود: تیم‌هایی از استان‌های یزد، خراسان رضوی، مازندران، زنجان، کرمان، هرمزگان، گلستان، البرز و دو تیم هم از خراسان جنوبی با یکدیگر رقابت کردند.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی افزود: ۴۰ ورزشکار در این دوره از مسابقات در قالب ۱۰ تیم طی دو روز رقابت کردند.

وی ادامه داد: اختتامیه رقابت‌های فوتوالی جام ستارگان جوان روز جمعه با حضور رئیس انجمن فوتوالی کشور در طبس برگزار شد.

داوطلب افزود: در پایان این رقابت‌ها تیم‌های یزد، گلستان و خراسان جنوبی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

به گفته وی دوره داوری درجه سه فوتوالی نیز از دوشنبه و با حضور ۳۰ ورزشکار و داور کشور در طبس برگزار شد.

وی اظهار کرد: فعالیت کمیته فوتوالی استان از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و تیم‌های خراسان جنوبی در همه دوره‌های جام ستارگان حضور فعالی داشته‌اند.

داوطلب با بیان اینکه تیم‌های فوتوالی در شش شهرستان استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: اردیبهشت امسال تیم فوتوالی خراسان جنوبی در اولین دوره مسابقات لیگ فوتوالی کشور شرکت کرد و موفق به کسب مقام چهارم و رتبه اول اخلاق این مسابقات شد.

تعطیلی‌ نانوایی‌ها صدای مردم بیرجند را درآورد

تعطیلی بعضی از نانوایی‌های بیرجند در روز‌های غیر از روزهای تعیین شده سبب گلایه مندی مردم شده است.

یکی از شهروندان بیرجندی با اشاره به اینکه بعضی روز‌ها وقتی به نانوایی می رویم با تعطیل بودن آن رو به رو می شویم گفت: این موضوع سبب می‌شود که فرد برای تهیه نان از محله خودش راهی یک محله دیگر شود.

او در خصوص کیفیت پایین نان به ویژه نان سنکگ نیز گلایه کرد و افزود: زمانی که به نانوایی سنگک می رویم نان خمیر به ما می دهند.

این شهروند ادامه داد: زمانی که به نانوا هم اعتراض می‌کنیم می‌گوید نان سنگک کیلویی است و نمی‌توانیم آن را برشته کنیم و اگر نمی‌خواهید نان را نبرید.

یکی از نانوایان بیرجندی هم در خصوص سهمیه آرد گلایه کرد و خواستار توزیع آرد بیشتر به نانوایی‌هایی که فروش نان بیشتری دارند شد.

تعطیلی نانوایی بدون اطلاع قبلی تخلف است

مختاری رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند گفت: اگر نانوایی بخواهد به جز روز تعطیلی مشخص خود نانوایی را تعطیل کند باید از روز قبل این موضوع را به صنف و مردم نیز اطلاع دهد.

او افزود: اگر فردی در روز غیر تعطیل به نانوایی مراجعه کند و با برگه‌ای برای تعطیلی نانوایی در پشت شیشه رو به رو نشود این موضوع را باید به اتحادیه اعلام کند زیرا این یک نوع تخلف است.

مختاری در خصوص وضعیت نانوایی‌های آزاد پز سنگک نیز عنوان کرد: گا‌هی به دلیل آنکه وزن نان سنگک بیشتر شود مشاهده شده که نانوا، نان را خام به مردم تحویل می‌دهد که البته این موضوع هم تخلف است و در بازرسی‌هایی که صورت بگیرد به این موضوع نیز توجه خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند بیان کرد: افزایش سهمیه آرد به نانوایی‌ها هم اکنون به دیل بسته بودن سهمیه آرد امکان پذیر نیست و پیگیر رفع این مشکل نیز هستیم زیرا از سال ۹۵ سرشماری در کشور صورت نگرفته و هم اکنون جمعیت در حاشیه شهر بیرجند افزایش یافته است و نیاز مردم نیز به نان بیشتر از قبل شده و باید سهمیه آرد نیز افزایش یابد.

او اظهار کرد: هم اکنون سهمیه آرد فرد در هر ماه در استان ۹ کیلوگرم است که نیاز است این سهمیه از سوی مسئولین افزایش یابد.

از ابتدای طرح ساماندهی نانوایی‌ها تاکنون ۳ هزار و ۲۱۱ بازرسی از نانوایی‌های سطح شهر صورت گرفته است.

 

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از منخب استان اعلام کرد:
پژوهش ها به سمت مسائل مورد نیاز استان سوق یابد

موسوی نژاد از پژوهشگران خراسان جنوبی خواست پژوهش های خود را به سمت مسائل کاربردی و مورد نیاز استان سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا موسوی نژاد صبح امروز(۳ آذر) در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی جشنواره های حوزه متوسطه خراسان جنوبی اظهار داشت: آیات قرآن کریم تاکید بر این دارد که اسم پروردگارتان را بزرگ بشمارید.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: خلقت خداوند بر اساس تعادل و عدالت و قاعده انجام شده است و حتی خط های موازی انگشت ها را منحصر به فرد خلق کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه «تعلیم و پرورش» دو بال برای رشد یافتن و به کمال رسیدن است، گفت: امانات نظام جمهوری اسلامی به دست معلمان سپرده شده است و باید در تربیت و تعلیم آنان به نکات بسیاری توجه کنیم.

 

موسوی نژاد با تاکید بر اینکه معلمان پرچم دار تعلیم و پرورش در جامعه هستند، افزود: امروز تمام دانشمندان ایران اسلامی جوان و متعلق به سنین پایین هستند و هر چه به جلوتر حرکت کنیم شاهد پیشرفت های علمی بیشتری خواهیم بود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص اطلاع رسانی پیشرفت های ایران اسلامی عنوان داشت: ایران اسلامی بستر هنر، فرهنگ و ادب و اخلاق است و همه به این موضوع اذعان داریم که جمهوری اسلامی اثرگذارترین کشور در منطقه و جهان است.

 

وی با بیان اینکه امروز علم و دانش گسترده تر از گذشته در کشور مطرح است، ادامه داد: پژوهش های خود را به سمت موارد کاربردی و مورد نیاز استان خراسان جنوبی سوق دهید و متمرکز کنید.

 

موسوی نژاد در ادامه گفت: یک پژوهش خوب و درست می تواند به بحث های مختلف از جمله ازدواج، خانواده، اقتصاد و غیره بپردازد و اثرگذار باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم شاهد ارتقای آموزشی و پرورشی استان باشیم و چون به نوعی به خاطر کرونا وقفه آموزشی ایجاد شده است بدانید که دبیری ماندگار خواهد شد که بتواند آن گوی سبقت را در دست بگیرد و به خود اختصاص دهد.

 

وی در پایان گفت: تنها به موضوعات و مطالب درسی نپردازید و مطالب درسی را به گونه ای با هنر و خلاقیت به مباحث اخلاقی و رفتاری ربط دهید و کمک کنید تا دانش آموز تراز جمهوری اسلامی پرورش یابد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*