آخرین خبر :

گزارش/باباهای دختردار بخوانند / نکاتی که به دخترانتان شخصیت می دهد

موافقت دولت با آیین نامه برگشت ارز صادراتی

هیئت دولت در نشست امروز با آیین نامه اجرایی برگشت ارز حاصل از صادرات کالا به چرخه اقتصادی کشور موافقت کرد .

موافقت دولت با آیین نامه برگشت ارز صادراتیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیئت وزیران در نشست صبح امروز خود به ریاست آقای رئیسی، آیین‌نامه اجرایی بند (چ) ماده (۶۴) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص طرح ارتقای مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولیدی بین المللی را به تصویب رساند.
به موجب آیین نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران و با هدف فراهم آوردن تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای گسترش بهره وری دانش بنیان و ارتقای سطح فناوری در شرکت‌های ایرانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد ظرف شش ماه، با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، کشور، نیرو و نفت، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و با استفاده از ظرفیت سامانه‌های موجود کشور، پس از شناسایی و ارزیابی (صحت سنجی) توانمندی‌های تولیدکنندگان محصولات داخلی که استاندارد‌های لازم برای حضور در بازار‌های بین المللی را دارند، وبگاه تخصصی با امکان دسترسی عمومی و حداقل به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی ایجاد نماید. در این راستا و به منظور تمهید اجرای محور‌های تکمیلی ایجاد سامانه مذکور، وزارتخانه‌های ذیربط موظفند برنامه اجرایی خود را در محور‌های موضوع این آیین نامه، ظرف شش ماه تهیه و اعلام نمایند.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق توسعه ملی موظف است ظرف یک ماه از ابلاغ این مصوبه نظام تأمین مالی مقید برای حضور شرکت‌های توانمند داخلی موضوع این آیین نامه در زنجیره ارزش بین المللی و تشویق آن‌ها به همکاری با شرکت‌های چند ملیتی و لایسنسور‌ها را با رویکرد ارتقای صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی داخلی و مشتمل بر نوع حمایت و تسهیلات قابل پرداخت به آن‌ها ایجاد نماید.
همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است اجرای نظام نامه پیوست فناوری در قرارداد‌های بین المللی و طرح‌های مهم ملی را به گونه‌ای سازماندهی نماید که مجریان این قرارداد‌ها و طرح ها، از ظرفیت شرکت‌های داخلی موضوع این آیین نامه علاوه بر طرح‌های داخلی در طرح‌های بین المللی نیز استفاده نمایند.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم مکلف است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز‌های فناورانه شرکت‌هایی که قصد حضور در زنجیره ارزش بین المللی دارند، را شناسایی کرده و زمینه همکاری شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان داخلی را برای رفع آن‌ها فراهم نماید.
دولت همچنین با هدف افزایش حضور شرکت‌های ایرانی در زنجیره ارزش جهانی، شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران (ایفیک)، صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات را موظف کرد به میزان یکصد میلیون دلار بابت ایجاد و توسعه شعب بین المللی شرکت¬های ایرانی با هدف افزایش فروش آن‌ها در بازار‌های بین المللی و افزایش استفاده از فناوری‌ها و متخصصین داخلی، سرمایه گذاری و مشارکت نموده و تسهیلات ویژه نیز به آن‌ها ارایه نمایند.

 

اختصاص ۶ هزار میلیارد بودجه برای تقویت شبکه ملی اطلاعات

سخنگوی دولت گفت: زمین جنگ در فضای مجازی زمین بازی دشمن است ما سعی داریم شبکه ملی اطلاعات را تقویت کنیم و به همین منظور ۶ هزار میلیارد تومان به تقویت شبکه ملی اطلاعات بودجه تخصیص داده شد.

اختصاص ۶ هزار میلیارد بودجه برای تقویت شبکه ملی اطلاعاتبه گزارش خبرگزاری خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر علی بهادری جهرمی دبیر و سخنگوی هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران در دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد در دیدار با نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه‌های مشهد گفت: سال‌های سال است که دشمن تلاش می‌کند تا استقلال کشور را زیر سوال ببرد، با برداشتی که شیوه حکمرانی در ده سال گذشته داشتیم متأسفانه نگاه این بود که مشکلات از گفتگو با پشت میز نشسته‌های آن ور آبی حل کرد، آمار و ارقام این را نشان می‌دهد که این نگاه مکمل تحریم شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در این ده سال تمام توجه‌ها و تمرکز‌ها به اقتصاد بود، نتیجه‌اش باید رشد اقتصادی می‌بود که اینگونه نشد، یعنی کشور در موضوع اقتصادی درجا زد.
بنا بر اعلام وبگاه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، سخنگوی دولت عامل تورم را افزایش نقدینگی در دولت‌های قبلی دانسته و گفت: کشور به سمت افزایش نقدینگی و تورم رفت تا جایی که اقتصادی مریض به دولت سیزدهم تحویل داده شد. این دولت تمام تلاش خود را کرده و می‌کند تا بتواند تورم و موتور خلق پول را کنترل کند که تا حدودی هم موفق بود.
دبیر هیأت دولت در این نشست در خصوص اقدامات و پیشرفت‌های دولت مواردی همچون پنج برابر شدن مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه و دوبرابر شدن مودیان مالیاتی نسبت به یک سال گذشته اشاره کرده و افزود: پس از این پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف دشمن لحظه به لحظه احساس خطر کرد، به فرموده مقام معظم رهبری دلیل این تهاجم اخیر سیر پیشرفت ایران بود. به همین دلیل در ایام اغتشاشات به گونه‌ای جنگ رسانه‌ای راه انداخت و تمام قوای خود را به خصوص قوای رسانه‌ای را پای کار آورد تا ایران را از پای درآورد.
بهادری جهرمی ادامه داد: به این دلیل که زمین جنگ در فضای مجازی، زمین بازی دشمن است ما سعی داریم شبکه ملی اطلاعات را تقویت کنیم و به همین منظور ۶ هزار میلیارد تومان به تقویت شبکه ملی اطلاعات بودجه تخصیص داده شده است.

 

 

۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه، بیکار هستند

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: براساس آمار رسمی حدود ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان امروز بیکارند و ۵۰ درصد از شغل‌های کنونی تا ۵۰ سال آینده وجود نخواهند داشت؛ بنابراین باید به سمت ایجاد کارشناسی و کارشناسی‌ارشد حرفه‌ای مبنی بر نیاز صنعت حرکت کنیم.

۵۰درصد از فارغ‌ التحصیلان بیکارندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در جلسه ای  با مدیران و اساتید دانشگاه ارومیه جزئیات طرح تحول آموزش عالی را  بررسی کرد و  گفت: سند تحول آموزش عالی شامل بخش‌هایی ازجمله نشانگرهای وضعیت مطلوب، چرخش‌های تحول آفرین و ارائه راهبرد بوده و چالش‌های حکمرانی و عمرانی را بررسی و برای هریک راهکاری ارائه کرده است.

 

وی افزود: ارتقای سطح امید اجتماعی، مسئولیت‌پذیری ملی، سلامت معنوی و اشتغال‌پذیری دانشجویان ازجمله نشانگرهای وضعیت مطلوب است.

عموعابدینی گفت: براساس آمار رسمی حدود ۵۰ درصد از فارغ‌التحصیلان امروز بیکار هستند. دانشگاه‌ها امروز باید به سمت حکمت‌بنیان‌شدن حرکت کنند. ۵۰ درصد از شغل‌های کنونی تا ۵۰ سال آینده وجود نخواهد داشت؛ بنابراین دانشگاه حکمت‌بنیان نباید اکنون برای چنین شغل‌هایی دانشجو تربیت کند. باید به سمت ایجاد کارشناسی و کارشناسی‌ارشد حرفه‌ای مبنی بر نیاز صنعت حرکت کنیم و هم‌اکنون بورس صنعتی در برخی از دانشگاه‌های کشور از جمله یزد در دست اجراست.

 

 

 

حمله پهپادی به یک نفتکش اسرائیلی در سواحل عمان

بلومبرگ اعلام کرد یک نفتکش متعلق به یک تاجر اسرائیلی در سواحل عمان با پهپاد انتحاری مورد هدف قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ بلومبرگ اعلام کرد: یک نفتکش متعلق به یک تاجر اسرائیلی در سواحل عمان با پهپاد انتحاری مورد هدف قرار گرفت.

Loaded: 0%

Progress: 0%

Remaining Time -۰:۳۹

کد ویدیو

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول نظامی آمریکایی اعلام کرد: ناوگان پنجم آمریکا از وقوع یک حادثه برای یک کشتی تجاری در دریای عمان آگاه است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد: این نفتکش پرچم لیبریا را داشته و برای یک شرکت باری که مقر آن در سنگاپور است فعالیت می کرده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: پارسال نیز به یک کشتی متعلق به یک شرکت اسرائیلی حمله‌ شده بود، اما در آب‌های بین المللی هدف قرار گرفته بود، نه در آب‌های سرزمینی عمان؛ بنابراین احتمالا مقامات عمانی از این حادثه اطلاع دارند و تا ساعات آینده بیانیه‌ای صادر خواهند کرد.

 

 

 

صدور حکم اعدام برای سه نفر در دادگاه پرونده اغتشاشگران

در ادامه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت در دادگاه انقلاب تهران و در پی تشکیل جلسات دادگاه متهمان در حضور وکلای آ‌نها، حکم بدوی سه نفر دیگر از اغتشاشگران صادر شد.

دادگاه اغتشاشگرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، بر همین اساس در یکی از احکام صادر شده در دادگاه انقلاب تهران، فردی که در اقدامی تروریستی، به صورت عمد و با قصد جان مامورین نیروی انتظامی، با خودرو سواری خود به سرعت به مامورین هجوم برده و در اثر برخورد با آنها یک پلیس را به شهادت رسانده و تعدادی را نیز مجروح نموده بود، پس از اقرار صریح خود مبنی بر ارتکاب جرم در دادگاه و مستندات مستدل موجود در پرونده به افساد فی‌الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، تخریب و اقدام علیه امنیت ملی کشور که منجر به اخلال در نظم عمومی و ناامنی در کشور و وارد کردن خسارت به افراد و اموال عمومی متهم و به اعدام محکوم شد.

همچنین، بر اساس دادنامه دیگر صادر شده در دادگاه انقلاب تهران، متهمی که با کشیدن سلاح سرد و حمله مسلحانه از طریق جرح عمدی با چاقو به یکی از ماموران حافظ امنیت به قصد جان وی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و ناامنی در محیط و به آتش کشیدن فرمانداری شهرستان پاکدشت و تخریب اموال آن به اتهام محاربه محاکمه شده بود با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد.

در حکم صادر شده دیگر، به موجب دادنامه دادگاه انقلاب تهران فردی که با حضور در محل اغتشاشات و بر اساس مستندات موجود در فیلم‌های بررسی شده از دوربین‌های محل اغتشاش، اقدام به بستن خیابان، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه و ایجاد رعب و وحشت و همچنین آسیب زدن به اموال عمومی نموده بود و در این زمینه‌ها، نقش هدایت‌گری داشت به اتهام محاربه به مجازات اعدام محکوم شد.

 

 

 

باباهای دختردار بخوانند / نکاتی که به دخترانتان شخصیت می دهد

نتایج تحقیقات روانشناختی نشان می دهد دخترانی که دارای پدران فعال ، مهربان ، با مسئولیت و حمایتگر هستند، هویت جنسی سالم کسب کرده و الگوی رفتاری مناسبی از مرد ایده آل خود دارند. این دختران عموما در سنین جوانی انتخاب بهتری برای آینده شان دارند. اما پدران چه روش هایی را به کار ببرند تا به چنین الگویی نزدیک شوند؟ این گزارش مخصوص شما؛ باباهای دختردار است.

باباهای دختردار بخوانند / نکاتی که به دخترانتان شخصیت می دهد

از قدیم الایام کلیشه هایی چون «دخترا بابایی هستند و پسرا مامانی» یا «دخترها دوست دارند خودشان را برای پدرانشان لوس کنند» و عباراتی از این دست باعث شد تا پدران و مادران در نوع ارتباط مناسب خود با فرزندانشان دچار اشتباهاتی شوند. درست است که تفاوت های اساسی در جسم و روان دختران و پسران باعث متفاوت شدن نحوه تربیت و ارتباط با آنها می شود اما این کلیشه ها نباید باعث شود که مثلا پسران مورد توجه پدرانشان قرار نگیرند و یا اینکه مادران نقشی در ارتباط صمیمانه با دخترانشان نداشته باشند.

از سوی دیگر تحقیقات روانشناسی نشان داده، دخترانی که از سوی پدرانشان توجه کافی دریافت می کنند، در نحوه ارتباط برقرار کردنشان با مردان دیگر در آینده، انتخاب همسر و انتخاب های دیگر زندگی شان موفق تر عمل می کنند چرا که به لحاظ شخصیتی رشد بهتری نسبت به سایرین که چنین شرایطی را نداشته اند، پیدا می کنند. حالا سوال این است که چه نکاتی را یک پدر دختردار باید رعایت کند تا شناخت بهتری از دخترش پیدا کرده و همینطور براساس آن شناخت، ارتباط بهتری با او برقرار کند.

 

*نقش پدران در احساس ارزشمندی دختران

در جای دیگری از تحقیقات روانشناسی ثابت شده که پدرها در رشد هویت جنسی سالم دخترانشان نقش موثری دارند، بنابراین خیلی مهم است که چه نوع رفتاری با دخترانشان داشته باشند و البته در کنارش نحوه رفتار پدر با همسر خود که مادر دختر باشد نیز در انتخاب های آتی دختران مهم است چرا که اگر پدر الگوی خوبی از یک مرد مناسب باشد و رفتار ارزنده ای در منزل داشته باشد، این دختر خیلی بهتر می تواند در آینده انتخاب همسر کند.

«مریم مظاهری»؛ روانشناس خانواده می گوید:«دخترانی که در خانواده ای رشد کردند که مادر یا پدر یا به عبارتی یکی از والدین در خانه مسلط هستند و دیگری نقش مهمی در خانه ندارد ، گرفتار همین چرخه در آینده نیز خواهند شد به ویژه اگر مادر در خانه مسلط باشد و پدر در تصمیم گیری نقش نداشته باشد، قطعا این دختر در آینده با مرد آینده اش دچار مشکل می شود چرا که پدر خود را به عنوان یک مرد مقتدر و مهم در زندگی اش ندیده است و همین بر نوع رفتار و برخوردش با دیگران اثرگذار است اما اگر پدر مسئولیت پذیر، دلسوز، مهربان اما در عین حال حمایت گر باشد، این دختر تعریف خوبی از مردانگی خواهد داشت.

در کنار این مسائل اگر پدر حالات دخترانگی فرزندش را خوب درک کند، از او تعریف کند، از زیبایی و برازندگی اش بگوید، برایش هدیه بخرد، حس ارزنده بودن را به او بدهد و مدام در ارتباط با مسائل مختلف با او صحبت کند، این دختر عزت نفس خواهد داشت  و نیاز به حرکت های نمایشی برای نشان دادن خود در دوران نوجوانی یا جوانی پیدا نمی کند و مشکلات جنسیتی نیز پیدا نخواهد کرد.»

*اهمیت نوازش های پدرانه برای دختران

درست است که در سنین کودکی همه بچه ها نیاز به محبت و نوازش دارند اما دختر بچه ها به خاطر شیرین کاری هایی که برای پدرانشان انجام می دهند، شاید بیشتر محبوب پدرانشان شوند بنابراین نوازش پدرانه برای همه دختران خیلی دوست داشتنی است و تا ابد در ذهنشان باقی خواهد ماند.

دکتر« مینا دادگستر مقدم»، مشاور خانواده هم در ارتباط با نوع ارتباط فرزند با پدرش می گوید: «هر نوع رابطه ای حتی رابطه پدر فرزندی که به نظر می رسد از پایه خوب است، نیاز به مراقبت و دقت دارد. پدر خانواده از دوران بارداری همسرش باید به جنین در شکم احساس آرامش داده و با او ارتباط عاطفی برقرار کند. پدر اولین مرد زندگی دختر است و این ارتباط در سنین کودکی هم در قالب مرحله «اعتماد در برابر بی اعتمادی» شکل می گیرد. یعنی پدر اگر بتواند ارتباط خوبی با دخترش برقرار کند، این اعتماد شکل می گیرد وگرنه به یک بی اعتمادی تبدیل می شود که تا بزرگسالی فرد را دچار مشکل می کند.

نکته دیگر شکل گیری هویت جنسی دختران است که پدران شاید تصور کنند در آن نقشی ندارند و چنین چیزی ارتباط با مادر دارد، در حالی که یک دختر دوست داشتنی بودن برای پدر دقیقا همان چیزی است که باعث کسب هویت صحیح کودک می شود و از سنین سه سالگی صورت می گیرد به این معنا که این دختر خودش را دوست داشته و از جنسیت خود راضی باشد.»

*خاله بازی پدرانه با دختران

هر پدری در دوران کودکی فرزندش باید با او کودکی کند ، یعنی با دخترش بازی کند،حتی عروسک بازی مثلا ظرف ها را با هم بشویند، غذا درست کنند و در ظروف پلاستیکی با هم غذا بخورند و بعد هم آنها را در سینک ظرفشویی بگذارند. همه این کارها باعث شادی دختران می شود. برخی پدران تصور می کنند که با «من بالغ» باید با بچه روبه رو شوند، در حالی که نباید اینطور باشد. دنیای کودکانه کاملا رفتار کودکانه می طلبد، پس بهتر است با هم وقت بگذرانید و گاهی به زمین های بازی بروید و کودک شوید.

*به سوالات کودکتان پاسخ دهید

گاه پیش می آید که بچه ها سوالات زیاد و پرت و پلایی می پرسند که والدین را خسته می کند. بهتر است در این زمینه پدران حوصله زیادی کنند و برای فرزندانشان پاسخگو باشند. حتی اگر سوال ها پرت و پلا است اما می تواند از سوی والدین پاسخ داده شود تا بچه احساس ارزشمندی داشته باشد.

 

*نقش پدر در دوران بلوغ دختران

باز هم خیلی از مردم تصور می کنند در دوره بلوغ دختران ، مادران آنها تنها نقش اساسی دارند در حالی که پدران در شکل گیری شخصیت دختران و خودپنداره آنها تعیین کننده هستند. دختران در این سنین نیاز به تأیید دارند. مظاهری در همین خصوص می گوید:« اگر پدران برای دخترانشان در سنین بلوغ وقت بگذارند، با آنها به گردش و تفریح بروند، نیازهایشان را درک کرده و با آنها گفت وگوی درست داشته باشند و از همه مهم تر محبتشان را دریغ نکنند، بچه ها در سنین بلوغ به سمت دنیای بیرون از خانه و انحرافاتی چون ارتباط با جنس مخالف گرایش پیدا نمی کنند.

بنابراین بهتر است در سنین بلوغ پدران نگویند که دخترشان بزرگ شده است، او را ببوسند، در آغوش بگیرند و به او مدام بگویند که دوستش دارند و در نهایت کاری کنند که دخترشان با آنها احساس راحتی کرده و همه حرف هایش را به پدرش بزند.»

*وقت های دو نفره تعیین کنید

گاه دیده می شود که وقت گذرانی های دو نفره بین پدر و دختر می تواند در روابط آنها اثر مثبت بسیاری بگذارد، مثلا گاه دخترتان را برای یک سینما رفتن ، رستوران یا پارک از همسرتان قرض گرفته و با هم وقت بگذرانید، خاطره سازی کنید و حتی یک قدم زدن شبانه باعث می شود که خیلی به هم نزدیک شوید، او را نوازش کنید و به او بگویید که در زندگی شما ارزشمند است و حتی گاهی در طول روز با یک پیامک به او میزان علاقه تان را ابراز کنید و در فضای مجازی با هم در ارتباط باشید.

*به فاصله خود و دخترتان احترام بگذارید

دادگستر مقدم می گوید: «در دوران جوانی به دلیل استقلالی که بچه ها پیدا می کنند در زمینه مالی ، شغلی و تحصیلی ممکن است قدری پدران از دخترانشان دور شوند. در این زمینه نباید پدرها حساس باشند و بهتر است به این فاصله احترام بگذارند اما نقش حمایت گرانه و رفاقتی خود را برای دخترانشان حفظ کنند. او را درک کنند و از فاصله نزدیک حامی او باشند تا هر زمان که دختران نیاز داشتند ، کنارشان باشند. همیشه لازم است که پدر به دخترش بگوید که حامی او است و در هر شرایطی او را ترک نمی کند. دیگر در این سن نیاز به «من کودک» برای ارتباط برقرار کردن نیست بلکه «من بالغ» به کمک ارتباط شما می آید. بنابراین بهتر است پدران در این سنین هم اهل شنیدن و گفت وگو برای ارتباط برقرار کردن با دخترانشان باشند.

ممکن است دختر شما در این سن بخواهد شریک زندگی آینده اش را انتخاب کند، بنابراین نیاز دارد که در این زمینه با شما صحبت کند و او شناختی از مردان به واسطه حضور شما در زندگی اش دارد منتهی بهتر است پدران نیز معقولانه و با روش های صحیح در این زمینه کمک فرزندانشان باشند. »

و در نهایت زمان هایی که همه دختران نیاز دارند که پدرانشان در کنارشان باشند، مثل جشن فارغ التحصیلی، جشن تکلیف ، فعالیت های مختلف داوطلبانه و جاهایی که به لحاظ شغلی نیاز به حضور پدرانشان برای تأیید شدن و افتخار کردن به او دارند، بهتر است پدران هیچگاه دخترانشان را در این شرایط تنها نگذاشته و در ذهنشان خاطرات خوشی باقی بگذارند.

 

 

 

خون این مرد از طلا هم ارزشمندتر است!

 جیمز هریسون یکی از ابرقهرمانان گمنام جهان است، کسی که جان بسیاری را نجات داده است، بدون اینکه خودشان خبردار شوند.

خون این مرد از طلا هم ارزشمندتر است!

در این دنیای بی‌رحم، ما به دنبال امید هستیم، حتی در ابرقهرمانانی کارتونی؛ چرا که آنها این قدرت را دارند تا دنیا را تبدیل به دنیای بهتری کنند؛ اما باید بدانیم که ما در بین برخی ابرقهرمانان واقعی زندگی می‌کنیم؛ افرادی که از یک موهبت منحصر به فرد برخوردارند که در پی یک تراژدی پی به آن برده‌اند. یکی از این ابرقهرمانان جیمز هریسون است که به اندازه کافی از او تحسین نشده است؛ او یک فوتبالیست یا یک سلبریتی نیست، بلکه یک آدم عادی است که در شصت سال اخیر بیش از ۱۱۷۳ بار خون اهدا کرده است.

دلیل خاص بودن خون هریسون

شاید بگوئید که درسراسر دنیا افراد زیادی هستند که به‌صورت منظم خونشان را اهدا می‌کنند؛ درست است ولی خون هریسون ویژگی خاصی دارد که باعث شده تا حتی از طلا هم ارزشمندتر باشد. خون هریسون حاوی یک آنتی بادی نایاب به نام Anti-D که با نام گلوبولین ایمنی Rho(D) نیز شناخته می‌شود است که تنها به مادرانی که دارای گروه خونی منفی هستند و از همسرشان با گروه خونی مثبت باردار شده‌اند، پردازش و اهدا می‌شود.

اولین فرزند متولد شده از این والدین سالم خواهد بود؛ ولی اگر مادر تصمیم بگیرد تا مجددا صاحب فرزند شود، فرزند بعدی با بیماری رزوس متولد خواهد شد. این بیماری باعث می‌شود تا خون مادر به سلول‌های خون جنین حمله کند و از همین رو نوزاد ممکن است با ضایعات مغزی متولد شده و یا در بدو تولد بمیرد. این اتفاق عمدتا در صورتی رخ می‌دهد که مادری با گروه خونی منفی، فرزندی را با گروه خونی مثبت به دنیا بیاورد که گروه خونی‌اش را از پدرش به ارث برده باشد.

این آنتی‌بادی می‌تواند با این بیماری مبارزه کرده و با خون جیمز هریسون، واکسنی در این زمینه ساخته شده است. اگر مادر قبل از بارداری دومش، واکسینه شود، کودکانی که بعد از آن به دنیا خواهد آورد، درخطر ابتلا به این بیماری نخواهند بود.

فاجعه‌ای که منجر به این قدرت افسانه‌ای شد

هریسون در هنگام تولد، این آنتی‌بادی را در بدنش نداشت ولی در سن ۱۴ سالگی، این آنتی‌بادی در بدنش ایجاد شد. در سال ۱۹۵۱ با از کار افتادن یکی از ریه‌های جیمز هریسون، او مجبور شد تا زیر تیغ یک عمل جراحی پیچیده برود و پزشکان به اجبار یکی از ریه‌های او را برداشتند. دوران بهبودی هریسون سه ماه طول کشید و به خاطر خون زیادی که در طی عمل جراحی از بدن او رفته بود، اجبارا خون زیادی به بدن او تزریق شد تا بتواند بهبود بیابد. خونی که به هریسون داده شد، از یک گروه خونی با Rh مثبت بود و ترکیب شدن این خون، با گروه خونی هریسون، باعث ایجاد این آنتی‌بادی کمیاب گردید. او می‌دانست که به لطف افرادی که خون اهدا کرده بودند، زنده مانده؛ چرا که برای بهبودی، به دوز بالایی از این خون‌های اهدایی نیاز پیدا کرده بود.

از همین رو تصمیم گرفت تا بعد از بهبودی و تا زمانی زنده است، خون اهدا کند. تنها مشکل پیش رو، این بود که در آن زمان هریسون فقط ۱۴ سال سن داشت و طبق قوانین استرالیا، افراد برای اهدای خون باید حداقل هجده ساله باشند. از همین رو هریسون با ورود به هجده سالگی، هفته‌ای یک‌بار خون اهدا می‌کرد و اهدای بیش از این، سلامت او را به خطر می‌انداخت؛ چرا که بین هفت تا ده روز طول می‌کشد تا بدن ۵۰۰ میلی‌لیتر خون تولید کند. پس از چند بار اهدای خون، پزشکی که خون هریسون را آنالیز می‌کرد، دریافت که خون او حاوی آنتی‌بادی کمیاب Anti-D است. در سال ۱۹۶۶، از هریسون سوال شد که آیا می‌خواهد تا در آزمایشی برای ساخت یک واکسن جدید به نام Anti-D که با خون او ساخته می‌شود، مشارکت کند؟ و در همان سال بود که واکسن Anti-D برای مبارزه با بیماری رزوس ساخته شد.

از سال ۱۹۵۵، هریسون هر هفته خون اهدا می‌کرد؛ چرا که هم با بیماری رزوس آشنا بود و هم می‌دانست که جان کودکان را نجات می‌دهد. بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۲۰۱۸، او ۱۱۷۳ بار خون اهدا کرد و با این کار ۲.۴ میلیون کودک را از ابتلا به بیماری رزوس نجات داد. نکته جالب توجه اینجاست که هریسون در طول تمام این سال‌ها، هرگز در هنگام اهدای خون دستش که از آن خون می‌گرفتند را نگاه نمی‌کرد؛ چو ن طاقت دیدن خون را نداشت. یکی از نماینده‌های صلیب سرخ جهانی در استرالیا گفته که هر دوز از واکسن Anti-D تولید شده در استرالیا، از خون هریسون بوده است.

 

رکورددار اهدای خون

هریسون در سن ۸۱ سالگی، از اهدای خونش دست کشید؛ چرا که در این سن و سال، این کار برای سلامتی‌اش خطرناک بود. در آن زمان او جایزه رکورد جهانی گینس را مال خود کرد و رکورد بیشترین اهدای خون توسط یک فرد را به نام خود ثبت کرد. او در طول ۶۲ سال، خونش را اهدا می‌کرد و آخرین باری که خون داد، حسابی ناراحت بود؛ چون دوست داشت همچنان به کمک‌رسانی‌اش ادامه دهد. او در طول زندگی‌اش ده‌ها هزار نامه و هدیه از کودکانی که با اهدای خون او نجات یافته بودند، به‌عنوان قدردانی دریافت کرد و بسیاری از افراد حتی دوست داشتند تا او را از نزدیک ببینند و حضورا از او تشکر کنند. یکی از این افراد، مادری بود که به لطف هریسون، هفت فرزند سالم به دنیا آورده بود.

در روز یازدهم می سال ۲۰۱۸، جیمز هریسون برای آخرین بار و برای بار هزار و صد و هفتاد و سوم، خون اهدا کرد؛ او حالا به خاطر فداکاری‌هایش در تمام عمر، مردی با دستان طلا لقب گرفته و در سن هشتاد و یک سالگی گفته که اهدای خون، صرف‌نظر از زمان اختصاص داده، برایش هیچ هزینه‌ای در بر نداشته و فقط به نجات جان انسان‌ها کمک کرده است.

گرچه حالا دیگر دوران هریسون به پایان رسیده ولی افراد دیگری هستند که در طول سال‌ها آنتی‌بادی Anti-D را در بدنشان دارند و می‌توانند به صورت مرتب خون اهدا کرده و خون موردنیاز برای تولید واکسن را تامین کنند. در زمان نوشتار این مقاله، جیمز هریسون که در طول این سال‌ها، جان میلیون‌ها نفر را نجات داده، هنوز زنده است و ۸۴ سال سن دارد.

 

 

 

برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی

طرح معرفی شد، اما جزئیات مشخص نیست

طرح معرفی شد، اما جزئیات مشخص نیست

درپی محدود شدن دو پلتفرم خارجی طی هفته‌های اخیر و تحت تاثیر قرار گرفتن برخی از کسب‌وکارهای اینترنتی، یک طرح حمایتی برای این کسب‌وکارها از سوی دولت در نظر گرفته و اعلام شد که حمایت‌های مالیاتی بخشی از آن است، هنوز جزییات این حمایت‌ها مشخص نیست، چراکه به گفته رییس سازمان امور مالیاتی موضوع درحال بررسی است و نتایج که آماده شود، جزییات آن اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دهم آبان ماه بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر امور اقتصادی و دارایی، طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال کشور که در ششمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، برای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی تدوین و به تصویب شده بود، را رونمایی کردند. آیین نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال که ۱۴ ماده و ۳۰ نوع حمایت دولتی دارد و مواردی مانند حمایت‌های تبلیغاتی از سکوها و کسب و کارهای مشمول، خدمات پستی، حمایت های مالیاتی را شامل می‌شود.

آنطور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داده است، در بخش مالیات مقرر شد کسب و کارهایی که سابقه مالیاتی ندارند تا سقف دو میلیارد تومان از مالیات معاف شوند و همچنین کسب و کارهایی که سابقه مالیاتی دارند، از تخفیف مالیاتی برخوردار شوند. همچنین هزینه راه‌اندازی و توسعه کسب و کار به عنوان هزینه مالیات پذیرفته شده است.

بر این اساس، موضوع قابل توجه این است که یک امتیاز ویژه برای کسب‌وکارها و افرادی که در پلت‌فرم داخلی فعالیت می‌کنند و آن‌ها تا دو سال از پرداخت مالیات، معاف شده‌اند. در این آیین نامه سه بند به بخش معافیت و حمایت‌های مالیاتی اختصاص دارد.

طبق این آیین نامه، تخفیف مالیاتی برای کسب و کارهای مشمولی که دارای پرونده مالیاتی هستند، در نظر گرفته شده و بر این اساس، اگر کسب‌وکاری دارای پرونده مالیاتی باشد در صورت فعالیت در پلت‌فرم‌های داخلی از تخفیف‌های مالیاتی برخوردار خواهند شد.

در یکی دیگر از بندهای بخش مالیات به قبول هزینه‌های راه‌اندازی و توسعه کسب و کار و سکوهای مشمول به عنوان «هزینه قابل قبول مالیاتی» اشاره شده است. طبق اعلام وزیر ارتباطات، وقتی هزینه‌های مربوط به توسعه و راه‌اندازی پلت‌فرم‌های مشمول حمایت، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی پذیرفته شده است، یعنی می‌توان آن را از بدهی‌های مالیاتی پلت‌فرم‌ کسر کرد.

جزییات در آینده اعلام می‌شود

در این راستا، داوود منظور – رییس سازمان امور مالیاتی – درمورد جزییات نحوه اجرای حمایت مالیاتی از کسب‌وکارها به ایسنا، گفت: این موضوع درحال بررسی است. سازمان امور مالیاتی جزئی از کارگروهی است که بدین منظور تشکیل شده است و نتایج که آماده شود، جزییات آن اعلام خواهد شد.

 

شوک دارویی از نوع شربت سرماخوردگی/ پیدا کنید دارو فروش را!

شوک دارویی از نوع شربت سرماخوردگی/ پیدا کنید دارو فروش را!

کمبودهای دارویی در کشور آن هم از نوع شربت سرماخوردگی و سرُم، این سئوال را به ذهن متبادر می سازد که چرا غافلگیر شدیم و کار به جایی برسد که مجبور به واردات محموله های آنتی بیوتیک شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، وقتی صحبت از قدرت صنعت دارویی کشور می‌شود، عنوان می‌کنیم که بیش از ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید و تأمین می‌شود و آن مقدار داروی وارداتی هم، مربوط به داروهای بیماران خاص و صعب العلاج است. البته ناگفته نماند که صنعت دارویی کشور در زمینه تولید داروهای با تکنولوژی بالا نیز موفق عمل کرده و داروهای ایرانی در سایر کشورها نیز مصرف می‌شود.

اما، سوالی که این روزها باید برای آن پاسخ محکمه پسند داشته باشیم، این است که چرا بازار دارویی کشور دچار غافلگیری شد!

کمبودهای داروهای معمولی و حمایتی مثل شربت‌های سرماخوردگی و…، تا حدودی عجیب و غیر قابل باور است. مگر می‌شود صنعت داروسازی کشور نتواند این قبیل داروها را به اندازه کافی، تولید و عرضه کند. بنابراین، باید خودمان را با ادله مستند، قانع کنیم که دچار غافلگیری در بازار دارو شده‌ایم.

کمبود دارویی در حد چند قلم در هر کشوری، طبیعی و عادی است و نمی‌توان انتظار داشت کمبودها در یک زمان صفر شود. اما، وقتی تعداد اقلام دارویی که دچار کمبود شده‌اند، بیشتر از حد معمول شد، آن وقت است که دچار بحران شده‌ایم.

بنا به گفته مسئولان سازمان غذا و دارو، کمبود ۲۵ تا ۳۰ قلم دارو، طبیعی است. با این اوصاف، به نظر می‌رسد کمبودهای دارویی کشور خیلی بیشتر از ۶۰ قلم باشد که باعث شده بحران اخیر پیش بیاید. اگر غیر از این باشد، باید به غافلگیری دارو شک کرد!

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که بعد از اجرای طرح دارویاری در ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱، بازار دارویی کشور دچار غافلگیری شده است. علت آن هم، گلایه از نحوه قیمت گذاری برخی اقلام دارویی در پروسه اجرای طرح دارویاری بوده است. گفته می‌شود تولید کنندگان مواد اولیه دارویی، از اینکه کمیسیون قیمت گذاری نسبت به تعیین قیمت برخی اقلام، واقع بینانه عمل نکرده است، گلایه داشته و همین موضوع در روند تولید دارو تأثیرگذار بوده است.

واکنش نمایندگان مجلس به گزارش وزیر بهداشت

بحران کمبود دارو تا بدانجا پیش رفت که نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجبور به احضار وزیر بهداشت به خانه ملت شدند. از همین رو، بهرام عین اللهی روز گذشته (۲۴ آبان ۱۴۰۱)، در صحن علنی مجلس حاضر شد و گزارشی را از وضعیت بازار دارویی کشور ارائه داد. اما، برخی از نمایندگان با اشاره به گزارش وزیر در صحن مجلس، نکاتی را متذکر شدند.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس، با خطاب قرار دادن وزیر بهداشت، گفت: دارو کمیاب شده و مردم در تأمین آن با مشکلاتی مواجه هستند و نظارت هم به درستی وجود ندارد، وضعیت به گونه‌ای است شربت با قیمت مندرج ۴۰۰۰ تومانی را ۱۱ هزار تومان می‌فروشند؛ این یعنی نظارت نیست و وضعیت نامطلوب است.

شوک دارویی از نوع شربت سرماخوردگی/ پیدا کنید دارو فروش را!

وی ادامه داد: ما از وضعیت نامناسب دارو می‌گوئیم اما وزیر بهداشت درباره کرونا صحبت می‌کند. دارو کم و نایاب است که این نشان دهنده ضعف وزیر است.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متأسفانه برای اولین بار بعد از ۴۳ سال خیلی از داروهای معمولی و پیش پا افتاده با کمبود مواجه شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح دارویاری در کشور، افزود: اجرای این طرح با چالش‌هایی همراه بود که از جمله آن می‌توان به تأمین نشدن به موقع منابع مالی توسط سازمان برنامه و بودجه و مجموعه‌های بیمه‌گر، نبود اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح، پیش‌بینی نکردن صندوق‌های بیمه‌گر نظیر شهرداری، صدا و سیما، عدم تعیین تکلیف پزشکان و مراکز درمانی بدون قرارداد با بیمه‌های پایه و عدم تأمین نقدینگی صنعت دارو اشاره کرد.

ای کاش آقای وزیر از مردم به دلیل کمبود آنتی‌بیوتیک، سرُم و برخی اقلام سرماخوردگی عذرخواهی می‌کرد

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس، نیز خواستار عذرخواهی وزیر بهداشت از مردم شد و گفت: ای کاش آقای وزیر از مردم به دلیل به کمبود آنتی‌بیوتیک، سرُم و برخی اقلام سرماخوردگی عذرخواهی می‌کرد.

وی خطاب به وزیر بهداشت افزود: کادر پزشکی، پزشکان متخصص، کارخانه‌های تولید دارو و تجهیزات پزشکی، از پاندمی کرونا عبور کردند و ۳۰۰ شهید دادند، اما شرایط مدیریت شد؛ پس خیلی زشت است که برای تأمین آنتی‌بیوتیک در کشور درمانده شدید؛ پاسخ دهید و عذرخواهی کنید.

یوسفی گفت: در طول سه ماه گذشته نمایندگان نسبت به افزایش حدود ۱۵۰ درصدی قیمت داروهای تولید داخل، شیرخشک و تجهیزات پزشکی هشدار دادند اما به جای عذرخواهی از مردم، گرانی را به ارز ترجیحی ربط دادید. مگر نه اینکه ۶۰ درصد کارخانه‌های تولید دارو دولتی است پس چرا این وضعیت رخ داده است. باید از قبل تدبیر می‌کردید نه اینکه بگویید به خاطر آنفلوانزا غافلگیر شدید.

چرا غافلگیر شدیم

موضوعی که این روزها همچنان پاسخ روشنی برای نداریم و به رغم توضیحات وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در مجلس، هنوز برای کارشناسان امر قابل هضم نیست، این است که چرا غافلگیر داروهای معمولی و حمایتی شدیم. شربت سرماخوردگی، آموکسی سیلین، آزیترومایسین و… از جمله اقلام دارویی هستند که در ماه‌های اخیر با کمبود شدید در داروخانه‌ها و مراکز درمانی مواجه شدند. در حالی که این دسته از داروها، به عنوان داروهای معمولی و حمایتی شناخته می‌شوند که تولید آنها سالیان سال است در کشور صورت می‌گیرد.

در واقع، این اولین بار است که می‌بینیم مردم برای تهیه شربت سرماخوردگی دچار مشکل شده‌اند.

وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، در توضیحات کمبودهای دارویی اخیر، به غافلگیری آنفلوانزا اشاره می‌کنند و البته به تحریم‌ها هم گریز می‌زنند. اما، واقعیت فراتر از آنفلوانزا و تحریم‌ها است. به نظر می‌رسد بعد از اجرای طرح دارویاری در ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱، دچار غافلگیری شدیم. زیرا، تا قبل از آن اگر کمبودی هم بود که هست، بیشتر متوجه داروهای خاص بوده است که همیشه این کمبودها وجود داشته است. اما، حالا گرفتار کمبودهای دارویی از نوع شربت سرماخوردگی و آنتی بیوتیک ها شده‌ایم.

در پاسخ به چرایی غافلگیری، کارشناسان حوزه سلامت و دارو، معتقدند این اتفاق ناشی از نحوه قیمت گذاری دارو بعد از اجرای طرح دارویاری بوده است. همچنین، برخی شرکت‌های دارویی، بعد از اینکه ارز نیمایی جایگزین ارز ترجیحی شد، گرفتار بحران نقدینگی شدند.

شرایط اکنونی ناشی از حذف ارز ترجیحی هم هست. بعد از حذف ارز ترجیحی، قیمت مواد اولیه گران شده و در این شرایط تولید کننده در حال ضرر دادن است

در واقع، مشکل قیمت گذاری و نقدینگی شرکت‌های دارویی، در بروز کمبودهای اخیر تأثیرگذار بوده است. به طوری که محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معتقد است؛ دارو با قیمتی از شرکت‌ها خریداری می‌شود که تأمین همان هزینه‌های تولید کننده را نمی‌دهد. در این شرایط تولید کننده مجبور می‌شود برای جلوگیری از ضرر دهی، از تولید خود بکاهد.

وی افزود: این شرایطی که هم اکنون به وجود آمده ناشی از حذف ارز ترجیحی هم هست. بعد از حذف ارز ترجیحی، قیمت مواد اولیه گران شده و در این شرایط تولید کننده در حال ضرر دادن است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: مشکل بعدی در بروز کمبود دارو این بوده که سازمان غذا و دارو برآورد دقیقی از میزان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور نداشته است. زیرا اگر برآورد دقیقی وجود داشت، مشکل کارخانه‌های تولید کننده دارو در نظر گرفته می‌شد. البته شرکت‌های دارویی اقدام به احتکار دارو هم کرده بودند که این مسئله بر حاد شدن بحران دارویی در کشور افزوده است.

به نظر می‌رسد بروز کمبود دارویی اخیر در کشور، متفاوت از علت‌های گذشته باشد. زیرا، کمبود داروهایی از نوع شربت سرماخوردگی، آموکسی سیلین، سرُم و… که جزو داروهای معمولی و حمایتی محسوب می‌شوند، جای تعجب دارد. تولید کنندگان داخلی معتقدند که در تولید سرُم، هیچ نیازی به مواد اولیه وارداتی نداریم. در مورد داروهایی همچون شربت سرماخوردگی و…، نیز به نظر نمی‌رسد که مشکل مواد اولیه داشته باشیم. بنابراین، باید پیدا کنید «دارو» فروش را!!

 

 

طرح محرمانه آمریکایی “۱۲۷e”

طرح محرمانه آمریکایی "۱۲۷e"

 “بثینه شعبان” مشاور رئیس جمهور سوریه از طرح محرمانه آمریکایی موسوم به “۱۲۷e” پرده برداشت که هدف از آن تضعیف اصول و پایه های ملت های ریشه دار و مسموم کردن اندیشه افراد این جوامع و بهره برداری از آنها به عنوان ابزاری ارزان برای تحقق منافع واشنگتن در این کشورها و هدف قرار دادن دشمنان آمریکا است.

به گزارش ایرنا، “بثینه شعبان” مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه در سرمقاله ای در روزنامه الوطن سوریه که امروز سه شنبه منتشر شد، به بحث روایت سازی غربیها بویژه آمریکایی ها در زمینه های مختلف فارغ از واقعیت های موجود و کانالیزه کردن آنها برای رسیدن به اهداف خودشان و روش آمریکا برای پشبرد اهدافش در سایر کشورها از طریق عناصر وابسته اشاره کرد و نوشت: در روایت سیاسی، محتوا تقریباً به طور کامل از واقعیت بیگانه است و البته این کار را یک عامل انجام می دهد، به این معنی که کسانی هستند که از روایت ها استفاده و آنها را تعمیم و ترویج می کنند که هدفشان از این کار سرپوش گذاشتن بر واقعیت امور به جای توصیف یا برملا کردن آن است. نزدیک‌ترین نمونه آن روایتی است که رسانه‌های آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی برای توصیف تصمیم‌های «جامعه بین‌المللی» و «وجدان جهانی» استفاده می‌کنند.

مشاور بشار اسد در همین رابطه اشاره کرد: از سال ۱۹۹۲، مجمع عمومی سازمان ملل هر سال در محکومیت تحریم غیرقانونی آمریکا علیه ملت کوبا قطعنامه صادر می کند و اعلام می دارد که این تحریم منشور سازمان ملل و قانون بین الملل را نقض می کند. ۱۸۸ کشور در سال ۱۹۹۲ به قطعنامه محکومیت تحریم کوبا از سوی آمریکا رای مثبت دادند و حتی امسال نیز ۱۸۵ کشور به چنین قطعنامه ای رای دادند. یعنی اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان به قطعنامه محکومیت تحریم کوبا از سوی آمریکا رای مثبت داده ند اما علیرغم همه اینها، دولت آمریکا با توسل جستن به قدرت نظامی قلدرمآبه خود همچنان در حال ادامه دادن به طولانی ترین محاصره تاریخ علیه میلیون ها تن از مردم کوبا هستند و فقط رژیم صهیونیستی و جزایر وابسته به واشنگتن در جهان از آمریکا در این خصوص حمایت می کنند. با این حال، رسانه های گروهی و دولت های پیاپی آمریکا از حقوق بشر دم می زنند؛ به گونه ای که انگار خودشان به تنهایی جامعه بین المللی و اراده بین المللی را به شمار می رود؛ در حالی که آنها چیزی جز قدرت تسلیحاتی و تهدید و محاصره و تحریم علیه صدها میلیون تن از ملت های جهان از قبیل کوبا، سوریه، یمن، ایران و روسیه نیستند.

بثینه شعبان افزود: اما علیرغم همه اینها، برخی در افکار عمومی جهان عرب ادعا و تبلیغات دروغین و تحلیل های بی پایه و اساس و دور از واقعیت رسانه های غربی را باور می کنند. آمریکا بویژه در دو دهه اخیر برنامه های تبلیغاتی را مورد استفاده قرار می دهد که در آن خبری سازی همراه با بکارگیری اهرم های وابسته – در کشورهایی که تن به خواست آمریکا و نسخه آمریکایی وابسته خود نمی دهند- دوشادوش یکدیگر عمل می کنند … انتخابات میان دوره ای اخیر آمریکا همچون سایر انتخابات های این کشور در گذشته ثابت کرد که رقابت بر سر کسب قدرت هیچ ارتباطی با دمکراسی و حقوق بشر ندارد و شهروند آمریکایی همچنان در دغدغه ها و چالش ها و گرفتاری ها و مشکلات خود سردرگریبان باقی خواهد ماند؛ آن هم در حالی که چهره های سیاسی و حتی احزاب حاکم بر کشورش مرتب تغییر می کنند.

مشاور بشار اسد تصریح کرد: با این وجود، ایالات متحده به بهانه مبارزه با تروریسم در مناطق مختلف جهان روشی را دنبال کرده یا حاکمیتی سری به نام «۱۲۷e» را ایجاد کرده است که در واقعیت امر به تضعیف اصول و پایه های ملت های دارای تاریخ و فرهنگ و تمدن کهن می پردازد و اندیشه ها و دیدگاه هایشان را مسموم می کند تا بتواند از آنها به عنوان ابزاری ارزان علیه منافع کشورهای خودشان و اجرای اهداف این حاکمیت سری بهره برداری کند و به جای بکارگیری ارتش و موشک و هواپیما با هزینه اندکی از آنها جهت تحقق بخشیدن به اهداف شوم خود سود جوید. «از طریق ۱۲۷e، ایالات متحده اقدام به مسلح کردن، آموزش و تامین داده های اطلاعاتی برای نیروهای خارجی می‌کند، اما بر خلاف برنامه‌های سنتی کمک خارجی که عمدتاً با هدف ایجاد قابلیت‌های داخلی انجام می‌شود، شرکای ۱۲۷e به مأموریت‌هایی اعزام می شوند که ایالات متحده مدیریت می کند و دشمنان آمریکا را برای تحقق اهداف آمریکا هدف قرار می دهند.

وی افزود: در واقع خارجی های شرکت کننده در برنامه مزبور شکاف های موجود در طرح های آمریکا را پر می کنند. آن هم شکاف هایی که واشنگتن نیروی آمریکایی به اندازه کافی برای پر کردن آنها در اختیار ندارد. در همین رابطه ژنرال “جوزف ووتل”، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا خاطرنشان کرد: “ما با کمک نیروهای محلی به اهداف خود تحقق می بخشیم زیرا آنها با شرایط منحصر به فرد منطقه موردنظر برای انجام عملیات همخوانی دارند. ”

بثینه شعبان گفت: بر همین اساس تحولات شکل گرفته در افغانستان، عراق، سوریه، یمن، لیبی و اوکراین به هم شباهت دارند زیرا همه آنها دارای یک رهبری، مکانیزم و هدف واحد و مشترک هستند؛ هرچند روایت ها متفاوت باشد. عامل توجیه کننده مشترک نیز طبیعتا به اصطلاح ” مبارزه با تروریسم ” است؛ در حالی که اقدامات و تاریخ آنها ثابت می کند که این عملیات ها و انقلاب های رنگین (کودتاها) عامل انتشار آشوب و ناامنی و بی ثباتی و ویرانگری هستند و زمینه را برای چپاول ثروت های کشورهای بی ثبات فراهم می آورند؛ کشورهایی که برای تامین پایین ترین سطح از امنیت، خدمات رسانی و زندگی عادی برای مردمان خود مبارزه می کنند.

وی افزود: در برابر این حقیقت ثابت و تایید شده شده که بر آن سرپوش گذاشته می شود و وارونه جلوه دادن حقایق و تبدیل آن با اخبار دورغین مغرضانه با هدف فلج کردن عزم و اراده ملی ملت ها و برهم زدن صفوف به هم فشرده آنها، افراد زیان دیده چاره ای ندارند جز اینکه به اصول ثابت خود تمسک جویند و بدانند که راه افتادن به دنبال سراب به وجود آمده توسط دشمنان ملت ها نتیجه ای جز خسارت و ضرر و زیان به همراه نخواهد داشت و در همین راستا، ملت سوریه با پای فشردن بر اصول ثابت خود ادعاهای دروغین دشمنان را برملا  کرده اند.

 

 

 

به دلیل اهانت به تیم ملی؛ محکومیت سرمربی پرسپولیس قطعی است

به دلیل اهانت به تیم ملی، سرمربی پرسپولیس قطعاً با تنبیهاتی روبه‌رو خواهد شد اما میزان آن هنوز دقیق مشخص نیست.

به دلیل اهانت به تیم ملی؛ محکومیت سرمربی پرسپولیس قطعی است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالیکه پس از انتشار یک استوری جنجالی علیه تیم ملی در اینستاگرام توسط یحیی گل‌محمدی بحث محرومیت او مطرح شده اما تا این لحظه اتفاق خاصی دراین باره رخ نداده است.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روز گذشته برای پاسخگویی در این باره به فدراسیون فوتبال رفت اما هنوز تصمیم قطعی درباره برخورد با سرمربی پرسپولیس گرفته نشده است.

این  اتفاقات در حالی رخ داده که یحیی گل‌محمدی در این زمینه قطعاً با تنبیهاتی روبه‌رو خواهد شد، اینکه چه محکومیتی برای او در نظر گرفته شود هنوز به قطعیت نرسیده و اخبار منتشر شده در این باره بیشتر گمانه‌زنی است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*