گفته می شود

گفته می شود شرایط اقتصادی و مشکل صادرات مانند تعهدات ارزی موجب شده تا محصولات استراتژیک ایران مانند پسته و زعفران در سبد قاچاقچیان قرارگرفته و از افغانستان به سایر کشورها صادر شود.

 

 

 

گفته می شود یک ورزشکار برجسته دیگر ایرانی، با پرچم کشور اروپایی قهرمان جهان شد.در جریان رقابت های روز دوم تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در مکزیک، مهدی خدابخشی ملی پوش سابق ایران قهرمان این مسابقات شد.

 

 

گفته می شود وزارت خزانه‌داری آمریکا چندین شرکت و فرد ایرانی و روسیه‌ای از جمله شرکت تحقیقات صنایع هوایی شاهد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد افراد و «شرکت‌های دخیل در تولید یا انتقال پهپادهای ایران به روسیه» را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

 

 

گفته می شود «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا پیامی را در توییتر که حاوی اطلاعات غلط درباره ایران بود، منتشر و سپس آن را حذف کرد.

برخی حساب‌های کاربری روز سه‌شنبه ادعایی را مبنی بر اینکه ایران «۱۵۰۰۰ معترض» را به اعدام محکوم کرده منتشر نمودند. در اینستاگرام، این شبکه اجتماعی این پیام را «اطلاعات غلط» شناسایی کرده و گفته راستی‌آزمایی‌ها نشان داده که این اطلاعات واقعی نیستند.

 

 

گفته می شود در نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی اوکراین با عنوان «تمهیدات مربوط به جبران و غرامت تجاوز روسیه به اوکراین» با ۹۴ رای موافق، ۱۴ رای منفی و ۷۳ رای ممتنع به تصویب رسید. علاوه بر روسیه، کشورهای چین، ایران، بلاروس، آفریقای مرکزی، کوبا، کره شمالی، اریتره، اتیوپی، مالی، نیکاراگوئه، سوریه و زیمباوه به این قطعنامه رای منفی و ۷۳ عضو سازمان ملل نیز رای ممتنع دادند.

 

 

گفته می شود پس از گمانه‌زنی‌های زیاد در خصوص احتمال مشارکت مجدد رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا، در نهایت «دونالد ترامپ» اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده بعنوان نامزد جمهوری‌خواهان مشارکت خواهد کرد.

 

 

گفته می شود رئیس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه اعتراض حق دانشجویان است، گفته نیازی به حضور افراد با لباس شخصی در محیط دانشگاه نیست.

 

 

گفته می شود حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس هیات اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفته در حوادث اخیر استان کسانی که با توئیت زدن و سخنرانی‌های تحریک‌کننده آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند، باید پاسخگو باشند؛ آنها حتماً در خون‌های بی‌گناهی که به زمین ریخته شد سهیم هستند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*