حوادث/ وزارت اطلاعات: شبکه بین المللی مواد مخدر را منهدم کردیم/زندگی تلخ دختر جوان؛ از فرار تا جیب‌بری / قتل همسر قبل از سفر به آمریکا / زن کودک‌ربا: بچه‌ها را به دستور مادرشان دزدیدم!/

قتل مرد جوان با چاقو در بیابان

سرهنگ محمد نادربیگی گفت: ۱۸ مهر امسال شخصی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و اعلام کرد که برادرش توسط یکی از بستگان شان با ضربه چاقو به شدت مجروح شده است.

به گزارش ساناپرس؛ وی افزود: بلافاصله عوامل گشت انتظامی در محل حادثه حاضر و متوجه شدند که شخص مجروح به دلیل اختلافات خانوادگی توسط پسرعمویش با بهانه خراب شدن ماشین به جاده‌های حاشیه شهر کشانده شده و با ضربات چاقو به شدت مجروح شده است که به دلیل شدت صدمه وارد شده فوت می‌کند.

وی انگیزه قاتل از انجام قتل را اختلافات خانوادگی بیان کرد و گفت: در تحقیقات تکمیلی متهم به صراحت به قتل پسرعمویش با ضربات سلاح سرد اعتراف کرد.

وزارت اطلاعات: شبکه بین المللی مواد مخدر را منهدم کردیم

وزارت اطلاعات از شناسایی و انهدام شبکه گسترده بین المللی توزیع مواد مخدر که از طریق بکارگیری اتباع بیگانه فعالیت و روزانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم محموله های مواد مخدر را در کشور پخش می کرد، خبر داد.

 وزارت اطلاعات: شبکه گسترده بین المللی را منهدم کردیم با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) شبکه گسترده بین المللی توزیع مواد مخدر که از طریق بکارگیری اتباع بیگانه و با اتخاذ روش های حرفه ای در پوشش ناوگان حمل و نقل عمومی، مبادرت به انتقال محموله های کلان مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور به دیگر استان های عمقی می نمود، شناسایی و دستگیر شدند.

کسب درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی از توزیع موادمخدر

بر اساس بررسی و رصد های فنی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد که شبکه مذکور به طور میانگین روزانه حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلوگرم محموله های مواد مخدر را در کشور پخش نموده که ارزش ریالی تجمیعی مبالغ بدست آمده در طی سال های اخیر به بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

دستگیری ۳۲ عنصر اصلی و مسدود شدن ۱۰۵۴ حساب بانکی

در همین راستا با دستور مقام قضایی ۳۲ نفر از عناصر اصلی شبکه بازداشت و ۱۰۵۴ حساب بانکی متعلق به اعضای شبکه مسدود گردید و علاوه بر آن حجم کلانی از اموال و دارایی متعلق به این شبکه شناسایی و توقیف شده است.

وزارت اطلاعات در مسیر مبارزه با مفاسد اقتصادی هیچ اغماضی نسبت به اعمال مجرمانه سوداگران نخواهد داشت و با رصد هوشمند معاملات و مراودات اقتصادی هرگونه سودجویی و فساد اقتصادی را شناسایی و با آن قاطعانه برخورد خواهد نمود.

 

 

 

زن کودک‌ربا: بچه‌ها را به دستور مادرشان دزدیدم!

عامل اصلی گروگانگیری مرگبار دختربچه ۳ ساله دیروز در حالی برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران منتقل شد که خانواده مقتول خواستار قصاص برای او شده‌اند.

 زن کودک‌ربا: بچه‌ها را به دستور مادرشان دزدیدم!

به گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده از روز دوازدهم آبان و زمانی آغاز شد که زوجی افغان به اداره پلیس رفتند و خبر از ربوده شدن ۲ فرزند خردسالشان دادند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که ۲ زن با معرفی خود به عنوان خیر و با این ادعا که قصد خرید کفش و لباس برای خواهر و برادر ۳ و ۵ساله دارند، آنها را ربوده و برای آزادی‌شان یک میلیارد تومان خواسته‌اند. در حالی که تحقیقات ادامه داشت، پیکر ۲کودک خردسال در بوستان ولایت پیدا شد. دختر ۳ساله جان باخته بود اما برادر ۵ ساله‌اش زنده بود و به بیمارستان منتقل شد.

در ادامه ۲ خیر قلابی که ۲ خواهر ۱۵ و ۱۸ ساله بودند دستگیر شدند و گفتند که مادرشان طراح نقشه گروگانگیری بوده است. آنها مدعی شدند که وقتی مادرشان برای هواخوری به پارک می‌رفته مادر بچه‌ها را در آنجا دیده و از زبان وی شنیده که وضعیت مالی خوبی دارند و برای همین نقشه ربودن بچه‌های این زن و اخاذی یک میلیاردی از آنها را کشیده است.

یکی از آنها گفت: پس از آدم‌ربایی، از آنجا که بچه‌ها بی‌تابی می‌کردند، مادرمان آنها را کتک زد و به آنها ترامادول و متادون خوراند و همین باعث مرگ دختربچه ۳ساله شد. ما هم از ترس پیکر هر دوی آنها را در پارک رها کردیم. در این شرایط مادر متهمان به اتهام قتل عمدی بازداشت شد.

در ادامه اولیای دم که پدر ومادر کودک فوت شده بودند، راهی دادسرای جنایی تهران شدند و برای عامل اصلی گروگانگیری درخواست قصاص کردند. از سوی دیگر عامل اصلی آدم‌ربایی دیروز برای تحقیق به دادسرای جنایی تهران منتقل شد که در بازجویی‌ها گفت: من نه بچه‌ها را شکنجه دادم و نه به آنها ترامادول و متادون خوراندم. فقط دو سه نوبت، ‌یک چهارم قرص کلونازپام را به بچه‌ها دادم تا راحت بخوابند و بهانه مادرشان را نگیرند اما ناگهان حال هردوی آنها بد شد که من به‌شدت ترسیدم و از دخترانم خواستم، پیکر آنها را در پارک رها کنند تا مردم آنها را به بیمارستان برسانند. این زن با قرار قانونی بازداشت شده است و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

روزنامه ایران هم درباره این حادثه نوشت: روز گذشته متهم اصلی (مادر) که طراح این نقشه بود زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت، ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت: مدتی قبل با مادر بچه‌ها در پارک آشنا شدم. او گفت یک نفر برایش ایجاد مزاحمت کرده و پول خواسته و اگر نتواند پولی را که آن فرد می‌خواهد فراهم کند، او مدارک را برملا می‌کند.

متهم ادامه داد: مادر بچه‌ها پیشنهاد داد که آنها را بدزدم و درخواست یک میلیارد تومان از خانواده داشته باشم. بعد از دریافت پول ۲۰ میلیون تومان را خودم به عنوان دستمزد بردارم و مابقی را او به فردی می‌دهد که تهدیدش می‌کند. من دارویی به بچه‌ها ندادم و آنها را کتک نزدم. فقط به سفارش مادر بچه‌ها به آنها داروی دیازپام دادم. مادر بچه‌ها گفت روزی سه وعده می‌توانم به آنها داروی خواب‌آور بدهم تا بخوابند و کسی از ماجرا باخبر نشود.

در حالی که زن تبهکارچنین ادعایی دارد، مادر و پدر دختر ۳ ساله منکر ادعای این زن شده و خواهان قصاص عامل قتل فرزندشان هستند. متهم به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار داده شد و تحقیقات ادامه دارد.

 

 

 

قتل همسر قبل از سفر به آمریکا

جسد زن میانسال در حالی ۳۶ ساعت پس از قتل پیدا شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد او و همسرش قصد داشتند به امریکا سفر کنند.

به گزارش ایران، ساعت ۲ بامداد جمعه ۲۰ آبان، مرد جوانی به کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد رفت و از ناپدید شدن خواهرش خبر داد.

او گفت: چند روزی است که هر چه با خواهرم تماس می‌گیرم او پاسخ نمی‌دهد. شماره تلفن همراه شوهرش نیز خاموش است. او با شوهرش اختلاف داشت و می‌ترسم بلایی سرش آمده باشد. همسایه‌ها مدعی هستند که او را ندیده‌اند.

به‌دنبال اعلام خبر ناپدید شدن زن میانسال به نام شهناز، مأموران کلانتری بلافاصله با بازپرس میثم حسین‌پور تماس گرفته و پس از هماهنگی‌های قضایی راهی خانه زن ۵۸ ساله شدند؛ با ورود به خانه آنها با جسد زن میانسال در طبقه دوازدهم برج محل سکونتش روبه‌رو شدند.

موضوع به بازپرس کشیک قتل اعلام شد و اعضای تیم جنایی راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه متخصصان پزشکی قانونی حکایت از آن داشت که زن میانسال با ضربات متعدد جسم تیز مانند چاقو به قتل رسیده و از زمان مرگ حدود ۳۶ ساعت می‌گذرد.

در ادامه مشخص شد همسرش ناپدید شده است. از آنجا که گذرنامه مرد میانسال در خانه نبود و همسایه‌ها دیده بودند که سوار بر خودروی ۲۰۶ از خانه خارج شده است این احتمال مطرح شد که وی متواری شده است.

در تحقیقات مشخص شد فرزندان این زوج در امریکا زندگی می‌کنند و آنها قصد داشتند برای دیدار با فرزندانشان به امریکا سفر کنند. بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت ضمن صدور دستور بازداشت شوهر مقتول از پلیس خواست بررسی کنند که وی از کشور خارج شده است یا خیر.

 

 

زندگی تلخ دختر جوان؛ از فرار تا جیب‌بری

دختر جوان گفت: می‌خواستم از همه دور باشم و با هیچ فامیلی رفت‌وآمد نداشته باشم به همین خاطر هم فرار کردم.

 زندگی تلخ دختر جوان؛ از فرار تا جیب‌بری به گزارش اعتماد مرگ خواهر دوقلوی ستاره زندگی او را دگرگون کرد. ستاره اول دختر فراری و بعد هم یک جیب‌بر حرفه‌ای شد.

او که به اتهام جیب‌بری دستگیر شده برای روزنامه اعتماد از زندگی‌اش می‌گوید.

خیلی جوان هستی و اصلاً شبیه مجرمان حرفه‌ای که جیب‌بری می‌کنند، نیستی. اولین بارت است؟

دومین بار است که بازداشت می‌شوم. عمه‌ام برایم در زندان لباس و پول آورد. کمی به سر و وضعم رسیدگی کردم.

پس خانواده‌ای داری که نیاز به ارتکاب جرم برای پول نداشته باشی.

بله، خانواده دارم، ولی دوست ندارم با آن‌ها ارتباط داشته باشم.

چرا؟

مادرم ما را ترک و مهاجرت کرد. پدرم معتاد شده، خواهرم هم مرده و فقط من ماندم، من هم دوست ندارم پیش پدرم باشم.

چرا خواهرت فوت کرد؟

ما دوقلو بودیم. او سرطان گرفت و دوا و درمان هم فایده نکرد. بعد از فوتش پدر و مادرم از هم جدا شدند و مادرم ازدواج کرد و از ایران رفت. پدرم هم معتاد شد.

چرا خانه را ترک کردی؟

در خانه‌ای که سرد و بی‌روح است چه کار دارم؟ با پدر معتاد می‌ماندم؟ من داشتم درسم را می‌خواندم. داشتم زندگی می‌کردم که این‌طور طوفان به زندگی‌ام زد.

چرا با عمه‌ات زندگی نکردی؟

می‌خواستم از همه دور باشم و با هیچ فامیلی رفت‌وآمد نداشته باشم به همین خاطر هم فرار کردم.

عمه‌ات چطور تو را پیدا کرد؟

بار اول که بازداشت شدم به کسی نگفتم. شاکی دید دختر جوانی هستم خودش رضایت داد و آزاد شدم؛ اما این‌بار سه شاکی دارم و باید رضایت بگیرم. شماره تلفن عمه‌ام را به مددکار دادم. او زنگ زد و عمه‌ام آمد.

رابطه‌ات با عمه‌ات خوب است؟

به او از همه نزدیک‌ترم. وقتی مادرم رفت او به من خیلی کمک کرد.

هنوز هم راضی نیستی با او زندگی کنی؟

نمی‌دانم. اگر شوهرش قبول کند شاید به خانه آن‌ها رفتم و با عمه‌ام زندگی کردم.

نمی‌خواهی زندگی‌ات را تغییر بدهی؟

عمه‌ام گفته رضایت شکات را می‌گیرد و به من کمک می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد شاید دوباره به درس و زندگی برگردم. نمی‌دانم چه پیش بیاید. سردرگم هستم.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*