اخبار خراسان جنوبی/

بیانیه سازمان پزشکی قانونی درباره علت فوت مهسا امینی

بیانیه سازمان پزشکی قانونی درباره علت فوت مهسا امینی

تهران- ایرنا- بیانیه سازمان پزشکی قانونی در خصوص علت فوت مرحومه مهسا امینی صادر شد.

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: شرح مختصری از گزارش علت فوت مرحومه مهسا امینی ارائه شده به مرجع قضائی که بر اساس پرونده بیمارستانی عمل جراحی کرانیوفارنژیومای مغز در بیمارستان میلاد در سال ۱۳۸۶، پرونده درمانی بیمارستان کسری در زمان منتهی به فوت، شرح معانیه ظاهری جسد و کالبدگشایی، نتایج آزمایش‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی، تحقیقات قضایی و کمیته‌های کارشناسی متعدد تخصصی و فوق تخصصی تنظیم یافته است به شرح ذیل اعلام می‌شود:

متوفیه پس از عمل جراحی تومور کرانیوفارنژیومای مغزی در سن ۸ سالگی دچار اختلال در محور مهم هیپوتالاموس ـ هیپوفیز و غدد تحت فرمان آن (از جمله آدرنال و تیروئید) شده است. به علت این بیماری زمینه‌ای متوفیه تحت درمان با داروهای هیدروکورتیزون، لووتیروکسین و دسموپرسین بوده است.

ایشان در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۲ از ساعت ۱۹:۵۶ بطور ناگهانی دچار افت هوشیاری شده و متعاقب آن بر زمین می‌افتد که با توجه به بیماری زمینه ای، متوفیه توانایی لازم جهت جبران و تطابق با وضعیت ایجاد شده را نداشته، لذا در شرایط مذکور دچار اختلال ریتم قلب و کاهش فشار خون و متعاقب آن کاهش سطح هوشیاری شده که به دلیل انجام عملیات احیای قلبی ـ تنفسی غیرموثر در دقایق حساس اولیه، دچار هیپوکسی شدید و در نتیجه آسیب مغزی شده است، علی رغم برگشت عملکرد قلبی متعاقب عملیات احیای پرسنل اورژانس، حمایت تنفسی انجام شده کارساز نبوده و با وجود انتقال ایشان به بیمارستان و زحمات کادر درمانی بیمارستان کسری، بیمار به علت نارسایی چند ارگانی (M.O.F) ناشی از هیپوکسی مغزی در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۵ فوت می‌نماید.

لازم به ذکر است با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.

 

بیشترین حجم اعتبارات راه‌ها مربوط به طبس است

استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل حجم زیاد راه‌ها در شهرستان طبس، بیشترین اعتبارات حوزه راه‌ها به این شهرستان اختصاص یافته است.

قناعت در دیدار امام جمعه، فرماندار طبس، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و بخش دستگردان گفت:  یک سوم اعتبارات سفر رئیس جمهور مربوط به راه‌های استان بوده که بیشترین حجم آن هم به دلیل پراکندگی و وسعت زیاد به شهرستان طبس اختصاص یافته است.

او افزود: از محل اعتبارات پارسال ۱۵ میلیارد تومان به بیمارستان طبس و ساخت آشیانه بالگرد اختصاص داده ایم.

قناعت با بیان اینکه محور مواصلاتی عشق آباد – پیرحاجات در امسال تأمین اعتبار می‌شود، گفت:  از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور و متمم سفر اول، اعتباراتی به بخش دستگردان اختصاص خواهد یافت.

استاندار  خراسان جنوبی به مشکلات مطرح شده در این دیدار از جمله کم‌آبی، مرمت قنوات، راه ها، معادن و احداث بیمارستان درمان بستر اشاره کرد و ادامه داد: مشکلات مطرح شده در جریان سفر شهرستانی و میدانی استاندار که ویژه بخش دستگردان انجام خواهد شد بررسی و با حضورمسئولان متولی راهکار‌های لازم ارائه خواهد شد.

او با تأکید بر جذب سرمایه گذار برای رفع برخی مشکلات بخش دستگردان هم گفت: ما هم در این زمینه کمک‌های لازم را خواهیم داشت تا این بخش به خودکفایی برسد.

قناعت افزود: برای برق‌رسانی به کارخانه سنگ شکن شهرداری عشق آباد کمک اعتباری خواهیم کرد تا این طرح در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

استاندار  خراسان جنوبی تصریح کرد: باید از طریق نهاد‌های انقلابی پیگیری لازم برای جذب اعتبار در زمینه رفع برخی از مشکلات بخش دستگردان انجام شود.

او با تأکید بر اینکه مشکلات معادن بخش دستگردان به صورت درون استانی قابل حل است، گفت: باید از منافع معادن در زمینهرفع برخی گره‌های بخش و شهرستان استفاده شود.

برق‌رسانی به کارخانه سنگ شکن شهرداری عشق آباد، مرمت قنوات، کم آبی و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی، روکش آسفالت راه‌های اصلی و روستایی، تکمیل راه اصلی عشق آباد – پیرحاجات، احداث بیمارستان محلی، توجه ویژه به عشایر منطقه، اشتغالزایی و رفع بلاتکلیفی معادن و استفاده حداکثری از ظرفیت آن از مهمترین مشکلات و درخواست‌های مطرح شده در این دیدار بود که برای حل برخی موارد، راهکار‌های لازم ارائه شد.

 

 

 

 

اجتماع مردمی بیعت با امام زمان (عج) در بیرجند

جشن ۹ ربیع آغاز امامت امام زمان (عج) با حضور پرشور مردم ولایت دوست بیرجند برگزار شد.

این جشن در فضای باز به همت کانون مهدی یاران خراسان جنوبی با حضور مسئولین و مردم و با سخنرانی حجت السلام فیض آبادی از مشهد مقدس و با نوای مداحان اهل بیت برگزار شد.

همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) اجتماع مردمی بیعت عصر پنجشنبه  با حضور اقشار مختلف مردم در بیرجند برگزار شد.

 

استاندار خراسان جنوبی:
از ظرفیت های گردشگری به خوبی استفاده نشده است

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: استان دارای ظرفیت های گردشگری فراوانی می باشد که از آنها به درستی استفاده نشده است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در حاشیه برنامه های افتتاح و کلنگ زنی پروژه های گردشگری شهرستان سرایان خاطرنشان کرد: گردشگری، ظرفیت بسیار خوبی برای هر منطقه و استان است اما علیرغم کارهای خوبی که در این زمینه انجام شده، هنوز نتوانسته ایم از فرصت‌های گردشگری استان به درستی استفاده کنیم.
وی با تأکید بر نقش گردشگری در توسعه، تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع، بخشی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان، به حوزه گردشگری اختصاص یافته است.
به گفته وی؛ تحقق این مصوبات به طور ویژه در دستور کار استان است.
استاندار با اشاره به پروژه هایی که در جریان این سفر افتتاح یا کلنگ زنی شد، خاطرنشان کرد: شهرستان سرایان به جهت این که تاریک‌ترین آسمان شب را دارد، مورد توجه علاقمندان رصد نجوم قرار گرفته است.
قناعت تأکید کرد: این آسمان تاریک، فرصت مناسبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته، گفت: از پروژه هایی که در برنامه های امروز امروز قرار داشت، مربوط به همین موضوع است.
به گفته وی؛ کویر، ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن برای جلب و جذب گردشگر استفاده شود.
استاندار در بخش دیگری، باغات و مزارع استان را هم فرصتی برای جذب گردشگر عنوان کرده و اظهار داشت: برخی افراد تمایل دارند در فصل برداشت محصول در باغات و مزارع حضور پیدا کنند که باید شرایط را برای حضور این افراد فراهم کنیم.
قناعت متذکر شد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و… باید برای استفاده از این فرصت ها از طریق جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان برنامه ریزی کنند.

 

 

 

مجموعه کویری نجومی جَمکَرد در نمکزار سه قلعه افتتاح شد/

 

مجموعه کویری نجومی جَمکَرد در نمکزار سه قلعه افتتاح شد

اقامتگاه بومگردی جَمکَرد در نمکزار سه قلعه صبح امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان سرایان اقامتگاه بومگردی جَمکَرد در نمکزار سه قلعه افتتاح شد.این اقامتگاه بومگردی در راستای تأمین زیرساخت‌های گردشگری کویر احداث شده است و با احداث آن، ۹ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث این اقامتگاه بومگردی که ۶۸۰ مترمربع زیربنا دارد، ۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.فضاهای تعبیه شده در این مجموعه، زمینه اقامت ۱۰۰ نفر و پذیرایی از ۳۵۰ نفر را فراهم آورده است.

بازدید از یک باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر به شهرستان سرایان از یک باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی بازدید کرد.سرمایه‌گذار مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی رویال سرایان برای احداث این مجتمع بین راهی ۶۰ میلیارد ریال هزینه کرده و در این مجتمع با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع، زمینه اقامت ۱۵ نفر و پذیرایی از ۳۵۰ نفر را فراهم آورده  و برای ۱۲ نفر اشتغالزایی داشته است.

آغاز عملیات اجرایی احداث یک باب مجتمع اقامتی در سه قلعه

با حضور استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی احداث یک باب مجتمع اقامتی در سه قلعه نیز آغاز شد.

همزمان با حضور قناعت در شهرستان سرایان، کلنگ احداث مجموعه گردشگری کویری مسار در منطقه راویج سه قلعه به زمین زده شد.با آغاز به کار مجموعه اقامتی، پذیرایی و تفریحی مسار، زمینه اشتغال ۱۳ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود و پیش بینی می‌شود احداث این مجتمع با زیربنای هزار و ۹۰۰ مترمربع، ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.در این مجموعه گردشگری، فضای اقامتی برای ۱۲۰ نفر و پذیرایی برای ۲۵۰ نفر پیش بینی شده است.

 

 

 

با موافقت اوقاف و امور خیریه

زمین مسکن ملی در آیسک تأمین شد

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت سازمان اوقاف و امور خیریه، زمین مورد نیاز مسکن ملی در آیسک تأمین شد.

حجت الاسلام نصیرایی در نشست با اعضای شورای اسلامی و شهردار آیسک گفت: تهیه زمین یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، شورای شهر و مسئولان شهر آیسک بود که به سرانجام رسید.

او افزود: رسیدگی خوبی به راه‌های شهرستان سرایان شروع شده و شاهد تحولات چشمگیری هستیم و طرح‌های بزرگی در حوزه راه‌های شریانی، بین شهری و روستایی در حال انجام است و با پیگیری تأمین اعتبار و تهاتر با پیمانکاران، امسال دوبانده شدن محور فردوس به آیسک و سرایان تا سه راهی روم در حوزه شهرستان سرایان با جدیت دنبال می‌شود و سهم شهرستان سرایان از پیشنهاد تهاتر زمین حدود۱۵۰میلیارد تومان است.

حجت الاسلام نصیرایی در خصوص تأمین قیر رایگان برای آسفالت معابر در شهر‌ها وروستا‌ها نیز گفت: به برکت گفتمان انقلابی و اقدام جهادی امروز شاهد انقلابی در عمران شهری و روستایی و راهسازی در جای جای کشور هستیم.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تأمین زیر ساخت‌های ناحیه صنعتی آیسک را کمک به اقتصاد منطقه و شهرستان دانست و از پیگیری برای تأمین اعتبار برق رسانی به آن در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی خبر داد.

او درباره شبانه روزی شدن مرکز جامع سلامت شهری آیسک نیز گفت: پیگیری‌ها انجام شده، ولی به دلیل محدودیت‌ها در مجموعه بهداشت ودرمان کشور به ویژه تأمین پزشک و نیروی انسانی فعلا امکان این مهم وجود ندارد.

حجت الاسلام نصیرایی همچنین درخصوص پیگیری گلایه کشاورزان از افزایش قیمت کود‌های شیمیایی، اختصاص وام مسکن روستایی به متقاضیان شهر‌های کوچک قول مساعد داد.

 

 

 

با ادامه روز‌های بدون باران

نفس‌های سد نهرین به شماره افتاده است/۲

سد نهرین طبس که ظرفیتی معادل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد، هم اکنون تنها ۶۰ هزار متر مکعب آب داشته و این مقدار نیز به زودی تمام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خراسان جنوبی یکی از استان‌های کویری ایران محسوب می‌شود که سالیان سال شاهد خشکسالی‌های پی در پی بوده است.

استفاده از ذخایر سد‌ها در این شرایط راهکاری برای جبران کمبود آب است، اما اکنون سد‌های استان نیز حال و روز خوبی ندارند و تنها حدود ۱۳ درصد حجم کل سد‌ها آب دارد.

سد نهرین طبس سدی است که آب شرب شهر طبس را تأمین می‌کند و حالا به جایی رسیده است که تا چند روز دیگر، ذخیره آب در آن تمام می‌شود.

وجود تنها ۶۰ هزار مترمکعب  آب در سد نهرین

رضایی رئیس منابع امور آب شهرستان طبس گفت: این سد در سال ۱۳۸۴ راه اندازی شده و در سال ۱۳۹۷ سرریز شد، اما اکنون قسمت‌های زیادی از آن خشک شده است.

او افزود: نقطه سرریز این سد با قسمت‌های عمیق آن حدود ۲۴ متر فاصله دارد

رضایی با اشاره به اینکه اکنون برجک این سد که در پایین‌ترین قسمت سد قرار دارد سر از آب بیرون آورده است، بیان کرد: این سد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارد.

رئیس منابع امور آب شهرستان طبس گفت: هم اکنون تنها ۶۰ هزار متر مکعب آب در این سد باقی مانده است.

خارج شدن تصفیه خانه از مدار تا چند روز آینده

محمدزاده رئیس اداره آبفای طبس با اشاره به اینکه آب خروجی از سد نهرین به تصفیه خانه طبس می‌رسد و تصفیه می‌شود، گفت: ظرفیت تصفیه این مجموعه ۲۰۰ لیتر در هر ثانیه است.

او افزود: هم اکنون در هر ثانیه ۷۰ لیتر آب تصفیه می‌شود و با اتمام حجم سد در چند روز آینده، تصفیه خانه از مدار خارج می‌شود.

رحیمی فرماندار شهرستان طبس گفت: برای کاهش دغدغه در مصرف آب، ۲ حلقه چاه در شهرستان حفر شده است، اما باید شهروندان در مصرف خود صرفه جویی کنند.

او اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصول سرد از شهروندان می‌خواهیم تا کولر‌های خود را روشن نکرده و از آب شرب برای آبیاری باغات خود استفاده نکنند تا شاهد جیره بندی، قطع و یا فشار کم آب نباشیم.

 

 

 

شناسایی یک مورد ابتلای قطعی به وبا در خراسان جنوبی/۲

یک مورد ابتلای قطعی به بیماری وبا در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: یک مورد وبای قطعی از شهرستان غربی استان شناسایی شد.

زنگویی افزود:این فرد از زائران اربعین بود که تشخیص قطعی بیماری وی در قم انجام و درمان همزمان شروع شد.

وی گفت: ۲ مورد تست سریع بیماری وبا هم در کشور عراق شناسایی و درمان بلافاصله شروع شد.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به بررسی بیماری در اطرافیان مبتلایان گفت: خوشبختانه همه موارد منفی بوده است.

زنگویی با بیان اینکه از نظر نمونه گیری‌های بیماری وبا خراسان جنوبی در کشور پیشتاز است گفت: تا ۱۳ شهریور بیش از ۷۰ مورد ابتلای قطعی به وبا در کشور گزارش شده است.

وی گفت:از هر ۱۰ مبتلا یک نفر دچار علائم شدیدی از جمله اسهال، استفراغ و گرفتگی عضلات می‌شود که کاهش سریع مایعات منجر به کم آبی و شوک می‌شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: درمان اصلی این بیماری مایع درمانی و شایع‌ترین دارو پودر او آر اس است و بر حسب ضرورت، آنتی بیوتیک زیرنظر پزشک تجویز می‌شود.

 

 

 

 

بیرجند سردترین مرکز و قاین سردترین شهر کشور/۲

در شبانه روز گذشته بیرجند با ۲ درجه سردترین مرکز و قاین با صفر درجه به همراه سه ایستگاه دیگر سردترین شهر کشور بود.

کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه روند کاهشی دمای هوا صبح شنبه و یکشنبه هفته آینده کمینه دمای هوا در مناطق مرتفع و کوهستانی حدود صفر درجه خواهد بود و تداوم یخبندان دور از انتظار نیست.

زارعی افزود: خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی محتمل است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته دهسلم و طبس با ۳۵ درجه گرم ترین نقاط استان بودند.

 

 

 

 

توزیع ۷۶۱ سری جهیزیه بین نوعروسان خراسان جنوبی/۲-۳

۷۶۱ سری جهیزیه بین نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی توزیع شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال تفاهم نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی و کمیته امداد امام خمینی کشور به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان امضا شده که بند‌های مختلف آن در طول سال اجرایی می‌شود.

قناعت افزود: این تفاهم نامه در سر فصل‌های تأمین لوازم ضروری مددجویان، جهیزیه، اشتغال، تأمین تجهیزات بیماران خاص و کمک هزینه سبد غذایی مادران و کودکان دارای سوء تغذیه است.

وی گفت: مرحله اول این تفاهم نامه به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، شامل تهیه اقلام ضروری زندگی بوده که تأمین و توزیع شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مرحله دوم تفاهم نامه مربوط به تهیه جهیزیه برای نوعروسان بوده که همزمان با آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) ۷۶۱ سری به ارزش ۲۵ میلیارد تومان برای نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی تهیه شده که بخشی از آن امروز و بقیه تا میلاد پیامبر اکرم (ص) در همه شهرستان‌های استان به نوعروسان تحت حمایت اهدا می‌شود.

به گفته آقای قناعت هر سری جهیزیه شامل یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جارو برقی است.

وی با قدردانی از پیگیری‌های مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان برای تحقق این موضوع اظهار امیدواری کرد با تلاش این بزرگواران شاهد تحقق همه بند‌های این تفاهم نامه باشیم.

این تفاهم نامه تیر امسال و با هدف رفع مشکلات معیشتی، درمانی، مسکن و اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد در خراسان جنوبی به امضای استاندار خراسان جنوبی و  بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور رسید.

 

 

امام جمعه موقت بیرجند

ضرورت نقش آفرینی مردم و خواص در خنثی کردن توطئه‌های دشمن/۲-۳

امام جمعه موقت بیرجند گفت:این روزها نقش آفرینی مردم و خواص در خنثی کردن توطئه‌های دشمن بیش از پیش ضروری است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، حجت الاسلام رحیم آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: نقش مردم و خواص در جریانات و توطئه‌های اتفاق افتاده توسط دشمن، بسیار پررنگ و حساس است.

وی افزود: وظیفه همه ما از مردم گرفته تا خواص این است که از فرامین ولایت فقیه مان اطاعت کنیم و باهشیاری فرامین ایشان را سرلوحه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به اینکه نقش خواص در این روز‌ها بسیار مهم است گفت:در این مقطع حساس اگر خواص سکوت کنند ملاک بسیار خوبی برای تشخیص شر و خوبی، حق و باطل است و اگر کسی خلاف این مسیر حرکت کند اشتباه کرده است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نگاه تیزبین رهبری، این ناامنی ها، آتش کشیدن مساجد و اموال عمومی و خصوصی را به آمریکا و صهیونیست جنایتکار نسبت داد چرا که می‌دانند انقلاب اسلامی در حال پیشرفت و قدرت همه جانبه است و دشمن نمی‌تواند این پیشرفت را ببیند.

وی گفت:همانگونه که خداوند در قرآن می‌گوید اگر میخواهید شیطان بر شما تسلط پیدا نکند سوار کشتی نوح شوید که در زمانه‌ی الان کشتی نوح همان توجه به امام زمان و نائب برحقشان است.

حجت الاسلام رحیم آبادی افزود:وجه مشترک همه‌ی ظلم‌ها جهل مردم است،، اما دشمنان بانقاب‌هایی می‌آیند که مردم آنان را نشناسند بنابراین مردم باید هشیار و بیدار باشند.

وی گفت:در قرآن کریم در ضرورت شناخت نفاق آیات زیادی آمده است و مردم با مراجعه به این کتاب الهی می‌توانند با این نفاق‌ها آشنا شوند و ازآن دوری کنند.

 

 

 

 

از ابتدای سال

نجات جان ۸ بیمار با اهدای عضو در خراسان جنوبی/۴

جان ۸ بیمار از ابتدای سال با اهدای عضو در خراسان جنوبی نجات یافته است.

مسئول مرکز بیماران خاص بیرجند با اشاره به اهدای عضو دو هم استانی دچار مرگ مغزی از ابتدای سال گفت: دو شهروند از بیرجند و طبس در این مدت دچار مرگ مغزی شدند که با رضایت خانواده هایشان و اهدای اعضای آنها، جان ۸ بیمار نیازمند عضو نجات یافت.

رئیسی با تقدیر از این اقدام گفت: اهدای عضو باعث نجات جان و افزایش کیفیت زندگی بیماران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهدای اعضای بیماران دچار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد انجام می‌شود افزود: قرار است بخش پیوند کلیه در بیمارستان رازی بیرجند راه اندازی شود.
رئیسی گفت: به این منظور بخشی در این بیمارستان در نظر گرفته و تجهیزات مورد نیاز نیز خریداری شده است که امیداوریم در ماه‌های آینده راه اندازی شود.

 

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
فرهنگ غنی جامعه عشایری حفظ شود
آیت الله عبادی گفت: حفظ فرهنگ غنی عشایر، ارزش آن از همه خدماتی که با آنان داده می شود، بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۴ مهر) در دیدار با سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی اظهار کرد: خدمات عشایر با محافظت از مرزها و با تولیدات دامی و صنایع دستی به سراسر کشور تسری پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز وجود جهاد سازندگی یک ضرورتی پیدا کرده و رئیس جمهور دستور به تأسیس آن داده است اما در عین حال همه اینها مقدمه برای انسانیت و بندگی خداوند است.

 

وی بیان کرد: فراموش نکنیم که نتیجه نهایی که باید از اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی و نیازهای مختلف باید به دست آید، انسانیت انسان است والا اگر همه اینها باشد در نهایت یک درنده مثل ترامپ و هر مفسدی باشد، دنیا باطل است.

 

آیت الله عبادی گفت: یکی از مختصات مردم عشایر این است چون در فضای سالمی‌تری زندگی می کنند بر همان اساس فطرت الهی پایبند به ارزش ها، جوانمردی، غیرت و مسائل عاطفی خاصی هستند که این خیلی ارزشمند و مهم است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در گذشته یک درصد آسیب های فرهنگی به جامعه ای وارد می شد، عنوان کرد: اما اکنون فساد موج می زند و حتی فضای مجازی به سراغ عشایر هم رفته است ولی در کنار همه خدمات اگر فرهنگ غنی عشایر حفظ شود ارزش آن از همه خدماتی که با آنان داده می شود، بیشتر خواهد بود.

 

 

 

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی:
۲۵۲ پروژه عشایری خراسان جنوبی در حال اجرا است
ابراهیمی با بیان اینکه ۲۵۲ پروژه عشایری خراسان جنوبی در حال اجرا است، گفت: از ابتدای امسال ۶ هزار کیلومتر مرمت ایل راه و ۹۲ هزار مترمعکب آبرسانی سیار برای مناطق عشایری استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد ابراهیم ابراهیمی صبح امروز (۱۴ مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: جامعه عشایری هفت درصد جمعیت کشور را شامل می شود در حالی که اثربخشی بسیار بالایی در مولفه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی کشور در ادوار مختلف داشته است.

 

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعیت عشایری استان ۱۷ هزار خانوار معادل ۱۰ درصد جمعیت کل استان هستند، گفت: ۸۰ درصد عشایر در مناطق مرزی استان زندگی می کنند که یکی از عوامل مهم ایجاد و حفظ امنیت در منطقه است.

 

ابراهیمی ادامه داد: عشایر نقش بسیار موثری در بحث امنیتی در کنار نیروهای نظامی و امنیتی استان همکاری دارند.

 

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد دام استان در اختیار عشایر استان است، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸ طایفه از عشایر استان زندگی می کنند که در تولید نزدیک به ۳۰ درصد از فرآورده‌های لبنی و گوشتی و ۲۵ درصد صنایع دستی استان فعال هستند.

 

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت ماندگاری جمعیت و درآمد پایدار عشایر، تأکید کرد: در این راستا سه نوع خدمات مستمر (مرمت ایل راه ها و آبرسانی سیار)، خدمات پایدار و زیرساختی و خدمات سایر دستگاه ها به این جامعه ارائه می شود.

 

ابراهیمی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار کیلومتر مرمت ایل راه و ۹۲ هزار مترمعکب آبرسانی سیار برای مناطق عشایری استان انجام شده است.

 

به گفته وی ۲۵۲ پروژه عشایری خراسان جنوبی از ابتدای امسال در حال اجرا است که از جمله آن می توان به بزرگترین پروژه انتقال آب به منطقه شهدای عشایر زیرکوه اشاره کرد.

 

سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: پروژه مطالعه شده منابع آبی و آبرسانی پایدار به عشایر داریم که در مراحل بعدی در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

مجموعه گردشگری کویری نجومی در سرایان افتتاح شد

مجموعه گردشگری کویری نجومی در سرایان افتتاح شد

مجموعه گردشگری کویری نجومی با حضور استاندار خراسان جنوبی در کویر سه قلعه شهرستان سرایان افتتاح و عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری در این منطقه آغاز شد.

 اقامتگاه بوم‌گردی جَمکَرد در سه قلعه از طرح‌های هفته گردشگری است که روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سرایان به بهره‌برداری رسید.

این اقامتگاه بوم‌گردی که در راستای تامین زیرساخت‌های گردشگری کویر ساخته شد، ۱۰۰ نفر ظرفیت اقامتی دارد و با بهره‌برداری از آن، ۹ نفر به‌طور مستقیم مشغول به‌ کار شده‌اند.

سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث این مجموعه گردشگری که ۶۸۰ متر مربع زیربنا دارد، ۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده و فضاهای تعبیه شده در آن، زمینه پذیرایی از ۳۵۰ نفر را فراهم آورده است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان سرایان نیز در مراسم افتتاح این طرح گردشگری حضور داشتند.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی بزرگترین مجموعه گردشگری کویری استان در منطقه راویج سه قلعه آغاز شد.

این مجموعه اقامتی، پذیرایی و تفریحی با زیربنای هزار و ۹۰۰ متر مربع و اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد تومان احداث می‌شود و قرار است طی ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

مجتمع گردشگری جدید در سه قلعه دارای ظرفیت اقامت ۱۲۰ نفر و پذیرایی ۲۵۰ نفر است و با آغاز به کار این مجموعه زمینه اشتغال مستقیم ۱۳ نفر فراهم می‌شود.

مراسم کلنگ‌زنی یک مجموعه گردشگری نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در شهرستان سرایان برگزار شد.

این مجموعه در محور سرایان – آیسک با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث خواهد شد و برای ۱۲ نفر اشتغالزایی دارد.

این پروژه با زیربنای ۹۰۰ متر مربع، زمینه اقامت همزمان ۸۰ نفر و پذیرایی از ۱۵۰ نفر را فراهم می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر یک روزه به شهرستان سرایان از مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی همچنین باغات انار مجموعه گردشگری بابا پیر زمزم بازدید کرد.

این مجتمع بین راهی با زیربنای هزار و ۱۰۰ متر مربع، زمینه اقامت ۱۵ نفر و پذیرایی از ۳۵۰ نفر را فراهم آورده و سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث آن ۶۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

سرایان در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند دارای منطقه وسیع کویری است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی از این منطقه و آسمان پرستاره آن دیدن می‌کنند.

 

 

 

 

غیورمردان فراجا با اقتدار کامل از جان و مال و امنیت و عزت مردم پاسداری می کنند

فرمانده انتظامی استان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان “بیرجند” گفت: امروز غیورمردان فراجا با اقتدار کامل از جان و مال و امنیت و عزت مردم پاسداری می کنند و افتخار این را داریم که با عملکردمان و با اقداماتمان اعتماد مردم و مقام معظم رهبری را به دست آوردیم که ایشان در فرازی از فرمایشات خود مدال با افتخار مجاهدان فی سبیل الله را به کارکنان نیروی انتظامی عنایت کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” ساعتی قبل با حضور در مصلی شهرستان”بیرجند” در سخنانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در جمع نمازگزاران از همکاری و همراهی مسئولان، علما و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و مردم ولایت مدار که نقش مهمی در تولید امنیت و همچنین افزایش احساس امنیت را دارند تشکر نموده و همچنین از تلاش و زحمات کارکنان در کل استان که در شرایط خاص انجام وظیفه نمودند قدردانی کرد.

وی با اشاره به نامگذاری هفته فراجا در سال ۱۴۰۱ با شعار” پلیس خادم مردم ، مردم حامی پلیس” افزود: خدمتگذاری پلیس به عنوان نوک پیکان و خط مقدم مواجهه با مشکلات و آحاد مردم، بر کسی پوشیده نیست و این خدمت بی منت در راستای حفظ ارزش ها، آرمان ها و امنیت عمومی ادامه دارد.

سردار فرشید ضمن تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از سال گذشته تا کنون، خاطر نشان کرد: با تلاش رزمندگان جان برکف فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از سال گذشته تا کنون بیش از ۵۴ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی جرائم در فضای مجازی از شهروندان خواست: هشدار های پلیسی را جدی بگیرند و هوشیاری و مراقبت های لازم را در این خصوص داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به خدمت شبانه روزی کارکنان پلیس، تصریح کرد: شهروندان با تماس هایی که با سامانه ۱۹۷ داشتند از زحمات مأموران در زمینه امدادرسانی و خدمات رسانی مطلوب به آن ها، تقدیر و تشکر کردند.

وی با بیان این که خداوند اگر برای بنده ای خیر بخواهد نیاز مردم را در دستان او قرار می دهد؛ عنوان کرد: خوشبختانه امروز در کشور، پلیس در جایگاه خدمتگذاری و خدمت رسانی به مردم نقش های متعددی دارد و از نقطه صفر مرز تا عمق کشور این ماموریت ها وخدمات رسانی انجام می شود.

سردار فرشید در ادامه گفت: امروز غیورمردان فراجا با اقتدار کامل از جان و مال و امنیت و عزت مردم پاسداری می کنند و افتخار این را داریم که با عملکردمان و با اقداماتمان اعتماد مردم را به دست آوردیم و همچنین اعتماد حضرت آقا فرمانده معظم کل قوا را نیز بدست آوردیم بطوریکه حضرت آقا در فرمایشاتشان دارند “پلیس باید در مقابل مجرمان بایستد و امنیت مردم را تامین کند، لذا کسانی که درقالب نیروی انتظامی امنیت را، آرامش را و آسایش خیال را برای آحاد مردم فراهم می کنند در حقیقت مجاهد فی سبیل ا…هستند”.

وی خاطر نشان کرد: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت گذاری در لباس مقدس نیروی انتظامی به ما عنایت کرده است و از تک تک رزمندگان پلیس در مرکز آموزش محمد رسول ا…(ص)، فرماندهی مرزبانی و یگان ویژه استان و پلیس های تخصصی و از کلیه کارکنان انتظامی که در جای جای خراسان جنوبی با نیت خیر به مردم خدمات رسانی می کنند قدردانی می کنم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان این که در اجرای ماموریت ها نیاز به همکاری و همراهی همه سازمان ها، دستگاه ها و مسئولان و مردم را داریم تاکید کرد: این همراهی و همکاری، پلیس را در اجرای ماموریت های پیش رو مسمم تر خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: امیدوارم همه دست در دست هم دهیم که در بحث حفظ آرامش جامعه در زمینه های مختلف قدم برداریم و اجازه ندهیم معاندین و مخالفان به خواسته های خودشان برسند.

 

 

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت “روز ملی روستا و عشایر”

“روستاهای ما باید مراکز فعال کار و تلاش و پر از نعمت باشند”. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

مناطق روستایی و عشایری کشور که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام عزّه)، به عنوان کانون تولید و ارزش‌ آفرینی معرفی می‌شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تأمین امنیت غذایی، فرهنگی و مرزهای ایران اسلامی بوده و سهمی بسزا در اقتصاد کشور دارند.
روستاییان عزیز و عشایر غیور که با تولیدات کشاورزی سالم و محصولات دامی متنوع، در توسعه، پیشرفت و بالندگی کشور نقشی بارز و برجسته دارند، زمینه های استقلال، اقتدار و کاهش وابستگی ایران اسلامی را تقویت می نمایند، از این رو توجه بیش از پیش به مناطق روستایی و عشایری، به ایجاد نشاط و امید در مردم انجامیده، رونق بازار کسب و کار، بهبود صنعت گردشگری، ماندگاری جمعیت و ایجاد امنیت به ویژه در مناطق مرزی را به همراه دارد.
توجه به مناطق روستایی و عشایری که همواره در اولویت برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، اینک به یمن سیاست های امیدآفرین دولت مردمی ایران قوی رویکردی جدی تر به خود گرفته و بدون تردید استمرار آنها می تواند شکوفایی هر چه بیشتر را برای این حوزه ها به همراه داشته باشد.
اینجانب ضمن گرامیداشت ۱۵ مهرماه، روز “ملی روستا و عشایر” و تبریک این مناسبت مهم، به همه روستاییان و عشایر خدوم و سختکوش استان خراسان جنوبی، برای تمامی این عزیزان، از درگاه پروردگار قادر متعال تندرستی، سعادت و توفیق را مسئلت دارم.
امید که در پرتو اقدامات جهادی دولت سیزدهم، مشارکت روستاییان و عشایر بزرگوارمان و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های کشاورزی، دامی، گردشگری، صنایع دستی و … پیشرفت و آبادانی و نیز ارتقاء شاخص های توسعه و تعالی را در همه مناطق روستایی و عشایری استان شاهد باشیم.

 

سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی/۷

 

وزیر ورزش و جوانان، روز شنبه ۱۶ مهرماه به استان خراسان جنوبی سفر می کند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ این سفر یک روزه سجادی وزیر ورزش و جوانان با هدف رصد زیرساخت های ورزشی استان انجام می شود.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، نشست با استاندار خراسان جنوبی، بازدید از چندین پروژه ورزشی و افتتاح برخی از پروژه ها از جمله برنامه های این سفر است.

 

 

 

 

شناسایی ۲ بیمار جدید کرونایی در بیرجند/۲-۴

۲ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شد که از شهرستان بیرجند بودند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۵۰ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: این ۲ مورد از بیرجند شناسایی شد.

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند: امنیت شرط و مقدمه هر کاری در جامعه است

امام جمعه بیرجند: امنیت شرط و مقدمه هر کاری در جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و  امام جمعه بیرجند گفت: امنیت شرط و مقدمه‌ هر کاری در جامعه است و مردم در قالب‌های مختلف نسبت به فداکاری‌های نیروی انتظامی اظهار امتنان و تقدیر دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار فرمانده و جمعی از کارکنان انتظامی خراسان جنوبی که در دومین روز هفته فراجا انجام شد افزود: با حضور پلیس، جامعه امنیت پیدا می‌کند اما می‌بینیم نزد برخی افراد پلیس امنیت ندارد و مسلم است که برای مسائل حفاظتی باید پلیس در برابر مهاجمان و افرادی که خط قرمزها را رعایت نمی‌کنند اقدام به دفاع کند.

وی گفت: بیان زیبای رهبر فرزانه انقلاب درباره نیروی انتظامی هم افتخاری برای آنان است و بقیه موارد که نسبت به نیروی انتظامی نگاه و برخورد دیگری دارند، آنها را به حساب نمی‌آوریم و چند هزارم مردم هستند که ان‌شاء‌الله هدایت‌ شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: هر از گاهی که از سوی افرادی اهانت‌ و تهدیدی به نیروی انتظامی می‌شود اینها نه جزو مردم، نه موضع‌شان موضع مردم و نه تعداد قابل توجهی هستند البته یک نفر هم باشد، بد است.

وی گفت: نیروی انتظامی در کنار انواع کارهای روزمره که مردم به آن نیاز دارند، برای ایجاد امنیت جامعه اعم از ایرانی، خارجی، دانشگاهی، طلبه و سایر اقشار تلاش می‌کند و از جان خود مایه می‌گذارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: چه احسانی بالاتر از اینکه در امور مختلف چشم‌هایی نخوابد و بیدار باشد تا امنیت در جامعه ایجاد شود و در این میان افرادی بیایند به جای تشکر از نیروی انتظامی به طرف آنها تیراندازی هم بکنند که یک نوع اهانت است و باید از جانب آنها عذرخواهی کنیم.

وی گفت: اکنون همه ما شاهدیم در زمانی که هیچ کجای جهان امن نیست ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به جایگاه مهم پلیس در جامعه ادامه داد: سلسله وجودی نیروی انتظامی به ایجاد امنیت در زمان حضرت علی (ع) برمی‌گردد که هنوز در تاریخ مشهور است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم، نظام و حفظ ناموس و نفوس در ردیف بالاترین عبادت‌هاست گفت: بسیاری از مسائلی که شما نیروهای انتظامی برای آن تلاش می‌کنید، امر به معروف و نهی از منکر و از اوجب واجبات است، آنچه مجموعه را حفظ می‌کند، حدودی دارد که اگر رها شود امنیتی باقی نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با استناد به آیات قرآن گفت: بشری که اشرف موجودات است با تلخی ابتذال به بدترین موجود تبدیل می‌شود و با حدود است که انسان می‌ماند و بدون حد و مرز به شیطان تبدیل می‌شود.

وی افزود: کار نیروی انتظامی مقدس است حال چه از شما قدردانی شود یا نشود آنچه مهم بوده ماهیت اصل قضیه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جوبی گفت: دعای صالحین، رهبر انقلاب و امام زمان (عج) همراه شماست و غرض اصلی دشمن از توطئه این است که اوضاع را به هم بریزد تا به مردم آسیب برسد اما بیداری شماست که جان، مال، ناموس، حیثیت و شان مردم را حفظ می‌کند.

جرائم فضای مجازی در خراسان جنوبی ۲۱ درصد افزایش یافت

جرائم فضای مجازی در خراسان جنوبی ۲۱ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: امسال با افزایش ۲۱ درصدی جرائم در فضای مجازی روبه‌رو هستیم و اکثر این جرائم با تلاش کارشناسان پلیس فتا کشف می‌شود.

سردار “ناصر فرشید” روز پنجشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان انتظامی استان با حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند که در دومین روز هفته فراجا انجام شد افزود: یکی از موضوعاتی که پلیس رسیدگی می‌کند فضای مجازی است و امروز متاسفانه افراد مختلفی گرفتار آن شده‌اند.

وی اظهار داشت: کلاهبرداری، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از جمله این جرائم است که نشان می‌دهد افراد در فضای مجازی اعتماد کرده و محتواهایی را قرار می‌دهند که باعث سوءاستفاده می‌شود و تهدیدات دیگری که وجود دارد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به تلاش پلیس‌های تخصصی برای کشف جرم در زمینه‌های مختلف گفت: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها در استان کشف می‌شود و کارآگاهان پلیس آگاهی و کارشناسان پلیس فتا در این زمینه تلاش وافر دارند چون معتقدیم خادم مردم هستیم و مردم هم مانند گذشته حامی پلیس خواهند بود.

وی به اقدامات انتظامی استان در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: از هفته فراجا سال گذشته تاکنون ۵۵ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده و ۸ هزار و ۱۰۰ قاچاقچی نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

سردار فرشید گفت: پلیس توفیق حضور و خدمتگزاری در لایه‌های مختلف جامعه از نقطه صفر مرزی تا عمق کشور و حتی درون منازل مردم را دارد و وقتی از لسان مقام معظم رهبری مدال با افتخار “مجاهدان فی‌سبیل‌الله” را دریافت می‌کند، نشانه وظیفه سنگینی است که برعهده دارد.

وی اظهار داشت: فتنه‌ای که اخیرا در کشور شکل گرفت و افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه گرفتار شدند، پلیس هم در خط مقدم بود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند وظیفه پلیس ایستادن در برابر مجرم و تامین امنیت مردم است که ما این ماموریت را با همه توان انجام می‌دهیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: وظیفه‌ای که برای نیروی انتظامی در قانون و مصوبه‌های شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی تعریف شده، تامین امنیت، حفظ آرامش مردم و ارزش‌هاست.

وی افزود: مواد مخدر از دغدغدهایی است که معاندان از آن برای گرفتار کردن جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها از آن سوءاستفاده می‌کنند و در گذشته شاید جابه‌جایی مواد مخدر به‌صورت محموله سنگین انجام می‌شد اما اکنون با توجه به گرانی و برخوردهایی که صورت می‌گیرد، محموله‌ها به کیلوگرم تبدیل شده است.

سردار فرشید با اشاره به دستگیری و درمان معتادان گفت: در یک سال اخیر ۱۰۶ معتاد متجاهر در استان دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی کشف شده که سرمایه ملی است و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده به بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان می‌رسد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پاسخ داده شده و روزانه ۶۷۰ تماس عملیاتی و به خواسته مردم رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تماس‌های برقرار شده با ۱۹۷ تقدیر از پلیس بوده است گفت: کمتر از نیم درصد انتقاد به عملکرد پلیس بوده که تلاش شده از طریق بازرسان استان مشکلات موجود رفع شود.

سردار فرشید تعداد گواهینامه صادر شده در یک سال اخیر توسط پلیس راهور را ۲۲ هزار مورد و پلاک‌گذاری، نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت را حدود ۲۶ هزار مورد اعلام کرد و افزود: در این مدت بیش از ۴۸ هزار فقره گذرنامه صادر و ۹ هزار تمدید روادید برای اتباع داخلی و خارجی انجام شده است.

وی به آمار تصادفات در یک سال گذشته اشاره و اظهار داشت: در این مدت ۳۱ نفر در معابر شهری و ۲۷۰ نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دادند و تصادفات فوتی و جرحی خسارات زیادی را به خانواده‌ها، جامعه و کشور وارد می‌کند که برای پیشگیری از وقوع تصادفات باید تلاش همگانی صورت گیرد.

۱۳ تا ۱۹ مهر ماه هفته فراجا نامگذاری شده و امسال شعار هفته فراجا “پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس” است.

 

 

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه:

ایجاد بارگاه‌های بهداشتی زرشک باعث حذف واسطه‌گری می‌شود

ایجاد بارگاه‌های بهداشتی زرشک باعث حذف واسطه‌گری می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه گفت: با توسعه بارگاه‌های بهداشتی علاوه بر اینکه محصول مرغوب به دست مصرف‌کننده می‌رسد، دیگر نیاز نیست کشاورز محصول خود را فوری و به هر قیمتی به دلالان بفروشد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی “کاظم امیری” افزود: شهرستان زیرکوه دومین قطب تولید زرشک در خراسان جنوبی و کشور است که سه هزار بهره‌بردار زرشک در این شهرستان حضور دارند.

وی یکی از مشکلات بهره‌برداران را زمان برداشت زرشک دانست و اظهار داشت: مهر و آبان هر سال زمان برداشت زرشک است و برای فروش نیاز به خشک شدن دارد که از ۲ طریق خرمن یا بارگاه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه گفت: از آنجایی که بهره‌برداران منطقه امکان نگهداری محصول و خشک کردن آن در بارگاه‌ها را ندارند، پیگیر افزایش بارگاه‌های بهداشتی زرشک هستیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه بارگاه‌ها به کیفیت رسیدن و خشک شدن زرشک به شکل پفکی کمک می‌کند افزود: مشکل اصلی بهره‌برداران این بوده که برای از بین نرفتن محصول، آن را فوری با قیمت پایین در زمان برداشت ارائه می‌کردند ولی در اواخر سال قیمت افزایش می‌یافت و دیگر کشاورز سودی از محصول نداشت.

امیری تصریح کرد: با بارگاه‌های بهداشتی، کشاورز می‌تواند در سال فروش داشته باشد و خودش مدیریت‌کننده این جریان باشد که در این صورت عرضه و تقاضا در طول سال به‌درستی انجام می‌شود و کشاورز بهره کافی از محصول خود را می‌برد.

وی گفت: با توسعه بارگاه‌ها شاهد از بین رفتن دست دلالان نیز خواهیم بود و از آنجایی که اقتصاد برخی مناطق زیرکوه وابسته به زرشک است، با افزایش حتی ۱۰ درصدی قیمت زرشک، مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ را خواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه افزود: تثبیت قیمت زرشک و مدیریت عرضه و تقاضا طی سال سود مضاعفی را برای بهره‌برداران به همراه خواهد داشت که با ایجاد بارگاه‌های زرشک امکان پذیر است.

وی اعلام کرد: اکنون سه هکتار بارگاه زرشک سنتی و خودمدیریتی توسط کشاورزان را داریم که در راستای توسعه این موضوع نیز ۱۲ هکتار برای ایجاد مجتمع بارگاه بهداشتی زرشک در روستای افین دیده شده است.

امیری گفت: در این مجتمع واحدهایی به کشاورزان اجاره داده و برای این واگذاری مشکلاتی ایجاد شده بود که اکنون رفع و به‌زودی اجاره نامه‌ها تحویل داده خواهد شد.

وی بیان کرد: در این مجتمع به‌طور کلی ۲۲۵ واحد ایجاد خواهد شد و به‌زودی ۱۴۰ واحد به بهره‌برداران تحویل و اجرایی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه افزود: درخصوص این بارگاه‌های زرشک تسهیلاتی نیز برای بهره‌برداران در نظر گرفته شده است که از اواخر آبان ماه اجرایی می‌شود.

وی گفت: برای کمک به بهره‌برداران احیای قنوات را در دستور کار داریم تا مشکل آب نیز مرتفع شود.

امیری با اشاره به اینکه جشنواره ملی زرشک ۲۱ تا ۲۷ مهر امسال در پنج شهرستان زیرکوه، قاینات، درمیان، بیرجند و سربیشه برگزار می‌شود ادامه داد: انتظار می‎‌رود با برگزاری این جشنواره و معرفی زرشک شاهد افزایش متقاضی محصول باشیم.

وی گفت: یکی از مسائل موجود آشنا نبودن مردم دیگر استان‌ها با خواص و محصولات متعدد زرشک است که به دلیل نبود اطلاع‌رسانی بوده ولی اکنون با برگزاری این جشنواره امیدواریم شاهد افزایش عرضه و تقاضا با قیمت واقعی باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زیرکوه خام‌فروشی زرشک و صادرات آن با برند دیگر کشورها را از دیگر معضلات عنوان کرد و گفت: لازم است برای فرآوری زرشک به توسعه صنایع تبدیلی و حمایت از آنها بیشتر توجه شود.

وی اظهار داشت: همچنین اگر به معرفی خواص پزشکی زرشک و محصولات متعدد آن توجه شود و محصولات فرآوری شده با توجه به ذائقه و سلیقه مردم تولید شود، می‌توان شاهد توسعه این بخش و ارزآوری بالایی در حوزه اقتصاد استان باشیم.

امیری به آفت زنگ زرشک هم اشاره کرد و افزود: آفت در این شهرستان مدیریت شده و در حدود ۵۰۰ هکتار مبارزه اجرایی شد که ۱۰۰ هکتار به‌صورت شیمیایی و ۴۰۰ هکتار مکانیکی و هرس‌بری انجام شده است.

وی گفت: کلاس‌های آموزشی و ترویجی در این زمینه برگزار می‌شود که همه کشاورزان هر سال در کنار هم این موارد را اجرایی کنند، چرا که اگر یک کشاورز این کار را انجام ندهد باعث افزایش و سرایت به دیگر مزارع می‌شود.

خراسان جنوبی رتبه اول سطح زیرکشت و تولید زرشک در ایران را دارد.

 

 

 

 

 

اجتماع دهه هشتادی‌ها در بیرجند

برگزاری اجتماع شور مسلمانی، نسل سلیمانی/۲-۳

اجتماع دهه هشتادی‌ها در بیرجند

اجتماع بزرگ دهه هشتادی‌ها با عنوان “شور مسلمانی، نسل سلیمانی” همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا اجتماع هزار نفری دهه هشتادی‌ها روز پنجشنبه در سالن فرهنگسرای شهر بیرجند برای ابراز همبستگی نوجوانان و ارادت به وطن و شهدا به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

در این همایش که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار و شهردار بیرجند، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان و فرهنگیان حضور داشتند، سرود “سلام فرمانده” نیز اجرا شد.

مدرس حوزه و دانشگاه در این اجتماع با بیان اینکه دهه هشتادی‌ها باید در مقابل مسیر دشمن حرکت کنند گفت: جوان رهرو مکتب شهید سلیمانی باید راه دشمن را بشناسد و در مقابل آن حرکت کند.

حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی افزود: دشمن به دنبال این است که علم و جوانان ما را بگیرد پس اگر برخلاف مسیر دشمن حرکت کنیم راه شهدا و سردار سلیمانی را ادامه داده‌ایم.

وی گفت: جوانی که می‌خواهد در مسیر سردار سلیمانی حرکت کند، باید مهربان باشد زیرا مهربانی از مهمترین آموزه‌های دینی و اسلامی است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

مبلغ دینی تصریح کرد: انسان اگر بخواهد به همه جا برسد باید نماز بخواند و نماز باید در آموزش و پرورش جدی گرفته شود.

وی افزود: اگر در مدرسه دانش‌آموزی تربیت کردیم که اقامه‌کننده نماز باشد قابل تحسین است اما اگر تارک نماز تربیت کردیم مشکلی است که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی گفت: انسان باید اهل تلاش و پشتکار باشد و امام علی (ع) در زمان حیات خود بیش از هزار ابداع انجام داده و متاسفانه سایر ادیان بیشتر از ما در مورد علم آن حضرت تحقیق می‌کنند و می‌دانند.

وی اخلاص را از مهمترین ویژگی‌های جوان نسل حاج قاسم برشمرد و اظهار داشت: سردار سلیمانی به خاطر خدا به این منزلت رسید پس رهرو او هم باید همواره اخلاص و کار برای خدا را در امور زندگی مورد توجه قرار دهد.

اجرای سرود، ورزش‌ زورخانه‌ای و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در محوطه فرهنگسرای شهر از دیگر برنامه‌های اجتماع دهه هشتادی‌ها در بیرجند بود.

 

 

 

 

شرط عجیب حسن یزدانی برای حضور در لیگ برتر/۷

 پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران، شروط عجیبی برای عقد قرارداد با تیم مازندرانی گذاشته است.

شرط عجیب حسن یزدانی برای حضور در لیگ برتر

لیگ برتر کشتی آزاد از ۲۲ مهرماه سال جاری با حضور ۸ تیم برگزار می‌شود. تیم‌های حاضر در این مسابقات برای انعقاد قرارداد با چهره‌های مطرح ملی‌پوش اقدام کرده و تاکنون با مدال‌آورانی از جمله کامران قاسمپور و رحمان عموزاد، طلایی‌های بلگراد، قرارداد بسته‌اند.

تا این لحظه محمدحسین محمدیان، رضا اطری و البته حسن یزدانی سرشناس‌ترین آزادکارانی هستند که هنوز تیم آینده خود را انتخاب نکرده‌اند. محمدیان با رتبه پنجم به کار خود در مسابقات جهانی صربستان پایان داد و اطری به مدال نقره بسنده کرد.

کامران قاسمپور که با پیروزی مقابل جی‌دن کاکس از عنوان قهرمانی خود در جهان دفاع کرد، با تیم «انبوه‌سازان هوتن» قراردادی ۸۰۰ میلیون تومانی بسته و شنیده می‌شود حسن یزدانی پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران نمی‌خواهد رقمی کمتر از رقیب پیشین خود در وزن ۸۶ کیلوگرم ببندد.

ظاهرا تیم «پتروپالایش پلیش تاکستان» پیشنهادی ۶۰۰ میلیون تومانی به دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و نقره ۲۰۲۲ جهان ارائه کرد، اما یزدانی و پدرش با این پیشنهاد مخالفت کردند.

اکنون گفته می‌شود رضا یزدانی قهرمان سابق دو دوره جهان و سرمربی کنونی تیم «صنایع مازندران» مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان را به حسن یزدانی پیشنهاد کرده و احتمالا این کشتی‌گیر بار دیگر شاگرد سرمربی سابق خود خواهد شد.

شنیده می شود حسن یزدانی همواره بالاترین رقم قرارداد لیگ را در سال‌های گذشته دریافت کرده و حالا از رضا یزدانی خواسته با همت مسلمی مربی او نیز برای حضور در تیم صنایع مازندران قرارداد ببندند!

همچنین حسن یزدانی اوایل هفته با حضور در سازمان لیگ، قرارداد خود را به صورت ثبت خواهد کرد. نکته عجیب‌تر اینکه گفته می‌شود قرارداد یزدانی برای حضور در دو مسابقه آخر خواهد بود و در مرحله مقدماتی به میدان نخواهد رفت، بدین ترتیب او برای انجام تنها ۲ مسابقه مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان و به عبارتی برای هر ۶ دقیقه ۴۰۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد!

پیش‌تر شایعاتی مبنی بر جلوگیری فدراسیون کشتی از انعقاد قرارداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر با حسن یزدانی به دلیل دلخوری از مصاحبه پدرش مطرح شد، اما به نظر می‌رسد تعلل این کشتی‌گیر تنها به دلیل مسائل مالی بوده است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*