ورزشی/ ایران نایب قهرمان فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲

ایران نایب قهرمان فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲

تیم ملی ایران با قبول شکست برابر ژاپن بر سکوی نایب قهرمانی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ایستاد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، دو تیم ایران و ژاپن در دیدار پایانی شانزدهمین دوره رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا امشب (۱۶ مهر ماه) در کویت رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با برتری ۳ به ۲ ژاپن به پایان رسید.

در این بازی سعید احمدعباسی (۱۵) و علیرضا جوان (۳۹) برای ایران گلزنی کردند و ژاپن توسط «شیمیزو» (۱۶)، آرتور اولیویرا (۲۷) و سعید احمدعباسی (گل به خودی؛ ۳۹) به گل رسید تا به چهارمین قهرمانی خود در آسیا دست یابد. به این ترتیب ایران که با ۱۲ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره کهن محسوب می‌شود، در تکرار این عنوان ناکام ماند.
در پایان مسابقات، مسلم اولادقباد ملی پوش ایران ‏‬به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.
حسین طیبی کاپیتان تیم ملی ایران هم با به ثمر رساندن ۱۰ گل به عنوان بهترین گلزن رقابت‌ها دست یافت. پس از طیبی، سعید احمدعباسی دیگر بازیکن ایران با هفت گل در رده دوم قرار گرفت.
طیبی در دوره گذشته و در سال ۲۰۱۸ هم با به ثمر رساندن ۱۴ گل، آقای گل این مسابقات شده بود. طیبی در سال ۲۰۱۴ هم با ۱۵ گل به این عنوان دست یافته بود.
در تمام ادوار مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، وحید شمسایی کاپیتان پیشین ایران و سرمربی کنونی تیم ملی، با هشت عنوان آقای گلی رکورددار است.

پایان کار نماینده ایران در جام باشگاه‌های زنان آسیا

نماینده هندبال ایران در جام باشگاه‌های زنان آسیا با کسب عنوان پنجمی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

پایان کار سپاهان در جام باشگاه‌های زنان آسیا تیم هندبال بانوان سپاهان که به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا حضور دارد در ششمین دیدار خود در این رویداد مقابل دوستیک قزاقستان به میدان رفت و با نتیجه ۴۰ بر ۳۲ تن به شکست داد.
نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲۰ بر ۱۷ به سود نماینده میزبان به اتمام رسیده بود.
فولاد مبارکه سپاهان در اولین دیدار خود برابر اِس کی سوگرگلیدرز کره‌جنوبی با نتیجه ۳۴-۲۲ شکست خورده بود و در دومین دیدار با نتیجه ۱۹-۲۱ مقابل القرین کویت به برتری دست یافت. نماینده بانوان ایران در جام باشگاه‌های هندبال آسیا در سومین دیدار خود مقابل تیم الاتائو آرولاری قزاقستان ۴۱ بر ۳۲ نتیجه را واگذار کرد و در چهارمین دیدار خود در این مسابقات مقابل تیم اُزبچکا ازبکستان ۳۰ بر ۳۵ تن به شکست داده بود. نماینده ایران در پنجمین دیدار خود مقابل تی اسپورت هند موفق به کسب پیروزی ۴۸ بر ۱۸ شده بودند.
به این ترتیب سپاهان اصفهان با کسب دو پیروزی و چهار شکست و ایستادن در جایگاه پنجم به کار خود در مسابقات جام باشگاه‌های هندبال زنان آسیا پایان داد.

صعود مقتدرانه نوجوانان فوتبال به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا

صعود مقتدرانه نوجوانان فوتبال به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا

تیم ملی نوجوانان کشورمان با پیروزی ۱۱ بر یک مقابل هنگ کنگ و کسب سومین پیروزی متوالی به‌عنوان صدرنشین به مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا صعود کرد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و هنگ کنگ در آخرین روز از مسابقات مقدماتی جام ملتهای زیر ١٧سال آسیا از ساعت ١٢:٣٠ روز یکشنبه به وقت تهران در بیشکک قرقیزستان به مصاف هم رفتند.

تیم نوجوانان کشورمان که در دو بازی قبلی تیم‌های لائوس را ۳ بر صفر و قرقیزستان را ۴ بر صفر شکست داده بود، در بازی امروز هم با نتیجه پرگل ۱۱ بر یک مقابل هنگ کنگ به برتری رسید.

رضا غندی‌پور (دقایق ۱۳ ، ۱۶ و ۶۴ ، ۹۰)، اسماعیل قلی‌زاده (دقیقه ۲۸، ۶۵ و ۸۸) ، کسری طاهری (دقایق ۴۰ ، ۵۱ و ۶۸) و محمد عسگری (دقیقه ۸۱) گلزنان ایران در این مسابقه بودند.

در پایان این دیدار رضا غندی‌پور به عنوان برترین بازیکن زمین معرفی شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان با کسب سومین پیروزی متوالی، ۹ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین به مرحله نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا صعود کرد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*