گفته می شود

گفته می شود رئیس جمهوری ایران در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا در آستانه سفر به نیویورک تاکید کرد، به خاطر پیمان شکنی آمریکایی‌ها، توافق بدون تضمین برای ما بی‌معناست. وی در پاسخ به سوالی راجع به هولوکاست و اینکه آیا به هولوکاست اعتقاد دارد یا نه، گفت: مسائل تاریخی باید توسط محققان و تاریخ شناسان مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد. یک نشانه‌هایی نیز وجود دارد که چنین اتفاقی (هولوکاست) افتاده که باید توسط محققان و مورخان دقیق بررسی شود.

 

 

گفته می شود یک منبع آگاه در روابط عمومی دفتر حجت‌الاسلام حسن روحانی، با تکذیب نامه رئیس‌جمهور سابق به آیت‌الله محقق داماد گفت: هدف از این تحرکات و عملیات‌ روانی پیش‌پا افتاده، انحراف افکار عمومی از واقعه‌ی دردناکی است که جان عزیز دختر ایران، مهسا (ژینا) امینی را گرفت و وطن را به سوگ نشاند.

 

 

گفته می شود ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد، این ستاد تاکید دارد برای رفع معضل بدحجابی باید مساله جرم بودن بدحجابی که نیاز به دستگیری و پرونده سازی و دادگاهی شدن دارد، برداشته شود و بر اساس طرح جامع عفاف و حجاب با نگاه تخلف با بدحجابی برخورد شود که حل مساله بدون هرگونه تنش اجتماعی کمک می‌کند.

 

 

گفته می شود بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار: نسبت هزینه خالص مسکن به هزینه‌های خانوار‌های شهری کل کشور در سال ۱۴۰۰ برابر ۳۷درصد بوده است. بیشترین نسبت مربوط به خانوار‌های شهری استان تهران با  ۴۹.۸درصد است و اصفهان با ۴۷ و فارس با ۳۹.۵درصد و البرز با ۳۸.۱درصد که بالاتر از متوسط کشوری هستند، در رده‌های ۲ تا ۴ قرار دارند.۳ استان کهگیلویه و بویراحمد با ۲۱.۵، چهارمحال و بختیاری با ۲۱.۲ و خراسان جنوبی با ۲۰.۲ درصد ۳ استان انتهایی این لیست هستند.

 

 

گفته می شود جمعی از دانشجویان در چند دانشگاه تهران، در اعتراض به ماجرای درگذشت مهسا امینی تجمع کردند و خواستار روشن شدن ابعاد این حادثه شدند. دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه تهران (دانشکده هنر)، دانشگاه شهید بهشتی، تربیت مدرس این دانشگاه نیز روز گذشته در این زمینه تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

 

 

 

گفته می شود غروب روز یکشنبه حدود ۵۰۰ تن از مردم سنندج با حضور در پیاده‌راه فردوسی در اعتراض به جان باختن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله اهل سقز تجمع کردند. خبرگزاری فارس در ادامه نوشت: «این راهپیمایی اعتراضی از محدوده پر ازدحام پیاده‌راه فردوسی آغاز و به میدان آزادی سنندج ختم شد. گفتگو با برخی معترضین نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها معتقدند مهسا امینی تحت شکنجه فوت کرده است. این افراد عمدتا یا توضیحات پلیس را نشنیده اند یا نسبت به آن قانع نشدند. در این تجمع برخی از افراد با سر دادن شعار‌هایی علیه مسئولین کشور تلاش می‌کردند تجمع را جهت دهی سیاسی کنند. این افراد شیشه‌های چند خودرو پارک‌شده را شکستند و چند سطل زباله را آتش زدند. با این حال مشخص بود که پلیس بنا دارد با تجمع کنندگان مدارا کند؛ اگرچه در چند مورد برای متفرق کردن جمعیت مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شد. برخی افراد توسط پلیس بازداشت شدند.»

 

 

 

گفته می شود اولین جلسه رسیدگی دیوان بین المللی دادگستری به پرونده “برخی اموال ایران علیه آمریکا” امروز در محل دیوان در کاخ صلح (لاهه هلند) برگزار شد

 

 

 

گفته می شود معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس با تاکید بر اینکه «گشت ارشاد باعث روگردانی مردم از حجاب شده است» از تدوین طرحی در بهارستان خبر داد که جلوی آزار‌های گشت ارشاد را می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*