گفته می شود

گفته می شود مجید افتخاری عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، با اشاره به اینکه متاسفانه این روز‌ها به جای برخورد با قاچاقچیان، شرایط را برای فعالیت آن‌ها مهیا هم کرده اند، گفته امروز فروش جنس قاچاق در روز روشن آن هم با تبلیغات فراوان در فضای مجازی انجام می‌شود که این موضوع نشان از بی تدبیری دارد. وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی قاچاقچیان سه یا چهار روزه جنس را به دست مصرف کننده می‌رسانند، افزود: بیشترین حجم قاچاق پوشاک از بنگلادش و استانبول انجام میشود؛ گویا ما به نوعی مستعمره ترکیه در خرید پوشاک آن‌ها شده ایم، نکته جالب اینجاست حجم قاچاق به صورت کولبری انجام نمی‌شود بلکه کامیونی و آن هم با رقم‌های بسیار کالا وارد کشور می‌شود.

 

 

گفته می شود روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده پهپادهای ایرانی فروخته‌ شده به روسیه، آسیب‌های جدی و خسارات قابل ‌توجه به نیروهای اوکراینی وارد کرده است.

 

 

گفته می شود «نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت روسیه پس از دیدار با مقام ارشد چین از توافق برای تقویت همکاری نظامی و «شراکت راهبردی» دو کشور خبر داد.

 

 

گفته می شود به رغم اذعان مقام‌های واشنگتن به شکست کارزار «فشار حداکثری»، مراودات نفتی چین و ایران، وزیر خارجه سابق آمریکا را عصبانی کرده و خواستار تشدید تحریم‌ها شده است.

 

 

گفته می شود حاجی بشیر نورزی، بزرگ‌ترین قاچاقچی مواد مخدر افغانستان، از زندان آمریکا آزاد و در فرودگاه کابل به مقامات طالبان تحویل داده شد.

 

 

 

 

گفته می شود محسن مهدیان، مدیرعامل موسسه همشهری گفته برخورد قهریه با ساختارشکنان بی‌حجاب باید قاطع و بی‌اعتنا به هیاهو باشد و مسیر حق یکطرفه و بی‌بازگشت است. گشت ارشاد یک ضرورت عقلانی است و باید خود را مجهز به یک جنگ رسانه‌ای و امنیتی کند

 

 

 

گفته می شود پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرمول محاسباتی دهک بندی خانوار‌ها برای دریافت یارانه کاملاً اشتباه است، گفته فرمول محاسبه دهک‌بندی‌ها باید بازنگری شود. شاخص‌های ارزیابی برای بررسی دهک‌ها باید بر اساس داده‌های واقعی باشد و نباید صرفاً مبنای درآمدی، ملاک عمل قرار گیرد.

 

 

 

گفته می شود حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت صنعت خودروسازی، گفته به دلیل سیاست‌های اشتباهی که در پیش گرفته شده، مردم از داشتن خودروی ایمن و ارزان محروم شدند. در واقع خودروسازان به بهانه تقویت و حمایت از خودروی ملی، ارتباط خود را با صنعت خودروسازی جهان از بین برده ایم و مردم به سختی و دشواری افتاده‌اند. وی برخی خودرو‌های داخلی را به ارابه‌های مرگ تشبیه کرد و افزود: بی‌کیفیتی خودرو‌های داخلی و ناایمن بودن آن‌ها که جان مردم را به مخاطره می‌اندازد، قابل توجیه و پذیرش نیست. وی با بیان اینکه تا زمانی که در صنعت خودروسازی رقابت ایجاد نشود، وضعیت این صنعت در کشور تغییر نمی‌کند،

 

 

 

 

گفته می شود معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس درخصوص موضوع مرگ مهسا امینی گفته «همه می‌دانیم که وقتی خلخال از پای زن یهودی کشیده شد، امام علی (ع) فرمودند: اگر مسلمانی از فرط غیرت بمیرد، رواست. حال ما که ادعای پیروی از حیدر کرار داریم، چنین برخورد‌هایی را چگونه می‌توان توجیه کرد. فارغ از اینکه این دختر ایران در چه شرایطی جان عزیز خود را از دست داده و آیا واقعا خدایی نکرده برخوردی خارج از اتفاقاتی که ذکر شده است، رخ داده باشد یا نه، خود گشت ارشاد و مراجعه به ساختمان منحوس خیابان وزرا، به فرزندان ما استرس زیادی را وارد می‌کند و برای دختری که هی چوقت تصوری از پاسگاه، کلانتری و دادگاه نداشته است، می‌تواند بار روانی بسیاری را ایجاد کند. تا کی باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟

 

 

 

گفته می شود سعید زیباکلام در بررسی ماجرای مهسا امینی به رئیسی هشدار داده است. ماجرای مرگ مهسا امینی به اینجا کشیده شده که رئیس جمهور، جناب آقای رئیسی، شخصا و بلاواسطه وارد شده به معاون امنیتی وزارت کشور دستور ویژۀ بررسی داده‌اند. همچنین، دادستانی تهران ورود کرده و دستور تشکیل ”کارگروه ویژه“ برای بررسی ابعاد پزشکی مرگ مهسا امینی داده است؛ و پلیس نیز بررسی ظاهرا مستقلی را هم شروع کرده. در این‌صورت، آیا وزارت کشور و نیز دادستانی صلاح نمی‌دانند با توجه به فضای ملتهب جاری و جو کم‌اعتمادی یا بی‌اعتمادی مطلق کنونی به بسیاری از نهاد‌های نظام، کارگروه مدنظر را با افزودن  چند تن از استادان دانشگاه، حقوق‌دانان و فعالان سیاسی معتمد و خوشنام تشکیل دهند تا گزارش نهایی ماجرا اقناع‌کنندگی و اعتبار لازم را حاصل کند؟ بنده از سر تجربه دوران پیش از گام اول انقلاب در سال ۱۳۵۷ توصیۀ مشفقانۀ تاکید می‌کنم که برخی از نمایندگان معتمد و مورد وثوقِ غیرحاکمیتی از صنوف مرتبط در کارگروه مزبور مشارکت جدّیِ غیرصوری یابند. واضح نیست که این قبیل بررسی‌های حاکمیتیِ صرف، هیچ اعتباری برای عموم مردم و اقناعشان نخواهد داشت. ”کل نفس بما کسبت رهینه“ (هر فردی در گرو مکتسبات خویش است)

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*