۱۲ عنوان برنامه سالروز ورود آزادگان در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

۱۲ عنوان برنامه سالروز ورود آزادگان در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: به منظور گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، ۱۲ عنوان برنامه محوری در ۱۱ شهرستان این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام محمدتقی عزیزی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: سرافرازی ایران قوی و قدرتمند در حوزه‌های مختلف امروز مرهون خون پاک و زحماتی است که شهدا، جانبازان و آزادگان در دوران انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و تا به امروز کشیدند.

وی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به جهاد تبیین باید رشادت، ایثار و جانفشانی آزادگان را برای نسل جدید بازگو کنیم و این ایثارگری‌ها ثبت شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی تصریح کرد: آزادگان در راه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی از خود گذشتگی کردند و این افتخاری برای نسل جوان است.

وی افزود: با همراهی که امروز بین ایران و عراق پیش آمده برخی از تصاویر و فیلم‌های مستند جنایات رژیم بعثی منتشر شده که زجر و زحمت مجاهدان اسلام را در دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد.

عزیزی گفت: سختی دوران اسارت به قدری بوده که هر قدمی برای این افراد برداریم باز هم در قبال خدمتی که این قشر برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، ناچیز است.

وی اضافه کرد: استان خراسان جنوبی دارای ۲۳۱ آزاده است که ۲ نفر شهید شده و ۱۱ نفر فوت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: آیین تجلیل از آزادگان، دیدار آزادگان با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری اردوی یک روزه خانوادگی آزادگان در مرکز استان و شهرستان‌ها، مسابقات ورزشی و کلاس‌های آموزشی، مراسم حرکت کاروان نمادین آزادگان و مرور خاطرات اسارت، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در سطح استان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی حضور جمعی از آزادگان در برنامه‌های صدا و سیما، حضور آزادگان در نماز جمعه، گرامیداشت مردمی سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، گردهمایی همسران و دختران آزادگان و دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، اهدای خون و دیدار با خانواده‌های آزادگان شهید و متوفی استان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

۲۶ مرداد در تقویم رسمی کشور روز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نامگذاری شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*