گفته می شود

گفته می شود توانگر، نماینده مجلس گفته متاسفانه طراحان طرح صیانت، حرمت حکم رهبری درخصوص فضای مجازی را نگه نداشتند. مقام معظم رهبری طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی، تعیین سیاست‌گذاری در فضای مجازی را به شورای عالی فضای مجازی تفویض کردند؛ صریحا در حکم تشکیل این شورا آمده که “وظیفه اصلی این تشکیلات، سیاستگذاری، مدیریت کلان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم و به‌هنگام و همچنین نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در این عرصه است.” لذا باید چارچوب هرگونه قانون‌گذاری در فضای مجازی، در شورای عالی فضای مجازی صورت گیرد که مورد بی‌توجهی طراحان طرح صیانت قرار گرفت و موجب شد یک متن پر از اشکال ارائه شود و مورد اعتراض عموم مردم و کسب و کارهای مجازی قرار گرفت.

 

 

 

گفته می شود معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از اتصال تمامی کارتخوان‌ها و درگاه‌های پرداخت اینترنتی فعال در شبکه پرداخت کشور به پرونده مالیاتی خبر داد.  مهران محرمیان گفته هم اکنون ۸ میلیون ابزار پرداخت در کشور فعال است که همگی به پرونده مالیاتی متصل هستند و سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم را برای رسیدگی به این پرونده‌ها انجام خواهد داد.

 

 

 

 

گفته می شود محمود شالویی، دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی به نمایندگی از وزیر، فرهنگ در تماس تلفنی با یلدا ابتهاج دختر زنده‌یاد امیر هوشنگ ابتهاج، ضمن ابلاغ پیام تسلیت دکتر اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایشان، از آمادگی این وزارتخانه برای هرگونه همکاری در انتقال پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج به ایران و تشییع این شاعر معاصر در وطن خبر داد. هوشنگ ابتهاج که در ۱۸ مردادماه درگذشت، از سال‌ها پیش در آلمان زندگی می‌کرد. او وصیت کرده بود که زیر درخت ارغوان، در خانه خودش واقع در شهر رشت به خاک سپرده شود.

 

 

گفته می شود وزیر خارجه اوکراین از کشورهای غربی بار دیگر خواست تا تمام مردم روسیه را به دلیل حمایت آن‌ها از دولت این کشور در جنگ با اوکراین تحریم کنند.

 

 

گفته می شود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دفتر دادستانی کل ایالت نیویورک احضار شد تا به سوالاتی درباره فعالیت‌های تجاری خانواده‌اش پاسخ دهد. ترامپ طی بیانیه‌ای در این‌باره گفت که در جریان حضورش در برابر دادستان کل ایالت نیویورک در تحقیقات مدنی در مورد فعالیت‌های تجاری خانواده‌اش، با استناد بحق قانون اساسی خود در برابر اتهامات تبهکاری، از پاسخ به سوالات خودداری کرد. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این بیانیه که تقریباً یک ساعت پس از ورود به دفتر دادستانی کل در منهتن منتشر شد، توضیح داد: «من از پاسخ دادن به سؤالات مربوط به حقوق و امتیازاتی که طبق قانون اساسی ایالات متحده برای هر شهروندی در نظر گرفته شده است خودداری کردم.» رئیس جمهور سابق آمریکا تا حدود شش ساعت پس از ورودش به دفتر دادستان کل نیویورک، این ساختمان را ترک نکرد که نشان می‌دهد او در بیشتر روز با سوالات و بازجویی روبه‌رو بوده است.

 

 

گفته می شود «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی بامداد پنجشنبه درباره انتشار ویروس «کووید-۱۹» در کشورش توسط دولت همسایه جنوبی هشدار داد. خانم کیم که دست راست «کیم جونگ اون» و معاون اداره تبلیغات و اطلاع رسانی کره شمالی محسوب می‌شود، ادعا کرد شیوع ویروس کرونا در این کشور توسط بروشورهای آلوده که توسط «دشمنان در کره جنوبی» ارسال شده بود، آغاز گردید. به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، وی با بیان اینکه اقدام تلافی‌جویانه شدیدی علیه «جنایات سئول» باید انجام شود، تهدید کرد که اگر مقامات کره جنوبی به انتشار ویروس‌ها در کره شمالی ادامه دهند، «ریشه‌کن» خواهند شد.

 

 

 

گفته می شود جهانگیری در مورد احیای برجام نوشته باید در شرایط دشوار کنونی، انگیزه‌ها و دغدغه‌ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد که موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم‌ها، موفقیت کشور قلمداد شود. آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم.

 

 

گفته می شود در حالی گزارش‌ها حاکی از کاهش ۵ درصدی ارزش معاملات ثبت شده در مجموع کارتخوان‌های فعال و دایر سراسر کشور حکایت دارد که تحلیلگران دلیل اصلی این موضوع را ترس فروشندگان از رقم‌های مالیاتی می‌دانند. قاسم نوده‌فراهانی، رییس اتاق اصناف در این باره گفت: کارتخوان‌ها به قوت خود باقی است. حالا اگر بعضی‌ها هم کارتخوان را کنار گذاشته باشند، بگویند آن کالایی که می‌خرند و برای آن‌ها از طریق کارخانه یا شرکت‌های عرضه‌کننده فاکتور صادر می‌شود، آن را چه می‌خواهند کنند.

 

 

گفته می شود برخی منابع از درگیری طالبان با مرزبانی فراجا در هنگ مرزی شهرستان تایباد خبر میدهد. ظاهرا نیرو‌های طالبان به خودروی گشتی گروهان مرزی هشتادان تایباد حمله کردند. گفته می‌شود یکی از سربازان وظیفه در این درگیری به شهادت رسیده و یک سرباز وظیفه دیگر زخمی شده است. ساعاتی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری دولت نوشت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در پی انتشار خبر‌هایی مبنی بر درگیری و تیراندازی در مرز تایباد در فضای مجازی اعلام کرد: هیچ گونه درگیری در این مرز روی نداده و چنین اخباری کذب است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*