گفته می شود

گفته می شود سخنگوی وزارت انرژی و آب حکومت طالبان به دنبال تأکید مقامات ایران بر لزوم پرداخت حقابه این کشور گفته حقابه ایران بر اساس توافقنامه هلمند پرداخت خواهد شد. اختر محمد نصرت در این باره اظهار داشت: مطابق با توافقنامۀ ۱۳۵۱ در حالت عادی ایران ۲۲ مترمکعب در یک ثانیه حقابه دارد و ما چهار مترمکعب نیز به دلیل حسن همجواری به این کشور پرداخت می‌کنیم و اگر خشکسالی باشد، به همان اندازه آب کمتری به سمت ایران جاری می‌شود. وی تأکید کرد که چگونگی پرداخت آب در سال‌های غیرنرمال نیز در توافقنامه میان دو کشور ذکر شده است.

 

 

گفته می شود احمد توکلی با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد و آن را خلاف عدالت و مطلوب اقشار خاصی از جامعه و بستر مفسده های دیگر برشمرد. در بخشی از این نامه آمده: آزمون سراسری یک بار در سال برگزار می شود و داوطلب به سوالات آزمون در یک روز پاسخ می‌دهد اما قرار است با این مصوبه، امتحانات نهایی برای هر پایه در ده روز برگزار شود و با توجه به “چند هزار نمره بیست” که در سوابق تحصیلی داوطلبان فعلی وجود دارد، حتی بیست و پنج صدم خطا در هر امتحانی به منزله عقب افتادن از چند هزار نفر و محرومیت در این رقابت سنگین است. یعنی دانش‌آموز در سال یک بار در کنکور شرکت می‌کند اما با این مصوبه قرار است سی بار در امتحان نهایی شرکت کند؛ امتحاناتی که دانش آموز در عمل ملزم به گرفتن نمره بیست در آنهاست. در نتیجه استرس یک روز کنکور در سال پایانی، به استرس ۹۰ روز امتحان نهایی و یک کنکور تبدیل می شود.

 

 

 

گفته می شود نماینده مجلس گفته آقای رئیسی! سرپرست وزارت کار درب را به روی خود بسته و پاسخگو نیست.
محمدیاری با بیان اینکه در زیر مجموعه‌های وزارتخانه از جمله، شستا، دخانیات و بهزیستی با مشکلات مواجهیم، اما کسی پاسخگو نیست، گفت: درخواست داریم شأن نظارتی مجلس حفظ شود.

 

 

گفته می شود چندی است، تصویر یک رای از یکی از محاکم استان گیلان در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ حکمی که برای یک هموطن زرتشتی و به جرم حمل ۱۳۵ لیتر مشروب دست‌ساز صادر شده است. کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودبار، با بررسی اوراق و محتویات پرونده،‌ این دادگاه بزه مذکور را متوجه متهم نمی‌داند، زیرا اولا حسب اوراق هویتی اخذ شده، متهم از اقلیت‌های دینی پذیرفته شده در اصل ۱۳ قانون اساسی (دین زرتشت) بوده و مطابق دین وی حرمتی برای نوشیدن مسکرات در نظر گرفته نشده است.

 

 

 

گفته می شود نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی از کلید خوردن استیضاح ضرغامی خبر داد. مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در فضای مجازی نوشته آقای رئیس جمهور عزیز و پرتحرک، ما برای کمک به شما و اینکه کارنامه بهتری در میراث_فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیدا کنید استیضاح وزیر محترم را به جریان انداختیم، حالا وزیرتان بیشتر دل به کار خواهد داد و مردم اخبار بیشتری از تحرک وزیر خواهند شنید؛ این یعنی قدرت تحرک آفرینی استیضاح!

 

 

 

گفته می شود در حالی که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده‌های بانکی باید ۱۸درصد باشد، به‌تازگی برخی بانک‌ها از جمله تعدادی از بانک‌های دولتی، اقدام به افزایش این نرخ و پرداخت سود ۲۰درصدی به سپرده‌های بانکی کرده‌اند.

 

 

 

گفته می شود علی جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نابسامانی بازار روغن موتور، گفته در جلسه‌‌ی کمیسیون صنایع و معادن با وزیر صنعت، معدن و تجارت که حدود دو ماه پیش برگزار شد، به موضوعاتی مانند نابسامانی بازار فولاد، سیمان، روغن موتور و… اشاره شد و نمایندگان خواستار ساماندهی این بازارها شدند.

 

 

 

گفته می شود در سال‌های اخیر، بحث استریت فود یا غذاهای خیابانی بسیار پر اهمیت شده و در هر کشور مناطقی وجود دارد که فروشندهگان غذاهای خیابانی کنار هم قرار دارند. درآمد ماهیانه این شغل برای فروشندگان محبوب به بالای ۲۰۰ میلیون در ماه می‌رسد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*