اخبار خراسان جنوبی/ رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف: بیمارستان خوسف امسال تکمیل می شود

مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی خبر داد؛
اجرای ۱۲ عنوان ویژه برنامه در خراسان جنوبی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان
حجت الاسلام عزیزی از برگزاری ۱۲ عنوان ویژه برنامه در خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«محمدتقی عزیزی» امروز (۲۴ مرداد) در نشست خبری اظهار کرد: ویژه برنامه بزرگداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در این استان برگزار می‌ شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌ جنوبی وی با اشاره به وجود ۲۳۱ آزاده سرافراز در استان، گفت: ۱۳ نفر از این آزادگان به دلیل بیماری و مجروحیت‌های به جا مانده از دوران جنگ آسمانی شدند.

 

وی به برنامه های پیش بینی شده به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره و تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از آزادگان، اهدای خون توسط آزادگان، عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا، تبلیغات محیطی در شهرستان ها، دیدار با خانواده آزادگان متوفی، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و حضور جمعی از آزادگان در برنامه های صدا و سیما از جمله این برنامه ها است.

 

حجت الاسلام عزیزی از برگزاری اردوهای یک روزه خانوادگی آزادگان استان و اجرای مسابقات ورزشی و کلاس های آموزشی خبر داد و افزود: مراسم حرکت کاروان نمادین آزادگان و مرور خاطرات اسارت در سطح شهر بیرجند ساعت ۱۷ بعدازظهر روز پنچ شنبه ۲۷ مردادماه برگزار می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌ جنوبی با اشاره به برگزاری برنامه گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی همزمان با جمعه ۲۸ مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در محل بوستان آزادگان بیرجند، بیان کرد: همچنین گردهمایی همسران و دختران آزادگان و دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری روز شنبه ۲۹ مردادماه در محل زینبیه آزادگان برگزار خواهد شد.

 

 

بهره مندی زوجین از خدمات نازایی و ناباروری بیمه سلامت تا ۳ دوره

زوجین تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات نازایی و ناباروری بیمه سلامت تا ۳ دوره بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،بهره مندی زوجین از خدمات نازایی و ناباروری بیمه سلامت تا ۳ دوره زوجین تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات نازایی و ناباروری بیمه سلامت تا ۳ دوره با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد، از تعرفه دولتی و عمومی غیر دولتی استفاده کنند.

اربابی افزود: همچنین برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی مادران باردار فاقد پوشش بیمه، تا پایان دوره‌ی شیردهی و همچنین کودکان آن‌ها تا پایان ۵ سالگی، بدون انجام ارزیابی وسع، با اعتبار یک ساله و بدون رعایت شرط خانوار، تحت پوشش بیمه رایگان قرار خواهند گرفت.

وی گفت: زوجین تا ۴۹ سال، و مادران باردار می‌توانند برای بهره مندی از خدمات بیمه سلامت، به دفاتر پیشخوان مراجعه و مستندات و اطلاعات خود را ارائه دهند.

همچنین تمامی افراد فاقد پوشش بیمه درمانی می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا از طریق سامانه خدمات شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir به صورت غیر حضوری برای بیمه کردن خود و اعضای خانواده شان اقدام کنند.

بیمه شدگان نیز برای آگاهی از آخرین وضعیت پوشش بیمه‌ای و پزشک خانواده خود می‌توانند از کد دستوری #۱۶۶۶* استفاده کنند و همچنین تلفن گویای ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و دریافت نظرات و پیشنهادات افراد است.

 

 

افتخارآفرینی کاراته کاهای فردوسی در رقابت‌های قهرمانی کشور

 

رقابت های کاراته قهرمانی کشور بیست و یکم مرداد ماه به میزبانی تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این دوره از مسابقات ۲۸۰ شرکت کننده از استان های کشور در دو بخش کاتا و کومیته با دیگر به رقابت پرداختند و تیم کاراته شهرستان فردوس به این دوره از مسابقات اعزام و با درخشش در این رقابت ها موفق به کسب ۱۰ مدال رنگارنگ و در مجموع با تیم خراسان جنوبی بر سکوی سوم کشور قرار گرفت.

در این دوره از مسابقات محمد مهدی اسدی مدال طلا ، مهیار رضایی، امیررضا صیفی و مصطفی ارجمند مدال نقره ، محمد عارف نویدی، محمد فاضل نویدی، سامان سردشتیان، امیرمحمد نعیمی، احسان شریفی و دانیال عرب مدال برنز را برای شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی به ارمغان آوردند.

گفتنی است، مهدی عرب مربیگری تیم کاراته شهرستان فردوس را در این رقابت ها بر عهده داشت.

وجود ۱۶ حکم قطعی معطل مانده ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی

وجود ۱۶ حکم قطعی معطل مانده ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی

بیرجند- مدیر امور اراضی خراسان جنوبی از وجود ۱۶ حکم قطعی معطل مانده در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز باقری بعد از ظهر یکشنبه در کار گروه پیشگیری و مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری غیرقانونی اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز، اظهار کرد: ۱۸ حکم قطعی معطل مانده از سال‌های گذشته در استان وجود داشت که با اجرای دو مورد آن، ۱۶ حکم هنوز اجرا نشده است.

وی ادامه داد: از ۱۶ حکم معطل مانده مورد نظر، پنج مورد آن مربوط به قاین، هشت مورد از طبس و سه مورد دیگر این احکام اجرا نشده مربوط به خوسف است.

باقری اضافه کرد: ۱۲۵ مورد پرونده هم در این خصوص در محاکم قضائی مفتوح است و پیشنهاد می‌شود ظرف دو ماه ۱۶ حکم معطل مانده در این زمینه با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط اجرا شوند.

مدیر امور اراضی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این زمینه بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور تفاهم نامه‌ای منعقد شده است تا از این طریق زمینه اجرای احکام مورد نظر فراهم شود.

به گفته وی تاکنون به دلایل مختلف زمینه اجرای احکام مورد نظر در شهرستان‌های استان فراهم نشده است.

افزایش ۳ برابری کشف سوخت قاچاق در خراسان جنوبی/۴

 

از ابتدای امسال کشف سوخت قاچاق در خراسان جنوبی نسبت به ۴ ماهه نخست پارسال بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در ۴ ماهه نخست امسال میزان کشف سوخت قاچاق در استان ۳۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

مردانی افزود: به دلیل اقدامات مقابله‌ای صورت گرفته در چند روز گذشته در نهبندان، مصرف سوخت در این منطقه ۴۰ هزار لیتر در روز کاهش یافته است.

مردانی بیان کرد: کاهش مصرف سوخت بعد از اقدامات مقابله‌ای با قاچاق سوخت به این معنا است که میزان سوخت کاهش یافته تا پیش از این قاچاق می‌شده است.

مدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی عنوان کرد: بارنامه ها، باربرگ‌ها و پیمایش‌های صوری در استان از جمله معضلات حوزه سوخت است که منجر به قاچاق می‌شود.

او گفت: یکی دیگر از معضلات دستکاری پلاک و تعویض آن‌ها است به طوری که امسال ۲۸ خودرو در استان به این دلیل توقیف شده اند.

مردانی اظهار کرد: کشف سوخت به معنای بالا بودن رقم قاچاق در استان نیست، زیرا همسایگی خراسان جنوبی با سیستان و بلوچستان و آوردن سوخت از سایر استان‌ها به خراسان جنوبی از دیگر دلایل کشف زیاد سوخت در این استان است.

مدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی چند نرخی بودن سوخت در استان را نیز از جمله دلایل قاچاق عنوان کرد.

 

 

 

 

حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در (سامانه سامد)

    
حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی (سامانه سامد)
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور در محل سامانه سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردمی دولت)، پاسخگوی سوالات و تماس های مردمی و جامعه هدف این مجموعه شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در راستای اجرای نظام نامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد و تبیین اهداف دولت و تحقق مصادیق حقوق شهروندی در محل سامانه سامد استانداری حضور یافت.

وی بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر استمرار تعامل مردم و دولت و پاسخگویی به درخواست ها و مشکلات هموطنان و ایجاد فرصتی یکسان برای همه اقشار جامعه برای ارتباط مستقیم تلفنی با مسئولین و مدیران دستگاه های اجرایی، به همراه جمعی از معاونین این اداره کل در سامانه سامد به سئوالات شهروندان و جامعه هدف پاسخ داد.

شایان ذکر است این سامانه برای تسهیل ارتباط دولت و ملت راه‌اندازی شده تا شرایط برای پیگیری مشکلات مردم در بخش‌های مختلف آسان‌تر شود.

 

 

با درخشش کاپیتان مهسا کدخدا بانوی والیبالیست خراسان جنوبی محقق شد

صعود تاریخی تیم والیبال بانوان ایرانی پس از ۵۶ سال/۷

صعود تاریخی تیم والیبال بانوان ایرانی پس از 56 سال

با درخشش کاپیتان مهسا کدخدا بانوی والیبالیست خراسان جنوبی، تیم والیبال بانوان ایرانی پس از ۵۶ سال صعود کرد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، تیم ملی والیبال بانوان ایران با حضور کاپیتان مهسا کدخدا در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی خوش درخشید و در دیدار نیمه‌نهایی موفق به شکست حریف خود شد تا طلسم ۵۶ ساله این تیم برای کسب مدال در مسابقات رسمی با صعود به دیدار نهایی این بازی‌ها شکسته شود.

برگزاری دوره مربیگری درجه سه تیر و کمان در بیرجند/۷

برگزاری دوره مربیگری درجه سه تیر و کمان در بیرجند
دوره مربیگری درجه سه تیرو کمان به میزبانی شهرستان بیرجند با حضور ۳۰ شرکت کننده از شهرستان های بیرجند، قاین، طبس، سرایان، خوسف، درمیان، زیرکوه و مشهد برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی در ادامه نیز دوره داوری درجه سه از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

درخشش کودکان بشرویه در مسابقه نقاشی اوورا کشور پرتغال/۲

دو نشان طلا یک نقره و سه دیپلم افتخار سهم کودکان استان در مسابقه نقاشی اوورا کشور پرتغال

شش کودک و نوجوان استان در بیست‌ودومین مسابقه بین‌المللی نقاشی اوورا کشور پرتغال، موفق به کسب جایزه شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری استان از درخشش ۶ عضو کودک و نوجوانان استان در بیست‌ودومین مسابقه بین‌المللی نقاشی اوورا کشور پرتغال خبر داد.

وی افزود: در این مسابقه که با موضوع «غروب خورشید» برگزار شد، از بین ۱۲۰ اثر تولید شده توسط کودکان ونوجوانان استان ۱۳ اثر انتخاب و به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده است که از این بین ۶ عضو کودک و نوجوانان کانون از شهرستان بشرویه موفق به کسب جایزه شدند.

بر همین اساس مرضیه شفیعی۱۵ ساله دیپلم افتخار و نشان طلا، نفیسه خدایی ۱۳ ساله از بشرویه دیپلم افتخار و نشان طلا، مینا فرشاد ۸ ساله دیپلم افتخار و نشان نقره، ابوالفضل برزگر، ۱۴ ساله، عسل طوافی ۸ ساله و امیرعلی شفیعی ۹ ساله هرسه موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.

گفتنی است بیست‌ودومین مسابقه بین‌المللی نقاشی اوورا کشور پرتغال در سال ۲۰۲۱، با تکنیک آزاد و ویژه گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال برگزار شد.

 

 

 

تشدید وزش باد در خراسان جنوبی/۲

وزش باد و گرد و خاک در خراسان جنوبی تشدید می شود.

 کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، وزش باد و گردو خاک پیش بینی می‌شود.
نخعی گفت: به تدریج تا پنج شنبه با تقویت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه، وزش باد و گرد و خاک تشدید و گسترش پیدا خواهد کرد، که موجب خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
وی افزود: در مرز شرقی نیز همچنان احتمال طوفان گردو خاک وجود دارد.
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی تغییرات دمایی تا چهارشنبه دمای هوا ۲ تا ۳ درجه کاهش و از شدت گرما کاسته خواهد شد.

بازگشت به تولید ۱۰ واحد تولیدی وصنعتی در خراسان جنوبی /۲-۳

 ۱۰ واحد تعطیل تولیدی وصنعتی خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس هیئت مدیره ومدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما استان گفت: این واحد‌ها با تغییر مالکیت و افزایش ظرفیت همان واحد ها فعال شده و به چرخه تولید بازگشتند.
وی افزود: واحدهای احیا شده جدید مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی در شهرستانهای قائنات با ۳ واحد، نهبندان ۳، فردوس ۲، بیرجند ۱ و طبس ۱ واحد است .

مهدی پارسا افزود: با راه‌اندازی این واحد‌ها حدود ۶۵ میلیارد تومان به چرخه تولید برگشت و زمینه اشتغال ۱۱۶ نفر فراهم شده است.

در یک سال گذشته ۳۴ واحد تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی احیا شدند .

 

 

 

 

 

خرید توافقی عناب برای اولین بار در سربیشه/۲

 

«محمدرضا زرگری» در گفتگو با شبستان  با اشاره به آغاز فصل برداشت عناب در این شهرستان گفت: با توجه به آب و هوای سرد شهرستان سربیشه، برداشت عناب تازه آغاز و تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه سطح زیر کشت عناب در این شهرستان را ۶۲۰ هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال ۹۵۰ تن عناب خشک به ارزش ۲۹۰ میلیارد ریال از سطح این باغات برداشت شود.

وی تعداد بهره برداران عناب را ۶۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: عدم شناخت کافی مردم از خواص غذایی و دارویی عناب، نبود صنایع بسته‌بندی عناب در خراسان جنوبی به عنوان قطب تولید عناب کشور، بازار فروش را با نوسان مواجه کرده است.

به گفته وی یکی از راهکارهای افزایش سرانه مصرف عناب، توسعه صنایع تبدیلی این محصول می باشد که در چند سال اخیر در زمینه فرآوری این محصول اقدامات خوبی شامل تولید حبه، دمنوش و … انجام شده است.

زرگری یادآور شد: امسال برای اولین بار بحث خرید توافقی و یک‌جا عناب تازه توسط اتحادیه تعاون روستایی شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

قول وزیر نیرو برای تامین اعتبارات خراسان جنوبی محقق شد/

قول وزیر نیرو برای تامین اعتبارات خراسان جنوبی محقق شد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از تحقق قول مساعد وزیر نیرو درخصوص اختصاص اعتبارات ویژه برای شتاب بخشیدن به برخی پروژه‌های حوزه آب و برق این استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده که به همراه مدیران صنعت آب و برق استان در دیدار استاندار خراسان جنوبی با وزیر نیرو در تهران حضور داشت، افزود: در این دیدار ضمن بحث و تبادل نظر درخصوص مسایل و مشکلات حوزه آب و برق استان، وعده مساعد وزیر نیرو در مورد اختصاص اعتباراتی ویژه برای شتاب بخشیدن به برخی از پروژه‌ها محقق شد.

وی بیان کرد: در این نشست درخصوص تکمیل طرح‌های تغذیه مصنوعی “بندان”، “گزیک” و “آهنگران” مقرر شد با دستور ویژه وزیر نیرو از محل اعتبارات متمرکز در اختیار این وزارتخانه، حداکثر مساعدت برای تامین اعتبار به میزان ۶۰ میلیارد تومان صورت گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تامین زیرساخت‌های آب و برق طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: در این نشست برای تامین این زیرساخت‌ها مقرر شد اعتبارات لازم اختصاص یابد تا همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، زیرساخت‌های آب، فاضلاب و برق این سایت‌ها هم اجرایی شود.

وی افزود: بنا به قول مساعد وزیر نیرو، از محل باقیمانده اعتبار سال گذشته شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع برق خراسان جنوبی، در ماه جاری مبلغی در اختیار استان قرار می‌گیرد و در سال جاری نیز توجه ویژه‌ای برای اجرای این زیرساخت‌ها در تخصیص اعتبارات به خراسان جنوبی خواهد شد.

عباس‌زاده برق‌رسانی به سایت صنوف آلاینده شهر بیرجند را از دیگر مشکلات مطرح شده در این نشست ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است که دستور لازم برای تخصیص این حجم از اعتبار هم توسط وزیر داده شد تا از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شود و روند برق‌رسانی به سایت سرعت گیرد.

وی با اشاره به طرح احداث نیروگاه بادی در منطقه درح سربیشه اظهار داشت: در این نشست قول مساعد برای پیگیری‌ اصلاح تعرفه خرید برق این نیروگاه هم داده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی طرح آبرسانی از منطقه مختاران به شهر بیرجند را که در سفر رئیس جمهور برای تخصیص اعتبارات مورد توجه ویژه قرار گرفت را هم از موارد مطرح شده در جلسه عنوان کرد و افزود: درخصوص تکمیل این طرح مقرر شد پیرو اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، اعتبارات لازم از طریق وزارت نفت تامین و توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرایی شود.

وی بیان کرد: برای تکمیل طرح مذکور مقرر شد جلسه‌ای در اسرع وقت با قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار برگزار شود تا اقدامات لازم برای انعقاد قرارداد صورت پذیرد.

عباس‌زاده گفت: درخصوص تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح برق‌رسانی به روستای نایبند طبس هم مقرر شد اعتبارات لازم تخصیص یابد تا هرچه سریعتر این طرح اجرایی شود.

 

 

 

پایان موقت حواشی یک هیئت ورزشی در خراسان جنوبی

رئیس هیئت بدمینتون خراسان جنوبی معرفی شد/۷

پس از ابطال مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت بدمینتون خراسان جنوبی، یکه‌خان سرپرستی این هیئت را برعهده گرفت.

به گزارش فارس ، بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت بدمینتون خراسان جنوبی به ریاست محمد حسین خسروی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، فریبا مددی نایب رئیس فدراسیون، سیده اعظم اسلامی معاون توسعه امور ورزش، چهکندی‌نژاد مدیر گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل برگزار شد.

در این مجمع ۲۸ نفر با ترکیب روسای هیأت‌های بدمینتون شهرستانهای خراسان‌جنوبی، نماینده‌های داوران، مربیان، ورزشکاران، باشگاه‌داران، ورزش دانشگاهی، دانشجویی، ورزش بسیج، کارگری و دانش‌آموزی برای‌ انتخاب سکاندار این هیأت‌ حضور داشتند.

علیرضا ثانی رئیس سابق هیأت بدمینتون خراسان‌جنوبی و رضا باقری‌نژاد به‌عنوان نامزد ریاست هیأت به برای جلب نظر و آرای اعضای مجمع برنامه‌های راهبردی و رویکردهای عملکردی خود را تبین کردند.

رضا باقری‌نژاد از مجموع ۲۸ رأی مأخوذه مجمع انتخاب رئیس هیأت بدمینتون خراسان‌جنوبی، با کسب ۱۸ رای برای مدت چهار سال سکاندار این هیأت شد و علیرضا ثانی که از سال ۹۳ سکان این هیأت را برعهده داشت نیز ۹ رأی مجمع را به خود اختصاص داد و از زحمات و خدمات او تجلیل شد.

همچنین از سوی مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت بدمینتون خراسان جنوبی صنم رضایی به عنوان نایب رئیس بانوان، سید محمد رضا سرفرازی بعنوان خزانه‌دار، امین چهاردهی کارشناس خبره، مهدیه رزاقی و سید عبدالرضا رضوی نیز به عنوان عضو هیأت رئیسه و سمیه مهرور نیز بعنوان بازرس هیأت انتخاب شدند.

  اما چندی قبل خبرهایی مبنی بر اینکه مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت‌ بدمینتون خراسان جنوبی مورد تایید وزارت ورزش و جوانان قرار نگرفته و صدور حکم ابلاغ مسئولیت منتخب این مجمع از سوی فدراسیون‌ مروبوطه دچار مشکل شده است.

متاسفانه شایع ابطال مجمع عمومی  انتخاب رئیس هیأت‌ بدمینتون خراسان‌جنوبی به حقیقت پیوست و یکی از کارمندان اداره کل ورزش و جوانان استان بعنوان سرپرست هیأت‌ بدمینتون به فدراسیون معرفی شد.

با حکم محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون کشورمان در عطف نامه اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، محمدیاسر یکه‌خان به مدت ۴ ماه بعنوان سرپرست هیأت بدمینتون استان حکم مسؤولیت گرفت تا ضمن انجام امورات‌ اداری و برنامه‌های اجرایی  زمینه برگزاری مجمع عمومی انتخاب رئیس هیأت بدمینتون خراسان‌جنوبی را فراهم نماید.

برای برگزاری مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت بدمینتون خراسان جنوبی باید آگهی ثبت‌نام ریاست هیات استان در یکی از جراید و روزنامه‌های محلی منتشر گردد و پس‌ از طی مراحل قانونی و تایید نامزدها، دوباره این مجمع برگزار و سکاندار چهارساله‌ این رشته ورزشی انتخاب شود.

یکه‌خان دانشجوی دکترای‌ مدیریت ورزشی و نویسنده کتب ورزشی است که پیش از این سرپرستی هیات سوارکاری خراسان‌جنوبی و ریاست ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های زیرکوه و درمیان را برعهده داشته و در نظر دارد با بهره‌گیری از توانمندی‌ و ظرفیت‌ گروه‌ها و طیف‌های فعال در بدمینتون  و هماهنگی اداره‌کل و فدراسیون گام‌های بلندی را در شکوفایی استعدادهای بالقوه و ارتقای‌ جایگاه این رشته ورزشی بردارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتصاب روسای کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد هفته دولت در خراسان جنوبی

انتصاب روسای کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد هفته دولت در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی طی احکامی جداگانه، روسای کمیته‌های چهارده‌گانه ستاد بزرگداشت هفته دولت در این استان را منصوب کرد و برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های این هفته با رویکرد تبیین خدمات و تشریح دستاودهای دولت مردمی را خواستار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جواد قناعت ضمن تعیین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به عنوان دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در این استان، احکام انتصاب روسای کمیته‌ها را نیز صادر کرد.

براساس احکام صادر شده مدیرکل دفتر فنی استانداری به عنوان مسئول کمیته هماهنگی افتتاح طرح‌ها و پروژه‌ها، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری به عنوان مسئول کمیته شهرستان‌ها، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری به عنوان مسئول کمیته روستاها و مدیرکل حراست استانداری به عنوان مسئول کمیته حراست و امنیت منصوب شدند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری به عنوان مسئول کمیته فرهنگی، اجتماعی و برگزاری مراسم و برنامه‌ها، مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری به عنوان مسئول کمیته تولید محتوا، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به عنوان مسئول کمیته بانوان و مدیرکل بازرسی و نظارت بر عملکرد استانداری نیز به عنوان مسئول کمیته نظارت و ارزیابی، تعیین شدند.

استاندار احکام مدیرکل اداری و مالی استانداری به عنوان مسئول کمیته پشتیبانی و امور اداری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری به عنوان مسئول کمیته ویژه جشنواره شهید رجایی، مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری به عنوان مسئول کمیته اقتصادی و تحقق شعار سال و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان هم به عنوان مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی صادر کرد.

همچنین مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان مسئول کمیته مردمی و مسئول بسیج سازندگی استان به عنوان مسئول کمیته فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی منصوب شدند.

 

 

 

طرح تحول زمین‌شناسی خراسان جنوبی در ۱۵ هزار کیلومتر مربع اجرا شد/۳-۷

طرح تحول زمین‌شناسی خراسان جنوبی در ۱۵ هزار کیلومتر مربع اجرا شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: طرح “تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی” در ۱۵ هزار کیلومتر مربع از پهنه استان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان اجرا شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست بررسی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان افزود: این طرح در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان و خوسف اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح ظرفیت معدنی خوبی در خراسان جنوبی شناسایی شده است گفت: داده‌های این طرح در هفته دولت سال جاری رونمایی می‌شود و برای مراحل بعدی در اکتشاف معدنی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف دخایر معدنی در خراسان جنوبی در برنامه ‌زمان‌بندی خودش اجرا شد که یک رکودشکنی در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های معدنی، مزیت برتر خراسان جنوبی برای توسعه است افزود: همت بالای وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین‌شناسی  و اکتشافات معدنی کشور درخصوص کشف این منابع خدادادی قابل تقدیر است.

عباس‌زاده تاکید کرد: باید این پروژه تکمیل و ظرفیت‌های معدنی را به مرحله بهره‌برداری برسانیم چراکه مزیت معدنی با قابلیت اقتصادی بالا در کشور شناخته شود.

وی پایه سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی را استفاده از ظرفیت‌های معدن دانست و گفت: اجرای این طرح برای خراسان جنوبی امیدبخش است و انجام این کار بزرگ قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نیاز است روند اجرای این طرح بزرگ در استان مستندسازی شود تا در حافظه تاریخی صنعت و معدن خراسان جنوبی به یادگار بماند.

وی با بیان اینکه مراحل بعدی اجرای طرح نیز باید با قوت دنبال شود تا ظرفیت‌های معدنی استان به مرحله بهره‌برداری و شکوفایی برسد گفت: باید در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه معدن استان بیش از گذشته توجه شود و دولت سیزدهم در این خصوص پای کار است.

عباس‌زاده ادامه داد: ما در خراسان جنوبی به عنوان یک استان برخوردار معدنی آمادگی لازم را برای همکاری در راستای توسعه بخش معدن و سرمایه‌گذاری داریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان جنوبی در دیگر زمینه‌ها گفت: براساس برداشت‌های اولیه از ثبت زمینی داده‌های هواشناسی در بیابان لوت در منطقه خراسان جنوبی دمای ۷۳ درجه به ثبت رسیده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با ثبت این درجه دما به دنبال آن هستیم که با پیگیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان‌های بین المللی، گرمترین نقطه زمین را در محدوده سرزمینی خراسان جنوبی به ثبت برسانیم تا از این ظرفیت جهانی بیشترین استفاده را در حوزه گردشگری استان داشته باشیم.

نشست ارائه گزارش و بررسی آخرین وضعیت طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان سازمان زمین‌شناسی کشور و ایمیدرو در بیرجند برگزار شد.

براساس توافق‌نامه سه‌جانبه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای اجرای تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در کشور، خراسان جنوبی به عنوان نخستین استان کشور برای اجرای این طرح برگزیده شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که ۲۵ مهر سال گذشته به صورت ویدئوکنفرانسی در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح حضور داشت، گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی ذخایر بسیار مناسبی در بخش معدن دارد، این پروژه تکمیل‌کننده اطلاعات پایه زمین‌شناسی خواهد بود و به ما کمک می‌کند برنامه جدیدی را برای سرمایه‌گذاری در این استان پیش ببریم.

سید رضا فاطمی امین افزود: طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در راستای برنامه آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت است که منشا تحولات خوبی خواهد بود.

با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش معدن خراسان جنوبی، اجرای طرح تحول در بخش زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی، نقطه عطفی برای گسترش فعالیت‌های معدنی در این استان پهناور است.

 

 

 

همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران؛

۱۳ شهریور به عنوان مبدا گروه‌های جهادی معرفی می‌شود

۱۳ شهریور به عنوان مبدا گروه‌های جهادی معرفی می‌شود

فرماندار فردوس گفت: این افتخار نصیب خراسان جنوبی و شهرستان فردوس شده که روز ۱۳ شهریور به عنوان مبدا گروه‌های جهادی در کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی روشن روز یکشنبه در همایش مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی افزود: سیزدهم شهریور سال ۱۳۴۷ و بعد از حادثه تلخ زلزله ۷ ریشتری فردوس که ۲۰ هزار جانباخته به همراه داشت، مقام معظم رهبری به همراه گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد منطقه شدند و در قالب یک گروه جهادی به خدمت‌رسانی پرداختند.

وی اظهار داشت: زلزله و شرایط بوجود آمده باعث شد رهبر معظم انقلاب به همراه جمعی از روحانیون ۱۳ شهریور آن سال وارد فردوس شوند و کار جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله‌زده منطقه آغاز کنند که به مدت یک ماه در حال ارائه خدمات بودند.

فرماندار فردوس گفت: این اقدام در حالی انجام شد که هنوز فضای انقلاب اسلامی در کشور شکل نگرفته شود و مقام معظم رهبری در سن ۲۹ سالگی محور جریان خدمات ماندگاری شدند، آن هم در شرایطی که مردم مورد بی‌توجهی دولت وقت قرار گرفته بودند و تنها کمکی که به آنها شده بود، ۱۰۰ گرم شکر بود.

وی افزود: حرکت جهادی که مقام معظم رهبری و همراهان ایشان در آن سال انجام دادند، امروز در قالب اردوهای جهادی خود را در سراسر کشور نشان می‌دهد که به همین منظور اجلاسیه ملی جهادگران ۱۳ شهریور امسال در فردوس با حضور میهمانان کشوری برگزار می‌شود و در این همایش الگو، روش و مدیریت کار جهادی با محوریت مقام معظم رهبری، تبیین خواهد شد.

روشن با اشاره به اینکه اجلاسیه ملی است و اولین بار در کشور برگزار می‌شود گفت: با تشکیل ۱۲ کمیته تخصصی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران، تعیین مبدا و تاریخ‌سازی برای گروه‌های جهادی است که سند افتخاری برای شهرستان و استان خواهد بود و پیگیری‌ها برای ثبت ۱۳ شهریور در تقویم مناسبت‌های کشور به عنوان روز ملی اردوهای جهادی صورت گرفته که امیدواریم محقق شود.

فرماندار فردوس بیان کرد: با آغاز به کار اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس ۶۰۰‌ نفر از نخبگان جهادی سراسر کشور به همراه گروه‌های جهادی وارد منطقه می‌شوند که یک هم‌اندیشی و هم‌افزایی برای نظام‌مند شدن فعالیت‌های جهادی در کشور شکل خواهد گرفت.

وی افزود: برنامه‌های اجلاسیه از اول شهریور آغاز می‌شود و گروه‌های جهادی برای کارهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی وارد منطقه خواهند شد که برکات فراوانی برای استان به دنبال خواهد داشت.

روشن گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی را نیز در شهرستان فردوس خواهیم داشت که مطالبات چندین ساله مردم بوده است و در حوزه بهداشت و درمان، مدارس و راه روستایی آغاز عملیات اجرایی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه در تراز ملی برگزار می‌شود اظهار داشت: برای برجسته کردن این فعالیت بزرگ نیاز به همت رسانه‌ای در قالب جهاد تبیین است که امیدواریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری محقق شود.

فرماندار فردوس افزود: با توجه به برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس طبق پیگیری‌های صورت گرفته شاهد انعقاد قرارداد ملی با حضور نهادهای حمایتی در استان خواهیم بود و این قرارداد دستاوردهای قابل توجهی در زمینه محرومیت‌زدایی برای سراسر استان خواهد داشت.

وی برگزاری یادواره شهدای پایگاه‌ امدادی روحانیت، گرامیداشت افرادی که از جمع نیروهای امدادی سال ۴۷ مرحوم یا شهید شده‌اند، برپایی مسابقات فرهنگی توسط دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و رونمایی از کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب را از برنامه‌های این اجلاسیه ذکر کرد.

روشن گفت: این کار بزرگ که به برکت دولت سیزدهم و با نگاه زیبای استان انجام خواهد شد، نیاز به انعکاس گسترده دارد و همراهی و هم‌افزایی همه حوزه‌ها به‌ویژه روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

 

 

 

 

 

مراسم شب هفتم شهادت امام حسین(ع) در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد

مراسم شب هفتم شهادت امام حسین(ع) در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد + تصویر

به همت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، مراسم شب هفتم شهادت امام حسین(ع) با حضور جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی وافی در جلسه شب هفتم شهادت امام حسین(ع) که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد به جوانان توصیه کرد: از تجربه‌ها در مقابل آسیب‌ها و تهدیدات بهره گیرند و به عنوان یک راه نجات به تجربه‌های تاریخی و شخصی بنگرند.

وی با اشاره به مشکلات و آسیب‌هایی که جامعه را درگیر کرده اظهار داشت: اگر گوشی برای شنیدن باشد تجربیات دیگر راه نجات انسان خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه و رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در ادامه به لزوم بازخوانی وقایع عاشورا اشاره کرد و گفت: برپایی مجلس عزا در ایام محرم چند خاصیت دارد که یکی از آنها گشودن چشم انسان به وقایع تاریخی است.

وی با بیان اینکه حقایق تاریخی از محل همین روضه‌ها روشن می‌شود ادامه داد: مجالس روضه محرم محفل انسان‌سازی است و از این رو دعوت جوانان به چنین محافلی ارزشمند است.

وی با اشاره به تحولات روحی که انسان از برگزاری محافل عزای اهل بیت(ع) کسب می‌کند عنوان کرد: اصل جریان روضه امام حسین(ع)، توسل و گریه بر مصایب کربلا است که دشمن هم برای از بین بردن این اصل مهم سرمایه‌گذاری‌های کلانی می‌کند تا به ویژه جوانان را از دستگاه انسان‌سازی امام حسین(ع) دور کند.

وافی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی کانون‌های جهاد تبیین هستند ادامه داد: متاثر شدن انسان از یادآوری مصایب کربلا موجب جلا دادن روح شده و این در مسیر انسان سازی بسیار ارزشمند است.

 

 

 

 

دستاورد یکساله دولت؛ احیای ۳۳ واحد تولیدی خراسان جنوبی

دستاورد یکساله دولت؛ احیای ۳۳ واحد تولیدی خراسان جنوبی

احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم برای بازگرداندن سرمایه‌های راکد به چرخه اقتصادی کشور است و در یک سال گذشته ۳۳ واحد تولیدی و صنعتی استان خراسان جنوبی احیا شدند.

به گزارش ایرنا، برخی واحدهای تولیدی و کارگاهی در سال‌های گذشته به دلایل متعدد از جمله شرایط اقتصادی کشور، مدیریت نادرست واحد، کمبود نقدینگی یا سرمایه در گردش، تغییر ذائقه بازار فروش و در مجموع نبود ثبات شاخص‌های کلان اقتصادی دچار چالش یا تعطیلی شدند.

با توجه به اینکه ایجاد اشتغال از اولویت‌های اساسی کشور بوده، یکی از سریع‌ترین مسیرها برای اشتغالزایی در مناطق مختلف کمک به بنگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل برای راه‌اندازی مجدد از طریق تامین سرمایه در گردش، رفع موانع همچنین اعطای تسهیلات بانکی است.

دولت سیزدهم که دغدغه رفع مشکلات اقتصادی را داشته از زمان شروع به کار، پایش و فعال‌سازی واحدهای تعطیل یا نیمه‌تعطیل را در اولویت قرار داده، به طوری که بازدید از این گونه واحدها یکی از برنامه‌های ثابت رئیس جمهور در اغلب سفرهای استانی بوده است.

خراسان جنوبی نیز با دارا بودن ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی، هرچند از یک نگاه منطقه کشاورزی شناخته می‌شود اما بیش از ۵۲۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در این استان صادر شده که زمینه اشتغال حدود ۱۳ هزار نفر را فراهم کرده است.

عمده فعالیت‌های صنعتی در این استان شامل تولید انواع تایر، لوله‌های پلی اتیلن و پی وی سی، سیمان، کاشی، سرامیک، صنایع شوینده و پاک‌کننده، چینی بهداشتی، اکسید منیزیم، شمس منیزیم، صنایع سنگ، صنایع نساجی، عایق‌های رطوبتی، خوراک دام و طیور، کنسانتره زغال‌سنگ و تولید کک از زغال، صنعت چاپ و بسته‌بندی است.

در زمینه شناسایی ظرفیت‌های تولید در کشور، استان خراسان جنوبی با تولید سالانه بیش از ۲.۵ میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ رتبه اول، تولید سالانه ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع کاشی و سرامیک رتبه دوم و با تولید بالغ بر ۳۱ هزار تن انواع لاستیک خودرو رتبه چهارم کشور را دارد.

بنا بر اعلام اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در حال حاضر از ۵۲۷ پروانه بهره‌برداری، ۲۵ درصد واحدها تعطیل و راکد است، ۴۰ درصد زیر ظرفیت و نیمه‌فعال بوده و ۳۵ درصد فعال و یا بالای ۶۰ درصد ظرفیت مشغول به تولید هستند.

بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان جنوبی به منظور پایش وضعیت آنها از برنامه‌های مدیریت عالی استان بوده که نتایج خوبی نیز در تحقق اهداف مدنظر دولت برای رونق تولید داشته است.

از جمله استاندار خراسان جنوبی تیر امسال در بازدید از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی بیرجند گفت: برنامه در دستور کار مجموعه مدیران استان است که از واحدهای راکد یا واحدهایی که با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، سرکشی کنیم و جلساتی برگزار می‌شود تا حداکثر ظرفیت آنها به کار گرفته شود و بتوانیم واحدهای راکد را نیز فعال کنیم.

دستاورد یکساله دولت؛ احیای ۳۳ واحد تولیدی خراسان جنوبی

جواد قناعت که شماری از مدیران استان وی را همراهی می‌کردند افزود: عمده مشکلات شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استان، موضوعات بانکی است اگرچه مشکلات دیگری هم وجود دارد و بانک‌ها نیز یکسری دستورالعمل‌ها و محدودیت‌هایی دارند.

وی با بیان اینکه قوانین حاکم بر نظام بانکی محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند گفت: در عین حال باید در این شرایط خاص دست فعالان اقتصادی را گرفت لذا هدف از این بازدیدها حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی است که بخشی از مشکلات آنها را حل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی عمده مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را “سرمایه در گردش” عنوان کرد و گفت که باید بتوانیم با ارایه راهکارهایی نقدینگی مورد نیاز این واحدها را تامین کنیم تا از مرحله خاص فعلی عبور کنند.

وی اظهار داشت: جلساتی قبل و بعد از این بازدیدها برگزار می‌شود که امید است منجر به رفع موانع شده و واحدهای تولیدی موفق به اخذ تسهیلات مورد نیاز شوند.

احیا با حل مشکلات بانکی و تغییر کاربری

شرکت تولیدی صنعتی سپهر خاوران (روغن‌کشی) یکی از این واحدهاست که اخیرا به چرخه تولید بازگشته و در حال حاضر فعال است.

مدیرعامل این شرکت گفت: سال ۱۳۸۸ یک واحد صنعتی با محوریت صنایع فلزی افتتاح کردیم که به‌واسطه تحریم‌ها و مشکلاتی که بعد از آن رخ داد، تعطیل شد.

آرش وحیدنیا افزود: بعد از پیگیری‌های متعدد تصمیم به تغییر کاربری گرفتیم و با تلاش مجدد و حل مشکلات بانکی مجموعه را احیا کرده و در حال حاضر روغن‌گیری از کنجد و کلزا و دانه‌های روغنی را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: در این واحد تولیدی که دستگاه‌ها به‌صورت اتوماتیک و سه شیفت فعالیت می‌کنند، اقدامات لازم برای صادرات محصولات را نیز انجام داده‌ایم ولی به دلیل مشکلات جذب سرمایه در گردش هنوز این اقدام عملی نشده است.

این تولیدکننده با بیان اینکه دستگاه‌ها اجاره به شرط تملیک خریداری شده است اظهار داشت: با راه‌اندازی دستگاه‌های جدید به‌زودی ظرفیت پنج تن ورودی دانه‌های روغنی به بیش از ۱۰ تن خواهد رسید.

وی گفت: میزان سرمایه‌گذاری ما به قیمت روز ۱۴ میلیارد تومان بوده است همچنین مجوز بسته‌بندی انواع روغن‌های گیاهی تحت برند را نیز گرفته‌ایم.

وحیدنیا با اشاره به اینکه تامین نقدینگی یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های این مجموعه است افزود: مجموعه ما یک بار زمین خورده است ولی فعل «توانستن» را صرف کردیم و دوباره شروع به فعالیت کردیم.

نماینده هیات مدیره کارخانه برش انواع سنگ گرانیتی در نهبندان نیز یکی از سرمایه‌گذاران جدید در واحدهای تعطیل استان است که سال قبل این واحد را خریداری کرد.

علیرضا اکبریان گفت: این واحد در گذشته توسط سرمایه‌گذار دیگری اداره می‌شد که از سال ۱۳۹۷ به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد و الان با حداکثر ظرفیت مشغول به فعالیت هستیم.

وی افزود: برای خریداری و تعمیر این واحد ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و زمینه اشتغال ۱۱ نفر به‌صورت مستقیم فراهم شده است.

این سرمایه‌گذار با اشاره به کمبود نیروی کار ماهر در شهرستان نهبندان بیان کرد: مسوولان برخی مقررات را باید در منطقه تسهیل کنند زیرا برای اینکه شهر نهبندان صنعتی شود نیاز به تلاش مضاعف دارد.

بازگشت به تولید ۳۳ واحد تولیدی در یک سال

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به خبرنگار ایرنا گفت: در کمتر از یک سال‌ اخیر اقدامات خوبی برای فعال‌سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان انجام شد که منجر به بازگشت ۳۳ واحد تعطیل به چرخه تولید شده است.

حامد حسن‌نژاد افزود: ۲۴ واحد سال قبل و ۹ واحد در چهار ماه نخست امسال احیا شده است و این واحدها با تغییر نوع تولید، تغییر مالکیت یا افزایش ظرفیت همان واحد فعال شده و به چرخه تولید بازگشتند.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی این واحدها حدود ۷۰ میلیارد تومان به چرخه تولید برگشت و ۴۶۰ نفر جدید نیز مشغول به کار شدند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: برای راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل از سال گذشته تاکنون ۶۶ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۳۳۹ مصوبه برگزار شده است.

وی گفت: با برگزاری این جلسات سعی کردیم واحدهای تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم و طرح‌های نیمه تعطیل را نیز به ظرفیت کامل تولید برسانیم.

واحدهای تولیدی چرا تعطیل شدند؟

حسن‌نژاد افزود: عمده دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی استان شامل مشکل مدیریتی، تامین مالی سرمایه در گردش و بازار فروش بوده است البته برخی واحدها توسط بانک‌ها تملک شده بودند که با همکاری و مشارکت بانک‌های استان به چرخه تولید بازگشتند.

وی عنوان کرد: دور بودن از مراکز عمده مصرف کشور سبب افزایش هزینه‌های حمل و نقل می‌شود که این مساله به برخی فعالیت‌های صنعتی استان ضربه زده و منجر به تعطیلی واحد یا فعالیت زیر ظرفیت شده است.

حسن‌‎نژاد گفت: از سال گذشته سعی کرده‌ایم واحدهایی که قابلیت مصرف در داخل استان را دارند، شناسایی کنیم و محصولات این واحدها توسط دستگاه‌های دولتی یا از طریق بازاریابی خریداری شود ضمن اینکه از ورود محصولات با کیفیت مشابه یا رقابتی به استان نیز جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته تسهیلاتی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و رونق تولید به واحدهای تولیدی اختصاص یافت افزود: در مجموع ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از این محل تخصیص پیدا کرد که عمده آن سرمایه در گردش بوده است.

دستاورد یکساله دولت؛ احیای ۳۳ واحد تولیدی خراسان جنوبی

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر نیز برای واحدهای متقاضی راه‌اندازی مجدد و استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: برای بازگشت واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل استان به چرخه تولید، دستگاه‌های اداری مربوطه از جمله امور مالیاتی، کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، تامین اجتماعی و سایر ادارات به معنای واقعی پای کار هستند و با همکاری این دستگاه‌ها می‌توانیم مشکل واحدهای تولیدی را حل کنیم و آنها را به چرخه تولید بازگردانیم.

آمادگی برای تامین سرمایه در گردش

حسن‌نژاد اظهار داشت: برای تامین سرمایه واحدهای تولیدی می‌توانیم از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه یا رونق تولید استفاده کنیم و سرمایه در گردش مورد نیاز واحد متقاضی تامین شود.

وی افزود: از طرفی برای تغییر خط تولید یا بازسازی و نوسازی تجهیزات کارگاه، سرمایه ثابت در اختیار واحد قرار می‌دهیم تا به چرخه تولید بازگردند.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سال گذشته (مهر۱۴۰۰) سهم استان از محل بند الف تبصره ۱۸ به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان، سرمایه در گردش ۲۵۰ میلیارد تومان و سرمایه ثابت ۱۰۰ میلیارد تومان بود که امیدواریم امسال بیشتر از این میزان را جذب کنیم.

وی عنوان کرد: تاکنون جزو استان‌های برتر در زمینه جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ معرفی شده‌ایم و سال گذشته دو برابر سهمیه استان را جذب کردیم، امسال نیز با چهار بانک عامل آینده، ملت، توسعه تعاون و صنعت و معدن ۱.۵ تا ۲ برابر تسهیلات را جذب خواهیم کرد.

حسن‌نژاد گفت: از سال گذشته تاکنون استاندار خراسان جنوبی و تیم اقتصادی این مجموعه بازدیدهای دوره‌‍‌ای از واحدهای تولیدی را در دستور کار داشته‌اند همچنین جلساتی در مرکز با حضور استاندار برگزار شده تا مشکل واحدهای تولیدی عمده از مرکز پیگیری شود.

وی افزود: بدون شک این بازدیدها و جلسات کمک بزرگی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان کرده است زیرا دستگاه‌های مربوطه مشکلات واحد را به‌صورت میدانی بررسی کردند و برای رفع مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

اختصاص هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان برای احیای واحدهای نیمه‌تمام

همچنین مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اوایل مرداد امسال از اختصاص هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای احیای واحدهای نیمه‌تمام این استان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور خبر داد.

مجتبی شریعتی‌فر گفت: در سفر رئیس جمهور به استان (۱۹ شهریور سال گذشته) ۲ مصوبه در حوزه اقتصادی داشتیم که براساس یکی از آنها هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان برای احیای واحدهای نیمه‌تمام اختصاص یافته است.

به گفته وی در مجموع سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶۸۳ واحد تولیدی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: با این تسهیلات برای پنج هزار و ۴۰۰ نفر تثبیت اشتغال و برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد می‌شود، سال گذشته هم حدود ۳۸۰ میلیارد تومان در این زمینه پرداختی داشتیم.

وی گفت: بخش عمده این تسهیلات سال ۱۴۰۱ در چند طرح بزرگ توسعه کویر تایر، پنج طرح فرآوری معدنی و طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی همچنین در زمینه اجرای طرح‌های تکمیلی سه مجتمع گردشگری سرمایه‌گذاری می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، سال گذشته ۶۴ پرونده و امسال نیز تاکنون ۵۰ پرونده بررسی شده است.

وی گفت: بر مبنای ارزیابی وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری، خراسان جنوبی به لحاظ واحدهای غیرفعال که با حمایت این کارگروه فعال شده‌اند با ۱۰۸ واحد بعد از اصفهان در رتبه دوم کشور است که ۸۰ درصد این کار هم از بهمن سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: از ظرفیت تسهیلات تکلیفی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه هم تاکنون ۴۹۹ طرح به میزان ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و ۲۷۰ میلیارد تومان در بانک‌های عامل برای پرداخت به ۲ هزار و ۳۱۴ واحد مصوب شده است.

رئیس جمهور ۱۹ شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی به خراسان جنوبی سفر کرد که رهاورد این سفر برای استان بیش از ۱۰۰ نوع مصوبه بوده و مبلغ ۱۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای سه سال (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) اختصاص یافته است.

 

 

 

 

فرماندار ویژه طبس اعلام کرد؛
افتتاح و کلنگ زنی ۹۵ پروژه طی هفته دولت

رحیمی با بیان اینکه طی هفته دولت امسال ۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۸۳ میلیارد تومان در طبس افتتاح و کلنگ زنی می شود، گفت:طی هفت ماه گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرستان طبس در سرفصل های مختلف اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «علی اکبر رحیمی» امروز (۲۴ مرداد) در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت هفته دولت در شهرستان طبس اظهار داشت: دولتی موفق است که کارگزارانی همسو با اندیشه ها و اهداف دولت داشته باشد که این مسائل در بسیاری موارد انجام و در مواردی همچنان منتظر تعیین تکلیف است.

فرماندار ویژه طبس گفت: یکی از مسائلی که در گذشته باعث ایجاد جو روانی در بین مردم شده بود، گره زدن وضعیت موجود کشور به نتیجه مذاکرات است که البته تحریم ها به ما نشان داد اتکا به توان داخلی می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور باشند.

وی با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرستان طبس در سرفصل های مختلف اختصاص یافته است، افزود: در سرفصل های عمرانی، پرداخت بدهی و پیش پرداخت بدهی پیمانکاران راهسازی، گازکشی روستاها، انتقال آب به دهستان منتظریه، تزریق اعتبار به پروژه مسکن ملی در شهرستان، انتقال آب دیهوک به دهستان کویر، اختصاص قیر به شهرستان طبس بخش کوچکی از این موارد است.

رحیمی با اشاره به برنامه های هفته دولت سال جاری در طبس گفت: امسال تعداد ۹۵ پروژه به ارزش کلی ۵۸۳ میلیارد تومان پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی خواهیم داشت که از این مبلغ  ۳۲۰ میلیارد تومان پروژه روستایی و پروژه های شهری ۲۶۲ میلیارد تومان در سطح شهرستان طبس هستند.

فرماندار ویژه شهرستان طبس ادامه داد: بهره برداری از ۲۵ کیلیومتر باند دوم محور طبس به یزد تا خرداد ماه سال آتی، آغاز احداث ۱۷ کیلیومتر باند دوم محور طبس به جوخواه، دو بانده سازی از محور طبس به بشرویه از جمله اقدامات در دست اجرای دولت است و هدف گذاری ما این است که بحث ۵۰ کیلیومتر ورودی های شهر طبس دوبانده سازی در سال های آتی محقق شود.

وی در پایان گفت: در راستای پاسخگویی مستقیم به مردم در هفته دولت در یکی از نمازهای جمعه با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای پاسخگویی بدون واسطه به مسائل و مشکلات مردم برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف:
بیمارستان خوسف امسال تکمیل می شود/۲

احمدی گفت: ساختمان بیمارستان ۳۲ تختوابی شهرستان خوسف با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی بنا به قول مساعد پیمانکار تا پایان امسال تکمیل می شود.

«جمیله احمدی» در گفتگو با شبستان در خوسف، اظهار کرد: ساختمان بیمارستان ۳۲ تختوابی شهرستان خوسف بنا به قول مساعد پیمانکار تا پایان امسال تکمیل می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف با بیان اینکه بازدیدی با همراهی معاونت توسعه و دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی، مهندسین ناظر پروژه و پیمانکار از روند تکمیلی بیمارستان خوسف انجام شد، تصریح کرد: در این بازدید پیمانکار قول تکمیل بیمارستان خوسف را داده است.

احمدی در ادامه از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۷ درصدی بیمارستان خوسف خبر داد و افزود: سرعت تکمیل بیمارستان خوسف بالا است و در مرحله تاسیسات است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان خوسف در نظر گرفته شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوسف با بیان اینکه برای تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان خوسف در وزارتخانه تصمیم گیری خواهد شد، گفت: معمولا به خاطر نیرو بیمارستان ها تعطیل نیست و وزارتخانه تا تکمیل چارت همکاری خواهد کرد.

احمدی گفت: با حضور نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف برای تجهیز بیمارستان خوسف رایزنی هایی انجام شده و بنا بر قول مساعد دانشگاه علوم پزشکی، در این خصوص مشکلی وجود نخواهد داشت و وزارتخانه تجهیزات مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

گفتنی است کلنگ احداث تنها بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان خوسف سال ۹۲ بر زمین زده شده، این پروژه درمانی که جزو پروژه های مهر ماندگار به حساب می آید اولین و مهمترین خواسته مردم پیرترین شهرستان استان خراسان جنوبی است.

انتقاد فرماندار نهبندان از آمار متناقض مدارس کانکسی/۲

ایروانی با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان، از آمار متناقض مدارس کانکسی در نهبندان گلایه کرد.

به گزارش شبستان، «ابوالفضل ایروانی» در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش و دومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان نهبندان اظهار کرد: ساختار رفتاری در شوراها و کارگروه ها باید منظم شود.

 

سرپرست فرمانداری نهبندان تصریح کرد: بازشسته ها به شدت انتقاد دارند که چرا از ظرفیت و توانمندی آنها استفاده نمی شود یکی از مصوبات جلسه این است که هیئت اندیشه ورز بازنشسته، نخبه و مدیر تشکیل شود تا به شورای آموزش و پرورش مشورت بدهد، چراکه بازنشسته ها سرمایه هایی هستند که می توانند برای شورا راهکار ارائه دهند.

ایروانی با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان، گفت: رهاشدگی آموزش در مدارس و دانشگاه ها را شاهدیم.این مهم باید واکاوی شود، تقاضا می شود اداره کل آموزش و پرورش با همکاری هیئت اندیشه ورز و بازنشسته، کار مطالعاتی در این خصوص انجام دهند.

وی با اشاره به آمار متناقض مدارس کانکسی در نهبندان گفت: آمار تعداد مدارس کانکسی و آمار دانش آموزان مقاطع مختلف در سال تحصیلی جدید باید دقیق ارائه شود، تا مشکلات رفع شود.

سرپرست فرمانداری نهبندان تقاضاکرد تا مصوبات شورای آموزش و پرورش توسط شخص خاصی پیگیری شود. همچنین مقالات حوزه تحول آموزش و پرورش لازم است.

ایروانی گفت: همه دستگاه ها عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند و باید در این خصوص همکاری کنند.

در این جلسه در خصوص مدارس کانکسی، فعالیت های طرح جبران افت تحصیلی و تعمیق و تثبیت یادگیری در ایام تابستان و شناسایی موانع، جذب و آموزش افراد بی سواد و کم سواد جامعه هدف اعضای شورای پشتیبانی بحث و تبادل نظر شد.

 

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

مرکز توسعه فناوری زرشک و عناب در خراسان جنوبی تأسیس می شود/۲-۳

مرکز توسعه فناوری زرشک و عناب در خراسان جنوبی تأسیس می شود

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبات معاون وزیر جهاد کشاورزی، مرکز ترویج و توسعه فناوری زرشک و عناب در خراسان جنوبی تأسیس می شود.

مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سفر معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاون سازمان و رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی در خراسان جنوبی نتایج و مصوبات بسیار خوبی داشت که نیازمند اطلاع رسانی به مردم و جامعه هدف است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در جلسه ۱۹ مردادماه که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و نمایندگان مردم خراسان جنوبی در دفتر استاندار برگزار شد، مصوبات متعددی در راستای بهبود وضعیت کشاورزی استان به تصویب رسید.

جعفری ادامه‌داد: صدور مجوز ایجاد بانک ژنتیک گیاهان دارویی ویژه خراسان‌جنوبی یکی از مصوبات این سفر بود که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی مجدد دوره‌های پودمانی و دانشگاهی بر پایه رشته‌های تحصیلی با موضوع محصولات مزیت دار و اولویت‌های کشاورزی خراسان جنوبی از دیگر تصمیمات گرفته شده در این سفر بود، افزود: همچنین تصمیم گرفته شد که مرکز ترویج و توسعه فناوری زرشک و عناب تأسیس و راه اندازی شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از مصوبات مهم این سفر تکمیل و تجهیز و راه اندازی دو هنرستان شبانه روزی کشاورزی از نظر تأمین نیرو، تجهیز زیر ساخت‌های آموزشی و خوابگاهی است.

جعفری اظهار کرد: در جلسه معاون وزیر کشاورزی با نمایندگان مردم خراسان جنوبی مصوب شد دبیرخانه دائمی جشنواره زرشک، عناب و زعفران در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه تخصیص اعتبار برای جشنواره ملی زرشک از دیگر مصوبات سفر بود، بیان کرد: راه اندازی ایستگاه شتر و ایجاد قطب تحقیقات شتر در کنار استان سیستان و بلوچستان و کمک به اخذ مجوز سه مرکز خدمات جهاد کشاورزی در استان نیز در این سفر به تصویب رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: کمک به تأمین نیروی ایستگاه بز کرکی سربیشه هم در این سفر مورد موافقت قرار گرفت.

کمک ۳ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات/۲-۳

مردم خراسان جنوبی از ابتدای سال تاکنون ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عتبات عالیات کمک کردند .

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: مردم این استان کمک بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیاتاز ابتدای سال تاکنون ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به عتبات عالیات کمک کردند.

موسی جوینده افزود: این میزان کمک مردمی برای ساخت صحن حضرت زینب، ترفیع سازی گنبد امام حسین و ساخت صحن امام  محمدباقر در کاظمین هزینه می‌شود.

وی گفت: سرانه جمع آوری نذورات به ازای هر نفر در خراسان جنوبی ۷ هزار ۵۰۰ است.

سال گذشته در این مدت، مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات ۳ میلیارد تومان کمک کردند.

 

 

 

راه یابی دو تعاونی خراسان جنوبی به بخش ملی جشنواره تعاونی‌های برتر/۲-۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از راه یابی دو تعاونی استان به بخش ملی رقابت‌های هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خبر داد.

راه یابی دو تعاونی خراسان جنوبی به بخش ملی جشنواره تعاونی‌های برتربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع ۱۰۱۷ اتحادیه و تعاونی فعال استان، ۷۹۵ اتحادیه و تعاونی که واجد شرایط شرکت در جشنواره ملی تعاونی های برتر بوده اند، گفت: از این تعداد ۲۲۵ تعاونی با تکمیل پرسشنامه در این جشنواره شرکت کردند.

اشرفی گفت: از این تعداد، ۱۲ تعاونی موفق به کسب امتیازات استانی شده و دو تعاونی هم امتیازات لازم برای حضور در بخش ملی رقابت‌های تعاونی‌های برتر را به دست آوردند.

وی گفت: جشنواره در ۱۲گرایش (کشاورزی، معدنی، خدمات ، مسکن ، فرش دستبافت ، تامین نیاز تولید کنندگان و تامین نیاز مصرف کنندگان ، حمل و نقل ، تولیدی توزیعی ، تامین نیاز صنفی و صنعتی و اتحادیه ها ) برگزار می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه این جشنواره را در ۲ مرحله استانی و ملیبرگزار می شود، گفت: هفدهمین جشنواره تعاون‌های برتر همدان در هفته تعاون (هفتم شهریور تا ۱۳ شهریور) برگزار می‌شود.

ایجاد و توسعه تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی را تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در اشتغال و رونق تولید عنوان و افزود : جشنواره تعاونی‌های برتر، هر ساله با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و معرفی توانمندی‌های بخش تعاون به جامعه، تشویق و ترغیب فعالیت‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی و معرفی الگو‌های عملی موفق تعاونی جهت بهره گیری از سایر تعاونگران برگزار می‌شود.

 

 

 

خراسان جنوبی همچنان بدون فوتی کرونایی/۲-۳

در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت کرونایی ثبت نشد و تعداد جان باختگان کرونا در استان همان هزار و ۴۷۷ نفر است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۴۴۹ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۲۱۹ بیمار جدید شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۸۷ مورد از بیرجند، ۱۱ مورد از بشرویه، ۱۰ مورد از خوسف، ۸ مورد از درمیان، ۶ مورد از زیرکوه، ۱۷ مورد از سرایان، ۱۱ مورد از سربیشه، ۳۱ مورد از طبس، ۱۰ مورد از فردوس، ۲۲ مورد از قائنات و ۶ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر ۶۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۲ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: ۱۰ مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۱ نفر نامساعد است.

 

 

 

 

افتخارآفرینی کاراته کا‌های فردوسی در رقابت‌های قهرمانی کشور/۷

تیم کاراته شهرستان فردوس در رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور بر سکوی سوم قرار گرفت.

افتخارآفرینی کاراته کا‌های فردوسی در رقابت‌های قهرمانی کشوررقابت‌های کاراته قهرمانی کشور بیست و یکم مرداد ماه به میزبانی تربت حیدریه برگزار شد و  ۲۸۰ شرکت کننده از استان‌های کشور در دو بخش کاتا و کومیته با یکدیگر رقابت کردند.

در این رقابت ها تیم کاراته شهرستان فردوس با کسب ۱۰ مدال رنگارنگ و در مجموع با تیم خراسان جنوبی بر سکوی سوم کشور قرار گرفت.

در این دوره از مسابقات محمد مهدی اسدی مدال طلا، مهیار رضایی، امیررضا صیفی و مصطفی ارجمند مدال نقره و محمد عارف نویدی، محمد فاضل نویدی، سامان سردشتیان، امیرمحمد نعیمی، احسان شریفی و دانیال عرب مدال برنز را برای استان به ارمغان آوردند.

 

 

 

 

 

 

 

صعود کوهنوردان طبسی به مرتفع ترین قله ترکیه/۷

کوهنوردان طبسی به بام ترکیه، به قله آرارات صعود کردند.

صعود کوهنوردان طبسی به مرتفع ترین قله ترکیهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس ورزش و جوانان شهرستان طبس از صعود کوهنوردان طبسی به قله آرارات ترکیه خبر داد.
پناهی گفت: این گروه ۲۶ نفره متشکل از ۹ خانم و ۱۷ آقا، قله‌ی ۵۱۳۷ متری آرارات ترکیه را در ۲۰ ساعت پیمودند.
وی افزود: مبینا حدادیان با ۱۵ سال سن، کم سن‌ترین عضو این گروه است.
کوهنوردان در این صعود دوشب اقامت در بیس کمپ یک به ارتفاع ۳۲۰۰ ودر بیس کمپ ۲ ارتفاع ۴۲۰۰ داشتند.

 

 

 

 

 

شناسایی ۲۰۱ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از شناسایی ۲۰۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از شناسایی ۲۰۱ مورد تغییرشناسایی ۲۰۱ تغییر کاربری در اراضی کشاورزی خراسان جنوبی کاربری در اراضی کشاورزی استان در ۴  ماه ابتدای سال خبر داد.

جعفری افزود : همکاران ما در ۴ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ با انجام ۵۹۱ مأموریت موفق به شناسایی ۲۰۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان شدند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد در پنج مورد قلع و قمع مستحدثات انجام شده است، گفت: باید به شدت با موضوع تغییر کاربری و متخلفان در این زمینه برخورد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود : تنها پنج درصد تغییر کاربری‌های انجام شده در استان، در اراضی کشاورزی است و با برخوردی که با متخلفین انجام شده است، نگذاشته‌ایم تخلف در این خصوص به رویه تبدیل شود.

جعفری افزود : بیشتر باغ‌های موجود در خراسان جنوبی زیر هزار متر است و اراضی ییلاقی استان نسبت به اراضی کشاورزی دو درصد است.

 

 

 

 

چاه آب‌های ژرف با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی حفر می‌شود/۳

 

چاه آب‌های ژرف با مبلغ اعتباری حدود 70 میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی حفر می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با همکاری ایمیدرو و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، چاه آب‌های ژرف در استان با مبلغ اعتباری حدود ۷۰ میلیارد تومان حفر می‌شود.

به گزارش تسنیم علیرضا عباس‌زاده  به دیدار استاندار و مدیران صنعت آب و برق خراسان جنوبی با محرابیان، وزیر نیرو اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری ایمیدرو و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، چاه آب ژرف در یکی از شهرستان‌های استان که ظرفیت و پتانسیل لازم را داشته باشد، حفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این چاه ژرف با مبلغ اعتباری حدود ۷۰ میلیارد تومان حفر می‌شود تصریح کرد: در این نشست برای سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح، مشکل برقرسانی و تأمین اعتبار حفر این چاه مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم ارائه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی  خاطرنشان کرد: در زمینه برق‌رسانی به سایت حفر چاه ژرف با دستور وزیر نیرو مقرر شد که خط اختصاصی نیروگاه زغال سنگ پرورده طبس تحویل شرکت توزیع برق استان شود تا  برق‌رسانی از محل  خط مذکور به محل حفر چاه انجام شود.

عباس‌زاده اظهار داشت: در زمینه تکمیل طرح‌های تغذیه مصنوعی”بندان”، “گزیک” و “آهنگران” مقرر شد با دستور ویژه وزیر نیرو از محل اعتبارات متمرکز در اختیار این وزارتخانه، حداکثر مساعدت جهت تأمین اعتبار به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان صورت گیرد.

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های آب و برق طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی نیز گفت: در این نشست برای تأمین این زیرساخت‌ها مقرر شد اعتبارات لازم اختصاص یابد تا همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، زیرساخت‌های آب، فاضلاب و برق این سایت‌ها هم اجرایی شود.

عباس‌زاده افزود: بنا به قول مساعد وزیر نیرو، از محل باقیمانده اعتبار سال گذشته شرکت‌های آب و فاضلاب و برق خراسان جنوبی، در ماه جاری مبلغی در اختیار استان قرارمی گیرد و در سال جاری نیز توجه ویژه‌ای برای اجرای این زیرساخت‌ها در تخصیص اعتبارات به خراسان جنوبی خواهد شد.

وی برق‌رسانی به سایت صنوف آلاینده شهر بیرجند را از دیگر مشکلات مطرح شده ذکر و بیان کرد: اجرای این طرح نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است که دستور لازم برای تخصیص این حجم از اعتبار هم توسط وزیر داده شد تا از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شود و روند برق‌رسانی به سایت سرعت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به طرح احداث نیروگاه بادی در منطقه درح سربیشه نیز گفت: در این نشست قول مساعد برای پیگیری‌ اصلاح تعرفه خرید برق این نیروگاه هم داده شد.

عباس‌زاده طرح آبرسانی از منطقه مختاران به شهر بیرجند را که در سفر رئیس جمهور در بحث تخصیص اعتبارات مورد توجه ویژه قرار گرفته را هم از موارد مطرح شده در جلسه عنوان کرد و گفت: در زمینه تکمیل این طرح مقرر شده پیرو اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی، اعتبارات لازم از طریق وزارت نفت تأمین و توسط نیروگاه خاتم الانبیاء اجرایی شود.

به گفته وی، برای تکمیل طرح مذکور مقرر شد جلسه‌ای در اسرع وقت با قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار برگزار شود تا اقدامات لازم برای انعقاد قرارداد انجام شود.

عباس‌زاده ادامه داد: در زمینه تخصیص اعتبار برای تکمیل طرح برق‌رسانی به روستای نایبند طبس هم مقرر شده اعتبارات لازم تخصیص یابد تا هر چه سریع‌تر این طرح اجرایی شود.

کشف مواد مخدر از سقف کامیون افغانستانی در دوغارون/۴

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران از کشف ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر شیشه که به صورت ماهرانه‌ای در سقف کابین راننده کامیون جاساز شده بود، خبر داد.

 کشف مواد مخدر از سقف کامیون افغانستانی در دوغارون به گزارش ایرنا، فریده زبیدی در این باره گفت: ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر یکشنبه، کارکنان گمرک «دوغارون» خراسان رضوی پس از مشکوک شدن به یک دستگاه کامیون تانکر افغانستانی و هدایت آن به واحد ایکس ری و اسکن و بررسی‌های فنی و کارشناسی متوجه وجود بسته‌هایی در جداره سقف کامیون افغان می‌شوند.

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران افزود: پس از بررسی‌های فیزیکی و برش نقاط مورد نظر، تعداد یکصد بسته به وزن تقریبی صد کیلوگرم مواد مخدر شیشه کشف شد.

زبیدی ادامه داد: همکاران ما در گمرک ضمن تلاش برای تسهیل تجارت، اعمال حاکمیت قانون را دنبال می کنند و در برابر قاچاق کالا و تراتزیت مواد مخدر از کشورمان مجاهدانه مانند سدی محکم ایستاده اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر کشف این محموله، طی چهار ماهه امسال، مقدار ۱۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در بازرسی‌های بدنی وجاسازی‌های حرفه ای در جوف کالاهای مسافر نیز در گمرک دوغارون کشف وضبط شده است.

 

 

 

 

حبس و ترک ایران مجازات سارقان خانه

 مرد افغانستانی که با همدستی دو همولایتی اش به اتهام سرقت از یک خانه در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شده بودند به حبس و طرد از کشور محکوم شدند.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اوایل سال گذشته با گزارش سرقت از خانه‌ای در یکی از محله‌های غرب تهران آغاز شد. پس از حضور مأموران در محل ۷ سارق که سه نفر از آنها افغانستانی بودند در صحنه جرم بازداشت شدند.
در ادامه تحقیقات صاحبخانه به مأموران گفت: با چند نفر از دوستانمان در خانه نشسته بودیم که ناگهان ۷ نفر با سلاح سرد وارد خانه‌مان شدند و قصد سرقت داشتند که ما هم بلافاصله پلیس را در جریان قرار دادیم و در حالی که سارقان قصد داشتند از محل متواری شوند پلیس آنها را غافلگیر و دستگیر کرد.
پس از تکمیل تحقیقات، کیفرخواست پرونده با اتهام سرقت مسلحانه و ورود غیرقانونی به خاک ایران برای سه تبعه بیگانه صادر و پرونده به دادگاه کیفری ارسال شد. متهم اصلی این پرونده که مرد جوانی به نام رحمان بود برای محاکمه در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شد.
در ابتدای جلسه نماینده دادستان پس از قرائت کیفرخواست عنوان کرد که شاکی پرونده رضایت داده است.
در ادامه متهم به جایگاه آمد و در دفاع از خودش مدعی شد: من در کشور خودم معلم بودم اما مجبور شدم زن و ۳ فرزندم را در کشور خودمان تنها گذاشته و به ایران بیایم. یک ماه قبل از دستگیری به‌عنوان کارگر یک پیتزافروشی در تهران مشغول کار شدم. آن شب من همراه دو همولایتی‌ام و ۴ مرد ایرانی به آن خانه رفتیم اما نمی‌دانستم آنها قصد سرقت دارند الان هم من اتهام ورود غیرقانونی به ایران را قبول دارم اما در موضوع سرقت بی‌گناهم.
در ادامه وکیل متهم نیز گفت: موکلم در هیچ مرحله از بازجویی اقراری به سرقت نکرده و سلاحی هم از او کشف نشده و تنها جرم او ورود غیرقانونی به ایران است. از این‌رو درخواست می‌‌کنم در مجازاتش تخفیف قائل شوید.
پس از اظهارات متهم و وکیل او، قضات برای صدور حکم وارد شور شدند و هر ۳ تبعه بیگانه را به طرد از خاک کشور ایران محکوم کردند ضمن اینکه رحمان به‌عنوان متهم اصلی به دو سال حبس نیز محکوم شد.

کارگر ساختمانی به قتل با بیل اعتراف کرد

کارگر ساختمانی که در یک درگیری خونین با ضربات بیل همکارش را مجروح کرده بود پس از مرگ وی در بیمارستان به اتهام قتل بازداشت شد.
به گزارش «ایران»،  پانزدهم اردیبهشت امسال  خبر درگیری خونین بین  دو کارگر  در یک ساختمان نیمه‌کاره در رودهن به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.
با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس راهی محل موردنظر شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند، اما در ادامه مشخص شد یکی از کارگرها از ناحیه سر هدف ضربات بیل قرار گرفته و بشدت مجروح شده و متهم نیز قبل از حضور پلیس فرار کرده است.
بنابراین مرد مجروح با کمک امدادگران اورژانس که همزمان با تیم پلیس در محل حادثه حاضر شده بودند به بیمارستان منتقل شد.
پس از این درگیری هولناک، تیمی از مأموران پلیس وارد عمل شدند و مرد جوانی را که متواری شده بود شناسایی و او را به اتهام ضرب و جرح دستگیر و برای سیرمراحل قانونی به دادسرای ناحیه ۴ تهران منتقل کردند، اما از سوی دیگر اقدامات درمانی فایده‌ای نداشت و مرد مجروح  به دلیل شدت جراحات وارده، پس از گذشت ۵ هفته روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت.
بدین ترتیب با مرگ این کارگر رسیدگی به این پرونده قتل در دستور کار محمد وهابی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جرایم‌ جنایی و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه ظهر یکشنبه ۲۳ مردادماه، متهم برای تحقیقات به شعبه دوم دادسرای امورجرایم جنایی منتقل شد و به قتل مرد جوان با ضربات مهلک بیل در محله رودهن اعتراف کرد.
تحقیقات در خصوص این پرونده از سوی  بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جرایم‌ جنایی ادامه دارد و متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

خانواده عروس را فریب دادیم چون پسرم معتاد بود!

وقتی پسر بزرگم را می بینم که چگونه در منجلاب کثیف اعتیاد دست و پا می زند، دلم به درد می آید و بسیار زجر می کشم. این درحالی است نه تنها کاری از دستم ساخته نیست بلکه جگرگوشه دیگرم نیز ترغیب به مصرف مواد شده است و از برادرش الگوبرداری می کند به گونه ای که…

به گزارش خراسان، این ها بخشی از اظهارات زن ۴۵ ساله ای است که برای رهایی فرزندش از چنگال مخوف اعتیاد دست به دامان قانون شده بود. او درباره سرگذشت فرزندش به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری احمدآباد مشهد گفت: حدود هشت سال قبل بود که دیگر همه شک و تردیدهایم را کنار گذاشتم و چندین ساعت اشک ریختم چرا که فهمیدم پسر ۱۷ ساله ام به یک معتاد حرفه ای تبدیل شده است.

تا آن روز وقتی آثار اعتیاد را در چهره و رفتار فرزندم می دیدم، مدام خودم را دلداری می دادم که اشتباه می کنم، پسر من مانند فرزندان دیگران نیست که آلوده موادمخدر بشود. آن روزها خودم را فریب می دادم و برای جلوگیری از آبروریزی همه چیز را پنهان می کردم.

وقتی فهمیدم دیگر در گرداب اعتیاد دست و پا می زند تصمیم گرفتم به طور مخفیانه پسرم را در یکی از مراکز ترک اعتیاد بستری کنم اما او فقط سه روز بعد از رهایی از مرکز ترک اعتیاد دوباره نزد دوستان معتادش رفت و پا به پاتوق های استعمال موادمخدر گذاشت.

بارها تلاش کردم او را از این وضعیت اسفبار نجات بدهم اما همه تلاش هایم بی نتیجه ماند و من فقط هزینه هایش را پرداخت می کردم. پدرام دیگر درس و مدرسه را رها کرده بود و تنها با موادمخدر زندگی می کرد. بالاخره یک روز تصمیم گرفتم با برخی از افراد مورد اعتمادم در این باره مشورت کنم. آن ها پیشنهاد کردند اگر پسرم ازدواج کند، به ناچار مصرف موادمخدر را ترک می کند و سرگرم زندگی می شود.

با آن که وجدانم به این کار رضایت نمی داد اما به خاطر نجات فرزندم دختری را انتخاب کردم و به خواستگاری اش رفتم. خانواده عروس از اعتیاد پدرام اطلاع نداشتند و ما هم به هر ترفندی متوسل شدیم تا آن ها متوجه ماجرا نشوند. پدرام برای چند روز اعتیادش را کنار گذاشت و دارو مصرف کرد تا ازدواج آن ها به ثبت رسید.

او به محض این که از دفتر ثبت ازدواج بیرون آمد یکسره به پاتوق مصرف موادمخدر رفت و این گونه دوباره به اول خط بازگشت. از آن روز به بعد سونیا به کیسه بکس تبدیل شده بود و پسرم در هنگام خماری او را زیر مشت و لگد می گرفت. حتی زمانی که دچار توهم ناشی از مصرف موادمخدر می شد نیز عروسم را آزار و اذیت می کرد.

حالا دیگر بسیاری از شب ها را نیز به خانه نمی آمد و با رفتارهای دیوانه وارش سونیا را زجر می داد تا جایی که ازدواج آن ها فقط پنج ماه دوام آورد و بعد از آن سونیا که از فریبکاری های ما مطلع شده بود، طلاقش را گرفت و به دنبال سرنوشت تیره ای رفت که ما برایش رقم زده بودیم. در این میان، من هم به زنی فریبکار و سرخورده معروف شده بودم.

بعد از این ماجرا پدرام دوباره به خانه ما بازگشت و با پررویی و بی شرمی بساط موادمخدرش را مقابل چشمان کنجکاو برادر کوچک ترش پهن کرد. از آن روز به بعد من فقط گریه می کردم و خودم را مقصر این حوادث تلخ می دانستم چرا که با تشویق برادرش در کنار او موادمخدر مصرف می کرد و من دچار عذاب وجدان شده بودم.

با خودم می اندیشیدم کاش روزهایی را که پسرم به من نزدیک می شد تا با من درد دل کند به حرفش گوش می دادم. من از ترس این که مبادا درباره موادمخدر حرفی بزند حتی به او اجازه نمی دادم مانند یک دوست در کنار پدرش بنشیند و با او درددل کند. روزهایی را به یاد می آورم که می دانستم پسرم در نوجوانی به سمت دوستان ناباب گرایش پیدا کرده است اما به خاطر حفظ آبروی خانوادگی آن را پنهان می کردم تا کسی چیزی نفهمد.

در واقع پسرم را به حال خودش رها کردم و تنها با بوییدن دهانش یا جست وجو در لباس هایش اورا کنترل می کردم تا تردیدهایم درباره گرایش او به مواد مخدر برطرف شود. اکنون هم که پسر کوچکم مسیر خلافکاری های برادرش را الگوی خودش قرار داده است، به دایره مشاوره و مددکاری آمده ام تا دست به دامان قانون شوم.

با صدور دستوری ویژه از سوی سرگرد علی عسگری (رئیس کلانتری احمدآباد مشهد) مشاوران زبده دایره مددکاری اجتماعی ماموریت یافتند تا بررسی های روان شناختی و قضایی را با احضار پدرام به کلانتری آغاز کنند و او را از این مرداب وحشتناک نجات دهند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*