گفته می شود

گفته می شود تازه ترین گزارش ها پیرامون نرخ مدارس غیرانتفاعی حکایت از آن دارد که تعرفه این مدارس برای یک سال تحصیلی به بیش از ۶۰ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که جمع زیادی از دانش آموزان در نقاط مختلف کشور به واسطه مشکلات مالی با سختی های فراوانی در مسیر تحصیل رو به رو هستند.

 

 

گفته می شود در حالی که ادبیات به عنوان درس مادر باید در صدر توجه نظام آموزشی قرار گیرد، به تازگی شاهد حذف آن در کنکور هستیم.

 

 

گفته می شود پس از گزارش‌ها درباره احتمال تشکیل ائتلافی نظامی علیه ایران، منابع مصری با اشاره به اینکه ایران دشمنان خود را با قدرت هدف قرار خواهد داد، خبر دادند تشکیلات نظامی مصر و ساختار سیاسی آن با هرگونه درگیری نظامی با ایران مخالف است.

 

 

 

 

گفته می شود روسیه لیست تحریمی مقامات آمریکایی را گسترش داد و تعدادی دیگر از شهروندان آمریکایی را به لیست موسوم به «فهرست توقف» افزود که شامل همسر و دختر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود.

 

 

 

گفته می شود نماینده دوره‌های دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی گفته برای آقای فاطمی امین از سوی وزارتخانه‌ها خیلی لابی شد. من شش سال است نماینده هستم و استیضاح‌های زیادی را امضا کردم، تا حالا ندیدم از هیات دولت به من زنگ بزنند، اولین بار بود از اعضای هیات دولت، معاونین و وزرا، تماس گرفتند که «چرا استیضاح را امضاء کردید» و جالب اینجاست که وقتی من توضیحاتم را به ایشان ارائه و موضوعات را تشریح می کردم، می‌گفتند حق با شماست.

 

 

 

گفته می شود آنتونی بلینکن وزارت امور خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای گفت: تحریم صادرات طلای روسیه ۱۹ میلیارد دلار در سال از درآمد‌های کرملین خواهد کاست.

 

 

 

گفته می شود نماینده میانه در مجلس با اشاره به اختلاس ۷۳۰ میلیون دلاری در زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی گفته آقای رئیس‌جمهور آیا این فسادها با این حجم عظیم بالاخره نقطه پایانی دارد یا خیر؟ اگر در دولت شما هم این بیت‌المال‌ خواری‌ها و خبرهای تکان‌دهنده پایان نپذیرد، پس چه زمانی پایان خواهد پذیرفت؟

 

 

گفته می شود علی اکبر علیزاده عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از نامه ۴۰ نماینده به رییس مجلس برای تعیین تکلیف پشت پرده استیضاح وزیر صمت خبر داد. نماینده دامغان در مجلس گفته است در بین نمایندگان مطرح شده که دو تن از وکلای ملت درخواست های غیرقانونی مبنی بر انتصاب برخی افراد از وزیر صمت دارند و به همین علت برای استیضاح وزیر صنعت معدن تجارت فشار می‌آورند.نمایندگان در این نامه خواستار تعیین تکلیف این موضوع شده اند، وکلای ملت منتظر پیگیری و پاسخ رییس مجلس هستند.

 

 

 

 

گفته می شود حسین راغفر، استاد دانشگاه گفته آنهایی که رگ گردنشان در دفاع از افزایش نرخ ارز و حذف ارز ۴۲۰۰ متورم می‌شد، چه نمایندگان مجلس و چه کارشناسان و سازمان برنامه، امروز باید نسبت به پیامدهای سیاسی و اجتماعی و تصمیمی که اتخاذ کردند، پاسخگو باشند اما متاسفانه افراد نسبت به اعمال تصمیمات غلط، هیچ وقت تنبیه و مواخذه نمی‌شوند.همین افراد در محاسبات خود مدعی بودند اگر ارز ترجیحی را حذف کنیم حداکثر افزایش‌ها بین ۶ تا ۷ درصد خواهد بود. این در حالی است که امروز شاهد افزایش ۲۰۰ درصد قیمت کالاهای هستیم که قیمت گذاری آنها با ارز ترجیحی ارتباط داشت.این افزایش قیمت‌ها پس از حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی نشان می‌دهد بر خلاف ادعای مسئولان و برخی از افراد،‌ این یارانه کار می کرد و اثرگذار بود.

 

 

گفته می شود سایت سه کارخانه فولادی کشور در خوزستان، اصفهان و هرمزگان از صبح دوشنبه ۶ تیر پس از حمله سایبری با اختلال مواجه شده‌اند. مدیرعامل شرکت صنایع فولاد خوزستان با تأیید این خبر می‌گوید این حمله هیچ خسارتی به مجموعه فولاد خوزستان وارد نکرد. فولاد مبارکه هم اعلام کرد حمله خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

 

 

 

گفته می شود رئیس مجلس گفته بنا نیست ما تنبلی کنیم، دهانمان را باز کنیم، هر حرف نپخته‌ای را به زبان بیاوریم و اسم خودمان را بگذاریم انقلابی. به قول حضرت آقا، سوپرانقلابی. بعضی‌ها را نگاه می‌کنیم، هر چه نگاه می‌اندازیم که چه کرده، هیچ نکرده. ولی از همه هم طلبکار است. هر کسی هم که یک دیکته‌ای نوشته، ممکن است غلطی هم نوشته، ایراد می‌گیرد که «آقا چرا یک غلط داری؟». خب، تو که هیچ غلطی نکرده‌ای و عمر خودت را تباه کرده‌ای! حداقل تو حق نداری به اسم انقلاب حرف بزنی.

 

 

گفته می شود محمد دلاوری، مجری صداوسیما به رئیسی درباره گرانی‌ها کنایه زد. دلاوری نوشته آقای رئیسی اینکه می‌گویید «بازار» باید چنین باشد و اگر نبود «تعزیرات» برخورد کند را واقعا خودتان هم باور می‌کنید؟ یعنی واقعا قبول دارید که رفتار وحشی بازار با این گستردگی را می‌شود با چهار تا گشت و مقداری جریمه کنترل کرد؟ کی تا به حالا چنین مکانیسمی موفق بوده؟

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*