گفته می شود

 

گفته می شود رییس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از تعیین سقف مجاز افزایش اجاره بها به میزان ۲۵ درصد گفته این‌گونه سیاستها تاثیری در کنترل قیمتها ندارد، اما منجر به اختلاف بین مالکان و مستاجران می‌شود؛ صاحبخانه‌ای از خوراک و پوشاک و تفریح خودش زده و یک خانه اضافه خریده، حالا او را مجبور می‌کنند نرخ اجاره را بسیار کمتر از حد تورم افزایش دهد. مثل این است که در تابستان به مردم بگوییم پالتو بپوشند.

 

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های علمی ۸۵ درصد مشکلات کسب و کار دنیا نتیجه فرآیندها و ۱۵ درصد عملکرد انسانی است، اظهار کرد: برابر اتحادیه اروپا در جاده‌های کشور مرگ و میر داریم. وی با بیان اینکه کل خودروهای ایران ۲۴ میلیون است، افزود: به عنوان نمونه، یک کشور در اتحادیه اروپا ۵۰ میلیون خودرو دارد که میزان مرگ و میر جاده‌های ما در ایران حتی از ان هم بیشتر است که جای تاسف دارد. وحیدی با تأکید براینکه خودروی نیسان آبی در ژاپن از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۲ تولید شد، ادامه داد: اما این خودرو در ایران از سال ۱۹۷۰ در ایران تولید می‌شود و همچنان ادامه دارد

 

 

گفته می شود کاظم صدیقی گفته رئیس‌جمهور را فردی دانست که جان بر کف است و آبروی خود را در میان گذاشته است، تصریح کرد: ایشان وقتی نامزد ریاست جمهوری شد، به من گفت فلانی من امروز در قوه قضاییه مسلط شدم و می‌توانم یقه بگیرم ولی الان جایی می‌روم که بقیه می‌توانند یقه مرا بگیرند. نه آنکه بی‌خبر باشم ولی می‌بینم کسی نیست، مملکت را بدهکار کردند و زیربناها را خراب کردند. می‌روم تا آبروی خود را فدا کنم. وی با بیان اینکه چنین دولتی می‌خواهد برای شما کار کند، خاطرنشان کرد: ارز ترجیجی به جیب پولدارها می‌رفت ولی الان آن را برداشتند که مصادف با جنگ اوکراین و روسیه شده است. الان تمام دنیا گرفتار گرانی شده است. انگلیس و آلمان وضع‌شان بسیار بدتر ماست و طبقات ضعیف آمریکا هم در حال له شدن هستند.

 

 

 

 

 

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در مطلبی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، با انتشار فیلم عذرخواهی فردی که مدعی بود ۳۰ ساعت زیر آوار ساختمان متروپل آبادان بوده، نوشته اگر فضای مجازی و رسانه‌های مردمی نبودند، احتمالا صداوسیما الان این بزرگوار رو به عنوان نماد جدیدی از مقاومت مردم آبادان معرفی می‌کرد و در مراسمی مدال قهرمانی هم به او اهدا کرده بود. دعوت به برنامه‌های مختلف و تعریف خاطرات توسلات او در حین گرفتاری، چاپ کتاب ۳۰ساعت سخت زیر آوار و … هم ادامه کار بود.

 

 

 

گفته می شود مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفته ۱۶۲ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در کشور وجود دارد که بیش از ۱۹.۵ میلیون نفر و ۵.۹ میلیون خانوار در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

 

 

گفته می شود  پلیس یونان اعلام کرده است بر اساس درخواست نظامی قضایی آمریکا این کشور قصد دارد محموله نفتی ضبط شده ایران را به آمریکا ارسال کند. اخیرا یک نفتکش حامل نفت ایران به دلیل بدی آب و هوا مجبور شده وارد محدوده دریایی یونان شود و پلیس این کشور نیز نفت این کشتی را ضبط کرده است.

 

 

گفته می شود فروش خودرو در چین در ماه آوریل ۳۴ درصد افزایش یافت اما همچنان ضعیف‌تر از سال گذشته است. رویترز در اوایل این ماه گزارش داد که سیاست‌گذاران چین با خودروسازان در مورد تمدید یارانه‌های پرهزینه برای خودروهای برقی که قرار بود در سال ۲۰۲۲ منقضی شوند، با هدف حفظ رشد بازار کلیدی با کاهش رشد اقتصادی، مذاکره کرده‌اند. فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی، سریع‌ترین بخش در حال رشد بازار چین بوده است. به گفته یک فرد مطلع، تسلا همچنین موفق شد  شیفت دوم را در کارخانه خود در شانگهای اضافه کند و تولید روزانه را به ۲۶۰۰ خودرو برساند.

 

 

 

گفته می شود جواد اوجی وزیر نفت که به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در دولت منصوب شده، درباره نتایج سفر هیئت‌های عالی‌رتبه تجاری و اقتصادی روسیه به ایران طی روزهای اخیر گفته هم اکنون سقف روابط تجاری ایران و روسیه ۴ میلیارد دلار در سال است که با توافقات صورت گرفته، برنامه ریزی شده که این سقف، به سالانه ۴۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. این تجارت قرار است در حوزه‌های مختلف انرژی، راه، صنعت، تجهیزات پزشکی و کشاورزی توسعه پیدا کند. وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز توافق شد که ۵ میلیون تن گندم یا غلات را به ایران اختصاص دهند و تنظیم قرارداد این موضوع، در سفر هیئت ایرانی نهایی شد. همچنین توافقاتی هم برای لغو روادید تجاری و حوزه گردشگری صورت گرفته که امیدواریم عملی شود.

 

 

گفته می شود سینا کلهر، معاون وزیر ورزش در واکنش به لغو بازی دوستانه فوتبال میان ایران و کانادا خواستار آن شد که فدراسیون فوتبال ایران دریافت غرامت ۱۰ میلیون دلاری از فدراسیون کانادا را پیگیری کند. سینا کلهر، معاون وزیر ورزش در توییتر خود نوشت: لغو یک جانبه بازی ایران و کانادا از سوی فدراسیون فوتبال کانادا یکبار دیگر نشان داد که شعار سیاسی نبودن ورزش پوششی است برای منافع کشورهای غربی. فدراسیون فوتبال ایران طبق قرارداد درخواست غرامت ۱۰ میلیون دلاری لغو یک طرفه بازی را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*