شکست سنگین به سومین حریف آسیایی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ ایران صفر – ژاپن ۳ ؛ والیبال به ۲۰سال قبل برگشت!

اختلاف امتیازهای رقم خورده در این تقابل آسیایی و شکست پرفاصله شاگردان عطایی آنهم مقابل تیم ژاپن که معمولا تسلیم محض تیم کشورمان بود، واقعا دوستداران والیبال ایران را نگران کرده است.

 تیم ملی دست بسته والیبال ایران در چهارمین و آخرین دیدارش در هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (یکشنبه) در برزیل به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و با نتیجه سنگین و ویران کننده ۳ بر صفر شکست خورد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ بازیکنان منتخب بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران برای شروع این بازی طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بودند تا مقابل جدی‌ترین حریف آسیایی ایران به میدان بروند.

اختلاف امتیازهای رقم خورده در این تقابل آسیایی و شکست پرفاصله شاگردان عطایی آنهم مقابل تیم ژاپن که معمولا تسلیم محض تیم کشورمان بود، واقعا دوستداران والیبال ایران را نگران کرده است.

ایران صفر - ژاپن ۳ ؛ والیبال به ۲۰سال قبل برگشت!

تیم ژاپن از همان ابتدا، حملات خود را از خط سرویس آغاز کرد به طوری که در پایان ست نخست، شش امتیاز مستقیم سرویس به دست آورد. تغییراتی که عطایی در دریافت‌کنندگان تیمش ایجاد کرد هم ثمری نداشت و ایران ۲۵ بر ۲۰ شکست خورد.

ست دوم را ایران با علی رمضانی به‌عنوان بازیساز آغاز کرد. ژاپنی‌ها با دفاع روی تور و دفاع داخل میدان مثالزدنی خود در این ست ۵ بر یک پیش افتادند. عطایی در وقت استراحت به شاگردانش توصیه کرد که سرویس‌هایی با ریسک مطمئن و بالا بزنند و حملات اول خود را به امتیاز تبدیل کنند.

تیم ایران در ادامه ست دوم نشان داد که مشکلی جدی در دریافت اول دارد و تیم به همین دلیل قادر به امتیازگیری نبود. ثبت امتیاز ۱۵ بر ۵ به سود ژاپن از ثبت این ست به سود حریف آسیایی خبر می‌داد. دریافت‌های اول پراشتباه ملی‌پوشان ایرانی حتی باعث اعتراض گزارشگر بازی هم شده بود. تیم ایران، ست دوم را با نتیجه‌ای ضعیف‌تر و ۲۵ بر ۱۴ واگذار کرد.

به نظر می‌رسد که فاصله ۱۴ ساعته بین بازی قبلی مقابل استرالیا و این دیدار، تأثیر زیادی روی تمرکز و توان بازیکنان گذاشته بود.

تیم ایران در ست سوم تا حدودی به جریان بازی برگشت، اما همانطور که عطایی در وقت استراحت به شاگردانش گفت، تیم ملی ژاپن در حال جنگیدن بود، ولی این تلاش در تیم ایران دیده نمی‌شد. تیم ملی ایران در این ست ۲۵ بر ۱۹ شکست خورد و بازی را ۳ بر صفر واگذار کرد.

نتایج سایر دیدارهای امروز لیگ ملت‌ها به شرح زیر است:

برزیل صفر – چین ۳
فرانسه یک – لهستان ۳

برنامه دیدارهای آتی تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها به‌ وقت تهران به‌‌شرح زیر است:

هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه

سه‌شنبه ۳۱ خرداد؛ ایران – بلغارستان، ساعت ۲۱:۳۰
پنجشنبه ۲ تیرماه؛ ایران – آمریکا، ساعت ۲۱:۳۰

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*