اخبار خراسان جنوبی/

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

رمز پیروزی انقلاب اسلامی پیروی از حق و ولایت فقیه است

رمز پیروزی انقلاب اسلامی پیروی از حق و ولایت فقیه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی، چیرگی حق علیه باطل بوده چون اصول انقلاب بر حق و اطاعت از ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و ۷۲ شهید روحانی خراسان جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: اساس انقلاب بر علم است چون مراجع انقلاب اهل عقل، فلسطه، عرفان و حکمت هستند.

وی گفت: مسئله پیروزی و شکست در زندگی بشر جایگاهی دارد و در زوایای مختلف این واژه استفاده می شود لذا پیروزی و شکست در مسایل نظامی ، زندگی،  امور اقتصادی و  خانوادگی مطرح است.

وی افزود: اما آنچه عرف بیشتر به آن توجه می کند لایه آشکار این قضیه است و حال آنکه اهمیت در لایه پنهان این موضوع قرار دارد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: اصولا پیروزی به معنای وصول به هدف و شکست واماندن از آن است البته نوع هدف هم مهم است.

وی با تاکید بر لزوم تجزیه مسایل در مسئله پیروزی و شکست اظهار داشت: گاهی در چهارچوب زندگی حیوانی و تنازع بقا این مسئله مطرح است، اما پیروزی و شکست در حیات انسانی تفاوت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هدفی نقش پیروزی برای انسان دارد که بر اساس جهل و نادانی نباشد گفت: هدف تعریف شده مطابق نظام خلقت انسانی والا بوده و دست یافتن به آن پیروزی است.

وی ادامه داد: عناوین و عناصری داریم که آنها در ذات خود پیروز هستند، شرط و شروطی هم ندارد؛ لذا انسان زمانی پیروز است که مجهز به عناصر شکست ناپذیر شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علم در ذات خودش پیروز بوده و اگر تمام دنیا را جهل بگیرد باز هم علم پیروز میدان است.

وی اظهار داشت: حالا اگر جلوه باطل چشم همه را خیره کند باز هم پیروز نیست، لذا لایه‌های پنهان پیروزی و شکست است که باید به آن توجه داشت نه به مظاهری که عموم می‌بینند.

حجت الاسلام و السملسین عبادی با بیان اینکه راه انبیا و اولیا حق است گفت: قطب نما و فطرت انسان به سمت حق است حتی اگر با مواد مخدر، شهوات، سگ و گربه فطرت سرگرم شود اما آن را نابود نمی‌توان کرد.

وی افزود: قرآن هم به این مسئله تاکید دارد که شکست پیش روی حق و حقیقت نیست، لذا باید راه وحی و فطرت را پیدا کنیم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر انسان مجهز به عناصر غیرقابل شکست باشد در شناخت صحیح هرگز شکست نمی‌خورد، درست در مقابل دشمنی است که هر دو راهش شکست است و پیروزی در آن معنا ندارد.

وی گفت: حکمت نظری و عملی نیز همین است که انسان متکی به زیرساخت قوی شود لذا انقلاب و اسلام، دانش و عدالت خواهی زیرساخت‌های محکمی است که ترسی از شکست در آن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه شکست و پیروزی منحصر به مسایل نظامی ، اقتصادی نیست افزود: اگر کاری را براساس علم، عقل، عبودیت، بندگی خدا، خلوص و صدق انجام دهیم حتی اگر به نتیجه مطلوب نرسیم عین پیروزی است.

وی تاکید کرد: ما موظف به انجام وظیفه هستیم نه نتیجه ، لذا اگر با اخلاص و عبودیت هر کاری را انجام دهیم وقتی زیرساخت آن بر اساس علم و عدل باشد چه به نتیجه برسد یا نرسد عین پیروزی بوده و شکست در آن نیست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی  هم با اشاره به اطمینانی که صدام از تسخیر خرمشهر داشت گفت: با وجود همه استحکاماتی که صدام در این شهر پیاده کرده بود و حتی شرط گذاشت برای عبور از این شهر اما فتح آن به دست رزمندگان اسلام تمام معادلات جنگ را به هم ریخت.

حجت‌الاسلام امین‌رضا کمالی افزود: فتح خرمشهر و عبور از موانع بسیار سخت، ناممکن‌ها را ممکن کرد لذا تجربه فتح خرمشهر و شکست دشمن در حادثه طبس نشان داده که هرکجا خداوند یاری رزمندگان بوده فاتحان میادین سخت بودیم.

وی رمز تمامی این پیروزی‌ها را وحدت و یکپارچی ملت در برابر دشمن دانست و گفت: فرماندهی، مدیریت خلاق و متفاوت با شیوه‌های رایج جهانی ، ولایتمداری مردم و رزمندگان، صلابت و شجاعت مثال زدنی، بصیرت دینی و سیاسی مردم در دوران دفاع مقدس نیز از دیگر رموز پیروزی در عرصه‌های سخت است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: امام خمینی (ره) تمام این پیروزی‌ها را مرهون عنایت خداوند می‌داند لذا از هر میدانی که عبور کردیم متصل به خدا بودیم و رمز عبور ایمان رزمندگان بود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی و نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: تبدیل خونین شهر به خرمشهر مرهون حمایت‌های روحانیت بوده لذا  امروز هم برای عبور از مشکلات اقتصادی باید ولایتمداری و بصیرت را سرلوحه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام کمالی با تاکید بر لزوم آمادگی امیت برای تشکیل تمدن نوین اسلامی اظهار داشت:برگزاری کنگره چهار هزار شهید روحانی را تجلیل از حماسه سازی این قشر است و باید با ادامه راه شهدا از مقام آنها تجلیل کرد.

اجلاسیه شهدای روحانی خراسان جنوبی در راستای کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور برگزار شد.

“مردم خراسان جنوبی ایستاده در غبار

 

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

افزایش قدرت خرید طبقات پایین از نتایج مردمی‌سازی یارانه‌ها است

افزایش قدرت خرید طبقات پایین از نتایج مردمی‌سازی یارانه‌ها است

بیرجند – ایرنا – سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: افزایش و تقویت قدرت خرید طبقات پایین و متوسط جامعه یکی از خروجی‌های اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌هاست که می‌تواند به نفع مردم این استان کمتر توسعه‌یافته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان خراسان جنوبی در راستای تبیین طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها افزود: درآمد سرانه متوسط یک خانوار شهری در استان خراسان جنوبی از میانگین درآمد در سطح کشور پایین‌تر است.

وی گفت: در سطح کشور وضعیت درآمدی و تولید سرانه خانواده پایین است و خراسان جنوبی نیم درصد از درآمد اقتصادی کشور را تولید می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان یک تا ۲ درصد از بودجه کشور را مصرف می‌کند ادامه داد: خراسان جنوبی استان محرومی نیست بلکه کمتر توسعه‌یافته است چون بسیاری از مزیت‌های نسبی داریم که تاکنون از آن استفاده صحیح نشده است.

وی گفت: از ظرفیت جوانانی که ایده‌های خلاقانه و پویا در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و سمن‌ها دارند در هیات اندیشه‌ورز اقتصادی می‌توان برای تعالی و پیشرفت اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

اشرفی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان با همه اختیارات همراه سازمان‌های مردم‌نهاد ج