حوادث/ سرقت مسلحانه زوج تبهکار به بهانه خرید وسایل دست‌دوم

سرقت مسلحانه زوج تبهکار به بهانه خرید وسایل دست‌دوم

زوج تبهکار به بهانه خرید اجناس دست دوم، سوژه‌هایشان را در فضای مجازی شناسایی کرده و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت میلیاردی می‌کردند.
به گزارش  «ایران»، چند روز قبل نگهبان مجتمعی مسکونی در منطقه ازگل هراسان با پلیس تماس گرفت و از تیراندازی زن و مردی جوان در مجتمع خبر داد. با اعلام این خبر بلافاصله مأموران راهی محل شده و زوج جوان را که اسلحه کلت کمری داشتند، بازداشت کردند.
نگهبان ساختمان در تحقیقات اولیه گفت: دقایقی قبل زوج جوانی وارد مجتمع شده و به من گفتند که میهمان یکی از ساکنان مجتمع هستند. پس از هماهنگی با واحد مورد نظر که مادر و دختری هستند، آنها به واحد مورد نظر رفتند. چند دقیقه‌ای نگذشته بود که زوج جوان هراسان از آسانسور بیرون آمدند و ساکی نیز به همراه داشتند. چهره آنها مضطرب بود همین موضوع باعث شد به آنها مشکوک شوم.
او ادامه داد: از زوج جوان خواستم صبر کنند تا با ساکنان واحد مورد نظر هماهنگ کنم، اما ناگهان زن جوان اسلحه کلتی را از جیبش درآورد و به سمت من شلیک کرد. اگر جا خالی نداده بودم تیر به سرم خورده بود، اما گلوله به دیوار برخورد کرد. با صدای شلیک گلوله و سر و صدایی که به‌وجود آمد اهالی ساختمان وارد شده و با حضور پلیس آنها دستگیر شدند.
فروش اینترنتی
با اطلاعاتی که نگهبان مجتمع در اختیار مأموران قرار داد، این احتمال مطرح شد که برای مادر و دختر جوان که زوج مسلح مدعی بودند میهمانشان هستند، حادثه‌ای رخ داده باشد. بدین ترتیب آنها بلافاصله راهی واحد مورد نظر شده و مادر و دختر را دست و پا بسته در یکی از اتاق‌ها پیدا کردند.دختر جوان در تحقیقات گفت: مدتی بود که تصمیم به تعویض یخچال‌مان گرفته بودیم. به همین دلیل آگهی فروش یخچال در فضای مجازی گذاشتم و چند نفری هم تماس گرفتند. تا اینکه زن جوانی به‌ نام فیروزه تماس گرفت و از من خواست یخچال را قبل از خرید ببیند. با این تصور که او مشتری است آدرس خانه را دادم و فیروزه و شوهرش وارد شده اما ناگهان با تهدید اسلحه دست و پای ما را بستند. آنها وسایل با ارزش و گرانبهای خانه را داخل ساکی ریخته و متواری شدند.
به دنبال این تیراندازی، قاضی سعید مدرس دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد. در ادامه بررسی‌ها زوج جوان به سرقت‌های سریالی به این شیوه و شگرد اعتراف کردند.زن تبهکار در تحقیقات گفت: به همراه همسرم، نقشه سرقت‌ها را اجرا می‌کردیم. در فضای مجازی به سراغ آگهی فروش وسایل خانه می‌رفتیم و خانه‌هایی را که در شمال تهران بودند شناسایی می‌کردیم. بعد به‌عنوان مشتری وارد خانه‌ها شده و با تهدید اسلحه وسایل و لوازم با ارزش و کم حجم را سرقت می‌کردیم.
با اعتراف زوج جوان، به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ویژه سرقت تحقیقات برای شناسایی مالباختگان دیگر ادامه دارد.

نقشه شیطانی ۲ معتاد برای زنان مســـافر

دو مرد شرور که به بهانه مسافربری زنان را سوار خودروی پراید خود کرده و پس از آزار و اذیت در بیابان‌های غرب تهران رها می‌کردند از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی غرب استان تهران دستگیر شدند.
به گزارش  «ایران»، حدود ۲ ماه قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس پرده از جنایت سیاه دو مرد شرور برداشت و گفت: از محل کارم در شهریار بیرون آمده بودم و می‌خواستم به خانه بروم، کنار خیابان ایستاده بودم که یک خودروی پراید مقابل پایم توقف کرد به غیر از راننده مرد جوانی هم روی صندلی جلو نشسته بود، من به تصور اینکه مسافربر هستند سوار خودرو شدم تا به خانه‌ام در خادم آباد بروم اما چند دقیقه بعد راننده تغییر مسیر داد و به سمت جاده‌ای فرعی و تاریک رفت. بلافاصله اعتراض کردم اما در همین موقع مردی که روی صندلی جلو بود به عقب آمد و با چاقو مرا تهدید کرد بعد هم در بیابانی خلوت خودرو را نگه داشتند و هر دو نفرشان مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند سپس در حالی که پول و طلاهایم را نیز سرقت کردند از محل گریختند.
پس از این شکایت و با توجه به اهمیت موضوع به دستور بازپرس پرونده، کارآگاهان رسیدگی ویژه به این ماجرا را آغاز کردند و پس از چهره نگاری متهمان تحقیقات ادامه یافت.در همین حال شکایت مشابه دیگری نیز از سوی زنی دیگر به این پرونده اضافه شد و در ادامه دو زن دیگر نیز از راننده این پراید و همدستش به اتهام تعرض و سرقت شکایت کردند. بدین ترتیب ردیابی متهمان این پرونده با ۴ شاکی خانم که بین ۲۰ تا ۴۰ ساله بودند ادامه یافت تا اینکه سرانجام چند روز قبل کارآگاهان موفق شدند هویت مالک خودرو به‌نام سیروس را شناسایی کنند که در ادامه مشخص شد وی سابقه دار بوده و یک سال نیز به جرم درگیری و نزاع به زندان محکوم شده بود. با دستگیری متهم و همدستش کیوان ۲۹ ساله هر دو متهم به اداره آگاهی منتقل شدند.
متهمان بلافاصله از سوی هر ۴ شاکی پرونده شناسایی شدند و وقتی خود را با مدارک مستند رو به رو دیدند لب به اعتراف گشودند. سیروس ۳۰ ساله که در یک کارگاه مبل‌سازی کار می‌کند در تشریح ماجرا گفت: من از ۱۵ سالگی معتاد شدم در این سال‌ها همه نوع موادی مصرف کردم از شیشه گرفته تا قرص‌های توهم زا وقتی مواد مصرف می‌کردم رفتارم در کنترل خودم نبود. بعضی روزها که از محل کارم بیرون می‌آمدم به سراغ دوستم کیوان می‌رفتم و سوار بر خودروی پراید من به شهریار می‌رفتیم و به بهانه مسافربری زنان را سوار کرده و به جاده‌های اطراف شهر برده و مورد تعرض قرار می‌دادیم. اما پول و طلا سرقت نکرده‌ایم.
متهم دوم نیز در اعترافات خود گفت: من از ۱۲ سالگی معتاد شدم سال‌هاست در یک کارگاه جوشکاری کار می‌کنم. سابقه زندان ندارم اما مدتی قبل با سیروس دوست شدم و شب‌ها بعد از اینکه کارمان تعطیل می‌شد به گردش و تفریح می‌رفتیم. در بین راه اگر زنی تنها را می‌دیدیم او را سوار کرده و بین راه با تهدید چاقو نقشه مان را اجرا می‌کردیم.بدین ترتیب با اعترافات دو مرد شرور به جنایت‌های سیاه خود با قرار بازداشت در اختیار کارآگاهان پلیس قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی سایر شاکی‌های احتمالی این پرونده ادامه دارد.

سند جعلی اعضای باند را لو داد

راز فعالیت مجرمانه اعضای باند جعل اسناد و مدارک زمانی برملا شد که یکی از اعضای باند تصمیم گرفت با سند جعلی برادرش را از زندان آزاد کند.

به گزارش ایران، چندی قبل مرد میانسالی که پسرش به اتهام سرقت از خانه‌های ویلایی غرب و شمال غرب پایتخت بازداشت شده بود به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ویژه سرقت رفت تا پسرش را با سند آزاد کند.

بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضایی، موافقت شد متهم با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شود،اما زمانی که مدیر دفتر شعبه هفتم در حال بررسی مدارک وی بود پی برد مهر روی برگه با مهر شعبه همخوانی ندارد و همین مسأله باعث شک وی به اصالت سند شد.

بلافاصله استعلامات لازم انجام و در بررسی‌ها مشخص شد که سند جعلی است. بدین ترتیب تحقیقات از مرد میانسال آغاز و مشخص شد که پسر دیگر مرد میانسال به همراه دو دوستش اقدام به جعل اسناد می‌کنند.

با اظهارات مرد میانسال، پسرش و دو همدست او بازداشت شدند و تحقیقات نشان می‌داد متهمان که اعضای یک باند هستند با تهیه اسناد و مهرهای جعلی، اقدام به صدور اسناد جعلی و برگه‌های کارشناسی جعلی کرده و در اختیار خانواده متهمان قرار می‌دادند تا زندانیانشان را آزاد کنند و آنها در ازای این کار از مشتری‌ها مبالغی از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می‌گرفتند.به دستور بازپرس افراسیاب رفیع‌زاده، تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی اعضای این باند جعل ادامه دارد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*