آخرین خبر :

 

قدردانی تهران از طالبان به جهت رهاسازی حقآبه ایران 

«حسن کاظمی قمی»، نماینده ویژه ایران در اموز افغانستان، گفت: من مراتب تشکر خود را از مقامات طالبان برای وفای به‌عهد خود در رهاسازی حقآبه جمهوری اسلامی ایران در سد کمالخان اعلام می‌دارم. انشاءالله در پرتو عنایات الهی، افغانستان مظلوم، مقاوم و جهادی و شریف این کشور در سازندگی شرایطی برای آنها پیش آید، که کشورشان ساخته شود و شاهد شکوفایی در آن باشیم.

کاظمی قمی ادامه داد: امیدواریم دو ملت ایران و افغانستان تعامل ‌و همکاری داشته باشند و من از مقامات دو کشور در کابل برای انجام این کار مهم قدردانی می‌کنم.

براساس مذاکرات روزهای گذشته ـ که میان هیات طالبان و مقامات ایرانی در سفر امیرخان متقی صورت گرفت ـ امروز طالبان سد کمالخان را باز کرد.

پیش‌بینی می‌شود تا فردا آب به مرز ایران در استان سیستان و بلوچستان برسد.

 

 

اعزام ۳ هزار و ۲۵۰ نیروی امنیتی ترکیه به قطر

وزیر کشور ترکیه از اعزام سه هزار و ۲۵۰ نیروی امنیتی کشورش به قطر برای کمک به تامین امنیت مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، «سلیمان صویلو» در جریان مراسمی در شهر ساحلی آنتالیا در جنوب ترکیه برگزار شد، اظهار داشت که کشورش قطری‌ها را برای تامین امنیت جام جهانی ۲۰۲۲ آموزش داده است.

درخواست امارات برای برگزاری نشست شورای امنیت/ دستگیری شهروند آمریکایی به اتهام دور زدن تحریم‌ها علیه ایران/ تحریم سه فرد و یک نهاد مرتبط با حزب‌الله توسط آمریکا/ قدردانی تهران از طالبان به جهت رهاسازی حقآبه ایران

وی افزود: در طول این رویداد (جام جهانی) سه هزار نیروی امنیتی ترکیه همراه با ۱۰۰ نیروی یگان ویژه، ۵۰ سگ بمب‌یاب به همراه مربیانشان، ۵۰ کارشناس خنثی‌سازی بمب و کارشناسان دیگر مستقر خواهند شد.

وزیر کشور ترکیه افزود: در مجموع حدود سه هزار و ۲۵۰ تن از نیروهای ترکیه در رابطه با جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون تماشاگر از سراسر جهان در آن شرکت کنند، در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ به مدت ۴۵ روز در قطر فعالیت و برای ایجاد امنیت این مسابقات تلاش خواهند کرد.

قطر از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ جام جهانی فوتبال را ـ که با حضور ۳۲ تیم در هشت ورزشگاه برگزار خواهد شد ـ میزبانی خواهد کرد.

مقامات قطری پیش بینی می‌کنند، در طول برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تماشاگر وارد این کشور شوند تا از تیم‌های کشور خود حمایت کنند.

فروش یک خودروی میلیاردی به خاطر قیمتش ممنوع شد

شرکت خودروساز مدیران‌خودرو، شنبه هفته جاری (۲۵ دی ماه) در مراسمی مجلل از محصول جدید خود با نام تیگو ۸ پرو (فونیکس Tiggo ۸ Pro) رونمایی کرد؛ اما آنچه که در این مراسم همه را شوکه کرد، قیمت تعیین شده برای این محصول چینی بود. از یک روز پس از مراسم رونمایی، فروش این کراس‌اوور مونتاژی هفت نفره با قیمت نامعقول و باورنکردنی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان (به همراه ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی و ۵ سال یا ۱۰ نوبت سرویس دوره‌ای رایگان) از طریق نمایندگی‌های مجاز مدیران‌خودرو آغاز شد؛ هرچند که قیمت این محصول بسیار نامعقول تعیین شد اما گویی بوده‌اند افرادی جدا از سطح جامعه که فرصت را از دست ندادند؛ آنطور که شنیده می‌شود در روز اول فروش، ۸۰ دستگاه از این خودرو یک میلیارد و ۷۵۰ میلیونی فروخته شده است. پس از آنکه قیمت این محصول مونتاژی جدید امدین‌خودرو بازار خودرو کشور و فعالان و مردم را شوکه کرد، عباس تابش- رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- فروش تیگو ۸ را تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون قیمت تعیین شده  ممنوع اعلام کرد.

 

 

 

شاخص کل بورس همچنان بر مدار منفی!

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحدی معادل ۲.۳۴ درصدی به یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۳۱ واحد سقوط کرد؛ حال در معاملات آخرین روز هفته نماگر کل بورس با افت مواجه شده است.

نامه‌نگاری عشقی در خصوص بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی دو نامه جداگانه به معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت به ترتیب خواستار ابلاغ مصوبات ۱۰‌گانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و تغییر فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها شد.

ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۴۷۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۹ درصد معادل ۳۰۰ هزار و ۲۲۳ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۲۸۳ تومان رسیده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*