گفته می شود

 

 

گفته می شود  در بازه زمانی شش ماهه، یعنی از ابتدای خرداد تا انتهای آبان، رانت توزیعی به واسطه فاصله قیمتی خودرو‌های پر تیراژ ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. این رانت از فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار و آمار فروش ارائه شده از سوی خودروسازان به بورس محاسبه شده است. در این بین، توزیع رانت از فاصله قیمت محصولات کارخانه‌ای ایران خودرو با بازار ۴۳ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده، در حالی که به واسطه عرضه خانواده تیبا از سوی سایپا نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بازه زمانی مذکور رانت در بازار توزیع شده است.

 

 

 

گفته می شود حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم با انتقاد از کم بودن تعداد پروازهای تبریز به نجف و همچنین بالا بودن قیمت بلیت این پرواز خاطرنشان کرده طبق اظهارات مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی تعداد پروازهای خارجی از تبریز تنها به کشور ترکیه ۱۸ پرواز در هفته است، درحالی‌که متأسفانه تنها یک پرواز از تبریز به نجف‌اشرف وجود دارد و آن‌ هم روز گذشته طی مراسمی افتتاح شد.

 

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته خودروسازان خودروهایی را که تولید کردند، بیرون نمی‌دهند و به بهانه اینکه عرضه خودرو در بازار صرف نمی‌کند، حاضر نیستند این خودروها را به بازار بیاورند. معامله بین خودروسازان و مردم یقیناً معامله یکطرفه و غلطی است که در این معامله غش وجود دارد، چون قیمت خودرو بالا و کیفیت آن پایین است.از طرفی رقابت هم در کشور وجود ندارد و فقط ٢ خوردوساز هستند که با عرضه پایین کفه تقاضا را تحریک می‌کنند.

 

 

گفته می شود عضو هیات رئیسه مجلس گفته قانون منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها باید جدی گرفته شود و اگر مدیر دو تابیعتی از دولت قبل در بدنه دولت و شرکت‌های زیر تابعه باقی مانده باید برکنار شوند.

 

 

گفته می شود اولین روز هفته در حالی آغاز شده است که فعالان بازار ارز نظاره گر روند افزایشی شاخص ارزی در صرافی‌های مجاز و همچنین بازار آزاد هستند. به گونه‌ای که نرخ دلار در بازار آزاد به رقم ۳۰ هزار تومان نیز رسیده است.

 

 

گفته می شود افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است، پروتکل‌ها سختگیرانه‌تر از افراد واکسینه نشده‌ها برای‌شان اجرایی می‌شود به گونه‌ای اجازه خروج از منزل حتی با خودروهای شخصی هم ندارند.

 

 

گفته می شود ستاره پرسپولیسی لیگ برای تولد فرزندش به کانادا رفته است

 

 

گفته می شود منابع آگاه اعلام کردند که تلفن‌های همراه ۹ مقام وزارت خارجه آمریکا به وسیله جاسوس‌افزار پگاسوس ساخته شرکت صهیونیستی “ان اس او” هک شده است.

 

 

 

گفته می شود وزیر امور اقتصادی و دارایی، از تمدید مصوبه حذف سود مرکب برای بدهی‌های بانکی خبر داده است. احسان خاندوزی گفته با موافقت ستاد مقابله با کرونا، مصوبه تسهیل تسویه بدهی بانکی که شهریور به پایان رسیده بود تا اسفند امسال تمدید شد. وی از بانک مرکزی خواست این مصوبه را زودتر ابلاغ کند تا تولید کنندگان بتوانند از مزایای آن برای تسویه بدهی‌ها استفاده کنند.

 

 

 

 

 

گفته می شود متولیان کنونی باید مسئله ارز را دست کم در طول مذاکرات هسته‌ای- فراتر از یک مولفه اقتصادی و به عنوان یک مولفه سیاسی و امنیتی در نظر گرفته و تمام توان خود را برای جلوگیری ارسال سیگنال اشتباه به دشمن را بگیرند. بی‌شک رویکردهای پلیسی صرف نظیر برخورد با دلالان خرده پا یا دستگیری چند صراف نمی‌تواند مسیر ارز را تغییر دهد و باید این چالش اقتصادی را با راهکارهای اقتصادی رفع کرد که از قضا در دسترس است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*