گفته می شود

گفته می شود «بی ام و» خرید قطعه از ایران را تکذیب کرد. علی جدی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند روز گذشته در مورد اینکه آیا کشور تا این اندازه توان صادرات قطعه و خودرو دارد که بتواند در مقابل خودروی خارجی وارد کند، اظهار کرد: درحال‌حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه سازان داخلی به برندهای خارجی و اروپایی صادرات انجام می‌دهند؛ حتی برخی از شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه قطعه‌سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت هایی همچون بنز و بی‌ام و صادرات انجام می‌دهند. اما شرکت «بی ام و» اعلام کرده که هیچگونه لوازم و قطعات خودرو از جمهوری اسلامی ایران وارد نشده است.

 

 

 

گفته می شود وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شرط عجیبی را برای جلسه خصوصی با فعالان بخش اقتصادی تعیین کرد.عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با فعالان بخش خوصوصی گفته «با کسانی که بخواهند بالای هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند، شخصا جلسه برگزار می‌کنم.»

 

 

گفته می شود اوضاع وخیم کرونایی در آلمان، معادلات مسئولان کشورمان را به هم ریخته تا جایی که ممکن است بازگشایی مدارس به وقتی دیگر موکول شود؛ تعویقی که البته مدتش معلوم نیست، چون به رغم مشابهت‌های کشور‌هایی مانند آلمان با کشورمان، وجوه افتراقی هم وجود دارد که موجب بروز بحران در آلمان شده و برای پیشگیری از تکرار آن در ایران، باید تدابیری ویژه بیندیشیم و اجرا کنیم.

 

 

 

گفته می شود  ثابت شده که فدراسیون فوتبال در ماجرای اجاره سیستم داور ویدئویی در دام اسراییلی‌ها افتاده است.

اگرچه در شرایطی که رییس و نایب رییس و دبیرکل فدراسیون فوتبال سکوت اختیار کرده اند، بعضا یکی مثل خداداد افشاریان حرف های پراکنده ای درباره بی اطلاعی از دلایل مسکوت ماندن همکاری فدراسیون با شرکت مشکوک هنگ کنگی می زند تا به جامعه فوتبال القا کند این شرکت که یک استارت آپ اسراییلی بود و با سرمایه هنگ کنگ در این کشور به ثبت رسید، مشکلی برای همکاری با ایران نداشت اما از نگاه نهادهای نظارتی، نمایندگان مجلس و حتی برخی مسئولان دولت، ماهیت اسراییلی این شرکت محرز شده است.

 

 

گفته می شود معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در مورد  انتشار فیش‌های نجومی از سه مدیر پتروشیمی امیرکبیر اظهار داشته فیش‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده حقوق نیست، بلکه گزارش مجموعه دریافتی‌هایی است که نهادهای نظارتی خود وزارت کار برای بررسی وضع پرداختی‌ها ورود و آن را به نهادهای قانونی منعکس کرده است و لزوماً به این معنا نیست که این افراد هر ماه چنین مبالغی دریافت می‌کرده‌اند. وی افزود: مجموعه پرداخت در یک ماه خاص ممکن است مرکب از مجموعه عملکرد و سایر اقدامات باشد که چنین رقمی را نشان می‌دهد. یعنی در ماه‌های قبلی کمتر از این رقم می‌گرفتند و به طور میانگین به مراتب پایین‌تر از این رقم‌ها بوده است. در عین حال پرداخت‌های خارج از ضابطه و خارج از عرف صورت گرفته است.
گفته می شود هزینه تامین کالا و خدمات در ایران به طور متوسط بیش از ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در این بین برخی اقلام بالغ بر ۷۰ درصد گران شده‌اند.
گفته می شود یک رسانه انگلیسی زبان از مخالفت دولت آمریکا با درخواست ریاض از واشنگتن برای پشتیبانی اطلاعاتی و نظامی از عربستان در جنگ یمن پرده برداشت.
گفته می شود تعداد قابل توجهی از مادران باردار را به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌ایم!» این را رییس کمیته علمی کشوری کرونا می‌گوید و در ادامه تاکید می‌کند که «پوشش واکسیناسیون زنان باردار با میانگین جامعه بسیار فاصله دارد». وضعیتی که این مقام مسئول تلاش می‌کند عاملش را هم توضیح دهد، اما به نظر همه ماجرا را نمی‌گوید.
گفته می شود مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفته در دو هفته گذشته با توجه به سرد شدن نسبی هوا، مصارف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری، افزایش یافته است و سه برابر اروپا گاز مصرف می کنیم.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*