اخبار خراسان جنوبی/کشف ۱۲ میلیارد ریال محموله قاچاق در خراسان جنوبی

نوری وزیر آموزش و پرورش شد

یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد گرفت.

 نمایندگان پس از استماع گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات، سخنان مخالفان و موافقان و همچنین دفاعیات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نهایت؛ با ۱۹۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع از مجموع ۲۶۸ رای ماخوذه به آقای یوسف نوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.
نوری سومین وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش بود که توانست با گذر از پیچ بهارستان به پاستور راه یابد.

پیش از این حسین باغگلی و مسعود فیاضی نتوانسته بودند از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد بگیرند.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی:

حمایت حقوقی از سرمایه‌گذاران خراسان جنوبی در دستور کار است

حمایت حقوقی از سرمایه‌گذاران خراسان جنوبی در دستور کار است

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دستگاه قضایی با همکاری سایر ادارات در استان حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه‌گذاران را در دستور کار دائمی دارد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید میدانی از هتل کوهستان بیرجند که با هدف رفع مسائل و مشکلات این مجموعه انجام شد، افزود: هتل کوهستان بیرجند یک مجموعه‌ فرهنگی و تفریحی است و از ظرفیت‌های خوب استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند در بخش گردشگری بوده که در جذب گردشگر هم نقش خوبی را ایفا می‌کند.

وی گفت: این مجموعه الگوی مناسبی برای کسانی است که قصد سرمایه‌گذاری در استان را دارند تا با انجام چنین سرمایه‌گذاری‌هایی در واقع زیرساخت‌های فرهنگی منطقه را نشان دهد و تقویت کند.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این مجموعه مشکلات جزئی داشت که باعث شد امروز به همراه جمعی از مسوولان قضایی، استانی و شهرستان از آن بازدید کنیم.

وی افزود: پرونده قضایی در دادگستری مطرح بوده و اختلافی بین مجموعه هتل و منابع طبیعی وجود دارد که تدابیر قضایی لازم اتخاذ شد تا از مجموعه‌ای که در شهرستان بیرجند فعالیت خوبی دارد، حمایت حقوقی و قضایی کنیم و جلوی فعالیت آن گرفته نشود بلکه استفاده بهتر و حداکثری به عمل آید.

حجت الاسلام حمیدی گفت: بخشی از مشکلات این مجموعه قرار شد از طریق مسوولان منابع طبیعی در اجرای ماده سه پیگیری شود که سرمایه‌گذار بتواند از فضاهای اطراف این هتل بهره‌برداری کند تا هم حراست و حفاظت لازم از منابع طبیعی که جزو مناطق طبیعی بکر شهرستان بیرجند و استان است، صورت گیرد و هم زمینه بهره‌برداری سرمایه‌گذار از فضای اطراف و رفع این نیاز فراهم شود.

وی بیان کرد: تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم با این تصمیمات چه در دستگاه قضایی چه ادارات ذیربط برای حفظ و گسترش این فضا و استفاده بهتر و بیشتر از آن کمک کنیم و مردم بتوانند از این ظرفیتی که در شهرستان بیرجند وجود دارد، استفاده کنند.

دادستان مرکز استان،  فرماندار بیرجند،  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز رییس کل دادگستری خراسان جنوبی را در این بازدید همراهی کردند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی؛
نخستین سلسله رویدادهای نمایشی تئاتر مردمی بچه های مسجد برگزار می شود
کریمیان با بیان اینکه سلسله رویدادهای نمایشی و همایش های استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد در خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: علاقمندان تا ۱۴ آذر مهلت دارند تا فرم مشخصات گروه و عنوان اثر، متن یا طرح نمایشی را در سایت artfest.ir ثبت کنند.

«مجید کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: حوزه هنری با همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به منظور ایجاد زمینه رشد و اعتلای هنری گروه های نمایشی و توسعه فعالیت های تئاتر مردمی بچه های مسجد، نخستین سلسله رویدادهای نمایشی و همایش های استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد را برگزار می‌کند.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: علاقمندان تا ۱۴ آذر مهلت دارند تا فرم مشخصات گروه و عنوان اثر، متن یا طرح نمایشی را در سایت artfest.ir ثبت کنند.

 

وی با اشاره به شرایط شرکت در این رویداد گفت: تمامی گروه های تئاتر مسجدی با ارائه معرفی نامه از سوی هیئت امنای مسجد یا مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد می توانند در این رویداد شرکت کنند.

 

کریمیان ادامه داد: تمامی گروه های متقاضی علاوه بر معرفی و پُرکردن مشخصات گروه باید متن نمایشی خود را جهت شرکت در این رویداد به دبیرخانه مربوط در خراسان جنوبی ارائه دهند.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه رویداد در دو مرحله اجراهای محله ای و همایش استانی برگزار می شود، افزود: حضور در همایش استانی منوط به گذراندن مرحله اجراهای محله است و اجراهای محله ای شامل نمایش هایی است که هر گروه در مسجد یا مساجد محله خود حداقل ۱۰ مرتبه طی بازه زمانی ۲۷ آذر تا ۷ ماه بهمن ماه امسال اجرا کرده باشند و ۱۴ بهمن ماه گروه های برتر جهت شرکت در همایش استانی معرفی خواهند شد.

 

وی در پایان با بیان اینکه همایش استانی ۲۴ بهمن لغایت ۷ اسفندماه برگزار می شود، گفت: گروه های برتر استانی جهت شرکت در مرحله پایانی این رویداد نیز ۱۱ اسفند معرفی می شوند.

 

 

 

 

 

 

اینفوگرافیک سوابق دکتر نوری

فروکش تب تند کرونا در خراسان جنوبی/آمار بیماران نزولی شد

تجلیل از 67 فرهنگی بسیجی خراسان جنوبی

 

 

 

 

فرهنگیان جهادی وبسجی خراسان جنوبی تجلیل شدند/۲-۳

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ۱۲۵ فرهنگی جهادی و بسیجی که درتابستان و مهرماه سا جاری در ۱۶ روستاو ۴۸ شهرک اقماری مرکز استان مشغول جهاد آموزشی بودند، تجلیل شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی، در همایش فعالیت های جهادی شگفت انگیز که در سالن قلم چی برگزار شد، اظهار کرد: بسیجیان یادگاران ارزشمند دفاع مقدس و یاران باوفای شهدا هستند.

وی، با بیان این مطلب که معلم تبلور روحیه جهادی و تبیین کننده تفکر بسیجی در جامعه است، تصریح کرد: فرهنگیان غیور خراسان جنوبی، این افسران سپاه پیشرفت، در میادین مبارزه با جهل و کرونا مردانه و مظلومانه مبارزه می کنند تا به خوبی از حریم فکر، اندیشه و سلامت جسم و روان دانش آموزان و آینده سازان انقلاب در خطه قهستان زمین حراست نمایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مهمترین رسالت فرهنگیان را تربیت انسان های وارسته و برخوردار از روحیه جهادی در مسیر توسعه و آبادانی ایران اسلامی و صادر کننده گفتمان انقلاب و اسلام ناب دانست و اذعان کرد: امروز جهان، گفتمان انقلاب را با فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی می شناسد.

به گفته واقعی، معلمان جهادگران عرصه علم و ایمان و مدرسان مکتب عشق و ایثار در قاموس سند تحول بنیادین؛ بر مبنای اسلام ناب و فرهنگ اصیل ایرانی هستند.

 

 

 

 

 

در مراسم تقدیر از ۶۶ فعال جهادی در همایش شکوه هجرت عنوان شد

گروه‌های جهادی مراقب خطر نفوذ باشند/۲-۳

از ۶۶ فعال جهادی در همایش شکوه هجرت در خراسان جنوبی تقدیر شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این همایش گفت: کار جهادی تنها برآوردن نیازتقدیر از ۶۶ فعال جهادی در همایش شکوه هجرت نیازمند نیست، بلکه اجر این خدمات که لبخند بر لبان نیازمندان می آورد یک کار خداپسندانه است که اجرش را خدا می دهد.

وی با اشاره به اینکه اکنون مسئله جهاد در مقابل تهاجم دشمن مطرح است، افزود: کار جهادی یک امر خیر است که ام الخیرات است.

آیت الله عبادی خطاب به جهاد گران گفت: کار شما یک کار الهی ،دینی ،اخلاقی،انسانی و اجتماعی است که در انواع تهاجم های تبلیغاتی دشمن که از همه چیز خطرناک تر است باید با جهاد در راه خدا و حضور فعالتان نگذارید دشمن کارش را پیش ببرد .

فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: دشمن بر روی فعالیت های جهادی و پایگاه های بسیج حساس است تا در بخش های مختلف آنها نفوذ کند لذا باید هوشیار باشیم.

سردار قاسمی افزود: باید در همه فعالیت ها معنویت و اخلاق مدنظر باشد و رفتار انسانی و نیکو اولویت کار گروه های جهادی است که باید مورد توجه باشد.

وی با تأکید بر اهمیت نظارت بر گروه‌های جهادی و بسیجی برای جلوگیری از خطر نفوذ و انحراف، گفت : در دوران دفاع مقدس هم دشمن تحت عنوان منافقان و ستون پنجم با نفوذ در پی منحرف کردن معنویت و اخلاص جبهه بود و امروز نیز شاهد گسترش مکتب های انحرافی هستیم.

مسئول بسیج سازندگی استان نیز گفت: از ابتدای امسال ۲۸ هزار و ۴۰۰ جهادگر در قالب ۲ هزار و ۷۳۰ اردوی جهادی در استان فعالیت داشتند.

هنری افزود: گروه های جهادی ۲۰ نوع خدمت را با بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به مناطق محروم استان ارائه کردند.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۹ میلیارد تومان کمک های مومنانه مردمی، نهادهای دولتی، غیر دولتی و خیران بین اقشار آسیب پذیر استان توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در راستای نهضت کمک مومنانه بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و قرض الحسنه معیشتی در استان پرداخت شده است.

هنری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۷۲ پروژه کوچک و زودبازده با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده است، گفت: در سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در قالب اعتبارات توازن انعقاد قرارداد با سازمان مدیریت و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در طی یکسال گذشته مجمع خیران جهادی و محرومیت زدایی استان نیز بیش از ۳۵ میلیارد ریال در بخش آب شرب و کشاورزی کمک کرده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی همچنین از افتتاح طرح های اشتغال و همایش تجلیل از صندوق های قرض الحسنه بسیج و نمایشگاه تولید و اشتغال این صندوق ها در روز ۱۷ آذرماه خبر داد.

 

 

 

 

 

 

انجام خدمات بیمه سلامت در برنامه کاربردی بیمه سلامت من/۲-۳

افراد تحت پوشش بیمه سلامت می‌توانند با استفاده از برنامه کاربردی بیمه سلامت من بسیاری از خدمات بیمه‌ای خود را انجام دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: برنامه بیمه سلامت من یک برنامه کاربردی موبایل است که مشابه سامانه‌های غیر حضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران عمل می‌کند و بیمه شدگان می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

او افزود: هر فرد برای ورود به این برنامه باید حتما بیمه شده سازمان بیمه سلامت باشد.

اربابی ادامه داد: قابلیت‌های برنامه کاربردی بیمه سلامت من شامل امکان ایجاد پروفایل شخصی، وارد کردن اسامی اعضای خانوار تحت پوشش بیمه سلامت در برنامه، تمدید اعتبار بیمه‌ای جامعه تحت پوشش بیمه سلامت، جستجوی مراکز خدمات سلامت، ثبت شکایات و تاریخچه خدمات ارائه شده بیمه‌ای به بیمه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: بازیابی کد رهگیری، مشاهده وضعیت پوشش بیمه ای، مشاهده اطلاعات خانوار، جست و جوی مراکز طرف قرارداد، مشاهده و چاپ صفحه اول دفترچه و نظرسنجی خدمات ارائه شده از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار است.

او بیان کرد: بیمه شدگان سلامت برای دریافت نرم افزار می‌توانند به آدرس WWW.BIMEHSAIAMATIRANIAN.IR مراجعه کنند.

اربابی عنوان کرد: شماره تلفن همراه باید به نام شخص بیمه شده باشد؛ درغیر این صورت فرد باید جهت اصلاح شماره به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد مراجعه کند.

 

شناسایی ۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۵۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا از ۲۵۷ آزمایش مولکولی و سریع در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: روزشناسایی ۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی گذشته از ۱۵۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۴۰ بیمار و از ۱۰۳ تست سریع ۱۷ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۲۲ مورد از بیرجند، ۴ مورد از خوسف، یک مورد از درمیان، ۲ مورد از زیرکوه، ۱ مورد از سرایان، ۱۸ مورد از طبس، ۷ مورد از فردوس و از شهرستانهای قاین و نهبندان هرکدام یک مورد جدید کرونا، شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۱۹۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۹ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و آمار جان باختگان این بیماری همان هزار و ۲۲۹ نفر ثابت ماند.

فعالیت ۹ مرکز آموزش از راه دور در خراسان جنوبی/۲-۳

هم اکنون ۹ آموزشگاه از راه دور در دوره‌های متوسطه اول و دوم استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مدیر کل آموزش و پرورش استان در بازدید ازفعالیت ۹ مرکز آموزش از راه دور در خراسان جنوبی موسسه آمورزش از راه دور دکتر حسابی بیرجند گفت: در سال تحصیلی جاری، قریب ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر در مدارس ، مراکز و موسسات آموزش از راه دور استان مشغول ادامه تحصیل هستند.

واقعی افزود: مدارس آموزش از راه دور، نماد تحقق عدالت آموزشی بوده واستفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور برای پوشش دانش‌آموزان در مناطق روستایی و مناطق کم‌برخوردار، در راستای انسداد مبادی بی سوادی بسیار اثر بخش است.

وی گف: اگر مدارس آموزش از راه دور خوب تقویت شوند، بسیاری از مشکلات مدارس و دانش‌آموزان ما به ویژه در مناطق محروم برطرف می‌شود.

به گفته واقعی ، بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه تحصیل یکی از اهداف مدارس آموزش از راه دور است.

ایستگاه فرهنگی بسیج در مهموئی/۲

ایستگاه فرهنگی بسیج به همت مراکز کانون پرورش فکری ثابت و سیار قاین

با هدف توجه به نقش بسیج در فعالیت‌های فرهنگی، هنری اجتماعی مراکز ثابت و سیار روستایی کانون در شهرستان ایستگاه فرهنگی بسیج را در روستای مهمویی این شهرستان برگزار کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این برنامه که به مناسبت هفته بسیج انجام شد مربیان مراکز ثابت و سیار روستایی شماره دو کانون شهرستان قاین با حضور در دبستان شهید قریشی مهمویی و با هدف تشریح و توجه به نقش بسیج در فعالیت‌های فرهنگی، هنری واجتماعی، برنامه های متنوعی را برای دانش آموزان این دبستان برگزار کردند.

معرفی کتاب صدای بال لک لک‌ها، شعرخوانی و بیان خاطرات شهدای بسیجی، مسابقه و اهدای جوایز فرهنگی به برگزیدگان مسابقه از جمله برنامه‌های اجرایی در این روز بود .

 

کشف ۱۲ میلیارد ریال محموله قاچاق در خراسان جنوبی/۴

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران در اجرای طرح یک هفته ای مقابله با قاچاق کالا و سوخت قاچاق، ۱۲ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال کشف و ۳۳ خودروی شوتی و ۶ خودروی سنگین که حامل انواع کالای و سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع بودند را توقیف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”جواد بخشی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی در اجرای طرح یک هفته ای مبارزه با قاچاق کالا و سوخت قاچاق، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی در این استان ۳۹ خودروی حامل کالای قاچاق را شناسایی و جهت بررسی بیشتر آن ها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروهای متوقف شده انواع کالا و سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف کردند که ارزش ریالی محموله های قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال براورد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این طرح ۳۳ خودروی شوتی و ۶ خودوری سنگین متوقف و ۸۷ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

توقیف کامیون حامل گوشت در”بشرویه”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”بشرویه” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک کامیونت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیرمجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”نصرا… طاهری” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان” بشرویه” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیونت مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از کامیون هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ قاچاق که فاقد مجوز حمل بود را کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شد.

 

 

 

زلزله آرین شهر خسارت جانی نداشته است/آسیب جزئی به منازل روستایی/۴

زلزله آرین شهر خسارت جانی نداشته است/آسیب جزئی به منازل روستایی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه زلزله آرین شهر خسارت جانی نداشته و تنها آسیب جزئی به برخی منازل روستایی رسیده است.

محمد رضا رضایی اظهار کرد: بعد از زلزله ۴.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین خراسان‌جنوبی که حوالی آرین شهر را لرزاند، هلال احمر نیز یک تیم به منطقه زلزله زده اعزام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه بر اساس گزارش‌هایی که از تیم اعزامی به دست ما رسیده است خسارت جانی نداشته است.

رضایی با بیان اینکه تنها در برخی از روستاها چون چاهک موسویه و علی آباد تعدادی از خانه‌ها خسارت جزئی پیدا کردند، یادآور شد: پیگیری وضعیت روستاهای زلزله زده همچنان ادامه دارد.

گفتنی است براساس آمار مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ۴، ۸ ریشتری ساعت ۵ و ۸ دقیقه و ۷ ثانیه روز یکشنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد و کانون زلزله در ۳۹ کیلومتری آرین شهر، ۵۵ کیلومتری سه قلعه و ۵۸ کیلومتری قاین ثبت شده است.

 

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:
خطر نفوذ و انحراف در گروه‌های جهادی/ ساختار سازمانی جهادگران حفظ شود
سردار قاسمی نسبت به خطر نفوذ و انحراف در گروه‌های جهادی هشدار داد و گفت: دشمن بر روی فعالیت های جهادی و پایگاه های بسیج حساس است تا در بخش های مختلف آنها نفوذ کند لذا باید هوشیار باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» امروز (۷ آذر) در مراسم شکوه هجرت و تجلیل از فعالان جهادی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: پیام رهبر معظم انقلاب در مردادماه سال ۹۸ خطاب به اعضای گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی، باید سرلوحه و منشور همه گروه های جهادی باشد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به لزوم گسترش کمی و کیفی گروه های جهادی، عنوان کرد: اما در بحث کیفیت گروه های جهادی دو بحث کیفیت فنی و کیفیت انسانی و گفتمان جهادی مطرح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در بحث کیفیت فنی گروه های جهادی رویش های جدیدی با همکاری فنی و حرفه ای داریم تا وقتی این گروه ها به مناطق روستایی اعزام می شوند در همه بخش ها بتوانند برخی از مشکلات مردم را حل کنند.

 

سردار قاسمی با اشاره به اهمیت کیفیت معنوی گروه های جهادی، تصریح کرد: باید در همه فعالیت ها معنویت و اخلاق مدنظر باشد و رفتار انسانی و نیکو اولویت کار گروه های جهادی است که باید مورد توجه باشد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نسبت به خطر نفوذ و انحراف در گروه‌های جهادی هشدار داد و بیان کرد: دشمن بر روی فعالیت های جهادی و  پایگاه های بسیج حساس است تا در بخش های مختلف آنها نفوذ کند لذا باید هوشیار باشیم.

 

وی با تأکید بر اهمیت نظارت بر گروه‌های جهادی و بسیجی برای جلوگیری از خطر نفوذ و انحراف، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس نیز دشمن تحت عنوان منافقان و ستون پنجم با نفوذ می خواستند معنویت و اخلاص جبهه را منحرف کنند و امروز نیز شاهد گسترش مکتب های انحرافی هستیم.

 

سردار قاسمی در ادامه نسبت به انحراف کاری و مأموریتی و چالش انحراف از سازمان و خودمختاری در گروه‌های جهادی هشدار داد و تصریح کرد: جهادگران در اطلس جغرافیای گروه‌های جهادی بسیج سازماندهی شدند و مدیریت آنان با قرارگاه جهادی و بسیج سازندگی است لذا توجه داشته باشند که میدان کمک گرفتن از ساختارهای سازمانی و خیران باشد اما تنظیم عرصه و هماهنگی با بسیج سازندگی است.

 

 

 

 

 

جلسه ۱۹۷ غیرحضوری برگزار خواهد شد

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان گفت: جلسه ۱۹۷ در استان به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در هفته جاری به صورت تلفنی برگزار خواهد شد.

سرهنگ”علی محمدپور” اظهار داشت: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت ضوابط بهداشتی جلسه ۱۹۷ در هفته جاری به صورت تلفنی برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه ارتباط مردم با مسئولان انتظامی استان، فقط از طریق تلفن ۱۹۷ خواهد بود لذا شهروندان از مراجعه به صورت حضوری خودداری کنند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: شهروندان در روز دوشنبه مورخ ۸ آذرماه سال جاری از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ می توانند به صورت غیر حضوری و طی تماس تلفنی با سامانه ۱۹۷ با مسئولان انتظامی استان ارتباط برقرار نمایند.

سرهنگ محمدپور خاطر نشان کرد: هم استانی های گرامی مسائل و مشکلات خود را در حوزه های مختلف اعم از راهنمایی و رانندگی، وظیفه عمومی، گزینش و استخدام، کلانتری ها، پلیس آگاهی، پلیس امنیت اخلاقی، گذرنامه، اماکن عمومی و سایر موضوعات مرتبط با حیطه کاری نیروی انتظامی را مطرح تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

 

 

 

 

۲۰۰ سازه آبخیزداری امسال در خراسان جنوبی اجرا می‌شود/۲-۳

۲۰۰ سازه آبخیزداری امسال در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات ملی و استانی امسال بیش از ۲۰۰ سازه آبخیزداری را تا پایان سال مالی جاری در خراسان جنوبی اجرا خواهیم کرد.

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر اجرای تعدادی از سازه‌های آبخیزداری استان در مرحله فرآیند مناقصه قرار دارد تا پیمانکاران مشخص و اجرای طرح‌ها شروع شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی اجرا شده است گفت: هشت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار حوزه آبریز در استان داریم که تاکنون فقط در یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار سازه‌های آبخیزداری اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: از محل اعتبارات سال جاری ۲۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای سازه‌های آبخیزداری این استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای سازه‌های آبخیزداری استان خراسان جنوبی مصوب شده که از این مقدار ۱۰۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات اقدام ملی محرومیت‌زدایی و مابقی هم اعتبارات ملی سالانه این اداره کل است.

نصرآبادی گفت: علاوه بر این در سال جاری ۱۲ میلیارد تومان اعتبار استانی هم برای احداث سازه‌های آبخیزداری استان مصوب شده است.

 

 

 

 

۷۷۲ کیلوگرم مرفین در خراسان جنوبی کشف شد/۴

۷۷۲ کیلوگرم مرفین در خراسان جنوبی کشف شد

 فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با گشت‌زنی‌های هدفمند محسوس و نامحسوس پلیس، ۷۷۲ کیلوگرم مرفین در محورهای مواصلاتی استان از یک دستگاه تریلی کشف و ضبط شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار ناصر فرشید افزود: یک قاچاقچی در این رابطه دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: پلیس به دنبال سایر افراد مرتبط با این محموله است و به‌زودی سایر قاچاقچیان هم دستگیر می‌شوند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: قاچاقچیان این محموله را از مرزهای شرقی وارد استان کردند و قصد حمل آن را به استان‌های مرکزی کشور داشتند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده که از این مقدار ۸۳ درصد تریاک، ۹ درصد مرفین و مابقی سایر مواد مخدر بوده است.

سردار فرشید گفت: در این مدت ۸۰ باند مواد مخدر متلاشی شد و ۶ هزار قاچاقچی نیز دستگیر شدند که توقیف بیش از هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو را هم در پی داشت.

 

 

 

 

بی وفایی حیوان با وفا در معابر شهری/۴-۷

بسیاری از مردم شهرستان بیرجند از وجود سگ‌های ولگرد و بی صاحب در نقاط مختلف شهر گلایه دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، در بعضی از مناطق بیرجند آرامش مردم به دلیل پارس سگ‌های ولگرد چه در شب و چه در روز مختل شده است.

در برخی از موارد نیز سگ‌های ولگرد با حمله به افراد در معابر عمومی، جان آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند و حیوان گزیدگی می‌تواند اثرات مخربی روی جسم و روح افراد بگذارد.

مردم بیرجند از تعداد زیاد سگ‌های ولگرد در محلات مختلف خبر می‌دهند و هر کدام گله‌ای مبنی بر صدای پارس سگ، حیوان گزیدگی و آلودگی محیط دارند.

سگ های ولگرد را جمع آوری کنید

یکی از شهروندان بیرجندی که گویا از بیمارستان باز می‌گشت، گفت: دختر چهار ساله ام را سگ گاز گرفته است و به دست و شانه او آسیب زده است.

او افزود: در کنار تخت دخترم یک بانو از ناحیه گردن مورد گزش حیوان قرار گرفته بود که پزشکان می‌گفتند اگر عمق گزش مقداری بیشتر بود، منجر به آسیب جدی به اعصاب فرد می‌شد.

این شهروند بیرجندی بیان کرد: خواستار این هستیم که هر چه سریع‌تر نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام شود تا مردم آرامش خیال پیدا کنند.

او عنوان کرد: کشتن حیوانات هم غیرقانونی و هم غیر اخلاقی است و اگر مسئولین همت کنند و این سگ‌های وحشی و ولگرد را جمع آوری کنند، آرامش روان به مردم باز خواهد گشت.

ثبت ۲۷۲ مورد حیوان گزیدگی در بیرجند

زنگویی رئیس شبکه بهداشت شهرستان بیرجند گفت: در شش ماهه اول امسال ۲۷۲ مورد حیوان گزیدگی در مرکز استان رخ داده است.

او افزود: برای درمان این بیماران مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و فردی که مورد حمله سگ قرار می‌گیرد باید حتما واکسن تزریق کند.

زنگویی اظهار کرد: در صورتی که تزریق واکسن انجام نشود، فرد گزیده شده به هاری مبتلا می‌شود و به دلیل نبود درمان برای این بیماری، فرد فوت خواهد کرد.

دستورالعمل ابلاغ شده، اجرا نشده است

برای پیگیری مسائل قانونی جمع آوری سگ‌های ولگرد به سراغ حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی رفتیم.

او گفت: در سال ۱۳۷۸ از ناحیه معاونت امور شهرداری‌های وزارت کشور دستورالعمل ساماندهی سگ‌های ولگرد به کل کشور ابلاغ شده است.

حجت الاسلام وحدانی نیا تصریح کرد: تاکنون به این مورد برخورد نکرده ام که کارگروهی بدین منظور در استانداری تشکیل شود.

 

 

 

 

 

 

حل مشکل ۴ واحد لبنی خراسان جنوبی/فروش الکترونیکی زرشک

حل مشکل ۴ واحد لبنی خراسان جنوبی/فروش الکترونیکی زرشک

بیرجند-استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ۱۱ واحد لبنی تنها دو واحد در استان فعال بوده است، گفت: مشکل چهار واحد لبنی خراسان‌جنوبی با شبکه بانکی حل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری عصر شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ما بر این باوریم که سرمایه‌های بخش خصوصی به مراتب از دولت بیشتر است و از این جهت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تا حد زیادی می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: به نظر من خراسان‌جنوبی باید برای توسعه و پیشرفت نگاه خود را از دولت بردارد و به سمت بخش خصوصی هدایت کند و دولت تنها به هدایت و نظارت و راهبری مسائل اقتصادی و … بپردازد.

ملانوری ادامه‌داد: اغلب مصوبات (۹۰ درصد مصوبات) شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در خراسان‌جنوبی اجرایی شده چون ما هر جلسه میزان اجرایی شدن مصوبات نوبت قبل را بررسی می‌کنیم.

تعاونی تولید کنندگان محصولات استان به مرحله عرضه سهام رسید

وی افزود: محصول زرشک، محصول منحصر به فرد خراسان‌جنوبی است و باید برای تولید، برداشت، فرآوری و بازاریابی آن طرح‌هایی به تناسب شرایط استان وضع شود و نمی‌توان برای آن قواعدی در خارج از استان وضع کرد که با شرایط این خطه تناسب ندارد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در یکی از جلسات شورای گفت و گو مصوب کردیم که تعاونی بزرگ تولیدکنندگان محصولات استراتژیک استان شکل بگیرد، گفت: مرحله اول کار انجام شده و به مرحله عرضه سهام رسیده است.

ملانوری بیان‌کرد: در مورد محصول زرشک ما نتوانسته‌ایم به اندازه ۱۰۰ هزار تن زرشکی که تولید می‌شود، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا کشاورز ما دغدغه نداشته باشد.

پیگیری فروش الکترونیکی زرشک

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای زرشک بحث خرید حمایتی را داشتیم، گفت: زرشک محصول ارزشمند و گران قیمت است که باید به اندازه تلاش و زحمت کشاورز در بازار عرضه شود که در این جلسه مباحثی برای فروش الکترونیکی آن داشتیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بارگاه‌های زرشک نیز باید با توجه به مدلی متناسب با شرایط استان طراحی شود و مجوزهای کشوری گرفته شود.

ملانوری در مورد صنایع لبنی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۱۱ واحد تولیدی صنایع لبنی وجود دارد که دوتای آن فعال و ۹ تا غیر فعال است که مشکل اکثر آنان نیز تسهیلات بانکی است که در این زمینه نیز بحث و بررسی شد که مشکل چهار واحد با بانک حل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:

راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران تحولی در خراسان‌جنوبی به وجود آورد

راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران تحولی در خراسان‌جنوبی به وجود آورد

بیرجند-رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران تحولی در خراسان‌جنوبی به وجود آورد و این مسیر باید استمرار یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن احتشام عصر شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران تحولی در خراسان‌جنوبی به وجود آمد که این راه باید استمرار پیدا کند تا شاخص‌های توسعه استان ارتقاء یابد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه در یک سال گذشته جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به طور منظم و دقیق برگزار شده است، بیان‌کرد: برگزاری جلسات شورا در محل اتاق بازرگانی نشان از توجه و همت نماینده عالی دولت در استان به بخش خصوصی است.

احتشام با اشاره به ضرورت بازاریابی برای محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی یادآور شد: برخی از بخش‌ها چون پست می‌تواند به توزیع محصول به صورت شبکه‌ای کمک زیادی کند.

احسان بی کی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: برای حل مشکل زرشک‌کاران خراسان‌جنوبی پیشنهاد ما این است که امکان صدور مجوز ساخت بنا بر روی ساختمان بارگاه‌های زرشک و عناب به منظور افزایش امنیت در برابر سرقت محصول و کاهش هزینه‌های رسیدگی به باغات فراهم شود.

وی ادامه‌داد: همچنین کاهش حدأقل متراژ مورد نیاز جهت دریافت مجوز بارگاه‌های پنج هزار متر مربع به حدأقل دو هزار و ۵۰۰ متر مربع (طبق روال سال‌های قبل) از دیگر پیشنهادهای ما است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند بیان‌کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کشاورزان خراسان‌جنوبی خرده مالک هستند، پیشنهاد ما این است در مواردی که محصول زرشک در باغات مختلف کشت شده باشد، تعداد درختان زرشک متناسب با حدأقل سطح تعیین شده برای صدور مجوز بارگاه زرشک ملاک عمل قرار گیرد.

همچنین در این جلسه مشکلات فعالان اقتصادی حوزه استخراج رمز ارز نیز در این جلسه مطرح شد و در نهایت مصوب شد که پیشنهاد اعطای مجوز و تعیین تکلیف برای افرادی که جواز تأسیس گرفته و در مرحله راه اندازی بوده و برق آنان تأمین شده است به وزارت کشور ارائه شود.

شروعی دوباره در کارگاه‌های مهارت‌ حال خوش زندگی/۲

شروعی دوباره در کارگاه‌های مهارت‌ حال خوش زندگی

پس از دو سال برگزاری کارگاه‌های حال خوش زندگی به صورت مجازی، مرکز یک و فراگیر بیرجند این بار به‌صورت حضوری در کارگاه مهارت خود باوری میزبان علاقه‌مندان و اعضا بود .

به‌گزارش امروز خراسان جنوبی، با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا در دو سال گذشته، کارگاه‌های حال خوش زندگی که با هدف ایجاد تفکر مثبت در نوجوانان در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند برگزار می شود به صورت محدود  و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی میزبان نوجوانان علاقمند به این کارگاه‌ها است.

بر اساس این خبر اولین کارگاه حضوری پس از این وقفه، با محوریت مهارت خودباوری با حضور راضیه حسینی مربی مسئول این مرکز برگزار شد.

گفتنی است در این برنامه علاوه بر مباحث مربوط به کارگاه مهارت خود باوری و اعتماد به نفس،  هشت عنوان کارگاه حال خوش زندگی شامل: نوجوان معنوی، خودباوری، امید، روابط مثبت، هوش هیجانی، جرات‌مندی،  خوش‌بینی و شادی و نشاط به اعضای حاضر معرفی شد.

یادآور می شود از ابتدای برگزاری این کارگاه‌ها تا کنون بیش از ۲۰ کارگاه حال خوش زندگی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند به صورت مجازی و حضوری برگزار شده که مورد استقبال اعضا و والدین قرار گرفته است.

 

 

 

قهرمانی سینا داشگر در رقابت های موتور کراس کشور/۷

قهرمانی سینا داشگر در رقابت های موتور کراس کشور

سینا دانشگر با درخشش و شایستگی، عنوان قهرمانی مسابقات موتور کراس کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی تیم موتور کراس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی خراسان جنوبی، برای حضور و رقابت در این دوره از مسابقات کشوری به استان فارس شهرستان آباده اعزام و سینا دانشگر با درخشش، عنوان قهرمانی کشور را به خود اختصاص داد.

همایش پیاده روی خانوادگی بسیج در سرایان/۷

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهرستان سرایان

همایش بزرگ پیاده روی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان سرایان برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این همایش عمومی بیش از ۵۰۰ نفر از مردم ولایت مدار سرایان فاصله سه کیلومتری میدان بسیج این شهر تا گلزار مطهر شهدا را پیمودند.
در پایان با حضور مسئولین شهرستانی به قید قرعه به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان جوایز نفیسی اهدا شد

معرفی برترین های مسابقات دو و میدانی سه قلعه/۷

اعلام برترین های مسابقات دو و میدانی ویژه نوجوانان شهر سه قلعه

مسابقات دو و میدانی ویژه نوجوانان شهر سه قلعه شهرستان سرایان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این مسابقات که ۳۰ نفر شرکت داشتند ، مسیر سه راه بانک کشاورزی تا گلزار شهدای سه قلعه را دویدند که سرانجام عماد رضا قنبری، محمدجواد کفشی، فرزاد کاووسی، حسین ساجدی، علیرضا جهانبخش مقام های اول تا پنجم این دوره از مسابقات را کسب نمودند.
گفتنی است در پایان این مسابقات با حضور مسئولین محلی بعد از تقدیر نفرات برتر مسابقات مراسم عطر افشانی و گلباران گلزار مطهر شهدای سه قلعه برگزار شد.

برگزاری همایش پیاده روی در نهبندان/۷

برگزاری همایش پیاده روی عمومی و خانوادگی در نهبندان

به مناسبت هفته بسیج همایش پیاده روی خانوادگی و عمومی در شهرستان نهبندان برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این همایش با حضور بیش از ششصد نفر از اهالی شهر نهبندان برگزار شد .
این همایش با قرائت دعای ندبه ، پذیرای صبحانه و اهدای جوایز به قید قرعه همراه بود .
گفتنی است همایش پیاده روی به همت اداره ورزش و جوانان ، هیات ورزش های همگانی با همکاری بسیج سپاه نهبندان برگزار گردید .

مسابقات دوچرخه سواری بسیج در نهبندان/۷

برگزاری مسابقات دوچرخه سواری در شهرستان نهبندان

به مناسبت هفته بسیج مسابقات دوچرخه سواری در سه رده سنی در نهبندان با حضور ۴۰ نفر شرکت کننده برگزار گردید .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این مسابقات از فلکه دانشگاه تا بلوار استقلال و بالعکس با همکاری هیات دوچرخه سواری و حوزه بسیج سپاه برگزار شد .
گفتنی است در پایان به نفرات برتر این مسابقات جوایزی از طرف هیات دوچرخه سواری اهداء گردید .

برگزاری مسابقات اسکیت سرعت جام بسیح در بشرویه/۷

برگزاری مسابقات اسکیت سرعت جام هفته بسیح در شهرستان بشرویه

مسابقات اسکیت سرعت به مناسبت هفته بسیح در شهرستان بشرویه برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مسابقات اسکیت سرعت دختران نونهال شهرستان بشرویه جام هفته بسیج به همت کانون بسیج ورزشکاران هیات ورزش‌های همگانی وهیات اسکیت شهرستان بشرویه برگزارشد. در این مسابقات در رده سنی ۹۰ تا ۹۴ آذین رمضانیان اول ،عسل طوافی دوم و پریا قاسمی سوم شد. در رده سنی ۹۵ و ۹۶ آرنیکا خاکساری مقدم اول ،بارانا سجادی دوم و فاطمه زهرا صادق زاده سوم شد. درپایان به تمامی شرکت کنندگان و همچنین نفرات برتر در هررده سنی هدایایی از طرف کانون بسیج ورزشکاران وهیات همگانی تقدیم شد.

اعزام برترین های پینگ پنگ خراسان جنوبی به مسابقات کشوری/۷

اعلام برترین های مسابقات قهرمانی پینگ پنگ خراسان جنوبی اعزامی به مسابقات کشوری
مسابقات قهرمانی پینگ پنگ خراسان جنوبی اعزامی به مسابقات کشوری با حضور ۹ بازیکن از شهرستان های بیرجند ،طبس و قاین به صورت دو حذفی در سالن شهید سرحدی بیرجند برگزار شد . به گزارش امروز خراسان جنوبی سیدمحمد طاها ترحمی ازقاین مقام اول ، مهیاد قدیمی از طبس مقام دوم ،آرمین اشرفی و محمد رضا صالحی ازبیرجند مقام سوم مشترک را از آن خود کردند . همچنین در بخش مسابقات هوپس قهرمانی که با حضور ۷ بازیکن از شهرستان های بیرجند و قاین در سالن شهید سرحدی بیرجند برگزار شد، میلاد رمضانی از بیرجند مقام اول ، میثاق ولوی از بیرجند مقام دوم ، سینا بقراطی از قاین و آرش شفیعی از بیرجند مقام سوم مشترک را به دست آوردند . گفتنی است : مسئولیت برگزاری مسابقات را سیدعلی حسینی و علیرضا عشقی بر عهده داشتند .

فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی: مراقب نفوذ دشمن در بین گروه‌های جهادی باشیم

 

فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی: مراقب نفوذ دشمن در بین گروه‌های جهادی باشیم

فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی گفت: دشمن همه تلاشش بر این است که بر  روی گروه‌های جهادی و بسیج نفوذ کند  که در این جهت  کار گروه‌های جهادی بسیار حساس است  و هر گردان که کارش سخت‌تر است دشمن هم بیشتر به دنبال نفوذ در آن گروه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار علی قاسمی صبح امروز در همایش شکوه هجرت که در بیرجند در حال برگزاری است اظهار داشت: آغاز برنامه‌های هفته بسیج امسال با رزمایش ۴۴۴ گروه جهادی در استان آغاز شد و امروز این اختتامیه در پایان فعالیت‌های هفته بسیج در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه کار بسیج و جهادگران  همچنان تا پایان سال ادامه دارد افزود: در گروه‌های جهادی کیفیت کمی و کیفی مهم است و از نظر کمی گروه‌ها بسیار گسترش یافته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی گفت: گروه‌های جهادی در  یگان ویژه مجموعه‌های بسیج و سپاه، دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌آموزی  تشکیل شده است.

قاسمی تأکید کرد: در  بخش کیفیت کار جهادگران  باید عملکرد گروه‌های جهادی و  گفتمان جهادی که مد نظر رهبری است به آن پرداخته شود.

وی گفت: از نظر فنی و کیفی رویش‌های جدیدی شکل گرفته و گروه‌های فنی به روستاها می‌روند تا با تلاششان مشکلات مردم را برطرف کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی ادامه داد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اصل اول را معنویت و اخلاق می‌دانند آن گونه که در ۴۰ ساله اخیر پیشرفت خوبی داشتیم اما باید همه فعالیت‌ها بر مبنای اخلاق و  معنویت باشد و رفتار انسانی اخلاقی اولویت کار جهادی است که باید به آن توجه شود.

قاسمی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کرد انحراف در بین هر تشکلی است افزود: دشمن همه تلاشش بر این است که بر  روی گروه‌های جهادی و بسیج نفوذ کند  که در این جهت  کار گروه‌های جهادی بسیار حساس است  و هر گردان که کارش سخت‌تر است دشمن هم بیشتر به دنبال نفوذ در آن گروه است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) استان خراسان جنوبی با بیان اینکه خطر نفود و انحراف در  همه بخش‌ها وجود دارد افزود: همواره تاکید داریم که در گروه‌های جهادی روحانی حضور داشته باشد چرا که دشمن  توطعه زیادی دارد و می‌خواهد در همه جبهه ها نفوذ کند.

قاسمی یادآور شد: دشمن در دوران دفاع مقدس هم همه تلاش خود را به‌کار گرفت تا در جبهه‌ها در بین نیروهای ما نفوذ کند و بعد از جنگ هم به دنبال راه‌اندازی گروه‌ها و مکتب‌های نوظهور بوده و هست.

 

 

 

 

بلاتکلیفی پیست اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی/ مدال‌های طلایی که در مشکلات مالی ذوب می‌شود/۷

آیا خراسان‌جنوبی صاحب پیست استاندارد چندمنظوره اتومبیلرانی می‌شود و تنها پیست فعال این رشته ورزشی در استان از سد بلاتکلیفی مالکیت می‌گذرد.

بلاتکلیفی پیست اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی/ مدال‌های طلایی که در مشکلات مالی ذوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اتومبیلرانی رقابتی مبتنی بر مهارت‌های رانندگی که بر اصل سرعت و دست‌فرمان استوار بوده و مسابقات اتومبیلرانی نیز از مهیج‌ترین مسابقات ورزشی است که سالانه در اقصی نقاط جهان دیدگان میلیون‌ها نفر را معطوف به خود می‌کند.

اتومبیلرانی به دو بخش مسابقات در داخل پیست با زمان‌بندی از پیش تعیین شده برگزار می‌شود و مسابقات خارج پیست نیز اغلب با همان شرایط ولی در مسیرهای طبیعی یا مصنوعی ساخته شده، انجام می‌شود که این مسیرها می‌تواند از خیابان‌های عادی سطح شهرها تا مسیرهای صعب‌العبور در مناطق جنگلی یا بیابانی و کوهستانی باشد.

خراسان‌جنوبی بعنوان سومین استان پهناور ایران اسلامی از مزیت‌های کویری و بیابان‌های وسیع‌ ماسه‌ای برخوردار است که می‌تواند در شاخه‌های آفرود و رالی رشته‌ اتومبیلرانی سرآمد میزبانی کشور گردد و توریسم ورزشی را به حد اعلای‌ این حوزه ارتقاء دهد.

فتح سکوهای قهرمانی کشور

اگرچه تلاش خستگی‌ناپذیر خادمان رشته موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی طی سال‌های اخیر به بار نشسته و فرزندان شایسته‌ این دیار بر سکوهای قهرمانی کشور ایستاده‌اند؛ اما در حوزه سخت‌افزاری و زیرساختی چشم‌انتظار حمایت مسوولان می‌باشند.

سامان اکبرپور رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: فاز نخست پیست چندمنظوره  اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند در اردیبهشت ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد، بستر مناسبی برای توسعه این رشته مهیج و پرطرفدار را فراهم ساخت و میزبان مسابقات متنوع قهرمانی استانی این رشته ورزشی گردید.

وی افزود: مساحت این پیست چهار هزار متر است که فقط یک‌سوم آن آسفالت شده و طی چندین سال اخیر بدلیل تنها مکان برگزاری مسابقات قهرمانی و جلسات تمرینی اتومبیلرانان‌ خراسان‌جنوبی مستعمل و نیازمند بازسازی می‌باشد.

۳ استاندار و ۳ مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نتوانستند مشکل تنها پیست اتومبیلرانی استان را استانداردسازی کنند

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی با تاکید بر شرایط تاسف‌بار پیست چندمنظوره امیرآباد تصریح کرد: متاسفانه مالکیت تنها پیست چندمنظوره اتومبیلرانی استان نیز مشخص نیست و بارها از سوی دهیاری روستاهای امیرآباد و شمس‌آباد مکاتباتی مبنی بر درخواست تعطیلی آن شده است.

اکبرپور یادآور شد: ساخت و سازهای مسکونی اطراف پیست چندمنظوره اتومبیلرانی امیرآباد بیرجند و تردد مضاعف، موجب نارضایتی اهالی روستا و ورزشکاران این رشته ورزشی شده که چندی قبل راهنمایی و رانندگی ورودی این پست را مسدود کرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر مسولان اسبق و فعلی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان در راستای استاندارسازی و رفع نواقص پیست چندمنظوره امیرآباد گفت: در دوران تصدی سه مدیرکل ورزش و جوانان و سه استاندار اخیر در این خصوص قول‌هایی داده شده که تاکنون محقق نشده است.

مدال‌هایی که مشکلات مالی ذوب‌شان می‌کند

رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اگرچه در برنامه‌های ۱۴۰۱ اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اشاره‌ای به احداث پیست استاندارد اتومبیلرانی استان در مجموعه ۱۵ هزارنفری غدیر بیرجند شده است، باتوجه به زمان‌بر بودن بهره‌برداری این پروژه ورزشی می‌توان با به‌سازی پیست امیرآباد خیلی از فعالیت‌های اساسی هیات را پوشش داد.

اکبرپور با اشاره به کسب مدال طلای سینا دانشگر از شهرستان سرایان در مسابقات قهرمانی موتورسواری کشوری آباده استان فارس تاکید کرد: مشکلات مالی و عدم حمایت مناسب متولیان امر در اعزام سایر ورزشکاران خوش‌آتیه استان به رقابت‌های ملی و حتی‌بین‌المللی تاثیر منفی گذاشته و بسیاری از مدال‌های رنگی ورزشکاران را می‌بلعد.

وی از آمادگی میزبانی خراسان‌جنوبی در مسابقات رالی و آفرود کشوری و بین‌المللی خبر داد و افزود:کویر لوط، بیابان‌های مسطح ماسه‌ای و بوم‌گردی‌های بی‌نظیر استان می‌تواند محلی برای تفرجگاه توریسم‌های ورزشی و رقابت‌های اتومبیلرانی حتی جهانی باشد.

آیا خراسان‌جنوبی صاحب پیست استاندارد اتومبیلرانی می‌شود؟

مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی نیز در تایید استعدادهای بالقوه و ظرفیت‌های بی‌بدیل‌ خراسان‌جنوبی اظهار داشت: درصدد اعطای میزبانی مسابقات ملی و حتی بین‌المللی به این استان هستیم.

وی در خصوص پیگیری احداث پیست چندمنظوره اتومبیلرانی خراسان‌جنوبی و رفع مشکلات پیش‌روی پیست امیرآباد بیرجند گفت: با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی رایزنی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

و اما! پیگیری‌های خبرگزاری فارس در خصوص کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ به هیات‌های ورزشی از مسوولان این حوزه نتیجه نداد و نمی‌توان در خصوص مبالغ واریزی به حساب هیات موتورسواری و اتومبیلرانی و مشکلات مالی هیات اظهار نظر اسنادی کرد.

 

 

 

 

 

 

 ثبت نام متقاضیان تسهیلات خود مالکی در خراسان جنوبی/۲-۳

متقاضیان تسهیلات خود مالکی در خراسان جنوبی می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

مدیر کل راه شهرسازی خراسان جنوبی گفت:آن دسته از متقاضیانی که تمایل به استفاده از تسهیلات خودمالکی درقالب طرح‌های حمایتی مسکن را دارند می توانند در ۲۵ شهرستان که سامانه برای متقاضیان طرح بازگشایی شده از طریق سامانه saman.mrud.ir ثبت نام کنند.

 

داعی افزود: در دیگر شهر‌های استان (قاِین، آبیز، مود، آیسک، باغستان، ماژان) که سامانه باز نیست باید متقاضیان به صورت حضوری به ادارات راه و شهرسازی شهرستان مراجعه و نسبت به تحویل مدارک مربوطه شامل مدارک هویتی، سند زمین و پروانه ساختمانی اقدام کنند.

تسهیلات خود مالکی به افرادی اعطا می شود که صاحب زمین و متقاضی استفاده از تسهیلات طرح های حمایتی دولت برای ساخت مسکن هستند.

 

 

 

 

احتمال بارش باران در خراسان جنوبی/۲

طی دو روز آینده همچنان احتمال بارش باران در برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ایستگاه انارستانک ۲ میلی متر، مهبید، طپه طاق، فتح آباد ۱ میلی متر، فردوس، اسلامیه، طبس سرایان ، قاین، سه قلعه، سرند و باغستان کمتر از ۱ میلی متر بارش ثبت شد.

زارعی افزود: مطابق با نقشه‌های پیشیابی هواشناسی برای دو روز آینده به تناوب نیز افزایش ابر و گاهی وزش باد و در روز دوشنبه احتمال بارش خفیف به ویژه در نیمه جنوبی و در قسمت هایی از شمال شرق قابل پیش بینی است.

 

 

 

 

 

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در پیامی درگذشت دانش آموز فَربُدِ حاتمی، هنرجوی پایه دوازدهم رشته برق صنعتی هنرستان ابتکار بیرجند بر اثر عارضه قلبی، را تسلیت گفت.

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی  آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در پیام تسلیت محمدعلی واقعی، آمده است:

 إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

خانواده محترم حاتمی

باغ زندگی از لحن شیرین هزاردستان خانواده شما در غم پژمردن گل بهاری زندگی،جوان رعنا و فرزند دلبندتان مرحوم «فَربُدحاتمی»تهی شد و دیگر نغمه های جان فزا وصوت خوش الحان او در فضای خانه نمی پیچد.

بی تردید، اندوه جانکاه از دست دادن فرزند را اگر تسلایی باشد، بی‌شک تنها از خالقی برمی‌آید که جان‌های پاک را به سوی خود فرامی‌خواند. یقین دارم که الطاف پروردگار تسلی‌بخش شما خواهد بود که اهل صبر و توکل هستید.

گرچه پرواز روح بلند نغمه‌پرداز گلشن آرزوهایتان جامعه فرهنگیان استان را نیز  به سوگ نشانده  و عزادار ساخته است، اما چون او را ساکن شهر عشق و از طایقه عاشقان می‌دانیم، یاد سلوک انسانی‌اش را تسلی‌بخش جان می‌کنیم؛ که مسیر خلد برین برای همه رهروان طریق دوست، روشن و نورانی است، از این رو  از درگاه خداوند متعال برای فرزند دلبندتان غفران واسعه الهی و برای شما، خانواده محترم، کلیه بازماندگان، به ویژه هنر جویان و هنرآموزان هنرستان ابتکار بیرجند،صبری جمیل و اجری جزیل مسألت می نمایم .

خراسان رضوی قهرمان رقابت های چهارجانبه سپک تاکرا خراسان جنوبی/۷

خراسان رضوی قهرمان رقابت های چهارجانبه سپک تاکرا به میزبانی خراسان جنوبی

خراسان رضوی قهرمان رقابت های چهارجانبه سپک تاکرا به میزبانی خراسان جنوبی شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی ،این مسابقات با حضور تیم های منتخب استان های خراسان رضوی، جنوبی ، شمالی و شهرستان بیرجند و زیرکوه در سالن ورزشی شهرستان زیرکوه برگزار و در پایان تیم های خراسان رضوی قهرمان شد و تیم های خراسان شمالی و جنوبی دوم و سوم شدند.

برگزاری همایش دو رهروان شهدا جام هفته بسیج در  بشرویه/۷

برگزاری همایش بزرگ دو رهروان شهدا جام هفته بسیج در شهرستان بشرویه

بمناسبت هفته بسیج همایش دو رهروان شهدا درشهرستان بشرویه و به همت کانون بسیج ورزشکاران برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی همایش دو رهروان شهدا  با حضور جوانان و نوجوانان عضو حلقه صالحین شهدای ورزشکار برگزارشد. درپایان به قید قرعه جوایزی تقدیم شرکت کنندگان گردید .

قضاوت داور سرایانی در رقابت های فوتبال جام حذفی کشور/۷

مهدی اکبرزاده داور ارزنده شهرستان سرایان به عنوان کمک داور دوم دو تیم شمس آذر قزوین و ‌دوکوهه اندیمشک انتخاب شد.

بنا بر ابلاغ فدراسیون فوتبال کشور مهدی اکبرزاده داور ارزنده شهرستان سرایان به عنوان کمک داور دوم  مسابقات جام حذفی کشور انتخاب شد

 

 

 

 

اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی

مشق خدمت دانشجومعلمان در مناطق محروم خراسان جنوبی/ می سازند تا ساخته شوند
تعداد ۱۶ نفر از دانشجو معلمان دانشکده شهید باهنر بیرجند با حضور در روستای «حصارسنگی» بیرجند به ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و آموزشی در این روستا پرداختند.

کرونا ویروس که آمد خدمت به محرومان شکل های متعدد به خود گرفت. هر کس هر آنچه از دستش بر می آمد، در راستای خدمت به همنوعان و به ویژه خانواده های کم بضاعت دریغ نکرد. از کمک های مومنانه گرفته تا همکاری در ضدعفونی معابر عمومی، حضور در بیمارستان ها و کمک به کادر درمان، تولید ماسک و شیلد و انواع خدماتی که تا قبل از کرونا کمتر به این وسعت دیده بودیم.

در این بین دانشجو معلمان خراسان جنوبی هم طی طرحی ابتکاری اقدام به حضور در مناطق محروم و روستاهای دوردست استان برای جهاد علمی به دانش آموزان کردند، طرحی که برای اولین بار از خراسان جنوبی آغاز شد و اکنون به الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شده است. در طرح جهاد علمی حدود ۲۵۰ نفر از دانشجو معلمان و البته برخی از فرهنگیان استان با حضور در مدارس همان منطقه خود، به ارائه آموزش حضوری به دانش آموزان ابتدایی می پردازند.

دانشجو معلمان استان علاوه بر جهاد علمی، طرح جهاد سازندگی و خدمت به محرومان را هم در برنامه کاری خود قرار دادند و در همین ایام کرونا که بیشتر کلاس هایشان مجازی بوده، هر دو ماه یک اردوی سه تا پنچ روزه به منظور انجام کارهای عمرانی، فرهنگی، علمی و آموزشی در مناطقی که از پیش نیازسنجی شده بود برگزار کردند.

هفته بسیج هم فرصت خوبی بود تا با حضور در یک روستای کم برخوردار استان، علاوه بر ترویج فرهنگ کار و تلاش، خدمتی بی منت را به مردم روستای «حصارسنگی» بیرجند کرده باشند، روستای حصارسنگی در ۷۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و دانشجو معلمان مرکز شهید باهنر اردویی سه روزه را در این روستا برگزار کردند.

تجریه شیرین اردوهای جهادی را از دست ندهند

«ایمان نبویان» یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند با اشاره به اینکه اولین مرتبه است که در این اردو شرکت می کند، گفت: حضور در روستا و خدمت به محرومان و از طرفی کار گروهی لذت بخش است، دانش آموزان روستا وقتی می بینند که مدرسه این روستا زیباسازی شده و لبخند به لبشان می نشیند برای ما جذاب است.

وی که مشغول خطاطی و خوشنویسی بر روی دیوارهای مدرسه است، با اشاره به اینکه خطاطی را از پدر و پدربزرگ که هر دو خوشنویس بودند، آموخته است، گفت: زکات علم نشر آن است، خطاطی هنری است که با تلاش و پشتکار بدست آوردم و در این اردو هم در راستای ترویج معارف دین از آن استفاده بردم که برای بچه ها بسیار موثر و مفید خواهد بود.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه اردوهای جهادی فرصت بسیار خوبی برای آشنایی بیشتر با مناطق محروم و مشکلات آنها است، گفت: چیزی که در این اردوها انسان را سر ذوق می آورد، لبخند روی لب کودکان و نوجوانان روستایی و البته صمیمیت و همدلی بین اعضای گروه است.

نبویان با بیان اینکه دفعات بعدی چنانچه از او برای حضور در اردو دعوت شود، قطعا می‌پذیرد تا با هنرمندی خود آثار دیگری از خود بر روی در و دیوار مدارس به یادگار بگذارد، اظهار امیدواری کرد دیگر دانشجویان هم تجریه شیرین اردوهای جهادی را از دست ندهند و حداقل یک مرتبه در سال در این اردوها شرکت کنند.

رفع محرومیت دغدغه معلمان آینده

«علی کاوسی» یکی دیگر از جهادگران گروه هم با اشاره به اینکه من از سال ۹۹ با گروه‌های جهادی دانشجویی آشنا شدم و تاکنون چهار اردوی جهادی شرکت کرده ام، گفت: اولین اردو را در مدرسه روستای آسو به رنگ آمیزی مدرسه پرداختیم و خدا را شکر اردوی با برکتی شد.

وی با بیان اینکه خوبی اردوهای جهادی این است که قبل از ساختن یک مدرسه، اول خود انسان رشد می کند، هم از نظر روحی و جسمی و هم بینش انسان تقویت می شود، ادامه داد: هر اردویی که برگزار می شود، نگرش انسان نسبت به همه چیز تغییر می کند.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه اردو یک کار فرهنگی رفاقتی است که علاوه بر فعالیت های عمرانی و آموزشی، به اعضای گروه هم خیلی خوش می‌گذرد، افزود: دانشجو در این اردو وقتی محرومیت را می‌بینند، کم کم دغدغه مند می‌شود و بعد تلاش می‌کنند که دغدغه را در خود رشد دهد و بعد هم در جهت رفع این محرومیت قدم بر می دارد.

کاوسی اظهارداشت: چنانچه تمام دانشجو معلمان به این اردوها بیایند، دغدغه کار کردن و تلاش برای رفع موانع در محل خدمت، در آنها ایجاد می‌شود و دانش آموزان را هم با همین تفکر تربیت خواهند کرد، لذا دیگر مسئول و اداره‌ای نخواهیم داشت که نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشند.

وی با بیان اینکه اردوی جهادی می تواند نگاه و دیدگاه افراد نسبت به زندگی و خدمت به مردم را عوض کند، گفت: دانشجو معلمی که اکنون در یک اردوی جهادی حضور پیدا می‌کند، می تواند خود یک تیم جهادی تشکیل دهد و روستا را با اقدامات خود با استفاده از ظرفیت و توان داخلی آنجا متحول کند و از طرفی چون قبلا کار تشکیلاتی انجام داده است می تواند پیگیر مشکلات روستای محل خدمت و یا مکان محل خدمت خود باشد.

طرحی که الگویی برای سایر استانها شد

«جواد چوپان» مسئول گروه‌های جهادی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر هم با اشاره به اینکه خودم از ترم دوم دانشگاه با اردوهای جهادی دانشجویی آشنا شدم و هر ترم حداقل دو اردو را شرکت کردم، ادامه داد: اولین اردویی که رفتیم روستای گُل بود که حیاط حسینیه را ساختیم و از آنجا با اعضای گروه، رفاقت و صمیمت شکل گرفت و تقویت شد.

وی با بیان اینکه اقدامات دانشجویان جهادگر در روستاهای محروم، یک سری کارهای فرهنگی، عمرانی و آموزشی و تربیتی ماندگار است که اثر آن سالها برای بچه ها باقی می ماند، گفت: دانشجو علاوه بر تجربه‌هایی که در این اردو کسب می کند، دعای خیر مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان را برای همیشه به همراه خود دارد.

مسئول گروه‌های جهادی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر با بیان اینکه امسال چهارمین اردوی جهادی است که به همت بسیج دانشجویی دانشکده شهید باهنر بیرجند شرکت می‌کند، گفت: در این اردو که به مدت سه روز در روستای حصارسنگی در حال برگزاری است، ۱۶ نفر از دانشجویان دانشگاه برای تعمیر و زیباسازی مدرسه روستا حضور دارند.

چوپان با بیان اینکه ساخت آبخوری جدید برای مدرسه، سیمان کاری دیوارهای حیاط مدرسه و بخشی از راهرو، دیوار نویسی و برگزاری کلاس های رفع اشکال برای دانش آموزان از جمله برنامه های این اردوی سه روزه در روستای حصارسنگی است، توضیح داد: اصل اردوی جهادی دانشگاه فرهنگیان به جهاد علمی و تربیتی بر می گردد که از یک سال و نیم قبل در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه جهادی علمی تربیتی دانشجو معلمان تاکنون سه مرحله در استان اجرایی شده است، گفت: هر دوره حدود ۲۵۰ دانشجو معلم از سراسر استان در طرح جهاد علمی شرکت و تعداد زیادی دانش آموز ابتدایی را آموزش می دهند.

برگزاری کلاس جبرانی ۵ هزار دانش آموز

مسئول گروه‌های جهادی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر با بیان اینکه طرح جهادی علمی برای اولین بار در سطح کشور از خراسان جنوبی شروع و امروز تبدیل به یک طرح برای کل کشور شده که در همه استان‌ها اجرا می شود، اظهارداشت: طبق این طرح دانشجومعلمان در هر نقطه ای از استان که هستند همان منطقه خود برای تدریس و برگزاری کلاس را انتخاب و برای دانش آموزانی که دسترسی به شاد نداشتند و یا در ایام کرونا آسیب دیدند آموزش می دهند.

چوپان با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار دانش آموز ابتدایی در این سه مرحله از کلاس های دانشجویان جهادی استفاده کرده اند، گفت: این کلاس ها بیشتر برای دانش آموزان ضعیف و افرادی که دسترسی به اینترنت نداشته اند، در روستاهای محروم برگزار شد.

وی با بیان اینکه اردوی جهادی یک اردوی رفاقتی و خودسازی است، خاطرنشان کرد: خیلی از دانشجو معلمان دید آنها نسبت به اردوی جهادی متفاوت است و فکر می کنند که در این اردوها فقط کار عمرانی انجام می شود در صورتی که اینگونه نیست و هر دانشجویی که یک مرتبه به اردوی جهادی می آید معمولا دفعات بعدی بیشتر استقبال می کند.

گزارش تصویری/ اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی

تعداد ۱۶ نفر از دانشجو معلمان پردیس شهید باهنر بیرجند طی یک اردوی جهادی سه روزه، با حضور در روستای کم برخوردار «حصارسنگی» به ارائه خدمات فرهنگی، عمرانی و آموزشی و فرهنگی پرداختند.

۱۴۰۰/۹/۶ – ۰۷:۳۰

اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی اردوی جهادی دانشجومعلمان در روستای حصارسنگی

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*