اخبار خراسان جنوبی /

 

 

 

رایزنی برای بازگشایی استخرهای خراسان جنوبی/۷

رایزنی برای بازگشایی استخرهای خراسان جنوبی

 سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: برای بازگشایی دوباره استخرهای شنا در خراسان جنوبی هماهنگی و برنامه ریزی‌هایی در حال انجام است.

سیده اعظم اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در زمان استاندار اسبق نامه‌نگاری با ستاد کرونا برای بازگشایی استخرها داشتیم که به دلیل رنگ‌بندی‌های کرونایی مورد قبول قرار نگرفت، ولی هماهنگی‌ها در حال انجام است که با یک برنامه‌ریزی درست بازگشایی انجام شود.

وی با اشاره به حضور استاندار جدید عنوان کرد: زمان بازگشایی را نمی‌توانیم اعلام کنیم چرا که نیاز به دیدار و هماهنگی با استاندار جدید و مصوبه ستاد کرونا است.

به گفتۀ وی با این وجود از آنجایی که در دیگر استان‌ها استخرها بازگشایی شده‌اند و هیچ مشکلی با توجه به رنگ بندی هم ندارند، این برنامه‌ریزی در حال انجام است تا با شرایط مشخص شده از قبیل فاصله گذاری، شیفت بندی مناسب و تعداد مورد پذرش در هر شیفت و پروتکل‌های بهداشتی استخرهای استان هم باز شوند.

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه شرایط کرونا ادامه‌دار خواهد بود، گفت: استخرداران بیشترین آسیب را دیده‌اند و لازم است که حتماً ساماندهی درستی در این زمینه انجام شود.

احتمال بارش خفیف در خراسان جنوبی/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی وزش تندباد گاهی گردوخاک و افزایش ابر برای پایان هفته جاری پیش بینی کرد.

نخعی گفت: مطابق با الگوی نقشه های هواشناسی احتمال بارش خفیف باران در شهرستان نهبندان پیش بینی می شود.

نخعی افزود:۵ شنبه و جمعه وزش تندباد گاهی گردوخاک و افزایش ابر در منطقه پیش بینی می‌شود و تا عصر شنبه نفوذ توده هوای ناپایدار جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت:  تغییرات دما محسوس نخواهد بود، اما به طور نسبی دمای هوا افزایش می‌یابد.

 

 

 

 

 

 

دستگیری یک سارق حرفه ای و کشف ۱۰ فقره سرقت در”قاین”/۴

خراسان جنوبی- فرمانده انتظامی”قاین” گفت: مأموران پلیس یک سارق حرفه ای و یک مالخر را دستگیر و ۱۰ فقره سرقت را در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیکی” اظهار داشت: ماموران انتظامی قاین با وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان، پیگیری موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات میدانی و بررسی ادله و مستندات یک سارق سابقه دار و حرفه ای در شهرستان قاین را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین بیان داشت: سارق در بازجویی های پلیسی خود به ۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی خود در این شهرستان اعتراف کرد.

 

 

سند پروژه های یاس، جماران و صدف بیرجند به زودی صادر خواهد شد

آغاز پیگیری ها برای خانه دار شدن ۹۰۰ نفر از کارکنان ناجا  در خراسان جنوبی/۷-۴

مدیرعامل بنیاد تعاون نیروی انتظامی در سفر به استان خراسان جنوبی گفت: با رایزنی های انجام شده و تفاهم با فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی به زودی عملیات اجرایی ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی برای واجدان شرایط کد ۶۲ در ۲ فاز آغاز خواهد شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”هابیل درویش” در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی بنیاد تعاون ناجا در خراسان جنوبی به خبرنگار ما گفت: استان خراسان جنوبی یکی از استان های کم برخوردار کشور است و سردار”اشتری” فرمانده نیروی انتظامی به این استان دارد و تأکید همیشه بر این است که به این استان ها نگاه ویژه ای شود.

وی هدف از سفر کاری خود به خراسان جنوبی را بررسی مشکلات موجود پروژه های بنیاد تعاون ناجا که از قبل در استان وجود داشته است؛ عنوان کرد و اظهار داشت: طی توافقی که با سردارفرشید”فرمانده انتظامی استان صورت گرفت قرار شد با گرفتن مجوزهای شهرداری به زودی در فاز اول، عملیات اجرایی ۴۰۰ واحد مسکونی ملکی و در فاز بعدی ۵۰۰ واحد ملکی دیگر برای کارکنان واجد شرایط کد ۶۲ آغاز شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون نیروی انتظامی ادامه داد: به پروژه های پیش بینی شده به واجدان شرایط مبلغ یک میلیارد ریال وام کد ۶۲ با بهره ۴ درصد و مبلغ یک میلیارد ریال دیگر به صورت وام بانکی ۱۸ درصد تعلق خواهد گرفت و مابقی هزینه ساخت به قیمت تمام شده به صورت اقساط در طول ساخت بنا قابل پرداخت خواهد بود.

سردار درویش با بیان این که با برنامه ریزی های صورت گرفته انشالله در ۴ سال آینده ۹۰۰ نفر از کارکنان واجد شرایط کد ۶۲ در خراسان جنوبی خانه دار خواهند شد؛ افزود: یکی از دغدغه های اصلی فرمانده نیروی انتظامی خانه دار شدن کارکنان است که با جدیت و به صورت جهادی پیگیر محقق شدن این موضوع هستیم .

وی در خصوص سند پروژه های اجرا شده قبلی توسط بنیاد تعاون ناجا تصریح کرد: سند واحدهای پروژه های یاس، جماران و صدف بیرجند که در سنوات قبل ساخته و تحویل شده است در حال پیگیری است و تلاش ما این است که انشالله کسانی که منازل ملکی خود را تحویل گرفته اند سند آن را نیز دریافت کنند تا از ارزش افزوده ملک ها بهره مند شده و برای نقل و انتقال آن نیز مشکلی نداشته باشند.

 

 

 

 

 

واکسیناسیون ۷۲ درصدی جمعیت هدف در خراسان جنوبی

۷۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال خراسان جنوبی تاکنون نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: در مجموع تاکنونواکسیناسیون ۷۲ درصدی جمعیت هدف در خراسان جنوبی ۸۵ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال استان نوبت اول واکسن کرونا و ۷۲ درصد از این جمعیت هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

شریف زاده افزود: همچنین در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان ۸۶ درصد نوبت اول و ۶۶ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی گفت: در رده سنی ۱۸ سال به بالا نیز ۸۵ درصد نوبت اول و ۷۳ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

 

 

 

پیشرفت ۸۲ درصدی احداث ترمینال جدید فرودگاه بین المللی بیرجند

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: پروژه ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی بیرجند ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: پروژه ساخت ترمینال بزرگ فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند در حال اجرا است.

او افزود: این پروژه در حال حاضر ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، امیدواریم تا پایان سال این ترمینال تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

طهماسبی بیان کرد: مشکلی که در حوزه تکمیل ترمینال وجود دارد، مباحث مربوط به کرونا است و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای این پروژه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: مساحت ترمینال جدید ۴ هزار و ۱۵۰ مترمربع است.

او ادامه داد: با بهره برداری از این ترمینال، پذیرش مسافرین و امور مربوط در این ساختمان انجام خواهد شد و ترمینال قدیم نیز وارد مرحله بهسازی خواهد شد.

طهماسبی اظهار کرد: در بهسازی ترمینال قدیم اقدامات متعددی انجام خواهد شد و نیاز به تغییر برخی از موارد و حذف مقداری از تجهیزات وجود دارد.

 

 

 

 

با ضدعفونی‌کننده بدن آشنا شوید

با ضدعفونی‌کننده بدن آشنا شوید

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جو دوسر گیاهی مقوی اعصاب، محرک، ملین و ضدعفونی‌کننده است و در کاهش کلسترول و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی اثرات مفیدی دارد.

مهدی ابراهیمی گفت: جو دوسر که با نام یولاف نیز شناخته می‌شود، دارای طبیعتی معتدل و کمی متمایل به خشکی است.

به گزارش ایسنا، عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: یولاف گیاهی مقوی اعصاب، محرک، ملین و ضدعفونی‌کننده است؛ جوشانده جو دوسر با پوسته خارجی آن به مقدار ۲۰ گرم در یک لیتر آب مدر بوده و برای دفع سنگ کلیه، رفع استسقا، درمان کمی ادرار، تسکین درد کلیه و مثانه، تسکین سرفه و ورم حلق تجویز می‌شود. چنانچه در روغن پخته و خورده شود باعث نرم شدن سینه و درمان سرفه می‌شود و همچنین جوشانده جو دوسر به‌صورت کمپرس در استعمال خارجی برای رفع دردهای روماتیسمی و درد کلیه مفید است.

وی بیان کرد: آرد یولافی که سبوس آن گرفته نشده باشد در کاهش کلسترول اثرات مفیدی برجا می‌گذارد. علاوه بر کاهش کلسترول و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، استفاده از یولاف در برخی افراد سبب کاهش فشارخون و حفظ تعادل قند خون و انسولین نیز می‌شود. آرد و سبوس یولاف در افزایش حجم مدفوع و در نتیجه رفع یبوست و سلامت روده بزرگ تأثیر بسزایی دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: دانه‌های جو از ساخت پروستاگلاندین جلوگیری نموده و سبب جلوگیری از التهاب می‌شود. این خاصیت یولاف باعث شده است تا استفاده موضعی از آن در درمان اگزما و پسوریازیس توصیه شود. بعلاوه یولاف منبعی غنی از ترکیبات مهارکننده پروتئاز است. مهارکننده‌های پروتئاز باعث کاهش فعالیت برخی از مواد سرطان‌زا در روده‌ها می‌شوند.

مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاددانشگاهی استان در مورد نکات احتیاطی مصرف این گیاه افزود: جو به‌سختی هضم شده و خوردن آن باعث نفخ می‌شود. برای رفع نفخ و هضم بهتر آن، باید از سرکه و زیره سیاه استفاده و آن را به مدت زیادی با روغن طبخ کرد.

دعوت استاندار خراسان جنوبی برای همراهی عمومی در مسیر توسعه‌

دعوت استاندار خراسان جنوبی برای همراهی عمومی در مسیر توسعه‌

 استاندار خراسان جنوبی یک روز پس از معارفه در پیامی از همه شهروندان و دلسوزان به‌ویژه نخبگان، فعالان اجتماعی و سیاسی، جوانان توانمند گام دوم انقلاب و اصحاب رسانه درخواست کرد در رسیدن به استانی توسعه‌یافته و به دور از محرومیت، خادم خود را همراهی کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در پیام جواد قناعت آمده است: با تقدیم بهترین تحیات الهی به محضر مبارک قطب عالم امکان حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) و شهدای عظیم‌الشأن این سجاده‌نشینان مسلخ عشق و با آرزوی طول عمر با عزت و صحت عمود خیمه انقلاب، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، اینک که در پرتو الطاف حضرت حق جلت و عظمته و با عنایت رئیس جمهوری محبوب و مردمی و به پشتوانه رأی اعتماد هیئت محترم وزیران، خدمتگزار مردم شریف دیار دارالمؤمنین خراسان جنوبی در استانداری شده‌ام، بر خود لازم می‌دانم از نماینده محترم ولی فقیه در استان، ائمه محترم جمعه و جماعات، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، بسیجیان، ایثارگران، شخصیت‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی، نخبگان، اندیشمندان، آحاد مردم شریف و مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی که نسبت به این خادم نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز لطف داشته‌اند، به مصداق حدیث شریف رضوی “مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ”، تشکر نموده و از همه بزرگواران استدعا دارم از نصب هرگونه بنر و پلاکارد تبریک در اماکن و محلات و نیز انتشار پیام در رسانه‌ها امتناع نموده و در انجام این رسالت خطیر، دعای خیر خویش را بدرقه راه بنده کنند.

وی ادامه داد: فرصت را مغتنم شمرده از کلیه شهروندان و دلسوزان به‌ویژه نخبگان، فعالان اجتماعی و سیاسی، جوانان توانمند گام دوم انقلاب و اصحاب رسانه تمنا دارم با بیان، بنان، تخصص، تعهد و توان خویش در راستای پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی و رسیدن به استانی توسعه‌یافته و به دور از محرومیت، خادم خود را همراهی فرمایند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امید که بتوانیم در سایه‌سار وحدت و همدلی و با استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی موجود در این استان، در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گام‌های مؤثر و مفیدی برداریم و خراسان جنوبی را به جایگاه شایسته خود در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و… برسانیم. عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ

 

 

 

 

لازمه روابط عمومی نوین،تزریق خون تازه در شریان های ارتباطی آن

مدیر اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: جلب پشتیبانی و همکاری افکار عمومی در حقیقت جزئی از کارهای روابط عمومی است و لازمه آن تزریق خون تازه در شریان های ارتباطی و گذر از روابط عمومی سنتی به نوین و دیجیتال است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی حسینی، صبح امروز سه شنبه هشتم آذرماه، در نشست ویدئو کنفرانسی با کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی شهرستان ها و مناطق استان، تصریح کرد: روابط عمومی ها باید برای مستحکم سازی پایه های روابط عمومی نوین در بهارستان علم و ادب،نقش اساسی ایفا کنند و با فعالیت های خود در ایجاد نگرش تازه و گسترش افق دید مدیر، کارشناسان، مدیران مدارس و در یک کلام، جامعه مخاطب! نتایج مطلوب بدست آورند .

وی، با بیان این که آگاه ساختن، متقاعد ساختن و ایجاد همبستگی افعالی هستند که بر عمل روابط عمومی حاکم است؛ عنوان کرد:کارشناسان روابط عمومی باید به حل و فصل مسائل و دفاع فعال از رویکرد روابط عمومی نوین جامعه مخاطب را با خود همراه کرده و هنرمندانه سواد رسانه ای ایشان را ارتقاء بخشیده و به معنای واقعی پل ارتباطی صف با ستاد باشند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، روابط عمومی را به عنوان بخشی از وظایف مدیران دانست و افزود: روابط عمومی ها به عنوان مشاورین مدیران باید با برنامه ریزی مداوم و طرح ریزی زمانبندی شده و اصولی، ضمن تدارک بسته های متنوع فرهنگی،خدماتی و اطلاع رسانی،از طریق آن، افراد و سازمان ها را با تفاهم، به پشتیبانی فراخوانده و مجموعه مخاطب را با این برنامه ها همراه و هماهنگ نمایند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که هنر روابط عمومی، انتشار اطلاعات و داده ها و دریافت بازخورد آن ها بر مبنای علم،دانش و سواد رسانه است؛اظهار کرد:کوشش آگاهانه و برنامه ریزی شده، جلب نظر،تفاهم وپشتیبانی مخاطبان وحفظ و نگهداری آن با استفاده از وسایل مختلف نظیر رسانه ها،فعالیتی مبتنی بر تحقیق، توجه به تجزیه وتحلیل گرایش ها،وسیله مشاوره مدیران،وسیله شناخت وتغییردرافکارعمومی،وسیله اطلاع رسانی به مردم، وسیله ایجاد ارتباط دوسویه وایجاد ارتباط اقناعی، از ویژگی های بارز روابط عمومی به شمار می روند.

حسینی، لازمه گسترش روابط عمومی الکترونیک را فرهنگسازی درسطح جامعه،آگاه سازی و معماری اطلاعات دانست و خاطر نشان کرد: به تدریج که جامعه ما پیچیده تر شده و دیگر حرفه ها به سوی تخصص بیشتر پیش رفته روابط عمومی نیز باید با آن گام برداشته و رو به جلو حرکت نماید.

وی اضافه کرد: در طرح ریزی برنامه های روابط عمومی ضروری است که اقشار مختلف و لایه های گوناگونی که گروه های مخاطب را تشکیل می دهند، شناخته شوند و به دقت وجوه اشتراک و افتراق آنها معین شود.

 به گفته حسینی در انتشار اطلاعات و اخبار، باید با جامعه مخاطب صادق بود ودرعین رعایت امانت، از غلو در حوزه های مختلف پرهیز کرد چرا که درشت نمایی در ارائه اطلاعات و اخبار و نمایش تصویری بزرگ تر از واقعیت، در ترکیب و تجزیه اطلاعات مختلف و سازگار ساختن تعارض ها در پاره ای از مواقع بر مفهوم روابط عمومی تأثیر نامطلوب می گذارد.

شایان ذکر است در این نشست کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق به بیان دستاوردها، نقاط قوت و ضعف و ارائه گزارش نه ماهه سال جاری پرداختند.

کسب مقام سوم دوچرخه سواری کشور توسط دانشجوی دانشگاه بیرجند/۷

رقابت‌های قهرمانی دوچرخه سواری (تریال) به میزبانی شهر همدان با حضور ۳۰ ورزشکار در قالب ۱۳ تیم در دو کلاس ۲۰ و ۲۶ اینچ (رده های سنی جوانان و بزرگسالان) برگزار شد. در این مسابقات علی اختر دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق و قدرت دانشگاه بیرجند، موفق به کسب مقام سوم شد.
کسب مقام توسط دانشجوی پسر دانشگاه بیرجند در رقابت های قهرمانی دوچرخه سواری( تریال) کشور

به گزارش امروز خراسان جنوبی،  علی اختر دوچرخه سوار خراسان جنوبی در رشته تریال، طی دو دوره به اردوی تیم ملی دعوت شده است. همچنین در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در کشور چین به عنوان نماینده ایران شرکت نموده ودارای رتبه ۵۲ رنکینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری(uci) در سال ۲۰۱۹ است.

 

 

 

 

 

صدور ۲ مجوز موسسه فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی/۲-۳

    
صدور 2 مجوز راه اندازی موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در آبان ماه 1400
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از صدور ۲ مجوز راه اندازی موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره در آبان ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: برای موسسه فرهنگی و هنری فجر نور اسفندیار در شهرستان طبس و موسسه فرهنگی سرآهنگ آوا در شهرستان بیرجند مجوز فعالیت صادر شده است.

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ موسسه فرهنگی تک منظوره و ۲ موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

رمضانی افزود: در حال حاضر ۶۲ موسسه فرهنگی و هنری در سطح استان فعالیت دارند.

 

 

 

 

صادرات ۷ هزار دلاری محصولات تعاونی های خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعاونی های استان هفت هزار و ۳۵۱ دلار در زمینه صادرات محصولات خود ارزآوری داشتند.

«غلامرضا اشرفی» در گفتگو با  شبستان اظهار داشت: تعاونی ها به عنوان یکی از بنگاه های اقتصادی می توانند تاب آوری بسیار خوبی در شرایط تحریم داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه سهم تعاونی ها از تولید ناخالص داخلی کشور تنها هفت درصد است، افزود: این میزان باید ۲۵ درصد باشد و نتوانسته است به ظرفیت های بالقوه که توانش را دارد در بخش های مختلف کشور برسد.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه به دلیل بالابودن سهم نفت در اقتصاد ایران موجب شده تا نسبت به ظرفیت تعاونی ها بی توجهی شود و یکی از راهکارهای مهم بهبود صادرات غیرنفتی، افزایش توجه به به بخش تعاون است که عمدتا در حوزه غیرنفتی فعالیت دارند.

اشرفی با بیان اینکه ۲۲ تعاونی در خراسان جنوبی محصولات خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم صادرات می کنند، ادامه داد: این تعاونی ها توانستند سال گذشته با صادرات محصولات تولیدی خود حدود پنج هزار و ۳۵۲ دلار برای کشور ارزآوری داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعاونی های استان هفت هزار و ۳۵۱ دلار در زمینه صادرات محصولات خود ارزآوری داشتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی عنوان داشت: بیشترین محصولات صادرشده مربوط به سنگ بازالت و گرانیت، محصولات کشاورزی از جمله زعفران، زرشک، بادام، زیره و عناب، عسل، فرش و صنایع دستی بوده است.

اشرفی گفت: محصولات تعاونی های استان به کشورهای مختلفی از جمله عراق، افغانستان، آلمان، کانادا، حوزه خلیج فارس، مالزی و پاکستان از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده است.

 

 

شهردار فردوس مطرح کرد؛

طلب ۵۴ میلیارد تومانی شهرداری فردوس از دستگاه های دولتی

طلب ۵۴ میلیارد تومانی شهرداری فردوس از دستگاه های دولتی

فردوس- شهردار فردوس گفت: شهرداری فردوس از سال های متمادی ۵۴ میلیارد تومان بابت عوارض و ساخت و سازها از دستگاههای دولتی طلب دارد که قادر به وصول آن نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اکبری عصر دوشنبه در نشست خبری اظهارکرد: شهرداری فردوس همچنین سه میلیارد تومان بدهی به مردم و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌ها دارد و به همین مقدار نیز بابت عوارض از مردم طلبکار است.

شهردار فردوس به محدوده ۱۳۰۰ هکتاری شهر فردوس اشاره و گفت: یک چهارم این محدوده متأسفانه زمین‌های خالی و رها شده می‌باشد که با توجه به مالکیت شخصی اغلب این زمین‌ها، دست شهرداری را برای هر گونه ساخت و ساز و یا واگذاری بسته است و از طرف دیگر مجوز افزایش محدوده شهری به ما داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در تمام بخش‌های شهری آماده پذیرش سرمایه گذار هستیم، افزود: اشتغال یکی از مهمترین مشکلات جامعه است که شهرداری فردوس این آمادگی را دارد تا با سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای اشتغال همکاری نماید.

اکبری ساخت مجتمع چند منظوره عتیق، مجتمع تجاری خیابان شهید بهشتی و بازگشایی خیابان سه راهی پست را از اولویت‌های شهرداری فردوس برشمرد و اظهار امیدواری کرد: ظرف ۴ سال آینده مجتمع عتیق به بهره برداری برسد.

شهردار فردوس ” «هر روز یک تغییر» را شعار مهم شهرداری برشمرد و اضافه کرد: انضباط مالی، کاهش هزینه‌ها و بهره‌وری بیشتر از نیروی انسانی و امکانات شهرداری و ساماندهی انبارها را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به راه اندازی اورژانس خدمات شهری که ظرف ۴۸ ساعت مشکلات جزئی شهروندان را حل می‌کند افزود: این اورژانس به عنوان الگو به تمام شهرداری‌های استان معرفی شده است.

اکبری با بیان اینکه محرومیت زدایی از محله‌های محروم شهر دغدغه مهم شهرداری است گفت: با استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص شهرداری و کمک خیرین گروه جهادی در شهرداری تشکیل داده‌ایم تا به یاری محرومین بشتابند.

وی بهسازی پارک ملت، زیرسازی و آسفالت مسیر برگشت بیمارستان حضرت رسول (ص) و ایجاد پناهگاه جهت سگ‌های ولگرد که به معضل مهمی برای شهروندان تبدیل شده را از برنامه مهم در دست اقدام شهرداری برشمرد.

اکبری با اشاره به اینکه دهم آذرماه سالروز تشکیل شهرداری فردوس در سال ۱۳۰۴ به عنوان روز فردوس نامگذاری شده افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا برنامه سخنرانی و جلسات مختلف در فضای مجازی با حضور بزرگان، دانشمندان و اساتید دانشگاه خواهیم داشت و تمام دانشگاه‌های فردوس نیز به صورت تخصصی پیرامون ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فردوس جلسات مختلفی در فضای مجازی برگزار خواهند کرد.

 

 

شهردار فردوس: اولویت نخست شهرداری انضباط مالی است

شهردار فردوس: اولویت نخست شهرداری انضباط مالی است

شهردار فردوس گفت: اولین اولویت شهرداری انضباط مالی، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری از نیروی انسانی و امکانات موجود است.

حسین اکبری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهم آذر روز فردوس افزود: در این راستا ۹ انبار متعلق به شهرداری در شهر فردوس وجود دارد که نگهداری از این انبارها هزینه بالایی برای شهرداری به همراه دارد.

وی گفت: ساماندهی این انبارها با هدف کاهش هزینه‌ها در دستور کار قرار گرفته است و طی ۱۰ روز آینده تمامی انبارها به یک مکان منتقل و با یک نفر نیروی کار مدیریت خواهد شد.

شهردار فردوس افزود: ۲۹ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر فردوس شناسایی شده که در صورت تحقق دوسوم این فرصت‌ها می‌توانیم یکصد شغل را در مدت چهار سال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ادارات دولتی شهرستان فردوس بیش از ۵۴ میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند گفت: بدهی این ادارات به شهرداری یک و نیم برابر بودجه سالانه شهرداری فردوس بوده که رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز در این خصوص اخذ شده است.

اکبری بیشترین بدهی را مربوط به آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این بدهی‌ها مربوط به ساخت و سازها، عوارض و پروانه‌های ساختمانی است که توسط ادارات شهرستان پرداخت نشده است.

وی بدهی شهرداری به پیمانکاران، واحدهای تولیدی و ادارات را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین بدهی ما به شرکت آب منطقه‌ای است که بالغ بر یک میلیارد تومان است.

شهردار فردوس اظهار داشت: مردم فردوس سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بابت عوارض شهری به شهرداری بدهکارند که تاکنون فقط ۴۰۰ میلیون تومان یعنی ۱۲ درصد مردم عوارض خود را پرداخت کرده‌اند.

وی گفت: علیرغم اینکه رأی کمیسیون ماده ۷۷ نیز در این خصوص اخذ شده اما معتقدیم زمانی که برای مردم خدمتی ارائه شود و مردم ببینند، قطعا در پرداخت عوارض خود کوتاهی نخواهند کرد.

اکبری افزود: وصول این بدهی‌ها توسط ادارات شهرستان فردوس می‌تواند کمک بزرگی در اجرای سریع‌تر پروژه‌های عمرانی شهر و نیز پرداخت بدهی‌های شهرداری باشد.

وی همچنین از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب طی سه روز آینده خبر داد و گفت: در این مدت ۹۰ درصد از این سگ‌ها جمع‌آوری و در محل کارخانه آسفالت شهرداری به عنوان پناهگاه نگهداری خواهند شد.

شهردار فردوس با تاکید بر اینکه این سگ‌ها عقیم یا کشتار نخواهند شد گفت: طی صحبت‌هایی که با تشکل‌های غیردولتی داشته‌ایم تصمیم داریم به صورت کاملا بهداشتی این سگ‌ها را نگهداری و این معضل را به بهترین نحو حل کنیم.

وی ادامه داد: در سطع شهر فقط ۱۰ شیر آب شرب داریم و ۹۸ درصد فضای سبز شهری از آب غیر شرب آبیاری می‌شودکه در استان بی‌نظیر است.

اکبری گفت: بالغ بر ۹۰ کیلومتر شبکه داخلی آب شرب در شهرداری وجود دارد که کار آبیاری و لوله‌کشی آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: برخی ادارات شهرستان برای کسری اعتبارات خود از خدماتی که به شهرداری ارائه می‌دهند، اخذ می‌کنند.

شهردار فردوس افزود: شهرداری‌ها در شهرهای کوچک ۲۲۰ وظیفه ذاتی و در شهرهای بزرگ ۲۶۰ وظیفه ذاتی دارند که ممکن است دورنمای خوبی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ باکس زباله در سطح شهر وجود دارد گفت: شهرداری برای خرید باکس جدید در حال حاضر بودجه‌ای ندارد و در صورت تخریب باید این باکس‌ها را تعمیر کرد.

اکبری اضافه کرد: امسال نود و ششمین سالگرد تاسیس شهرداری فردوس در حالی برگزار می شود که با توجه به شیوع کرونا نمی‌توانیم به‌صورت حضوری و در جشنی باشکوه میزبان همشهریان باشیم لذا این همایش به‌صورت مجازی با حضور سخنرانان مختلف برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این راستا پنج وبینار توسط دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، تربیت معلم، دانشکده فنی و مهندسی و موسسه علمی، آموزشی پیروزان برگزار می‌شود.

دهم آذر به عنوان روز فردوس نام گرفته است.

 

 

 

 

درگذشت پدر شهید رفتاری در فردوس/۲

پدر شهید محمد رفتاری به فرزند شهیدش پیوست.

مرحوم حاج کرمعلی رفتاری پدر شهید محمد رفتاری در سن ۸۷ سالگی دردرگذشت پدر شهید رفتاری در فردوس بیمارستان فردوس دعوت حق را لبیک گفت.

دانش آموز شهید محمد رفتاری در تاریخ ششم بهمن ۱۳۶۵ در سن ۱۷ سالگی در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

 

 

 

 

 

 

خودنمایی آبدارهای شیرین در سبد کشاورزان کویر نشین

کار برداشت محصول مرکبات از نیمه اول آذر ماه در شهرستان طبس آغاز شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان یکی از باغداران شهرستان طبس گفت: انواع مرکبات در طبس در سایه سار نخل‌ها رشد می‌کند و آب و هوای این منطقه مساعد رشد محصولاتی مانند پرتقال و نارنج است.

او افزود: به دلیل گرما و ماندگاری طولانی مرکبات در طول فصل بهار و تابستان میزان تولید این محصولات در شهر طبس حداقل با ۲۵ درصد کاهش رو به رو بوده است.

یکی دیگر از باغداران اظهار کرد: تولید مرکبات در روستا‌های این شهرستان وضعیت بهتری دارد.

او با اشاره به اینکه سطح زیر کشت مرکبات در باغات حدود یک هکتار است بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از سطح باغات روستای کریت طبس ۴ تن محصول مرکبات برداشت شود.

یکی از بهره برداران مرکبات با اشاره به اینکه روزانه حدود ۳۵۰ کیلو مرکبات در روستای کریت برداشت می‌شود گفت: روزانه ۲۵ سبد پرتقال شیرین و آبدار از درختان می‌چینیم.

در روستای کریت سالانه حدود ۵۰ تن مرکبات توسط ۶۰ بهره بردار برداشت می‌شود و علاوه بر شهر طبس به دیگر شهر‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

پیش بینی برداشت ۵۰۰ تن انواع مرکبات

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: سطح زیر کشت مرکبات در شهرستان طبس ۱۰۲ هکتار است که ۸۷ هکتار آن بارور است.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۵۰۰ تن انواع مرکبات که شامل نارنج، پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، لیمو ترش و گریپ فروت است برداشت شود.

بخشایی اظهار کرد: مرکبات شهرستان طبس جزو محصولات با کیفیتی هستند که در سایه سار نخیلات رشد می‌کنند.

 

 

 

معدنکاران مفقود در شهرستان خوسف پیدا شدند/۴

معدنکاران مفقود در شهرستان خوسف پیدا شدند

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: سه معدنکار که در منطقه معدنی آبگرم لوت شهرستان خوسف مفقود شده بودند، سحرگاه با تلاش مردم بومی پیدا شدند.

محمدرضا رضایی افزود: این معدنکاران غیربومی در جست و جوی معدن بودند که با ارسال موقعیت مکانی به خانواده، گم شدن خود را اعلام کردند.

وی گفت: بلافاصله با اعلام مفقودی به مرکز امداد و نجات هلال احمر یک تیم به محل اعزام اما با تلاشی که تا پاسی از شب انجام شد، موفق به یافتن این افراد نشدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: در ادامه عملیات جست و جو و با همکاری مردم بومی، معدنکاران ساعت چهار صبح پیدا شدند.

وی افزود: طبق گزارش ارسالی حال عمومی مفقودشدگان مساعد است و مشکلی در سلامت آنها گزارش نشده است.

 

 

 

 

فعالیت سه مرکز مداخله‌گر در امور پزشکی خراسان جنوبی متوقف شد/۴

فعالیت سه مرکز مداخله‌گر در امور پزشکی خراسان جنوبی متوقف شد

بازدید میدانی و سرزده قاضی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه بهداشت و درمان دادگستری خراسان جنوبی از سه مرکز مداخله‌گر در امور پزشکی سبب توقف فعالیت غیرمجاز این مراکز شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این بازدید که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و ماموران پلیس اماکن انجام شد، اعمال خلاف قانون و بعضا مجرمانه مراکز مشاهده و به متصدیان مربوطه تذکرات لازم درخصوص خودداری از ادامه هر نوع فعالیت غیرمجاز تا تعیین تکلیف قضایی موضوع داده شد.

قاضی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه بهداشت و درمان با بیان اینکه مراکز مداخله‌گر پزشکی تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند گفت: امروزه خدمات درمانی در آرایشگاه‌ها و سایر مراکز فاقد مجوز تحت عناوین مختلف همچون لیزر موهای زائد بدن، برداشتن خال پوستی، شفاف‌سازی پوست و تتو انجام می‌شود که به موجب ماده سه قانون مقررات مربوط به امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی جرم محسوب می‌شود.

سید حجت نبوی اظهار داشت: ارتکاب برخی از این امور نه تنها از سوی افراد غیرپزشک بلکه از سوی پزشکان فاقد مجوز خاص مربوطه نیز قابل تعقیب کیفری است.

وی افزود: متاسفانه اخیرا مردم نیز از این مراکز غیرمجاز استقبال زیادی داشته‌اند لذا از شهروندان تقاضا می‌شود تا در راستای صیانت از بهداشت و سلامت خود و جامعه از مراجعه به این گونه افراد به‌شدت پرهیز کنند.

قاضی دادگاه انقلاب شهرستان بیرجند گفت: پلیس فتا نیز در راستای وظیفه ذاتی خود همچون گذشته فعالیت و تبلیغات غیرقانونی این افراد را در فضای مجازی رصد کرده و مراتب را حسب مورد به مرجع قضایی اعلام خواهد کرد.

 

 

 

رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی:
اعلام آمادگی بخش خصوصی برای تجهیز خطوط هوایی خراسان جنوبی
صفدری زاده گفت: بخش خصوصی برای تجهیز خطوط هوایی ویژه استان خراسان جنوبی اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مرتضی صفدری زاده» دقایقی پیش در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی که با حضور وزیر کشور در بیرجند در حال برگزاری است، گفت: خراسان جنوبی در سال های اخیر دستاوردهای خوبی برای توسعه تجارت و‌ بازرگانی با افغانستان داشته است.

 

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با تأکید بر استفاده از ظرفیت ها و‌ پتانسیل های استان با اراده مردم و بخش خصوصی، گفت: زمینه حضور همه سرمایه گذاران بومی و غیربومی در استان باید فراهم شود تا شاهد رونق اقتصادی هر چه بیشتر خرااسن جنوبی باشیم.

 

وی با بیان اینکه از وزیر کشور درخواست داریم که استانداری خراسان جنوبی را به استانداری ویژه ارتقاء دهند تا شاهد پیشرفت همه جانبه و بهتر استان باشیم،‌ گفت: باید بیش از گذشته در این دولت به خراسان جنوبی توجه شود.

 

صفدری زاده با بیان اینکه برای توسعه این استان باید به موضوع مهم توسعه و تجهیز خطوط هوایی توجه شود،‌گفت: بخش خصوصی برای تجهیز خطوط هوایی ویژه استان خراسان جنوبی آمادگی دارد.

 

 

 

 

 

 

کرونا مسافر اتوبوس‌های درون شهری بیرجند/۷

کرونا مسافر اتوبوس‌های درون شهری بیرجند

شلوغی سرویس های حمل و نقل درون شهری بیرجند با بازگشایی مدارس مورد گلایه مردم شده و سلامت شهروندان را در ایام شیوع کرونا در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش مهر با بازگشایی مدارس هر چند انتظار می‌رفت پس از کاهش مسافر طی مدت شیوع کرونا حداقل در زمان شروع و تعطیلی کلاس‌ها شاهد افزایش مسافر در این حوزه و در نتیجه شاهد خدمات رسانی بهتر سرویس‌های اتوبوس درون شهری باشیم اما انگار این مورد در سرویس‌های خدمات رسان نقطه‌ای پر جمعیت مانند مهرشهر مغفول مانده است.

ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه و حدود ۵ دقیقه تا رسیدن اتوبوس به ایستگاه خیابان احمدی روشن باقی مانده است.

منتظران در ایستگاه می‌گویند: تا قبل از بازگشایی مدارس سرویس رأس ۷ در احمدی روشن بود و حال که تعداد مسافران زیاد شده و تعداد زیادی از دانش آموزان عازم مدارس سطح شهر می‌شوند هر روز خدمت رسانی متفاوت است و الان هم که ساعت ۷ و ۵ دقیقه صبح را نشان می‌دهد خبری از اتوبوس نیست.

شلوغی ناوگان حمل و نقل درون شهری

بالاخره ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه نام و نشان اتوبوس پیدا می‌شود. مسافران سوار و در ایستگاه‌های خیابان بهجت جایی برای سوزن انداختن نیست.

در ایستگاه خیابان فاطمیه چند مسافر دیگر هر طور شده پا به رکاب می‌شوند. شیشه‌ها بسته و تهویه مناسبی هم در کار نیست. راننده بسیار آرام حرکت می‌کند. ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه و هنوز اتوبوس وارد بلوار شهید ناصری نشده است.

با سلام و صلوات بالاخره سرویسی که به قول مسافران همیشه ۷ و ۲۰ دقیقه در ایستگاه ابوذر بوده است حالا ۷ و ۳۲ دقیقه به مقصد رسیده است. مسافران غرولند کنان پیاده می‌شوند.

در ادامه تهیه گزارش از وضعیت خدمات رسانی اتوبوس‌ها راهی خیابان جمهوری می‌شویم. انگار اینجا هم با گذشت چند مدت از بازگشایی مدارس وضعیت بهتری را نداشته باشیم.

اتوبوس‌های قدیمی

این بار هم سرویس‌های منتهی به مسیر مهرشهر شلوغ تر به نظر می‌رسد. ساعت ۱۳ و تا رسیدن اتوبوس میدان امام حسین مهرشهر هنوز دقایقی فرصت باقی است. اما دانش آموزان به انتظار ایستاده و لحظه به لحظه بر تعدادشان افزوده می‌شود.

ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه و اتوبوس در محل ایستگاه مسافران را سوار می‌کند اما دیگر جایی برای مسافری باقی نمانده است. سرعت اتوبوس مناسب به نظر می‌رسد اما نفس خسته و صدای فریاد موتور مسافران را کلافه می‌کند.

مسافری اعتراض کنان می‌گوید: سرویس‌های مهرشهر بیشتر قدیمی هستند و هر مسیر هر یک ساعت سرویس دارد.

محمدی بیان کرد: این روزها که مدارس باز است برای حفظ سلامت و فاصله گذاری و همچنین رسیدن به موقع به مقصد نیاز به خدمات رسانی بهتر داریم و می‌طلبد در ساعات شروع کار و مدارس سرویس دهی بهتر انجام شود.

افزودن ۳۰ دستگاه سرویس خدمات رسان تا پایان آذر

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند کرونا -مسافر-اتوبوس-های-درون-شهری-بیرجند”> کرونا-مسافر-اتوبوس-های-درون-شهری-بیرجند”>در گفتگو با مهر اظهارکرد: طی روزهای گذشته پس از درخواست‌های بسیار برای افزایش سرویس دهی به برخی مناطق پر تردد شهر در پیک تردد مسافر رصد انجام شد و با توجه به اینکه شاهد افزایش مسافر در ساعات شروع به کار مدارس و تعطیلی آن هستیم نسبت به افزایش سرویس دهی اقدام شده و سرویس کمکی در ساعات پیک افزوده شده است.

علی نینوایی با بیان اینکه در محدود شمالی و معابر احمدی روشن و بلوار ۹ دی دو دستگاه اتوبوس فعال است، بیان داشت: هر نیم ساعت اتوبوس در احمدی روشن تردد می‌کند و از سرویس کمکی در ساعات اوج بار مسافر استفاده شده است.

وی با اذعان به اینکه برای جنوب مهرشهر هم ۵ دستگاه اتوبوس فعالیت دارد که هر ۱۷ دقیقه در محل ایستگاه‌ها حاضر می‌شوند، ادامه داد: برای ساعات اوج حضور مسافر با رصد انجام شده سرویس کمکی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه از افزودن ۳۰ دستگاه سرویس خدمات رسان در حوزه حمل و نقل شهری و در مسیرهای پر تردد تا پایان آذر خبر داد و گفت: با جذب رانندگان این امر طی مدت پیش رو انجام خواهد شد.

شلوغی اتوبوس‌ها و و رعایت نشدن فاصله اجتماعی، یکی از معضلاتی است که در روزهای کرونایی باعث افزایش موارد ابتلاء به این ویروس تاجدار می‌شود که باید اکنون که شرایط مطلوب‌تری به وجود آمده مراقبت کرد تا مجدد به روزهای وضعیت قرمز باز نگردیم.

 

 

 

خواسته‌های درمانی سربیشه و نهبندان پیش روی معاون وزیر

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس، خواسته های درمانی حوزه انتخابیه اش را با معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در میان گذاشت و معاون درمان وزارت بهداشت نیز قول تامین و پیگیری این خواسته ها را داد.

خواسته‌های درمانی سربیشه و نهبندان پیش روی معاون وزیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی پیرو نشست های قبلی با معاون درمان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مورد مشکلات حوزه انتخابیه‌اش دیدار و گفت‌وگو کرد.

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: در این دیدار در زمینه تامین پزشکان متخصص مورد نیاز، تکمیل زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های حوزه انتخابیه و تامین تجهیزات اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان تبادل نظر شد که معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قول تامین این نیازها را داد.

وی پیگیری همکاری مشترک سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت برای ارتقاء بیمارستان سربیشه را از دیگر موارد این نشست کاری اعلام کرد و افزود: تکمیل پانسیون پزشکان متخصص سربیشه و دیگر خواسته‌های مربوط به حوزه بهداشت و درمان حوزه های انتخابیه نیز با معاون وزیر در میان گذاشته شد.

به گفته وی دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم برای تحقق خواسته های بهداشتی و درمانی نهبندان و سربیشه قول پیگیری و تامین داد که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود.

 

 

 

 

امام جمعه بیرجند: مساجد را باید مردم اداره کنند/۳

امام جمعه بیرجند: مساجد را باید مردم اداره کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: از گذشته سنت بر این بوده که اداره مساجد به وسیله مردم باشد و در حال حاضر نیز این سنت وجود دارد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار حجت الاسلام مهدوی ارفع رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان افزود: این سنت همین گونه خواهد ماند منتهی در این جهت باید کار شود و سوال این است، چه طرحی وجود دارد که مردم توجه داشته باشند و این وظیفه خود را فراموش نکنند.

وی گفت: اینجا دیگر مردم مقصر نیستند، ما مقصریم و باید در جهت توجه دادن به مردم طرح و برنامه داشته باشیم که این از بالاترین امور خیر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بهینه‌سازی کیفی کارهای فرهنگی زمان‌بر است اما در جهت کمی که می‌توانیم قدمی برداریم.

وی افزود: ما روستاهای مرزی را رها کردیم و بیگانه در آنجا مواد مخدر صنعتی توزیع می کند؛ حداقل یک روحانی آنجا نیست که مردم را نصیحت کند و این خیلی عجیب است که بسیاری از مساجد و روستاها امام جماعت و روحانی ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه حضور روحانیون در روستاها و مساجد باید توسعه پیدا کند گفت: سرنوشت مردم به این گره خورده که راهنما داشته باشند اما اصلا راهنمایی وجود ندارد و تعداد زیادی از مساجد استان امام جماعت ندارند که باید در این جهت فکری برداشت.

وی تصریح کرد: مسجد اگر جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند، دارای ظرفیت‌های بالایی است.

امام جمعه بیرجند افزود: حکومت‌ها در طول تاریخ به سمت و سویی حرکت کرده‌اند که مساجد منزوی شده‌ و جایگاه اصلی آنها به حاشیه رفته و از امور مادی و معنوی دور افتاده‌اند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی مساجد باید احیا شوند گفت: بعد از انقلاب اسلامی موانع داخلی و خارجی زیادی وجود داشته است اما به هر حال باید نسبت به مسجد اهمیت خاصی داده و ابتکار حاصل شود تا مسجد در طراز اسلامی کشف شود.

 

 

شناسایی ۱۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

۱۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا از ۸۹۵ آزمایش مولکولی و سریع در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: دیروز شناسایی ۱۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبیاز ۲۸۰ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۶۴ بیمار و از ۶۱۵ تست سریع ۸۵ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

شریف زاده افزود: از این تعداد ۶ مورد از بشرویه ، ۴۸ مورد از بیرجند، ۳ مورد از خوسف، ۲ مورد از درمیان، ۱۱ مورد از زیرکوه، ۴ مورد از سرایان، یک مورد از سربیشه، ۲۶ مورد از طبس، ۱۶ مورد از فردوس و ۱۳ مورد از قاین و ۱۹ مورد از نهبندان، شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۲۱۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۵ نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: متاسفانه با ثبت یک مورد جدید فوت ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان، آمار جان باختگان این بیماری به هزار و ۲۳۲ نفر افزایش یافت.

 

 

 

 

 

 

 

پیگیری برای تامین دستگاه ام آر آی شهرستان فردوس از پنج سال قبل/۲

پیگیری برای تامین دستگاه ام آر آی شهرستان فردوس از پنج سال قبل

 تامین دستگاه ام آر آی که به عنوان روش تصویربرداری تشخیصی پزشکی در سال‌های اخیر فراگیر شده، از مطالبات مردم شهرستان فردوس بوده و به گفته مسوولان از پنج سال قبل تاکنون در حال پیگیری است.

فرماندار فردوس روز سه‌شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پیگیری خرید و نصب دستگاه MRI در شهرستان فردوس از سال ۱۳۹۵ آغاز شد و طی مکاتبات و درخواست‌ها از سمت فردوس، در سال ۱۳۹۶ رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طی درخواستی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر راه‌اندازی این دستگاه در بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس در این زمینه اقدام کرد.

حمید حلاج‌مقدم افزود: با توجه به نیاز منطقه و موقعیت فردوس که در مرکزیت ارجاع شهرستان‌های همجوار مثل سرایان و بشرویه قرار دارد همچنین حجم بالای تردد و مراجعه به این شهرستان، وزیر وقت بهداشت دستور داد که این دستگاه با فوریت برای فردوس تامین و در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی گفت: پس از پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم، عملیات اجرایی آماده‌سازی ساختمان نصب دستگاه نیز آغاز شد و وزارت بهداشت خرداد ۹۷ موافقت اصولی و جواز تامین دستگاه در بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس را صادر کرد.

فرماندار فردوس افزود: سال ۹۸، قرارداد خرید دستگاه ام آر آی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با هیات امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سه شهرستان فردوس، قاینات و طبس منعقد شد و ابتدای امسال نیز با سفر معاون درمان وزارت بهداشت به شهرستان فردوس، اعلام شد که تامین این دستگاه برای بیمارستان حضرت رسول (ص) در اولویت معاونت درمان قرار دارد.

وی اظهار داشت: در مکاتبه نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز مجدد تاکید شد که در صورت تامین اعتبار توسط هیات امنای ارزی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، این دستگاه برای شهرستان فردوس تامین خواهد شد.

حلاج‌مقدم گفت: با توجه به اینکه پیگیری‌ها تا این لحظه به نتیجه نرسیده، هفته گذشته به همراه مسوولان شهرستان با معاون درمان وزارت بهداشت دیدار کردیم و باز هم قول تامین دستگاه برای فردوس با توجه به اولویتی که در منطقه دارد، داده شد.

وی افزود: همچنین در جلسه‌ای که اخیرا با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داشتیم در راستای پیگیری دستورات و قراردادهایی که با گذشت پنج سال به سرانجام نرسیده، وی نیز تاکید کرد که موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

فرماندار فردوس گفت: بسیاری از پزشکان برای تشخیص بهتر، روش ام آر آی را تجویز می‌کنند و با توجه به اینکه یک دستگاه پزشکی ویژه است و در کشور به تعداد محدود وجود دارد، نوبت‌دهی آن در مرکز استان و شهرستان‌های همجوار طولانی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این خطرات جاده‌ای، مسافت طولانی و صرف هزینه‌های بالا از مهمترین مشکلات مردم فردوس و شهرستان‌های همجوار در این خصوص است.

حلاج‌مقدم با بیان اینکه تامین MRI برای شهرستان فردوس می‌تواند به ۱۳۰ هزار نفر خدمات ارائه دهد گفت: درخواستی که از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وزارت بهداشت و معاونت درمان این وزارتخانه داریم این است که مطالبه به حقی که پنج سال در حال پیگیری بوده را محقق کنند تا مردم این منطقه محروم با این وسعت و پراکندگی از خدمات درمانی بهتر بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این ظرفیت و زمینه برای نصب دستگاه در فردوس به لحاظ فیزیکی و حضور تکنیسین‌ها و متخصصان این حوزه که برای بهره‌برداری نیاز است، فراهم بوده و می‌طلبد که این شهرستان در اولویت قرار گیرد.

فرماندار فردوس افزود: دستگاه ام آر آی در قراردادی که توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بسته شده، برای سه شهرستان فردوس، قاینات و طبس بوده و اکنون که وزارت بهداشت تشخیص داده اولویت اول برای شهرستان قاینات باشد، بهتر است به مردم پاسخ شفاف داده شود.

وی گفت: لازم است وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت شفاف به مردم پاسخ دهند که چه شاخص‌هایی ملاک عمل آنها بوده و از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم خواسته‌ایم که این شفاف‌سازی را انجام دهند تا از دغدغه مردم کاسته شود.

حلاج‌مقدم اظهار داشت: مجموعه شهرستان به‌ویژه فرمانداری، شورای شهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و ائمه جمعه تلاش دارند که این دستگاه به عنوان مطالبه به‌حق مردم و یک نیاز ضروری شهرستان تامین شود.

اولین دستگاه MRI بدون محدودیت وزن در استان خراسان جنوبی پس از ورود به این استان روز پنجشنبه چهارم آذر ماه جاری تحویل بیمارستان شهدای قاین در ۱۱۰ کیلومتری مرکز استان شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قاینات گفت: دستگاه پیشرفته MRI پس از سال‌ها انتظار تحویل مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین شد که قابلیت خدمات‌دهی به مردم سراسر استان خراسان جنوبی را دارد.

عباس حمیدی‌راد افزود: عملیات نصب دستگاه حدود سه هفته و زمان انتظار برای راه‌اندازی آن ۲ ماه است که امیدواریم از اواخر بهمن ماه آماده خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها باشیم.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و فردوس در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است که در مسیر ارتباطی به خراسان رضوی و مشهد مقدس قرار دارد.

دستگاه ام آر آی یکی از کمبودهای خراسان جنوبی در اغلب شهرستان‌های استان است.

 

 

 

 

 

 

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی:

توسعه فضای کسب و کار در خراسان جنوبی مورد انتظار است

توسعه فضای کسب و کار در خراسان جنوبی مورد انتظار است

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: باید زمینه توسعه فضای کسب و کار با حمایت از سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی در فصل جدید خدمت‌رسانی و مدیریت استان فراهم شود تا شاهد رونق اقتصادی بیشتری باشیم.

مرتضی صفدری‌زاده روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی که با حضور وزیر کشور در بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: برای حضور در فضای کسب و کار توسط استانداران سابق از جمله آقایان ملانوری و معتمدیان فضاهای خوبی ایجاد شده است.

وی گفت: از وزیر کشور درخواست داریم که استاندار جدید خراسان جنوبی را به عنوان استاندار ویژه‌ ببینند تا این استان دارای یک امتیازی باشد و در دولت جمهوری اسلامی بیش از گذشته، بتوانیم راه‌حل‌های خوبی برای استان داشته باشیم.

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی سرشار از پتانسیل‌هایی است که می‌تواند برای توسعه، رشد و آبادانی ایران اسلامی نقش‌آفرینی بیش از پیش داشته باشد.

وی گفت: خراسان جنوبی می‌تواند با معادن قوی و محصولات استراتژیک شاخص از جمله زعفران، زرشک، عناب و انار و همچنین مرز مشترکی که با کشور در حال توسعه افغانستان دارد، بیش از گذشته بر روی ریل توسعه قرار گیرد.

صفدری‌زاده افزود: این استان توانسته در سال‌های اخیر دستاوردهای خوبی را در خصوص تجارت و توسعه بازرگانی با کشور افغانستان داشته باشد و می‌تواند نقش بهتری را با نگاه ویژه حاکمیتی و پیگیری مدیریت جدید استان ایفا کند.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خراسان جنوبی در ابتدا با اراده عمومی مردم و بخش خصوصی قطعا تحقق پیدا خواهد کرد و استاندار جدید هم حتما باید از همراهی بخش خصوصی دلسوز و تعلق خاطر این استان برخوردار باشد.

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می‌تواند در جهت توسعه، رشد و آبادانی استان نقش موثری را ایفا کند، اضافه کرد: در جهت تحقق سیاست‌های کلی نظام باید حضور موثرتر بخش خصوصی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه آیت الله رییسی نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است گفت: از ایشان توقع داریم که حمایت‌های خوبی از استان ما داشته باشند و می‌دانیم که نگاه ویژه‌ای به خراسان جنوبی دارند.

صفدری‌زاده افزود: در زمینه توسعه اقتصادی خراسان جنوبی باید توسعه شبکه گاز انجام شود تا تعدادی بیشتری از واحدهای تولیدی و صنعتی از نعمت گاز برخوردار شوند و آسان کردن راه ارتباطی بین مراکز استان‌ها، توسعه خطوط هوایی است که باید در فرودگاه بیرجند اتفاق بیفتد.

وی گفت: در همین جلسه آمادگی بخش خصوصی را اعلام می‌کنم که درخصوص خرید هواپیما و تجهیز خطوطی مستقل برای خراسان جنوبی همکاری خواهد داشت.

رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: امیدواریم با نگاه ویژه مرکز کشور و با پیگیری‌های استاندار جدید خراسان جنوبی و همراهی بخش خصوصی شاهد رفع برخی قوانین باشیم که به نوعی مانع توسعه خراسان جنوبی شده است.

وی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند زیرساخت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است که امیدواریم در سایه توجه دولت بتواند موفقیت‌های بیشتری را کسب کند.

 

 

 

 

 

تخصیص دومیلیارد تومان اعتبار برای بهسازی بافت با ارزش روستایی

دو میلیارد تومان اعتبار ملی برای بهسازی بافت با ارزش ۲ روستای خراسان جنوبی تخصیص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: امسال برای بافت با تخصیص دومیلیارد تومان اعتبار برای بهسازی بافت با ارزش روستاییارزش روستا‌های نایبند شهرستان طبس یک میلیارد تومان و چنشت شهرستان سربیشه یک میلیارد تومان تخصیص یافت.

قاسم تنها افزود: اعتبار پیشنهاد و مصوب شده برای روستای نایبند، در صورت تکمیل عملیات اجرای شبکه گاز و اجرای شبکه فاضلاب، کفسازی معابر نیز شروع می‌شود.

به گفته وی در روستای چنشت سربیشه این اعتبار پیشنهاد و مصوب شده در صورت تخصیص، کفسازی بافت با ارزش اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: در طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی از طریق حفاظت و احیاء ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری روستا به شیوه‌ای مناسب برای شناسایی و توسعه کالبدی – فضایی روستا اقدام می‌شود.

وی گفت: روستای نایبند در بخش دیهوک شهرستان طبس دارای ۴۲۷ نفر جمعیت است که بازنگری طرح در این روستا سال ۹۶ اجرا شده و سال ۹۰ طرح آغاز شده است.

تنها با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: ۲۱ هزار و ۴۲۴ مترمربع جداره سازی، ۳۰ مترمربع بهسازی ساباط، هزار و ۳۵۰ متر ناودانی، ۹۷۰ مترمربع آزاره آجری و سنگی، هزار و ۲۶۸ مترمربع رخ بام و نمای مشبک آجری، ۶۵۰ مترمربع تخریب و بازسازی دیوار فرسوده و ۳۹۳ مترمربع اجرای دیوار ۲۰ سانتی تاکنون انجام شده است.

وی همچنین از هزینه کرد ۳۹۷ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در این روستا خبر داد و گفت: تاکنون زیرسازی و آسفالت معابر به متراژ ۱۳ هزار و ۸۳۱ مترمربع و ۷۵۰ مترمربع تسطیح و رگلاژ و آماده سازی معابر و ۵۰۰ مترمکعب سیل برگردان در این طرح اجرا شده است.

تنها گفت: روستای چنشت از بخش مود شهرستان سربیشه دارای هزار و ۱۵۷ نفر جمعیت است که بازنگری طرح سال ۹۲ و اجرای طرح سال ۸۴ انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده در این روستا را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی اجرای هزار و ۸۷۵ مترمربع سنگفرش معابر، شش هزار و ۲۷۰ مترمربع جداره سازی، ۱۵۰ مترمربع اجرای نمای کاهگل، ۲۰۰ مترمربع ازاره آجری و سنگی، ۴۰۰ مترمربع رنگ آمیزی سطوح و هزار و ۵۰۰ مترمربع قاب گچی را از جمله عملیات اجرا شده در بافت با ارزش این روستا برشمرد.

تنها از هزینه کرد ۷۹۶ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در این روستا خبر داد و گفت: تاکنون هزار و ۵۶۰ مترمربع زیرسازی، چهار هزار مترمربع آسفالت معابر، ۶۵۰ مترمکعب عملیات خاکی، یک دهانه در دو مرحله توسعه پل و هزار و ۷۴ مترمربع دیوار سنگی اجرا شد.

وی با بیان اینکه احیای بافت با ارزش روستای فورگ شهرستان درمیان سال ۹۵به پایان رسیده است، گفت: اجرای طرح بافت باارزش  خور خوسف، نایبند طبس و چنشت سربیشه در حال اجرا است.

 

 

 

 

نسخه‌نویسی در خراسان جنوبی از اول دی تمام الکترونیک می‌شود

نسخه‌نویسی در خراسان جنوبی از اول دی تمام الکترونیک می‌شود

بیرجند – ایرنا – مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دی امسال تمامی نسخه‌های پزشکی در این استان به صورت کاملا الکترونیک ارائه خواهد شد و امکان پرداخت برای نسخ خطی را نخواهیم داشت.

علی اربابی روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: آمادگی کامل از سوی بیمه سلامت برای تامین زیرساخت‌های لازم وجود دارد و اکنون ۸۰ درصد فرایند نسخه‌نویسی در استان خراسان جنوبی الکترونیکی انجام می‌شود لذا پزشکانی که هنوز اقدام به این کار نکرده‌اند در پرداختی‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

وی گفت: در زمینه فرایندهای بیمه اتفاقات خوبی رقم خورده و یکی از مهمترین موضوعاتی که سال‌ها در نظام سلامت کشور مد نظر بوده، نسخه‌نویسی الکترونیک است و در برنامه پنجم و ششم توسعه بیان شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی پزشکان هنوز در سامانه عضو نشده‌اند افزود: امیدواریم با مراجعه افراد به اداره کل بیمه سلامت این امکان فراهم شود که دسترسی لازم برای نسخه‌نویسی الکترونیک را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: با این روند هم درمان در استان روند بهتری خواهد داشت و از طرفی دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مورد کنترل و ارزیابی قرار خواهد گرفت لذا خدمات زاید توسط سامانه‌ها شناسایی و از خدمات القایی جلوگیری خواهد شد.

اربابی گفت: با الکترونیکی شدن نسخه‌ها شرایط تجویز دارو و پاراکلینیک علمی می‌شود و در کاهش هزینه‌های بخش دارو و درمان بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: با توجه به اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک در یک سال و نیم گذشته امروز شاهد سرعت رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان‌های بیمه‌گر هستیم و پرداخت مطالبات به‌روز است که مطالبات مربوط به مطب‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها تا پایان مهر ماه انجام شده و آبان نیز در دست پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: تامین هزینه‌های درمان برای موسسات درمانی موضوع مهمی بوده و تاخیرهای گذشته آسیب‌زاست که با الکترونیکی شدن نسخ از این آسیب جلوگیری شده و امیدواریم خدمات بهتر و مطلوب‌تر را در سطح استان شاهد باشیم.

وی همچنین از برقراری نظام ارجاع بیماران و پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت همگانی خبر داد و گفت: در این طرح از ابتدای آبان‌ ماه با فراخوانی که در سطح استان برای جذب پزشک به منظور انجام فرایند پزشک خانواده داشتیم، ۴۰ پزشک عمومی اعلام آمادگی کردند که در این طرح همکاری کنند و تعداد پزشکان در شهرهای مختلف متفاوت است اما در مجموع مشارکت خوبی داشتند.

اربابی بیان کرد: اطلاعات هویتی افراد پایش شده تا همپوشانی جمعیتی نداشته باشیم و جامعه هدف به پزشکان معرفی شوند.

وی افزود: تا این لحظه ۲۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان صندوق به پزشکان مورد نظر معرفی شدند که افراد برای درمان ابتدا باید به پزشک خانواده مراجعه کنند و در سال ۲ بار می‌توانند پزشک خانواده را تعویض کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت:  با این اقدام بیمه‌شدگان، مشاور درمان دارند و بیماری‌های دیابت و فشار خون به طور خاص توسط پزشک خانواده رصد و پایش می‌شود.

وی بیان کرد: از سوی دیگر شرایط برای برخورداری از خدمات تخصصی برای نظام ارجاع به‌صورت دولتی و غیردولتی فراهم شده است و افراد در مراجعه به پزشک خانواده فقط ۶ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

اربابی گفت: همه بیمه‌شدگان بیمه سلامت از پزشک خانواده برخوردار می‌شوند تا یک مشاور و وکیل درمان در اختیار داشته باشند و با این روند ارجاعات به متخصصان به صورت کاملا علمی نیازسنجی می‌شود.

وی افزود: در زمینه خدمات مربوط به نازایی که از موضوعات روز کشور و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه سلامت پیشرو هستند و علاقه‌مندی این است که آنچه در توان ما است برای پرداختی‌ها کمک کنیم تا فرزندآوری اتفاق بیفتد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در همین ارتباط  دستورالعمل راهبردی خرید خدمت نازایی براساس بسته‌های خدمتی شفاف ابلاغ شده تا مردم با دغدغه کمتر خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

وی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت براساس بسته‌های خدمتی ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و داروها هم با فرانشیز ۱۰ درصد تعهد شده که مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

اربابی افزود: تمامی این خدمات برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به‌صورت رایگان انجام می‌شود و شرایط خدمت در حال حاضر در مرکز بیماران خاص بیرجند مهیا است.

۴۹۰ هزار بیمه شده اصلی در خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۵۰ هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی عضو هستند.

 

 

 

اتحادیه شرکت تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی افتتاح شد

 

اتحادیه شرکت تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی افتتاح شد

در مراسمی با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، رئیس سازمان تعاون روستایی استان، اتحادیه شرکت تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این شرکت تعاونی با اشاره به اهمیت شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: از سال ۹۴ در راستای توانمندسازی و بسیج جوامع محلی و بالا بردن دانش مردم محلی تعاونی‌های فراگیر  منابع طبیعی تشکیل شد.

علیرضا نصرآبادی افزود: تاکنون ۱۷ تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری با ۵ هزار و ۴۱۱ نفر عضو در استان خراسان جنوبی تشکیل شده که فعالیت‌های مختلفی در زمینه حفظ منابع طبیعی دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۴ هزار و ۹۲۶ خانوار از عرصه‌های منابع طبیعی بهره‌برداری می‌کنند که امیدواریم با تشکیل این اتحادیه با توجه به اهدافی که دارد افراد بیشتری جذب شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی بیان کرد: این تعاونی‌ها در هر شهرستان با هدف کاهش تدریجی سرمایه‌گذاری دولت، ایجاد اشتغال و کسب درآمد از محل فروش محصولات و کاهش درآمدهای حاصله از عواملی که موجب تخریب جنگل و مرتع می‌شود، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تغییر مطلوب شیوه زندگی مردم از طریق واگذاری امور تولیدی مرتبط در قالب شرکت‌های تعاونی، جلوگیری از تجاوز و تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از چرای بی رویه دام، استفاده از تسهیلات بانکی بخش تعاون برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های جنگل و مرتع در قالب شرکت‌های تعاونی تولید و توسعه و تحکیم مشارکت در تعاون عمومی بین اقشار محروم جامعه تشکیل شده است.

نصرآبادی گفت: برای جلوگیری از موازی‌کاری و مدیریت صحیح اهداف تعاونی‌ها امروز اتحادیه شرکت تعاونی‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری را تشکیل دادیم.

وی با اشاره به اهداف سازمان از تشکیل اتحادیه افزود: بسترسازی برای بهره‌گیری از توان جوامع محلی و توانمندسازی آنها مهم‌ترین هدف از ایجاد این اتحادیه به منظور احیا و حفاظت از منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به توانایی هر شرکت تعاونی منابع طبیعی در این اتحادیه قرار است در مراحل بعد پروژه‌های منابع طبیعی را در حوزه‌های قرق، حفاظت، جنگل، مرتع، بیابان و به این اتحادیه سپرده شود.

نصرآبادی ابراز امیدواری کرد: راه‌اندازی این اتحادیه مقدمه‌ای برای ایجاد صندوق توسعه بخش منابع طبیعی خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*