گفته می شود

گفته می شود علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در حساب کاربری خود در صفحه توییتر اعلام کرد: کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.

 

 

 

 

گفته می شود  یکی از روزنامه های کشور با اشاره به سخنان حاج بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس نوشت: او گفته است با گذشت ۴۵روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس، معلم ندارند و کلاس‌های بی‌معلم، یکی از دغدغه‌های مردم در حوزه‌ی آموزش است.جناب رییس، خود مدت زمان مدیدی- که از آن زمان کمتر از یک دهه می‌گذرد- سکان‌دار وزارت آموزش و پرورش بوده‌اند و بعید می‌نماید که در این مدت، پس از کناره‌گیری ایشان، ناگهان هزاران معلم کلاس درس را خالی کرده‌ و به شغل شریف دیگری روی آورده‌ باشند! این، عادت مألوف و طریق معهود بسیاری از مسئولان است، که با فرافکنی- و به ادبیات خودشان، فرار به جلو!- به محض ترک صندلی مسئولیت (بخوانید جلوس بر کرسی دیگر)، یادشان‌ می‌افتد که منصب قبلی چقدر مشکلات داشته و دارد!

 

 

گفته می شود وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که مذاکرات وین باید از نقطه‌ای که در دور ششم متوقف شده بود، از سر گرفته شود. این وزارتخانه با اشاره به سفر «علی باقری» معاون وزیر خارجه ایران به برلین، در توئیتر خود اعلام کرد: «امروز معاون وزیر خارجه ایران، علی باقری کنی به برلین سفر کرد. ازسرگیری گفت‌وگوهای وین در خصوص برجام، در محوریت این مذاکرات قرار داشت. برای ازسرگیری سریع‌تر و کامل برجام، مذاکرات باید از جایی که در ژوئن ۲۰۲۱ متوقف شده بود، از سرگرفته شود.»

 

 

 

گفته می شود پس از شناسایی اعضای یک باند اختلاس، دو تن از مدیران پالایشگاه نفت آبادان بازداشت شدند. با رصد اطلاعاتی و اقدام عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره اطلاعات شهرستان آبادان، اعضای باند اختلاس در مجموعه فاز۲ پالایشگاه آبادان شناسایی و دو تن از مدیران آن عصر دیروز با دستور قضایی در محل کارشان دستگیر و با قرار مشخص به بازداشتگاه منتقل شدند.گفته شد پروژه طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان موسوم به فاز۲ تا کنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

 

 

گفته می شود دبیرکل سابق حزب کاگزاران سازندگی در پی تغییرات جدید این حزب بویژه درباره علت توقف انتشار روزنامه سازندگی توضیح داد. غلامحسین کرباسچی با انتشار پستی در اینستاگرام خود در پی اتفاقات تازه حزب کارگزاران بویژه توقف فعالیت روزنامه آن نوشت: علل توقف انتشار روزنامه سازندگی: ۱- استعفای سردبیر در تاریخ ۱۴۰۰/۸/۱۸، ۲- عدم همراهی و احیانا مخالفت ارکان حزب با انتشار روزنامه، ۳- نبود کاغذ، ۴- بدهی سنگین.

 

 

 

گفته می شود لباس بشور و بپوش تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر به سوژه رسانه ها تبدیل شده است.در حالی که سایت فدراسیون فوتبال ایران چند ماه پیش با افتخار از رابر دومان به عنوان نماینده انحصاری تولید کننده البسه تیم ملی فوتبال نام برد و روی همین سایت، غلامرضا علیخانی، نماینده رابر دومان هم با افتخار از تامین البسه با کیفیت برای ملی پوشان خبر داده بود، حالا با گذشت چندین ماه از آن همه ادعا، ملی پوشان فوتبال ایران می گویند لباس با کیفیت برای پوشیدن ندارند و پیراهن‌های تیم ملی را بعد از هر بازی دوباره می شویند و استفاده می‌کنند.

 

 

 

گفته می شود  در حالی که تمام برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برای حضور پرقدرت تیم ملی با ۲۴ ورزشکار در رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور لبنان و شهر بیروت انجام شده بود، اما متاسفانه به دلیل شرایط نامساعد امنیتی در کشور لبنان که به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شده است، سفر ملی‌پوشان به این کشور منتفی شد.پیش از این فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران، بارها در مکاتبه با فدراسیون جهانی نگرانی خود را بابت شرایط امنیتی لبنان بیان کرده و درخواست میزبانی خود را ارائه کرده بود. فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی در حالی چنین توجیه غیر قابل باوری را برای لغو سفر ملی پوشان مطرح کرده که در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران در لبنان حضور دارد.

ورزشکاران پرورش اندام می‌گویند پناهنده شدن سه ورزشکار در سفرهای قبلی و عملکرد رئیس فدراسیون باعث شده وزارت ورزش به آن ها اجازه سفر به لبنان را ندهد. آنها خواهان برکناری یا استعفای رئیس فدراسیون هستند.

 

 

 

گفته می شود معاون‌ اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، با “تحریک‌آمیز” خواندن اقدامات کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه، به خبرنگاران گفت: جلوگیری از درگیری مستقیم، روز به روز دشوارتر می‌شود.

 

 

 

 

گفته می شود به دستور رئیس جمهور و باتوجه به اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌ای نداشته است، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست تا قیمت محصولات خود را که طی دو روز اخیر مشمول افزایش قیمت شدند، به قیمت‌های قبل بازگردانند و براین اساس افزایش قیمت خودروهای داخلی منتفی شد.

 

 

گفته می شود اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در توصیه‌نامه‌ای که برای شرکت‌های آمریکایی فرستاده و شبکه «سی‌ان‌ان» می‌گوید به دست آن رسیده، مدعی شده هکرهای ایرانی وب‌سایت‌های مجرمان سایبری را برای یافتن اطلاعات حساس به سرقت رفته از سازمان‌های آمریکایی و خارجی جستجو کرده‌اند که می‌تواند در تلاش‌های آینده برای هک این سازمان‌ها مفید باشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*