آخرین خبر :

نکاتی که باید در نصب و استفاده از وسایل گرمایشی رعایت کنیم

نکات ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گرمایشی در فصول سرد سال بسیار مهم است.

 

محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  رعایت اصول نکات ایمنی در نصب وسایل گرمایشی در فصول سرد سال اظهار کرد: رعایت اصول ایمنی برای جلوگیری از یک پیشامد همیشه مهم است اما با توجه به اینکه در فصول سرد سال هستیم باید برخی نکات را رعایت کنیم.

او افزود: یکی از نکات اساسی که باید به آن توجه شود تخلیه هوای خانه به محیط بیرون از منزل است یعنی  باید روزانه ورود  و خروج هوای داخل منزل بررسی شود زیرا با سوختن بخاری گازسوز به مروز زمان ممکن است اتفاقات خطرآفرین برای افراد به وجود بیاید؛ بنابراین توصیه می‌شود روزنه‌های درب‌ها را با اشیایی همچون پارچه، پتو و … مسدود نکنید.

مطلق بیان کرد: از تبدیل بخاری و سایر دستگاه هایی که با سوخت‌های غیره کار می کنند جدا خودداری کنید، همچنین  بخاری یا وسیله‌های گاز سوز دیگر را به یک دودکش مجزا و مجهز به کلاهک متصل کنید.

او تاکید کرد: از قراردادن هرگونه وسایل سوختنی از جمله پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیاء قابل اشتعال در مجاورت با بخاری بپرهیزید، همچنین درصورتیکه سوخت بخاری ناقص یا شعله های بخاری به رنگ استاندارد یعنی آبی رنگ نبود یا اگر لوله دودکش بخاری شما سرد بود و محصولات احتراق و گاز‌های سمی از دودکش خارج نمی شد به این موارد بی تفاوت نباشید و سریعا درصدد تکمیل نقایص بکوشید.

مشاور معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبرداد: بخاری، آب گرم کن، پکیچ و دستگاه‌های گازسوز که در کف مکان ها نصب می‌شود باید از هر طرف فاصله ۴۵ cm و از بالا فاصله ۷۵ cm را داشته باشند.

فاصله اجاق گاز خانگی از بالا  ۷۵ cm

فاصله بخاری دیواری از اطراف و بالا ۱۰۰ cm

دودکش و اتصالات باید از جنس مقاوم و بدون هیچ منفذ نشتی در سرتاسر آن باشد

از قرار دادن لوله خروجی بخاری به داخل ظرف آب جدا، خودداری کنید

طول شیلنگ گاز حداکثر یک ونیم متر باشد

در صورت خروج از منزل حتما شیر اصلی گاز بسته شود

از خروج لوله دودکش در داخل شیشه پنجره نیز خودداری کنید

شیلنگ آب برای انتقال گاز به بخاری نیست

در صورتیکه بعد از فصل سرما بخاری را جمع آوری می‌کنید حتما انتهای شیر را با در پوش مسدود کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*