آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود تعداد دانش آموزان ایرانی در ۲۰ سال گذشته تاکنون بیش از دو میلیون نفر کاهش یافته و به حدود ۱۵.۶ میلیون نفر رسیده است.

 

 

 

 

گفته می شود جمعی از آقایان در مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار آن شدند که تعداد پرداخت سکه‌های مهریه که منجر به حبس می‌شود، کاهش یابد. آن‌ها پلاکارد‌هایی در دست داشتند با این جمله که: «قیمت سکه در زمان انعقاد عقد + نرخ تورم سالانه بانک مرکزی» «طبق قانون حمایت از خانواده زن‌ها در عدم تمکین و انحلال کانون خانواده آزادی مطلق دارد»، «قوانین فمنیسم نمی‌خواهیم» «طبق نظر فقها حبس مردان به دلیل عدم پرداخت نفقه و مهریه شرعا جایز نیست.»

 

 

گفته می شود سید حسین نقوی حسینی درباره انتقاد برخی نمایندگان مجلس به سفرهای استانی رییسی گفته یکی از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم، سفرهای بی حاشیه و کم هزینه و کم تبلیغات استانی است، چون ما قبلا شاهد بودیم که دولت ها در سفرهای استانی چقدر تبلیغات و هزینه کرده و تشریفات بسیاری را اجرا می کردند. وی ادامه داد: در ادوار گذشته به رغم این هزینه ها و تبلیغات، رییس دولت نه تنها در اجتماعات مردمی حاضر نمی شد که تنها جلسات شورای اداری را تشکیل می داد و تصمیمات بدون پشتوانه و بدون خروجی می گرفت. نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مدیران دولت قبل می گفت که در سفرهای استانی رییس جمهور سابق به آن ها می گفته تا مسیری را آماده کنید که وی با مردم رو به رو نشوند و تنها مستقیم پشت تریبون برود. برای همین می گفتند تونل هایی را با گونی درست می کردند که ایشان از ماشین پیاده می شد و پشت میکروفن می رفت و از این مسیر دوباره بازمی گشت تا با مردم رو به رو نشود.

 

 

 

گفته می شود چند نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی اجرایی نشدن بخشی از قانون بودجه امسال را درباره تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی ساخت مسکن گوشزد کردند.

 

گفته می شود پایگاه تحلیلی جهان نیوز با انتشار تحلیلی درباره چرایی سفر محمود احمدی نژاد با استناد به خبری درباره اخراج عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از امارت نوشته ساده ترین دلایل برای اخراج محترمانه احمدی نژاد توسط امارات عدم علاقه این کشور برای ادامه حضور او در این کشور بوده است.اماراتی ها نمایشگاه اکسپو را با اهداف اقتصادی و بین المللی برپا کرده اند و حضور احمدی نژاد را حاشیه سازی برای خود دانسته اند. اماراتی ها نیز ظاهرا متوجه شده اند که احمدی نژاد دنبال سیاسی بازی و اقدامات پوپولیستی بوده و به همین دلیل نخواسته اند که نمایشگاه اقتصادی خود را تحت تاثیر حضور او قرار بدهند.

 

 

گفته می شود معاون اول قوه قضاییه با اشاره به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار و برداشتن معافیت قضات و نمایندگان مجلس از آزمون وکالت دادگستری گفت: قضات ناراحتند که چرا به آن‌ها توهین شده است.

 

گفته می شود اکنون چند روزی است شهردار تهران، به دلیل بیماری و یا آن‌چنان که برخی می‌گویند خستگی ناشی از کار شبانه‌روزی-دو شیف و نیم کار به‌عنوان شهردار- روانه بیمارستان شد و نتوانست در جلسه شورای شهر تهران در روز ۲۵ مهرماه شرکت کند. گفتنی است که «غیبت» زاکانی در موارد دیگری نیز اتفاق افتاده است، هم در هنگام تحصیل در دانشگاه، هم در زمان نمایندگی در مجلس. البته بر اساس برخی اخبار، بستری شدن در بیمارستان و در ادامه استراحت در منزل، موقتی است. اما پرسش مهم این است که آیا غیبت زاکانی، واقعا به علت بیماری است یا یک تصمیم مصلحتی، در رابطه با کمپین ایجاد شده در رابطه با «صیانت از قانون»‌ی است که به نفع زاکانی نادیده گرفته شد؟

 

 

گفته می شود محسن هاشمی گفته محرمانه بودن ثروت و دارایی مسئولان، ابتدا در مجلس هفتم و در پنجم تیرماه سال ۱۳۸۶ به تصویب رسید، در ماده ۱۴ این طرح که مجلس هفتم تصریح شده است: «صورت دارایی اشخاص موضوع این قانون محرمانه بوده و انتشار آن ممنوع است. دادگاه موظف است پس از صدور رای قطعی محکومیت، اسامی محکومان و خلاصه پرونده آنان را منتشر کرده و در اختیار رسانه‌های عمومی قرار دهد.» … رییس مجلس هفتم، آقای دکتر حدادعادل، طی نامه‌ای به شورای نگهبان این مصوبه را جهت بررسی ارسال کرد.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*