گفته می شود

گفته می شود مسعود خوانساری نایب رییس اتاق ایران و فعال اقتصادی در مطلبی هشدارآمیز نوشته طبق آمار بانک مرکزی میزان نقدینگی از ۳۷۰۰ هزار میلیارد عبور کرده و نسبت به دو سال پیش دوبرابر شده. اگرچه طی ماه‌های گذشته نسبت به عواقب افزایش نقدینگی براقتصاد و تورم هشدار داده شده، اما دریغ. با این روند در ماه‌های آینده دولت با تورمی رو به رو خواهد شد که هیچ گاه در کشور تجربه نشده است.

 

 

گفته می شود در صورتی که طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه فضای مجازی» تصویب شود، زندگی روزمره بخش عمده‌ای از ایرانی‌ها به‌طور بالقوه تحت‌تأثیر بخش‌هایی از آن قرار خواهد گرفت. اکنون توییتر، تلگرام و فیسبوک در ایران فیلتر هستند. با تصویب طرح مزبور اینستاگرام، واتساپ و احتمالا سیگنال در نوبت فیلترینگ قرار می‌گیرند. این در حالی است که بسیاری از مردم با فیلتر شدن تلگرام و همچنین در زمان شیوع کرونا، برای برقراری ارتباط با بستگان، اقوام و دوستان خود در ایران و سراسر جهان به واتساپ گرایش پیدا کردند. اینستاگرام به پلتفرمی برای امرار معاش بخش قابل‌توجهی از مردم تبدیل شد؛ از یک زن سرپرست خانوار گرفته تا یک روستایی که محصولات خود را عرضه می‌کند. با تصویب این طرح، جی‌میل، یاهومیل، گوگل مپ، سرویس ابری گوگل و… هم فیلتر خواهند شد

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی به موضوع افزایش حقوق ها در پایان دولت دوازدهم اشاره کرده است. سیدمصطفی آقامیرسلیم در توئیتی نوشت:دولت، بعد از سقوط ارزش پول ملی و گرانی بی سابقه، در آخر مهلت مدیریت نابسامان خود، شگرد افزایش حقوق‌ها را انتخاب کرده تا به نوعی التیام اجتماعی و خوش بدرقگی دست یابد. در حالی که با وجود کسری بودجه هنگفت و نیز روند رو به تزاید مطالبات برحق مردم، این روش غلط و تورم زا ‎مردم را مفلوک‌تر و ‎دولت جدید را مصیبت‌زده و فلج خواهد کرد.

 

 

گفته می شود یک نماینده  در مجلس شورای اسلامی گفته همانطور که نورچشمی‌ها در ماه‌های پایانی دولت به سفارت برگزیده می‌شوند، برخی مدیران وزارت نفت هم خود را برای اعزام به ماموریت‌های خارجی آماده کرده‌اند.مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی در صفحه شخصی خود نسبت به خروج نورچشمی‌ها از کشور انتقاد کرد و نوشت: چند مدیر وزارت نفت هم برای اعزام به ماموریت‌های خارجی در کشورهای انگلستان، هلند، سوئیس، اتریش، چین، سنگاپور و …خود را آماده کرده‌اند.وی تصریح کرد: وزارت نفت با این احکام ماموریت‌ها قصد خارج کردن تعدادی از مدیران پرحاشیه از کشور را دارد.

 

گفته می شود نمایندگان مجلس پس از استماع توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی، از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

 

انتشار تصویری از تبلت مایکروسافت سرفیسِ سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شبکه‌های اجتماعی خبرساز و پربحث شده است.

 

گفته می شود سخنگوی جنبش نجبای عراق با مقایسه برخی داده‌های کلان اقتصادی و نقد سیاست زیان‌بار دولت در حوزه تجارت، از نقش سوداگرانه ابوظبی در بی‌ثبات‌سازی عراق پرده برداشت.

 

 

گفته می شود نخست وزیر عراق روابط بغداد-ریاض را بسیار خوب توصیف و تأکید کرده که اجازه نخواهد داد کشورش مکانی برای تهدید همسایگانش باشد و حمایت از مرز‌ها را از اولویت‌های کشورش خواند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*