حوادث/ بخشش قبل از محاکمه

بخشش قبل از محاکمه

مرد جوانی که برادرش را به قتل رسانده بود با اعلام گذشت مادرش و سه فرزند مقتول از مجازات مرگ رهایی یافت.
به گزارش «ایران»، رسیدگی به این پرونده از ساعت یک بامداد شنبه ۱۹ مهر سال گذشته و با گزارش مأموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در خصوص قتل مرد ۲۷ ساله‌ای  به بازپرس ساسان غلامی آغاز شد. قتل در خانه‌ای در حال ساخت رخ داده بود و عامل این جنایت که برادر مقتول بود با ضربات چاقو مجروح شده بود.
برادر مجروح برای درمان به بیمارستان منتقل شد و پس از بهبودی در تحقیقات به جنایت ناخواسته اعتراف کرد. او گفت: برادرم سه فرزند دارد و در این ساختمان نیمه ساز، کار می‌کرد. من هم مدتی است که به همین ساختمان نیمه ساز آمدم و همراه برادرم کار می‌کردم.
او ادامه داد: مدتی که گذشت متوجه شدم همسر برادرم با مادرم مشکل دارد و با او بدرفتاری می‌کند، من برای حمایت از مادرم به  همسر برادرم گفتم مراقب رفتارهایت باش و با مادرم درست برخورد کن اما همین موضوع  باعث شد که همسر برادرم کینه مرا به دل بگیرد. بعد هم عکسی از خود و بچه‌اش در فضای مجازی منتشر کرد اما به دروغ گفت این عکس را من منتشر کرده‌ام.
متهم به قتل ادامه داد: بعد از مدتی برادرم این عکس را دید و به سراغ من آمد. به او گفتم من عکس را منتشر نکرده‌ام.  اما برادرم قبول نمی‌کرد و می‌گفت تو آبروی ما را برده‌ای و سر همین موضوع دعوایمان شد. برادرم یک قمه کوچک داشت و چند ضربه به من زد. من هم چاقویی از آشپزخانه برداشتم و به دفاع از خودم چند ضربه زدم. اما واقعاً قصدم قتل برادرم نبود.
با اعتراف متهم جوان به جنایت، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و در حالی که پرونده تکمیل شده و قرار بود بزودی کیفرخواستش صادر شود، مادر و سه فرزند مقتول از قصاص متهم گذشت کردند.
با بخشش متهم، او بزودی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه خواهد رفت تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

معمای کشف جسد در چاله آسانسور

همزمان با پیدا شدن جسد مرد میانسال در چاله آسانسور ساختمان در حال ساخت، شریک وی به‌عنوان تنها مظنون این پرونده بازداشت شد.به‌گزارش «ایران»، ظهر چهارشنبه گذشته پسر جوانی به کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد رفت و از ناپدید شدن پدرش خبر داد. وی گفت: پدرم مدتی است که با مرد میانسالی به‌ نام سعید در حال ساخت یک ساختمان بود. ساعت ۳ بامداد چهارشنبه برای سرکشی به ساختمان نیمه ساز و صحبت با شریکش خانه را ترک کرد. او با تاکسی اینترنتی به محل کارش رفت اما دیگر برنگشت هرچه با تلفن همراهش تماس گرفتیم جواب نداد. برای اطلاع از وضعیت پدرم به همان ساختمان نیمه ساز رفتم اما شریکش مدعی است که پدرم اصلاً به آنجا نیامده است.
به‌دنبال گزارش ناپدید شدن مرد ۵۰ ساله به‌ نام هرمز تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. در ادامه بررسی‌ها از خانواده هرمز، مشخص شد مرد میانسال برای سرمایه‌گذاری در این ساخت و ساز خانه‌اش را فروخته بود اما با شریکش سعید به اختلاف مالی خورده و در این گیر و دار سعید برگه مبایعه نامه‌ای که بین آنها نوشته شده را برداشته و به هرمز نداده است. اختلاف مالی و ندادن برگه مبایعه نامه باعث اختلاف بیشتر بین دو شریک شده بود.
در حالی که تحقیقات برای یافتن هرمز ادامه داشت، ساعت ۲ بعد از ظهر جمعه ۱۷ اردیبهشت و دو روز پس از ناپدید شدن مرد میانسال، گزارش کشف جسد وی در چاله آسانسور ساختمان نیمه کاره به پلیس اعلام شد.
با اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس حبیب‌الله صادقی ادامه یافت. با حضور تیم جنایی در محل آنها با جسد مرد میانسال در حالی مواجه شدند که یک لنگه کفش به پا نداشت.
با پیدا شدن جسد دو فرضیه از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت مطرح شد. نخست اینکه مرد میانسال از طبقات بالا به پایین هل داده شده و همین مسأله مرگش را رقم زده باشد. دومین فرضیه وقوع قتل در محلی دیگر و انتقال جسد به آن محل بود. متخصصان پزشکی قانونی نیز زمان مرگ را حدود دو روز قبل اعلام کردند.
جسد هرمز به دستور بازپرس جنایی برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. از سویی باتوجه به اینکه هرمز با شریکش اختلاف داشت و جسد نیز داخل ساختمان پیدا شده بود شریکش به‌عنوان تنها مظنون این پرونده جنایت بازداشت شد. این در حالی است که مرد میانسال خود را بی‌گناه می‌داند اما باتوجه به مدارک موجود، بازپرس جنایی دستور انتقال او به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت و تحقیقات برای رازگشایی از قتل هرمز را صادر کرد.

تأیید دستنوشته دبیر اول سفارت سوئیس

 کارشناسان خط شناسی پلیس تشخیص هویت، پس‌از بررسی‌های  لازم، اعلام کردند که دستخط پیدا شده در خانه دبیر اول سفارت سوئیس در ایران، متعلق به خود او است.
ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت جسد زن ۵۱ ساله‌ای به‌نام سیلوی – دبیر اول سفارت سوئیس در تهران- در باغچه خانه‌اش واقع در برج آبشار کامرانیه توسط خدمتکاری که مشغول تمیز کردن حیاط بود پیدا شد.
به‌دنبال کشف جسد موضوع به بازپرس محمد وهابی و تیم جنایی اعلام و با حضور در محل تحقیقات آغاز شد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که زن میانسال یکی از مقامات ارشد سفارت سوئیس بوده که از مدتی قبل در طبقه هفدهم این برج سکونت داشته است.
در بازرسی از خانه سیلوی، هیچ آثاری از درگیری و بهم ریختگی به چشم نمی‌خورد و مشخص شد وی با وجود حفاظ یک متر و ۱۰ سانتی متر در بالکن خانه از آنجا سقوط کرده و جان باخته است.
روی جسد نیز آثاری که نشان از درگیری و ضرب و جرح باشد دیده نمی‌شد. در تحقیق از همسایه‌ها نیز مشخص شد زمان سقوط حدود ساعت ۱۲ و نیم شب بوده است. همچنین داخل خانه سیلوی دستنوشته‌ای پیدا شد که به‌نظر می‌رسید زن میانسال خودش نوشته و به زبان انگلیسی بود. در این متن آمده بود: «جسدم را به کشورم منتقل کنید و خاکسترم را در کنار خاکستر پسر کوچکم که در کودکی فوت کرده دفن کنید. دارایی و اموالم را به دختر خوانده‌ام بدهید.»
گرچه این دستنوشته هیچ تاریخ و امضایی نداشت، اما نشان از وصیت زن دیپلمات می‌داد. به‌همین خاطر برای تطبیق خط به کارشناسان تشخیص هویت سپرده شد و سرانجام روز گذشته کارشناسان پس از انجام آزمایشات لازم اعلام کردند دستخط متعلق به زن میانسال است و مشخص شد که خود سیلوی آن را نوشته است.
همچنین جسد وی به سفارت سوئیس تحویل داده شد تا جسد به آن کشور منتقل شود و مراسم دفن زن دیپلمات صورت گیرد.

بخشش یک قاتل پس از ۲۰ سال

رییس کل دادگستری گلستان گفت: فردی که ۲۰ سال پیش در سن ۲۰ سالگی در پی مشاجره لفظی جوان دیگری را به قتل رسانده بود در آستانه اجرای حکم قصاص بخشیده شد.

 بخشش یک قاتل در گلستان پس از ۲۰ سال به گزارش ایرنا، هادی هاشمیان اظهار داشت: درگذشت مادر مقتول روند اجرای حکم را به تاخیر انداخت اما دوباره با درخواست خواهران و برادران مقتول، حکم قصاص در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی بیان کرد: در چند سال گذشته بارها اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان و ریش سفیدان ۲ خانواده پادرمیانی کردند اما اولیای دم حاضر به گذشت نشدند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در آخرین مرحله پیش از اجرای حکم، اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان پادرمیانی کردند و اولیای دم دقایقی قبل از اجرای حکم، از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و قاتل را بخشیدند.

این چهارمین محکوم به قصاص در گلستان است که امسال با گذشت خانواده مقتول و پادرمیانی شورای حل اختلاف فرصت دوباره برای زندگی و جبران اشتباهات یافته است.

پارسال نیز با گذشت اولیای دم و پادرمیانی ریش سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف گلستان ۲۶ محکوم به قصاص فرصت دوباره زندگی یافتند.

رییس شورای حل اختلاف گلستان همواره تاکید دارد که اعضای شورا در پرونده‌ افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

 

 

سردار “هادی شیرزاد” در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مقامات قضائی مبنی بر اینکه فردی به اتهام جعل، استفاده از اسناد غیر واقعی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار، کلاهبرداری و هم اکنون در خارج از کشور اقامت دارد، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس بین الملل ناجا قرار گرفت.

                                                   بازداشت کلاهبردار ۲۵ هزار میلیارد تومانی                                       به گزارش ایلنا، رئیس پلیس بین الملل ناجا از بازداشت فردی به اتهام کلاهبرداری ۲۵ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

سردار “هادی شیرزاد” در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مقامات قضائی مبنی بر اینکه فردی به اتهام جعل، استفاده از اسناد غیر واقعی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ بیش از یک میلیارد دلار، کلاهبرداری و هم اکنون در خارج از کشور اقامت دارد، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس بین الملل ناجا قرار گرفت.

رئیس پلیس بین الملل ناجا توضیح داد: این متهم به همراه دیگر همدستان خود با تشکیل چند شرکت هم گروه در داخل و خارج از کشور و با مراجعه به نظام بانکی و ارائه اسناد جعلی و صوری تسهیلات ارزی و ریالی کلانی را به مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری و به حساب وابستگان خود منتقل می کرد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه، مشخص شد، متهم پس از ارتکاب جرم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده است که پس از وصول درخواست مرجع قضائی ضمن هماهنگی با سازمان اینترپل علیه وی اعلان قرمز صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار ” شیرزاد” ضمن اشاره به تلاش ماموران اینترپل تهران در ردیابی و بازداشت این متهم و همچنین همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه خاطرنشان کرد: متهم پس از بازداشت، جهت ادامه روند رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضائی شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*