آخرین خبر :

اخبار علمی/نوشیدنی که شما را از شر دیابت خلاص می‌کند

نوشیدنی که شما را از شر دیابت خلاص می‌کند

بیماری دیابت یکی از بیماری‌های شایع و خطرناکی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند.

به گزارش امارات نیوز، بیماری دیابت یکی از بیماری‌های خطرناک و شایعی است که زندگی بسیاری از افراد را در سراسر جهان تهدید می‌کند.

بسیاری از مبتلایان به بیماری قند باید حواسشان به غذا و کار‌های معمول روزانه شان باشد. بسیاری از غذا‌ها وجود دارد که در درمان دیابت مؤثر هستند.

در این گزارش قصد داریم تا نوشیدنی به شما معرفی کنیم که تنها با خوردن آن به مدت ۵ روز با معده خالی خواهید توانست قند خون خود را کاهش دهید.

مواد لازم

دو ساقه کرفس
یک مشت اسفناج
یک سیب سبز
۲ عدد هویج

طرز تهیه

سیب‌ها و هویج‌ها را شسته، سیب را پوست کنده و دانه‌های آن را در می‌آوریم. پس از آن همه مواد (ساقه‌های کرفس، اسفناج، سیب و هویج ها) را مخلوط کرده و آن را در مخلوط کن می‌ریزیم.

یک فنجان از نوشیدنی آماده شده را صبحگاه با معده خالی بنوشید. خواهی دید که قند خون شما به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

فواید بهداشتی این نوشیدنی

هویج سبب تقویت بینایی در بیماران دیابتی می‌شود. اسفناج نیز که سرشار از ویتامین A و C، بتاکاروتن و کلسیم است، فواید فراوانی برای سلامتی فراهم می‌کند. کرفس نیز حاوی منیزیم و پتاسیم است و برای درمان فشار خون بالا مؤثر است. سیب سبز حاوی مالیک اسید هستند که در کاهش کاهش سطح قند خون بسیار مؤثر عمل می‌کنند.

 

یافته جدید پژوهشی؛

شناسایی داروی جدید کاهش روند پیشرفت آلزایمر

شناسایی داروی جدید کاهش روند پیشرفت آلزایمر

نتایج آزمایشات بالینی نشان می دهد از هر ۱۰ بیمار آلزایمری، ۷ نفر پس از درمان با داروی تجربی احتمالی، فاقد پلاک های مغزی که مشخصه اصلی آلزایمر است، بودند.

به گزارش مدیسن نت، محققان در جدیدترین آزمایشات خود پی بردند داروی Donanemab روند زوال مغزی بیماران مبتلا به آلزایمر را کُند می‌نماید.

دکتر «لیانا آپاستولووا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی ایندیانا، در این باره می‌گوید: «داروی Donanemab رسوبات دائمی آمیلوئید بتا، پروتئین چسبنده سمی که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر تجمع می‌یابد، را حل می‌کند.»

کاربرد‌های جوش شیرین که شما را شگفت‌زده می‌کند

جوش شیرین، دارای یکسری فواید شگفت آور مانند درمان درد عضلات و مبارزه با خستگی است که خیلی‌ها از آن‌ها اطلاع ندارند.

به گزارش  اکسپرس، بی کربنات سدیم که به جوش شیرین نیز معروف است از مدت‌ها قبل به عنوان داریی طبیعی برای سلامتی استفاده شده است. گفته می‌شود که برای از بین بردن بوی بد دهان و همچنین بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است.

افزودن جوش شیرین بیشتر به رژیم غذایی می‌تواند منجر به دستیابی فواید ملموسی برای زندگی روزمره شما شود. طبق این گزارش، جوش شیرین ابزاری عالی برای پاکسازی و از بین بردن لکه‌هاست اما فواید سلامتی زیادی نیز در استفاده از آن وجود دارد.

بیکربنات سدیم گاهی اوقات به عنوان یک مکمل استفاده می‌شود، زیرا بی کربنات تغذیه‌ای را تأمین می‌کند. در صورت مصرف خوراکی، می‌تواند سطح بی کربنات سرم را افزایش دهد. بی کربنات معمولاً توسط کلیه ساخته می‌شود و به عنوان یک محلول بافر برای اسید در بدن عمل می‌کند.

در این گزارش می‌گوییم که افزودن جوش شیرین به رژیم غذایی می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد.

عفونت‌های دستگاه ادراری

دانشمندان ادعا کرده اند که جوش شیرین ممکن است یک درمان ارزان و موثر برای عفونت‌های دستگاه ادراری (UTI) باشد. عفونت ادراری یکی از رایج‌ترین عفونت‌هایی است که در سراسر جهان تشخیص داده می‌شود. بعد از چندین هفته، جوش شیرین به خنثی شدن اسیدیته ادرار در بیماران مجاری ادراری کمک می‌کند و علائم دردناک مرتبط با عفونت ادراری را تسکین می‌دهد.

هضم و گوارش

با افزودن جوش شیرین بیشتر به رژیم غذایی می‌توان تعادل PH در معده را بهبود بخشید. این ماده اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای ریفلاکس اسید یا سوزش معده استفاده می‌شود.

کلیه ها

بیماران کلیوی ممکن است از مکمل‌های جوش شیرین بهره‌مند شوند. همچنین جوش شیرین، با بهبود تغذیه عمومی بیماران، به کند شدن پیشرفت بیماری کمک می‌کند.

آنتی باکتریال

جوش شیرین یک ضد قارچ و ضد باکتری طبیعی است، به این معنی که انواع خاصی از میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد و یک درمان ارزان و موثر در برابر باکتری‌های مرتبط با پوسیدگی دندان است که به عنوان استرپتوکوک موتانس شناخته می‌شود.

خستگی

برخی از ورزشکاران ممکن است از افزودن جوش شیرین بیشتر به رژیم غذایی خود بهره‌مند شوند، زیرا این امر می‌تواند احتمال ابتلا به درد عضلانی بعد از تمرین را کاهش دهد و به بهبود تناسب اندام و عملکرد دویدن کمک کند.

 

مصرف نمک و زوال شناختی
مطالعات اخیر محققان موسسه تحقیقاتی ویل کورنل در نیویورک نشان می‌دهد رژیم غذایی پرنمک با تاثیر مستقیم بر پروتئین تاو در مغز، عامل بروز زوال شناختی و آلزایمر است. مطالعات زیادی مصرف بیش از حد نمک را با تضعیف عملکرد عروق خونی مغز و زوال عقل مرتبط می‌داند.

بر اساس یک مطالعه حیوانی که به تازگی صورت گرفته است، سدیم منجر به تولید و تحریک یک پروتئین التهابی به نام IL-۱۷ می‌شود و از این طریق در زوال عقل نقش دارد. این مولکول باعث کاهش تولید اکسید نیتریک می‌شود. اکسید نیتریک به اتساع عروق خونی کمک می‌کند و کاهش آن فشار خون را محدود می‌کند.

جوزدانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

با مصرف طالبی آب بدن خود را در ماه رمضان تامین کنید

یک متخصص تغذیه درباره مصرف طالبی در ماه رمضان برای تامین بدن آب روزه داران توضیحاتی داد.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فواید طالبی در ماه رمضان اظهار کرد: ۹۰ درصد طالبی همانند هندوانه آب است، به همین علت در تامین آب بدن روزه داران نقش موثری دارد.

او افزود: ترکیبات یا غذا‌هایی مانند طالبی، هندوانه و سوپ که حاوی آب هستند بعد از اینکه مصرف شوند در نگهداری آب بدن نسبت به نوشیدن آب خالی ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

جوزدانی تصریح کرد: مصرف طالبی در داشتن استخوان‌هایی محکم و قوی نقش دارد چرا که حاوی فولات بالایی است و باعث می‌شود تا استخوان‌ها تقویت شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه طالبی حاوی ویتامین k است، تاکید کرد: ویتامین‌های k و منیزیم و پروتئین موجود در طالبی باعث استخوان سازی در بدن افراد می‌شود، همچنین فیبر موجود در طالبی به هضم و جذب مواد غذایی کمک خواهد کرد.

جوزدانی درباره نقش ویتامین C در طالبی گفت: ویتامین C موجود در طالبی باعث ساخت کلاژن شده و سیستم ایمنی را تقویت خواهد کرد. در ضمن افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف طالبی حد تعادل را رعایت کنند.

او با بیان اینکه طالبی میوه‌ای کم انرژی است، تاکید کرد: همه افراد می‌توانند حدود یک لیوان از آب طالبی را در وعده‌های غذایی خود بدون اینکه مشکلی برای شان به وجود آید قرار داده و آن را مصرف کنند، همچنین میزان محتوی پتاسیم موجود در طالبی باعث کاهش فشار خون هم می‌شود.

 

گفتنی است که طالبی حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی است که مصرف آن برای سلامتی بدن مهم است. این میوه سرشار از کربوهیدرات‌ها (قند)، پروتئین و آب بوده و ویتامین‌ها در طالبی شامل ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B۱، ویتامین B۲، ویتامین B۶، ویتامین B۹، ویتامین C و ویتامین K است. ارزش معدنی این میوه شامل پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است.

در ضمن صد گرم از طالبی صرفا شامل ۳۴ کالری بوده و علاوه برا آن، این میوه برای رژیم غذایی کاهش وزن مناسب است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*