آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی/ فضای کسب و کار و شیوع کرونا در اخذ مالیات مورد توجه قرار گیرد

 

 

 

۲۵ درصد بیماران خاص خراسان‌جنوبی واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند

۲۵ درصد بیماران خاص خراسان‌جنوبی واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند

بیرجند- رئیس مرکز بیماری های خاص خراسان جنوبی گفت: ۲۵ درصد بیماران خاص خراسان‌جنوبی هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

هادی دهقان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی حدود سه هزار و ۱۰۰ بیمار خاص صعب الاعلاج و سرطانی شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون به ۷۵ درصد آنان واکسن کرونا تزریق شده است.

رئیس مرکز بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۲۵ درصد دیگر از بیماران هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، بیان‌کرد: هر پارت واکسنی که به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داده می‌شود، درصدی از آن برای تزریق به بیماران خاص اختصاص داده می‌شود.

دهقان با بیان اینکه بیمارانی که به آنان واکسن تزریق شده است بیش از ۱۸ سال سن داشته‌اند، ادامه‌داد: افرادی که کمتر از این سن هستند واجد گرفتن واکسن نیستند.

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا برای بیماران خاص و صعب الاعلاج از بیماران سرطانی در بیمارستان ایران مهر آغاز شد، گفت: تزریق برای بیماران خاص نیز در مرکز جامع درمان بیماران خاص صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی اظهارکرد: تزریق نوبت دوم برای آن دسته از افرادی که واکسن دوز اول را داشته‌اند، ۲۱ روز بعد از تزریق اول صورت می‌گیرد.

دهقان یادآورشد: خوشبختانه تاکنون عارضه قابل گزارش و خاصی از تزریق واکسن به بیماران خاص استان نداشته‌ایم و تنها همان عوارض معمول تب مختصر و … بوده است.

 

 

 

نگاه غریبانه به وقف/ توجه به نیت واقفان کمرنگ شده است

 

نگاه غریبانه به وقف/ توجه به نیت واقفان کمرنگ شده است

 وقف، از بزرگترین سرمایه های جامعه دینی و اسلامی است و خراسان جنوبی با توجه به اصالت های فرهنگی و مذهبی، در این زمینه ورود جدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، مردم به لحاظ اعتقاداتی که داشته اند و به دلیل اهمیت توجه به بخش های مغفول مانده در جامعه، به موضوع وقف ورود کرده اند تا همواره مثل یک جریان مستمر به مسایل مختلف جامعه همچون آموزش، بهداشت، سلامت و … کمک کند.

سنت وقف یکی از تعالیم ارزشمند در مکتب اسلام محسوب می شود و از اهرم‌های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه به شمار می رود. وقف برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است و در انحصار یک طبقه خاص نیست.

استاندار خراسان جنوبی در نشست کاری با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان  با تأکید بر این که توجه به جایگاه وقف از صدر اسلام بوده اظهار کرد : به نظر می رسد در این عصر تکنولوژی، نگاه به وقف غریبانه شده و توجه خیلی ها به نیت واقفین کمرنگ شده است وبا اطلاع رسانی درست و فرهنگ سازی باید به این موضوع ورود جدی داشت.

حمید ملانوری دو موضوع را در بحث مدیریت وقف مهم عنوان کرد و گفت: یکی اداره موقوفات و کسب درآمدها بنا به نیت واقفان است و موضوع بعد هم بحث پایداری وقف و ترویج فرهنگ وقف می باشد که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در موضوع مدیریت موقوفات باید به گونه ای عمل شود تا این اعتماد در مردم شکل بگیرد که اگر وقفی صورت می گیرد، عایدات آن در راستای نیت واقف هزینه می شود.

وی موضوع اطلاع رسانی در زمینه ترویج وقف را بسیار مهم خواند و گفت: اطلاع رسانی ها باید در این زمینه صورت گیرد که یک جریان مستمر برای ترغیب به وقف کردن ایجاد نکند، سوء استفاده از وقف و باصطلاح وقف خواری را کمرنگ کند و خیلی از مشکلات موجود را نیز از بین ببرد.

ملانوری خاطرنشان کرد: مرور نیات واقفین نشان می دهد، آنها افراد دوراندیش و متفکری بوده اند که در راستای احساس و اعتقادات خود، سرمایه شان را به گونه ای وقف نموده اند که مشکلاتی را در آینده حل کند.

وی تأکید کرد: این که اغلب موقوفات در زمینه های آموزش و پرورش، سلامت، راه، مسکن و…. وقف شده اند، نشانگر نگاه دوراندیشانه واقفین است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بنده معتقدم ما به لحاظ مسئولیت اداری و هم اعتقادی که داریم، مکلف هستیم در این زمینه ورود جدی داشته باشیم.

ملانوری افزود: موقوفات باید احیا شوند و به معنای واقعی در راستای نیات واقفین هزینه گردند لذا ما باید به دنبال پیدا کردن سازوکارهای شرعی و قانونی در این زمینه باشیم.

وی افزود: این که وقفی ۱۰۰ سال پیش تبدیل به واحد مسکونی شده الان برای ساکنین قابل پذیرش نیست اما این موضوع شرعاً و قانوناً به گردن ماست و باید با پیدا کردن راهکارهای درست به آن ورود کنیم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به بحث زمینه های ایجاد ارزش افزوده در وقف ورود کرد و گفت: باید به دنبال ابتکارات و راهکارهایی باشید تا وقف ارزش افزوده بیشتری پیدا کند و رشد کند.

ملانوری با طرح پیشنهاد ورود اوقاف به ستاد توسعه خاوران خاطرنشان کرد: با ایجاد ارزش افزوده در موقوفات می توان پایه های قوی ایجاد کرد به نوعی که نسل های بعدی از یک وقف به خوبی منتفع شوند.

وی با اشاره به این که نیازهای جوامع امروزی به نسبت گذشته تغییر کرده، گفت: نیات واقفین باید به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن تشریح وضعیت استان به لحاظ آمار موقوفات، از اقدامات صورت گرفته برای اجرای نیات واقفان گفت.

حجت الاسلام بخشی پور به برخی از مشکلات حوزه وقف استان اشاره کرد و برای رفع آنها راهکار خواست که با نظر مساعد استاندار همراه شد.

 

 

 

 

 

 

تلاش برای بهار و تابستانی بدون قطعی برق، با هم افزایی و مدیریت درست مصرف
تلاش برای بهار و تابستانی بدون قطعی برق، با هم افزایی و مدیریت درست مصرف
استاندار خراسان جنوبی گفت : باید با هم افزایی و مدیریت درست مصرف، تلاش کنیم فصل های بهار و تابستان را بدون قطعی برق سپری نماییم.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در دیدار مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خاطرنشان کرد: با عنایت به پیش بینی احتمال افزایش مصرف برق در ماه های پیش رو ، به ویژه در خرداد، تیر و مردادماه، باید تلاش کنیم تا با هم افزایی و مدیریت درست مصرف این ماه ها را بدون قطعی برق سپری نماییم.
وی به لزوم توجه بیش از پیش به واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و تصریح نمود: باید تلاش نماییم که واحدهای تولیدی تأمین کننده کالاهای اساسی و… در استان که بار اشتغال و توسعه اقتصادی را بردوش می کشند، آسیب نبینند چرا که بیماری کرونا به اندازه کافی، این واحدها را تحت تأثیر قرار داده است.
استاندار به لزوم مدیریت صحیح مصرف انرژی اشاره کرد و متذکر شد: بهتر است با مدیریت صحیح، میزان مصرف برق دستگاه های اجرایی، معابر و…کاهش یابد و دستگاه های اجرایی جهت تأمین برقشان از برق اضطراری استفاده نمایند.
ملانوری سطح خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان را خوب ارزیابی کرد و با توجه به سطح خدمات این مجموعه، دستورات لازم را در خصوص تقویت اعتبارات این بخش در راستای تقویت زیرساخت های شبکه برق استان صادر کرد.

 

 

 

ذخیره سازی ۱۳ میلیون مترمکعب آب در ‌آ‌بخوان های سربیشه/۲
با اجرای سیستم های نوین آبیاری در شهرستان سربیشه، ۱۳ میلیون مترمکعب آب در سال در آبخوان های شهرستان ذخیره سازی می شود.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با  شبستان  با اشاره به خشکسالی های چند ساله و نامگذاری امسال با نام تولید، پشتیبانی‌ها و رفع موانع گفت: برای افزایش تولید و مصرف بهینه آب، بهبود روش‌های آبیاری بیش از پیش در دستور کار قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه افزود: در این شهرستان تا پایان سال گذشته چهار هزار و ۱۹۹ هکتار از اراضی باغی، زراعی زیر دست منابع آبی (قنات وچاه کشاورزی) مجهز به سیستم نوین آبیاری شدند.

جوادی اعتبارات دولتی تخصیص یافته برای اجرای سیستم های نوین آبیاری در مرازع و باغات را ۲۳۷ هزار و ۵۸۲ میلیون ریال به صورت بلاعوض اعلام کرد و یادآور شد: با اجرای این سیستم ها میزان ۱۳ میلیون مترمکعب آب درسال در آبخوان های شهرستان ذخیره سازی می شود.

 

 

 

پوشش شبکه های دیجیتال در نهبندان به ۹۷ درصد می رسد/۲

فرماندار نهبندان گفت: پوشش شبکه های دیجیتال شهرستان نهبندان در نیمه اول سال به ۹۷ درصد می رسد.

بیکی فرماندار نهبندان افزود: افزایش شبکه های رادیویی FM با راه اندازی یک دکل جدید از سوی صداوسیما بزودی محقق و امکان دریافت شبکه های جدید رادیویی پر تقاضا در این شهرستان فراهم می شود.

او افزود: زیرساخت لازم برای نصب فرستنده سوم (شبکه های HD) در شهر نهبندان فراهم و با تحویل فرستنده به استان اقدام می شود.

بیکی با بیان اینکه ایستگاه دیجیتال روستای میغان با توجه به تکمیل زیرساخت ها، آماده نصب فرستنده است، تصریح کرد: این ایستگاه حداکثر تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ راه اندازی و افتتاح می شود.

 

واحد تولید لانولین از پشم گوسفند به زودی در خراسان جنوبی احداث می‌شود

استانداری خراسان‌جنوبی و سازمان امور عشایر تفاهم‌نامه امضا کردند/۸

استانداری خراسان‌جنوبی و سازمان امور عشایر تفاهم‌نامه امضا کردند

سازمان امور عشایر ایران و استانداری خراسان جنوبی با هدف ارتقای اقتصادی و افزایش اشتغال در مناطق عشایری این استان، تفاهم‌نامه همکاری امضا و مبادله کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی این تفاهم‌نامه در نشست شورای عشایری و توسعه روستایی استان به ریاست استاندار مبادله شد.

براساس این تفاهم‌نامه ۱۶ میلیارد تومان برای کمک به حوزه عشایر استان و ارتقای اقتصادی جامعه عشایری اختصاص یافت.

در متن این تفاهم‌نامه آمده است: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ارزشمندی عشایر در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از برجسته‌ترین اقشار کشور که هم در کار سازندگی و هم در کار دفاع از کشور سهیم هستند، همچنین دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله توسعه جامعه عشایری ایران در افق ۱۴۰۴ به عنوان راهکاری برای ارتقای اقتصادی و ضرورت ایجاد ارزش افزوده و افزایش اشتغال در مناطق عشایری خراسان جنوبی و به منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های داخلی برای پیشبرد و توسعه پایدار استان، تفاهم‌نامه دوجانبه فی‌مابین استانداری خراسان جنوبی و سازمان امور عشایر ایران به شرح ذیل در ۲ ماده و ۳ نسخه امضا و مبادله شد.

تعهدات استانداری خراسان جنوبی در این تفاهم‌نامه شامل هماهنگی در راستای تسهیل امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه، هماهنگی سازمان‌ها و ارگان‌های تابعه استان برای ارائه مجوزها و خدمات مورد نیاز در زمینه موضوع تفاهم‌نامه، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه اشتغال پایدار برای توسعه فعالیت‌های عشایری و تامین اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۰ است.

سازمان امور عشایر ایران نیز تامین اعتبار مورد نیاز برای مرمت ایل راه‌های عشایری و آبرسانی سیار در سال ۱۴۰۰ حداقل به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت در راستای حمایت از اشتغال پایدار جامعه عشایری به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بلندمدت به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای طرح تولید لانولین از پشم گوسفند را تعهد کرده است.

این تفاهم‌نامه به امضای “شاهپور علایی مقدم” رییس سازمان امور عشایر ایران و “حمید ملانوری” استاندار خراسان جنوبی رسید.

کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری، اشتغال و معیشت جامعه عشایری خراسان جنوبی را که در زمینه دامداری و کشاورزی فعالیت دارند، تحت تاثیر قرار داده است، از این رو توجه به جامعه عشایری در اولویت مدیریت استان قرار گرفته تا با برنامه‌ریزی مناسب بخشی از دغدغه جامعه عشایری در این شرایط خشکسالی کاهش یابد.

۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایر معادل ۸۱ هزار نفر در خراسان جنوبی به عنوان چهارمین استان عشایری کشور زندگی می‌کنند و ۸۰ درصد این جمعیت در مناطق مرزی استان شامل شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مستقر هستند.

واحد تولید لانولین از پشم گوسفند به زودی در خراسان جنوبی احداث می‌شود

خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: به زودی، واحد تولید لانولین از پشم گوسفند راه اندازی می‌شود.

حمید ملانوری، در جلسه شورای عشایر و توسعه روستایی استان اظهار کرد: با راه اندازی واحد تولید روغن لانولین، در فاز اول سالانه ۲۰ تن روغن تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: با این میزان لانولین تولیدی، می‌توانیم بخشی از نیاز کشور را رفع نماییم و در ادامه و در قالب طرح توسعه‌ای، با جذب پشم تولیدی استان های همجوار و حتی کشور افغانستان، میزان تولید را افزایش می‌دهیم.

استاندار با تأکید بر این که این واحد تولید روغن لانولین از پشم گوسفند، برای اولین بار در سطح کشور، در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود، گفت: بر اساس آمارها، پشم تولیدی دام عشایر استان، سالانه ۸۰۰ تن است که بخشی از آن در قالب فرآوری به نخ تبدیل می شود.

ملانوری افزود: بخشی از این پشم، رهاسازی شده، حتی از بین می‌رود و بخشی هم در واحدهای پشم‌شویی به عنوان پسماند دور ریخته می‌شود و از بین می‌رود.

وی یادآور شد: این در حالی است که ما در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، روغن لانولین مصرف می‌کنیم و سالانه به میزان ۲۰۰ تن از این روغن، از خارج وارد می‌شود؛ اکنون هیچ واحد تولیدکننده‌ای در زمینه تولید روغن لانولین در کشور نداریم.

استاندار با اشاره به اینکه پشم تولیدی از دام عشایر، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: تولید لانولین از پشم گوسفند، ضمن برآورده کردن نیاز کشور، از واردات این محصول جلوگیری می‌کند، اشتغالزایی به همراه دارد، مانع دور ریختن پشم می‌شود و ارزش افزوده‌ای برای عشایر استان ایجاد می‌کند.

ملانوری به خشکسالی حاکم بر استان اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم بارندگی‌های استان در سال آبی جاری، بی‌سابقه ترین دوره‌های خشکسالی را در ۵۰ سال گذشته در خراسان جنوبی تجربه می‌کنیم.

وی یادآور شد: این شرایط، جوامع مختلفی را متأثر ساخته اما در این میان یکی از جوامعی که بیشترین خسارت را  متحمل می شوند، جامعه عشایری ما هستند.

وی اظهار کرد: خشکسالی‌ها، اشتغال و معیشت جامعه عشایری را که در زمینه دامداری و کشاورزی فعالیت دارند، به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار با اشاره به اینکه در شورای عشایری استان به دنبال برنامه ریزی برای رفع مشکلات مختلف جامعه عشایری و مدیریت آنها هستیم، گفت: بهداشت، سلامت، آموزش و تعلیم، امنیت، مرمت ایل راه‌ها، کوچ، اشتغال، درآمد، سکونتگاه ها، تأمین خدمات آب، برق و ارتباطات از جمله مسائلی مهمی است که در شورای عشایری پیگیری و بررسی می‌شود.

ملانوری خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که در بحث مشاغل و درآمدهای جامعه عشایری استان تنوع‌بخشی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: هدف این است که در راستای تولیداتی که دارند، ارزش افزوده ایجاد کنیم تا تولید کننده بتواند به ارزش افزوده و واقعی تولیداتی که در شرایط بحرانی به دست می آورد، دست یابد.

استاندار با اشاره به اینکه فرآورده‌های دامی، یکی از تولیدات عشایر است، گفت: در زمینه تولید گوشت، حرف ما این است که باید زنجیره‌ای ایجاد شود تا ارزش واقعی آن به جیب جامعه عشایری برود.

ملانوری، ایجاد واحدهای کشتارگاهی کوچک مقیاس برای ذبح، قطعه بندی و بسته‌بندی گوشت را از جمله راهکارهای استان برای ایجاد ارزش افزوده در دام عشایر خواند.

وی گفت: با پیگیری‌هایی که در تهران صورت گرفت، برای اولین بار در مشور مجوز راه‌اندازی کشتارگاه‌های کوچک مقیاس را برای استان دریافت کردیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بنا به آن چه در جلسه امروز شورای عشایر تصویب شد، یک واحد کشتارگاهی به عنوان الگو، در استان ایجاد می‌شود؛ این کشتارهای کوچک مقیاس با ظرفیت و مجوز ذبح ۱۰ رأس دام سبک و یک رأس دام سنگین در روز، سرمایه گذاری زیادی نیاز ندارد.

ملانوری ادامه داد: در این واحدهای کشتارگاهی، دام عشایر کشتار، قطعه‌بندی و بسته‌بندی می‌شود و سپس با برندی خاص در بازار داخل و خارج از استان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح این است که ارزش افزوده محصولات دامی عشایر به جیب خودشان برگردد.

ارائه گزارش خشکسالی و خسارت‌های آن در حوزه عشایر و همچنین تشریح اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی واحد روغن گیری از پشم گوسفند (لانولین) از مهم‌ترین دستورکارهای این جلسه بود که با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

 

 

 

 

 

۳۰۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی در خراسان جنوبی پرداخت شد/

مدیرستادی شعب بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: درراستای توسعه اشتغال در سال گذشته ۳۰۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی در این استان پرداخت شده است.

 حسین مودی در گفت وگو  با  خبرنگار تسنیم در بیرجند  بیان اینکه این میزان تسهیلات به ۸۳۶ نفر متقاضی پرداخت شده است اظهار کرد: این  میزان تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر مبلغ ۱۲۶ درصد و از نظر تعداد پرونده پرداختی ۱۲۲ درصد رشد داشته است.

وی به تسهیلات پرداخت شده قرض الحسنه ازدواج اشاره کرد وگفت: در سال گذشته ۵۵۱ میلیارد ریال به ۱۰۸۴ نفر متقاضی پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ ، رشد ۲۶ درصدی داشته است.

مدیرستادی شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: این مدیریت از نظر تعداد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بین بانک های استان رکورددار پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بوده است.

مودی اظهار کرد: شعب بانک کشاورزی در استان خراسان جنوبی تا پایان سال گذشته  یک هزار و۴۷۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت کرده است.

 

زیرساخت‌های شبکه برق خراسان جنوبی تقویت می‌شود‌

 

زیرساخت‌های شبکه برق خراسان جنوبی تقویت می‌شود‌

نخستین اقدام فراگیر ۱۴۰۰ توزیع برق،  همزمان با سراسر کشور  و با هدف گذر از پیک تابستان و کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات در خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند؛  اجرای همزمان برنامه‌های مدیریت بار و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه فنی شبکه، برای گذر موفق از پیک ۱۴۰۰ امروز پنجشنبه دوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، با سه محور اصلی آغاز شد.

مبارزه با دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز، تعدیل روشنایی راه‌های بین شهری و تعدیل روشنایی معابر سه محور اصلی نخستین اقدام فراگیر امسال است که  این برنامه‌ها در قالب اقدام‌های فراگیر، پیگیری و اجرا  می شود.

 میزان رشد مصرف برق در فروردین‌ماه بی‌سابقه بوده که و نشان از تابستانی سخت و گرم دارد. از سوی دیگر کمبود تولید نیروگاه‌های برق آبی، به دلیل کاهش بارندگی‌ها، باعث بهم خوردن تراز تولید و مصرف برق شده و به همین دلیل همکاران در صنعت برق باید  پیش‌بینی‌های لازم را برای مدیریت این شرایط و مصرف برق انجام دهند.

 امسال علاوه بر کاهش بارندگی ها، به دلیل قرارگرفتن در شرایط کرونایی و گرمای هوا، از هم‌اکنون شاهد افزایش مصرف برق بوده و به همین دلیل نیازمند اقدامات جدیدتری در مدیریت پیک تابستان هستیم.

خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی خوب ارزیابی می شود

استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی  پس از برگزاری این مانور گفت : باید با هم افزایی و مدیریت درست مصرف، تلاش کنیم  فصل های بهار و تابستان را  بدون قطعی برق سپری کنیم.

 حمید ملانوری خاطرنشان کرد: با عنایت به پیش بینی احتمال افزایش مصرف برق در ماه های پیش رو ، به ویژه در خرداد، تیر و مردادماه،  باید تلاش کنیم تا با هم افزایی و مدیریت درست مصرف این ماه ها را بدون قطعی برق سپری نماییم.

وی به لزوم توجه بیش از پیش به واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و تصریحکرد: باید تلاش کنیم که واحدهای تولیدی تأمین کننده کالاهای اساسی و… در استان که بار اشتغال و توسعه اقتصادی را بردوش می کشند، آسیب نبینند چرا که بیماری کرونا به اندازه کافی، این واحدها را تحت تأثیر قرار داده است.

استاندار خراسان جنوبی به لزوم مدیریت صحیح  مصرف انرژی اشاره کرد و متذکر شد:بهتر است بامدیریت صحیح، میزان مصرف برق دستگاه های اجرایی، معابر و…کاهش یابد و دستگاه های اجرایی  جهت تأمین برقشان از برق اضطراری استفاده  کنند.

ملانوری سطح خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان را خوب ارزیابی کرد و با توجه به سطح خدمات این مجموعه، دستورات لازم را در خصوص تقویت اعتبارات این بخش در راستای تقویت زیرساخت های شبکه برق استان صادر کرد.

برگزاری نخستین اقدام فراگیر توانیر با محوریت عبور از پیک بار تابستان در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم در این دیدار در گزارشی گفت: نخستین  اقدام فراگیر سال ۱۴۰۰ با محوریت عبور از پیک بار تابستان  همزمان باسراسر کشور برگزار شد.

مهدی دادگر اظهار داشت: این مانور سراسری با مشارکت۴۵ گروه عملیات، ۳۷ خودرو سبک و سنگین،۱۲۰ نفر پرسنل اجرایی و همکار اجرا شد.

وی تعدیل روشنایی معابر و تکمیل آرایش یک درمیان و زیگزاگ در شبکه های توزیع،جلب همکاری ادارات راهداری و حمل و نقل جاد ه ای در تعدیل روشنایی بین شهری مطابق مکاتبات قبلی،جلب همکاری شهرداری ها در تعدیل روشنایی پارک ها و فضاهای سبز شهری و مقابله با دستگاههای رمز ارز غیر مجاز، رفع اتصالات سست را از جمله اهداف اجرایی این مانور برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی توسعه نقاط مانورو بهبود ظرفیت انتقال بار؛ باز آرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار متوسط و فشار ضعیف ،بهینه سازی و رفع اشکال فیدرهای پر عارضه و همچنین توسعه بکارگیری از نرم افزار برق من در اخذ گزارشات مردمی را از دیگر اهداف برگزاری این مانور دانست.

وی با بیان اینکه درسال گذشته مانورهای متعدد با هدف افزایش پایداری شبکه و ارتقاء ایمنی و افزایش رضایت مشترکان انجام شده است از هم استانی های عزیز خواست مشکلات، خرابی‌ها، باز بودن درب تابلو برق، سیم پارگی‌ و … را از طریق “اپلکیشین برق من” یا شماره ۱۲۱اطلاع دهند تا همکاران ما برای رسیدگی و تعمیر آنها اقدام کنند.

دادگر گفت: طول و گستره شبکه‌های توزیع برق بسیار زیاد است و با وجود بازرسی‌های مداوم، ممکن است برخی موارد و اشکالات در شبکه نیز در فاصله بازرسی‌های دوره‌ای ایجاد شود و به همین دلیل مردم می‌توانند به عنوان “چشم بینای برق” موارد موجود را به شرکت‌ توزیع برق استان گزارش کنند.

 

 

 

 

به انگیزه روز معماری؛

شهرسازی بیرجند در گذار از سنت به مدرنیسم/

شهرسازی بیرجند در گذار از سنت به مدرنیسم

یک دکترای معماری و عضو هیات علمی دانشگاه گفت: یکی از تحولات دوران قاجار و پهلوی که منجر به تغییر ساختار شهرهای ایران شد، ظهور مفهوم خیابان و خیابان کشی‌های شهری بود؛ این اتفاق در بیرجند در دهه دوم سده حاضر در منتها الیه شرقی بافت تاریخی صورت گرفت.

فرید فروزانفر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیرجند مانند هر شهر دیگری در طول حیات خود فراز و نشیب‌ها و تغییرات چشمگیری را شاهد بوده است؛ از قصبه‌ای کوچک در ایالت قهستان تا مرکزیت ایالت از دوران صفویه به بعد.

وی افزود: تحولات سیاسی دوران تیموری و صفوی، اقدامات خاندان خزیمه به عنوان حاکم این منطقه در آن دوره، در کنار موقعیت استراتژیک این شهر در شرق کشور و  نقش آن در جنگ‌های جهانی اول و دوم، توجهات بسیاری را به این شهر جلب کرد و زمینه‌ساز تغییر و توسعه کالبدی شهر بیرجند شد.

این دکترای معماری بیان کرد: در دوران قاجار و پهلوی با احداث خیابان‌های حکیم نزاری و شهید منتظری به صورت دو محور عمود برهم و استقرار بناهای اداری و عمومی با الگوی برونگرای اروپایی‌ در دو طرف این خیابان‌ها نطفه شکل گیری شهرسازی معاصر بیرجند شکل گرفت.

وضع جغرافیایی _ اقلیمی بیرجند

فروزانفر ادامه داد: شهر بیرجند در میان دو رشته کوه در شمال و جنوب و بر بستر تپه ماهوری قرار گرفته که این ویژگی سبب تلطیف آب و هوای این منطقه کویری شده است؛ علاوه بر این، بستر توپوگرافی و واقع شدن آن بر روی ارتفاع دفاع از شهر را آسان‌تر و آن را در مقابل سیلاب‌های فصلی محافظت کرده است.

وی بیان کرد: اولین ابنیه شهر بر فرار و نشیب دامنه‌های یک رشته تپه‌های خاکی به هم پیوسته که در جهت شرقی غربی گسترده شده است با الگوی معماری درونگرای اقلیم گرم و خشک و با خشت و گل و سقف‌های گنبدی شکل گرفتند؛ در جنوب این رشته کوه اراضی با کاربری کشاورزی در زمین نسبتاً هموار قرار گرفتند که به نام کشتمان خوانده می‌شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: شهر بیرجند به دلیل وضعیت توپوگرافی آن و رشته کوه‌های شمالی و جنوبی در خط القعر حوضه آبریز این رشته کوه‌ها و تپه ماهورها قرار گرفته و در فصول بارندگی رودخانه‌های فصلی در جهت غربی و شرقی این شهر را در می‌نوردیده است.

شکل گیری و توسعه شهر بیرجند

فروزانفر ادامه داد: قلعه بیرجند و بافت اطراف آن که در منتها الیه شمال غربی و بر فراز تپه‌ای قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین بناهای موجود شهر به شمار می‌رود، احتمالا هسته اولیه شکل‌گیری شهر بیرجند بوده است.

وی بیان کرد: این قلعه با توجه به موقعیت مناسب و قرارگیری در ارتفاع زیاد و احاطه‌ای که نسبت به پیرامون خود دارد از لحاظ نظامی و دفاعی موقعیتی مناسب دارد و بیشتر ابینه بافت اطراف قلعه توسط نقب‌ها و مسیرهای زیرزمینی با آن ارتباط داشته و در زمان هجوم دشمنان از طریق این نقب‌ها به قلعه پناه می‌برده‌اند، اما نکته حائز اهمیت در این خصوص، عدم وجود عناصر عمومی شاخص شهری در بافت اطراف قلعه است که می‌توان آن را به دلیل بافت روستایی بیرجند در آن دوران دانست.

وی افزود: زندگی شهری بیرجند از محدوده‌ای به نام محله چهار درخت در شرق قلعه بیرجند که عناصر اصلی یک مرکز محله شامل مسجد، حمام، مظهر قنات، آب انبار و میدان را دارا است شروع شده است.

این دکترای معماری با بیان اینکه با توجه به قرارگیری اراضی کشاورزی در جنوب و رودخانه فصلی در شمال به سمت شرق و تا محدوده ارگ بهارستان ادامه یافته است، تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد محدوده بین این دو قلعه_که به نام قلعه سرده و ته ده معروف بوده است، در مقطعی از زمان محصور بوده که امروزه اثری از حصار آن وجود ندارد و گمان می‌رود این شهر دارای سه دروازه بوده استکه دو دروازه در مجاورت قلعه سرده و ته ده و دیگری در انتهای شرقی بازار شهر قرار داشته است.

فروزانفر ادامه داد: در دوره‌های بعد با توجه به اینکه توسعه شهر از سمت شرق و غرب محدود شده بود توسعه شهر در سمت شمال رودخانه فصلی- که تا این زمان به دلایل امنیتی و عدم امکان ارتباط با شهر در مواقع بروز سیلاب‌های فصلی چندان مورد اقبال نبود- صورت گرفت.

وی بیان کرد: آنچه در مورد شکل‌گیری و توسعه کالبدی شهر بیرجند باید در نظر داشت این است که این شهر از توسعه یک قصبه شکل گرفته است؛ لذا انسجام مورد انتظار از کالبد یک شهر کامل در آن دیده نمی‌شود.

شروع شهرسازی و معماری مدرن بیرجند

فروزانفر ادامه داد:  یکی از تحولات دوران قاجار و پهلوی که منجر به تغییر ساختار شهرهای ایران شد، ظهور مفهوم خیابان و خیابان کشی‌های شهری بود؛ این اتفاق در بیرجند در دهه دوم سده حاضر در منتها الیه شرقی بافت تاریخی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: دلایل این که این خیابان در این بخش شهر احداث شد عبارت بودند از اینکه حداقل تداخل با بافت فشرده تاریخی و ابنیه موجود را داشته و ساده تر اجرا می‌شد؛ با اراضی کشاورزی جنوب شهر حداقل تداخل را داشت؛ اراضی خالی یا قابل تملک برای استقرار کاربری‌های جدید در حاشیه این معبر وجود داشت و با باغ‌های حکومتی اکبریه و رحیم آباد که در مناطق خوش آب و هوای جنوب شهر و در امتداد خیابان شمالی جنوبی قرار داشتند مرتبط بود.

این دکترای معماری بیان کرد: معبر شالی _ جنوبی با نام حکیم نزاری _ شهدا و معبر شرقی _ غربی با نام شهید قرنی _ منتظری اجرا شده و استقرار کاربری‌های جدید اداری شهری در حاشیه این معابر صورت پذیرفت.

فروزانفر ادامه داد: بعضی ادارات نظیر ثبت اسناد و املاک، ژاندارمری، شهرداری، دارایی، اداره آموزش، پادگان ، شرکت برق و بانک شاهی بنای مورد نیاز خود را ساختند و بعضی دیگر نظیر از بناهای استیجاری در حاشیه این خیابان‌ها استفاده کرده‌اند و بعضی دیگر نظیر اداره پست تلگراف در لایه دوم این خیابان‌ها استقرار یافتند.

وی با بیان اینکه البته در این دوره خیابان خاکی فقط تا محل شرکت برق اجرا شد و بازگشایی‌ کامل این خیابان در دهه چهل انجام پذیرفت، افزود: در این دوره عنصری به نام‌ خیابان در شهرسازی متولد شد و بناهایی که تا قبل از این به صورت درونگرا و در داخل بافت شکل می‌گرفتند با الگوی غیر ایرانی و برونگرا در حاشیه خیابان ساخته شدند.

 

این دکترای معماری اظهار کرد: بازار که تا این دوره داخل بافت شکل می‌گرفت، در این دوره کم‌کم به حاشیه خیابان‌های جدیدالااحداث‌ منتقل شد و حضور انگلیسی‌ها، روس‌ها، آلمان‌ها و هندی‌ها در شهر بیرجند استفاده از الگوی معماری غیر ایرانی در بناهای عمومی، کنسولگری‌ها و بناهای مسکونی را باعث شد.

فروزانفر بیان کرد: در دهه چهل و در ادامه روند خیابان کشی داخل بافت، خیابان مطهری ( که به نام خاندان اسدی که بخش عظیمی از اراضی واقع در مسیر معبر را واگذار کردند نیز خوانده می‌شود ) و امتداد خیابان خاکی بازگشایی شد که این دو معبر باعث تخریب شدید بافت تاریخی شد.

وی یادآور شد: یکی از سنجیده ترین خیابان کشی‌های شهر بیرجند، احداث خیابان جمهوری اسلامی بود که با منحرف کردن مسیر رودخانه اصلی کبوترخوان و پر کردن رودخانه به وجود آمد که هنوز هم این خیابان به نام خیابان رود معروف است.

 

انتهای پیام

 

 

 

 

۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوسف پرداخت شد/۲

۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوسف پرداخت شد

فرماندار خوسف گفت: ۲۲۱ طرح از محل تسهیلات اشتغال پایدار در این شهرستان تصویب و ۷۲۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد که این تسهیلات برای ۹۰۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

محمدعلی آخوندی روز پنجشنبه در نشست تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خوسف افزود: این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های اشغال استان خراسان جنوبی مطرح شده که نه تنها درخصوص کاهش نرخ بیکاری شهرستان موفق بوده بلکه قسمتی از نیروی کار مرکز استان و شهرستان‌ها را هم به‌کارگیری کرده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد یک هزار شغل جدید در سال جاری، بر لزوم حمایت از واحدهای کارگری تاکید کرد و گفت: حمایت از کارگران و واحدهای کارگری در راستای تثبیت اشتغال پایدار بسیار مهم است.

فرماندار خوسف از پرداخت تسهیلات به هفت طرح مشاغل خانگی و یک شرکت تعاونی به میزان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال با اشتغال ۲۳ نفر در سال گذشته خبر داد و افزود: حمایت از مشاغل خانگی در راستای افزایش درآمد خانوار در دستور کار است و میزان اشتغال این طرح‌ها ۵۹ نفر است.

وی اظهار داشت: همچنین براثر شیوع کرونا خسارت‌های زیادی به بخش‌های گردشگری و صنوف شهرستان وارد شده که با پرداخت تسهیلات بخشی از این خسارت‌ها جبران شده است.

آخوندی گفت: بیش از ۴۰۰ واحد صنفی، ۱۹ واحد پیمانکاری و ۴۸ شرکت تعاونی در شهرستان خوسف فعالیت دارند و این واحدها کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بسیار سنگین می‌کند.

وی افزود: در دهستان قلعه‌زری بخش جلگه ماژان چند معدن فعال وجود دارد از طرفی بخش زیادی از کارگران این واحدها زیر پوشش تامین اجتماعی هستند که خواستار ارایه خدمات بیشتر پزشکی از سوی این نهاد هستیم.

فرماندار خوسف گفت: معدن قلعه‌زری با فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتر از مراکز درمانی، معادن طلای شادان، کودکان و ماهرآباد نیاز به وجود مرکز درمانی تامین اجتماعی در نقطه مرکزی این معادن دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لازم است با رعایت انصاف هم جامعه کارگری و هم کارفرمایی و کارآفرینان  واحدهای تولیدی متضرر نشوند.

وی گفت: با توجه به افتتاح چند طرح تولیدی و کارخانه در سال جاری جهشی در تعداد نیروی کار شهرستان رخ خواهد داد و لزوم ارتقای جایگاه و تشکیلات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از گذشته وجود دارد.

آخوندی با اشاره به جلسات ستاد توسعه خاوران که با تدبیر استاندار تشکیل شده است افزود: نقش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ستاد پررنگ است.

وی گفت: این دستگاه اجرایی در راستای حمایت از تولید در سالی که «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است و به منظور ایجاد کسب و کارهای جدید ضمن فراهم کردن زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری از همه اقدامات قانونی و راهکارهای انعطافی برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان استفاده کند.

فرماندار خوسف بر لزوم پیگیری مصوبات سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان خوسف تاکید کرد و افزود: مشکلات طرح‌های اولویت‌دار مطرح شده در بازدیدها و مصوبات جلسات به جد پیگیری شود.

در این نشست مجتبی آخوندی به سمت رییس نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خوسف معرفی و از خدمات ابوالفضل مظاهری رییس پیشین تقدیر شد.

 

 

 

 

۶ میلیون قطعه‌ جوجه‌ریزی سال ۹۹ در شهرستان درمیان انجام شد/۲

۶ میلیون قطعه‌ جوجه‌ریزی سال ۹۹ در شهرستان درمیان انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: ۶ میلیون قطعه‌ جوجه‌ریزی سال ۹۹ در مرغداری‌های این شهرستان انجام شد که نسبت به سال قبل از آن یک میلیون قطعه بیشتر بود.

سید محسن نصیرایی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار شده است و با وجود اینکه پرورش‌دهندگان مرغ مشکلات متعددی داشتند اما تولید گوشت مرغ در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: شهرستان درمیان حدود یک سوم گوشت مرغ استان خراسان جنوبی را تولید می‌کند و دومین تولیدکننده گوشت سفید در استان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان گفت: تولیدکنندگان مرغ همیشه همراه و پای کار تولید مواد پروتئینی مردم بوده‌اند و این همت و تلاش جای تقدیر و تشکر دارد.

وی عنوان کرد: ۲۷۸ واحد مرغداری در شهرستان درمیان وجود دارد که از این تعداد ۱۹۸ واحد دارای مجوز و ۸۰ واحد فاقد مجوز هستند، واحدهای فاقد مجوز از طریق مجوز سایر مرغداری‌ها نسبت به جوجه‌ریزی و تولید اقدام می‌کنند.

نصیرایی افزود: رعایت نکردن حریم راه، حریم بهداشتی، حریم محیط زیست و حریم اراضی کشاورزی از جمله موارد غیر مجاز بودن این تعداد واحد مرغداری است.

وی گرانی جوجه و نوسان قیمت آن، افزایش قیمت دارو و مکمل‌ها، هزینه‌های حمل و نقل و کشتارگاه را از مهمترین مشکلات پیش‌رو پرورش دهندگان مرغ در این شهرستان ذکر کرد و گفت: گوشت تولیدی علاوه بر تامین نیاز استان، به استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز عرضه می‌شود.

 

 

 

 

 

 

واریز ۹۱ میلیارد تومان برای توسعه شهری و روستایی خراسان جنوبی

فضای کسب و کار و شیوع کرونا در اخذ مالیات مورد توجه قرار گیرد/۳

فضای کسب و کار و شیوع کرونا در اخذ مالیات مورد توجه قرار گیرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: در اخذ درآمدهای مالیاتی از واحدهای صنفی خرد و کوچک باید فضای کسب و کار استان، رونق تولید و بازار همچنین شیوع کرونا مورد توجه ویژه قرار گیرد.

“حمید ملانوری” در بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی افزود: همه‌گیری جهانی ویروس کرونا خیلی از واحدهای صنفی و تولیدی را تحت تاثیر قرار داده لذا درک این شرایط مهم است تا بتوانیم در قالب فهم و درکی مشترک، درآمدها را به گونه‌ای محقق کنیم که نشاط تولید و جامعه از بین نرود.

وی گفت: درآمدهای مالیاتی استان با اخذ مالیات از بخش‌های مختلف نظیر بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی بزرگ، واحدهای تولیدی، صنعتی، واحدهای کسب و کار صنفی، بازار، کارکنان دولت و شخصیت‌های حقوقی و غیردولتی تامین می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم توجه به رونق تولید در استان تاکید کرد و افزود: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که بنگاه‌های بزرگ که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، رونق فضای کسب و کار و تحقق درآمدهای مالیاتی دارند، توسعه پیدا کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار، از داخل یا خارج استان و حتی خارج از کشور بسیار مهم است و البته زمانی این موفقیت شیرین‌تر می‌شود که سرمایه‌گذاری‌ها در استان بر پایه سرمایه‌های مردم داخل استان صورت گرفته باشد.

ملانوری گفت: سال‌هاست منابع درآمدی و بودجه دولت که عمدتا مبتنی بر درآمدهای ناشی از تولید و صادرات نفت بوده، با توجه به دشمنی‌ها و تحریم‌های دشمنان دچار چالش و نوسان شده، از طرفی ذخایر نفتی نیز محدود بوده و رو به پایان است.

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خروج بودجه کشور از اتکای به درآمدهای نفتی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس امروز مالیات در کنار منابع درآمدی نفتی یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه به سایر ظرفیت‌های درآمدی کشور در کنار درآمدهای نفتی اظهار داشت: سال‌هاست درآمدهای نفتی باعث غفلت برنامه‌ریزان و مدیران حوزه بودجه از سایر ظرفیت‌ها شده است.

وی گفت: درآمدهای مالیاتی ضمن مدیریت منابع درآمدی و اعتبارات داخل کشور و کمک به توسعه زیرساخت‌ها، کمک می‌کند نگاه ما از بودجه نفتی صرف خارج و به سایر ظرفیت‌های کشور معطوف شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای خداقوت به مدیرکل و کارکنان امور مالیاتی همچنین اطلاع از روند خدمات‌رسانی و پاسخگویی به ارباب رجوع از اداره کل امور مالیاتی بازدید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی استانداری نیز ملانوری را در این بازدید همراهی کردند.

معافیت ۷۴ درصد مشاغل خراسان جنوبی از پرداخت مالیات

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی نیز گفت: پارسال بیش از ۷۴ درصد صاحبان مشاغل استان از پرداخت مالیات معاف شدند.

احسانی‌مهر مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پارسال ۹۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری و محلات عشایری استان واریز شده است، گفت: ۶۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان از محل مشارکت فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات به طور مستقیم برای شهرداری‌های استان تخصیص یافت و از این مبلغ نیز ۲۷ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان سهم شهرداری بیرجند بوده است.

او با بیان اینکه ۲۰ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان نیز به حساب دهیاری‌های خراسان جنوبی واریز شد، افزود: یک میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان به حساب روستا‌های فاقد دهیاری و ۶ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان به حساب محلات عشایری استان واریز شده است.

احسانی‌مهر تصریح کرد: این اعتبار برای توسعه خدمات شهری، روستایی و انجام پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: پارسال بیش از ۷۴ درصد صاحبان مشاغل استان از پرداخت مالیات معاف شدند.

او ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و همراهی کارکنان امور مالیاتی استان با صاحبان مشاغل صنفی و کسبه  اخذ مالیات از کسبه و صاحبان مشاغل خراسان جنوبی پارسال، ۲ درصد کاهش یافت.

احسانی‌مهر بیان کرد: سال ۹۸ سهم درآمد‌های مالیاتی استان از محل کسبه و صاحبان مشاغل صنفی هفت درصد بود که این رقم پارسال به پنج درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: شعار سازمان امور مالیاتی کشور وصول با اصول است و به همین منظور اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی برنامه‌‎هایی را دنبال می‌کند که آسیب و خدشه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی و مولد ایجاد نشود.

 

 

 

کسب مقام دوم اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سطح کشور

رشد ۳۶۰ درصدی صدور اعتبار نامه های تشکل های مردم نهاد/۷

کسب مقام دوم اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سطح کشور

در تحقق هدف گذاری صدور اعتبار نامه تشکل های مردم نهاد در سال ۹۹، اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی مقام دوم کشوری را با رشد ۳۶۰ درصدی مقام دوم کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان با بیان اینکه بسترسازی جهت انجام فعالیت های مشارکت جویانه و داوطلبانه نسل جوان با هدف تاثیر بر کیفیت بخش های مختلف زندگی اجتماعی با تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی و وصول به توسعه متوازن از طریق بهره مندی از ظرفیت سرمایه ای جوانان، از اهم وظایف قانونی وزارت متبوع می باشد گفت: صدور اعتبارنامه سازمان های مردم نهاد جوانان در پایان برنامه ششم توسعه در استان که ایجاد یک تشکل جوانان به ازای هر ۵۰۰۰ نفر از جمعیت جوان بوده محقق شده است.
وی افزود: در سال ۹۹ با ایجاد و صدور اعتبارنامه برای ۱۸ تشکل و رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، تعداد سمن های جوانان استان به ۴۹ سمن ارتقا یافته است. عزیزی تصریح کرد:اخذ شناسه ملی توسط تشکل های موصوف نیز در سال ۹۹، رشد ۷۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ را نشان داده است. مدیر کل ورزش و جوانان استان خاطر نشان کرد: تعداد ۱۳سازمان مردم نهاد دارای پروانه فعالیت با امضای استاندار به عنوان رییس ستاد ساماندهی امور جوانان استان شده اند و تعداد ۵ تشکل دیگر نیز مراحل اخذ پروانه آن ها در حال انجام است که این مهم در سال ۹۸ مسبوق به سابقه نبوده است. عزیزی در پایان یادآور شد: تعداد ۴ خانه جوانان نیز به عنوان مرکز رشد اجتماعی جوانان و زمینه سازی برای فعالیت ها و برنامه های اجرایی آنان در سال ۹۹ در شهرستان های استان ایجاد شده است.

 

 

 

 

 

رها شدگی پسماند در اطراف شهرک صنعتی بیرجند/ضرورت تفکیک از مبدأ/۷

رها شدگی پسماند در اطراف شهرک صنعتی بیرجند/ضرورت تفکیک از مبدأ

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه ما در اطراف شهرک صنعتی بیرجند رها شدگی پسماند صنعتی را داریم.

فاطمه دعاگویان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوم اردیبهشت روز جهانی زمین پاک تلنگری برای بررسی راهکارهای حفظ و نگهداری زمین، پاک نگه داشتن آن، شیوه‌های کاهش تولید پسماند و دفن اصولی پسماند است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه شعار امسال روز زمین پاک «احیای زمین و افزایش بهره‌وری برای توسعه پایدار» است، اظهار کرد: وقتی توسعه پایدار را مطرح می‌کنیم در حقیقت از راهکارهایی سخن می‌گوییم که از نابودی طبیعت، اتلاف منابع طبیعی، تخریب سامانه‌های زیستی و تغییر اقلیم جلوگیری کند.

اهمیت جنبه‌های زیست‌محیطی موضوع بهره‌وری

دعاگویان با اشاره به اینکه وقتی سخن از بهره‌وری می‌زنیم نیز تنها نباید به مسائل اقتصادی توجه کنیم، بیان‌کرد: باید جنبه‌های اجتماعی و زیست محیطی در موضوع بهره‌وری را نیز مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت مصرف منابع در موضوع بهره‌وری و تأثیر آن بر محیط زیست ادامه‌داد: در این حوزه یکی از مهمترین مسائل کاهش تولید پسماند است که در داشتن یک زمین پاک بسیار مهم تلقی می‌شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه میزان تولید پسماند با الگوی مصرف ما رابطه مستقیمی دارد، افزود: ما در خراسان‌جنوبی در بحث مدیریت پسماند باید یک برنامه جامع داشته باشیم.

دعاگویان گفت: کسی که در بخش صنعت و معدن سرمایه‌گذاری می‌کند، باید شیوه تولید او به گونه‌ای باشد که کمترین پسماند را تولید کرده و یا در صورت امکان پسماند مجموعه صنعتی و و تولیدی او در چرخه بازیافت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست در حوزه پسماند یک دستگاه نظارتی است، اظهار کرد: پسماندها نیز شامل پسماند عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی و ویژه است که در این بین در خراسان‌جنوبی تولید پسماند عادی از سایر پسماندها بیشتر است.

پسماند روزانه در خراسان جنوبی نیاز به مدیریت دارد

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این جهت پسماند عادی و روزانه ما نیاز به مدیریت دارد، بیان‌کرد: در حوزه پسماند صنعتی نیز مشکلاتی داریم که نیاز به مدیریت و اختصاص محل دفن خاص دارد که از طریق کارگروه مدیریت پسماند استان پیگیری می‌کنیم.

دعاگویان با بیان اینکه برای دفن پسماند شهرک صنعتی بیرجند محلی مورد مطالعه قرار گرفته است، ادامه‌داد: در حال حاضر ما رها شدگی پسماند در اطراف شهرک صنعتی بیرجند را داریم.

وی گفت: متأسفانه موضوع تفکیک پسماند از مبدأ در مورد پسماندهای در شهر جدی گرفته نشده و دلیل آن این است که طرح‌های جامع مدیریت پسماند در بسیاری از شهرهای خراسان جنوبی هنوز در مرحله مطالعه است و از قانون در این زمینه عقب هستیم.

تصویب طرح جامعه مدیریت پسماند در بیرجند

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه به واسطه پیگیری‌های انجام شده طرح جامع مدیریت پسماند شهر بیرجند به تصویب رسیده است و با این تصویب می‌توان قدم‌های بعدی در این حوزه را برداشت.

دعاگویان در رابطه با ارتباط شیوع کرونا و موضوع زمین پاک یادآور شد: شاید شیوع کرونا به واسطه حضور کمتر مردم در محیط زیست منجر به تخریب کمتر سرمایه‌های زیستی شده باشد ولی از طرف دیگر به واسطه مصرف زیاد ماسک، ظروف یک مصرف، دستکش‌های یک بار مصرف و …پسماند بیشتری در ایام شیوع کرونا تولید شده است.

وی ادامه داد: حجم تولید پسماند در خراسان‌جنوبی از میانگین کشور بالاتر نیست ولی متأسفانه تولید پسماند پلاستیکی ما بسیار زیاد است که در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی داریم.

بحران نیروی انسانی در کمین آموزش و پرورش فردوس/۲

بحران نیروی انسانی در کمین آموزش و پرورش فردوس

بیرجند- مدیر اداره آموزش و پرورش فردوس از بحران نیروی انسانی در پایان سال ۱۴۰۰ در آموزش و پرورش شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناظری بعدازظهر چهارشنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سال جدید تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۵۰ درصد معلمین بازنشست می شوند و اگر چاره ای اندیشیده نشود با بحران جدی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: همین امسال ۱۷۰ معلم شرایط بازنشستگی آنها مهیا است و باید جبران شود در غیر اینصورت با کمبود شدید معلم در فردوس مواجه خواهیم شد.

ناظری تاکید کرد: باید سهمیه معلمین فردوس در دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد و این موضوع از طریق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: کمبود شدید معلم در مقطع ابتدایی نیز وجود دارد و در سال تحصیلی پیش رو ۷۰ نفر بازنشست می شوند که برای رسیدن به عدالت آموزشی طرح ساماندهی نیروی انسانی ابتدایی باید در شورای آموزش و پرورش مصوب شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش فردوس از عضویت ۴ نفر از دانش آموزان به عنوان عضو اصلی مجلس دانش آموزی استان و یک نفر در مجلس شورای دانش آموزی کشور از شهرستان فردوس خبر داد که احکام آنها صادر شده است.

فرماندار فردوس نیز با بیان اینکه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیرو یک مسکن است، افزود: سهمیه معلم فردوس در دانشگاه فرهنگیان بسیار پایین است که به استان اعتراض کرده ایم.

حمید حلاج مقدم خاطرنشان کرد: باید بانک اطلاعاتی معلمین متقاضی انتقال مشخص، تا بدانیم چه تعداد خواهان انتقال به فردوس هستند و بخشی از کمبود نیرو انسانی از این طریق حل شود.

وی خواستار تعادل بین ظرفیت های استخدامی و نیاز شهرستانها برقرار شود وافزود: سهیمه معلمین فردوس در دانشگاه فرهنگیان باید افزایش یابد.

در این جلسه طرح ساماندهی نیروی انسانی مقطع ابتدایی به تصویب اعضاء رسید و برنامه های پیشنهادی هفته معلم از قبیل: تجلیل از معلمین نمونه کشوری، استانی و شهرستانی، افتتاح موزه اسناد آموزش و پرورش فردوس، افتتاح مسابقات کن ست کشوری در فردوس، تجلیل و سرکشی از فرهنگیان پیشکسوت و بیماربه تصویب رسید

۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی معرفی شدند

بیرجند- مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با اشاره به معرفی ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در استان، گفت: پیگیر ایجاد ۷ شبکه کسب و کار خانگی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی مجتبی ابراهیمی صبح پنج‌شنبه در نشست خبری آنلاین گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه‌داد: بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که بیش از ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند و برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

فعالیت‌های شبکه‌ای و حذف واسطه‌ها در تولیدات مشاغل خانگی

وی اظهارکرد: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر و علاقه مندی خود در یکی از بخش‌های مستقل و پیشران ثبت نام کنند و باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

ابراهیمی ادامه‌داد: هدف در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که الگویی از شکل‌گیری فعالیت‌های شبکه‌ای در کسب و کارهای خرد و کوچک بوده، این است که با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای تمامی اجزای زنجیره ارزشِ هریک از مشاغل مزیت‌دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه ها از این حوزه حذف شوند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی افزود: از طرف دیگر فروشگاه‌هایی که به صورت مجازی فعالیت می‌کنند در این شبکه ها دیده و نقش آن‌ها مشخص شده است که برخی خریدار توافقی محصولات تولیدی هر کدام از شبکه‌ها هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شبکه‌ها به تعاونی‌هایی ختم می‌شوند که خود نمود بارز کسب و کارهای شبکه‌ای هستند، اظهارکرد: تعاونی‌ها نمود بارز فعالیت‌های شبکه‌ای هستند که به صورت منسجم با حمایت‌های کارفرمای طرح و دستگاه‌های تخصصی مرتبط با مشاغل خانگی در این طرح شکل می‌گیرند.

وی با اشاره به معرفی ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی در استان، یادآور شد: به دنبال ایجاد ۷ شبکه کسب و کار خانگی در استان بر اساس مصوبه گروه کاری تخصصی مشاغل خانگی هستیم.

اهمیت شبکه‌سازی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

سیده فاطمه حسینی، رئیس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی نیز در این نشست گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف گذاری کمک به توسعه بازار تولیدکنندگان محصولات خانگی بوده که این مهم با تلاش های جهاددانشگاهی به عنوان مجری و کمک دستگاه های تخصصی محقق شده است.

وی افزود: متقاضیان در این طرح با مفاهیم کسب و کار و اینکه کالای خود را به گونه‌ای تولید کنند که از حیث بسته‌بندی و چه از نظر برندسازی مشتری پسند باشند، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

رئیس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اجرای این طرح باعث حل مشکلات حوزه مشاغل خانگی ما در بحث برندسازی شد و علاوه بر بازارهای فیزیکی، تولیدکنندگان با ادبیات فروش حرفه‌ای در فضای مجازی نیز آشنا شدند.

حسینی ادامه‌داد: نقطه قوت این طرح اتصال به بازار متقاضیان در یک فرآیند کاملاً مدون و با نظارت جهاددانشگاهی است.

وی یادآور شد: تمام این فرآیندها برای افراد ثبت نام شده در طرح به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

معادن زیاد، بهره برداری کم / معادن نهبندان و سربیشه را دریابید/۲-۷

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت:نهبندان و سربیشه ظرفیت‌های زیادی در زمینه معدن دارند که این ظرفیت‌ها نیازمند حمایت و برنامه ریزی مدون است.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بخش معدن در کنار بخش کشاورزی یکی از محور‌های مهم تولید، اشتغال و پیشرفت شهرستان نهبندان و سربیشه محسوب می‌شود.

او افزود: نهبندان پتانسیل‌هایی دارد که در کل دنیا بی نظیر است اما به دلیل نبود زیرساخت‎‌های مناسب، کمک کننده توسعه اقتصادی شهرستان نبوده است.

نخعی بیان کرد: برخی از این ذخایر معدنی ویژه و خاص نهبندان است که از جمله آن می‌توان به کانی‌های فلزی کمیاب مانند لیتیوم و همچنین سنگ گرانیت اشاره کرد که به دلیل نبود استراتژی درست ناشناخته مانده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت:تاکنون اقدامات بسیاری در زمینه‌ی معادن انجام شده است، اما به دلیل نبود برنامه و استراتژی مدون و مناسب، خروجی مشخصی نداشته است.

او عنوان کرد: نهبندان با داشتن ۲۳ نوع ماده معدنی از شهرستان‌های معدنی خراسان جنوبی و کشور به شمار می‌رود و توجه و تمرکز به سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع وابسته به آن، نقشه راه توسعه پایدار این منطقه خواهدبود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

واکسیناسیون پاکبانان در بیرجند آغاز شد/۲-۳

واکسیناسیون پاکبانان در بیرجند آغاز شد

نخستین مرحله واکسیناسیون پاکبانان شهرداری بیرجند که بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، همزمان با واکسیناسیون پاکبانان در سراسر کشور آغاز شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند گفت: ۲۰۰ نفر پاکبان در شهرداری بیرجند مشغول فعالیت هستند که در مرحله نخست ۳۱ نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شدند و این روند براساس برنامه زمان‌بندی شده تا واکسیناسیون تمامی پاکبانان ادامه دارد.

جواد بهدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسیناسیون از روز گذشته آغاز شد و تا امروز با اولویت پاکبانان حوزه خدمات ادامه داشته است.

وی اظهار داشت: از ۲۰۰ پاکبان که در مرکز استان فعالیت دارند، ۱۷۱ نفر به صورت مستقیم در حوزه خدمات و بقیه نیروی تاسیساتی هستند.

معاون شهردار بیرجند گفت: از پاکبانان واکسینه شده ۲۶ نفر به صورت مستقیم با جمع‌آوری زباله سر و کار دارند و اولویت این واکسیناسیون با کارکنان جمع‌آوری زباله است که در معرض آلودگی بیشتری هستند.

وی افزود: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان بیرجند مرحله دوم واکسیناسیون این پاکبان‌ها چهار هفته آینده انجام خواهد شد.

بهدانی گفت: مرحله دوم واکسیناسیون نیروهای غسال و غساله که در آرامستان شهرداری بیرجند فعالیت دارند نیز به پایان رسید و ۹ نفر از این افراد که در مرحله اول واکسینه شدند، امروز مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی از ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۹ با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد و ۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی استان در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی اختصاص یافت.

با دریافت محموله‌های بعدی واکسن کرونا در خراسان جنوبی گروه‌های جدید شامل کادر حوزه درمان و بهداشت شامل پزشک، پرستار و نمونه‌گیر مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته، کارکنان آرامستان‌ها، شماری از ایثارگران، سالمندان مستقر در مراکز شبانه‌روزی و پاکبانان با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسینه شدند.

 

 

دو مؤسسه اقتصادی، پای میز مذاکره برای سرمایه گذاری در استان
دو مؤسسه اقتصادی، پای میز مذاکره برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی /۲-۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از مذاکره با دو مؤسسه اقتصادی بزرگ برای سرمایه گذاری در استان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فرهادی با اعلام این خبر گفت: این مذاکرات، پیرو تأکید استاندار و در راستای اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه خاوران صورت گرفت.
وی تأکید کرد: در این مذاکرات، ضمن معرفی ظرفیت های استان و مزیت های سرمایه گذاری، طرح هایی که به همت مدیران حوزه اقتصادی استانداری در ستاد توسعه خاوران تهیه شده بود، ارائه شد.
معاون استاندار تصریح نمود: یکی از این مؤسسات، شرکت ساختمانی خورشید درخشان هشتم توس از زیر مجموعه های موسسه اعتباری ملل بود که به عنوان یک هلدینگ اقتصادی، ساختمانی، تجاری، اقامتی و گردشگری با هدف جهش اقتصادی در رشته های مختلف تخصصی ساختمانی فعالیت می کند.
فرهادی افزود: طی گفتگو با مدیر عامل مؤسسه مالی اعتباری ملل، از پروژه بزرگ جهان مال در مشهد بازدید شد.
وی متذکر شد: رایزنی برای حضور در طرح های سرمایه گذاری خراسان جنوبی و ارائه طرح های پیشنهادی ستاد توسعه خاوران از مهمترین اهداف این بازدید و دیدار بود.
به گفته وی؛ از این مجموعه برای حضور در استان و اطلاع از وضعیت موجود زمینه های سرمایه گذاری دعوت شد.
معاون استاندار گفت: نشست تخصصی با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری پارسه نیز از دیگر برنامه ها بود.
فرهادی تصریح نمود:در این جلسه ضمن معرفی زمینه های سرمایه گذاری به ویژه در بخش مسکن و طرح های عمرانی استان، از ظرفیت های سرمایه گذاری این مجموعه گفته شد.
وی تأکید کرد: با عنایت به شرایط مطلوب استان و زمینه های فراهم شده برای سرمایه گذاران، رغبت برای حضور و فعالیت وجود دارد.
به گفته وی؛ با ورود ابرسرمایه گذاران و تأکید استاندار بر استفاده از ظرفیت های مردمی در طرح های اقتصادی مبتنی بر پتانسیل های استان، آینده روشنی برای توسعه استان وجود دارد

 

هیچ مشکلی برای ساخت و ساز در رحیم آباد وجود ندارد/۲-۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با تدابیری که اندیشیده شد، در حال حاضر هیچ مشکلی برای ساخت و ساز در رحیم آباد وجود ندارد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فرهادی با بیان این مطلب در تشریح اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات اهالی رحیم آباد، خاطرنشان کرد: حسب دستور استاندار، جلسات ویژه ای برای رفع موانع موجود در مسیر بهسازی رحیم آباد برگزار شد.
وی ادامه داد: با توجه به واقع شدن این منطقه در حریم درجه یک میراث فرهنگی و در حریم ساختمان استانداری واقع شده، ساخت و ساز مردم را با مشکلاتی مواجه کرده بود.
معاون استاندار تأکید کرد: موانع موجود، تأمین زیرساخت ها و ارائه خدمات را برای دستگاه ها به ویژه شرکت گاز نیز غیر ممکن کرده است.
فرهادی تصریح نمود: طی جلسات متعددی که با حضور کارشناسان دفتر فنی و حراست استانداری برگزار شد، در راستای رفع مشکلات و تسهیل شرایط برای شهروندان و دستگاه ها، مجموعه ضوابطی بر اساس قوانین موجود تدوین گشت.
وی متذکر شد: نکته تأکید در این ضوابط این است که ساخت و سازها باید تابع قوانین میراث فرهنگی باشد تا مشکلاتی برای باغ رحیم آباد که ثبت آثار ملی است، ایجاد نکند.
معاون استاندار تأکید کرد: این ضوابط، ابلاغ شده و شهروندان می توانند با مراجعه به شهرداری، نسبت به نوسازی ملک خود اقدام نمایند.
فرهادی گفت: بر این اساس، دستگاه ها نیز می توانند برای تأمین زیرساخت های لازم در این منطقه اقدام نمایند.
وی یادآوری کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای ساخت و ساز در رحیم آباد وجود ندارد و مردم می توانند برای اخذ پروانه به شهرداری مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*