خیز دوباره کرونا در ایام نوروز

در شبانه روز گذشته ، ۲۹ مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۳۶ آزمایش کرونا در استان انجام شده که آزمایش ۲۹ نفر مثبت قطعی اعلام شد که از این تعداد ۲ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۲۷ بیمار سرپایی هستند.
دکتر مهدی زاده با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ مورد از بیرجند، ۶ مورد از زیرکوه ، یک مورد از سرایان، ۲ مورد از طبس و ۲ مورد از قاین شناسایی شدند، افزود: از سایر شهرستان‌ها مورد جدیدی گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۶ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۳۵ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۴ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متأسفانه حال عمومی یک بیمار وخیم گزارش شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در این مدت ۲۱۶ تست سریع کرونا نیز در استان انجام شده که ۴۵ بیمار کرونایی شناسایی شدند، افزود: تا روز گذشته ۴۴هزار و ۱۱۹ آزمایش کرونا در استان انجام شد که از این تعداد جواب تست ۱۶هزار و ۱۴۹ مورد مثبت اعلام شد.
به گفته وی تا کنون ۱۵هزار و ۳۴۸بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند و یا در قرنطینه خانگی هستند.
وی گفت: در شبانه روز گذشته ۲۰بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان ها‌ی استان پذیرش شدند که در همین مدت ۱۶ بیمار شامل ۲ بیمار کرونا مثبت از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*