اخبار علمی/یافته‌های جدید محققان در مورد علت دشواری درمان کرونا

اگر هر روز سرکه سیب بخورید چه اتفاقی در بدنتان رخ می‌دهد؟

سرکه سیب با خواصی که دارد نوعی داروی باستانی محسوب می‌شود و با مصرف آن ۷ اتفاق را در بدنتان مشاهده می‌کنید.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سرکه سیب همچنان دارویی باستانی برای معالجه بیماری‌های فراوان مانند سرماخوردگی و زخم است. برای آشنایی با خواص سرکه سیب با ما همراه باشید:

به گوارش کمک می‌کند

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب علائم گوارش کند یا سنگین، گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می‌دهد. این ماده در به حداقل رساندن حس اسید معده و سوزش سر دل کمک می‌کند.

مصرف سرکه سیب پس از خوردن غذا‌های غنی و سنگین برای پیشگیری از پدیدار شدن این علائم ایده خوبی محسوب می‌شود. اگر چنین مشکلات پیش از این ایجاد شده اند، شما همچنان می‌توانید با مصرف سرکه سیب علائم را کاهش دهید.

کاهش سطح قند خون
بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف دو قاشق از این مایع ترش در کنار یک وعده تنقلات در مقایسه با مصرف تنقلات همراه با آب می‌تواند به کاهش سطح قند خون منجر شود.

گرفتگی بینی را کاهش می‌دهد
اثر آنتی بیوتیکی سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می‌کند. همچنین، این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس‌ها را پاکسازی می‌کند و از این رو، گرفتگی کمتری در آن‌ها دیده می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی
یکی از فواید اصلی مصرف مداوم سرکه سیب تقویت سیستم ایمنی است. سرکه سیب ترکیبی اسیدی دارد؛ بنابراین باکتری‌ها را پیش از آنکه در بدن موجب سرماخوردگی یا سرفه شوند از بین می‌برد.

کاهش وزن

به همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش، نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز آهنگ سوخت و ساز را تسریع می‌کند.

سرکه سیب سرشار از ویتامین B۶ و لسیتین است و به سوزاندن چربی جمع شده در بدن به واسطه یک رژیم غذایی ضعیف کمک می‌کند.

خاصیت سم‌زدایی
مصرف سرکه سیب هنگام صبح به پاکسازی کبد و سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند. با مصرف این ترکیب می‌توان بدون صرف هزینه‌های بالا مواد سمی و مضر را از بدن خارج کرد.

یافته‌های جدید محققان در مورد علت دشواری درمان کرونا

یافته‌های جدید محققان در مورد علت دشواری درمان کرونا

یک گروه بین‌المللی از محققان به ریاست دو پژوهشگر ایرانی، موفق شدند یک واکنش سلولی غیرمنتظره را در ریه مبتلایان به کووید-۱۹ کشف کنند؛ این واکنش سلولی می‌تواند عامل دشواری درمان این بیماری باشد.

به گزارش پایگاه اینترنتی دانشگاه پردو، بینش ‌های جدید در مورد واکنش ایمنی نسبت به ویروس کرونا می‌ تواند به ارائه روش‌ های درمانی بهتر کمک کنند.

اکنون یک گروه بین‌المللی از  محققان که ریاست آنها را دو محقق ایرانی به نام «مجید کاظمیان» و «بهداد افضلی» از دانشگاه «پردو» بر عهده داشتند، به طور غیرمنتظره‌ متوجه شدند که یک مسیر بیوشیمیایی به نام «سامانه کمپلمان ایمنی» (immune complement system)، به واسطه ویروس در سلول‌های ریه برانگیخته می‌ شود. احتمالا این مسیر می تواند علت دشواری درمان کووید-۱۹ را توضیح دهد.

محققان می گویند: سامانه کمپلمان، به عنوان یک سامانه نگهبان در نظر گرفته می‌شود که از میزبان در برابر عفونت‌ های ناشی از باکتری ‌ها، قارچ ‌ها و ویروس‌ ها محافظت می ‌کند. انتظار نمی‌ رود که این سامانه در شرایط عفونت ناشی از کروناویروس، مقابل میزبان قرار گیرد و در التهاب مخرب بافت که در موارد شدید کووید-۱۹ رخ می‌دهد، نقش داشته باشد. هنگام مقابله با کووید-۱۹، باید به تعدیل این سامانه داخل سلول فکر کنیم.

اعتقاد محققان بر این است که شاید ارائه داروهای ضد ویروس به همراه داروهایی که این فرآیند را مهار می‌کنند، مؤثرتر باشد. آنها با استفاده از یک مدل درون ‌کشتگاهی از سلول ‌های ریه انسان متوجه شدند که داروی «رمدسیویر» (Remdesivir) به همراه داروی «روکسولیتینیب» (Ruxolitinib)، این واکنش را مهار می‌ کند.

یک فوق تخصص جراحی لگن هشدار داد؛

خطرات مصرف کورتون را جدی بگیرید/سیاه شدن سر استخوان

خطرات مصرف کورتون را جدی بگیرید/سیاه شدن سر استخوان

یک فوق تخصص جراحی لگن و مفصل ران، نسبت به بروز درد مفصل در افرادی که با مصرف کورتون به دنبال حجم عضلات هستند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا زندی با عنوان این مطلب که استخوان یک بافت زنده است و نیاز به تغذیه از راه خون دارد، افزود: قطع خونرسانی به استخوان منجر به مرگ سلول‌های سر استخوان و در نتیجه نکروز یا سیاه شدگی آن می‌شوند. البته این طور نیست که این عارضه حتماً منجر به قطع اندام شود یا حتماً نیاز به تعویض مفصل باشد و در صورت تشخیص زودرس می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

رئیس بیمارستان طالقانی گفت: هر عاملی که باعث اختلال در خونرسانی سر استخوان فمور یا ران شود، می‌تواند سبب ایجاد نکروز یا سیاه شدگی باشد.

زندی، استعمال مشروبات الکلی و دخانیات، مصرف طولانی مدت داروهای کورتیکواستروئیدی یا کورتون، بیماری روماتیسم، حاملگی، غواصی طولانی مدت در عمق دریا را از دیگر علل ایجاد سیاه شدگی سر استخوان عنوان کرد

چگونه بدن خود را برای روزه داری ماه رمضان آماده کنیم؟

چند روز بیشتر تا ماه رمضان باقی نمانده است که در این ایام باقی مانده باید بدن خود را برای ورود به مرحله روزه داری آماده کنیم.

به گزارش العالم، تغییر ناگهانی در رژیم غذایی می‌تواند منجر به علائمی مانند سردرد، حالت تهوع، سرگیجه و احساس خستگی عمومی بخصوص در روز‌های اول روزه داری شود.

برای کاهش این علائم بیماری که برخی افراد را خسته می‌کند، هدی البنانی متخصص تغذیه، روش‌های ساده و خوبی را برای شروع روزه داری در ماه رمضان در بهترین شرایط ممکن ارائه می‌دهد.

البنانی می‌گوید: «سلول‌های ما سموم احتمالی را در بدن در طول سال از بین می‌برند و این سموم از مواد غذایی، محیط و دارو‌های معالجه کننده بیماری‌های مزمن به وجود می‌آیند و برخی نیز سموم خاصی هستند که خود بدن تولید می‌کند.

برخی از این سموم، از طریق اندام‌های دفع کننده (کبد، کلیه، روده، ریه و پوست) دفع می‌شوند و روزه داری نیز به بدن ما این امکان را می‌دهد تا خود را عمیق‌تر تصفیه کند تا سلول‌های خود را بازسازی می کنند و از سلامتی و نشاط خوبی برخوردار باشد.»

چگونه بدن خود را برای روزه داری ماه رمضان آماده کنیم؟

البنانی توصیه می‌کند که چند روز قبل از آغاز ماه رمضان، رژیم غذایی خود را کاهش داد و تمایل به خوردن وعده‌هایی داشته باشید که هضم آن‌ها آسان باشد.

وی توضیح می‌دهد که به عنوان مثال، غذا‌های سبزیجات با گوشت سفید (ماهی یا طیور)، سوپ‌ها و آب میوه‌ها و سبزیجات باید مصرف شود، در حالی که باید از مصرف وعده‌های غذایی چرب و غنی از قند اجتناب کرد.

این متخصص تغذیه خواستار نوشیدن دستکم ۱.۵ لیتر آب در روز شد؛ زیرا این امر باعث هیدراسیون بدن می‌شود و فعالیت اندام‌های حیاتی مانند قلب، کبد و ریه را فعال و در نتیجه دفع سموم را بهتر می‌کند، اما برای معتادان به قهوه و سایر نوشیدنی ها، مصرف آن‌ها باید به تدریج کاهش یابد تا از اثرات اعتیاد در طی روز‌های ماه رمضان جلوگیری شود.

پریدن پلک نشانه چیست؟

متخصصان انگلیسی می‌گویند پریدن پلک می‌تواند نشانه کمبود برخی ریزمغذی‌ها در بدن باشد.

به گزارش  اکسپرس، ایرانیان از دیرباز پریدن پلک را نمادی از آمدن مهمان و عزیزی غائب می‌دانند. با این حال، پریدن پلک از جنبه پزشکی دلایل دیگری دارد. از عوامل روانی مانند اضطراب و استرس گرفته تا عوامل فیزیولوژی مانند کمبود ویتامین B۱۲ می‌تواند دلیل بروز این عارضه باشد.

ویتامین B۱۲ مانند سایر ویتامین‌های خانواده B برای سلامتی بدن بسیار ضروری است. این ویتامین در ساخت غشای سلول‌ها به کار می‌رود و در صورت کمبود آن غشای سلولی فرم نامناسب به خود می‌گیرد. اعصاب از سلول‌های عصبی بی شماری تشکیل شده است و در نتیجه کمبود ویتامین B۱۲ می‌تواند باعث بروز مشکل در غشای سلولی آن‌ها شده و در نهایت عارضه پریدن پلک را به همراه داشته باشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*