اخبار علمی/نتایج حیرت‌انگیز یک پژوهش درباره خواص عسل

نتایج حیرت‌انگیز یک پژوهش درباره خواص عسل

پژوهشگران در پژوهشی تازه، علت مقاومت عسل در برابر التهاب و پف کردگی را کشف کردند.

به گزارش الجزیره، پژوهشگران به تازگی در پژوهشی جدید متوجه شدند چرا در صورتی که از عسل به عنوان پماد استفاده شود، در برابر التهاب‌ها و پف کردگی مقاومت می‌کند.

در طول سالیان، دانشمندان تلاش کردند تا عسل را مورد بررسی قرار دهند تا از این طریق به ویژگی‌های منحصر به فرد آن دست یابند؛ چرا که عسل در فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان نه تنها به عنوان ماده‌ای غذایی، بلکه به عنوان یک ماده درمانی برای مردم استفاده می‌شود.

جدیدترین این تلاش‌ها از سوی تیمی ازپژوهشگران در دانشگاه نبراسکا در لینکلن آمریکا (University of Nebraska–Lincoln) برای کشف مواد جدیدی صورت گرفته و ممکن است در عسل نادیده گرفته شود اما می‌تواند به فعالیت ضد التهابی کمک کند.

محققان در این تحقیق که به سرپرستی «جیو جیو یو» (Jiujiu Yu) صورت گرفت، موفق به شناسایی اسید‌های میکرو ریبونوکلئیک یا میکرو RNA‌ها را به عنوان محموله اصلی ضد التهابی درون وزیکول‌ها شدند.

یافته محققان اسکاتلندی؛

ارتباط نور خورشید با مرگ و میر کمتر بیماران کرونایی

ارتباط نور خورشید با مرگ و میر کمتر بیماران کرونایی

یک مطالعه مشاهده ای نشان می دهد که در مناطق آفتابی تر بروز مرگ و میر کمتری از بیماران مبتلا به کووید۱۹ اتفاق افتاده است.

به گزارش  ساینس دیلی، محققان دانشگاه ادینبرگ اسکاتلند معتقدند اگر تحقیقات بیشتر نشان دهند که نور آفتاب باعث کاهش میزان مرگ و میر می‌شود، افزایش قرارگیری در معرض اشعه خورشید، به ویژه UVA، می‌تواند به عنوان یک مداخله ساده بهداشت عمومی عمل کند.

به گفته محققان، کاهش مشاهده شده در خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ با میزان بالاتر ویتامین D قابل توضیح نیست.

یک توضیح احتمالی در مورد تعداد کمتر مرگ و میر این است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث آزاد شدن اکسید نیتریک در پوست می‌شود. این امر ممکن است توانایی تکثیر کروناویروس را کاهش دهد.

نتایج واکسن سرطان امیدوارکننده است

نتایج واکسن سرطان امیدوارکننده است

 نتایج اولیه آزمایش واکسن سرطان ، ایمن بودن و اثرگذاری بالای آن را نشان داده و احتمال می رود که بتوان با آن از پیشرفت سرطان های کشنده همچون ریه و مثانه جلوگیری کرد.

به گزارش  مدیکال نیوز، هرچند که ایمونوتراپی در درمان سرطان انقلابی به پا کرده ، اما ‌بیماران در آزمایش های بالینی تاثیر چندانی از آن را حس نمی کنند. اکنون مشخص شده که  واکسن های سرطان که بر مبنای این روش است، می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.

واکسن‌های شخصی سرطان که بر مبنای ایمونوتراپی قرار دارند، به طور مستقیم تومور را مورد هدف قرار می دهند و سیستم ایمنی را به گونه‌ای هدایت می کنند که از پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند.

خواب راحت و عمیق با معجونی آرامبخش + طرز تهیه

متخصصان حوزه سلامت نوشیدن آب موز با دارچین را قبل از خواب توصیه می‌کنند.

به گزارش الکوثر، خواب سلامت بدن را حفظ می‌کند؛ از این رو بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که بدن باید به مقدار کافی استراحت داشته باشد.

متخصصان حوزه سلامت توصیه می‌کنند که یک ساعت قبل از خواب باید یک فنجان از مواد طبیعی مانند آب موز و دارچین را نوشید.

موز حاوی برخی مواد معدنی مهم مانند پتاسیم و کلسیم است که برای اصلاح هورمون کنترل کننده خواب در مغز مؤثر است.

دارچین نیز حاوی مقداری از روغن‌های ضروری و مفید برای بدن انسان است و به روند هضم غذا که اختلال در آن ممکن است خواب را مختل سازد، کمک می‌کند.

برای تهیه این آب میوه، این مراحل را دنبال کنید:

۱- برش‌های موز را باید با نیم لیتر آب و نصف قاشق چای خوری دارچین مخلوط کنید.

۲- آب را در یک کاسه بریزید و سپس موز‌های خرد شده را به آن اضافه کنید.

۳- بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، دارچین اضافه کرده و یک ساعت قبل از خواب آب آن را بنوشید.

ویتامین سی خطر بروز آب مروارید را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد

ویتامین سی خطر بروز آب مروارید را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد

 مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای ویتامین سی، خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبری هلث، آب مروارید معمولا از تجمع پروتئین‌های تشکیل‌دهنده عدسی چشم ایجاد می‌شود.

مطالعات جدید محققان انگلیسی نشان می‌دهد رژیم غذایی و عوامل محیطی در بروز آب مروارید نقش دارند. بر اساس این مطالعه عوامل ژنتیکی ۳۵ درصد در بروز و پیشرفت آب مروارید نقش دارند و سهم عوامل محیطی و رژیم غذایی در بروز این عارضه ۶۵ درصد است.

این مطالعه با بررسی وضعیت بینایی و تغذیه ۳۲۴ بیماری نشان می‌دهد ویتامین سی نقش مهمی در کاهش بروز آب مرواید دارد و با تبعیت از رژیم غذایی حاوی این ویتامین می‌توان تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

توصیه‌های طب ایرانی به روزه‌دارانِ ماه رمضان

توصیه‌های طب ایرانی به روزه‌دارانِ ماه رمضان

رمضان ماه پاکی جسم و جان است؛ اما روش‌های غلط خورد و خوراک در این ماه باعث می‌شود که بسیاری افراد نه تنها به پاکی و سلامت جسم دست نیابند، بلکه چند روزی از این ماه نگذشته دچار انواع مشکلات گوارشی از جمله نفخ، ترش معده، یبوست و… شوند.

به گزارش ایسنا، طب ایرانی برای پیشگیری از این معضلات راه حل‌ها و راهکارهایی ارائه می‌دهد:

اگر از هر نوع بیماری گوارشی رنج می‌برید حتما قبل از شروع ماه مبارک با یک پزشک در مورد امکان روزه گرفتن مشورت کنید. در برخی بیماری‌ها از جمله زخم اثنی عشر گرفتن روزه صحیح نیست و منجر به تشدید بیماری می‌شود.

از مصرف غذاهای مختلف و سفره‌های رنگین افطار و سحر خودداری کنید.

مواد غذایی مختلف از نظر کیفیت و ویژگی‌ها با هم متفاوت هستند و در نتیجه هضم آنها یکسان نخواهد بود. وقتی دو یا چند غذای مختلف با هم خورده شود، معده و دستگاه گوارش نمی‌تواند همه آنها را به حد نهایی هضم کند و در نتیجه فساد هضم رخ می‌دهد.

به سالاد و مخلفات افطار “نه” بگویید.

این مواد مخصوصا اگر با حجم زیاد در کنار افطار یا با وعده اصلی مصرف شود باعث عدم هضم، نفخ، ترش کردن یا درد شکم می‌شوند.

حلیم و آش رشته در تابستان؛ هرگز. اصولا حلیم و آش رشته و امثال آن غذاهای سنگینی محسوب می‌شوند و غذای تابستان نیستند. پس آنها را از سفره افطار تابستانی خط بزنید و در صورت تمایل زیاد، به مقدار کم قانع شوید.

وعده افطار و شام را جدا کنید.

از آنجایی که معده مدت طولانی خالی بوده است، توان هضم حجم بالای مواد را ندارد، لذا توصیه می‌شود در زمان افطار یک ماده غذایی میل شود و در صورت تمایل و نیاز حدود یک ساعت بعد شام میل شود.

یک افطاری خوب؛

پسته، بادام، فندق و بادام هندی از هر کدام ۵ عدد، شیر یک لیوان، خرما ۲ عدد، پودر نبات یک قاشق مرباخوری: پوست خارجی و هسته خرما را جدا کنید، همراه پودر مغزهای ذکر شده و نبات در شیر داغ بریزید. در زمان افطار ابتدا خرما را از شیر خارج کرده و میل کنید و سس شیر و محتویات آن را با کمی نان برشته میل کرده و تا نیم ساعت چیزی نخورید.

برخی غذاها را فراموش کنید؛ مصرف برخی غذاها مانند ماکارانی، آش رشته، ماهی، سالاد الویه، به ویژه در وعده سحر در این ماه علاوه بر احساس سنگینی، امکان افزایش تشنگی در طول  روز را به دنبال دارد. همچنین مواد غذایی پر ادویه و نمک حرارت بدن را بالا برده و موجب تشدید تشنگی می‌شود.

از مصرف آب و نوشیدنی با غذا خودداری کنید؛ این اصل همیشه صادق است اما در ماه رمضان که معده در طول روز کمی ضعیف می‌شود نمود بیشتری دارد و به شدت باعث اختلال هضم، رفلاکس، نفخ و…می‌شود.

خوراکی‌هایی که برای گشودن روزه مناسب نیست؛

نوشیدن شیر به تنهایی، آب سرد، برخی میوه‌ها مثل هندوانه، هلو، خیار و خربزه برای گشودن روزه مناسب نیست؛ زیرا باعث تولید مواد نامناسب در دستگاه گوارش می‌شود. البته شیر گرم و شیرین شده با عسل یا شکر و یا به شکل معجون مانعی ندارد. آب بسیار سرد نیز در این هنگام باعث از بین رفتن حرارت ذاتی معده شده و آن را ضعیف می‌کند.

بلافاصله بعد از سحری یا شام نخوابید؛ زیرا این کار باعث فشار به دهانه معده و عدم قرارگیری غذا در انتهای معده برای هضم کامل می‌شود و لذا عواقبی مثل رفلاکس، نفخ و سوء هاضمه را به دنبال خواهد داشت و از طرفی خواب نیز نا آرام و مختل خواهد بود، لذا حداقل نیم ساعت بعد از صرف این وعده‌ها نخوابید.

از فعالیت بدنی بلافاصله پس از صرف سحری یا شام بپرهیزید.

حداقل تا یک ساعت پس از غذا هیچ فعالیت سنگینی از جمله دویدن، شنا، طناب زدن مجاز نیست، اما قدم زدن آرام و کوتاه مفید است.

برای کاهش احساس تشنگی و گرما از این نوشیدنی‌ها استفاده کنید؛

عرق کاسنی، عرق شاطره، عرق کاهو، تخم خرفه، ماءالشعیر طبی، فالوده هندوانه با سکنجبین میل کنید. البته افرادی که معده و کبد سرد دارند باید در مصرف این نوشیدنی‌ها احتیاط کنند.

از یبوست جلوگیری کنید؛

بنابر اعلام دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، برای اینکار به جای مصرف میوه‌های بسیار آبدار و خام که باعث درد شکم می‌شوند می‌توان خیسانده برگه هلو، زردآلو، انجیر و آلوی بخارا استفاده کرد. این خشکبار باید در آب جوش یا گلاب داغ یکساعت خیسانده و سپس میل شود. بهتر است مصرف این ترکیب یک تا دو ساعت بعد از شام باشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*