آخرین خبر :

اخبار علمی/دمنوشی که قند خونتان را در ماه رمضان تنظیم می‌کند

دمنوشی که قند خونتان را در ماه رمضان تنظیم می‌کند

دمنوش بادیان رومی، میزان قند خون شما را هنگام افطار تنظیم کرده و روند هضم غذا را تسهیل می‌کند.

به گزارش  اخبارک نت، انیسون یا بادیان رومی یکی از بهترین گیاهانی است که به درمان بسیاری از مشکلات معده کمک می‌کند؛ به گونه‌ای که مطالعات اخیر نشان داده است که نوشیدنی آن یکی از بهترین درمان‌ها برای مشکلات گوارشی است.

پزشکان نوشیدن انیسون را بعد از افطار در ماه رمضان توصیه می‌کنند، زیرا به تسریع هضم غذا کمک کرده و از زخم معده جلوگیری می‌کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که دانه‌های بادیان رومی و ترکیبات آن دارای خواص ضد میکروبی قدرتمندی هستند که از عفونت جلوگیری کرده و از رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند.

یک مطالعه تأیید کرد که دانه‌های بادیان رومی و روغن اساسی آن به ویژه در برابر برخی از گونه‌های قارچ، از جمله مخمر‌ها و درماتوفیت ها، نوعی قارچ که می‌تواند باعث بیماری‌های جدی پوستی شود، مؤثر هستند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که آنتول موجود در این دانه‌ها ممکن است سطح قند خون را به ویژه در زمان افطاری در ماه مبارک رمضان کنترل کند.

در یک مطالعه ۴۵ روزه بر روی موش‌های دیابتی، آنتول با تغییر در سطح چندین آنزیم اصلی به کاهش قند خون کمک کرد و عملکرد سلول‌های لوزالمعده را که انسولین تولید می‌کنند، تقویت کرد.

استفاده از دو ماسک خطر گسترش کرونا را ۸۱ درصد کاهش می‌دهد

استفاده از دو ماسک خطر گسترش کرونا را ۸۱ درصد کاهش می‌دهد

 نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد از استفاده از ماسک پزشکی در زیر یک ماسک پارچه ای جریان قطرات تنفسی از بینی و دهان را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد و به این ترتیب خطر گسترش کووید-۱۹ محدود می شود.

به گزارش  خبرگزاری یونایتدپرس، داده ها نشان می دهد که به اصطلاح استفاده از «دو ماسک» بر روی بینی و دهان – کارایی فیلتراسیون – یا جلوگیری از انتشار ذرات تنفسی- را  تا ۸۱ درصد بهبود می بخشد.

تاثیر کمبود ویتامین D برعملکرد عضلات در میانسالان

تاثیر کمبود ویتامین D برعملکرد عضلات در میانسالان

نتایج یک مطالعه تازه تایید می کند که کمبود ویتامین D می تواند عملکرد عضلات و ماهیچه ها در افراد میانسال را مختل سازد.

به گزارش ایسنا، متخصصان استرالیایی اظهار داشتند: کمبود سطح ویتامین D در جریان خون می تواند تاثیر منفی بر عملکرد ماهیچه ها به ویژه در افراد میانسال داشته باشد که دلیل آن کاهش تولید انرژی است.

تأثیر بازی درمانی در سلامت روحی کودک

یک متخصص روانشناسی کودکان، درباره اهمیت بازی در سلامت روحی، روانی و عاطفی کودکان توضیحاتی داد.

سعید رضایی، مدیر گروه روان شناسی کودکان استثنایی دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت بازی برای کودکان، اظهار کرد: مغز کودک، سامانه‌ای از قبل برنامه ریزی شده نیست، بلکه ظرفیتی بسیار انعطاف پذیر است که در جریان رشد، از طریق تجربه محیط‌های مختلف، بازی با همسالان و بازی‌های گروهی، به قابلیت‌هایی می‌رسد که آن‌ها را از یک نوزاد ناتوان متمایز می‌کند. دنیای کودک، بازی است و از طریق بازی، کودک به تکامل می‌رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: در کنار روش‌های آموزش و ارتقا عملکرد کودکان، بازی در کنار موسیقی، نقاشی، بیان قصه و داستان، مفرح و سرگرم کننده است و کودک می‌تواند از این طریق تخلیه هیجانی شود و قابلیت‌هایی که در ظرفیت ژنتیکی اش دارد را به سرانجام برساند.

رضایی با بیان اینکه تخیل کودک از طریق بازی شکل گرفته و تقویت می‌شود، گفت: از طریق بازی، کودک به مهارت‌های مختلفی در زندگی دست می‌یابد. بازی، ابزار و مسیر عبور از تفکر خیالی به تفکر منطقی است. بازی منجر به کشف شهود، تنوع رفتار و خلاقیت، کسب مهارت‌های خودیاری و تخلیه عاطفی و هیجانی می‌شود.

او با بیان اینکه از طریق بازی می‌توان کودک را به لحاظ روانی واکسینه کرد، گفت: بازی بیش از هر چیز دیگری می‌تواند نظام حسی، حرکتی، شناختی و هیجانی کودکان را تنظیم و بالانس کند

فواید باورنکردنی میوه خشک در ایام رمضان

میوه‌های خشک مزیت‌های فوق العاده‌ای دارند که اگر به اندازه مصرف شوند، می‌توانند به عنوان تنقلات میان وعده افطاری و سحری استفاده شوند.

به گزارش  الکوثر، میوه‌های خشک یکی از خوراکی‌های خاص به ویژه در ماه مبارک رمضان است. برخی ترجیح می‌دهند که آن‌ها را به تنقلات میان وعده بین افطار تا سحر میل کنند.

میوه‌های خشک حاوی مواد مغذی مفید است و تفاوت زیادی از این حیث با میوه‌های تازه ندارند، با این تفاوت که درصد آب میوه‌های خشک به دلیل فرایند خشک شدن معمولاً بسیار کمتر از میوه‌های تازه است.

یک قطعه میوه خشک حاوی همان مقدار مواد مغذی در میوه‌های تازه است اما به دلیل از دست دادن آب در حجم کمتری متراکم می‌شود. میوه خشک ممکن است حاوی ۳.۵ برابر فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در میوه‌های تازه باشد؛ بنابراین، مصرف یک وعده میوه‌ خشک می‌تواند درصد زیادی از مقدار توصیه شده برای دریافت بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند فولات مورد نیاز روزانه را تأمین کند، اما موارد استثنایی نیز وجود دارد، برای مثال، مقدار ویتامین C به طور چشمگیری هنگام خشک شدن میوه کاهش می‌یابد.

به طور کلی میوه‌های خشک حاوی فیبر زیادی هستند و منبع بزرگی از آنتی اکسیدان‌ها به خصوص پلی فنول‌ها هستند که با فواید سلامتی مانند بهبود جریان خون، بهبود سلامت دستگاه گوارش، کاهش اکسیداسیون و کاهش خطر بسیاری از بیماری‌ها در ارتباط هستند.

تولید نانوپوشش ضد عفونی کننده سطح برای مبارزه با کرونا

‌ تولید نانوپوشش ضد عفونی کننده سطح برای مبارزه با کرونا

 یک شرکت فنلاندی، نانوپوشش ضدکرونایی تولید کرده که با استفاده از خاصیت فتوکاتالیستی می‌تواند عوامل خطرناک را از روی سطح حذف کند، این فناوری در کشورهای مختلف اروپایی با موفقیت نصب و استفاده شده ‌است.

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این نانوپوشش ضدعفونی‌کننده تعداد ویروس‌ها و باکتری‌ها را در سطح کاهش می‌دهد و کیفیت هوای داخلی را بهبود می‌بخشد. نوآوری این شرکت به سرعت محبوبیت پیدا کرده و تاکنون در هزاران مکان در سراسر اروپا در مبارزه با ویروس کرونا، این نانوپوشش مورد استفاده قرار گرفته است.

در پوشش فوتوکاتالیستی که توسط این شرکت فنلاندی ابداع شده از فناوری ‌نانو استفاده شده ‌است. این فناوری در مقابله با اپیدمی ویروس کرونا از مزایای چشمگیری برخوردار است؛ زیرا مطالعات نشان می‌دهد ویروس کرونا نه‌تنها به‌صورت قطره‌ای، بلکه از روی سطوح نیز منتقل می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*