آخرین خبر :

اخبار علمی/دانشمند ایرانی قوی‌ترین واکسن کرونا را می‌سازد

دانشمند ایرانی قوی‌ترین واکسن کرونا را می‌سازد

دانشمند ایرانی قوی‌ترین واکسن کرونا را می‌سازد

واکسنی که تاکنون هرگز نام آن را نشنیده‌ایم، توسط دانشمند ایرانی الاصل ساکن آمریکا به نام دکتر “کیوان مجرد” به تازگی آزمایش‌های انسانی خود را آغاز کرده که دانشمندان معتقدند می‌تواند با همه انواع کشنده و جهش یافته ویروس کووید-۱۹ و حتی همه‌گیری‌های آینده نیز مبارزه کند.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، در حالی که بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی با دوزهای تولید شده توسط شرکت‌های دارویی مانند “فایزر”(Pfizer) و “مدرنا”(Moderna) در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند، یک گروه از دانشمندان در یک آزمایشگاه نظامی درست در حومه پایتخت آمریکا بی سر و صدا با دستکاری پروتئین‌ها و آزمایش روی میمون‌ها، در حال ابداع یک واکسن نوین برای مبارزه با کووید-۱۹ و همه انواع دیگر از ویروس‌های خانواده کروناویروس هستند.

این واکسن حاصل تجربیات، دانش و زحمت این گروه به سرپرستی دکتر “کیوان مجرد” است که به تازگی اولین آزمایش انسانی خود را آغاز کرده است.

ابتلا به بیماری‌های التهابی با خوردن هله‌هوله

ابتلا به بیماری‌های التهابی با خوردن هله‌هوله

 نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، رژیم‌های غذایی حاوی فرآورده‌های حیوانی، الکل و شکر باعث آسیب رساندن به سلامت روده انسان می‌شوند. محققان هلندی می‌گویند که هله‌هوله با از بین‌بردن باکتری‌های خوب بدن، تعادل سالم روده را برهم می‌زند.

به نقل از نیوز، همبرگر، سوسیس و نوشیدنی‌های شیرین همگی می‌توانند موجب التهاب شوند و باکتری‌های خوب را از میکروبیوم روده خارج کنند. آنها همچنین خطر ابتلا به انبوهی از شرایط بالقوه کشنده از جمله چاقی، دیابت، بیماری قلبی، سرطان و آلزایمر را افزایش می‌دهند.

۵ نوشیدنی فوق‌العاده برای کنترل تشنگی در ماه رمضان

در این گزارش ۵ نوشیدنی را معرفی می‌کنیم که با خوردن آن‌ها دیگر در ایام روزه داری احساس عطش نخواهید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام روزه داری با وجود اپیدمی کرونا تقویت سیستم ایمنی و تامین آب بدن بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مطلب ۵ نوشیدنی را معرفی می‌کنیم که با خوردن آن‌ها دیگر احساس عطش نخواهید کرد. البته در کنار مصرف این نوشیدنی ها، از نوشیدن آب غافل نشوید.

 شربت گلاب

 شربت آبلیمو

شربت خیار و سکنجبین

شربت بیدمشک

 شربت خاکشیر و آبلیمو

ترمیم بافت‌های داخلی بدن با هیدروژل

ترمیم بافت‌های داخلی بدن با هیدروژل

 محققان انستیتو فناوری فدرال سوییس به رهبری دکتر پیمان کرمی موفق به ساخت هیدروژلی شدند که قادر به ترمیم بافت‌های داخلی آسیب‌دیده بدن است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس‌دیلی، گاهی بر اثر تصادف و انواع ضربه و تروما بافت‌های داخلی بدن آسیب می‌بینند و پاره می‌شوند. خونریزی حاصلی از پارگی بافت‌ها بسیار جدی است و می‌تواند منجر به مرگ بیمار شود، از طرفی عملکرد بافت‌های آسیب‌دیده مختل می‌شود.
معمولا روش‌هایی که برای ترمیم بافت آسیب‌دیده و پاره استفاده می‌شود، در برخی بافت‌ها جوابگو نیست و باعث اختلال همیشگی بافت می‌شود. برای مثال در غضروف و قرنیه این مشکل وجود دارد.
محققان انستیتو فدرال سوییس برای حل این مشکل مواد بیولوژیکی توسعه دادند که شبیه هیدروژل به بافت آسیب‌دیده تزریق می‌شود و مانند یک چسب زیستی نرم و منعطف روی محل آسیب‌دیده قرار می‌گیرد.

توانایی خارق العاده آسپرین برای کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا

دانشمندان آمریکایی می‌گویند مصرف دوز پایین آسپرین می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهد.

به گزارش اکسپرس، آسپرین یکی از رایج‌ترین مسکن‌ها در جهان است که باعث رقیق شدن خون می‌شود. سال هاست که آسپرین را به عنوان راهکاری برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی به بیماران تجویز می‌کنند. مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد این مسکن ساده می‌تواند در جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ نیز موثر باشد.

بر این اساس، دانشمندان دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا اعلام کردند مطالعات ارتباط میان لخته شدن خون و ابتلا به ویروس کرونا را نشان داده است. از آنجا که آسپرین یکی از دارو‌هایی است که باعث جلوگیری از لخته شدن خون می‌شود، این موضوع می‌تواند برای بیماران کرونایی حیاتی باشد.

دانشمندان در مطالعات خود از ماه مارس تا ژوئیه ۲۰۲۰ اقدام به بررسی بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان پایتخت آمریکا کردند. شواهد نشان داد بیمارانی که از دوز پایین آسپرین استفاده کرده بودند ۴۴ درصد کمتر علائم کرونای شدید را بروز داده و به دستگاه تنفس مصنوعی نیازمند شدند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*