اخبار خراسان جنوبی / برای پوشش حوادث استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان نهبندان

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس مطرح کرد؛

گلایه از بروکراسی‌های اداری/بسته بودن مرز یزدان مانع رونق تولید

گلایه از بروکراسی‌های اداری/بسته بودن مرز یزدان مانع رونق تولید

نماینده قاین و زیرکوه در مجلس از بروکراسی های اداری در استان گلایه کرد و گفت: بسته بودن مرز یزدان مانع رونق تولید در خراسان‌جنوبی است چرا که صادرات و تولید ارتباط تنگاتنگی دارند.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از حدود ۱۱ سال پیش رهبر معظم انقلاب نامگذاری سال‌ها را با محوریت موضوعات اقتصادی تعیین کرده‌اند که نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی در سیاست‌های کلان کشور است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس بیان‌کرد: به نظر من اگر از همان ۱۱ سال قبل نسبت به تحقق شعارهای سال و موضوع اقتصاد مقاومتی جدیت وجود می‌داشت ما در حال حاضر شاهد معضل کمبود نهاده و صف‌های طولانی مردم برای تأمین برخی کالاهای اساسی چون مرغ و روغن نمی‌بودیم

اسحاقی با بیان اینکه یکی از موانع تولید در کشور ما برخورد شعاری با نامگذاری‌های سال است، ادامه‌داد: نامگذاری سال نباید محدود به توئیت زدن‌ها و استفاده از آن در سخنرانی‌های رسمی و در سربرگ‌های اداری باشد.

گلایه از بروکراسی‌های اداری

وی با تأکید بر اینکه از دیگر موانع تولید در خراسان‌جنوبی موضوع بروکراسی‌های اداری است، گفت: وقتی یک سرمایه‌گذار وارد استان ما می‌شود آنقدر برای دادن یک مجوز او را معطل می‌کنیم که از سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی پشیمان می‌شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در خراسان‌جنوبی قانون را سخت‌گیرانه و سلیقه‌ای اجرا می‌کنیم، اظهار کرد: در یک مثال بنده شاهد هستیم که یک سرمایه‌گذار در شهرستان زیرکوه برای یک مجوز از حدود ۱۶ ماه قبل معطل مانده است.

اسحاقی بیان‌کرد: یکی دیگر از موانع تولید در خراسان‌جنوبی این است که در استان محروم ما همان قوانینی در بخش‌های مختلف باید اجرا شود که در سایر استان‌ها با شرایط متفاوت از ما نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه‌داد: به عنوان مثال در حوزه قوانین منابع طبیعی و حفاظت از خاک همان قانونی که روستاهای دورافتاده خراسان‌جنوبی اعمال می‌شود که در لواسان که با تخلفات زمین خواری و ویلاسازی‌های غیر اصولی رو به رو است، اجرا می‌شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه نتوانستیم از فرصت مرز برای رشد و توسعه اقتصادی خراسان‌جنوبی به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: سال‌ها است که مرز یزدان تعطیل است در حالی که بازگشایی این مرز می‌تواند نقش مهمی در تبادلات با کشور افغانستان و حتی دیگر کشورهای همسایه با آن ایفا کند.

بازار کشورهای همسایه را جدی بگیریم

اسحاقی با بیان اینکه عدم بازگشایی مرز یکی از موانع رونق تولید است، ادامه‌داد: به صورت طبیعی وقتی که صادرات افزایش یابد، انگیزه تولیدکننده برای تولید کالا نیز افزایش پیدا می‌کند در حالی که ما در حد مطلوب توجه به بازارهای صادراتی کشورهای همسایه نداشته‌ایم.

وی گفت: یکی دیگر از موانع رونق تولید و صادرات در کشور امید داشتن به غرب برای پویایی اقتصاد است در حالی که حل واقعی مشکلات کشور در داخل ایران اسلامی و حل مشکلات خراسان‌جنوبی نیز در داخل استان است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به عنوان نماینده مردم با خود عهد بسته‌ام که اگر در راستای تحقق شعار سال از مسئولی ضعف مدیریتی و کاهلی و کاستی غیر منطقی مشاهده کنم، حتماً با زبان حقوقی با آنان سخن گفته و در این زمینه کوتاه نخواهم آمد.

برای تثبیت اشتغال

۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به کسب وکار‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا

پارسال ۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به کسب وکار‌های اقتصادی بشدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد.

به  گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:  د۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به کسب وکار‌های اقتصادی  آسیب دیده از  کرونار راستای ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر حمایت از مشاغل و کسب وکار‌های آسیب‌ دیده از ویروس کرونا به همه اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده مجوز فعالیت، با پرداخت تسهیلات بانکی مطابق دستورالعمل ابلاغی کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی کرونا وستاد ملی مدیریت کرونا از محل منابع مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا تسهیلاتی با نرخ ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲ ساله در نظر گرفته شده است.
محمد مهدی راستگو  افزود: تاکنون پنج هزار و ۸۰۱ فقره طرح به بانک‌های عامل معرفی شده، که تاکنون ۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات برای تثبیت اشتغال بیش از ۷ هزار اشتغال پرداخت شده است.

امام جمعه بیرجند: برای هدایت باید از اصول اولیه انسانی شروع کرد

امام جمعه بیرجند: برای هدایت باید از اصول اولیه انسانی شروع کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: برای راهنمایی و هدایت باید از اصول اولیه انسانی شروع کرد و لذت انسان بودن به جامعه بشری تبیین شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در نشست استادیاران حلقه‌های صالحین استان که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، افزود: آنگاه دیگر افراد راه درست را رها نمی‌کنند و استکبار می‌خواهد مردم سرگردان مسائل دنیا، مادیات و شبهات دینی شوند و بعد آنها را شکار کند اما انسانی که در راه درست باشد، شکار نمی‌شود.

وی گفت: مخاطب مربیان صالحین، انسان است لذا اول صحبتی که با آنها باید داشت از نوع اولیات باید باشد چون پایه استدلال‌های منطقی روی اولیات است بنابراین مبدا سخن اینجا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: به خاطر دارم ۶۰ سال قبل عالم بزرگواری در مشهد که بسیار انسان پرتلاشی بود در پایان جلسه به طلبه‌ها گفت، شما خیلی زحمت می‌کشید که این مسائل رساله علمیه را از این شهر به آن شهر منتقل می‌کنید اما اگر می‌خواهید زحمت شما کم شود و نتیجه زیاد، باید موضوع جلب نفع و دفع ضرر احتمالی را به مخاطب خود درست تفهیم کنید، خود مخاطب این بار را از دوش شما بر می‌دارد.

وی گفت: این را فراموش نکنیم که ما بعضی عناوین یا واژه‌ها داریم که طرفین متقابل از آن استفاده می‌کنند اما به طور قطع یک استفاده باطل است و یکی از آن موارد، جلب نفع و دفع ضرر است چرا که ستمگران و استعمارگران نیز این حرف را می‌زنند که ما به دنبال منافع خود و دفع ضرر هستیم اما به هر قیمتی که شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اما باید دید کدام حرف درست و کدام یک اشتباه است؛ رمز موفقیت این است که انسان خودش را بشناسد چرا که انسان موجود عجیبی است و ترکیبات بدن انسان از جماد است اما جماد نیست، رشد بدن انسان نبات است اما جزو نباتات نیست، حرکت با شعور که شاخصه حیوان است در انسان نیز هست و ممکن است حیات حیوانی داشته باشیم اما حیوان نیستیم و حدود ۳۰ یا ۴۰ مورد تفاوت بین انسان و سایر موجودات وجود دارد.

وی گفت: کشورهای غربی انسان را به یک حیوان اقتصادی تشبیه می‌کنند و تنازع بقایی که مانند حیوانات در جنگل هستند؛ این مطلب غیر از نفع و ضرر انسانی است البته در اشتراک داشتن کلمات منحصر به نفع و ضرر با کشورهای غربی نیستیم و آنها هم دم از آزادی می زنند، ما هم آزادی می‌گوییم اما آزادی که آنها می‌گویند در شهوات، شرب خمر و اعتیاد آزاد باشد و این موارد از دیدگاه یک انسان‌شناس که آزادی نیست بلکه عین اسارت است چرا که اراده او در اختیار غریزه‌اش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آزادی یعنی انسان آزاد و نه حیوان آزاد که هر درندگی و گزندگی و فسادی را انجام دهد، گفت: در مسئله واقع‌گرایی و رئالیسم، آنها هم دقیق همین کلمه را می‌گویند، اسلام نیز این کلمه را می‌گوید اما کدام درست است و کدام نادرست؛ منظور غرب از واقع‌گرایی این است که اگر چنانچه در جامعه بشری یک سیستم ظالمانه‌ای وجود پیدا کرد، شرق کومونیسم باشد یا غرب لیبرال و فرقی ندارد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: این یک واقعیتی است که نمی‌شود آن را انکار کرد و باید آن را پذیرفت اما آن واقعیتی که نظام هستی مبتنی بر آن است که خداوند نیز در قرآن می‌فرماید «فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا»، واقعیت این است، یکسری جریانات به عنوان فتنه الناس در جامعه بشری پیش می‌آید که واقعیت نیست.

وی گفت: از این گونه کلمات مشترک بین حق و باطل زیاد است اما وقتی در مفهوم بین حق و باطل نگاه بیاندازید، خاصیت حق این است که باطل را شکست می‌دهد ولی در این اصول دین خدا بر پایه فطرت، واقعیات، عقل و وحی استوار است و می‌توان از محکمات قرآن که خیلی کارساز است برای راهنمایی مخاطب استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اما گوش ما به این راهنمایی‌ها بدهکار نیست و اسیر نفس هستیم، آنچه را که خدای متعال برای راهنمایی داده، کافی است و نفع واقعی ما هم در آنها است.

وی گفت: حل مشکلات ما در قرآن و مکتب اسلام است و خیلی هم بحث و جدل ندارد فقط قرآن تذکر می‌دهد اگر بخواهی حرفی بزنی، سکوت کنی و تفکری داشته باشی، تقوا را رعایت کن و جلوی هوای نفس را بگیر.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید و با صادقان باشید» افزود: من فکر می‌کنم همین یک آیه برای رفع مشکلات همه مسلمانان کافی است اما برای چک کردن خود باید انصاف را رعایت کرد و ببیند سر خود چه کلک‌هایی در می‌آورد؛ امروز شیطنت‌های جامعه بشری به جایی رسیده که وقت آن است، ابلیس استعفا دهد.

وی گفت: اگر شیطنت‌های انسان کنار گذاشته شود و واقعا براساس صدق مطلبی را بپذیرد و قضاوت کند، دیگر موضع قابل ابهامی وجود نخواهد داشت که این همه حزب، گروه و روزنامه نیاز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: در تاریخ نگاه کنید، پیامبر اسلام (ص) درست می‌گوید یا ابوجهل! معاویه درست می‌گوید یا حضرت علی (ع)! در زمان امروز نیز امام خمینی (ره) درست می‌گفت یا صدام، رهبر معظم انقلاب اسلامی هم درست می‌گوید یا ترامپ؟

وی افزود: هنوز افرادی در کشور هستند که با وجود اینکه بعد از ۴۲ سال در این کشور همه امتیازات انقلاب اسلامی را گرفتند اما هنوز شب‌ها رو به آمریکا می‌خوابند و اینگونه شک‌ها از عدم تقوا بوجود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با این حال خود استکبار از همه بهتر می‌دانند که چه کسی دروغ و چه کسی راست می‌گوید، همان گونه که در قرآن کریم داریم «لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلَیٰ أَکْثَرِهِمْ فَهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ؛ فرمان (الهی) درباره بیشتر آنها تحقق یافته، به همین جهت ایمان نمی‌آورند!»

وی تصریح کرد: مشکل بشر بی‌تقوایی است، نه جهل و اگر جهل باشد با یک جمله حل می‌شود اما چرا حل نمی‌شود، اگر مشکلات نفسانی نداشته باشیم یک آیه قرآن بس است که همه مشکلات ما حل شود که چه کسانی راستگو هستند چه کسانی دروغگو و باید پیرو انسان‌های راستگو باشیم.

 

 

مهلت ارسال آثار به  جشنواره وقف چشمه همیشه جاری تا پایان ماه

  • 8 وقف جدید به ارزش 160 میلیون تومان ایام نوروز در استان خراسان جنوبی ثبت شد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت هشت وقف جدید به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان در نوروز امسال خبر دادو گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری تا پایان فروردین ماه است.

حجت الاسلام حسن رحیمی  اظهار داشت: در نوروز امسال ۸ وقف جدید به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان در استان به ثبت رسید.

وی افزود: بیشترین تعداد موقوفات در سال جدید به ترتیب مربوط به شهرستان‌های نهبندان با چهار وقف ، قاینات سه وقف و خوسف یک وقف است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: یکی از این موقوفات قرآنی است که مربوط به شهرستان خوسف است که توسط پدر شهید «عابدین» با وقف ۱۹ فنجان آب و اراضی تابعه به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال  انجام شده است و تاکنون ۵۴۵ وقف قرآنی در خراسان جنوبی ثبت شده است.

وی از افزایش وقف‌های جدید در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: سال گذشته طرح آرامش بهاری در نوروز برگزار نشد اما امسال طرح آرامش بهاری از ۲۹ اسفند ۹۹ در ۲۰ بقعه آغاز وتا ۱۳ فروردین ماه ادامه داشت.

رحیمی افزود: طرح آرامش بهاری  در پنج بقعه متبرکه سطح یک و شاخص و ۱۵ بقعه سطح ۲ استان برگزار شد.

وی با اشاره به هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به بخش خبر، رسانه هفتمین جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری تا پایان فروردین ماه است.

رحیمی با بیان اینکه آثاری که در فاصله زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری «دارای مجوز» منتشر یا در شبکه های داخلی و برون مرزی صداوسیما یا شبکه‌های بین المللی پخش شده است در این جشنواره شرکت داده می‌شوند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وا مور خیریه خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه بخش خبر و رسانه جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مستقر است و این جشنواره در هشت بخش خوشنویسی، هنرهای تجسمی، متون ادبی، چند رسانه‌ای، عکس، آثار پژوهشی، خبر، رسانه و فضای مجازی برگزارمی‌شود.

رحیمی افزود: دبیرخانه هر بخش با حضور متخصصان مرتبط با رشته‌های جشنواره در یک استان تشکیل شده است و بخش خبر و رسانه آن که به میزانی خراسان جنوبی است در رشته‌های تولیدات خبری مکتوب «تیتر،خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله،مقاله یادداشت،گزارش تصویری، عکس و گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی برگزار می‌شود.

ضرورت گفتمان سازی سند تحول از تربیون های نماز جمعه

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای اجرای متوازن و نیز به فعلیت رسیدن اهداف آموزشی و پرورشی دوره های تحصیلی، نیازمند گفتمان سازی پیرامون این سند از طریق تریبون های نماز جمعه به منظور آگاهی بخشی به آحاد جامعه است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی در  دیدار با امام جمعه بخش دیهوک اظهار کرد:  با گفتمان سازی سند تحول،  بین مجریان و جامعه مخاطب  زمینه اجرای متوازن و همه جانبه سند و دستیابی به  اهداف دوره های تحصیلی تسهیل می شود.

وی، از شبکه شاد به عنوان مهم ترین دستاورد نظام تعلیم و تربیت در دوران کرونا یاد کرد و ادامه داد:  برای تربیت جامع، متوازن و یکپارچه ساحت های تعلیم و تربیت و رسیدن به اهداف دوره های تحصیلی، ضرورت برنامه ریزی، اجرای بهینه و استفاده مدیریت شده دانش آموزان از فضای مجازی به عنوان یک اولویت اجتناب ناپذیر می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تبیین راه ها و روش های کنترل، و نظارت مستمر اولیا بر فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی، تصریح کرد: نقش و کارکردهای تربیتی معلمان، نقش و جایگاه خانواده در تربیت رسمی، مبانی نظری نظام تربیت رسمی و عمومی، تشریح شناسنامه تفصیلی و تبیین چگونگی تنظیم برنامه شهرستانها از مهمترین موضوعاتی است که باید به طور جد در تریبون نهای نماز جمعه به آن پرداخته شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، برخورداری از ظرفیت هوش قوی، استعدادهای ناب، توانمندی بالا و هنر را از بارز ترین و شاخص ترین ویژگی های دانش آموزان استان برشمردو خاطر نشان کرد:  کسب عنوان ۲ رتبه دوم کشور در رشته های اذان و طراحی اپلیکیشن سفیران سلامت و یک رتبه سوم کشور در نوجوان سالم توسط دانش آموزان دارالعباده طبس خود گواهی بر این ادعا است.

به گفته واقعی، همراهی و هماهنگی والدین با سیستم آموزش مجازی و نظارت مستمر ایشان بر فعالیت های دانش آموزان در این فضا،نه تنها باعث بالا رفتن سطح آموزش و یادگیری دانش‌آموزان می‌شود؛ بلکه بهترین مانع برای جلوگیری از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی علیه دانش‌آموزان است.

کسب رتبه اول توسط معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بین استان های منطقه ، رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عملکرد معاونت های تخصصی ادارات کل در هر  گروه مورد بررسی قرار می گیرد که معاونت فرهنگی این اداره کل به لحاظ شاخص های عملکردی، برنامه ها و اقدامات انجام شده، توانست رتبه اول را در بین ۱۳ استان دیگر کسب کند.
شایان ذکر است در این ارزیابی ، حوزه مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  نیز جایگاه سوم را در بین سایر استان ها بدست آورد.

نگاه به ظرفیت های همه جانبه شهرستان ها در سال ۱۴۰۰

   
نگاه به ظرفیت های همه جانبه شهرستان ها در سال 1400
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به فعالیت های فراروی این مجموعه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: شعار سال، نگاه به ظرفیت های همه جانبه شهرستان ها ، حمایت از کارهای نو و تازه، بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی و اطلاع رسانی برای مقابله با بیماری کرونا از جمله محورهای مد نظر برای سال جاری است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده در چهل و چهارمین شورای معاونین این اداره کل ، به فعالیت های انجام گرفته در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت های ایجاد شده در سال ۱۳۹۹ به علت بیماری کرونا، تقریبا تمام فعالیت های پیش بینی شده در راستای رفع نیازهای فرهنگی این استان اجرایی شد.

وی با بیان این که نیاز به همت بیشتر برای ارتقاء بیش از پیش جایگاه فرهنگی استان و ظهور و بروز ظرفیت ها و زیبایی های فرهنگی خراسان جنوبی داریم، ادامه داد: با برداشتن گام های وسیع تر می توان کمبودهایی که در بستر فرهنگی مشهود است را جبران کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که در نتیجه این تلاش ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فعالیت همکاران را مورد توجه قرار داده است، اضافه کرد: مهم ترین دستاورد همکاران در سال گذشته کسب امتیاز ۱۰۰۰ در بحث ارزیابی عملکرد و قرار گرفتن خراسان جنوبی در بین سه استان برتر کشور بود.

نبی زاده به سفر معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این حضور فرصت بسیاری مغتنمی برای معرفی ظرفیت های قرآنی خراسان جنوبی بود و از سوی دیگر، گزارش معاون قرآنی بازتاب بسیار خوبی در وزارتخانه داشت.

وی از افتتاح پروژه های فرهنگی و هنری در راستای جبران کمبود زیرساخت های فرهنگی استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: سال گذشته با تامین اعتبارات صورت گرفته، توانستیم پروژه های بسیاری را آماده کرده و در اختیار هنرمندان قرار دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به افتتاح تماشاخانه شهرستان قاین اشاره کرد و ادامه داد: بهسازی سینما فردوسی بیرجند و سینما پارک قاین نیز در سال ۹۹ انجام گرفت.

نبی زاده یادآور شد: این بهسازی موجب شد خراسان جنوبی جز ۷ استانی باشد که توانست به غیر از مرکز استان ، در شهر دیگری (قاین) نیز جشنواره فیلم فجر را برگزار کند.

وی از ضعف شدید زیرساخت های فرهنگی و هنری در شهرستان بشرویه سخن گفت و  بیان کرد: مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بشرویه کلید خورده است و امیدواریم تا پایان فروردین ماه نگارخانه مجتمع افتتاح شود، همچنین ساختمان قدیمی اداره شهرستان بازسازی و در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که آخرین افتتاح سال گذشته، مکتبخانه موسیقی نواحی و خانه فرهنگی و هنر بود، اضافه کرد: مقدمه استقرار و فعالیت انجمن موسیقی استان در این مکان فرآهم شد و امیدواریم با چشم اندازهای تازه و نو ، ادامه یابد.

نبی زاده با اشاره به پروژه های سال جدید ، عنوان کرد: امیدواریم در راستای رونق فضاهای فرهنگی و هنری،  هر چه سریع تر پروژه های تعریف شده در شهرستان های درمیان، زیرکوه، سرایان و بشرویه به مرحله افتتاح برسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شیوع بیماری کرونا و برگزاری ۶۰ جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با این بیماری، با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: با وجود کمبود نیرو و محدودیت های متعدد، اقدامات ارزنده ای در راستای اطلاع رسانی و مدیریت بیماری کرونا با همکاری رسانه های استان انجام گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین با بیان این که سال گذشته ، سال سختی در حوزه های اعتباری بود، ادامه داد: در ابتدای سال افزایش حقوق همکاران جریانی را بوجود آورده بود که تمام موافقت نامه ها چه در حوزه های هزینه ای و چه اعتباری صفر شد، اما با کوشش های گسترده ، از همان ابتدا جریان و پنجره دریافت اعتبارات را باز کردیم. اعتبارات تملک دارایی شایسته ای نیز توانستیم دریافت کنیم.

نبی زاده به فعالیت های فراروی این مجموعه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری شعار سال را با تاکید بر توانمندسازی بدنه اقتصادی کشور “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” عنوان کردند و از آنجاییکه جریانات فرهنگی نیز می توانند منجر به تولید شوند، باید متکی بر این شعار و با توجه به این راهبرد اساسی پیش برویم .

وی با بیان این که بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از آن همچنان فراروی ماست، تصریح کرد: با بهره گیری از تجربیات گذشته و استفاده از بسترهای نو در فضای مجازی، می توان گام های شایسته تری در راستای برگزاری برنامه ها و رویدادها برداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی “حمایت همه جانبه از فعالیت های موثر ، نو و تازه” را مطرح کرد و افزود: همانند سال های گذشته نگاه به ظرفیت های همه جانبه شهرستان ها مد نظر بوده و امیدواریم حداقل تا پایان فروردین ماه چشم انداز فعالیت های ادارات شهرستان ها و اداره کل را داشته باشیم.

نبی زاده به انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و ادامه داد: قوانین اجازه دخالت به سود یا ضرر کسی را به ما نمی دهد و مجاز نیستیم از امکانات اداره کل بر علیه یک کاندیدا در انتخابات شورای شهر ، روستاها یا ریاست جمهوری استفاده کنیم.

به گفته وی در این ایام وظیفه داریم بر اساس نگاه کلی مقام معظم رهبری، مردم را به شرکت حداکثری در انتخابات تشویق کنیم تا این حضور پررنگ و گسترده، قدرت نظام جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارد.

کسب مقام اول دانشجوی دانشگاه بیرجند در مسابقات رپید ریتد جام شکوفه ها/۷

مسابقات رپید ریتد جام شکوفه ها با حضور ۳۶ بازیکن از ۳ شهر بیرجند، قاین و زاهدان در ۷ دور به روش سوئیسی برگزار گردید. در این مسابقات مهرنوش آرمند دانشجوی دانشگاه بیرجند مقام اول را کسب نمود.

 

 

کسب مقام اول کشور توسط تیم طناب زنی دانشگاه بیرجند/۷

مسابقات طناب زنی همگانی مجازی کشوری دانشجویان دختر در اسفند ماه ۱۳۹۹ با حضور ۲۲ دانشگاه به میزبانی دانشگاه الزهرا (س)  به صورت مجازی برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی در این مسابقات تیم طناب زنی دختران دانشگاه بیرجند، خانم ها زهرا عبداللهی، سحر مهدی پور، بتول اکبری، مهدیه علمداری و به مربیگری خانم حمیده منجگانی موفق به کسب مقام اول شدند.

وام بلاعوض برای ساخت مسکن در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

وام بلاعوض برای ساخت مسکن در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای ساخت واحدهای مسکن اقشار کم‌درآمد در این استان پرداخت می‌شود.

علی اصغر آسمانی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه ۶ هزار مسکن اقشار کم‌درآمد در شهرستان‌های مختلف استان توزیع شده و تاکنون ۷۵۵ واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: از این سهمیه تاکنون ۶ هزار متقاضی تشکیل پرونده داده‌ و پنج هزار و ۹۷۲ متقاضی به بانک معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از انعقاد قرارداد پنج هزار و ۸۵۶ پرونده متقاضیان با بانک عامل خبر داد و گفت: چهار هزار و ۴۷۰ واحد به مرحله اجرای فونداسیون رسیده است.

وی بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۳۱۴ واحد به مرحله اجرای اسکلت، ۲ هزار و ۸۳۱ واحد اجرای سقف و هزار و ۹۱۰ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.

آسمانی مقدم گفت: این طرح علاوه بر ساکنان شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر مشمول روستاییان نیز می‌شود.

وی افزود: همچنین با رعایت مقررات ملی ساختمان افراد واجد شرایط می‌توانند روی طبقات ساخته شده سایر اعضای خانواده این واحدها را بسازند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار در هر نقطه از شهر امکان ساخت این خانه‌ها وجود دارد اما در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر باید متقاضی واحد مد نظر را در مناطق حاشیه شهرها از جمله روستاهای اقماری بنا کند.

وی اظهار داشت: تیپ نقشه این منازل به طور میانگین ۶۰ متر مربع است اما در صورتی که فرد متقاضی آورده بیشتری داشته باشد امکان افزایش زیربنا وجود دارد.

پس از اجرای موفقیت آمیز طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی که در پی سفر اسفند ماه ۹۷ «محمدباقر نوبخت» به این استان عملیاتی و بسیاری از این واحدها در مناطق روستایی افتتاح شد، احداث مسکن شهری برای نیازمندان هم در اولویت قرار گرفت و تفاهم‌نامه آن خرداد سال گذشته در رییس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد پنج هزار واحد مسکن برای اقشار کم‌درآمد و بد مسکن‌ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در حاشیه شهرها یا بافت‌های فرسوده شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث شود. همچنین یک هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن بازنشسته‌های واجد شرایط در این طرح لحاظ شده است.

با توجه به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در انجام تعهد ساخت پنج هزار واحد مسکونی از مجموعه سهمیه طرح مسکن محرومان و نتایج خوبی که در خراسان جنوبی به همراه داشت، ساخت ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد نیز به این حوزه واگذار شد.

عملیات اجرایی ۶ هزار واحد مسکن شهری ویژه اقشار کم‌درآمد در استان خراسان جنوبی همزمان با سومین روز هفته دولت ۹۹ آغاز شد و اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این واحدها ۷۸۰ میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است.

به گفته مسوولان استان براساس برنامه‌ریزی‌ها و نیازسنجی‌های صورت گرفته، ۲۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی ساخته می‌شود و این تعداد واحد مسکونی با احتساب نرخ رشد جمعیت در جوامع شهری و روستایی، نیاز استان را تا افق ۱۴۰۰ برطرف می‌کند.

 

افزایش قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۷۷۰ نفر۲-۳

در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت یک مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان آمار قربانیان این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۷۰ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۱۲۵ آزمایش کرونا در استان، آزمایش ۴۵ نفر مثبت قطعی اعلام شد گفت: از این تعداد ۸ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۳۷ بیمار سرپایی هستند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۹ مورد از بیرجند، ۸ مورد از زیرکوه، ۷ مورد از فردوس، ۶ مورد از قاین، سه مورد از طبس و ۲ مورد از سرایان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۲ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۷۹ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۲ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متأسفانه حال عمومی ۲ بیمار وخیم گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تا دیروز  ۴۵ هزار و ۴۷۱ آزمایش کرونا در استان انجام شد که از این تعداد جواب تست ۱۶ هزار و ۸۶۵ مورد مثبت اعلام شد.

به گفته وی تاکنون ۱۵ هزار و ۷۱۶ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند و یا در قرنطینه خانگی هستند.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۶۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان ها‌ی استان پذیرش شدند که در همین مدت ۴۲ بیمار شامل ۱۰ بیمار کرونا مثبت از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

کشف خودروی سرقتی در”طبس”/۴

 

جانشین انتظامی”طبس” از کشف یک خودروی سرقتی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه سارق خودرو دستگیر شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “جواد عباسی” اظهار داشت: مأموران انتظامی طبس اخباری مبنی بر سرقت یک سواری پراید در سطح این شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی یک سواری پراید را مشاهده و پس از شناسایی دقیق، خودروی سرقتی را متوقف و راننده آن را که اقدام به فرار کرده بود، با اقدامات پلیسی دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان طبس تصریح کرد: مأموران سارق دستگیر شده را به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند و خودرو را جهت تحویل به مالک آن به پارکینگ منتقل کردند.

 

 

 

کشف هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز در شهرستان”فردوس”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”فردوس” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک کامیون بنز هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ غیر مجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”علیرضا فولادی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان “فردوس” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون بنز حامل مرغ زنده مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از کامیون هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

کشف احشام و سوخت قاچاق در”قاین”/۴

 

فرمانده انتظامی”قاین” گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از ۲ سواری پژو ۲۳ رأس احشام و هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیکی” اظهار داشت: مأموران انتظامی قاین در راستای مقابله با قاچاق دام و طیور، هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان ۲ سواری پژو ۴۰۵ را مشاهده و به آن مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از ۲ سواری پژو ۲۳ رأس احشام قاچاق و هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فراوردهای نفتی کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده بالغ بر ۴۷۰ میلیون ریال براورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین بیان داشت: مأموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

توقیف کامیون حامل مرغ غیر مجاز در خراسان جنوبی/۴

 

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: مأموران در بازرسی از یک کامیون باربری هزار و ۹۰۰ قطعه مرغ زنده غیر مجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “جواد بخشی” اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون حامل بار مرغ زنده مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از کامیون هزار و ۹۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

توقیف سواری حامل تریاک در”نهبندان”/۴

جانشین انتظامی استان از کشف ۱۰۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در شهرستان “نهبندان” خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان “نهبندان” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده آن دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده پژو ۴۰۵ به محض مشاهده پلیس متواری شد که مأموران با انجام اقدامات پلیسی در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۱۰۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

جانشین انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این رابطه خودرو را توقیف و راننده را دستگیر کردند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

قاچاقچی تریاک در چنگال قانون گرفتار شد/۴

جانشین انتظامی استان از کشف ۳۵۲ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک در شهرستان”بیرجند” خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن شجاعی نسب” اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اخباری مبنی بر حمل مواد افیونی توسط سوداگران مرگ و انتقال آن به شهرهای مرکزی کشور دریافت کردند که پیگیری موضوع و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی”بیرجند-قاین” سواری پژو ۴۰۵ قاچاقچیان مواد مخدر را شناسایی و به راننده آن دستور ایست دادند.
جانشین انتظامی استان خراسان جنوبی بیان داشت: راننده سواری پژو ۴۰۵ به محض مشاهده پلیس متواری شد که مأموران با انجام اقدامات تخصصی پلیسی در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۳۵۲ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک کشف کردند.
سرهنگ شجاعی نسب خاطر نشان کرد: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

 

توقیف ۲ اتوبوس حامل انواع قرص غیرمجاز و البسه قاچاق درشهرستان”نهبندان”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”نهبندان” گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از۲ اتوبوس مسافربری انواع قرص غیرمجاز و البسه خارجی قاچاق به ارزش ۴۸۳ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهارداشت: مأموران انتظامی شهرستان “نهبندان” در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از خودروها انواع قرص غیرمجار و مقادیری البسه و پوشاک خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۴۸۳ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان با بیان این که در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

با حضور نماینده ولی فقیه/۲-۷

اولین گردهمایی روحانیون در سال ١۴٠٠

انتخابات و مشارکت حداکثری مردم، محور اصلی اولین گردهمایی روحانیون در سال ١۴٠٠ بود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این گردهمایی گفت: اراده انسان نباید در اختیار غریزه قرار گیرد و اگر این چنین باشد انسان در بند اسارت است.

آیت الله عبادی افزود: صداقت باید ملاک تمامی امور قرار بگیرد و همواره اختلافات و شکل گیری حزب و گروه‌ها در زمان‌های مختلف در طول تاریخ به خاطر عدم صداقت بوده است.وی همچنین گفت:ائمه جمعه به عنوان افسران جنگ نرم در سنگر مهمی هستند که این از برکات انقلاب است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان هم با بیان اینکه مسئله انتخابات امسال بسیار مهم و مشارکت مردم در این امر سرنوشت ساز بسیار ضروری است ، گفت: ما نیازمند رئیس جمهوری انقلابی هستیم که جامعه را برای حرکت و تلاش تشویق کند.

حجت الاسلام شاهبیکی افزود: ائمه جمعه علاوه بر مسوولیت‌های اصلی خود مسوولیت راهبری فرهنگی جامعه را هم برعهده دارند.

برای پوشش حوادث

استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان نهبندان/۴

یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به دلیل افزایش حوادث ترافیکی در محور بیرجند- نهبندان- زاهدان تا اطلاع ثانوی برای پوشش حوادث در شهرستان نهبندان مستقر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ایام تعطیلات نوروزی متاسفانه بر خلاف سال گذشته شاهد افزایش سوانح و حوادث ترافیکی بودیم بر همین اساس برای مدیریت این گونه حوادث امکانات و تجهیزات طبق روال گذشته بر اساس نیاز بین شهرستان‌های استان جابجا میشود.

دکتر جلال احمدی افزود: استان خراسان جنوبی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس دارد که یک دستگاه در مرکز استان و دستگاه دیگر در شهرستان فردوس مستقر هستند.

وی افزود: به دلیل افزایش حوادث ترافیکی در محور بیرجند- نهبندان- زاهدان و همچنین کمک به اورژانس بیمارستان شهید آتشدست که فضای محدودی دارد تصمیم بر این شد که یک دستگاه اتوبوس آمبولانس تا اطلاع ثانوی برای پوشش حوادث در شهرستان نهبندان مستقر باشد و بنابراین اتوبوس آمبولانس شهرستان فردوس به شهرستان نهبندان منتقل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امکانات درمانی موجود در خراسان جنوبی متعلق به کل استان است و در سنوات قبل هم این اتفاق افتاده که بسته به نیاز امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و حتی نیرو‌های متخصص را جابجا کردیم.

دکتر احمدی با بیان اینکه خراسان جنوبی کمبود آمبولانس و اتوبوس آمبولانس دارد گفت: پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا با تامین این کمبود‌ها در سایر شهرستان‌ها هم به اندازه کافی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس مستقر شود.

افزایش دوبرابری حوادث جاده‌ای در خراسان جنوبی/۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی نیرو‌های امدادی این جمعیت به ۲۶۹ نفر در طرح امداد و نجات نوروزی خبر داد.

محمدرضا رضایی گفت: حوادث جاده‌ای پوشش داده شده توسط هلال احمر  در خراسان جنوبی در مقایسه با پارسال  ۱۰۶ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۹ در خراسان جنوبی گفت: نیرو‌های امداد در ۲۰ روز گذشته به ۸۱ حادثه امدادرسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: از مجموع حوادث رخ داده ۷۹ درصد جاده ای ، ۱۲ درصد شهری ، چهار درصد کوهستانی و پنج درصد مربوط به سایر حوادث بوده است.
رضایی با اشاره به اینکه ۲۶۹ نفر در این ایام دچار حادثه شدند ، افزود: از این تعداد ۲۱۳ نفر در حوادث جاده ای، ۲۹ نفر در حوادث شهری، ۱۹ نفر در ارتفاعات، شش نفر در استخر‌های ذخیره آب و دو نفر به صورت حضوری خدمات دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه امدادگران ۵۴ نفر را در حوادث رخ داده نجات دادند، عنوان کرد: تعداد هفت نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان و ۴۷ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.
رضایی با اشاره به اینکه ۲۸۳ نفر از نیرو‌های عملیاتی در قالب ۱۱۳ تیم جهت امدادرسانی در این حوادث حضور یافتند ، گفت: همچنین تعداد ۶۶ دستگاه خودرو آمبولانس و ۴۴ دستگاه خودروی نجات در این عملیات‌ها به کارگیری شده است.
وی با بیان اینکه ۱۴ مورد عملیات فنی رها سازی در این مدت انجام شده است، گفت: بیشترین حوادث رخ داده به ترتیب مربوط به شهرستان‌های نهبندان، طبس و قاین بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه کل حوادث نسبت به مدت مشابه در دوره قبل ۷ درصد کاهش داشته است، گفت: علی رغم این کاهش حوادث جاده‌ای پوشش داده شده توسط هلال احمر با افزایش ۱۰۶ درصدی همراه بوده است.
خراسان جنوبی

۲۵ فروردین آخرین مهلت شرکت در پویش نشاط نوروزی با کتاب/۳

علاقه‌مندان به شرکت در پویش نشاط نوروزی با کتاب، تا ۲۵ فروردین مهلت دارند آثار خود را در فضای مجازی منتشر کنند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پویش نشاط نوروزی با کتاب از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود کتاب‌هایی که خوانده‌اند را در یک کلیپ ویدئویی کوتاه تا ۳ دقیقه معرفی کنند یا نظرشان را درباره آن بگویند.
رمضانی درباره نحوه مشارکت علاقه‌مندان افزود: افراد می‌توانند کتاب‌های با کیفیت در دسترس را برای خواندن انتخاب کنند و ابتدا کتاب مد نظر در جمع‌های کوچک خانگی خوانده، نقد و بررسی شود.
وی گفت: پیشنهاد می‌شود در انتخاب و معرفی کتاب، موضوعات بازی و سرگرمی و ورزش با کتاب (بازی با کتاب، معرفی بازی و …)، آیین‌های سنتی، محلی و بومی و ملی مانند نوروز و کتاب، طبیعت، محیط زیست و کتاب، مهاجرت (داخلی و خارجی)، خلاقیت و کتاب، آداب معاشرت و کتاب، و خانواده و کتاب مد نظر قرار گیرند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از انتخاب کتاب، یک فیلم کوتاه با هدف ایجاد انگیزه برای خواندن کتاب توسط دیگران، تهیه و در شبکه‌های اجتماعی (آپارات یا اینستاگرام) با برچسب #نشاط_نوروزی_با_کتاب انتشار دهند.
رمضانی افزود: پس از این مرحله، علاقه‌مندان باید با مراجعه به نشانی اینترنتی  bookpromotion.ir فرم اختصاص شرکت در پویش را تکمیل کنند.
برگزیدگان در ۴ رده سنی ۷-۲ سال، ۱۲-۷ سال، ۱۸-۱۲ سال و ۱۸ سال به بالا گروه بندی شده اند که در هر رده سنی به ۱۰ نفر ۵ میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی ایران در نشانی  http://bookpromotion.ir/ مراجعه کنند.

جشنواره نقاشی صلح و دوستی در خراسان جنوبی برگزار می شود/۳

جشنواره نقاشی صلح و دوستی در خراسان جنوبی برگزار می شود

معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری هفتمین جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی با هدف پرورش اندیشه نوع‌ دوستی و صلح خبر داد. فائزه موهبتی اظهار کرد: آشنایی کودکان با صلیب سرخ و هلال احمر، ترویج و نشر اهداف بشر دوستانه، شکوفا شدن استعدادهای کودکان در زمینه نقاشی و ترغیب آنها به سمت اندیشه خلاقانه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این مسابقه در دو رده سنی ۵ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۲ سال برگزار می شود، افزود: والدین می توانند تصویری از نقاشی کودکان که با توجه به اهداف جمعیت هلال احمر و موضوع صلح و دوستی کشیده شده را با ذکر مشخصات تا تاریخ ۲۰ فروردین ماه از طریق واتس اپ به شماره ۰۹۰۳۲۸۶۶۱۲۵ ارسال کنند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محدودیتی در انتخاب تکنیک نقاشی های ارسالی وجود ندارد، گفت: کودکان هنرمند می‌توانند با استفاده از آبرنگ، مدادرنگی و گواش، پاستل نقاشی های خود را در برگ A-۴ کشیده و ارسال کنند.

موهبتی با بیان اینکه در مجموع به ۱۰ اثر برتر لوح تقدیر و جوایز نفیس اهدا خواهد شد، عنوان کرد: متناسب بودن نقاشی با موضوع، خلاقیت در بیان مفاهیم صلح و دوستی با زبان نقاشی کودکانه و جذابیت درطرح و رنگ آمیزی از معیارهای داوری در این مسابقات است.

کشف انبار احتکار روغن خوراکی در بیرجند/۴

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف انبار احتکار روغن خوراکی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالای احتکار شده ۷۰۴ میلیون ریال برآورد شده است.

 سرهنگ جواد بخشی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اخباری را مبنی بر احتکار روغن در یکی از روستاهای شهرستان بیرجند دریافت کردند که موضوع بسرعت پیگیری شد و در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی انبار کالای احتکار شده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از محل ۱۵۰ کارتن انواع روغن خوراکی احتکار شده را کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: ماموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: نیروی انتظامی با محتکران کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به مخلان امنیت عمومی و اقتصادی را نخواهد داد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی همچنین از توقیف کامیون حامل مرغ غیر مجاز در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ماموران در بازرسی از یک کامیون باربری هزار و ۹۰۰ قطعه مرغ زنده غیر مجاز و بدون مجوز بهداشتی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

وی اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون حامل بار مرغ زنده مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ بخشی افزود: در بازرسی از این کامیون هزار و ۹۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز حمل، کشف شد.

وی بیان کرد: در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و برهم زنندگان امنیت اقتصادی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با ارایه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود اثرگذار باشند.

 

 

شهردار بیرجند: شهرداری یک ریال بدهی ندارد

شهردار بیرجند: شهرداری یک ریال بدهی ندارد

شهردار بیرجند گفت: در حال حاضر شهرداری بیرجند یک ریال بدهی ندارد و تمامی پرداختی‌های کارکنان به‌روز است.

محمدعلی جاوید در دیدار با اعضای شورای اسلامی این شهر افزود: سنوات بازنشستگان نیز در کمتر از یک هفته پرداخت می‌شود همچنین به رغم اجرای پروژه‌های کلان مانند فرهنگسرا و بوستان کاج، دغدغه‌ای درخصوص پرداخت پیمانکاران وجود ندارد و در مجموع حال شهرداری خوب است.

وی گفت: بهترین حال برای ما در سال جدید رضایتمندی شهروندان در حوزه کاری از عملکرد شهرداری است که بسیار لذت‌بخش بوده و امیدوارم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم خدمت مضاعف را به شهروندان ارائه کنیم.

شهردار بیرجند ادامه داد: شورای پنجم شهر بیرجند، شورایی مثال‌زدنی و شاید تکرار نشدنی است که همه ویژگی‌های یک شورای خوب از جمله وفاق، همدلی، احترام به قانون، احترام به یکدیگر و رعایت حقوق شهروندان را داراست و تحول در حوزه‌های مختلف شهرداری نتیجه زحمات تمامی مجموعه شهرداری بوده که جز در سایه همدلی و همراهی شورای اسلامی شهر میسر نبود.

وی گفت: در مدت باقیمانده با تلاش و دلسوزی مضاعف همه توان خود را در راستای خدمت به شهروندان به کار می‌گیریم تا خللی بر روند اجرایی پروژه‌های شهرداری وارد نشود و عهدی که با شورا و مردم بستیم را عملی کنیم.

جاوید افزود: نگاه‌ها به شهرداری عوض شده و این نتیجه عملکرد نیروهای خوب شهرداری است که با انتخاب نیروهای توانمند، عملگرا و پاکدست بدون مداخله اعضای شورا و به دور از نگاه سیاسی، منطقه‌ای و قبیله‌ای محقق شد.

وی با اشاره به شرایط موجود در جامعه گفت: اقدامات شهرداری در سال‌های اخیر اقدامات شرایط تحریم نبود و شهرداری با تلاش مضاعف تمامی پروژه‌های شهری را کم کم به نتیجه رساند و برخی نیز در ۶ ماه پیش رو به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار بیرجند با تاکید بر آسفالت معابر در سال ۱۴۰۰ افزود: آسفالت و خط‌کشی معابر و بهسازی مبلمان شهری با نصب استرابورد و سبک کردن میادین از بنرهای تبلیغاتی در دستور کار قرار گرفته است و در سال جدید هیچ پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد و همه تلاش مجموعه شهرداری بر اتمام پروژه‌های موجود متمرکز خواهد شد.

وی اظهار داشت: پروژه‌های بسیار بزرگی در راستای خدمت به شهروندان آغاز شد که برخی به بهره‌برداری رسید و برخی نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد آماده بهره‌برداری در این دوره است.

جاوید از جمله این پروژه‌ها به پارکینگ حکیم نزاری، دیوار یخدان، توسعه آرامگاه حکیم نزاری، فرهنگسرای شهر، بوستان کاج، میدان شهدا، میدان آیت الله عبادی، رودپارک مهرشهر، بهسازی و زیباسازی ورودی شهر از سمت پلیس راه و حفر یک حلقه چاه، میدان اجتماعات و باغ مفاخر، بوستان حاشیه بند دره، فاز یک بوستان الهیه، جایگاه پسماند و آغاز عملیات اجرایی پارک احمدی روشن اشاره کرد.

وی گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ نیز با همدلی شورای اسلامی شهر بیرجند بتوانیم گام‌های اساسی در جهت رفاه و رضایتمندی شهروندان برداریم.

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند هم در این دیدار اظهار داشت: اگرچه شهردار بیرجند بومی نبود اما در سال‌های اخیر بومی‌تر از یک شهردار بیرجندی عمل کرد.

ابراهیم تقی‌زاده با اشاره به اینکه در سال ۹۹ با همدلی، اقدامات بسیار ارزنده‌ای صورت گرفت افزود: محوریت همه این اقدامات ارزنده در شهر بیرجند و تلاش‌هایی که برای شهر انجام شد، شهردار و شهرداری بیرجند است.

وی گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال بسیار پرباری باشد و در مدت باقیمانده از شورای پنجم بتوانیم طرح‌ها و نظرات اساسی را در دستور کار قرار دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به آنچه برخی بی‌مهری‌ها و قضاوت‌های ناعادلانه درخصوص عملکرد شهرداری دانست، افزود: شورای شهر همه تلاش خود را در راستای حمایت از مدیریت شهری انجام می‌دهد و تحت تاثیر هیچ جریانی قرار نمی‌گیرد.

در ادامه این دیدار که به مناسبت آغاز سال کاری جدید انجام شد و مدیران شهرداری بیرجند نیز حضور داشتند، اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند به بیان نظرات و پیشنهادات خود درخصوص برنامه‌های شهرداری در سال جدید از جمله تفکیک زباله، اجرای طرح گردشگری در طرح ۴۵۰ هکتاری ارتش، بازنگری طرح تفصیلی شهر، یکنواخت‌سازی ساخت و سازها در جهت زیباسازی منظر شهری پرداختند.

انتقال صنوف آلاینده، رعایت اخلاق، ارزان نفروختن حقوق شهروندان، اخذ خرد جمعی در انجام امور، تاکید بر گردشگری و احیای اماکن تاریخی، برقراری عدالت اجتماعی و توازن در ارائه امکانات در منطقه شمال و جنوب شهر و نیازسنجی از شهروندان در راستای شناسایی کمبودها و خواسته‌های شهروندان از دیگر مواردی بود که توسط اعضای شورای شهر بیرجند مطرح شد.

 

 

دمای هوا تا ۱۲ درجه در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد/۲

دمای هوا تا ۱۲ درجه در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: کاهش دما برای امروز و فردا (دوشنبه) محسوس و قابل ملاحظه است و در برخی نقاط استان این وضعیت بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

فاطمه زارعی افزود: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی نقاط سردسیر شمال شرق خراسان جنوبی از جمله شهرستان‌های سربیشه و قاینات احتمال وقوع یخبندان وجود دارد.

وی گفت: براساس همدیدی و آینده‌نگری نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی برای امروز وزش باد شدید، گرد و خاک و در برخی نقاط کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وزش شدید تا خیلی شدید باد در روزهای اخیر پدیده غالب در استان خراسان جنوبی بوده است.

 

 

۹۱۶ روستای خراسان جنوبی واجد شرایط تشکیل شورا است/۳

۹۱۶ روستای خراسان جنوبی واجد شرایط تشکیل شورا است

 رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر از فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود و از مجموع ۹۱۶ روستای واجد شرایط فعالیت شورا، در ۲۷ روستای استان شوراهای پنج نفره و در ۸۸۹ روستا نیز شوراهای سه نفره تشکیل خواهد شد.

«ناصر خوش خبر»  اظهار داشت: داوطلبان حضور در عرصه رقابت انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر می‌توانند از فردا دوشنبه (۱۶ فروردین) به مدت هفت روز برای نام‌نویسی اقدام کنند.

وی افزود: براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح فردا آغاز می‌شود و به مدت هفت روز تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه (۲۲ فروردین) ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی درباره روش‌های ثبت‌نام داوطلبان گفت: چهار روش برای ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها است.

وی افزود: اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک  قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر و اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله مدارکی است که افراد متقاضی برای ثبت‌نام باید به همراه داشته باشند.

خوش خبر گفت: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار الزامی است و افراد متقاضی حضور در شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار باید اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم خود را نیز در زمان ثبت‌نام به همراه داشته باشند.

وی درخصوص شرایط ثبت‌نام متقاضیان بیان کرد: افراد متقاضی حضور در رقابت شوراها ضمن داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، باید حداقل ۲۵ سال تمام سن داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی در شورا را دارند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و سلامت روانی (حسب مورد با گواهی پزشکی قانونی) از شرایط ثبت‌نام است گفت: اعضای شوراها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار کنند چرا که تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد بود.

خوش خبر ادامه داد: در دوره پنجم شوراهای اسلامی تعداد چهار هزار و ۹۹۵ نفر برای رقابت در انتخابات شرکت کردند.

وی گفت: با توجه به افزایش آمار ثبت‌نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر که قبل از سال نو انجام شد، امیدواریم از انتخابات شوراهای روستا و عشایر نیز استقبال شود و نخبگان و علاقه‌مندان به رفع مشکلات روستاها، به میدان بیایند تا شوراها در همه مناطق استان شکل بگیرد و گام‌های ارزنده‌ای برای رفع مسایل و مشکلات برداشته شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: افرادی که قصد داوطلبی در انتخابات شوراهای روستا و عشایر را دارند، ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند تا همکاران ما در بخشداری‌ها در فرصت زمانی مناسب بتوانند کار نام‌نویسی را انجام دهند.

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند سال گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد و به مدت یک هفته تا ساعت ۲۴ روز ۲۶ اسفند ماه ادامه داشت که ۶۰۰ نفر در این استان ثبت‌نام کردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

۲۵ خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی تجهیز شد/۷

۲۵ خانه ورزش روستایی در خراسان جنوبی تجهیز شد

کاروان نشاط و امید برای تجهیز ۲۵ خانه ورزش روستایی در چهارمین روز سفر معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی اعزام شد.

به گزارش ایرنا این تجهیزات با اعتبار بیش از چهار میلیارد ریال روز شنبه در آیینی با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برای تجهیز و راه‌اندازی ۲۵ خانه ورزش روستایی استان اهدا شد.

همچنین  تعداد ۶ خودروی پژو ۴۰۵ به ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های بیرجند، سرایان، سربیشه، نهبندان، قاینات و طبس تحویل شد. این خودروها با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال خریداری شد و در اختیار ادارات شهرستان‌ها قرار گرفت.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان که یازدهم فروردین همراه وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی آمد، در چهارمین روز سفرش با همراهی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های مرزی نهبندان و سربیشه سفر کرد.

چند طرح عمرانی ورزشی با حضور “جمشید تقی‌زاده” در این ۲ شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: زمین چمن مصنوعی روستای طبسین نهبندان افتتاح شد که برای ساخت این زمین چمن مصنوعی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حسن عزیزی افزود: عملیات اجرایی سالن ورزشی سرپوشیده روستای چاهدراز با اعتبار ۲ میلیارد تومان و عملیات اجرایی زمین چمن مصنوعی روستاهای دهسلم، سهل آباد، ابراهیمی، مهل آباد و طارق با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان نهبندان آغاز شد.

وی بیان کرد: همچنین زمین چمن مصنوعی روستاهای نازدشت و ماخونیک شهرستان سربیشه با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و به طور همزمان عملیات احداث زمین چمن مصنوعی روستاهای ماهیرود و مختاران با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: خانه جوان شهر سربیشه نیز با اعتبار ۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

نماینده‌ مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: از محل اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۴۲ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی نهبندان و سربیشه اختصاص یافته است.

مصطفی نخعی افزود: امیدواریم با قول‌های گرفته شده از وزارت نفت، روند احداث زمین‌های ورزشی با هدف افزایش سرانه فضاهای ورزشی نهبندان و سربیشه تسریع شود.

وی خواستار افزایش تعداد خانه‌های ورزش روستایی با توجه به پراکندگی جمعیت شهرستان‌های نهبندان و سربیشه و همچنین تلاش بیشتر وزارت ورزش و جوانان برای احیای ورزش‌های بومی و محلی همچون شترسواری در این شهرستان‌ها شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری و سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

 

 

 

 

 

 

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد خودرو در خراسان جنوبی ثبت شد/۲-۳

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد خودرو در خراسان جنوبی ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان روز ۱۳ فروردین امسال بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار تردد وسایل نقلیه در تمامی راه‌های استان به ثبت رسیده که ۱۸ درصد مربوط به ناوگان باری و حمل و نقل کالا بوده است.

اسدالله جلال‌زاده اعلام کرد: از زمان آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۰ تاکنون مجموع تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ۹۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود افزایش ترددها در سال جاری، همین آمار نسبت به نوروز ۹۸ کاهش ۲۳ درصدی تردد را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین مجموع ورودی و خروجی استان در این مدت بیش از ۶۶۰ هزار وسیله نقلیه بوده است که افزایش ۱۲۰ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی را نسبت به بازه مشابه نوروز سال گذشته نشان می‌دهد.

وی گفت: بیشترین حجم ترافیک در این مدت (اجرای طرح نوروزی) مربوط به محورهای بیرجند – سربیشه، بیرجند – خوسف، بیرجند – آرین شهر و قاین – خضری بوده است.

جلال‌زاده افزود: ساعت اوج تردد در محور سربیشه حد فاصل مود تا بیرجند با ثبت بیش از هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه بین ساعت ۱۹ تا ۲۰ سیزدهم فروردین همزمان با روز طبیعت ثبت شد.

وی گفت: روز اوج تردد در محورهای مواصلاتی استان نیز مربوط به جمعه ششم فروردین ماه با ثبت بیش از ۲۰۱ هزار وسیله نقلیه همزمان با موج اول بازگشت سفرهای نوروزی بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تردد ورودی و خروجی مرکز استان در روز سیزدهم فروردین ماه با مجموع ورودی و خروجی ۵۵ هزار و ۳۹۸ وسیله نقلیه، نمایانگر بیشترین تردد در مبادی ورودی و خروجی شهرستان بیرجند در بازه زمانی طرح نوروزی همزمان با روز طبیعت است.

خراسان جنوبی با بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه در مجاورت ۶ استان کشور قرار دارد.

 

 

۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل خانگی شدند/۲-۳

۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل خانگی شدند

 رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال گذشته در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای ۲۰۰ متقاضی در این استان شغل ایجاد شد و تا نیمه نخست امسال تمامی ثبت‌نام کنندگان در طرح به بازار کار متصل می‌شوند.

جلال‌الدین صادقی اظهار داشت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله‌گر در حوزه اشتغال در حال اجرا است.

وی افزود: براساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد زمینه اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

وی افزود: برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت‌نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

صادقی گفت: هدف از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توانمندسازی افراد متقاضی راه‌اندازی کسب و کارهای مشاغل خانگی با تعامل دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح، ارائه خدمات آموزشی، مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی، همکاری پیشرانان فعال این حوزه و بنگاه‌های بالادستی است.

وی تصریح کرد: امروز کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شود و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آنها می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از جمله این مزایا می‌توان به ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده اشاره کرد.

وی یادآور شد: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود در یکی از بخش‌های مستقل، زیر پوشش و پشتیبان انجام دهند و باید از مهارت و تخصص کافی برای انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

 

 

 

 

جریمه فروشگاه زنجیره‌ای بابت گرانفروشی/۴

فروشگاه زنجیره‌ای در شهرستان قائنات، بابت گران فروشی قند به پرداخت جریمه محکوم شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قائنات گفت: پس از اعلام گران فروشی و بازدید از این فروشگاه و بررسی فاکتور‌ها مشخص شد در فروش مقدار ۱۰ هزار کیلوگرم قند ، گرانفروشی شده است.

خزائی افزود: متصدی فروشگاه با توجه به تخلف انتسابی ، علاوه بر جبران خسارت وارد شده به شاکی ، به پرداخت مبلغ ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

 

 

 

 

 

هشدار پلیس فتا:

مراقب کلاهبرداری از طریق کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی باشید/۴

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی: برخی کلاهبرداران از طریق کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان می‌کنند.

سرهنگ علی محمد‌پور گفت: سایت‌ها و کانال‌های مختلفی در فضای مجازی راه‌اندازی شده‌اند که امکان خرید یا فروش کالا را به افراد می‌‎دهد، همین امر موجب شده بسیاری از کلاهبرداران از این موقعیت سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با ترفند‌های مختلفی مانند ثبت آگهی‌های اغوا کننده در سایت‌های واسط با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی آن و یا انجام فروش‌های ویژه و ارسال لینک‌های جعلی، اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان می‌کنند.

سرهنگ محمدپور گفت: کاربران هنگام خرید از کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی هوشیاری لازم را داشته باشند و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت نکرده‌اند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی را پرداخت نکنند.

وی گفت: پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا و یا دریافت بیعانه باشد، بنابراین سعی کنید خرید و فروش کالا‌های خود را به صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهید.

رئیس پلیس فتا توصیه کرد خرید‌های اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهید و گزینه پرداخت در محل را مد نظر داشته باشید.

سرهنگ محمدپور از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*