اخبار علمی/چه غذا‌هایی مانع از ابتلا به کرونا و مرگ می‌شوند؟

خطر مرگبار چای اعلام شد

محققان نتایج تهدید کننده سلامت افراد با نوشیدن چای داغ را اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مشاهدات ۵۰۰ هزار نفر در طول چندین سال نشان داده است که مصرف منظم چای داغ با دمای بالاتر از ۶۵ درجه خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش می‌دهد.

پروفسور ودات گرال متخصص گوارش، گفت: سرطان مری ششمین علت مرگ در جهان است (طبق منابع دیگر هشتمین). این یک بیماری جدی است. این یک پایه ژنتیکی دارد، اما عوامل محرک نیز ممکن است.

او افزود: طبق مطالعات انجام شده در شرق ترکیه، در چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، به دلیل مصرف چای و نوشیدنی‌های گرم به مقدار زیاد، سرطان مری اغلب مشاهده می‌شود. خطر ابتلا به این بیماری در صورت سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی افزایش می‌یابد.

گرال گفت: اگر افراد سیگاری چای داغ زیادی بنوشند، خطر ابتلا به سرطان دو برابر می‌شود و اگر الکل نیز بنوشند آمار آن پنج بار افزایش می یابد.

بیماری لثه و خطر ابتلا به پرفشاری خون در افراد سالم

بیماری لثه و خطر ابتلا به پرفشاری خون در افراد سالم

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیماری شدید لثه می‌تواند حتی یک فرد سالم را به پرفشاری خون دچار کند.

به گزارش ایسنا، متخصصان موسسه دندانپزشکی ایستمن در کالج دانشگاهی لندن می‌گویند: شواهد نشان می‌دهد که باکتری‌های پریودنتوپاتوژن به لثه آسیب می‌رسانند و همچنین پاسخ‌های التهابی را ایجاد می‌کنند که می‌تواند بر پیشرفت بیماری‌های سیستمیک از جمله فشار خون بالا تأثیر بگذارد.

چه غذا‌هایی مانع از ابتلا به کرونا و مرگ می‌شوند؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف برخی از خوراکی‌ها می‌تواند مانع از ابتلا به کرونای حاد و حتی مرگ شوند.

به گزارش شاشه نیوز، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف زیاد پلی فنول می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند و از ابتلای حاد به ویروس کرونا جلوگیری کند.

مطالعات گذشته نیز بر فواید پلی فنول تاکید کرده است؛ به گونه‌ای که این ماده مفید علاوه بر کاهش التهاب مزمن، در کنترل سطح قند خون، فشار خون و همچنین حفظ سلامتی و انعطاف عروق موثر است.

پلی فنول‌ها می‌توانند به درمان مشکلات گوارشی، دیابت، بیماری‌های نورودژنراتیو و بیماری‌های قلبی عروقی کمک کرده و نقشی حیاتی را در کاهش رنج و مرگ ناشی از ویروس “کرونا” ایفا کنند.

برخی از غذا‌های سرشار از پلی فنول:

میخک، نعناع و انیسون ستاره‌ای

میخک غنی‌ترین غذایی است که حاوی پلی فنول است، به گونه‌ای که تنها ۱۰۰ گرم میخک حاوی ۱۵۱۸۸ میلی گرم پلی فنول است و از حیث سرشار بودن از ماده پلی فنول، نعناع خشک در رتبه دوم و انیسون ستاره‌ای پس از آن قرار دارد.

شکلات تلخ

پودر کاکائو یا شکلات تلخ نیز یکی از بهترین خوراکی‌های حاوی پلی فنول است؛ به گونه‌ای که ۱۰۰ گرم پودر کاکائو حاوی ۳۴۴۸ میلی گرم پلی فنول است. ترکیب شکلات با شیر باعث می‌شود ارزش غذایی آن از این لحاظ کمتر شود.

توت

توت منبع غنی دیگری از پلی فنول است. توت سیاه حاوی بیشترین تعداد پلی فنول در میان انواع توت‌ها است. همچنین علاوه بر بلوبری که حاوی ۵۶۰ میلی گرم پلی فنول است، توت سیاه، توت فرنگی و توت قرمز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. میوه‌هایی مانند زردآلو، هلو، گیلاس شیرین، سیب و انار نیز حاوی مقدار زیادی از این ماده هستند.

چه غذا‌هایی مانع ابتلا به کرونا و مرگ می‌شوند؟

سبزیجات

سبزیجات حاوی پلی فنول کمتری نسبت به میوه‌ها هستند، اما انواع خاصی از سبزیجات مانند کنگر فرنگی، کاسنی، پیاز قرمز، اسفناج و حبوباتی مانند لوبیای سیاه، لوبیای سفید، آجیل و دانه‌های سویا وجود دارند که سرشار از پلی فنول هستند.

چای سیاه و سبز

هر دو چای سیاه و سبز حاوی مقادیر مناسبی از پلی فنول هستند.

ابداع آزمایشی که حتی ویروس جهش یافته کرونا را هم تشخیص می‌دهد

ابداع آزمایشی که حتی ویروس جهش یافته کرونا را هم تشخیص می‌دهد

تهران-ایرنا- گروهی از محققان سنگاپوری یک آزمایش تشخیصی ابداع کردند که می‌تواند ویروس مولد کووید-۱۹ را حتی پس از جهش هم تشخیص دهد. نتایج این آزمایش تنها پس از ۳۰ دقیقه مشخص می‌شود.

اثرات جبران ناپذیر نوشیدنی‌های شیرین بر عملکرد مغز

به دلیل مصرف نوشیدنی‌های شیرین گازدار، ترکیب باکتری‌های روده تغییر کرده و بر عملکرد مغز تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش  اسپوتنیک دانشمندان آمریکایی از دانشگاه‌های جورجیا و کالیفرنیای جنوبی یکسری آزمایش‌ها را انجام دادند و پیامدهای غیرمنتظره مصرف نوشیدنی‌های شیرین قندی از جمله نوشابه را کشف کردند.

بر اساس تحقیق منتشر شده در ScienceDaily ، نوشیدنی‌های قندی حافظه و توانایی یادگیری را در کودکان مختل می‌کنند.

در طی این مطالعه متخصصان متوجه شدند موش‌هایی که در سن کم، آب گازدار شیرین و نوشابه به آن‌ها داده می‌شود بیشتر دچار مشکلات حافظه هستند. به دلیل مصرف نوشیدنی‌های شیرین مثل نوشابه در موش‌ها، ترکیب باکتری‌های روده تغییر می‌کند که بر عملکرد مغز تاثیر منفی می‌گذارد.

مکمل غذایی جادویی برای مقابله با سرماخوردگی

مصرف ریزمغذی‌ها برای سلامت بدن و مقابله با بیماری‌های مختلف ضروری است.

به گزارش اکسپرس، مکمل‌های غذایی امروزه به طور گسترده از سوی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدن در کنار نیاز به پروتئین و انرژی، برای کارکرد مناسب به ریزمغذی‌های متفاوتی نیازمند است.

یکی از این مکمل‌های غذایی، روی است. عنصر روی برای سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است. دانشمندان می‌گویند مصرف مکمل غذایی حاوی روی می‌تواند به مقابله با سرماخوردگی، اسهال و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

انجمن دیابت انگلیس اعلام کرد: زمانی که سطح قند خون بالا باشد، همانند عنصر منیزیم، روی نیز از راه ادرار دفع می‌شود. در نتیجه افرادی که دیابت دارند نسبت به افراد سالم دارای سطح پایینی از روی هستند.

روی در واقع به تولید و ترشح انسولین که کاهش دهنده قند خون است کمک می‌کند و در صورتی که افراد دیابتی از کمبود آن رنج ببرند، پزشک برای آن‌ها مکمل‌های حاوی روی تجویز می‌کند. تحقیقات جدید تاثیر فعال عنصر روی بر کارکرد انسولین را اثبات کرده است.

محافظت در برابر سرماخوردگی

دکتر یان تولبرگ، مدیر موسسه سلامت یو سی می‌گوید: تحقیقات نشان داده است مصرف خوراکی روی می‌تواند به محافظت بدن در برابر سرماخوردگی کمک کند. افراد زمانی که نخستین علائم سرماخوردگی مانند خارش گلو را مشاهده کردند بهتر است مصرف مکمل روی را آغاز کنند.

مکمل غذایی جادویی برای مقابله با اسهال، دیابت و سرماخوردگی

کمک به رفع اسهال

محققان آمریکایی پیشتر اقدام به پژوهش درباره تاثیر مصرف روی بر بیماری اسهال کردند. شواهد حاکی از آن بود که مصرف عنصر روی به ویژه در کودکان مبتلا به اسهال می‌تواند بسیار کارآمد و موثر باشد.

یافته جدید محققان؛

شناسایی چندین داروی احتمالی برای درمان کووید ۱۹

شناسایی چندین داروی احتمالی برای درمان کووید ۱۹

محققان چند روش درمانی جدید بیماری کووید ۱۹ را شناسایی کرده اند، از جمله سه مورد که قبلاً توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان بیماری های دیگر تأیید شده است.

به گزارش ساینس دیلی، تیم تحقیق از دانشگاه پنسیلوانیا، هزاران داروی موجود و مولکول‌های شبه دارو را از نظر توانایی در جلوگیری از تکثیر کروناویروس مورد بررسی قرار دادند.

از داروهایی که برای کاهش تکثیر کروناویروس در سلول‌های تنفسی کشف شده است، ۳ دارو قبلاً دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا بوده اند: داروی رد پیوند «سیکلوسپورین»، داروی سرطان «داکومیتینیب» و آنتی بیوتیک «سالینومایسین». این داروها می‌توانند به سرعت در داوطلبان انسانی و بیماران کرونایی آزمایش شوند.

داروهای ضدویروس فعال شناسایی شده در سلول‌های تنفسی عبارتند از: سالینومایسین، آنتی بیوتیک دامپزشکی که به عنوان یک داروی ضد سرطان هم مورد بررسی قرار گرفته است؛ مهارکننده آنزیم کیناز “داکومیتینیب”، داروی ضد سرطان؛ bemcentinib، یکی دیگر از مهارکننده‌های کیناز که اکنون برای مقابله با سرطان‌ها آزمایش می‌شود؛ داروی آنتی هیستامین ebastine؛ و سیکلوسپورین، داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی که معمولاً برای جلوگیری از رد عضو پیوندی استفاده می‌شود.

این مطالعه نشان می‌دهد که سیکلوسپورین نتیجه بسیار امیدوارکننده ای دارد، زیرا به نظر می‌رسد در سلول‌های تنفسی و غیرتنفسی از طریق دو مکانیزم علیه کروناویروس عمل می‌کند: مهار آنزیم‌های سلولی به نام سیکلوفیلین ها که کروناویروس برای حمایت از خود آنها را ربوده و سرکوب می‌کند، و توقف التهاب بالقوه کشنده ناشی از کووید ۱۹ شدید.

یافته پژوهشی محققان؛

مواد نگهدارنده مواد غذایی به سیستم ایمنی آسیب می رسانند

مواد نگهدارنده مواد غذایی به سیستم ایمنی آسیب می رسانند

در مطالعه اخیر، تاثیر مضر مواد افزودنی شیمیایی به مواد غذایی بر سیستم ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، این مطالعه مقایسه نتایج آزمایش سم شناسی آزمایشگاهی با داده‌های حاصل از آزمایشات قبلی حیوانات و تحقیقات معتبر اپیدمیولوژیک بوده است.

نتایج نشان داد که یک ماده نگهدارنده غذایی رایج موسوم بهtert-Butylhydroquinone (TBHQ) ممکن است بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارد.

به طور خاص، اگر یک ماده سمی ناشی از آسیب به سیستم ایمنی بدن باعث تولید آنتی بادی‌های کمتری در بدن شود، می‌تواند بر مقابله با عفونت‌های فعال و محافظت در برابر عفونت‌های بعدی تأثیر بگذارد.

TBHQ یک ماده نگهدارنده رایج است که تولیدکنندگان از آن برای افزایش ماندگاری محصولات خود استفاده می‌کنند. طبق براوردها، این ماده نگهدارنده در حدود ۱۲۵۰ غذای فرآوری شده وجود دارد.

دکتر «اولگا نایدنکو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «داده های ما نشان می‌دهد که TBHQ ممکن است باعث تغییرات در عملکرد سیستم ایمنی شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: « TBHQبر چندین پارامتر سیستم ایمنی تأثیر گذاشته و موجب افزایش خطر توقف عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*